Jump to content
BobW

Audio Research CD3 Mk.II

Recommended Posts

Hej. No miło, że się martwicie ;-)

 

Ale nie straszcie ;-)

 

Muszę czekać do poniedziałku

 

Przez Was nie będę mógł zasnąć.

 

Niestety nie miałem możliwości osobistego odbioru z powodów zdrowotnych. Też bym wolał taką formę.

 

Z drugiej strony trochę sprzętu już miałem ze sklepów i od dystrybutorów na odsłuchy. Zawsze kurierem. I jeszcze nic się nie wydarzyło.

Oryginalne opakowanie. Podwójne kartony. Styropianowe wypełnienie. Do tego kartony owinięte streczem. Nigdy nic się z tym nie wydarzyło.

Liczę, że i tym razem tak będzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dotarł. ;-)

Mimo jazdy z pocztą myślę, że jest wszystko ok.

Opakowanie nienaruszone.

Zapakowany pancernie.

 

Stoi już i plumka ;-)

Muszę się wsłuchać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że jeszcze za wcześnie na wrażenia i porównania. Dopiero pierwsza doba i kilka płyt przesłuchanych.

Do tego kiepska percepcja ze względu na przeziębienie ;-), ale o pierwsze wnioski już mogę się pokusić.

Ostatnio w kolejności słuchałem :

T.A.C. C-60

Vincent CD - S6

Vincent CD - S8

I porównując powyższe CD do AR CD MkII dostrzegam pełną kulturę brzmienia. Bezpośrednie porównanie z CD - S8 Vincenta pokazuje, że mimo lamp na wyjściu Vincent gra bardziej ostro górą. Wokale są chwilami szeleszczące. AR gra łagodniej co nie oznacza, że spokojniej. Najbliżej tego brzmienia był T.A.C. C-60 z włączonym lampowym wyjściem, choć on miał chyba więcej ciepła niż AR. Przynajmniej takie było odczucie na spokojnych płytach z damskim wokalem, bo już w rockowym graniu T.A.C. potrafił chwilami zagrać za ostro górą.

AR gra poukładanym dźwiękiem bez względu na poziom głośności. Nie gubi szczegółów przy cichym wieczornym słuchaniu. Po podkręceniu głośności jest podobnie. Nie ma jazgotu i bałaganu.

 

To takie pierwsze wrażenia. Muszę jeszcze posłuchać. Szkoda, że nie mam już T.A.C. C-60 do bezpośredniego porównania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest NEWNEW

To takie pierwsze wrażenia.

 

Bob, nie wiem jaki masz dalszy tor, ale w przypadku CD tej marki kluczowe jest to, żeby używać wyjścia XLR. Jeśli puszczasz sygnał przez RCA to niestety tracisz połowę wartości sonicznej tego urządzenia. To jest po prostu cecha szczególna tej marki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bob, nie wiem jaki masz dalszy tor, ale w przypadku CD tej marki kluczowe jest to, żeby używać wyjścia XLR. Jeśli puszczasz sygnał przez RCA to niestety tracisz połowę wartości sonicznej tego urządzenia. To jest po prostu cecha szczególna tej marki.

 

No to skoro tak. To czeka mnie zmiana wzmacniacza ;-). Pytanie tylko na co. Co zagra dobrze z tym CD?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest NEWNEW

Co zagra dobrze z tym CD?

 

Większość wzmacniaczy. Audia Flight nie ma XLRów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bob, nie wiem jaki masz dalszy tor, ale w przypadku CD tej marki kluczowe jest to, żeby używać wyjścia XLR. Jeśli puszczasz sygnał przez RCA to niestety tracisz połowę wartości sonicznej tego urządzenia. To jest po prostu cecha szczególna tej marki.

 

A z ciekawości - na czym to sprawdzałeś ?

 

Miałeś do porównania zbalansowany i niezbalansowany wzmacniacz, a do tego dwie identyczne pary przewodów RCA i XLR do porównania ?


"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest NEWNEW

A z ciekawości - na czym to sprawdzałeś ?

 

Przede wszystkim u siebie, w systemie ARC Reference. Ale jeszcze w kilku innych, np BAT + monosy McIntosha MC 601, czy też z integrą MA 7000. We wszystkich zestawieniach XLR daje zdecydowaną przewagę w zakresie konstrukcji sceny, podłączenie po RCA skraca głębie i zdecydowanie pogarsza sugestywność przekazu. Gubi mnóstwo szczegółów natury lokalizacyjnej i gra powiedziałbym zgrubnie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałeś do porównania dwie identyczne pary przewodów RCA i XLR ?

 

Tylko wtedy możemy mówić o miarodajnym porównaniu.

 

Druga sprawa, wzmacniacz który nie ma zbalansowanej konstrukcji tak jak amplifikacja ARC, wcale na wejściach XLR lepiej grać nie musi.


"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wejścia są. Tylko właśnie co do tej zbalansowanej konstrukcji to nie jestem pewien. Muszę poczytać w necie ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest NEWNEW

Miałeś do porównania dwie identyczne pary przewodów RCA i XLR ?

 

Powiedzmy że identyczne;-) Kimber Select KS 1130 vs. KS 1030 i analogicznie KS 1136 vs. KS 1036.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muszę kupić jakieś kabelki XLR i posłuchać. Ale faktycznie by porównać musiałby być to te same kable ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Bob, nie wiem jaki masz dalszy tor, ale w przypadku CD tej marki kluczowe jest to, żeby używać wyjścia XLR. Jeśli puszczasz sygnał przez RCA to niestety tracisz połowę wartości sonicznej tego urządzenia. To jest po prostu cecha szczególna tej marki.

Czy przypadkiem ta lepszość nie bierze się z tego że na XLR sygnał jest dwa razy większy ???

Tak tylko pytam ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest NEWNEW

Czy przypadkiem ta lepszość nie bierze się z tego że na XLR sygnał jest dwa razy większy ???

 

Nie. Akurat w przypadku tej marki różnice są znaczne. Sądzę, że wynikają z zastosowanej topologii wewnętrznej. No i prawdopodobnie producent potraktował po macoszemu wyjście RCA, zakładając że to CD będzie grało w firmowym, w całości zbalansowanym torze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na rynku jest mało wzmacniaczy o konstrukcji zbalansowanej . Samo wejście nie oznacza iż taki wzmak ma tak wykonany układ.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest NEWNEW

Jak chodzi o lampowe to faktycznie. ARC jest jedną z nielicznych marek która stosuje to rozwiązanie w swoich push-pullach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomkly - pytanie podchwytliwe dla Ciebie: co powoduje, że CD-3 grał u ciebie lepiej ? Jego budowa i rzeczywiste faworyzowanie wyjścia XLR, czy może jednak twoja zbalansowana amplifikacja, która gra lepiej na zbalansowanym sygnale ;)

 

Osobiście, znając budowę tego CD, stawiam na to drugie. W moim odczuciu zarówno na wyjściach RCa jak i XLR odtwarzacz ten gra równie dobrze, ale mając zbalansowany tor, możesz odnieść dodatkowe korzyści, właśnie wykorzystując ten fakt. Czyli odnosi się to do systemu, a nie samego CD.

  • Like 1

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest NEWNEW

Tomkly - pytanie podchwytliwe dla Ciebie: co powoduje, że CD-3 grał u ciebie lepiej ?

Jego budowa i rzeczywiste faworyzowanie wyjścia XLR, czy może jednak twoja zbalansowana amplifikacja, która gra lepiej na zbalansowanym sygnale ;)

 

Adam, możliwe że masz rację. Przede wszystkim trochę uogólniłem wnioski wynikające z odsłuchu ARC CD 7. Obserwacje o których piszę dotyczą właśnie wyższego modelu. Ale zakładam, że nie ma specjalnych różnic pomiędzy modelami 3 a 7. U mnie różnice pomiędzy podłączeniem XLR a RCA są olbrzymie. Wnioski swoje opieram też na innych obserwacjach, generalnie CD ARC wypada znacznie poniżej swojego poziomu w systemach, które w dalszej części toru nie są zbalansowane. Pokazuje na moje oko 50% swoich możliwości. Obserwacje potwierdziły się w torze z Mc Intoshem MA 7000, tam podłączenie z kolei CD 8 po XLR KS 1130 porównywaliśmy do podłączenia po RCA podobnej klasy kablem Zensati RCA. I znów ujawniła się wyraźna przewaga połączenia XLR. A kable KS 1130 oraz Zensati generalnie grają w podobnej lidze i są nawet dość zbliżone dźwiękowo... Być może popełniam jakiś błąd logiczny w tej układance, ale podsumowałbym tak, CD tej marki wypadają lepiej w torach, które są w całości okablowane po XLR. A czy wynika to z samej konstrukcji CD czy generalnej przewagi podłączeń XLR nie potrafię rozstrzygnąć.

Edited by tomkly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem, tak długo jak masz dwa różne kable, ciężko o miarodajne porównanie, bo wprowadzasz kolejną zmienną.

 

Poza obudową i napędem, CD3 i CD7, mają niewiele wspólnego. Łączy je na pewno jeszcze to, że oba grają świetnie :)

 

Moim zdaniem w cenie 9-13kzł, trudno o lepszy i bardziej niezawodny CD. To jest mój absolutny faworyt.

 

Pamiętam, że pierwszy raz słuchałem CD3 z Ref3 i Ref610T, na Wilsonach Maxx II na wystawie w Londynie. Znakomicie to grało. Potem potwierdziło się to w domowym odsłuchu. Dla wielu to może być taki odtwarzacz 'do końca życia'. Możesz go podłączyć do systemu za 100k i 300kzł, i wstydu nie będzie.


"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Share this post


Link to post
Share on other sites

To w takim razie pytanie czy przy Audia Flight FL Three jest sens kombinować z kablami XLR, czy też lepiej powoli rozglądać się za w pełni zbalansowanym wzmacniaczem?

 

Moim zdaniem w cenie 9-13kzł, trudno o lepszy i bardziej niezawodny CD. To jest mój absolutny faworyt.

 

Rozumiem, że masz na myśli CD 3 Mk II?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest NEWNEW

To w takim razie pytanie czy przy Audia Flight FL Three jest sens kombinować z kablami XLR

 

Jeśli ma gniazda XLR to spróbuj pożyczyć dobry kabel i zobacz czy takie połączenie wnosi poprawę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem, że masz na myśli CD 3 Mk II?

 

CD-3 mk 2 i CD7. Tego drugiego można mieć właśnie za 13kzł. Jak ktoś ma budżet, to warto dopłacić.

Edited by Elberoth

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Share this post


Link to post
Share on other sites

CD-3 mk 2 i CD7. Tego drugiego można mieć właśnie za 13kzł. Jak ktoś ma budżet, to warto dopłacić.

 

A warto jeszcze dopłacić do CD 8?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mialem przyjemnosc sluchania CD7 z zasilaniem CD8, b. dobry odtwarzacz, wybralem jednak Lectora 707, podobna estetyka grania, jednak o klase wyzej moim skromnym zdaniem, takze jezeli ktos szuka w granicach 13 tys to warto rozwazyc i porownac, a potem, dopiero potem, wybrac


Welly, welly, welly, welly, welly, welly, well. To what do I owe the extreme pleasure of this surprising visit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Adam, możliwe że masz rację. Przede wszystkim trochę uogólniłem wnioski wynikające z odsłuchu ARC CD 7. Obserwacje o których piszę dotyczą właśnie wyższego modelu. Ale zakładam, że nie ma specjalnych różnic pomiędzy modelami 3 a 7. U mnie różnice pomiędzy podłączeniem XLR a RCA są olbrzymie. Wnioski swoje opieram też na innych obserwacjach, generalnie CD ARC wypada znacznie poniżej swojego poziomu w systemach, które w dalszej części toru nie są zbalansowane. Pokazuje na moje oko 50% swoich możliwości. Obserwacje potwierdziły się w torze z Mc Intoshem MA 7000, tam podłączenie z kolei CD 8 po XLR KS 1130 porównywaliśmy do podłączenia po RCA podobnej klasy kablem Zensati RCA. I znów ujawniła się wyraźna przewaga połączenia XLR. A kable KS 1130 oraz Zensati generalnie grają w podobnej lidze i są nawet dość zbliżone dźwiękowo... Być może popełniam jakiś błąd logiczny w tej układance, ale podsumowałbym tak, CD tej marki wypadają lepiej w torach, które są w całości okablowane po XLR. A czy wynika to z samej konstrukcji CD czy generalnej przewagi podłączeń XLR nie potrafię rozstrzygnąć.

Ja uważam że tym tekstem " U mnie różnice pomiędzy podłączeniem XLR a RCA są olbrzymie " wprowadzasz innych w błąd. Szczególnie jeżeli ktoś jest mniej biegły w temacie. To trochę jak dorabianie ideologii do własnego systemu. Tekst bardziej pasuje do recenzji niż porady. Takie jest moje zdanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze Tomasz tak uwaza bo tak gra w jego systemie i na jego ucho.

Ja probowalem ARC ref8 na xlr ale podlaczone do "lipnych" xlr we wzmaku SET . W dodatku kable xlr byly o klase nizsze ,niz RCA wiec dalem se siana i sluchalem ponad 2 lata na RCA. To potrafi grac bajecznie, naprawde. Ale jesli Lektor od Waszczyszyna jest w podobnej cenie, sprobowalbym. Sam o tym kiedys myslalem i nigdy tego nie zrobilem ale sa ludzie na swiecie, ktorzy uwazaja Lektor Grand za najlepszy odtwarzacz w ogole.

Edited by marslo

Konto w trakcie usuwania

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest NEWNEW

Ja uważam że tym tekstem " U mnie różnice pomiędzy podłączeniem XLR a RCA są olbrzymie " wprowadzasz innych w błąd.

Czemu? To jest akurat stwierdzenie faktu dość oczywistego. Nie uogólniam, tylko piszę o systemie firmowym ARC...

 

Tekst bardziej pasuje do recenzji niż porady.

 

No co Ty?? Kolega Bob powinien zdecydowanie sprawdzić połączenie XLR we własnym zakresie, ot taka jest porada;-) Jeśli mu nie zagra lepiej to nic tylko się cieszyć...

 

Ja probowalem ARC ref8 na xlr ale podlaczone do "lipnych" xlr we wzmaku SET .

 

Ja miałem wrażenie, że nawet wychodząc z ARC po XLR i następnie stosując zwykłą redukcję XLR na RCA (złoty Proel) uzyskujemy lepszy dźwięk niż wychodząc od razu po RCA. To pewnie kwestia słabej jakości wyjścia RCA w tym CD. Dlatego zawsze zalecam przesłuchanie obu rozwiązań w swoim systemie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja probowalem ARC ref8 na xlr ale podlaczone do "lipnych" xlr we wzmaku SET .

Mariusz a w jakim wzmaku ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim, od pieciu lat tym samym , ale w roznych wersjach.


Konto w trakcie usuwania

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim, od pieciu lat tym samym , ale w roznych wersjach.

Znaczy się Ayon?

Jeżeli tak to nie dziwne ,że nie było słychać różnicy.

Ayon nie ma wejść XLR tzn. ma gniazda ale na tym się kończy symetryczna budowa tego urządzenia ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.