Jump to content
octavarium

monitory wszechczasów,TOP 20

Recommended Posts

1 minutę temu, Miroslav1 napisał:

wczoraj na macie od młodych dostałem straszny łomot i dlatego o m40.2 będę pisał tylko dobrze

bo nie chcę nawet od siebie dostać po ryju 😉

 

skoro trenujesz sporty walki - to powiem tak:  Harbetki 40.2 są the best ever

  • Haha 3

In my humble opinion

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Miroslav1 napisał:

Robert Jhonson, Elmore James, Blind Willie McTell, Mississippi John Hurt, Mississippi Fred McDwell

Muddy Waters, B.B.King, J.L.Hooker, Howlin Wolf, James Coton i wielu, wielu innych których mam płyty

Kocham Bluesa....dlatego w tej muzyce m40.2 radzi sobie doskonale....dlatego godzę się  by być głuchym 😉

wiele z tych nagrań jest zrobionych z taką dynamiką, że mogą stanowić tylko wzór. 

 

 

Muddy Waters - nagrania lata '60 - ❤️ 


Dynaudio Contour 20, Hegel H300, DAC Topping D90, Roon & Rock; druty WW Eclipse Silver

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian

... na poważnie....jakie monitory nadają się najlepiej do bluesa, symfoniki i ostrego rocka ? 

są systemy które grają wszystko na najwyższym poziomie ? ...jeżeli tak,   to proszę o kilka przykładów...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
słuchajta, przecież od dawna było wiadomo że są dwie firmy o których nie można  nic złego napisać...s16h i Amplifon
.....nie wiedzieliśta.....żeby nie było, od dziś wchodzi trzecia....jeżeli przeczytam złe słowo o Harbeth to dam po ryju ;-)


Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

96fbb9174868e3cb2b19ab9e927eed8e.jpg

If you want the job done right, hire a professional.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dorosłe chłopy a jak dzieci... I to o kawałek papieru/plastiku i jakiejś dechy ... ale z drugiej strony dzięki temu 3/4 forum ma ubaw 🙂

Lepiej trzymajcie kciuki za naszych w dzisiejszym meczu bo lekko nie będzie 😉

  • Like 4

A&K NORMA SR 25+OPPO PM 3 /// CYRUS 8.2 DAC+PSX-R2+ATC SCM 7v3 FOREVER 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 20.09.2019 o 15:50, morawka napisał:

Mniej więcej w połowie tego wątku  padła fajna propozycja ( zgodna z jego tematem ) , chyba Mirka żeby zamieszczać swoje listy TOP10 monitorów 

jesli zakładamy , ze monitory to kolumny raczej małe gabarytowo ,z wooferem max 20 cm, które ustawiamy na podstawkach ( bo na sile to wielkie Westlake to tez monitory ) 

mysle , ze takie ( oczywiście subiektywne listy , gdyż w audio trudno o obiektywizm ) będą dużo ciekawsze i będą cenna informacja dla kolegów , czego jeszcze warto posłuchać , na pewno ciekawsze od przekomarzania się DIYowcow z "metkowcami"

jedna prośba : umieszczamy tylko monitory , których słuchaliśmy a nie o których czytaliśmy ze dobre, albo widzieliśmy na obrazku 

mój TOP 15:

1) TAD CR1

2) JBL Array 800

3) SF Extrema

4) Backes&Muller BM2

5) JMlab Mini Utopia

6) JMlab Micro Utopia

7) JBL Ti2000

8) RLS Nereida

9) Totem Mani2

10) Dynaudio Special 25

11) Ruark Equinox

12) SF Electa Amator 2

13) Platinum Solo

14) JMlab PS 5.1/ JBL Ti 1000

15) Elac 510 jet

wiem, ze wiekszosc to nie są głośniki  z absolutnego topu , ale te z wyjątkiem TAD ( Audio Show ) miałem lub słuchałem u kolegów i takie są moje subiektywne wrażenia ( choć towarzysząca elektronika była bardzo rożna ) pewnie i tak o czymś zapomniałem ( bo jeszcze przypomniały mi się B&W 805 , WLM Diva, Tannoy Eaton ) ale zawsze można ten ranking zaktualizować 

nie umieszczałem w tym zestawieniu , ze względu na gabaryty dużych  JBL z niebieskiej serii, czy tez Spendor SP100, itp 

Zachecam do umieszczania swoich choćby TOP5, może to być tez ciekawe jak bardzo różnimy się gustem i upodobaniami

Rozkupili. I na ebay'u nie ma żadnych Project Array.

A ktoś z Francji, poszukuje trójdrożnych podstawkowych kolumn Project Array™ – 800 Array :

Cytat

Beschreibung

I'm looking for a pair of JBL Synthesis Array 800 loadspeakers.

Preis auf Anfrage

Inserats-ID 9273240738 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Privat 

Frankreich (74400)

Benutzerprofil flaggalagga Registriert seit 11/2019

Angebotszeitraum

Start: 25.11.2019 - 12:43

Ende: 24.01.2020 - 12:43

 

Edited by Sovereign
  • Like 1

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam chetnie bym przygarnal z sentymentu Array'e ale tylko w top stanie 🙂 A z tym jest problem ostatnio dostac nie poobijane itp. 

A takie cos jak Focal Diablo Utopia? Ktos ma/slyszal? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. SF Guarnieri Homage

2. JmLab Mini Utopia

3. Dynaudio Confidence 3

4 .Wilson Audio Cub 2

5. JmLab Micro Utopia

6. JmLab 5.1 Point Source

7. JmLab Electra 907 Be

8. Dynaudio Contour 1.3 SE

9. JmLab Electra 905

10. KEF Ref. 201

Oprócz SF Guarnieri ,których słuchałem u znajomego reszta gościła u mnie. Kolejność- nie upieram się :)

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nieduże dwudrożne kompaktowe monitory do mniejszych składzików bez większej dynamiki. Szczuplejsze. Balans tonalny bardziej w górę, niż w dół. Mogą się przestraszyć sygnału z neutralnej elektroniki. Jak ktoś mieszka w bloczku i boi się sąsiadów, że będą walić po rurach - to takie mogą się nadać.

Teraz z którejś tam ręki, zapewne można dużo taniej kupić.

Cytat

Focal Diablo Utopia
8500 Euro (Herstellerangabe)

stereoplay 12/2008

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Maße: B:25,8 x H:43 x T:43 cm

Gewicht: 20 Kilogramm

Aufstellungstipp: Am besten frei auf dem dafür entwickelten Ständer. Für Räume bis 30 Quadratmeter.

 

Messwerte

Impedanzminimum 3,9 Ohm

Maximallautstärke 97 dB

Untere Grenzfreq. -3/-6dB 69/60 Hz

 

Bewertung

Natürlichkeit 14

Feinauflösung 13

Grenzdynamik 7

Bassqualität 10

Abbildung 13

Klang: Absolute Spitzenklasse 57 Punkte

Messwerte 7

Praxis 3

Wertigkeit 10

Kurzfazit: Edel-Kompaktbox mit superber Verarbeitung und traumhaft ausgewogenem, feinem, erwachsenem Klang. Sollte auf die Diablo-Ständer.

stereoplay Testurteil

Gesamturteil: gut - sehr gut 77 Punkte

Preis/Leistung: sehr gut

Tutaj możesz sobie poczytać - są wpisy m.in. sly30, Milimetr'a i jakiegoś moreno1973 : https://www.audiostereo.pl/topic/94874-focal-diablo-utopa/ Milimetr i moreno, lubią mocno zaokrąglone i podkolorowane brzmienie, jak i ciemne stonowane. Tam tak piszą jakby z Diablo oczekiwali mieszanki z wymienionych tam monitorków: Sonus faber + Franco Serblin + Opera + Dynaudio. Czy Diablo są jeszcze produkowane.

Dla moreno może Gryphon'a - one takie ciemne stonowane, przeinaczone tonalnie. Co niektórzy nazywają je ''zamulaczami'' czy ''mułami.'' (np. @Misio38, który też słuchał). Nie toż, że ogólnie stonowane i ciemne, to jeszcze na tamtych przetworniczkach (wysokie AMT + średnie SS w Kodo) bardzo słabo dęciaki - dźwięk dęciaka podzielił się na różny z AMT i SS - do tego zamulone, rozjechane, bez skupienia/kontroli i wyrazu. Potwierdziło się z topowymi Gryphon Audio Kodo. Wcześniej nie podobały się Gryphon Audio Mojo S (AMT + Seas) gające także ciemnym stonowanym dźwiękiem. Po części może być to wina nowych wzmacniaczy mocy Gryphona, z balansem tonalnym przesuniętym w dół. Co to za Gryphon, bez żadnego pazura. @GT Na żywo przed uchem, czy z horna w kolumnach typu horn jak wejdzie dęciak, to nie masz co zbierać z Gryphona na AMT + SS/Seas.

Seria Ultima2 nadal produkowana. Te trójdrożne monitory w obudowie zamkniętej, można przymocować do piedestałów, lub do ściany.

Cytat

Revel Ultima Gem2

9800 Euro

$10,000.00 (US)

stereoplay 2/2009

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Technische Daten und Testergebnisse

Allgemeine Daten 

Breite 30,5 cm

Höhe 61,5 cm

Tiefe 13,7 cm

Gewicht: 17,2 kg

Aufstellungs-Tipp: wandnah oder freistehend, Hörabstand ab 2,5 m, Räume bis 45 m²

 

Messwerte 

Betriebsspannung für 90 dB SPL 4,6 V

Impedanz Minimum stp 2,8 Ohm

Maximallautstärke oberer Wert 105 dB

Maximale Lautstärke unterer Wert (>45 Hz) 105 dB

Untere Grenzfrequenz (-3 dB) 77 Hz

Untere Grenzfrequenz (-6 dB) 65 Hz

50593_1.jpg50593_7.jpg50593_12.jpg50593_11.jpg

Bewertung

Natürlichkeit 13

Feinauflösung 13

Grenzdynamik 9

Bassqualität 10

Abbildung 13

Klang: Absolute Spitzenklasse 58 Punkte

Messwerte 8

Praxis 7

Wertigkeit 9

Kurzfazit: Noble Universalbox mit komplexer Technik für alle Raumsituationen. Klingt extrem kraftvoll und hochauflösend, auch direkt an der Wand.

stereoplay Testurteil

Gesamturteil: sehr gut 82 Punkte

Preis/Leistung: gut

 


msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te trochę więcej latek mają. Używki za kawałek (?) ceny nowych z tamtych lat.

Cytat

Dynaudio Confidence C1

5000 Euro/Paar (Herstellerangabe)

stereoplay 3/2003

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Abmessungen: B20 x H44,5 x T43 cm

Aufstellungstipp: freistehend, Hörabstand ab 2 m, normal bedämpfte Räume bis 25 m2

 

Messwerte

Impedanzminimum 3,8 Ohm

Maximaler Schalldruck >35 Hz: 95 dB

 

Bewertung

Natürlichkeit 13

Feinauflösung 12

Grenzdynamik 9

Bassqualität 8

Abbildung 12

Klang: Spitzenklasse 54 Punkte

Messwerte 8

Praxis 4

Wertigkeit 6

Kurzfazit: Edel gestylte Kompaktbox mit aufwendigem Innenleben. Klangneutral und stimmig wie kaum ein anderer Schallwandler. Ausgeprochen stressfrei mit faszinierender Feindynamik. Maximaler Genuss in kleinen Räumen.

stereoplay Testurteil

Gesamturteil: gut - sehr gut 72 Punkte

Preis/Leistung: sehr gut

 


msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz duże trójdrożne monitory, jak: JBL L100 Classic, Harbeth Monitor 40.2 Limited Edition, Yamaha NS-5000 itd.

Cytat

JBL L100 Classic

4200 Euro (Ständer optional 300)

07/2019 stereoplay Highlight

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Maße (B×H×T): 39 × 64 × 37 cm
Gewicht: 26,7 kg

 

Messdiagramme

Frequenzgang & Impedanzverlauf
Sehr tief, Bass breitbandig kräftig, darüber ausgewogen, breiter Sweet-Spot

Pegel- & Klirrverlauf 85-100 dB SPL
Durchweg kaum messbarer Klirr, enorme Reserven in allen Frequenzbereichen

Untere Grenzfreq. -3/-6 dB 38/33 Hz
Maximalpegel 113 dB

134714_1.jpg134714_2.jpg134714_3.jpg

Bewertung

Natürlichkeit 13

Feinauflösung 11

Grenzdynamik 13

Bassqualität 12

Abbildung 11

Klang: Absolute Spitzenklasse 60 Punkte

Messwerte 8

Praxis 5

Wertigkeit 7

Kurzfazit: Unglaublich livehaftige Dynamik mit schier endlosen Reserven, bleibt die L100 Classic
trotzdem eine kultiviert-audiophile Box mit bestechenden Klangfarben. Etwas übersatter, aber knackig-tiefer Bass und breite, schön in Tiefe und Höhe gestaffelte Abbildung.

stereoplay Testurteil

Gesamturteil: 80 Punkte

Preis/Leistung: überragend

 

  • Like 1

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cytat

Yamaha NS-5000
15000 Euro (Herstellerangabe)

stereoplay 05/2018

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Maße: B: 39,5 × H: 69 × T: 38 cm
Gewicht: 35 kg
 

Messwerte

Frequenzgang & Impedanzverlauf
Tief, ausgewogen mit tendenziell fallendem Pegel zu den Höhen hin

Pegel- & Klirrverlauf 85-100 dB SPL
Durchweg geringer Klirr, auch im Bass hohe Reserven

Untere Grenzfreq. -3/-6 dB 39/29 Hz
Maximalpegel 109 dB

130745_1.jpg130745_3.jpg

Bewertung

Natürlichkeit 13

Feinauflösung 15

Grenzdynamik 13

Bassqualität 12

Abbildung 9

Klang: Absolute Spitzenklasse 62 Punkte

Messwerte 7

Praxis 4

Wertigkeit 8

Sehr vollwertiger, dynamischer Klang, feinste Detailauflösung und überbordende Klangfarbenvielfalt. Nicht so homogene Abbildung, die sich mit experimentell optimieren läst.

stereoplay Testurteil

Gesamturteil: 81 Punkte

Preis/Leistung: highendig

7 za wyniki pomiarów w laboratorium, jak dla Diablo. Może, jak na tamte małe diabełki.

Cytat

Diablo Utopia

Messwerte (7 pkt)

Frequenzgang & Impedanzverlauf

Ausgewogener, nur leicht welliger Verlauf mit tadellosem Abstrahlverhalten; Impedanzminimum 3,9 Ohm

Pegel- & Klirrverlauf 85 - 100 dB SPL

Zum Bass hin deutlich zunehmender Klirr; leichte Kompression um 150 Hz

Untere Grenzfreq. -3/-6 dB 69/60 Hz

Maximallautstärke 97 dB

Do kompletu dla porównania brakuje Harbeth Monitor 40.2 LE w stereoplay. Bo w audio, to inny system ocen. W audio (o 1 pkt) wygrały monitory Yamaha NS-5000 z Harbeth Monitor 40.2, jak i TAD Compact Evolution One.

Cytat

Yamaha NS-5000

15 000 Euro

Audio 02/2018

Audiogramm

+ Sehr genau in den dynamischen Werten, großes, weites Klangbild.

Neutralität (2x) 104
Detailtreue (2x) 104
Ortbarkeit 103
Räumlichkeit 102
Feindynamik 104
Maximalpegel 102
Bassqualität 102
Basstiefe 101
Verarbeitung: überragend

Audio Klangurteil: Referenzklasse 103 Punkte
Preis/Leistung: sehr gut

==========

Harbeth Monitor 40.2

16 000 Euro

Audio 09/2015

Audiogramm

+ Berauschend authentische Abbildung, dabei sehr dynamisch und tonal ausgewogen, röhrenfreundlich.

Neutralität (2x) 100
Detailtreue (2x) 105
Ortbarkeit 105
Räumlichkeit 110
Feindynamik 110
Maximalpegel 95
Bassqualität 90
Basstiefe 95
Verarbeitung: überragend

Audio Klangurteil: Referenzklasse 102 Punkte
Preis/Leistung: High-Endig 😉

 

  • Like 2

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy, to co słychać z filmików to tak naprawdę gra wasz własny sprzęt 😂. Nie kolumny marki x, czy wzmacniacz y. 

Pozdrawiam 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, 1Ender napisał:

Koledzy, to co słychać z filmików to tak naprawdę gra wasz własny sprzęt 😂. Nie kolumny marki x, czy wzmacniacz y. 

A coś Ty taki poważny 😉 to tylko dla zabawy jest nagrywane i nikt poważny nie ocenia jakości systemów.


pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 30.09.2019 o 08:26, morawka napisał:
W dniu 30.09.2019 o 00:12, szatan napisał:

Sprostowanie - jbl l300 też nie miałem w domu. Grają kompletnie - to skończony i rewelacyjny dźwięk, można użyć najlepszych i teoretycznie sprzecznych ze sobą określeń: swoboda, gładkość, naturalne ciepło, precyzja, przestrzeń, naturalność, energia, gładkość, referencyjny bas, góra po której ciężko się otrząsnąć ale to był cały dopracowany system. 

Szatan

dzieki za ten "diabelski " opis, wreszcie ten wątek nabrał rumieńc

L300 to bardzo duże monitory, ale jeśli za takie możemy uznać cała serie JBL Array 800/1000/1400 to są to dla mnie jedne z najlepszych kolumn w jeszcze rozsądnej cenie.Bas bez ograniczeń , naturalna średnica i niesamowita przestrzeń i gładkość wysokich tonów .

SF Extrema przy nich grają ładnie , z wypełnieniem i barwa ale nie maja takiego drivu, dynamiki są mniej wciągające, nudniejsze. Electa podobnie , ale dźwięk o mniejszej skali

JMlab Mini/Micro Utopie maja natomiast szybkość , kontur, przestrzeń i oddech , ale tam brakuje trochę masy, zejścia , wypełnienia na dole, "miecha"

pod tym względem lepsze były Totem Mani -2 ( najtrudniejsze do wysterowania kolumny jakie spotkałem ) bas jak na ich rozmiar faktycznie imponujący ( choć taki napompowany i nie ma swobody dużych podłogowek ) ale średnica a zwłaszcza góra pasma trochę sucha i momentami ostrawa.

Chyba nie muszę pisać , ze to moje subiektywne odczucia 

Chetnie poznam opinie innych lub ( jeśli ktoś ciekawy ) skrobnę coś o innych monitorach z mojej top listy

W dniu 30.09.2019 o 08:58, szatan napisał:

Skrobnę coś o harbeth jak je dobrze przerobię.

Jeśli chodzi o jbl to chciałbym miniaturowy model l300 do mojego 17m pokoju:)

Macie jakąś propozycję? Jbl tyle jest, że chyba nikt wszystkich nie widział...

Mini utopie nie mają najniższego basu ale idzie zrobić, że grają soczyście i z wypełnieniem u mnie zagrały super z jolidą na 211tkach i z lebenem 300.

Snell gra bajecznie z sun audio 2a3 zrobionym "na bogato" również leben fajnie się sprawdza.

Tannoy gold lsu - sun audio i tylko sun audio jak kto nie słuchał z 2a3 niech nic o nich nie mówi, bo zrobi im krzywdę.

Jbl l300 słuchałem na monoblokach AN na 300b i było zjawiskowo.

Sonus electra amator 1 - halcro dm38 synergia 

Art - nie dobrałem do nich optymalnego wzmacniacza o dziwo najbardziej podobały mi się z amplifonem wt40 bo dał im wolumen ale już rozdzielczość i mikrodynamika nie ta co z lebenem czy z sun audio to już całkiem przepaść.

Jeszcze chcę posłuchać u siebie jbl, tylko nie wiem jakich i muszę upolować dynki c1 bo miałem u siebie w salonie kiedyś c2 bardzo mi się podobały ale też są trudne do ruszenia.

altec - za mały pokoik

Na tą chwilę z wszystkich wybrałbym snell z sun audio w moim pokoiku.

20190824_150447-2016x1512.jpg

Zaszaleję i wrzucę fotkę. 

Stoją na "standzie" więc to monitory 👍

W dniu 30.09.2019 o 09:39, morawka napisał:

W podobnej stylistyce co L300 ( chyba,  bo słuchałem L200) grają "trochę " mniejsze L65 Jubal, ale tam tez 12" wiec do 17m ... kto wie ??

W dniu 30.09.2019 o 09:47, szatan napisał:

Właśnie l65 chodzą mi po głowie najbardziej l200 nie mają tej wysokotonówki i dalej są wieelkie.

l200 bedą raczej słabsze w l300 wyskie tony to mistrzostwo, nigdy przed tym odsłuchem nie napisałbym tego o jbl

W dniu 30.09.2019 o 10:14, morawka napisał:

Wysokie tony z tubki w serii S i Array to tez mistrzostwo

Coś mniejszego miniaturową wersje L300 Summit.

Monitory 800 Array - świetna sekcja HF (średniowysokotonowy) i UHF (ultrawysokotonowy) z compression driver. Też możesz posłuchać L65 Jubal ze świetnymi JBL 077 jak w L300. Jubal mają średniowysokotnowy papierowy, więc nie zagrają jak L300 ze świetnym kompresyjnym driverem JBL LE85 Alnico z aluminiową 1-3/4'' membraną na zawieszeniu ''tangential''.

4429 Studio Monitor posiadają większy i konkretniejszy woofer od mniejszych Array-i. Ale nie wygrają z 800 Array na HF i UHF.

Z najstarszych set DLH175 z driverem na podobnej alu membranie i zawieszeniu, ale różnią się szczegółami i nie są zamiennikami. Tym bardziej nowe 275Nd jak w K2 S5500 z tytanową membraną z aquaplesem i diamentowym opatentowanym wzorem zawieszenia. Większe i trochę inne 475Nd tylko w M9500 & K2 S9500. Takie paki w Europie schodzą po 15,000.00 ~ 20,000.00 Euro. Ktoś niedawno kupił K2 S9500 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  z pięknym akrylowym hornem.

Vitavox S2 i Altec SPD 288-16G mają 3'' alu na tangential-u. Ale razem z TAD-am chowają się przy JBL 475Nd z największą 4'' membraną i największym zasięgiem pasma, neutralnością, wiernością, uniwersalnością i Live tonem.

Westlake Audio Tower SM-1 najlepsze byłyby z 475Nd i 275Nd. Byłyby, żeby mieli skąd wziąć :)) Z 375 też byłyby genialne.

4'' i 1-3/4'' membrany ew. zamienniki od Radiana słabsze - alu membrany na gładkim mylarowym zawieszeniu i z innym przewodnikiem głosowej cewki. Oryginalne alu JBL-a na tangential-u, a tym bardziej na diamond surround, zarówno alu i tytanowe z edgewound aluminum ribbon voice-coil - nie mają co z nimi robić.

Zobaczcie jakie cacunia ma bazunia :-) ''bazodrut''

JBL L300 Summit - za 28 000,00 zł

Cytat

JBL-L300-Summit

JBL L300 Summit

28 000,00 zł

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Opis

kolumny w pełni sprawne, technicznie perfekcyjne. wykonano rewitalizację skrzyni i zamontowano audiofilskie porty głośnikowe , reszta w oryginale. jedne z najlepszych paczek jakie słyszałem i użytkowałem bez względu na cenę i tego zdania jest również wielu fanów JbL-a. tylko odbiór osobisty lub dowóz po uzgodnieniach. więcej info na telefon poproszę - dostępny w zakładce "o sprzedającym "

zapraszam także na nasze inne aukcje z audiofilskimi smakołykami :-)

Ile sobie bazodrut liczy za kamienne podstawy i stopki pod L300.

Jakie bazodrut miał 3-y ogólnie najlepsze zestawy głośnikowe na swoim podium?

Z JBL-a co on miał to m.in.: L300 Summit, S3100 (pierwsza wersja z innymi driverami i bez CC jak MkII), 250Ti Jubilee - z tych oczywiście najsłabsze 250Ti Jubilee.

L300 Summit u ''bazuni'' pewnie grały z monoblokami Audio Note Conquest Silver, które to wystawia za 38 500,00 zł

Cytat

Audio-Note-Conquest-Silver

Audio Note Conquest Silver

38 500,00 zł

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Opis

używane monobloki w wersji silver. w 2018 r wykonany  został kompletny przegląd techniczny - bezpośrednio w AN UK.

były osobisty sprzęt właściciela audio note :-) . na innej aukcji wystawiam kolumny audio note - do kompletu.

więcej info na telefon poproszę - dostępny w zakładce "o sprzedającym "

Z tańszych widzę ''baza'' sprzedaje kolumienki :

Audio Note SPE HE - Kit 3 - 11 990,00 zł

Snell Acoustics Type E III - 5 500,00 zł

Snell Acoustics Type E II - 4 500,00 zł

Snell Acoustics Type D - 3 990,00 zł

Snell Acoustics Type J IV - 2 500,00 zł

Jakie on tam jeszcze ma te swoje ''smakołyki'' 😄 z droższych :

Cytat

Sonus faber Guarneri Evolution

35 000,00 zł

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Opis

kolumny w pełni sprawne, stan 10/10 pochodzące z polskiej dystrybucji, zakupione w 2016 r w firmie audio styl katowice. w komplecie oryginalne standy, papiery i dokument zakupu. brak oryginalnych opakowań. więcej info na telefon poproszę - dostępny w zakładce "o sprzedającym " oferuję test u klienta przed zakupem.

zapraszam także na nasze inne aukcje z audiofilskimi smakołykami pośród których znajdziesz między innymi sonus faber extrema. chcesz je porównać ? - przyjedź do nas :-)

= = = = =

Sonus faber Extrema

39 000,00 zł

Sprzedaż zakończona. Nie było ofert kupna.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Opis

kolumny w pełni sprawne, technicznie perfekcyjne, zadbane i nie porysowane, nie widać śladów napraw uszkodzeń.  w komplecie oryginalne standy i kartony.  więcej info na telefon poproszę - dostępny w zakładce "o sprzedającym "

zapraszam także na nasze inne aukcje z audiofilskimi smakołykami :-)

Niech on se słucha z tymi swymi lampiakami z gumiakami i bandażami na lampach - z tymi jego pomysłami/wydumkami strach pomyśleć gdzie on może se owijać bandaże i zaciągać gumki.

Nie są złe te Sf Extrema w klasie monitorowej - ale w tej cenie (39 000,00 zł) można je spokojnie zlać!, dosłownie złoić!

(Extrema vs. Electa Amator III)

531222645_SonusfaberExtremavs.SonusfaberElectaIII(AudioVideoShow2019).thumb.jpg.52d083480c11b5edf28ab207031c7f83.jpg

I to kolumnami ze sklepu w cenie nowych. Na membranach aluminiowo-ceramicznych (Deep Ceramic Composite aluminum cones) - alu, z obu stron pokryte warstwą powłoki ceramicznej. I berylową kopułką z aluminiowym acoustic lens waveguide pokrytym warstwą ceramiki.

607670883_RevelPerformaBeF226BeMarkLevinsonNo5805MarkLevinsonNo5101(AudioVideoShow2019).thumb.jpg.ede6dcd25c67d572642c559ab0d2a461.jpg 782081650_RevelPerformaBeF226BeMarkLevinsonNo5805MarkLevinsonNo5101(AudioVideoShow2019)..thumb.jpg.d72e66a62a135cb08635caf59060b475.jpg

Edited by Sovereign
  • Like 1

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sovereign kolejnym fanem kolumn na elektronice Wile 😉

 

 

W dniu 9.02.2020 o 19:48, Sovereign napisał:

 

Niech on se słucha z tymi swymi lampiakami z gumiakami i bandażami na lampach - z tymi jego pomysłami/wydumkami strach pomyśleć gdzie on może se owijać bandaże i zaciągać gumki.

Nie są złe te Sf Extrema w klasie monitorowej - ale w tej cenie (39 000,00 zł) można je spokojnie zlać!, dosłownie złoić!

(Extrema vs. Electa Amator III)

531222645_SonusfaberExtremavs.SonusfaberElectaIII(AudioVideoShow2019).thumb.jpg.52d083480c11b5edf28ab207031c7f83.jpg

I to kolumnami ze sklepu w cenie nowych. Na membranach aluminiowo-ceramicznych (Deep Ceramic Composite aluminum cones) - alu, z obu stron pokryte warstwą powłoki ceramicznej. I berylową kopułką z aluminiowym acoustic lens waveguide pokrytym warstwą ceramiki.

607670883_RevelPerformaBeF226BeMarkLevinsonNo5805MarkLevinsonNo5101(AudioVideoShow2019).thumb.jpg.ede6dcd25c67d572642c559ab0d2a461.jpg 782081650_RevelPerformaBeF226BeMarkLevinsonNo5805MarkLevinsonNo5101(AudioVideoShow2019)..thumb.jpg.d72e66a62a135cb08635caf59060b475.jpg

 

 

No cóż nie miałem okazji tych drugich słuchać w prywatnych okolicznościach przyrody ale pokaz publiczny nijak się nie miał do tego co prezentowały te pierwsze na łonie natury 🙂

 

Deep Ceramic Composite aluminum cones to taki kolejny wynalazek, coś jak materiały używane przez B&W Być może i charki proste jak stół ale kurde słychać materiał membran no i co im zrobić?

Edited by ASURA

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, ASURA napisał:

Deep Ceramic Composite aluminum cones to taki kolejny wynalazek, coś jak materiały używane przez B&W Być może i charki proste jak stół ale kurde słychać materiał membran no i co im zrobić?

Nie żeby coś, ale to są po prostu SB CAC. Są trochę droższe od STX'ów. 
Wymagać od nich aby nie miały barwy, to jak od malucha wymagać aby się ścigał w formule pierwszej. 
I jeżeli słychać w nich ceramikę to naprawdę coś jest bardo źle zrobione, bo poprawie zrobione CAC grają bardziej papierowo od papieru. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, #Szakovsky napisał:

grają bardziej papierowo od papieru. 

Czyli z barwą wg. Ciebie słabo do kwadratu.

  • Like 1

elektronika bywa fascynująca; lecz to akustyka w audio ekscytuje najbardziej

www.hifijaity.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, jafi napisał:

Czyli z barwą wg. Ciebie słabo do kwadratu.

Mówię w kontekście wyobrażeń co do niektórych jak brzmi papier. 
Po prostu dobrze zrobiony CAC nie gra zupełnie jak hard cone. 
Miękko, barwnie, ale z pewnymi uproszczeniami jeżeli chodzi o detal, impuls, separację i mikrodynamikę, przynajmniej w porównaniu z Accutonem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 13.02.2020 o 18:18, ASURA napisał:

Sovereign kolejnym fanem kolumn na elektronice Wile 😉

Czy stajesz się fanem wszystkiego, co przynajmniej zagra tak, że nie ma lipy.

Po prostu monitory w porządku. I to są Sundial'e na SX4. W swoje cenie pewnie się bronią - ktoś gdzieś pisał ile kosztują bezpośrednio od producenta.

Po raz pierwszy mi coś tam zagrało, i nie było ''ASURA™ QRS-Quality Recovery System''.

Sovereign na Sound Art. A u cb. na czym twoje kolumny... Na ASURA, czy czym innym.

W dniu 13.02.2020 o 18:18, ASURA napisał:

No cóż nie miałem okazji tych drugich słuchać w prywatnych okolicznościach przyrody ale pokaz publiczny nijak się nie miał do tego co prezentowały te pierwsze na łonie natury 🙂

''tych drugich'' i ''te pierwsze'' nazywasz kolejno Amator III i Extrema. Jak tak, to możesz sobie coś tam porównywać.

Extrema dobra do jakiegoś pułapu w klasie podstawkowej.

A do tych podłogówek z przetwornikami na membranach berylowych i aluminiowo-ceramicznych - to nawet nie ma co porównywać, gdyż grają zdecydowanie bardziej prawdziwie, wiernie, dokładnie, selektywne i Live z rześkim prawdziwym tonem. Wszystko równiutko i na swoim miejscu, super kontrolowane i poukładane z prawdziwą tonalnością Live. Cena jakość brzmienia - z F226Be najlepszy zestaw był. Extrema przy tym ciemna i uśredniona.

Ogólnie ostatnio naj. Rockport Technologies Lyra ($169,500.00), ale mimo to nie grały tak równo i z tak prawdziwym tonem (jak Revel + Mark Levinson). Być może przez system ''Maka'' trochę dopompowana i poluzowana średnica i dół. Może Mark Levinson, Moon 888 lub CH Precision M1.1? itp. by pomogły. A może brakowało polskiego ''wynalazku'' ASURA™ QRS-Quality Recovery System'' ;D żeby wyśrubować jeszcze bardziej 😉

658716571_RockportTechnologiesLyraMcIntoshMC1.25KW(AudioVideoShow2019)..thumb.jpg.a2c177a711828eee8b61d98ace723a81.jpg376419913_RockportTechnologiesLyraMcIntoshMC1.25KW(AudioVideoShow2019).thumb.jpg.87682e8cc087bf2515cff9a99a42b9a4.jpg

RT jak na razie najlepiej z nowymi MC1.25KW. Gdzie indziej był ciut mniejszy model RT z VTL i słabo z lampami, kolumny RT ciemne i stonowane.

VTL mógłby pasować pod B&W 800D3. Z B&W tylko te największe podeszły, a mniejsze nie, bo w nich jeszcze mniej wypełnienia. Ogólnie mają trochę podbite, podkręcone wysokie.

attachment.php?attachmentid=2553110&d=15

''MarkG - 4/7/2017 12:24:22 PM''. - Spin. (dla 803 D3) wykonał pan Mark Glazer z Revel.

Paradigm Persona 3F - Spin.

attachment.php?attachmentid=2502550&d=15

Magico A3 - Spin.

attachment.php?attachmentid=2502552&d=15

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Revel PerformaBe F228Be - Spinorama

attachment.php?attachmentid=2502548&d=15

Revel PerformaBe M126Be - Spinorama

Spin+-+Revel+Performa3Be+M126Be.png

Tu zbierane są Spinoramy 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  - jak ktoś znajdzie jakąś, której tam brak, to podrzuca dla autora.

Jak mówiłem, lubię wysterowane na cacy różne wyższe i wysokie modele kolumn: JBL, Revel, LMCo., Westlake Audio, Rockport Technologies, YG Acoustics itp.,itd. :-)

Same amerykańce :). Widocznie tam znają się na porządnym wiernym graniu bez limitów z prawdziwym transjentem i detalem tonalnie Live'owym.

Z różnymi topami JBL na metalowych membranach, wszystko w jednym. Po co TAD One i Focal Stella Evo, jak z JBL można mieć ich połączenie w jednym, plus jeszcze wiele nieosiągalnych dla tamtych kolumn aspektów*. W zależności od wysterowania więcej z jednych lub drugich, albo np. z Revel, YG Acoustics, Vivid Audio Giya G1, Bowers & Wilkins Nautilus, B&W 800D3 itp.,itd.

* np. z Westlake Audio. 

Ciekawe jak duże WAMM Master Chronosonic na porządnym wysterze. Może miałyby coś z dużych Westlake Audio Tower SM-1. Wymagania co do amplifikacji - ekstremalne dla obu. Project kolumn i potencjał przetworników zdecydowanie Westlake. Wilson na SS nie ma z czym podchodzić - co najwyżej w klasie konwencjonalnych kolumienek na SS. 

Kolumny z driverami na miękkich membranami to nie to co z metalowymi - najbardziej lubianymi przeze mnie - szczególnie w compression drivers. 4367 Studio Monitor z driverem  D2430K D2 na 3'' polimerowych pierścieniowych membranach, inne granie. Tak jak i Klipschorn AK6 z 2” Phenolic diaphragm w K-55-X na MF, i 1” Polyimide diaphragm w K-771 na HF. 4367 Studio Monitor z ekstremalnie niskimi zniekształceniami przy MF.

Do konwencjonalnego Focal'a z pak typu horn najbardziej podejdą Everest i K2 (jak się je wysteruje w kierunku tamtych), a można wysterować jak się chce, a nawet wyśrubować aspekty jak do bicia rekordów. Gdyż nie maja limitów.

Ogólnie np. Stella Utopia EM Evo, dobry kontur i jasność - jak to chudszy zawodnik. Słabsze wypełnienie, naturalność, neutralność, dynamika, moc, swoboda, detal, transjent, live, atak, scena, stereo, pinpoint imaging itd. Do topowych kolumn typy horn (JBL & Westlake), dużo im brakuje. Pod JBL można wszelka elektronikę podpinać (najlepiej maksymalnie rzetelną), a pod Focal-a nie jak m.in. widać po wpisach użytkownika poprzednich G.U. Jakby miały coś z balansem nie tak, i ponoć boją się najlepszej neutralnej elektroniki jak diabeł święcone wody.

Ktoś kiedyś napisał, że ''ciężarówki'' - ale to jego byłe Grande Utopie przy nich jak ''ciężarówki''. Na jednym krańcu pasma kopułka, na drugim subwoofer - i takie to granie bez wooferów (bez wooferów jak w Zeta Zero Orbital 360 Bi-Stereo). Nawet takie Tannoy Westminister Royal SE na ucho miały lepszą dynamikę od Focal'a. Dynamika była, ale granie w ogóle inne coś jak z coax'a - jak ktoś lubi to niech bierze - mogą być do jakiegoś czasu i pułapu. Z Tannoy'a to jak na razie najlepiej grające kolumny i chyba lepszych nie mają.

Coś czuję, że Focal'e Utopia Evo, jak i inne wyżej wymieniane, mogłyby się naprawdę dobrze rozhulać z Charge-Coupled Linear Definition™ Crossover System (CC 77VDC || 77VDC). Implementujesz i porównujesz z oryginalną bez CC. Albo implementujesz system, ale bez ogniw i słuchasz z 30 ~ 60 minut, następnie podpinasz ogniwa i jest ogień.

Z metalowymi wyczyn maksymalny - wszystko co najlepsze w jednym. Ale nawet już przy starych na ''papierzakach'' (HF - papier, MF - papier, LF - papier) w ogóle jak dwa inne światy - przed (bez CC) i po tuningu z CC 77VDC || 77VDC.

Taka różnica, że ci co słuchali nietuningowanych np. L100 Century, L100A Century, L100A Century (Late Model), 4310, 4311, 4311 (Late Model), 4311B - to to samo co by ich w ogóle nie słuchali :) Czyli na całym świecie prawie nikt ich nie słuchał :) poza mną, panem Piotrem @piorasz, jego znajomymi, moimi znajomymi i tymi którym je tuningowałem jak i ich znajomymi. Wszyscy napędzają tranzystorami, ew. hybrydą np.: pre lampowe z 12au7 i wzmacniacz mocy na NCore NC500.

Po tuningu (nawet wraz z kosztami) to jak Best Buy w swojej i droższej cenie.

W dniu 13.02.2020 o 18:18, ASURA napisał:

Deep Ceramic Composite aluminum cones to taki kolejny wynalazek, coś jak materiały używane przez B&W Być może i charki proste jak stół ale kurde słychać materiał membran no i co im zrobić?

Wydziwiasz, bo pod własne widzimisię chciałbyś przekolorowany częściowo coax'owy dźwięk jak z TAD, albo gęsty ciemny i trochę przydymiony jak np. z Goldmunda. Jedne i drugie przekłamane tonalnie. Takich i im podobnych zwyczajnych granek jest na pęczki. Zrobić rzetelne prawdziwe tonalnie Live'owe granie - to jest coś.

Nawet pan A. Kisiel poczuł Live testując podłogówki Revel PerformaBe : 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  - widzę, częściowo załapał o co chodzi.

Nawet i pan M. Stryjecki testując małe monitory : ''Konkluzja: Revele M126Be to najbardziej prawdomówne monitory, jakie do tej pory testowałem w warunkach domowych.'' - M. Stryjecki, Hi-Fi i Muzyka 09/2019 (254).

https://www.audiostereo.pl/topic/147136-male-monitory-hi-end-wzm-trazystorowy/page/3/

I potrafią rozhulać się do większych poziomów niż inne o podobnych wymiarach. Przetwornik nisko-średniotonowy 165 mm. Rozmiarowo coś jak w tamtych TAD Micro Evolution One - one ze 160 mm na LF, ale 3-way i sporo droższe. Micro były przez Audio Styl lata wcześniej wystawiane/prezentowane z Luxman'em. Grzeczniutkie słodkie średnicowe granko - bo co więcej oczekiwać od tamtych maleństw.

Ktoś daleko za granicami kupił te monitorki, ale nie ma Halcro. Tylko NuPrime IDA-16 :

Cytat

Revel PerformaBe M126Be speakers, NuPrime IDA-16 AMP and DAC, Bluesound streamer and Tidal MAQ files, Rega Planar 3 turntable, ER-C transport, Vincent Phono preamp, SVS SB3000 Sub, AudioArt/Cardas/Audioquest wires, Panamax 5400 power conditioner. 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Podłogowe Revel'e jak i m.in. TAD były prezentowane przez Audio Styl. TAD Evolution One TX z TAD M1000 (x2) w Bi-Amp i TAD D1000 Mk2. Dla mnie były za słabe - takie zwykłe przycukrzone brzdąkanko. Nie było źle, ale i nic nie wciskało, tyłu nie urywało. Choć miały lepiej rozciągnięte pasmo od M40.2. TAD dla mnie istnieje tylko w kategorii podstawkowej. Tam przy tych Evolution One TX w systemie był najnowszy topowy polski Acoustic Dream® AL-5 : 

TAD-Labs_Warsaw_2019_11-2019_08.jpg

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...ustawiony na jakiejś platformie, tak jak i kolumny. Mógłbyś tam podsunąć ASURA™ QRS-Quality Recovery System ;). Tylko co wtedy pan Arnold Piątek (z Acoustic Dream®) by powiedział, żeby zobaczył QRS-a pod swoim kondycjonerem. No i czy w owym systemie Ty i inni usłyszelibyście różnicę/poprawę z twoim QRS-em - jak tak, to jaką.

Revel'e (ten sam model co testował Kisiel), tutaj dla kogoś z hometheaterreview najbardziej podobne do B&W 800D (spośród wszystkich jakie miał w swoim systemie), z tym że Revel bardziej obecne dźwiękowo i z większą energią w wyższej średnicy/niższej górze : 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Może mieszanka brzmienia 800D + 800D3, bo nowe B&W mają więcej energii od starszych. Stare 800D/801D słabsze. Revel PerformaBe bardziej neutralne, rzetelne, czyste, równe i z dokładnym 3D.

Pan Brian Kahn wspomina w podsumowaniu testu, że potrzebują konkretnego pieca by wydobyć potencjał brzmieniowy. Halcro dm38 ożywił jemu te kolumny zdecydowanie lepiej niż McIntosh MC501. @szatan ze swoim Halcro, też mógłby już je rozhulać :)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  - Revel PerformaBe F228Be - Loudspeaker of 2019 - Stereophile.

A Ty ASURA z Jeff'ami 925 i Esoteric'em mógłbyś się szarpnąć nawet na topowe Revel Ultima Salon2 z tytanami i berylem. I miałbyś takie same kolumny jak Cristiano Ronaldo.

Ekstremalnie wymagające dla wzmacniaczy mocy :

„überragend“ (Referenzklasse)

„Plus: Traumhaft natürliche, ultrafein auflösende und vollständig tönende Box.

Minus: Anforderungen an Verstärker und Raumakustik sind enorm.“!

W Stereophile do porównań i testów sprzętu, kolumny Revel Ultima Salon2. Z tych co im podłączali, najlepiej rozhulały się z monoblokami Mark Levinson No 536, a wcześniej z Theta Digital Prometheus :

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Maksymalny wyster powinien być z Mark Levinson No 53 Reference Monaural Power Amplifier :

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W theabsolutesound Mark Levinson No 53 Reference Monaural Power Amplifier w towarzystwie :

Cytat

ASSOCIATED COMPONENTS
Vandersteen Model 7, B&W 802D, and Rockport Altair loudspeakers; Meridian 808.3 and Meridian Sooloos system, dCS Puccini/U-Clock, and Berkeley Audio Design Alpha DAC, custom fanless and driveless PC server with Lynx AES16 card digital front-ends; Basis Inspiration turntable with Basis Vector 4 tonearm, Air Tight PC-1 Supreme cartridge; Aesthetix Rhea Signature phonostage; Shunyata V-Ray V2 and Audience aR6t power conditioners; Shunyata CX-series AC cords; AudioQuest WEL Signature and Wild interconnects, Transparent XL Reference interconnects; AudioQuest Wild and Transparent XL Reference loudspeaker cables; Billy Bags equipment racks. ASC 16" Full-Round Tube Traps

Robert Harley | May 31st, 2011

No 53 Reference Monaural, różne aspekty ma jeszcze bardziej wyśrubowane od Mark Levinson No 532 Dual-Monaural 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  . A to piece które od razu wygryzły Halcro w Kalifornii w Los Angeles. Do testowania, odsłuchiwania JBL, Revel i innych kolumn.

Z Halcro i nowymi Levinsonami tam na pewno grało coś z pierwszej dekady XXI. Project K2 S9800, Project EVEREST DD66000.

A z tańszych Project Array™ – 1400 Array. 

Halcro w JBL na początku nowego tysiąclecia zastąpiły starsze Levinsony z 90-ych lat XX. Później Halcro zostały wygryzione przez wtedy najnowsze Mark Levinson No 53 Reference Monaural i No 532 Dual-Monaural.

Starsze jak No 33, No 33H itd., były za słabe, więc dorzucili bardziej rzetelne wzmacniacze mocy Halcro. Później w ich miejsce weszły jeszcze bardziej wyśrubowane od Halcro, czyli Mark Levinson No 53 Reference Monaural i No 532 Dual-Monaural Power Amplifier.

Brzmieniowo sprzęty Mark'a Levinson'a dzieli się na trzy grupy :

- Najnowsze: No 536, No 534;

- Nowe: No 53 Reference, No 532;

- Starsze: No 33 Reference, No 33H.

Najgorsze starsze No 33 Reference., No 33H, No 33x - nie ta szybkość, przejrzystość, kontrola, detal, rzetelność, neutralność itd.

Nowe No 53 Reference, No 532 - szybkość, przejrzystość, separacja i kontrola całego pasma dźwięku, detal, rzetelność, neutralność itd.

Najnowsze No 536 i No 534 - to Mark Levinson jakby z odrobiną brzmienia z Krell FPB cx i Dan D'Agostino - coś takiego. Na pewno zdecydowanie bardziej przejrzyste od starszych. Nie wiem czy na LF wygrają z No 33 Reference, bo z No 53 Reference, na pewno nie.

No 53 Reference całe pasmo wysteruje wyczynowo, jak do tego dorzucisz dedykowany referencyjny przedwzmacniacz No 52 Reference i jakieś referencyjne źródło Esoteric'a. Dla odmiany No 519 Audio Player w miejsce Esoteric'a i robi się bardziej analogowo.

Starszy pre Mark Levinson No 32 Reference kultowy (podobnie jak wzmacniacze mocy), ale wysiada przy nowej referencji No 52 Reference, z którym to jeszcze lepiej i więcej słychać.

Pre Vitus Audio u kogoś wyleciał z systemu gdzie są referencyjnymi paki typu horn z monoblokami No 53 Reference. Vitusa zastąpił Mark Levinson No 52 Dual-Monaural Reference Premplifier.

Ze starszych ktoś używa No 33 Reference i to tylko na LF1 i LF2 do EVEREST DD66000, a HF i UHF z Cary Audio Design CAD 805 AE.

Zdecydowanie ogromna większość zestawów z amplifikacją tranzystorową.

* * * * *

Z niemieckiego Audio (12/2007) Messlabor 4-drożnych kolumn Revel Ultima Salon2 :

1718612035_RevelUltimaSalon2-MESSLABOR-Audio.denr122007.thumb.jpg.f43f82992df2f03220362c7e0edf3922.jpg

''Frequenzgang'' Pomiar charakterystyki przetwarzania pod różnymi kątami. ''Pegel- & Klirrverlauf 85-100 dB SPL'' Poziom i zniekształcenia przy 85, 90, 95 i 100 dB SPL.

* * * * *

A tu masz topowe niemieckie i polskie full-range.

Z Voxativ'a tylko te drogie za 88k Euro ponoć niezłe - i to tylko do plumkania pod małe składy.

Voxativ Ampeggio Due (z przetwornikiem Voxativ AC-Xp) - 20 dB różnicy między dołem na niższej średnicy mid-bass'ie, a górką na około 10kHz. Duże zniekształcenia i kompresje. Słaba neutralność. Na czymś takim pracować w studio to jak za karę. Sprzęt tuningowany/strojony pad takie coś - przeważnie lampowy, może być mocno wykrzywiony brzmieniowo i później może nie zagrać neutralnymi zestawami.

spacer.png

Może tak być, jak Yotomeczek pisał, że trzeba EQ :

Cytat

@Yotomeczek Napisał 21 Stycznia 2020 

Szerokopasmówka ma wiele wad niestety... nawet tak uwielbiane Audio Nirvany chwalone są dopiero po korekcji EQ, bo mają góry i doliny.

Sprzęt powinien swobodnie oddawać naturalną dynamikę (poza barwą itd) - nawet instrument taki jak gitara akustyczna potrafi generować dużą dynamikę, a co dopiero perkusja... Ja uwielbiam dużą dynamikę - audiofilskie plumkanie niekoniecznie :)

https://www.audiostereo.pl/topic/105462-wysokoskuteczne-kolumny-hi-end/page/117/

...lub jakieś crossovery jak Niemcy wspomnieli w Klang+Ton (1/2020 · Dezember/Januar) gdzie na warsztat wzięli polskie full-range Cube Audio F8 Neo.

Zniekształcenia wysokie na średniowysokich w obrębie 2.8kHz ~ 3.9kHz. I 25 dB różnicy między szczytem/górką na 9~11kHz, a przepaścią/dołem na 3.2kHz. Jak wpadniesz w taką przepaść/dziurę jak tam na 3.2kHz, to bez czekanów i raczków, byś nie wylazł 😉

spacer.png spacer.png spacer.png spacer.png

Pamiętasz to granie :) tych topowych polskich Full-Range wspieranych Subwooferami. 

Cube Audio Nenuphar BASiS (29,900 Euro) z 10'' Cube Audio F10 Neo w monitorze i 12'' w Cube Audio SUB12.

Pasmo, pasmem, ale nie grały źle, nie było lipy. Tonalnie dobre na HF do delikatnego drobnego granka, ze skrupulatnie dobranymi utworami pod te Full-Range ustawione na Subwooferach.

Zaraz ASURA napisze, że fan Cube :D

2073973794_CubeAudioNenupharBASiS(29900Euro)-AudioVideoShow2019(Warszawa).thumb.jpg.f289d1398e7cfa00905f6c4bdaeeab2c.jpg

  • Like 1

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minut temu, m4tech napisał:

Dla tego jednego zdania warto było przeczytać 😄

To jesteś chyba jedyną osobą która dała radę 😂

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Sovereign napisał:

Jak wpadniesz w taką przepaść/dziurę jak tam na 3.2kHz, to bez czekanów i raczków, byś nie wylazł 😉

Dlatego nie podchodzę do takiego grania, bo uszy nie trawią plumkania 😉 na niskich poziomach.

Cytat miesiąca, bo trafny.

Co tak wrzeszczy ? ( chodzi o szerokopasmowy głośnik, cenę pominę )

Hi-End odpowiadam.

To tak nazywacie zniekształconą muzykę 😉


pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, MrSalieri napisał:

To jesteś chyba jedyną osobą która dała radę 😂

Twój problem, żeś taki zielony fanboj S16hz - tylko polskie i S16Hz.

Nieobiektywny polski fanboj pozbył się już ''S16Hz Canto Grand Signature+'' 😄 - czy jeszcze się męczysz.

 

  • Like 1

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie rozumiem po co te napinki, kolumny o których Sovereign pisał w pewnych aspektach są fajne a inne z nich bardzo.  Kolumny  Studio16Hz też prezentują sobą dobry poziom m.z.  Bardzo bym chciał uciec od cen bo to bardzo przeszkadza nam w ocenianiu danych kolumn do zastosowania w muzyce. Ceny tak nam się rzucają na mózg że po prostu przestajemy używać aparatu słuchowego😎 Co ciekawsze wygląd kolumn też ma podobne działanie.😂

 

Tak że absolutny reset sugeruję na czas słuchania, to ma sprawiać frajdę a nie stres bo...małżonka się dowie za ile kupiliśmy😁

Edited by ASURA

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, ASURA napisał:

Tak że absolutny reset sugeruję na czas słuchania, to ma sprawiać frajdę a nie stres bo...małżonka się dowie za ile kupiliśmy😁

W szczególności od ciebie 😂😂😂😂🤑🤑🤑🤑🤑🤑

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, paul klacska napisał:

W szczególności od ciebie 😂😂😂😂🤑🤑🤑🤑🤑🤑

Fakt!  w szczególności że nic nie sprzedaję na obecną chwilę😛

 

oraz

 

inny fakt że od ciebie nie ma co kupić bo nie masz żadnego pomysłu do sprzedania, null, zero, NIC😎

 

Adrem

trole urzędują w zakładce stereo taka była umowa z administracją forum, tak że pa pa...🥱

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.