Jump to content
octavarium

monitory wszechczasów,TOP 20

Recommended Posts

Zapraszam do dyskusji.Proszę o powściągliwość wypowiedzi słuchaczy przypadkowych i wystawowych,dziękuję.


l'enfant sauvage

Share this post


Link to post
Share on other sites

TAD CR1. A potem długo nic innego.

 

Oj tam oj tam.

 

Jak sama nazwa wskazuje pierwotnie monitory służyły do odsłuchu kontrolnego i były używane w studiach nagraniowych i na nich były realizowane dobre produkcje muzyczne. Takim świetnym dużym monitorem studyjnym (a więc nie do Twojego metrażu Octavarium) były namiętnie używane w Japońskich studiach NHK te o to piękne dwudrożne sztuki do kupienia obecnie od reki, można kupować w ciemno do muzyki klasycznej wokalistyki genialne.

http://www.hifido.co.jp/KW/G1/P6/A10/E/20-10/S0/C15-88617-54962-00/

 

Tutaj trochę próbek podobnych modeli monitorów tej marki, grają przednie i nie ma tam wrednego syczenia na górze mimo wysmienitej kopółki

 

https://www.youtube.com/watch?v=Agcx0QX0jiE

https://www.youtube.com/watch?v=_z7g3CqCbuo

https://www.youtube.com/watch?v=j8S7PSpp8pk

https://www.youtube.com/watch?v=m6fZZWTebaA

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=2-K9tVujssU

 

 

 

Po prostu Blues :)

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=Rn_NPOrG7nw

 

to z kotkiem to specjalnie dla Ciebie i Jarka Sly ;)

 

 

 

Sly z Twoją elektroniką i dołożonym subem na sam dół opad kapci frajda z słuchania i ułamek ceny TAD-ów :)

 

Dla odmiany w krajach skandynawskich w studiach nagraniowych masę świetnych nagrań zrealizowano na tych kolumnach były to tam bardzo popularne monitory

 

 

Już nie takie przyjemne w odbiorze muzyki ale w realizacji nie o to chodzi :)

 

Bardzo krytycznym monitorem dla nagrań były:

Ale są bardzo trudne w aplikacji odpowiednim torem, jak dla wielu z racji dwóch berylowców zarówno na srednicy 3" jak i na górze 1" dla wielu zbyt jazgotliwe ale idzie to opanować, na forum trochę osób to ogarneło.

 

Zarówno Tandberg jak i Yamacha to koszt ok 4000zł tak że moze warto nad nimi popracować i gdzie indziej w torze dołożyć więcej.

 

Tutaj coś dla odmiany z rynku USA na tych kolumnach zrobiono bardzo wiele świetnych realizacji rockowych!!!

 

linka podrzucił mi swego czasu kolega rochu meloman bez napinki na sprzet a skupiający się obecnie na słuchaniu muzyki.

 

http://www.cbc.ca/news/canada/calgary/national-music-centre-restoring-mobile-studio-used-by-rolling-stones-1.3005483

 

 

 

Czy ktoś obecnie słucha w domu na czymś takim?


Google killing people!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Paweł Skurzewski

TAD CR1. A potem długo nic innego.

 

 

Mogę prosić o podanie innych monitorów,do których porównałeś TAD? Jaki był punkt odniesienia? Może oczywiście paść odpowiedź:ja mam więc tak uważam,zaakceptuję taki "tok" myślenia.

 

Do meritum,dla mnie wszystkie podstawki,które wyszły spod ręki Serblina,włącznie z Accordo. Triangle commet,bardzo dobre granie,śmieszny pieniądz. Ls3/5a chyba wręcz sekta:) doskonałe modele robi Dynaudio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla Ciebie Octavarium polecił bym coś co zagra świetnie zarówno w małym jak i średnim metrażu, trzeba będzie tylko popracować nad dobrym źródłem gdyż są to monitory aktywne KRK Expose E8B . Słuchałem ich w studio nagraniowym muzyki puszczanej bezpośrednio z Protoolsa (nagrywanej w kompie z konsoli) Jak dla mnie kapitalne granie ale w paru innych systemach zagrały tragicznie i to musisz mieć na uwadze.

 


Google killing people!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamahy NS1000 są łatwe do ogarnięcia jeśli się wie gdzie szukać. To raczej kolumny nie dla świeżaków tylko dla ludzi którzy już przerzucili trochę sprzętu i mają pewną referencję.

 

Jak dla mnie w top 10 monitorów wszech czasów na pewno powinny znaleźć się LS3/5A, ciepłe granie, 0 niższego basu ale z duszą. Na wokalach i klasyce to po prostu bajka.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłbym zapomniał KRK Expose E8B na wiosnę do nowego studia radiowego zakupili sobie realizatorzy Programu 2 PR oni jako niestety już ostatni w radiu coś jeszcze słyszą i wiedzą jak powinna brzmieć referencyjnie nagrywana i odtwarzana muzyka.

 

Jak dla mnie w top 10 monitorów wszech czasów na pewno powinny znaleźć się LS3/5A, ciepłe granie, 0 niższego basu ale z duszą. Na wokalach i klasyce to po prostu bajka.

 

No cóż zapomniałem o studiach BBC u nich to trochę wygladało trochę inaczej, te monitory zostały do wielu małych regionalnych studiów narzucone niejako odgórnie. zarówno samo studio (głownie speakerka) jak i kolumny miały utrzymywać jednolity standard dzwięku.

Tak że te kolumny wpisały się z racji powszechności sposobu odsłuchu różnych brytyjskich realizatorów w standard. Należy też przypomnieć że Te oryginalne monitory maja 16Ohm na wejściu :)

Edited by Rafaell

Google killing people!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Paweł Skurzewski

Yamahy NS1000 są łatwe do ogarnięcia jeśli się wie gdzie szukać. To raczej kolumny nie dla świeżaków tylko dla ludzi którzy już przerzucili trochę sprzętu i mają pewną referencję.

 

Jak dla mnie w top 10 monitorów wszech czasów na pewno powinny znaleźć się LS3/5A, ciepłe granie, 0 niższego basu ale z duszą. Na wokalach i klasyce to po prostu bajka.

 

 

NS1000 kultowe,fakt o ls3/5a napisałem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do meritum,dla mnie wszystkie podstawki,które wyszły spod ręki Serblina,włącznie z Accordo. Triangle commet,bardzo dobre granie,śmieszny pieniądz.

 

Tak do domu do małych a nawet? średnich (z doładowaniem osobnym subwerem basu) świetne kolumienki. Kapitalna ich prezentacja z Taśmy była w zeszłym roku na Audio Show. Przede wszystkim co nie jest typową zaletą monitorów tamten model prezentowany przez pana Kientza (za literówke nazwiska podanego z pamięci z góry przepraszam gdyby co) charakteryzowały się tworzeniem kapitalnej przestrzeni.

 

No ale czy to do końca monitory czy raczej produkt dla melomanów :)


Google killing people!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Paweł Skurzewski

 

 

Tak do domu do małych a nawet? średnich (z doładowaniem osobnym subwerem basu) świetne kolumienki. Kapitalna ich prezentacja z Taśmy była w zeszłym roku na Audio Show. Przede wszystkim co nie jest typową zaletą monitorów tamten model prezentowany przez pana Kientza (za literówke nazwiska podanego z pamięci z góry przepraszam gdyby co) charakteryzowały się tworzeniem kapitalnej przestrzeni.

 

No ale czy to do końca monitory czy raczej produkt dla melomanów :)

 

 

Dobre pytanie:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie posiadam TAD CR1 ale to jedyne znane mi małe kolumny, które grają pełnym pasmem, piękną barwą i prawdziwym basem. W sumie to kolumna trójdrożna, więc nie wiem czy można traktować to jak monitory. Zdecydowana większość kolumienek podstawkowych gra dźwiękiem wykastrowanym z basu co wbrew pozorom zubaża nie tylko sam bas ale całe pasmo. Inną kwestią jest wysoka cena tych kolumn i fakt, że w tej cenie można przebierać w dużych kolumnach podłogowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie to kolumna trójdrożna, więc nie wiem czy można traktować to jak monitory.

Jak najbardziej monitory mogą być nawet 4 drozne.

 

Zdecydowana większość kolumienek podstawkowych gra dźwiękiem wykastrowanym z basu co wbrew pozorom zubaża nie tylko sam bas ale całe pasmo.

Bardzo dużo monitorów (te bliskiego pola stawiane na konsolecie) w ogóle nie ma basu, dopiero na koniec realizacji materiał dźwiekowy odsłuchiwany jest na duzych monitorach dalekiego pola i prywatnie w domach producenta , muzyków, e.t.c.

 

Inną kwestią jest wysoka cena tych kolumn i fakt, że w tej cenie można przebierać w dużych kolumnach podłogowych.

 

Temat raczej dotyczył monitorów a tu widzę odchodzimy do kolumn podłogowych

 

Odchodząc w takim razie od tematu, jak się podobał kotek? :)

 

Byłbym zapomniał w dźwięku kolumn nie ma także tego co w miauknięciu kotka, ach te mikrofony w kamerkach i YT :)


Google killing people!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Paweł Skurzewski

Nie posiadam TAD CR1 ale to jedyne znane mi małe kolumny, które grają pełnym pasmem, piękną barwą i prawdziwym basem. W sumie to kolumna trójdrożna, więc nie wiem czy można traktować to jak monitory. Zdecydowana większość kolumienek podstawkowych gra dźwiękiem wykastrowanym z basu co wbrew pozorom zubaża nie tylko sam bas ale całe pasmo. Inną kwestią jest wysoka cena tych kolumn i fakt, że w tej cenie można przebierać w dużych kolumnach podłogowych.

 

 

Czy możesz odpowiedzieć na moje pytanie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kot kochany, jak wszystkie koty.

 

Pewnie w Krakowskim zoo jest nowy nabytek roczny "kotek"

 

 


Google killing people!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

Czy możesz odpowiedzieć na moje pytanie?

 

Punktem odniesienia zawsze jest dla mnie pełen dżwiek z dużej kolumny. Podstawkowców słuchałem wielu różnych modeli w tym 2 modele Raidho, Focali, Harbethów, Sonus Faber, Adam Audio, Dynaudio, Kawero itd. Były lepsze, gorsze, generalnie jak na tak małe obudowy były ok, bo trudno oczekiwać pełnego basu z tak małych kolumienek. Ale TADy były z tego jak dla mnie najlepsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Paweł Skurzewski

 

 

Punktem odniesienia zawsze jest dla mnie pełen dżwiek z dużej kolumny. Podstawkowców słuchałem wielu różnych modeli w tym 2 modele Raidho, Focali, Harbethów, Sonus Faber, Adam Audio, Dynaudio, Kawero itd. Były lepsze, gorsze, generalnie jak na tak małe obudowy były ok, bo trudno oczekiwać pełnego basu z tak małych kolumienek. Ale TADy były z tego jak dla mnie najlepsze.

 

 

Dziękuję,nie można było tak od razu? Moim zdaniem ktoś kto decyduje się na małe podstawki,wykluczam Spendor 100 lub Harbetha 40.1,rezygnuje z basu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reszta monitorów to ......komputerowe miniaturki :-)

 

Dziękuję,nie można było tak od razu? Moim zdaniem ktoś kto decyduje się na małe podstawki,wykluczam Spendor 100 lub Harbetha 40.1,rezygnuje z basu.

 

Niekoniecznie, takie monitory jak SF Minima Vintage lub Cremona Auditor mają basu i to sporo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

Dziękuję,nie można było tak od razu? Moim zdaniem ktoś kto decyduje się na małe podstawki,wykluczam Spendor 100 lub Harbetha 40.1,rezygnuje z basu.

 

W sumie tak, tylko czy to jest dobry wybór rezygnować z basu? Nie ma takiej potrzeby. Kolumny podstawkowe dobrej jakości nie są tanie. Za ich cenę wraz z dobrymi standami można rozglądać się za czymś większym. Ilość miejsca, które zajmują wraz ze standami też jest zbliżona do kolumn podłogowych.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monitor to Yamaha, NS 10 000, NS 2000, NS 1000X, NS 500-w wersji pierwszej, na Alnico w krótkiej cewce oraz małe NS100.

 

Do oceny popularnego monitora NS1000, potrzebne są Technics SB10 i Sony APM77W, to daje dopiero pełny obraz klasy oraz lokuje odpowiednio Yamahę.

 

NS1000 można poprawiać, radzę posiadać drugie do porównania, dla uniknięcia niespodzianek, poprawiony monitor, to już kolumna, nie monitor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie tak, tylko czy to jest dobry wybór rezygnować z basu? Nie ma takiej potrzeby. Kolumny podstawkowe dobrej jakości nie są tanie. Za ich cenę wraz z dobrymi standami można rozglądać się za czymś większym. Ilość miejsca, które zajmują wraz ze standami też jest zbliżona do kolumn podłogowych.

 

Przy Extremie nie rezygnujesz z basu i masz go tyle ile zostało nagrane na materiale źródłowym. Oprócz tego masz

jakość dźwięku nieosiągalną dla większości podłogówek .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z aktualnych w " rozsadnej cenie" stawiam na Kawero Chiara.

Z grupy cen nierozsadnych - TAD CR1 sa swietne.

W latach dziewiecdziesiatych sprzetem odsluchowym redakcji Audio byly JM Lab Point Source 5.1, dzisiaj to firma Focal.

Wtedy kosztowaly ok 5 k pln za pare zaleznie od wykonczenia i to z firmowymi podstawkami.

Moje w klonie to byl wypas za 5,5 kola. Paru kolegow na forum tez je nadal ma.

Do tego dobry sub i jest piekne granie. Nie wiem, czy sie zalapia na topowa dwudziestke, ale moje prawdziwe hifi sie od nich zaczelo.

No to zostana dla wnukow...

Edited by marslo

Konto w trakcie usuwania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie słyszałem Extrem, więc trudno mi ocenić.

 

Pomyśl więc o parce limitowanej wersji Extrema .......

Share this post


Link to post
Share on other sites

słabe są te wszystkie próbki dźwiękowe.

Poszatkowany, niespójny - albo blaszany albo kartonowy dźwięk.

nie wiem czym się podniecać - jak słyszę "powyjmowaną" z przekazu tonalność każdego z głośników - to słabe one są

przekaz musi być bardzo czytelny ale i bardzo spójny, liniowy - a tu co chwilę coś skrzeczy albo kartonem jedzie.

słabizna


Nie myśl. Jeśli już pomyślałeś, to nie mów. Jeśli już powiedziałeś, to nie pisz. Jeśli już napisałeś, to nie podpisuj. Jeśli podpisałeś, to się nie dziw!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • MAGAZYN KULTURALNY

  • Blog Entries

  • ×
    ×
    • Create New...

    Important Information

    We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.