Jump to content
octavarium

monitory wszechczasów,TOP 20

Recommended Posts

4 godziny temu, babatular napisał:

Chłopaki to ja po raz kolejny przytoczę przykład mikrusków FS Accordo. Ileż ludzi z łezką w oku wspomina  - JAK ONE GRAŁY  na AudioShow w wielkiej sali.

No oki, ale jedna jaskółka wiosny nie czyni. Co z tego, że się da, skoro tak rzadko słychać to w realu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, babatular napisał:

Pewni że fajnie by było by uzupełnić to brzmienie o dolne oktawy, które by były równie wyrafinowane. Pytanie tylko czy jest jakiś konstruktor który potrafi to zrobić. Firma Franco Serblin nie potrafi bo Kremy już tak nie brzmią - mimo że to też super kolumny.

W Monachium pokazano Accordo Essence, czyli małe podłogówki, uzupełniające ofertę pomiędzy Accordo a Ktemą.
Może to będzie coś dla miłośników Accordo z uzupełnieniem dołu:)

Edited by Emdester

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 19.04.2019 o 07:14, Chicago napisał:

W Kii Three jest szystko w jednym! Co mogę powiedzieć? Tylko tyle, że jest to 'wielkie' i pierwszoklasowe brzmienie z małych niepozornych monitorów

Coś Ty...fachowcy od gabarytowych kolumn, od których ściany pękają (jak np. Bunk i Konradskala) powiedzą Ci, że monitory z 6,5 calowymi wooferami to pierdziawki. 😉 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, SynSama napisał:

To twierdzę od zawsze. Najczęściej dostaje się na forum za podobne opinie po głowie. Ciesze się, że inni mają podobne zdanie 😉

To jest dorabianie ideologii. 😉 Harbeth P3ESR, Tannoy Autograph Mini itp. zachwyca się wiele osób (mi również się podobają), nie zmienia fakt że basu to w nich po prostu nie ma. Przy czym nie mówię tu o niskim basie, ale to tym średnim też. Nadają się do wokali i muzyki akustycznej, ale kto słucha wyłącznie tych gatunków? W następstwie takich niedomówień początkujący często przeżywają dramaty, a początkowy zachwyt przeradza się w rozczarowanie.

Poza tym coś takiego jak bas konturowy w małych monitorach to w ogóle jest rzadkość. Taki bas (oczywiście nie niski, ale na akceptowalnym poziomie) słyszałem np. w Xavian z serii XN. Przy czym w tym wypadku znowu trzeba zrobić dwa zastrzeżenia. Te monitory nie były znowu takie małe, a poza tym średnica i góra odstawały od basu. Brakowało w nich zwiewnej, szczegółowej góry. Było to więc trochę takie granie zza kotary. Nie jestem zwolennikiem uszojebności w tym względzie, ale wybrzmienia perkusji w dobrym monitorze powinny być wyraźnie słyszalne i gasnąć w miarę powoli.

Mimo że ww. przeze mnie maluchy bardzo mi się podobają, jakbym miał wybierać to już prędzej zdecydowałbym się na Sonus Faber Minima.

Edited by Mrok

Share this post


Link to post
Share on other sites

guarneri mają ogromy bas jak na swoje rozmiary i jest nawet szybki ale juz jego swoboda i różnorodność pozostają w tyle za dobrą, dużą, lekką membraną papierową.

Oczywiście w pokoju do powiedzmy max 25m2

Edited by szatan

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 19.04.2019 o 19:14, Chicago napisał:

szkoda, że mój system od prawie dwudziestu lat nie chce się popsuć - pewnie miałbym mocnego faworyta w postaci Kii Three.

Ważą tylko 15 kg. Opale o 6 więcej i woofery mają większe, chociaż tylko 2. Jak będziesz miał okazję to posłuchaj.
A ja swoją drogą ciekaw jestem brzmienia tych Kii.

6 godzin temu, SynSama napisał:
W dniu 18.05.2019 o 11:55, Aethelred napisał:

Z moich doświadczeń nie ma monitora na malutkich głośniczkach, który odtworzy pasmo naturalnie i nie mówimy tu o odtworzeniu dolu ale o skali i swobodzie dźwięku. Więc albo duże monitory jak kolega poleca albo wolno stojące kolumny.

To twierdzę od zawsze. Najczęściej dostaje się na forum za podobne opinie po głowie. Ciesze się, że inni mają podobne zdanie 😉

A Koledzy przesłuchali już wszystkie te "malutkie głośniczki", czy tylko teoretyzują?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, przemak napisał:

Niesparowane i rozjechane fazowo kolumny nawet z mono robią taka scenę że hej, czy to dobrze?

Bardzo dobrze, skoro tak świetnie grają sceną.
Sceptycy pewnie wyrzuciliby je na śmietnik, albo napisali, że są źle skonstruowane. spacer.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, soundchaser napisał:

Coś Ty...fachowcy od gabarytowych kolumn, od których ściany pękają (jak np. Bunk i Konradskala) powiedzą Ci, że monitory z 6,5 calowymi wooferami to pierdziawki. 😉 

Teoretycznie z monitorów tez można uzyskać niski bas

przyklad - Totem Mani2( +/-3dB 29hz) ale cena jest baaaardzo niska efektywność , producent podaje 85dB, ale w pomiarach stereophile wyszło 80.5dB!!!

dlaczego wiec teoretycznie, bo te kolumny z 90% wzmacniaczy grają jasno , ostro i bez basu gorzej od taniej budżetówki . Żeby z nich ten dół wycisnąć potrzebują wzmaka potwora, zwykle w cenie dużo większej niż same kolumny

Inne wyjście to aplikacja aktywna jak choćby właśnie Kii Three, gdzie problem wysterowania i kontroli basu mamy z głowy dzięki optymalnymu doborowi wzmacniaczy

  • Like 1

Ilu ludzi tyle opini

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minut temu, morawka napisał:

Inne wyjście to aplikacja aktywna jak choćby właśnie Kii Three, gdzie problem wysterowania i kontroli basu mamy z głowy dzięki optymalnymu doborowi wzmacniaczy

No i właśnie o to chodzi. Dlatego porządnie skonstruowane aktywne monitory grają lepiej niż wiele pasywnych systemów o wiele droższych.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, slaaawek napisał:

Jafi ale z drugiej strony po co ta przestrzeń separacja sceny powietrze wokół muzyków wokalu, czemu ma służyć ta swoboda? Uważasz że swoboda lub nadmiar dynamiki jest zjawiskiem pożądanym? A może powyższe informacje i ta trójwymiarowe efekty burzą harmonię? Zamiast postrzegać odbierać muzykę całokształtem doszukujemy się szerokiej sceny i powietrza wszędzie wokół... Moim zdaniem to przeszkadza a nie pomaga w naszym hobby

Po co komu swoboda na scenie?

Też jej nie potrzebuję....jak wyjdę z pokoju, gdzie stoją kolumny i pójdę na pierwsze piętro - słyszę całość:)

Gdy siedzę przed kolumnami, swobodny dźwięk tworzy spektakl, który przyciąga uwagę i czyni muzykę bardziej zrozumiałą.

Natomiast swoboda w drugim znaczeniu, o którym piszę już będzie słyszalna i tam: na pierwszym piętrze.

Nie będzie bez znaczenia, czy tenor śpiewa pełnym głosem, czy tylko jego częścią lub czyni to tak  jakby uczył się śpiewać.


elektronika bywa fascynująca; lecz to akustyka w audio ekscytuje najbardziej

www.hifijaity.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posłuchajcie Impuls Audio Norte koniecznie.

Jak dla mnie to najlepszy monitor do 10000 zł.


"...dźwięk oceniać dostępnym osobniczo aparatem do tego stworzonym a nie logiczna połówką mózgu." Ś.P. Mamel

Share this post


Link to post
Share on other sites
guarneri mają ogromy bas jak na swoje rozmiary i jest nawet szybki ale juz jego swoboda i różnorodność pozostają w tyle za dobrą, dużą, lekką membraną papierową.
Oczywiście w pokoju do powiedzmy max 25m2


Całkowicie się zgadzam. U mnie też scena nie porywa ale może to pomieszczenie. Jest bardzo dobrze, ale na tubach realizm jest oddany lepiej.
Co ciekawe, średnica która sam gloryfikowalem i uwielbiałem. Trudno to opisac, ale miałem odczucie ze na Sonusach owszem lepiej słychać oddech, ale na tubach miałem lepsze wrażenie że wykonawca jest w pokoju. Musze jeszcze dodać jaki SET 300b do tych zmiennych albo jakas klasa D,podobno nowe Hypexy sa fajne.
Jak nie opanuje wysokich tonów w tych kolumnach to po wakacjach chyba jakieś Tannoy. Cos jest w tym realizmie tub.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Krzysztof_54067 napisał:

Posłuchajcie Impuls Audio Norte koniecznie.

Jak dla mnie to najlepszy monitor do 10000 zł.

Nie szukam na siłę teorii spiskowych. Zastanawiam się jednakże nad tym, jak nagle z kapelusza wyskakują tu na forum nikomu nieznane ( lub rzadko komu znane ) produkty audio okraszone dość śmiałym przymiotnikiem                 " najlepsze ". Po prostu głośno zastanawiam się, czy naprawdę mogą być najlepsze, a jeśli tak, to co je do tego zaszczytnego miana predystynuje i czym aż tak się wyróżniają. Bo na oko ( czytaj "ucho" ) z ich opisu na stronie producenta...niczym.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Krzysztof_54067 napisał:

Posłuchajcie Impuls Audio Norte koniecznie.

Jak dla mnie to najlepszy monitor do 10000 zł.

Rozumiem, ze chodzi o cenę za nowe? Bo w używkach do 10k znajdzie się chyba jednak kilka lepszych konstrukcji. Ale nie słuchałem tych Impuls , wiec mogę się mylić ( zależy tez z czym były porównywane )

"lepszosc" to jednak bardzo subiektywne odczucie i każdy ma prawo do własnej oceny

czy jednak są na tyle dobre żeby się znaleść w top 20 wszechczasow ??


Ilu ludzi tyle opini

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minut temu, SynSama napisał:

Nie szukam na siłę teorii spiskowych. Zastanawiam się jednakże nad tym, jak nagle z kapelusza wyskakują tu na forum nikomu nieznane ( lub rzadko komu znane ) produkty audio okraszone dość śmiałym przymiotnikiem                 " najlepsze ". Po prostu głośno zastanawiam się, czy naprawdę mogą być najlepsze, a jeśli tak, to co je do tego zaszczytnego miana predystynuje i czym aż tak się wyróżniają. Bo na oko ( czytaj "ucho" ) z ich opisu na stronie producenta...niczym.

eee, takie monitorki BR z 13cm midwooferem moga zagrac najlepiej, trzeba tylko miec pomieszczenie odsluchowe w rownoleglym wszechswiecie o odpowiednich prawach fizyki.

Moj typ na monitor wszechczasow to Acoustic Research AR-3 z 1958. Pierwsza kopulka wysokotonowa. To naprawde gralo najlepiej na rynku i dalo AR 30% udzialu. Teraz juz chyba nie ma szans na takie genialne perelki, tylko poprawnosc (co w zupelnosci wystarcza) i cala mase antygeniuszu za chore pieniadze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, haile napisał:

To naprawde gralo najlepiej na rynku i dalo AR 30% udzialu.

Ciekawe podejście: udział w rynku...

Audio nie jest demokratyczne i nie decyduje większość.


elektronika bywa fascynująca; lecz to akustyka w audio ekscytuje najbardziej

www.hifijaity.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, morawka napisał:

Rozumiem, ze chodzi o cenę za nowe? Bo w używkach do 10k znajdzie się chyba jednak kilka lepszych konstrukcji. Ale nie słuchałem tych Impuls , wiec mogę się mylić ( zależy tez z czym były porównywane )

"lepszosc" to jednak bardzo subiektywne odczucie i każdy ma prawo do własnej oceny

czy jednak są na tyle dobre żeby się znaleść w top 20 wszechczasow ??

zdecydowanie tak, słuchałem praktycznie większość konstrukcji do 10000 i wybrały Norte, ale tak jak piszesz, to jest specyficzna szkoła grania, nie każdemu może odpowiadać, a szczególnie tym co lubią mieć podbity bas i wysokie. Natomiast warto przesłuchać przed wydaniem opinii.

23 godziny temu, SynSama napisał:

Nie szukam na siłę teorii spiskowych. Zastanawiam się jednakże nad tym, jak nagle z kapelusza wyskakują tu na forum nikomu nieznane ( lub rzadko komu znane ) produkty audio okraszone dość śmiałym przymiotnikiem                 " najlepsze ". Po prostu głośno zastanawiam się, czy naprawdę mogą być najlepsze, a jeśli tak, to co je do tego zaszczytnego miana predystynuje i czym aż tak się wyróżniają. Bo na oko ( czytaj "ucho" ) z ich opisu na stronie producenta...niczym.

Opis na stronie producenta jak i każdy inny nie jest miarą w świecie audio. Jedynie odsłuch jest właściwą miarą a i zderzenie z gustem może lepszość uszeregować w dziwny sposób. Najlepsze to znaczy zawszy najlepsze dla oceniającego w jego systemie i jego warunkach akustycznych.

22 godziny temu, haile napisał:

eee, takie monitorki BR z 13cm midwooferem moga zagrac najlepiej, trzeba tylko miec pomieszczenie odsluchowe w rownoleglym wszechswiecie o odpowiednich prawach fizyki.

Moj typ na monitor wszechczasow to Acoustic Research AR-3 z 1958. Pierwsza kopulka wysokotonowa. To naprawde gralo najlepiej na rynku i dalo AR 30% udzialu. Teraz juz chyba nie ma szans na takie genialne perelki, tylko poprawnosc (co w zupelnosci wystarcza) i cala mase antygeniuszu za chore pieniadze.

kluczem w monitorach jest całość czyli konstrukcja, głośniki i najważniejsze - odpowiednia zwrotnica - wg moich doświadczań


"...dźwięk oceniać dostępnym osobniczo aparatem do tego stworzonym a nie logiczna połówką mózgu." Ś.P. Mamel

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 26.05.2019 o 23:30, haile napisał:

eee, takie monitorki BR z 13cm midwooferem moga zagrac najlepiej, trzeba tylko miec pomieszczenie odsluchowe w rownoleglym wszechswiecie o odpowiednich prawach fizyki.

Moj typ na monitor wszechczasow to Acoustic Research AR-3 z 1958. Pierwsza kopulka wysokotonowa. To naprawde gralo najlepiej na rynku i dalo AR 30% udzialu. Teraz juz chyba nie ma szans na takie genialne perelki, tylko poprawnosc (co w zupelnosci wystarcza) i cala mase antygeniuszu za chore pieniadze.

AR3 - przecież tego się słuchać nie da.  Może to był fajny monitor ale 100 lat temu.

9 godzin temu, Krzysztof_54067 napisał:

 

kluczem w monitorach jest całość czyli konstrukcja, głośniki i najważniejsze - odpowiednia zwrotnica - wg moich doświadczań

A w kolumnach podłogowych co jest kluczem ?

  • Like 2

In my humble opinion

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 26.05.2019 o 19:29, Krzysztof_54067 napisał:

Posłuchajcie Impuls Audio Norte koniecznie.

Jak dla mnie to najlepszy monitor do 10000 zł.

Monitor z TOP20, powinien mieć przynajmniej takiej wielkości głośniki 😉

 

tonsil 40.jpg

  • Haha 1

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monitory wszech czasów, powinny poradzić sobie z takim materiałem muzycznym 😉

jak King Crimson live in chicago

 

  • Like 2

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Kazik II napisał:

Monitor z TOP20, powinien mieć przynajmniej takiej wielkości głośnik

Moje doświadczenia na to wskazują.......

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Krzysztof_54067 napisał:

dzięki, szukam i ściągam płytę do testów

Jest w Empiku.


pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Kazik II napisał:

Jest w Empiku.

podasz linka? bo to jest wersja koncertowa z Japonii. na jakim CD wyszła?


"...dźwięk oceniać dostępnym osobniczo aparatem do tego stworzonym a nie logiczna połówką mózgu." Ś.P. Mamel

Share this post


Link to post
Share on other sites

KING CRIMSON "Live In Chicago June 28th 2017"

 

Live In Chicago June 28th 2017.jpg

  • Thanks 1

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 26.05.2019 o 07:50, morawka napisał:

Teoretycznie z monitorów tez można uzyskać niski bas

przyklad - Totem Mani2( +/-3dB 29hz) ale cena jest baaaardzo niska efektywność , producent podaje 85dB, ale w pomiarach stereophile wyszło 80.5dB!!!

dlaczego wiec teoretycznie, bo te kolumny z 90% wzmacniaczy grają jasno , ostro i bez basu gorzej od taniej budżetówki . Żeby z nich ten dół wycisnąć potrzebują wzmaka potwora, zwykle w cenie dużo większej niż same kolumny

Inne wyjście to aplikacja aktywna jak choćby właśnie Kii Three, gdzie problem wysterowania i kontroli basu mamy z głowy dzięki optymalnymu doborowi wzmacniaczy

Jak tak czytam to podobna sytuacja jak z KEF LS50 na których gram już parę lat (pomieszczenie 16m2). Naprawdę duży dźwięk z mini monitora z basem zupełnie oderwanym od rzeczywistości patrząc na rozmiar samych kolumn.

Do tego bardzo rozdzielcze, szybkie i bezbarwne. Można je stroić dowolnie.

Edited by CEzAR21

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko jak z sterowalnoscia tych Kefow ? Bo tak jak pisałem , jeśli nie podłączymy wzmaka potwora to z Totemów basu nie ma wcale, a góra krzyczy. 


Ilu ludzi tyle opini

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 28.05.2019 o 16:26, Kazik II napisał:

Monitory wszech czasów, powinny poradzić sobie z takim materiałem muzycznym 😉

jak King Crimson live in chicago

A co dolega temu materiałowi? U mnie gra bardzo dobrze.
Czy to znaczy, że mam monitory wszech czasów? 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z ciekawości zapuściłem, ale z Tidala, więc może to powód, że nie jest doskonale, a może powodem jest brak monitorów:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.