Jump to content
Milimetr

Ikony, kamienie milowe High-Endu

Recommended Posts

Mały wątek sentymentalny. Moje subiektywne "kamienie milowe" High-Endu.

Zapraszam do podróży w czasie i do dzielenia się swoimi typami. Jeden warunek - mówimy o sprzętach do roku 2000.

 

W kategorii wzmacniacze:

Mark Levinson No. 33,

Krell FPB 600,

Audio Researech Reference 600,

Conrad Johnson Premier 8.

 

W kategorii źródeł cyfrowych:

Mark Levinson No. 31.5,

Jadis JD1,

Sonic Frontiers Transport 3,

Metronome Calista.

 

W kategorii kolumn:

Majestatyczne Thiele CS5i,

Wilson Audio Watt/Puppy,

Wilson Audio Cub,

Dynlavy Audio,

Genesis,

Sonus Faber Guarneri Homage,

Sonus Faber Extrema,

JM Lab Grande Utopia,

Avalon Eidolon Diamond.

 

W kategorii przewodów:

Kimber Kable Black Pearl,

VdH The Third,

Mit Cables MH 850 Evo,

Transparent Audio Reference oraz Reference XL

post-529-0-24631600-1439282781_thumb.jpg

post-529-0-60712200-1439282781_thumb.jpg

post-529-0-92878700-1439282781_thumb.jpg

post-529-0-18739600-1439282782_thumb.jpg

post-529-0-42199500-1439282782_thumb.jpg

post-529-0-61949500-1439282782_thumb.jpg

post-529-0-06869400-1439282795_thumb.jpg

post-529-0-76079300-1439282799_thumb.jpg

post-529-0-68378700-1439282804_thumb.jpg

post-529-0-36315800-1439282815_thumb.jpg

post-529-0-55478100-1439282820_thumb.jpg

post-529-0-89656200-1439282824_thumb.jpg

post-529-0-26469200-1439282841_thumb.jpg

post-529-0-45661600-1439282841_thumb.jpg

post-529-0-69495800-1439282841_thumb.jpg

post-529-0-95267700-1439282841_thumb.jpg

post-529-0-12663400-1439282842_thumb.jpg

post-529-0-35129500-1439282842_thumb.jpg

post-529-0-64610900-1439282842_thumb.jpg

post-529-0-33906200-1439282843_thumb.jpg

post-529-0-60486400-1439282843_thumb.jpg

post-529-0-72729200-1439282896_thumb.jpg

Edited by Milimetr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przemek uważam ,że na Twojej liście mógłby znaleźć się również jakiś wzmacniacz od Kondo.

Nad Pass-em też można by się zastanowić ;)

Edited by Axolotl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym dodał dwa jakże różne wzmaki lampowe :

Cary Audio 805 Mono w sumie protoplasta dużych SET-ów

Wavelength Audio Cardinal 300B Mono pierwszy duży sukces komercyjny na lampie 300B

Edited by sparton
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli Krell to raczej KSA-100.

 

A z kolumn to JBL monitory studyjne z serii 43xx:

 

showroom2l.jpg

 

Magnetofon Studer C37:

 

studer-c37-2011.jpg

 

Magnetofon Ampex 350:

 

Ampex_350.jpg

 

Końcówki mocy Quad II:

 

IMG_2295.jpg

 

To tak na szybko.

 

Pozdro

Edited by pmcomp
  • Like 1

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolumny głośnikowe:

Jadis Eurythmie

Harbeth M40

MBL 101E

Cabasse Adriatis

B&W Matrix 800

B&W Nautilius

 

Wzmacniacze:

Unison Research Smart 845

Pathos Twin Towers

 

Źródła cyfrowe:

Wadia 16

post-529-0-64725400-1439285574_thumb.jpg

post-529-0-40724700-1439285577_thumb.jpg

post-529-0-39572400-1439285795_thumb.jpg

post-529-0-77137700-1439285800_thumb.jpg

post-529-0-36688800-1439285980_thumb.jpg

post-529-0-69189200-1439286018_thumb.jpg

post-529-0-74561400-1439286129_thumb.jpg

post-529-0-29082200-1439286184_thumb.jpg

post-529-0-78821800-1439286395_thumb.jpg

Edited by Milimetr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Typowania milimetra słuszne. Trochę tego było. Zarówno MBL, Kondo jak i Pass miały i mają nadal ogromny wkład w historię high endu. Natomiast JBL bym w to nie mieszał. Sam pmcomp totalnie przerabiając swoje kolumny udowadnia, że fabrycznie były po prostu słabe. JBL ma spore osiągnięcia na rynku masowym, estradowym, pro-audio itd, ale w high endzie już nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie zaskoczę Was ale ja dodałbym jeszcze poniższe urządzenie.

Ten kto wzdychał do tego urządzenia z nosem rozpłaszczonym o szybę sklepu RTV w latach osiemdziesiątych ten pewnie zrozumie dlaczego wkleiłem to zdjęcie :

 

 

radmor-5102-10.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wątek sentymentalny - to sentymentalny. Każdy tę nutkę nostalgii ma ulokowaną gdzie indziej. Ja high-endem zacząłem się interesować na początku lat 90-tych, kiedy kraj odrobinę zaczął otwierać się na świat. Stąd większość wybranych przeze mnie urządzeń pochodzi z tamtego okresu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Typowania milimetra słuszne. Trochę tego było. Zarówno MBL, Kondo jak i Pass miały i mają nadal ogromny wkład w historię high endu. Natomiast JBL bym w to nie mieszał. Sam pmcomp totalnie przerabiając swoje kolumny udowadnia, że fabrycznie były po prostu słabe. JBL ma spore osiągnięcia na rynku masowym, estradowym, pro-audio itd, ale w high endzie już nie.

 

Każdy sprzęt, KAŻDY, można przerobić tak żeby zagrał lepiej. Tylko Ty tego nigdy nie zrozumiesz, powtórzę, bo niestety nie masz o tym pojęcia. Jesteś nietechniczny.

Nic osobistego. Trzeba mieć na ten temat trochę wiedzy i doświadczenia.

 

A jak Ci nie pasuje seria studyjnych mońitorów 43xx to niech będą stare Everesty. To też Twoim zdaniem estradowe kolumny?

 

Oczywiście wg. slya JBl nie miał żadnego wkładu w historię hiendu. Żałość.

 

 

Echhhhhhhhh. Taki fajny wątek, a przychodzi sly i sra jak zwykle. Osobiste wycieczki, idiotyczne porównania i komentarze.

 

CO MA TUNING DO HISTORII HI-ENDU Z TEGO WĄTKU ???

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wzmacniacz słuchawkowy:

Melos SHA Gold oraz słuchawki Grado RS-1

 

Gramofon:

Verdier La Platine

 

Wkładka:

Koetsu Rosewood Signature

Koetsu Coralstone

post-529-0-67607700-1439287176_thumb.jpg

post-529-0-75199600-1439287211_thumb.jpg

post-529-0-54135300-1439287267_thumb.jpg

post-529-0-88035000-1439287412_thumb.jpg

post-529-0-75471700-1439287418_thumb.jpg

Edited by Milimetr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno w tej kategorii nie będzie żadnych wątpliwości:

 

IMG_2504.jpg

 

sennheiser-orpheus-jaa.jpg

 

To, potem długo, długo nic i jakiś Stax czy Grado.

 

Pozdro

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście wg. slya JBl nie miał żadnego wkładu w historię hiendu. Żałość.

 

 

Tak uważam. Czym innym jest wkład ogólnie w audio i tu JBL ma bardzo duży, a czym innym jest wkład w high end. Problem w tym, że nie rozumiesz istoty high endu. To przemyślane i perfekcyjnie wykonane i zaprojektowane obudowy kolumn uwzględniające zagadnienia akustyki. To jak najlepsze przetworniki. To takie budowanie kolumn by tworzyły homogeniczną scenę 3D. JBL z założenia nigdy tego nie robił. Kolumny miały być proste, tanie, ogólnie dostępne, robić dużo hałasu i to wszystko robiły. Ale obudowy były prymitywne, kanciaste, nie było w nich pomysłu na współgranie z akustyką. Przetworniki w większości z niskiej półki. Generowanie przestrzeni bardzo słabe, bo na estradzie czy w studio albo w dyskotece nigdy nie miało to znaczenia. JBL to masowy producent, coś jak Opel czy Fiat. W tym się specjalizował, to jest ich target i to jest większość jego produkcji.

Było i jest kilka trochę lepszych modeli ale żaden Fiat nawet ze złotymi klamkami Mercedesem nie będzie.

 

W takim MBL widać pomysł, wykonanie, nowatorstwo, jakość. To jest High End.

W JBL nic z tego nie ma. A to, że komuś się podobają JBL to ok. Każdy może lubić co chce.

Edited by sly30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie może oczywiście zabraknąć w tym zestawieniu pierwszego "gramofonu cyfrowego", który

dygitalizację wprowadził pod strzechy - znany choćby z kultowych "wieczorów płytowych".

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Taki to był wówczas Hi End.

Edited by BoDeX

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kto z nas zasrywa wątek?...poznasz głupiego po czynach jego.

To jest wątek o historii High Endu a nie historii Audio! Za trudne dla ciebie? Nie pojmujesz różnicy?

JBL i High End... :-) Tak jak Fiat i Opel to samochody klasy Premium...może w Korei Pn i Afryce... :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sr** dalej ale tu:

 

 

 

Hajendowo. Na tym się znasz koncertowo i estradowo.

 

A Twoje wypociny nt. historii JBLa i ich osiągnięć pominę milczeniem, żebyś się lepiej na tym tronie skupił. Może Ci wypadnie coś mądrzejszego.

 

JBL broni się sam i mojej pomocy nie potrzebuje.

 

Bo niektórym sie wydaje, że jak ma byc hi-end to musi byc oryginalnie za wszelka cenę - a więc mbl to hi-end a jbl juz nie bo ma za zwykły wyglad. Nie ważne jak to gra, ważne jak wyglada :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sly, podaj przykłady bo na razie to strzępisz niepotrzebnie jęzora.

 

Ty masz swoje zdanie, a ja mam swoje. Czy ci się to podoba czy nie. A JBL Everesty to jedne z najlepszych kolumn jakie kiedykolwiek zrobiono.

 

Tanie przetworniki, ogarnij się chłopie ...

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Bo niektórym sie wydaje, że jak ma byc hi-end to musi byc oryginalnie za wszelka cenę - a więc mbl to hi-end a jbl juz nie bo ma za zwykły wyglad. Nie ważne jak to gra, ważne jak wyglada :)

 

Uzupełnię bo zapomniałeś dodać ... I ILE KOSZTUJE !!!

Dla slya to jest podstawowy wyznacznik hi-endu.

Pokazane przeze mnie Quady II kosztujæ dziś w stanie top i oryginalnym ok. 1500 GBP. To nie może być hi-end prawda sly?

 

Pozdro


Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie prawda. Nie chodzi o wygląd i metki, ale o przyłożenie się do konstrukcji, o pomysł, o jakąś idee. W MBL widać, że jest pomysł, idea, nowatorskie rozwiązania. I widać też opinie ludzi. W zasadzie nie ma ludzi, którym MBL się nie podoba w graniu. Jednym podoba się bardzo, innym średnio, ale wrogów firmy prawie nie ma.

Natomiast w JBL nie ma nic nowatorskiego. Prymitywna skrzynka z dykty, tanie przetworniki. Taki McDonald.

I przeciwników stylu grania JBL jest masa. Myślę, że więcej niż pasjonatów. W latach 70/80 nie było dużego wyboru. Ale od lat 90 rynek bardzo się zmienił.

 

Everesty są wykonane lepiej, ale cena 350 tys.to są kpiny!! To jest właśnie naciąganie na cenę i metkę. Nie słyszałem tych 67000, ale słyszałem te z jednym basowcem. Zresztą razem ze mną słuchał ich poważny audiofil z tego forum. Oboje uważaliśmy, że gra to nędznie. Natomiast znam kilka osób, które słuchały 67000 i mają negatywną opinię.

 

Ale dajmy już spokój bo zrobi się kolejna awantura. Moim zdaniem wkład JBL w rynek audio na świecie jest spory, ale w rynek masowy, a nie w High Endowy.

Edited by sly30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie prawda. Nie chodzi o wygląd i metki, ale o przyłożenie się do konstrukcji, o pomysł, o jakąś idee. W MBL widać, że jest pomysł, idea, nowatorskie rozwiązania. I widać też opinie ludzi. W zasadzie nie ma ludzi, którym MBL się nie podoba w graniu. Jednym podoba się bardzo, innym średnio, ale wrogów firmy prawie nie ma.

Natomiast w JBL nie ma nic nowatorskiego. Prymitywna skrzynka z dykty, tanie przetworniki. Taki McDonald.

I przeciwników stylu grania JBL jest masa. Myślę, że więcej niż pasjonatów. W latach 70/80 nie było dużego wyboru. Ale od lat 90 rynek bardzo się zmienił.

 

Oczywiście, że nie chodzi o wygląd i metki tylko o ... KASĘ !!! To jest Twój podstawowy wyznacznik hi-endu.

 

Zamiast trzepać bez sensu w klawisze wejdź do wątku o JBLach, w tej zakładce i poczytaj o historii i osiægnięciach. Dla ułatwienia atlon nawklejał tam dużo obrazków konstrukcji i obudów i zwrotnic i samych przetworników. Łatwiej przyswoisz.

Upppps, chyba jednak nie, ty o technice audio nie masz przecież pojęcia.

 

Taki szmelc to to nie jest...

 

No jak nie jest ... przecież sly mówi że jest to sie wie ...

Papierowy szajs.

 

Pozdro.

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak, 67000 musieli zrobić porządnie. Ale to są kolumny za 350 tys, czy już nawet więcej bo dolar zdrożał o 20% czyli pewnie...400 000 zł!!! Ale większość pozostałej oferty JBL to masówka. Jest wykop, dynamika, dużo hałasu, ale finezji w tym zero, muzykalności zero, barwy zero, przestrzeń słabiutka. I wiem, że podobnie uważa spora grupa osób na tym forum tylko nie chcą nikomu robić przykrości i nie piszą o tym.

Edited by sly30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sly ... znowu pitolisz.

 

W TYM WĄTKU NIE MA ZNACZENIA ILE CO KOSZTUJE !!!

Jak drogie to musieli zrobić porządnie. He, he, he, he ...

Te dzindziory często na mózg ci się rzucają.

 

EOT z mojej strony. O JBL jest oddzielny wątek.


Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najwięcej w każdym wątku na temat cen i pieniędzy piszesz właśnie ty!! Już ci Jarek parę razy zwracał uwagę. Ani ja ani on o cenach i kasie nie piszemy. Ale u ciebie to musi być poważny problem, bo tylko kasa i kasa, pieniądze, dolary. W kółko to samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.