Jump to content
IGNORED

monitory wszechczasów,TOP 20


octavarium
 Share

Recommended Posts

Jakoś tak w PL prasa chyba przegapiła premierę nowych monitorów GoldeEar ?

spacer.png

Znakomite monitory grające zaskakująco dużym dźwiękiem.  Jedyny minus to pewne wymagania co do umiejscowienia. Potrzebują nieco miejsca po bokach. Brzmienie czyste, szybkie, bardzo neutralne. Jedyne co może się nie podobać to typowe dla monitorów GoldenEar brzmienie basu. Nieco twardawe z lekkim podbarwieniem w pewnych zakresach. Polecam posłuchać ? 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
W dniu 23.02.2020 o 17:08, Marek.S napisał:

Classic to późniejszy model, oryginały z lat 80 nazwyją się po prostu Acoustic Energy AE1 / AE2 (2 woofery, większa paczka).

W międzyczasie były jeszcze AE1 Signature Series z obudową na wysoki połysk, do wyboru był albo fornir albo czarny lakier fortepian. Były też większe AE3 ale tych nigdy nie widziałem:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Miałem AE1, AE2, AE3 i AE4. Najlepiej grają AE3

$_57.png

$_57 (1).png

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dla mnie w TOP 20 - TAD ME1. Lepszego dźwięku z monitorów nie słyszałem. 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

B5698A99-AD8B-413B-AB21-C7AB69D33627-2380-000001D5FB319C3E.jpg

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Cytat

The best 30 hi-fi speakers of What Hi-Fi?'s lifetime

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  By Kob Monney | March 01, 2018

A reminisce about the very best stereo speakers What Hi-Fi? has reviewed since 1976...

 

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
W dniu 20.11.2020 o 13:08, Yasior napisał:

Dla mnie w TOP 20 - TAD ME1. Lepszego dźwięku z monitorów nie słyszałem. 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

B5698A99-AD8B-413B-AB21-C7AB69D33627-2380-000001D5FB319C3E.jpg

Nie bądź sknera, dorzuć trochę i TAD CE1 posłuchaj  ;D

W dniu 1.12.2020 o 18:02, Sovereign napisał:

Taki, że jest sporo monitorów - w tym lepsze od Dynaudio Special 25.

Na obronę, dopiero w piątym systemie usłyszałem z nich muzykę za tym to są dobre monitory ale dla bardzo doświadczonych użytkowników. Bez kija, znaczy świadomie skonfigurowanego toru do nich nie podchodźcie, wybredne pieruńsko są

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Posted (edited)
W dniu 18.11.2020 o 22:31, jozwa maryn napisał:

Miałeś u siebie AE3? Ale one chyba dużo mocy potrzebują, nie tak?

Napędzałem je też Quad 77, ale najlepiej żeby wzmacniacz miał około 100-150W.

Pozdrawiam

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

IMG_20210214_134039.jpg

IMG_20210214_134935.jpg

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edited by Słuchacz HIFI
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
23 godziny temu, tatomek napisał:
W dniu 13.12.2020 o 11:30, ASURA napisał:

Nie bądź sknera, dorzuć trochę i TAD CE1 posłuchaj  ;D

To już lepiej pójść szeroko i od razu TAD CR1, po co zaczynać od niższej półki ?

No niestety przechodząc z TAD CE1 na wyższe modele traci się tą przekonywującą prawdziwość -realność-namacalność ulubionych wokalistów

 

Tak że nie ma tak dobrze mimo że budżet wydało by się  wyższy

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
W dniu 13.12.2020 o 11:30, ASURA napisał:

Nie bądź sknera, dorzuć trochę i TAD CE1 posłuchaj  ;D

W dniu 13.12.2020 o 11:53, Yasior napisał:

Słuchałem...

 

W dniu 13.12.2020 o 13:27, ASURA napisał:

To które TAD-y Ci się w tym zestawieniu najbardziej podobały i co konkretnie

W dniu 15.12.2020 o 12:04, Yasior napisał:

Nie bądź sknera, dorzuć trochę, to może kiedyś posłuchasz tych TAD

W dniu 15.12.2020 o 20:18, ASURA napisał:

widzę z odpowiedzią podchodziłeś jak do jeża; może jednak ośmiel się

Widzę @Yasior tych samych monitorów i podłogówek słuchałeś. Do tego też słuchałem S4700 i te (spośród tych co wymieniałeś) najlepiej grały.

A @ASURA gdzieś musi nadrobić zaległości z ''E1TX'' - jak chce może i na kanale u pani Beatki ;)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  - tam są wszystkie o które ASURA pytał i jeszcze więcej.

ASURA niech szybciej bierze wielbione przez siebie CE1, bo życia mu zabraknie, by na starsze lata zaszaleć choć odrobinkę, w klasie niedużych monitorów (jak CE1) do jakiegoś pułapu.

Wrzuć Go na żywo w podwójne ślepe testy z tymi ''E1TX, CE1 i ME1'' to zobaczymy jak je oceni we wszelkich gatunkach w szerokim spektrum muzycznym. I czy po podsumowaniu ocen, wybierze faktycznie najlepsze, czy tylko takie, które jemu bardziej podchodzą pod nieneutralne preferencje.

Pamiętam, że ASURA kiedyś wspominał o Neumannach, no to ma Neumanna:

Cytat

TechnicalPie

My Gear: Nikon D810, Sony a7s3, Nikon 24-70mm f/2.8, DJI Ronin, NAGRA, Neumann.

Cytat

I present to your attention an overview of the system: TAD ME-1K, SimAudio MOON 260D, SimAudio MOON 280D, SimAudio MOON 340i, Siltech Cables, Harmonix Cables.

Moe Koffman - Two Bourrees

Empire Brass - Johann Weck / Francisco de la Torre: Hopper Dance

Act I Tableau I: March

Chris Cornell - Part Of Me

Friend 'n Fellow - This Love

Blues Company - Red Blood

* * *

Cytat

TechnicalPie

My Gear: Nikon D810, Sony a7s3, Nikon 24-70mm f/2.8, DJI Ronin, NAGRA.

Cytat

Mark Levinson №519, Copland CTA 408, JBL S4700.

JBL S4700 Front row concert ticket!

Ben Webster, Tete Montoliu Trio - The Man I Love

Michel Portal - Dolphy

Kari Bremnes - Spor

Allan Taylor - Kerouac's Dream (feat. Chris Jones, Beo Brockhausen)

Christian Zacharias - Sonata In C Major, K. 406

Blues Company - Red Blood

Czuję Bluesa :-))

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Kilka nowych podstawkowych zestawów głośnikowych w laboratorium i na testach.

 

''Grahamki'' od 12k€ za parkę - to coś dla @jafi-ego. A może i @Elberoth ma smaka na Graham-ki LS5/5. Czy nawet @Jamówię chciałby mieć takie Graham Audio LS5/5?

Nie żałujcie, jak chcecie sobie kupujcie grahamek tyle ile dusza zapragnie.

Z nimi na początek możecie zaczynać grę, a w następnym etapie przejść na VOTU ;) za 25k€.

Cytat

Graham Audio LS5/5

ab 12 000 Euro

04/2021

Maße (B×H×T): 36 × 70 × 48 cm
Gewicht: 35,5 kg

Messdiagramme

Frequenzgang & Impedanzverlauf
Kräftiger Tiefbass, sonst durchweg neutral mit gleichmäßigem Rundstrahlen

Pegel- & Klirrverlauf 85-100 dB SPL
Wenig Klirr, nur im unteren Tiefbass unkritisch schneller steigend

Untere Grenzfreq. -3/-6 dB 29/26 Hz
Maximalpegel 101,5 dB

Graham-Audio-LS5-5-Messdiagramme-Stereop

Praxis und Kompatibilität

Verstärker-Kompatibilitätsdiagramm
Etwas erhöhter Spannungsbedarf, sonst unkritisch auch bei weniger stabilen Amps

Raumakustik und Aufstellung
Weitgehend unproblematisch, da die Bassreflex-Energie zum Hörer flutet

Bewertung

Natürlichkeit 12

Feinauflösung 14

Grenzdynamik 10

Bassqualität 13

Abbildung 12

Kurzfazit: Dieser Lautsprecher hat Charakter – optisch und klanglich. Die LS5/5 bietet einen anspringenden Präsenzbereich und als Gegengewicht einen kräftigen Grundton, der Spaß macht. Der Raum ist weit, die Abbildung genau und beeindruckend.

Messwerte 7

Praxis 5

Wertigkeit 8

stereoplay Testurteil

Klang: Absolute Spitzenklasse 61 Punkte

Gesamturteil: 81 Punkte

Preis/Leistung: high-endig

by Andreas Günther

7-ka za wyniki w laboratorium, to nie jest źle. Na bardzo dobrą, to tak przynajmniej 8 trzeba. 6-ka nie za dobrze, a poniżej tym bardziej. 

Ch-ka (monitorów Spendor Classic 100) mocno opadająca w kierunku wysokich. Od niskich po wysokie 9,5 dB różnicy. Do tego zwiększone zniekształcenia w rejonie 500-700 Hz. Messwerte na 5, czyli mocno średnio.

Możecie rzucać się na Spendor-y Classic 100 jak ... na ... , a w następnym etapie przejść na Classic 200Ti ;) za £19,800.

Cytat

Spendor Classic 100

11.000 Euro

04/2021

Maße (B×H×T): 37 × 70 × 43 cm
Gewicht: 36 kg

Messdiagramme

Frequenzgang & Impedanzverlauf
Bassbetonung nur im Labor, zu Höhen hin fallender Verlauf, Mitteninterferenzen

Pegel- & Klirrverlauf 85-100 dB SPL
Noch unkritischer, aber leicht erhöhter Klirr von den Mitten bis etwa 600 Hz

Untere Grenzfreq. -3/-6 dB 36/30 Hz
Maximalpegel 99 dB

Spendor-Classic-100-Messdiagramme-Stereo

Praxis und Kompatibilität

Verstärker-Kompatibilitätsdiagramm
Mittlerer Spannungsbedarf, röhrentauglich durch geringen Strombedarf, höhere Impedanz

Raumakustik und Aufstellung
Leicht anwinkeln, nicht wandnah, Hörabstand mindestens 2 Meter

Bewertung

Natürlichkeit 13

Feinauflösung 13

Grenzdynamik 10

Bassqualität 13

Abbildung 12

Kurzfazit: Die Spendor Classic 100 bietet viele Informationen im Mittelton, einen sauberen schlanken Bass und angenehme, nie aufdringliche Höhen. Sie eignet sich für jede Art Musik und am meisten für Jazz.

Messwerte 5

Praxis 5

Wertigkeit 8

stereoplay Testurteil

Klang: Absolute Spitzenklasse 61 Punkte

Gesamturteil: 79 Punkte

Preis/Leistung: highendig

by Alexander Rose-Fehling

...Brytyjska konkurencja dla L100 Classic, od których jeszcze lepsze są najnowsze JBL L100 Classic 75 (75th Anniversary Edition) w cenie $5,500.00/pair, ze standami. L100 Classic 75 posiadają sporo zmian i jeszcze bardziej wyśrubowane/ulepszone brzmienie. Tam gdzie mają i znają obie wersje, podają różne szczegóły i różnice brzmieniowe.

Cytat

Company & Product Overview

(...)

When we heard about the L100 Classic 75 Limited Edition, we thought it was just going to be an L100 Classic with a nicer finish delivered in a super cool painted crate. However, JBL has improved every aspect of the speaker for this very limited run of one of the most popular speakers of all time.

Design & Build Quality

(...)

The L100 Classic was a complete remake of that original speaker and the L100 Classic 75 Limited Edition takes several things JBL has learned in the last two years and added some improvements to an already great speaker.

First, if you are lucky enough to get one of the 750 pairs of these being produced, make sure you have the help of several friends to get them unpacked. They come packaged in a huge wooden crate that holds both speakers. The whole container weighs 284 pounds! The crate has some great artwork and the speakers have a signed rear plaque from Chris Hagen, the lead designer of the L100 Classic and L100 Classic 75.

When you pull them out of the crate, you’ll encounter a beautiful teak finish with a sculpted black grill framed in the same teak finish. The speakers are shipped in grain-matched pairs and even the front of the speaker is adorned with this great wooden look. You’ll also take pride in knowing your exact pair of speakers was individually tested at the JBL factory.

We recommend you install these 60-pound beasts on the pair of JS-120 stands JBL includes in the box. These will add a bit of tilt and put them at the perfect listening height. Plus they just look cool as all get out on those stands!

Let’s take a look at all of the new tech inside the L100 Classic 75.

Technology

JBL has one of the best audio engineering teams in the world. Of course, when your company provides sound for some of the most important music events all over the planet, you have a passion for continual improvement and innovation. JBL uses both science and real-world blind listening tests in the design of all their speakers. One of our favorite things about them is the fact they design and manufacture all of their own speaker components, and better yet, give each one a product number which makes comparisons both fun and easy for us audio geeks who like to look up all the specs.

JBL did not just take the new L100 Classic and put it into a new box for the L100 Classic 75. Each and every speaker driver is improved, as are the crossover and speaker binding posts.

For the woofer (part # JW300SW-8) JBL used the same type of pulp cone coated with their proprietary AquaPlas. This 12” woofer also has a similar surround and the same frame like the one in the L100 Classic. However, the rest of the suspension and motor assembly is entirely different. The L100 Classic used two thinner magnets whereas the L100 Classic 75 has one single thick magnet. The spider is also totally different from the L100 Classic where a single spider was used. The L100 Classic 75 uses dual inverted spiders which helps to reduce odd-order harmonic distortions.

For the midrange driver (part # JM125PC-8) and tweeter (part # JT025TI2-4), JBL made some changes to the geometry of the diaphragm and the suspension. The midrange driver is made of the same type of pulp material as the woofer and the tweeter is a titanium dome combined with a custom waveguide to improve dispersion. To our ears, both the midrange and treble sounded slightly smoother than the L100 Classic. Like the L100 Classic, these have a really wide and open soundstage.

One thing we are really happy to see is the ability to bi-amp or bi-wire the L100 Classic 75. We complained to them about this on the L100 Classic and it looks like they listened!

A trademark of JBL monitors over the last 50 years has been their front-mounted controls for the speaker drivers. The L100 Classic 75 gets a pair of these that allow for minor adjustments of the midrange and tweeter levels. These allow you to compensate for an overly damped room or a room with excess reflections.

Like the L100 Classic, the new L100 Classic 75 has a cabinet that is very well braced. We like to rap our knuckles on a speaker cabinet to hear how much it resonants and these are very solid, just like the L100 Classic.

Performance

For our testing of the new L100 Classic 75, we connected them up to a McIntosh MA352 hybrid integrated amplifier. We fed this with a Bluesound Node 2i and played a wide variety of music from Qobuz. After a couple of songs, we got them dialed in where they gave the best sound in our 13’ by 18’ sized room where we had them on the long wall. We actually wound up having the back of the speaker about 31” off the rear wall and toed in some. Moving them around on the included stands took a bit of work as they are quite heavy.

A great track was “I Can See Clearly Now” from Holly Cole’s 1993 album Don’t Smoke in Bed. While this may be a worn-out demo cut, as it has been a favorite for years, we still get a kick out of listening to it. It has an upright bass where there is some slapping of the body of the instrument you can hear on a great system. Holly Cole sounds right up front in the mix as well. When the system is right, you’ll be smiling and tapping your toes to the music. The L100 Classic 75 just nailed this one.

Another stand-out was “Tried to Do the Right Thing” from Van Morrison’s 2021 Latest Record Project, Vol.1. This starts off with a couple of seconds of the guitar then you get a big impact of both bass and drums as the song gets going. The L100 Classic 75’s sounded just great here. The bass was very full and showed off how fast the 12” woofers are. At about 80 seconds in, there is a lot of harmony going on which sounded like it was way in the back and spread out compared to Van Morrison who was upfront, dead center, just a great presentation.

The next interesting piece was from Blue Heron Suite by Sarah Jarosz. The track is “Mama”. At first, you hear light acoustic guitars, then Sarah floats out in front. Her voice can sound a little edgy on some systems, but it was silky smooth, almost hauntingly so on this cut. The JBL’s also did a fantastic job playing back the hand-plucked acoustic guitar.

We moved over to an old classic favorite of ours. Scheherazade, OP 35: The Sea and Sinbad’s Ship performed by the Chicago Symphony Orchestra and conducted by Fritz Reiner. This recording is almost 70 years old, yet still sounds fantastic. The intro is full orchestra then quickly fades to light woodwinds which the JBL’s just floated right out in front of us. These fade to a violin and harp that sounded perfectly delicate on these great speakers. If you know this recording, on a system that can get down super deep, you can actually hear the subway passing by during this part. The JBL’s do not get down that deep, but we have to say, they just do a super job of presenting both the delicacy of small instruments and the weight of a full symphony orchestra.

We felt it was now time to rock out and moved over to a brand new release from Pink Floyd of a live performance in 1990. The album is Live at Knebworth 1990 and the track we picked was the classic “Wish You Were Here”. From the second this starts playing you can almost feel like you are in the outdoor gardens with the crowd noises extending far beyond the sides of the speakers. The guitar work of David Gilmour and Tim Renwick sounded just incredible! When the bassline comes in at about 1:40 is when you are really grinning and reach for the volume control to crank things up.

Of all the tracks we played, this one summed up why we love the JBL sound so much, they just get the live sound right!

Overall Recommendation

We had even more fun listening to the new JBL L100 Classic 75 than we did the L100 Classics introduced in 2019. We felt they got even closer to the effortless sound of some electrostatic speakers with improved imaging as well.


With only 750 pairs of these being produced and only 250 coming to the United States, these will go fast. They are beautiful to look at and will get you into a piece of gear from a company that has a rich history in concert sound. We suspect 20 years from now, these will be commanding far more than their selling price today as this is a true classic!

Audio Advice 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

JBL-L100-Classic-75-Shipping-Crate-with-JBL-L100-Classic-75-Pair-Front-Hero.jpgJBL-L100-Classic-75-Pair-Front-and-Back.

Na Audio Advice napisano, że spośród 750 par na cały świat. 250 par na Stany Zjednoczone. 

Sklep technologyfactory.eu z Antwerpii podaje jeszcze coś: ''Because JBL wants to serve every JBL dealer in the world, I only get 1 pair.'' :

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

''JBL L100 Classic 75th Anniversary Edition

€ 6.590,00

Price include 21% VAT

Price exclude VAT € 5.446,28

AVAILABILITY:  SOLD OUT

With its limited production run of 750 pairs, individual numbering and exclusive backside memorial signed by Chief Engineer Chris Hagen, the L100 Classic 75 carves its legendary status even deeper into JBL's glorious history.

 

Because JBL wants to serve every JBL dealer in the world, I only get 1 pair.

 

If you want to become the owner of this exclusive speaker, please do not hesitate and order today!

Sorry, to late, sold out.''

 

L100 Classic $4,000.00 w USA + $300.00 standy JS-120.

L82 Classic $2,500.00 w USA + $249.00 standy JS-80.

Cytat

JBL L82 Classic

2200 Euro

04/2021 stereoplay Highlight

Maße (B×H×T): 28,1 × 47,3 × 32 cm
Gewicht: 12,7 kg

Messdiagramme

Frequenzgang & Impedanzverlauf
Bis auf Oberbassbetonung ausgewogen, tolles Rundstrahlverhalten bis 20 kHz

Pegel- & Klirrverlauf 85-100 dB SPL
Unter 95 dB sogar im Bass extrem geringer. Klirr weitgehend unterhalb der Messgrenze

Untere Grenzfreq. -3/-6 dB 42/29 Hz
Maximalpegel 100 dB

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) JBL-L82-Classic-Messdiagramme-Stereoplay

Praxis und Kompatibilität

Verstärker-Kompatibilitätsdiagramm
Etwas mehr Spannung notwendig, sonst völlig unkritisch wegen Hochohmigkeit

Raumakustik und Aufstellung
Brillanz mit Regler, Fokus durch einwinklen anpassen; mit Kombination experimentieren

Bewertung

Natürlichkeit 12

Feinauflösung 13

Grenzdynamik 9

Bassqualität 12

Abbildung 12

Kurzfazit: Der JBL Classic L82 sieht nicht nur gut aus, er hat auch akustisch einiges zu bieten. Wer sich vom rockigen Look nicht abschrecken lässt, erhält einen Lautsprecher mit erstaunlicher Klassik- und Jazz-Tauglichkeit, der auch gerade in der Auflösung brilliert.

Messwerte 7

Praxis 7

Wertigkeit 7

stereoplay Testurteil

Klang: Absolute Spitzenklasse 58 Punkte

Gesamturteil: 79 Punkte

Preis/Leistung: überragend

by Stefan Schickedanz

Wam podrzucić ''British Sound'' (Graham, Harbeth, Spendor itd., itp.), by dla mnie został ''American Sound'' (JBL, Revel, YG Acoustics, Rockport, Westlake Audio, LMCo.).

Magico Mini II (37k€) testowane w trzecim kwartale 2009 r. obecnie niewarte więcej niż 1/5 ceny nowych ($29,600) w komplecie ze standami. Używane Mini II bywają w ok. 6k$ - niemalże 1/5 ceny nowych. Cena wywindowana, później mocno spada do bardziej rzeczywistego stanu ich potencjału brzmieniowego i wartości. W cenie nowych Mini II, można mieć takie podłogówki lub duże monitory, że z Mini II nie będzie co zbierać.

435038518_KompaktlautsprecherAbsoluteSpitzenklasse-Stereoplay.de07_2021.thumb.png.6cdfbdc0a369104bc1b61e9f6f686fad.png940762202_KompaktlautsprecherAbsoluteSpitzenklasseSpitzenklasse-Stereoplay.de07_2021.thumb.png.83de8c26d92ea483c7a930224b885ebf.png435578829_Audio_Test.de_07_2020-Kompaktlautsprecher-LuxusklasseOberklasse.thumb.png.0552e58f7e5425393a2b66f9d6b3c1c1.png

Dla mnie L100 Classic 75 i do tego jeszcze... Rasowy system głośnikowy JBL 4349 Studio Monitor ($7,500.00 / pair):

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  by Glenn Young of Secrets of Home Theater and High Fidelity

''The JBL 4349 Studio Monitors are one of the very best speakers I’ve heard for the money. I’d like to call the JBL 4349 the absolute best, but since I haven’t heard all speakers in this price range, that would be speculation on my part. I can say that they easily outclass one of the very best $3,000 pair of speakers that I’ve heard, Tekton’s Double Impacts.

Once set up and wired, I fired up my amp and my jaw dropped.

And, most delightfully, the 4349’s woofers don’t lose pitch definition or speed despite their size and weight. But as good as the bass is, it is NOT their best feature – that would be the midrange and treble! JBL’s horns put out a dynamic, clear, open, and extended midrange and treble. 

Conclusions

The JBL 4349 speakers offer unique and unrivaled clarity, detail, and dynamics. Perfect for not only studio monitoring but also home audio. Highly recommended!

LIKES 

 Amazingly tight, tuneful, and deep bass from the 12-inch paper cone woofer.

 Inaudible transition from the woofer to the midrange/treble horn.

 Clearest and most dynamic midrange and treble I’ve ever heard.

 Sturdy cabinet in your choice of walnut or black finish.

 Bi-wire and Bi-amp capable.

 JBL quality assures durability over the decades.

JBL4349N.jpg

Highlights

JBL 4349 Studio Monitor Loudspeaker

 Compact but inert cabinet

 Available in walnut or black

 12-inch woofer, two-way design

 Inaudible crossover

 Can bi-wire or bi-amplify if you choose

 Deep, articulate, and fast bass

 VERY clean, fast, and extended treble

 Amazing dynamics across the audio spectrum

 JBL quality ensures a long and reliable service life

 Orders of magnitude better sound than traditional studio monitors''

''JBL provided both a lower treble and higher treble adjustment on the front of the speaker (just below the horn), but the balance was so perfect that after trying them out, I decided that the most neutral position was at the factory-supplied zero mark for both.''

MAY 10, 2021

* * * * * 

:)... W. Pacuła na czas testu skręcił (na minus) maksymalnie oba potencjometry (HF i UHF Trim) w 4349, gdyż przyzwyczaił się do ciemnych, stonowanych i podkolorowanych Harbeth M40.1. Świetna oznaka - tzn. że w sam raz, lub ew. jeszcze odrobinkę za grzecznie - kwestia wysterowania. On tam się tłumaczy metrami, że duże horny i za blisko siedział i jaśniej od Harbeth. A przy 4367 to gdzie siedział.

4349 pozamiatały jego stare M40.1 wciskając W.P. w kanapę.

Cytat

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  HighFidelity.pl No 199, 16 listopada 2020

Wojciech Pacuła

...

Cytat

JBL 4349 STUDIO MONITOR
This fun and easy-to-take lesson exposes the history of compression driver studio monitors and the technical advances that have culminated in this most advanced JBL passive loudspeaker of all time. Imagine taking the performance of the world renowned JBL M2 Master Reference Monitor, making it smaller and using an advanced passive crossover design. That is what the JBL 4349 Studio Monitor is all about and the results will exceed your expectations.

This speaker is the first JBL Studio Monitor to use the HDI Horn geometry combined with the 1.5” 2415K D2 compression driver – the same driver that is used in the JBL Synthesis SCL2 custom loudspeaker. A 12” dual spider high output woofer with passive crossover design provides a wide variety of applications and exceptional performance in the “bookshelf” design. The JBL 4349 gives the high-end floor standing towers a run for their money by offering uncanny imaging, inner detail combined with the dynamics expected from JBL.

JBL-1.jpgJBL-2.jpg

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

* * * * * 

W dniu 14.02.2020 o 11:32, #Szakovsky napisał:

Nie żeby coś, ale to są po prostu SB CAC.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakie trzeba takie sobie wykonają albo przerobią dla najlepszych osiągów. Tu masz rzut na oba przetworniki z najmniejszych podłogówek F226Be.

Revel-Performa-Be-F226-Be-Stereoplay-de-

A to wspomniany przez Ciebie SB CAC.

SB-Acoustics-15-CACS25-8-5-inch.jpg

Cytat

Revel PerformaBe F226Be

7600 Euro

03/2021 stereoplay Highlight

Maße (B×H×T): 25 × 105 × 34,5 cm
Gewicht: 26,8 kg

Messdiagramme

Frequenzgang & Impedanzverlauf
Durchweg ausgewogen mit kräftigem Grundton, sehr gleichmäßiges Abstrahlverhalte

Pegel- & Klirrverlauf 85-100 dB SPL
Durchweg niedriger Klirr und sehr hohe Reserven über 50 Hz, unter 40 Hz begrenzt

Untere Grenzfreq. -3/-6 dB 38/36 Hz
Maximalpegel 100,5 dB

Revel-Performa-Be-F226-Be-Messdiagramme-

Praxis und Kompatibilität

Verstärker-Kompatibilitätsdiagramm
Recht genügsam in der Leistung, doch mindestens gute Stabilität sollte der Amp haben

Raumakustik und Aufstellung
Auf den Hörer oder bis 20 Grad vorbei richten, ideal, bei Leichtbauwänden auch wandnah

Bewertung

Natürlichkeit 13

Feinauflösung 14

Grenzdynamik 11

Bassqualität 11

Abbildung 13

Kurzfazit: Enorm souverän und riesig spielende Box, warme Klangfarben, natürliche Dynamik und sensationelle Transparenz in allen Frequenzbereichen. Absolut ermüdungsfrei, projiziert sie ein wahres Panorama, etwas wählerisch bei der Raumakustik.

Messwerte 8

Praxis 6

Wertigkeit 9

stereoplay Testurteil

Klang: Absolute Spitzenklasse 62 Punkte

Gesamturteil: 85 Punkte

Preis/Leistung: überragend

by Malte Ruhnke

@meloV8 masz stronkę z której pobierzesz oprogramowanie - publicznie tylko takie dostępne w starszej wersji 2.0.4 z 2011-03-31 :

Cytat

Harman's How To Listen (Public) 2.0.4 software

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

''According to Dr. Sean Olive, to be a trained listener you need to reach at least level 8. And he has reached level 15!'' - 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Po zainstalowaniu wpisać swoją nazwę użytkownika (jak na audiostereo) i do tego jakieś hasło. Z pełnych wersji u siebie na miejscu z testów na pewno zbierają dane. Słuchacze poddawani powyższym testom - i od razu wiedzą, z jakimi słuchaczami mają do czynienia - na poziomie niemalże ''zerowym'', czy na poziomie/levelu ''mistrzowskim - master''.

Następnie można przejść dalej - do finalnych ''podwójnych ślepych'' testów z różnymi kolumnami. I tam słucha/ocenia się nie wiedząc oczywiście co jest odsłuchiwane - np. :

Cytat

Magico A3 vs. Revel PerformaBe F228Be vs. Revel Ultima Salon2

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

December 10 2018

W ślepych testach słuchacze wybierają zestawy neutralne. Takie co mają kompletne, neutralne, rzetelne całe pasmo/brzmienie. Im bardziej tym lepiej.

Z tych trzech, Magico A3 zdecydowanie najsłabsze w ślepych testach i z najgorszymi wynikami/osiągami Spinorama z komory bezechowej.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A3 spośród Magico jak tako grały, a wyższe Magico różne S-ki i inne grały mi gorzej bo mniej równo. Brzdąka coś z kopułki w Magico z balansem tonalnym przesuniętym w HF, a mało na średnich i na basie, który bywa podbity, do tego wygaru nie mają - takie kolumienki do brzdąkania - kopułka dobra w metalowej kabinie z czarnymi s/g/o na HF, a reszta przetworników słabsza. S/g/o tylko na UHF się nadają, a na HF tym bardziej bliżej średnich już słabiej. Z Magico tylko A3 mógłbym polecić, bo wyższe oferują marny stosunek wydajności do ceny. Może Magico M9 lepsze wydajnościowo, bo w końcu z 15''-mi. 

#Szakovsky gdzieś wspominał o jakimś swym znajomym koleżce szastającym kasą, jakby kąpał się w $dolarach. #Szakovsky wyższego modelu słuchał - Magico Q7 i prawił, że kiepskie. I dopiero po jakimś grzebnięciu (wymianie zwrotnic w kolumnach Q7) coś tam zagrało : 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

* * * * *

Od A3 nawet F228Be lepsze, a od nich lepsze S4700, następnie od Ultima Salon2, lepsze K2 S9900. U nich przeważnie tam tak jest z systemami głośnikowymi - im droższe tym lepsze.

Może być i tak, że najnowsze i największe F328Be z serii PerformaBe, mimo że tańsze o kilka tysięcy dolarów, to do kilkunastoletnich Ultima Salon2, mogą wiele nadrobić, by zrównać się, czy nawet wygrać - zależy komu, bo to jak dzielenie włosa.

Musiały być bardzo zacięte pojedynki F328Be vs. Salon2. Dla pana Dr. Sean Olive - Ultima Salon2. Nie wiem jak dla pana Dr. Floyd Toole. Czy głównego inżyniera Revel - Mark'a Glazer'a. Jim Garrett z tego co mówi raczej preferuje największe z PerformaBe Series - model F328Be. I o tym samym wspomniał, co ja usłyszałem z 1" (25mm) Beryllium dome with patented 5th-generation ceramic-coated, cast-aluminum Acoustic Lens Waveguide - w najnowszych i największych F328Be jest większy 6-ej generacji Acoustic Lens Waveguide z innym berylowym tweeterem z jeszcze większym napędem - że to jeszcze lepsze razem Acoustic Lens Waveguide coś jak Compression Driver. W kilkunastoletnich Ultima2 Series berylowe tweetery z falowodami 3-ej generacji bez Acoustic Lens. 4-drożne Ultima Salon2 z 6-ma przetwornikami: 1-ym berylem i 5-ma tytanami. 3-drożne F328Be z 5-ma przetwornikami i dużo wyższą efektywnością.

Cytat

Revel PerformaBe F328Be ($16,000) vs. Revel Ultima Salon2 ($22,000) Floorstanding Speaker Comparison - Which is Better?

Cytat

Audioholics • 2021

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, Sovereign napisał:

Kilka nowych podstawkowych zestawów głośnikowych w laboratorium i na testach.

 

''Grahamki'' od 12k€ za parkę - to coś dla @jafi-ego. A może i @Elberoth ma smaka na Graham-ki LS5/5. Czy nawet @Jamówię chciałby mieć takie Graham Audio LS5/5?

Nie żałujcie, jak chcecie sobie kupujcie grahamek tyle ile dusza zapragnie.

Z nimi na początek możecie zaczynać grę, a w następnym etapie przejść na VOTU 😉 za 25k€.

7-ka za wyniki w laboratorium, to nie jest źle. Na bardzo dobrą, to tak przynajmniej 8 trzeba. 6-ka nie za dobrze, a poniżej tym bardziej. 

Ch-ka (monitorów Spendor Classic 100) mocno opadająca w kierunku wysokich. Od niskich po wysokie 9,5 dB różnicy. Do tego zwiększone zniekształcenia w rejonie 500-700 Hz. Messwerte na 5, czyli mocno średnio.

Możecie rzucać się na Spendor-y Classic 100 jak ... na ... , a w następnym etapie przejść na Classic 200Ti ;) za £19,800.

...Brytyjska konkurencja dla L100 Classic, od których jeszcze lepsze są najnowsze JBL L100 Classic 75 (75th Anniversary Edition) w cenie $5,500.00/pair, ze standami. L100 Classic 75 posiadają sporo zmian i jeszcze bardziej wyśrubowane/ulepszone brzmienie. Tam gdzie mają i znają obie wersje, podają różne szczegóły i różnice brzmieniowe.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) JBL-L100-Classic-75-Pair-Front-Hero.jpgJBL-L100-Classic-75-Pair-Front-and-Back.

Na Audio Advice napisano, że spośród 750 par na cały świat. 250 par na Stany Zjednoczone. 

Sklep technologyfactory.eu z Antwerpii podaje jeszcze coś: ''Because JBL wants to serve every JBL dealer in the world, I only get 1 pair.'' :

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

''JBL L100 Classic 75th Anniversary Edition

€ 6.590,00

Price include 21% VAT

Price exclude VAT € 5.446,28

AVAILABILITY:  SOLD OUT

With its limited production run of 750 pairs, individual numbering and exclusive backside memorial signed by Chief Engineer Chris Hagen, the L100 Classic 75 carves its legendary status even deeper into JBL's glorious history.

 

Because JBL wants to serve every JBL dealer in the world, I only get 1 pair.

 

If you want to become the owner of this exclusive speaker, please do not hesitate and order today!

Sorry, to late, sold out.''

 

L100 Classic $4,000.00 w USA + $300.00 standy JS-120.

L82 Classic $2,500.00 w USA + $249.00 standy JS-80.

Wam podrzucić ''British Sound'' (Graham, Harbeth, Spendor itd., itp.), by dla mnie został ''American Sound'' (JBL, Revel, YG Acoustics, Rockport, Westlake Audio, LMCo.).

Magico Mini II (37k€) testowane w trzecim kwartale 2009 r. obecnie niewarte więcej niż 1/5 ceny nowych ($29,600) w komplecie ze standami. Używane Mini II bywają w ok. 6k$ - niemalże 1/5 ceny nowych. Cena wywindowana, później mocno spada do bardziej rzeczywistego stanu ich potencjału brzmieniowego i wartości. W cenie nowych Mini II, można mieć takie podłogówki lub duże monitory, że z Mini II nie będzie co zbierać.

435038518_KompaktlautsprecherAbsoluteSpitzenklasse-Stereoplay.de07_2021.thumb.png.6cdfbdc0a369104bc1b61e9f6f686fad.png940762202_KompaktlautsprecherAbsoluteSpitzenklasseSpitzenklasse-Stereoplay.de07_2021.thumb.png.83de8c26d92ea483c7a930224b885ebf.png435578829_Audio_Test.de_07_2020-Kompaktlautsprecher-LuxusklasseOberklasse.thumb.png.0552e58f7e5425393a2b66f9d6b3c1c1.png

Dla mnie L100 Classic 75 i do tego jeszcze... Rasowy system głośnikowy JBL 4349 Studio Monitor ($7,500.00 / pair):

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  by Glenn Young of Secrets of Home Theater and High Fidelity

''The JBL 4349 Studio Monitors are one of the very best speakers I’ve heard for the money. I’d like to call the JBL 4349 the absolute best, but since I haven’t heard all speakers in this price range, that would be speculation on my part. I can say that they easily outclass one of the very best $3,000 pair of speakers that I’ve heard, Tekton’s Double Impacts.

Once set up and wired, I fired up my amp and my jaw dropped.

And, most delightfully, the 4349’s woofers don’t lose pitch definition or speed despite their size and weight. But as good as the bass is, it is NOT their best feature – that would be the midrange and treble! JBL’s horns put out a dynamic, clear, open, and extended midrange and treble. 

Conclusions

The JBL 4349 speakers offer unique and unrivaled clarity, detail, and dynamics. Perfect for not only studio monitoring but also home audio. Highly recommended!

LIKES 

 Amazingly tight, tuneful, and deep bass from the 12-inch paper cone woofer.

 Inaudible transition from the woofer to the midrange/treble horn.

 Clearest and most dynamic midrange and treble I’ve ever heard.

 Sturdy cabinet in your choice of walnut or black finish.

 Bi-wire and Bi-amp capable.

 JBL quality assures durability over the decades.

JBL4349N.jpg

Highlights

JBL 4349 Studio Monitor Loudspeaker

 Compact but inert cabinet

 Available in walnut or black

 12-inch woofer, two-way design

 Inaudible crossover

 Can bi-wire or bi-amplify if you choose

 Deep, articulate, and fast bass

 VERY clean, fast, and extended treble

 Amazing dynamics across the audio spectrum

 JBL quality ensures a long and reliable service life

 Orders of magnitude better sound than traditional studio monitors''

''JBL provided both a lower treble and higher treble adjustment on the front of the speaker (just below the horn), but the balance was so perfect that after trying them out, I decided that the most neutral position was at the factory-supplied zero mark for both.''

MAY 10, 2021

* * * * * 

:)... W. Pacuła na czas testu skręcił (na minus) maksymalnie oba potencjometry (HF i UHF Trim) w 4349, gdyż przyzwyczaił się do ciemnych, stonowanych i podkolorowanych Harbeth M40.1. Świetna oznaka - tzn. że w sam raz, lub ew. jeszcze odrobinkę za grzecznie - kwestia wysterowania. On tam się tłumaczy metrami, że duże horny i za blisko siedział i jaśniej od Harbeth. A przy 4367 to gdzie siedział.

4349 pozamiatały jego stare M40.1 wciskając W.P. w kanapę.

...

* * * * * 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakie trzeba takie sobie wykonają albo przerobią dla najlepszych osiągów. Tu masz rzut na oba przetworniki z najmniejszych podłogówek F226Be.

Revel-Performa-Be-F226-Be-Stereoplay-de-

A to wspomniany przez Ciebie SB CAC.

SB-Acoustics-15-CACS25-8-5-inch.jpg

@meloV8 masz stronkę z której pobierzesz oprogramowanie - publicznie tylko takie dostępne w starszej wersji 2.0.4 z 2011-03-31 :

Po zainstalowaniu wpisać swoją nazwę użytkownika (jak na audiostereo) i do tego jakieś hasło. Z pełnych wersji u siebie na miejscu z testów na pewno zbierają dane. Słuchacze poddawani powyższym testom - i od razu wiedzą, z jakimi słuchaczami mają do czynienia - na poziomie niemalże ''zerowym'', czy na poziomie/levelu ''mistrzowskim - master''.

Następnie można przejść dalej - do finalnych ''podwójnych ślepych'' testów z różnymi kolumnami. I tam słucha/ocenia się nie wiedząc oczywiście co jest odsłuchiwane - np. :

W ślepych testach słuchacze wybierają zestawy neutralne. Takie co mają kompletne, neutralne, rzetelne całe pasmo/brzmienie. Im bardziej tym lepiej.

Z tych trzech, Magico A3 zdecydowanie najsłabsze w ślepych testach i z najgorszymi wynikami/osiągami Spinorama z komory bezechowej.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A3 spośród Magico jak tako grały, a wyższe Magico różne S-ki i inne grały mi gorzej bo mniej równo. Brzdąka coś z kopułki w Magico z balansem tonalnym przesuniętym w HF, a mało na średnich i na basie, który bywa podbity, do tego wygaru nie mają - takie kolumienki do brzdąkania - kopułka dobra w metalowej kabinie z czarnymi s/g/o na HF, a reszta przetworników słabsza. S/g/o tylko na UHF się nadają, a na HF tym bardziej bliżej średnich już słabiej. Z Magico tylko A3 mógłbym polecić, bo wyższe oferują marny stosunek wydajności do ceny. Może Magico M9 lepsze wydajnościowo, bo w końcu z 15''-mi. 

#Szakovsky gdzieś wspominał o jakimś swym znajomym koleżce szastającym kasą, jakby kąpał się w $dolarach. #Szakovsky wyższego modelu słuchał - Magico Q7 i prawił, że kiepskie. I dopiero po jakimś grzebnięciu (wymianie zwrotnic w kolumnach Q7) coś tam zagrało : 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

* * * * *

Od A3 nawet F228Be lepsze, a od nich lepsze S4700, następnie od Ultima Salon2, lepsze K2 S9900. U nich przeważnie tam tak jest z systemami głośnikowymi - im droższe tym lepsze.

Może być i tak, że najnowsze i największe F328Be z serii PerformaBe, mimo że tańsze o kilka tysięcy dolarów, to do kilkunastoletnich Ultima Salon2, mogą wiele nadrobić, by zrównać się, czy nawet wygrać - zależy komu, bo to jak dzielenie włosa.

Musiały być bardzo zacięte pojedynki F328Be vs. Salon2. Dla pana Dr. Sean Olive - Ultima Salon2. Nie wiem jak dla pana Dr. Floyd Toole. Czy głównego inżyniera Revel - Mark'a Glazer'a. Jim Garrett z tego co mówi raczej preferuje największe z PerformaBe Series - model F328Be. I o tym samym wspomniał, co ja usłyszałem z 1" (25mm) Beryllium dome with patented 5th-generation ceramic-coated, cast-aluminum Acoustic Lens Waveguide - w najnowszych i największych F328Be jest większy 6-ej generacji Acoustic Lens Waveguide z innym berylowym tweeterem z jeszcze większym napędem - że to jeszcze lepsze razem Acoustic Lens Waveguide coś jak Compression Driver. W kilkunastoletnich Ultima2 Series berylowe tweetery z falowodami 3-ej generacji bez Acoustic Lens. 4-drożne Ultima Salon2 z 6-ma przetwornikami: 1-ym berylem i 5-ma tytanami. 3-drożne F328Be z 5-ma przetwornikami i dużo wyższą efektywnością.

 

JBL 4349 były u amira na pomiarach. 
Co jak co, ale z klippelem nie ma żartów. 
I wyszło mocno średnio.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Potężny dzwon na 1khz, i sporo pomniejszych wyżej. 
Bardzo wysokie bo aż od 1% do 1,5% THD przy 96db (dla porównania, zmodyfikowany diament accutona na 98db ma 0.3% średnio, z peakiem bodaj na 13 lub 16khz, nie pamiętam). 
Plus, potencjalna dziura na 1,5khz. 
Szkoda, że nie ma pomiaru stepresponse. 

Ale z plusów, charakterystyka promieniowania jest przyjemna. 

3 minuty temu, #Szakovsky napisał:

JBL 4349 były u amira na pomiarach. 
Co jak co, ale z klippelem nie ma żartów. 
I wyszło mocno średnio.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Potężny dzwon na 1khz, i sporo pomniejszych wyżej. 
Bardzo wysokie bo aż od 1% do 1,5% THD przy 96db (dla porównania, zmodyfikowany diament accutona na 98db ma 0.3% średnio, z peakiem bodaj na 13 lub 16khz, nie pamiętam). 
Plus, potencjalna dziura na 1,5khz. 
Szkoda, że nie ma pomiaru stepresponse. 

Ale z plusów, charakterystyka promieniowania jest przyjemna. 

wgl, trochę śmiech. 
Woofer jest krojony 1 rzędem, a tuba już drugim. 

To, to nie jest najlepsze rozwiązanie. Jakby było odwrotnie, to pół bidy, tracimy wtedy tylko trochę maxspl. Ale w tej opcji... Neh. O tym, że jest krzywo pocięty, nie wspominam. 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

W dniu 2.07.2021 o 17:22, slaaawek napisał:

Parametry parametrami ale muzykę tworzy coś innego... Percepcja, indywidualne predyspozycje, psychoakustyka, klimat, samopoczucie w chwili odsłuchu...

Te wszystkie pomiary i parametry psu na budę:)

Tak właśnie jest aczkolwiek jakość sprzętu czy też konfiguracji, której słuchamy też ma znaczenie. Jeśli leci jazgot, to nasze najlepsze nastawienie tego nie poprawi. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 28.06.2021 o 23:15, #Szakovsky napisał:

JBL 4349 były u amira na pomiarach. 
Co jak co, ale z klippelem nie ma żartów. 
I wyszło mocno średnio.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Potężny dzwon na 1khz, i sporo pomniejszych wyżej. 
Bardzo wysokie bo aż od 1% do 1,5% THD przy 96db (dla porównania, zmodyfikowany diament accutona na 98db ma 0.3% średnio, z peakiem bodaj na 13 lub 16khz, nie pamiętam). 
Plus, potencjalna dziura na 1,5khz. 
Szkoda, że nie ma pomiaru stepresponse. 

Ale z plusów, charakterystyka promieniowania jest przyjemna. 

Widziałem ten temat zaraz po tym jak się ukazał na tym ww. jego forum w którym założyciel/administrator amirm rekomenduje 2-drożne 4349 Studio Monitor.

Wspomniany jeden przy 1 kHz i dwa malutkie wyżej na kilka ms, to nie sporo. Zniekształcenia podając trochę inaczej masz na myśli okoliczne szczytowe miejsca, a nie od. Obok tej częstotliwości poniżej, jak i powyżej masz niżej. A przy 86 dB oczywiście jeszcze niższe. Amirm tam prawi: very good, very low, excellent.

1,8 dB to żadna dziura w punkcie podziału na 1,5 kHz.

Klippela lata temu dokupi. Pomiary w metodologii spinorama to już w XX wieku wykonywali w Kalifornii, tam gdzie te systemy projektują, odsłuchują i mierzą w komorze bezechowej, a nie w jakiejś kanciapie malutkiej ze skosem/skosami (niemalże na wysokości kolumn) jak u amirm'a.

Cytat

“Spinorama” refers to a measurement methodology pioneered by Dr. Floyd Toole in the 1980's during his tenure at the National Research. Council of Canada.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ale na tą referencyjną amplifikację u amirm'a (Mark Levinson No. 53 Reference Monaural Power Amplifier [x2] i Mark Levinson No. 532 Dual Monaural Power Amplifier) to bym się rzucił jak reksio na szynkę i nawet bym mu zostawił jego Revel-e Ultima Salon2, za tą amplifikację. Ma czym je napędzać, nawet w Bi-Amp mode.

Bardzo ładna ch-ka zakresu driver'a D2415K z hornem HDI :

Spin+-+JBL+Synthesis+4349+%25282020%2529

Z folderu Chris-a Hagen-a spin. 2-drożnego monitora 4349. I w cytacie komentarz od producenta.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Cytat

JBL comments: Notice that the design actually intentionally includes the slight dip in the sound power near crossover, as it helps accentuate and make the high frequencies sound more detailed without actually raising their level (as in our older studio monitors).

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

2-drożne 4349 brzmieniowo lepsze, ale zniekształcenia większe niż w 3-drożnych 4429 wg laboratorium w Hi-Fi News :

4349 Studio Monitor - THD 100Hz/1kHz/10kHz (for 90dB SPL/1m): 0.2% / 0.3% / 0.9%

4429 Studio Monitor - THD 100Hz/1kHz/10kHz (for 90dB SPL/1m): 0.1% / 0.1% / 0.2%

L100 Classic - THD 100Hz/1kHz/10kHz (for 90dB SPL/1m): 0.1% / 0.1% / 0.1%

Ultima Studio2 - THD 100Hz/1kHz/10kHz (for 90dB SPL/1m): 0.2% / <0.1% / 0.2%

PerformaBe F228Be - THD 100Hz/1kHz/10kHz (for 90dB SPL/1m): 0.6% / 0.1% / 0.1%

EVEREST DD67000 - THD 100Hz/1kHz/10kHz (for 90dB SPL/1m): 0.02% / 0.1% / 0.1%

----------

Alexx - THD 100Hz/1kHz/10kHz (for 90dB SPL/1m): 0.1% / 1.3% / 0.4%

Ktêma - THD 100Hz/1kHz/10kHz (for 90dB SPL/1m): 0.7% / 2.1% / 0.2%

Mimesis 15/Prana - THD 100Hz/1kHz/10kHz (for 90dB SPL/1m): 0.12% / 0.22% / 0.20%

101 E MkII - THD 100Hz/1kHz/10kHz (for 90dB SPL/1m): 0.65% / 1.1% / 3.5%

 

4429 Studio Monitor w laboratorium Stereoplay-a za Messwerte otrzymały 9 pkt. - to niemalże perfecto, bo maksymalna to 10-cha. I do tego w rzeczywistości nie mają podbitego basu na pomiarze w komorze bezechowej.

Cytat

JBL 4429 Studio Monitor

6000 Euro

02/2012

Maße (B×H×T): 40 × 63,5 × 30 cm
Gewicht: 32,3 kg

Aufstellungstipp: wandnah, Hörabstand ab 2,5 m, normal bedämpfte Räume ab 15 m²

Messdiagramme

Frequenzgang & Impedanzverlauf
Äußerst Linearer Frequenzverlauf auch über die Winkel. Impedanz stabil über 4 Ohm

Pegel- & Klirrverlauf 85-100 dB SPL
Über den gesamten Messbereich geringe Verzerrungswerte

stereoplay Bedarfsprofil
Benötigt für HiFi-gerechte Pegel (100 dB) 23 watt an 4 Ohm

Untere Grenzfreq. -3/-6 dB 40/35 Hz
Maximalpegel (>40/80 Hz) 111/117 dB

JBL-4429-Studio-Monitor-Test-Technik-SteJBL-4429-Studio-Monitor-Messlabor-BewertJBL-4429-Studio-Monitor-Messlabor-Bewert

Bewertung

Natürlichkeit 9

Feinauflösung 11

Grenzdynamik 14

Bassqualität 11

Abbildung 10

Kurzfazit: Ein Lautsprecher mit Ecken und Kanten, der aber viel spaß macht und zeit was HiFi oft nicht kann: Live-Pegel völling unverzerrt, ausgewogen-präzise und fein aufgelöst wiederzugeben. Der 4429 brilliert sogar an kleinen Röhren. Mehr davon!

Messwerte 9

Praxis 5

Wertigkeit 3

stereoplay Testurteil

Klang: Spitzenklasse 55 Punkte

Gesamturteil: (gut - sehr gut) 72 Punkte

Preis/Leistung: sehr gut

by Holger Biermann

Holger Biermann wtedy częściowo załatwił je słabym lampiakiem. On tam polecał coś w stylu tego starszego Ayon Audio Spirit (2 x 37 W przy 5% THD+N) 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) , gdy rekomendowana moc wzmacniacza dla 4429, to 25 – 200 watts RMS.

Zaaplikować monitorom 4429 prądowe zwrotnice głośnikowe z Charge-Coupled Linear Definition™ Crossover System (CC 77VDC || 77VDC) i ukażą pełen potencjał :)

W dniu 28.06.2021 o 23:15, #Szakovsky napisał:

(dla porównania, zmodyfikowany diament accutona na 98db ma 0.3% średnio, z peakiem bodaj na 13 lub 16khz, nie pamiętam).

Dla porównania duże 2-drożne 4367 Studio Monitor. Przy 90 dB miały na tyle niskie zniekształcenia, że autor postanowił pomierzyć i przy 100 dB z odległości jednej stopy.

10 kHz (for 100.73 dB SPL): 0.389017% 

5 kHz (for 100.64 dB SPL): 0.364581%

1 kHz (for 100.19 dB SPL): THD 0.096540%

500 Hz (for 100.40 dB SPL): THD 0.066376%

250 Hz (for 100.10 dB SPL): THD 0.080793%

40 Hz (for 95.33 dB SPL): 0.127169%.

Source: 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W dniu 28.06.2021 o 23:15, #Szakovsky napisał:

wgl, trochę śmiech. 
Woofer jest krojony 1 rzędem, a tuba już drugim. 

To, to nie jest najlepsze rozwiązanie. Jakby było odwrotnie, to pół bidy, tracimy wtedy tylko trochę maxspl. Ale w tej opcji... Neh. O tym, że jest krzywo pocięty, nie wspominam. 

W dniu 29.06.2021 o 10:44, Marek.S napisał:

To celowy zabieg który JBL stosowal juz w latach 60-70, puszczanie basu albo bez filtra albo z minimalnym zejsciem.

1-1.5KHz jak zawzsze dziwaczne, stare modele tez sie sypaly w tym rejonie.

W niektórych i jeszcze zależy których generacjach. Bo woofer bywał cięty np. 2 rzędem, a driver czwartym.

Następne też w niektórych. Bo w topowych jak Hartsfield, Everest DD55000, nie ma tego. 2346-1 to pełnoprawny średnio-wysokotonowy topowy horn pod 1''. Może w rejonie 1-1.5 kHz miałeś jakieś osłabienia w którychś studio monitorach i mówisz na przykładzie swoich byłych 4343ASF, jak i obecnych Apogee Duetta Signature: 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

L300 Summit mają niezły dołek mniej więcej w przytoczonym przez ciebie rejonie i osłabiony rejon mid-bassu. Liczy się potencjał przetworników i ogólnie systemu głośnikowego dla jak najlepszego brzmienia, tak więc nawet te L300 Summit na lajcie pokonają Tannoy-e DC10Ti. I nawet komuś po konfrontacji, DC10Ti już dawno poszły na sprzedaż i jeszcze się z nimi buja, bo zamiast za ok. 10k zł, wystawia za 17k zł, a wcześniej jeszcze więcej żądał ten zaczadzony polski-niemiaszek marcin wielgus z wrocka z mianem ''przekręt'' szukający jeleni takich jak on sam. Dla mnie próbował wciskać zamulone/rozlazłe Musical Fidelity od swego niemiaszkowatego koleżki z niemiec i przy okazji sobie dorobić. On razem z jakimś swym koleżką skupywał/skupuje jakieś stare systemy głośnikowe, odremontowuje obudowy i sprzedaje dużo drożej z maksymalną przebitką. Za darmo nie chcę musical-a i tych jego tannoy-i z którymi buja się do tej pory. L300 Summit mają lepsze pasmo od tych widocznych na pomiarze DC10T które są z jeszcze większym dołem w twoim rejonie.

1586867463100-png.58721

I Tannoy Westminster Royal SE - dynamika bardzo fajna, gorsza rozpiętość pasma i detal, uśrednione granie w stylu Dual Concentric. To były najlepsze spośród Tannoy-i. Inne modele w ogóle się nie podobały.

613ceaff8f872842f2b9ea95f67338c42c8899da

Widziałeś na pomiarach DIY-owych wersji 4344/4345 (lub z nowymi crossoverami na bazie schematu z modelu 4344MkII) czy było inaczej, czy tak jak w oryginalnych 4345.

W Studio Monitorach z XXI wieku, jak np. 4348. Nie ma tego o czym wspominasz.

W K2 S5500 wszystko gra.

banc_d29.jpg

Laboratoire Prestige Hi-Fi

K2 S5500 z 1993 r. to pierwszy system głośnikowy z CC 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Najnowsze Studio Monitory w stylu starszych studio monitorów z XX wieku, to 4344MkII z CC. Ciekawe czy w nich już było/jest inaczej (w tym twoim rejonie) niż w starszych.

4344MkII Studio Monitor pogrywają w Moskiewskim MMS-Records Recording Studio. I zobacz cały sprzęt - ekwipunek/wyposażenie (оборудование) w Studio : 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  Pokazywali te 4344MkII podpięte tam kablami głośnikowymi Nordost Valhalla 2 lub pierwszą generacją.

 

Systemy głośnikowe z tymi tuż poniżej widocznymi komponentami były już w latach 50./60. XX w. przed przyjściem Greg-a Timbers-a na początku lat 70. XX wieku. Czyli G.T. z moimi nie ma nic wspólnego.

Ale z L300 Summit, 43xx Studio Monitor, i oczywiście nowszymi - to jak najbardziej. Zaczynał od 4315, 4331.

W optymalnych konfiguracjach w stylu SM-1 Series mniejszy horn z 1'' gra na HF, a większy z 2'' na MF, do tego UHF z 075, 076 lub 077. I wszystkie grają w swych najlepszych/optymalnych zakresach, ''rejonach''. To optymalna konfiguracja dla driverów/hornów vintage. Zdecydowanie najwięcej słychać, do tego ogromnie wzrasta rozdzielczość w konfiguracji z dwoma driverami (MF + HF) + UHF.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Te horny na MF w Westlake Audio SM-1 Series, to na bazie H-61 z systemu głośnikowego D14S20 Cinetron IV z 1965 r. 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-28079-0-31449100-1383956462_thumb.jpg

Z drobnym zmianami: 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  - i tam masz wymiary jak byś chciał wykonać takie kopie do Westlake Audio Tower SM-1 - które Ci się mażą.

I u innych też jest topowa konfiguracja w stylu SM-1 Series. Od razu rozpoznaję jakich brandów komponenty w tym systemie głośnikowym. LF, MF, HF i UHF - JBL. Średni/krótki bas - Altec.

* * * * *

Opatentowany High-Definition Imaging (HDI™) horn z opatentowanym driverem D2415K. Woofer JW300PG-8.

JBL-4349-Studio-Monitor-woofer-JBL-JW300 JBL-4349-Studio-Monitor-driver-JBL-D2415

#Szakovsky powiada, że wgl, trochę śmiech, bo jego zdaniem Woofer jest krojony 1 rzędem, a tuba już drugim. Jakby było odwrotnie, to pół bidy, (...).

Ja bym tak nie mówił dopóki schematu bym nie ujrzał. Ciekawe skąd on wziął te 6 dB/okt. (LF / Mid-Woofer) i 12 dB/okt. (HF-UHF).

Na zdj. z hifitest.de widać crossover i tak na oko widnieje 6 cewek (o ile coś się nie kryje) i trochę kondensatorów, a #Szakovsky mówi i Marek.S (jakby potwierdza przytaczając vintage), że w nich Woofer jest krojony 1 rzędem, a driver drugim :)

jbl-4349-lautsprecher-stereo-63103.jpg

I laboratorium w wydaniu hifitest.de. Ale to nie takie jak u producenta, czy choćby amirm'a. Tylko system CLIO.

jbl-4349-lautsprecher-stereo-63106.jpg

Cytat

Messtechnik-Kommentar: Die JBL 4349 zeigt sich in allen Punkten vorbildlich. Der Frequenzgang verläuft sehr linear mit einem leicht britischen Abfall zu den Höhen hin, der aber mit den Reglern problemlos ausgeglichen werden kann.

hifitest.de

jbl-4349-lautsprecher-stereo-63107.jpg

Cytat

In Sachen Klirr und Resonanzen gibt es nichts zu melden: Es gibt keine störenden Schwingungen in Chassis und Gehäuse und auch bei sehr lauten 95 Dezibel zeigt sich kein erhöhter Klirr – Profitechnik eben. Mit einem Impedanzminimum von knapp 4 Ohm stellt die 4349 keinen Verstärker vor Probleme.

hifitest.de

Cytat

Fazit

Die JBL 4349 macht ihrem großen Namen alle Ehre: Sie setzt ihre Studio-Gene im Sinne eines klanglich perfekten Auftritts ein - und das bei jeder Lautstärke.

10/2020 - Thomas Schmidt

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

4349 Studio Monitor; Preis: um 7500 Euro

 

Cytat

JBL 4349 Studio Monitor Bridges the Home/Studio Gap - SoundStage! Australia Lead-In (Ep:1)

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

202107_JBL_4349-8.jpg

Cytat

JBL’s 4349 Studio Monitor is a timeless high achiever embellished by modern technologies. In a few years’ time, I’d wager this classically-styled loudspeaker will be prized as a worthy entry into JBL’s long list of iconic designs.

… Edgar Kramer

SoundStage! Australia 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  Published: 15 July 2021

* * * * *

Cytat

Sistema Definitivo. Accuphase E600, Mark Levinson 334 y JBL 4349 [Bi-Amp]

Cytat

Jacob RC • 26 July 2021

Tsuyoshi Yamamoto - The Nearness Of You

Bozzio Levin Stevens - Duende

Joe Satriani - S.M.F.

Kaleida - Think

Candlebox - Far Behind

Dido - Thank You

Dire Straits - Money For Nothing

Metallica - Nothing Else Matters (Orchestra/Clean Guitar/Vocal Mix - July 8th, 1991)

Cytat

Jacob RC • 31 July 2021

* * * * *

Cytat

Speaker : JBL 4349 [Bi-Wire]; AMP : THE GRYPHON DIABLO 300; Source : Aurender N100H; DAC : DuDac; Multi Power : PLiXiR; Recorder : Sony PCM-A10.

이기사 • 1 August 2021

JBL-4349-Bi-Wire-THE-GRYPHON-DIABLO-300-

Cytat

(JBL 4349) Nirvana - Smells Like Teen Spirit

 

Cytat

(JBL 4349) Stan Getz - The Girl From Ipanema

 

Cytat

(JBL 4349) 아이유 - 밤편지

 

Cytat

(JBL 4349) Sting - Shape Of My Heart

 

Cytat

(JBL 4349) Celine Dion - My Heart Will Go On

 

Cytat

(JBL 4349) Ed Sheeran - Bad Habits

 

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.