Jump to content
IGNORED

Świat High Endu przy okazji zwiedzania...świata... :-)


sly30

Recommended Posts

Postanowiłem założyć wątek, w którym możemy opisywać kontakt ze światem audio przy okazji naszych turystycznych czy też biznesowych wojaży po innych krajach. Czasem nie ma na to wolnej chwili, a czasem można wygospodarować co nieco, by odwiedzić pobliskie salony audio, posłuchać i pogadać z ludźmi. W Azji, USA czy krajach UE można trafić na ciekawe sklepy audio ale też można udać się do siedziby tej czy innej firmy audio.

 

Akurat byłem po raz kolejny w kraju Wodza Pontiaca ale tym razem zaledwie kilka dni. Postanowiłem jednak mimo braku czasu poświęcić kilka chwil na tematy audio. Poruszałem się w okręgu wielkiej aglomeracji Chicago czyli terenie zamieszkałym przez ok 12 mln.osób. W tak wielkim organizmie musi być wielu audiofilów, a dla nich musi być ciekawa oferta audio. Wnioski z wizyty są dla mnie trochę zaskakujące. Udało mi się posłuchać 3 dobrych prezentacji i jednej totalnie nieudanej ale też w kiepskim towarzystwie pozostałych sprzętów, więc nie można na tej podstawie ocenić tych kolumn. Nie wiem też na ile rynek stanu Illinois jest miarodajny dla USA. To wielki kraj i ponad 300 mln.ludzi. Wiem, że Kalifornia, Floryda czy Nowy Jork to lepsze rynki dla audio. Tzw.Mid-East jest jak się okazuje dla audio rynkiem trudnym. Stan Illinois to stan głównie rolniczy, a Chicago w znacznej części jest miastem ludzi pracy. Ale jest tam jednak majętna część mieszkańców związanych z rynkiem bankowym, menadżerskim, hotelarskim, produkcyjnym, transportowym oraz rynkiem sztuki. Tu kolega MarkN vel Chicago zapewne może więcej powiedzieć.

 

Pierwsze zaskoczenie to fakt, że w aglomeracji 5x większej od W-wy, o średniej płacy jednak też co najmniej 3x wyższej niż w naszej stolicy, czyli w sumie w ośrodku potencjalnie ok 15x mocniejszym niż Warszawa, to oferta audio jest na zbliżonym poziomie. Jeden dobry salon, kilka słabych oraz sieć marketów elektronicznych Best Buy z wydzielonymi sektorami na audio i kino domowe.

Dla przykładu w o połowę mniejszej aglomeracji Berlina oferta jest znacznie większa.

 

Drugie zaskoczenie to podejście amerykanów to wydawałoby się ikon audio na ich rynku. My tu w Europie mamy trochę błędne wyobrażenie. Chciałem posłuchać JBL Everest 67000. Sądziłem, że w USA nie będzie z tym problemu. Ale salony audio nie są zainteresowane marką JBL. Jest ona tam traktowana trochę jak nasz Tonsil. Tańsze modele są dostępne w marketach elektronicznych, a droższych nie trzymają na stanie bo nie ma zainteresowania. Dziwne. Bo jeśli nie tam to gdzie?...bo jak nie my to kto?... :-))

 

Trzecie zaskoczenie to ich podejście do płaskich paneli elektrostatycznych i megnetostatycznych. Sądziłem, że posłucham sobie tam Magnepanów 20.7 i Loganów Neolith. To przecież główny rynek dla tych kolumn. Ale gdzie tam. Na hasło Magnepan robili wielkie oczy, a Martin Logan owszem znają i nawet mają w kilku marketach ale tylko niskie modele. Odwiedziłem jeden z nich i pogadałem trochę z gościem. Przy markecie jest wydzielony sektor z 3 pokojami odsłuchowymi i kinowym. Stały tam nowe B&W 802 ale tych nie słuchałem. No i mieli Logany, taki średni model z chyba 10 calowym basem na dole. Podłączone to było do amplitunera Arcama i trudno wymagać by dobrze to zagrało. Mimo, że stały blisko ścian to przestrzeń była fajna, ale reszta porażka. Bas oderwany od reszty i jazgotliwa średnica. Po chwili miałem dosyć odsłuchu i grzecznie podziękowałem. Pytałem o wysokie modele czyli CLX i Neolith ale dowiedziałem się tylko, że nie mieli i nie planują tego ściągać. Nigdzie tego nie trzymali na stanie. Potem w innym salonie audio dowiedziałem się, że w USA moda na płaskie panele przeminęła i sprzedają się co najwyżej niskie modele do kina domowego, tam gdzie żona nie akceptuje klasycznych skrzynek. Ups...to się zdziwiłem....

Link to comment
Share on other sites

Najlepszy salon audio to Quintessence Audio w północnej, bogatszej części miasta.

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Szefem jest Amerykanin francuskiego pochodzenia, żona Irlandzkiej krwi. Razem z seniorem firmę prowadzi junior o imieniu Patrick. Fajna ekipa. Od razu powiedziałem, że i tak nic u nich nie kupię i tylko chciałem sobie pogadać, więc możemy być szczerzy do bólu i podarować sobie marketingowe gadki. Wtedy dowiedziałem się kilku ciekawych rzeczy. Posłuchałem też 2 systemów. Jeden to był gramofon na zmianę z CD Oppo, wzmacniacz integra Sim Audio Moon oraz kolumny Focal Sopra, kable Cardasa. Grało to OK, całkiem nieźle, bas dobry, fajna przestrzeń, trochę brakowało barwy i soczystości, ale z tym wzmacniaczem i tymi kablami to chyba nie można było wycisnąć z tych kolumn więcej. Poza tym kolumny chyba nie były jeszcze porządnie wygrzane. Ale generalnie system OK. Nawet z gramofonu zagrało całkiem ok, dopóki nie pojawiły się trzaski i słuchać się odechciało. Poprosiłem i przełączenie na cyfrę, ale Oppo jako źródło też cudem nie jest. Ale powiedzmy, że grało nieźle.

 

Stały też Sonus Faber Aida oraz takie mniejsze Aidy zwane Lilium. Aidy słuchałem swego czasu w Berlinie, więc nie chciałem tracić czasu, a Lilium nie były podłączone, ale trzeba przyznać, że wyglądały super. Wygląd i wykończenie rewelka. Podobno te Lilium grają wyraźnie lepiej niż Aida!! I to kolejne zaskoczenie.

Link to comment
Share on other sites

Być może tak właśnie jest. Ale firma powinna pokazać siłę marki. Każda firma tak stara się promować, a tem echo.

harman ma inne pomysly na promowanie marki

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Link to comment
Share on other sites

W drugim pokoju był system wyższej klasy. Preamp AR, monobloki D'Agostino, kable Kubala Sosna oraz kolumny Magico Q3 i preamp D'Agostino też chyba był. I było słychać od razu, że ten system jest znacznie lepszy pod prawie każdym względem. Dźwięk z tych Magico jest pod każdym względem perfekcyjny, gładka góra, fajna czysta, soczysta średnica, rozdzielczość, wszystko wyraźnie pokazane oraz potężny bas. Nie sądziłem, że 3 przetworniki po 17.7cm średnicy każdy potrafią wstrząsać całym pokojem. Miałem nawet wrażenie, że tego basu jest trochę za dużo. Natomiast 2 rzeczy nie podobały mi się. Jedna konkretna, a druga trudna do opisania. Ta konkretna to po raz kolejny z Magico dźwięk nie odrywał się od kolumn. Te kolumny nie tworzą holograficznej sceny 3D. Nie ma głębi przestrzeni. Dźwięk dochodzi z linii kolumn. One grają trochę jak perfekcyjne monitory studyjne. I wszystkie Magico, których słuchałem do tej pory zachowywały się tak samo. Nie wiem dlaczego. Może takie jest założenie producenta.

 

A druga rzecz to po dłuższej chwili słuchania czegoś mi brakowało ale nie potrafię opisać czego. Wszystko było perfekcyjne, może za bardzo. Miałem wrażenie, że to jest trochę techniczne granie, ale analizując to brzmienie nie było tam nic technicznego. Nie było się do czego doczepić. Może one są zbyt doskonałe na pomiarach, a człowiek doskonały jednak nie jest. Sam nie wiem. Tak czy inaczej na pewno było to system wysokiej klasy.

 

Na południe od Chicago jest stolica stanu Illinois, miasteczko Springfield. To jakieś 350km. A tam siedziba firmy Legacy Audio, znanej chyba już ze 30 lat. Żal mi było każdego dnia, ale postanowiłem, że spróbuję ich odwiedzić. Szybkie maile z hotelu i 2 dni później wcześnie rano ruszyłem w trasę. W USA nie ma szybkiej jazdy jak na autostradach w Niemczech. Do tego pogoda była fatalna, burze, wichury więc straciłem na to cały dzień, ale może nie straciłem, może coś tam zyskałem. Tuż przed ich adresem jest duży salon Harleya, więc wjechałem tam na chwilę. Byłem pewien, że znają swoich sąsiadów, ale nic. Echo. Nigdy nie słyszeli o tej firmie. Fakt, że kobity za ladą nie wyglądały na fanki audio ale żeby być wiele lat tuż obok i nic nigdy nie słyszeć? Dziwne. Przez moment miałem obawy, że możliwe iż władowałem się na minę i straciłem cały dzień. Ale nie. Wjechałem od tyłu salonu HD i faktycznie jest tam Legacy Audio. Firma jak większość w USA mieści się w drewnianych, parterowych budynkach. Na standardy europejskie wyglądało to raczej skromnie ale tak się tam buduje. W sumie tak na oko mają tam jakieś 2000m2, więc mała ta firma nie jest. Przyjął mnie ich główny inżynier Bill Dudleston.

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Człowiek bardzo sympatyczny, skromny i ciekaw świata audio. To były miłe 3h na rozmowę, odsłuch oraz zwiedzanie firmy. Mają tam kilka maszyn CNC i widać było, że produkcja trwała. Kilka obudów było przygotowywanych na boku, inne wykańczały obrabiarki CNC. Oni mają 3 linie w swojej ofercie. Jest linia High Endowa-domowa, jest linia Kinowa oraz linia na rynek profesjonalny-studyjny oraz klubowy.

Kolumny są robione z MDF-u ale są otwarci na lepsze materiały i dowiedziałem się, że dla maszyny CNC nie ma znaczenia i mogą zamówienie zrealizować ze sklejki czy z kompozytów.

 

Mają dużą sprzedaż w USA, w Azji, w Rosji i na Bliskim Wschodzie. Na razie zaniedbali Europę ale zamierzają pokazać się w Monachium w 2016 i namawiałem ich na przyszłe Audio Show. Słuchałem ich topowego, nowego systemu V sterowanego ich autorskim procesorem DSP, dla którego algorytmy pisze dla nich jakiś genialny matematyk ze Szwecji, który to przy okazji ma ponoć spore pojęcie o akustyce i muzyce.

 

Procesor to w jedenj obudowie DAC, preamp i właśnie DSP. Kolumny są dipolowe, sekcje basu i midbasu napędzają wbudowane najnowsze Icepowery 1500W, a na średnicę oraz górę muszę być zewnętrzne wzmacniacze do wyboru. Akurat tam mieli Koda. To są kolumny 4-ro drożne bez pasywnej zwrotnicy. Nie zagrają bez procesora DSP. Cena ze zestaw kolumn wraz z procesorem to netto ok 50 000$. Nie mało ale np takie Magico Q7 mają cenę 225 000$, a Avalon Tesseract aż 300 000$. Wg.mnie dźwięk był rewelacyjny. Po prostu muzyka na żywo. Przede mną siedziało trio jazzowe, potem kapela rockowa, później wokaliści. Wszytko idealnie, perfekcyjnie zgrane w jeden przekaz. Nie było czegoś takiego jak oderwany bas czy inne pasmo. W ogóle nie było słychać kolumn, tylko muzykę. I piękna głęboka przestrzeń. Przekaz choć bardzo dynamiczny to jednak łagodny. Zupełnie inny niż JBL z ML w Monachium, gdzie też było dynamicznie ale ostro.

Jakość wykonania kolumn też bardzo wysoka. W ofercie są też tańsze modele.

 

Jestem w kontakcie z Billem i może będzie w Polsce dystrybucja ale to jeszcze nic pewnego.

 

Z ciekawostek to w USA na topie jest teraz Magico. Bardzo cenią też Wilson Audio, Avalon, Rockport, Von Schweikert i Nola Nola. Z firm nieamerykańskich to TAD, Focal, Dynaudio, Sonus Faber, B&W, Raidho i bardzo wysoko cenią MBL.

Link to comment
Share on other sites

Szkoda, że miałeś napięty schedule, bo jednak nie zwiedziłeś wszystkich okolicznych dealerów hi-end audio i przede wszystkim nie zaliczyłeś słynnego Green Mill (może następnym razem i jak już ci wspomniałem, jestem do usług w razie czego) Nikt ci muzycznych i wartościowych rzeczy w Chicago nie pokaże tak, jakbym ja to zrobił - to jest pewne!

Ten najbardziej renomowany sklep audio i bardzo wartościowy pod względem kompetencji pracowników to chyba najstarszy dealer w całych US - Audio Consultants. Też powoli biznes przejmuje syn właściciela i wiem, że ma tam teraz dużo do powiedzenia. Kiedyś byli w czołówce i prawdopodobnie dalej są, pod względem, jak już wspomiałem, kompetencji i fachowej wiedzy. Poza tym są autoryzowanym serwisem kilku czołowych firm, więc i naprawy gwarancyjne, pogwarancyjne jak i wszelkiego rodzaju upgrade robią u siebie, oczywiście w miarę możliwości - pamiętam jak był dostępny upgrade No.39 do No.390S cdp MLa - wymiana samej kości i płyty tylnej wykonywana była na miejscu w Audio Consultants, natomiast w przypadku full upgrade'u, połączonego ze zmianą płyty czołowej - cały cd player odsyłany był do Madrigala i tam wykonywany upgrade. Kadrę mają bardzo dobrą, chociaż tych nowych układów z synem właściciela w ogóle nie znam - zresztą rzadko tam już chodzę, ale zapewne tobie sly30 podobałoby się - mają tam wysokie modele Bouldera, Magnepany, B&W wszystkie modele (pierwszy i najstarszy ich dealer w US), całą linię Transparenta, Wilson Audio - model chyba drugi od góry, kompletny stack Vivaldiego, AMG... i coś pewnie jeszcze, ale teraz nie pamiętam już dokładnie co. Obsługa była zawsze miła i posłuchać różnych setupów można było bezproblemowo. Drugi poważny dealer mieści się w Barrington - mocno bogate północnozachodnie przedmieścia - sklep nazywa się Essential Audio, w którym nigdy nie byłem, ale z website wiem, że mieli kiedyś topowe rzeczy MBLa i podobne drogie wypasy - niestety, teraz dość mocno ograniczyli asortyment i wiem to też z website. Pozostaje jeszcze Holm Audio w Woodridge, obsługujący południowe przedmieścia i był to kiedyś bardzo liczący się i duży dealer z potężnym bagażem sprzętu lampowego - obecnie wieje tam nudą, choć zawsze można coś ciekawego ustrzelić. To tam byłem na pokazie Synergistic Research i jeszcze kilku innych kablarskich firm - zresztą często się takie sympozja odbywają właśnie w Audio Consultants.

Quintessence Audio w Morton Grove to mój ulubiony sklep i ulubieni ludzie, choć syna Micka nigdy nie poznałem - zresztą tak szczerze mówiąc, to teraz w ogóle nie wiem kto jest właścicielem tego sklepu i jaki jest status osób tam pracujących czy też pojawiających się. Generalnie, hi-end audio jest wielką niszą, tak jak jazz, i tych sklepów z dobrym sprzętem hi-end było jeszcze dziesięć, piętnaście lat temu znacznie więcej, ale popadały i właściciele pozamykali biznesy. Best Buy to dziadowstwo i ewentualnie można kupić tam pralkę, kompa lub lodówkę, choć i tak uważam, że taki Abt Electronics, biorąc pod uwagę sam rozmach, asortyment jak i samo wnętrze sklepu, ma do zaoferowania znacznie, znacznie więcej, ale to nie jest korporacja ani sieciówka, tylko family business prowadzony chyba od 1947 roku...

Zapomniałem o ProMusica Kena Christiansona - kiedyś poważny dealer bardzo dobrego sprzętu, teraz w zasadzie pozostała komercha i rzeczy, które musi mieć - Dynaudio, NAIM plus coś tam jeszcze. Ale akurat u Kena Christiansona nie sprzęt jest ważny, tylko wiadomości i wiedza jaką gość posiada - jeden z lepszych inżynierów dżwięku mający na koncie setki nagrań i znający się na dżwięku i na rzeczy. Tam pokierowałbym cię w pierwszej kolejności - spotkanie z tym człowiekiem zawsze należy do wartościowych, bo oprócz tego, że jest on pro, to dodatkowo jest jeszcze zagorzałym audiofilem posiadającym dużo doświadczenia i kompetencji.

Wydaje mi się też, że dobrze by było, gdybyć przyjechał na chicagowską Axponę - zakładam, że podobałoby ci się - wyrosła ta wystawa na bardzo prężną i w sumie ciekawą imprezę - też trwa trzy dni i może się okazać, że będziesz bardzo zadowolony.

Parker's Mood

Link to comment
Share on other sites

Niestety też miałem podobne odczucia co do audio Chicago jak sly30. Mimo usilnych poszukiwań nie udało mi się znaleźć porządnego salonu Audio. Widzę, że popełniłem błąd bo powinienem zapytać na forum. Dobrze, że jest Chicago na pokładzie bo następnym razem nie będę błądził. Dzięki za post.

Oczywiście Green Mill nie odwiedziłem ale dwa razy byłem w House of Blues. Miałem blisko na piechotę bo mieszkałem obok fasoli. Świetne miejsce ale bardzo nastawione na coś smacznego do zjedzenia.

Co do Green Mill to marzy mi się w poniedziałek z Patricią Barber. Może następnym razem...

Link to comment
Share on other sites

Guest Diogenes

(Konto usunięte)

W drugim pokoju był system wyższej klasy. Preamp AR, monobloki D'Agostino, kable Kubala Sosna oraz kolumny Magico Q3 i preamp D'Agostino też chyba był. I było słychać od razu, że ten system jest znacznie lepszy pod prawie każdym względem. Dźwięk z tych Magico jest pod każdym względem perfekcyjny, gładka góra, fajna czysta, soczysta średnica, rozdzielczość, wszystko wyraźnie pokazane oraz potężny bas. Nie sądziłem, że 3 przetworniki po 17.7cm średnicy każdy potrafią wstrząsać całym pokojem. Miałem nawet wrażenie, że tego basu jest trochę za dużo. Natomiast 2 rzeczy nie podobały mi się. Jedna konkretna, a druga trudna do opisania. Ta konkretna to po raz kolejny z Magico dźwięk nie odrywał się od kolumn. Te kolumny nie tworzą holograficznej sceny 3D. Nie ma głębi przestrzeni. Dźwięk dochodzi z linii kolumn. One grają trochę jak perfekcyjne monitory studyjne. I wszystkie Magico, których słuchałem do tej pory zachowywały się tak samo. Nie wiem dlaczego. Może takie jest założenie producenta.

 

A druga rzecz to po dłuższej chwili słuchania czegoś mi brakowało ale nie potrafię opisać czego. Wszystko było perfekcyjne, może za bardzo. Miałem wrażenie, że to jest trochę techniczne granie, ale analizując to brzmienie nie było tam nic technicznego. Nie było się do czego doczepić. Może one są zbyt doskonałe na pomiarach, a człowiek doskonały jednak nie jest. Sam nie wiem. Tak czy inaczej na pewno było to system wysokiej klasy.

 

Na południe od Chicago jest stolica stanu Illinois, miasteczko Springfield. To jakieś 350km. A tam siedziba firmy Legacy Audio, znanej chyba już ze 30 lat. Żal mi było każdego dnia, ale postanowiłem, że spróbuję ich odwiedzić. Szybkie maile z hotelu i 2 dni później wcześnie rano ruszyłem w trasę. W USA nie ma szybkiej jazdy jak na autostradach w Niemczech. Do tego pogoda była fatalna, burze, wichury więc straciłem na to cały dzień, ale może nie straciłem, może coś tam zyskałem. Tuż przed ich adresem jest duży salon Harleya, więc wjechałem tam na chwilę. Byłem pewien, że znają swoich sąsiadów, ale nic. Echo. Nigdy nie słyszeli o tej firmie. Fakt, że kobity za ladą nie wyglądały na fanki audio ale żeby być wiele lat tuż obok i nic nigdy nie słyszeć? Dziwne. Przez moment miałem obawy, że możliwe iż władowałem się na minę i straciłem cały dzień. Ale nie. Wjechałem od tyłu salonu HD i faktycznie jest tam Legacy Audio. Firma jak większość w USA mieści się w drewnianych, parterowych budynkach. Na standardy europejskie wyglądało to raczej skromnie ale tak się tam buduje. W sumie tak na oko mają tam jakieś 2000m2, więc mała ta firma nie jest. Przyjął mnie ich główny inżynier Bill Dudleston.

 

http://legacyaudio.com/about/bill-dudleston/

 

Człowiek bardzo sympatyczny, skromny i ciekaw świata audio. To były miłe 3h na rozmowę, odsłuch oraz zwiedzanie firmy. Mają tam kilka maszyn CNC i widać było, że produkcja trwała. Kilka obudów było przygotowywanych na boku, inne wykańczały obrabiarki CNC. Oni mają 3 linie w swojej ofercie. Jest linia High Endowa-domowa, jest linia Kinowa oraz linia na rynek profesjonalny-studyjny oraz klubowy.

Kolumny są robione z MDF-u ale są otwarci na lepsze materiały i dowiedziałem się, że dla maszyny CNC nie ma znaczenia i mogą zamówienie zrealizować ze sklejki czy z kompozytów.

 

Mają dużą sprzedaż w USA, w Azji, w Rosji i na Bliskim Wschodzie. Na razie zaniedbali Europę ale zamierzają pokazać się w Monachium w 2016 i namawiałem ich na przyszłe Audio Show. Słuchałem ich topowego, nowego systemu V sterowanego ich autorskim procesorem DSP, dla którego algorytmy pisze dla nich jakiś genialny matematyk ze Szwecji, który to przy okazji ma ponoć spore pojęcie o akustyce i muzyce.

 

Procesor to w jedenj obudowie DAC, preamp i właśnie DSP. Kolumny są dipolowe, sekcje basu i midbasu napędzają wbudowane najnowsze Icepowery 1500W, a na średnicę oraz górę muszę być zewnętrzne wzmacniacze do wyboru. Akurat tam mieli Koda. To są kolumny 4-ro drożne bez pasywnej zwrotnicy. Nie zagrają bez procesora DSP. Cena ze zestaw kolumn wraz z procesorem to netto ok 50 000$. Nie mało ale np takie Magico Q7 mają cenę 225 000$, a Avalon Tesseract aż 300 000$. Wg.mnie dźwięk był rewelacyjny. Po prostu muzyka na żywo. Przede mną siedziało trio jazzowe, potem kapela rockowa, później wokaliści. Wszytko idealnie, perfekcyjnie zgrane w jeden przekaz. Nie było czegoś takiego jak oderwany bas czy inne pasmo. W ogóle nie było słychać kolumn, tylko muzykę. I piękna głęboka przestrzeń. Przekaz choć bardzo dynamiczny to jednak łagodny. Zupełnie inny niż JBL z ML w Monachium, gdzie też było dynamicznie ale ostro.

Jakość wykonania kolumn też bardzo wysoka. W ofercie są też tańsze modele.

 

Jestem w kontakcie z Billem i może będzie w Polsce dystrybucja ale to jeszcze nic pewnego.

 

Z ciekawostek to w USA na topie jest teraz Magico. Bardzo cenią też Wilson Audio, Avalon, Rockport, Von Schweikert i Nola Nola. Z firm nieamerykańskich to TAD, Focal, Dynaudio, Sonus Faber, B&W, Raidho i bardzo wysoko cenią MBL.

 

Sly , Ty jednak masz otwartą głowę ;)

Niedawno śmiałeś się z Open Baffle , ba nie wiedziałeś co to?;))

Odgrody grają dokładnie tak jak to opisałeś , oczywiście dobre odgrody , to jest zupełnie inny świat niż klasycznych skrzynek .

Też chętnie posluchałbym Legacy podobnie jak Stainwaya ( choć o to w Europie znacznie łatwiej ).

Link to comment
Share on other sites

Jestem otwarty na wszystko w audio. Jak coś jest dobre to nie mam problemu przyznać, że to jest dobre nawet jeśli tego czegoś nie mam. Nie zgodzę się jednak, że klasyczne kolumny tak nie potrafią zagrać. Nieskromnie powiem, że u mnie nie jest gorzej niż było w Legacy. Ale prawdą jest, że to była świetna prezentacja. W znacznym stopniu za sukces tak dobrego brzmienia tego sytemu odpowiedzialny było zaawansowany procesor DSP a nie koncepcja dipolowa.

Link to comment
Share on other sites

Jestem otwarty na wszystko w audio. Jak coś jest dobre to nie mam problemu przyznać, że to jest dobre nawet jeśli tego czegoś nie mam. Nie zgodzę się jednak, że klasyczne kolumny tak nie potrafią zagrać. Nieskromnie powiem, że u mnie nie jest gorzej niż było w Legacy. Ale prawdą jest, że to była świetna prezentacja. W znacznym stopniu za sukces tak dobrego brzmienia tego sytemu odpowiedzialny było zaawansowany procesor DSP a nie koncepcja dipolowa.

 

Ale tego typy konstrukcje kolumn muszą być z procesorem zwrotnica pasywna je po prostu zabija!

 

ESS-a się w tym roku wystawiała i co z tego że pędziły Odgrody dwa wzmacniacze 1KW jak to nie było wszystko dobrze zszyte. Góra grała ok a od środka w dół wszystko sobie a muzom.

Link to comment
Share on other sites

Zgadzam sie w 100% mimo iz kolumny ESY sa ciekawe to po prostu to nie grało :(

do open baffle musi byc dobry procesor

 

Ale tego typy konstrukcje kolumn muszą być z procesorem zwrotnica pasywna je po prostu zabija!

 

ESS-a się w tym roku wystawiała i co z tego że pędziły Odgrody dwa wzmacniacze 1KW jak to nie było wszystko dobrze zszyte. Góra grała ok a od środka w dół wszystko sobie a muzom.

Link to comment
Share on other sites

Jestem otwarty na wszystko w audio. Jak coś jest dobre to nie mam problemu przyznać, że to jest dobre nawet jeśli tego czegoś nie mam. Nie zgodzę się jednak, że klasyczne kolumny tak nie potrafią zagrać. Nieskromnie powiem, że u mnie nie jest gorzej niż było w Legacy. Ale prawdą jest, że to była świetna prezentacja. W znacznym stopniu za sukces tak dobrego brzmienia tego sytemu odpowiedzialny było zaawansowany procesor DSP a nie koncepcja dipolowa.

Skonczy sie na tubach z DSP :)

A na powaznie to fajna czytanka i ciekawy opis wizyt.

Konto w trakcie usuwania

Link to comment
Share on other sites

Guest Diogenes

(Konto usunięte)

 

 

To kiedy Mariuszu sprawisz sobie to DSP ;)

Ty sobie jaja robisz , ale u Mariusza DSP rozwiązało by większość problemów z pomieszczeniem...i .Cybant przestałby , by dokuczać ;)))

Link to comment
Share on other sites

Guest Diogenes

(Konto usunięte)

Przeciez moje nowe kolumny beda mialy DSP, o co kaman?

Kaman o to , że tylko w sekcji basowej ;))

Takie Legacy ma DSP w całym paśmie .

 

Ty możesz sobie skorygować tylko bas , a reszta gra tak jak pomieszczenie pozwala;)

Z pełnym DSP masz równą fazę i całe pasmo .

 

Taka jest różnica :(((

Zresztą ja też mam DSP tylko na sam bas , ale to i tak jest znacząca różnica .

Problemy z basem znikają ...

Link to comment
Share on other sites

Nie od razu Krakow zbudowano , 109 db z odleglosci 3m pokonuje rozne niedoskonalosci pomieszczenia, szczegolnie jak sciana tylna jest 6 m za plecami. A bas wszedzie najbardziej dokucza, szczegolnie jak sluchamy nagran robionych przez zwolennikow pop music, wielu jest takich realizatorow. Takiej Adele to sie sluchac nie da. No i i jakosc plikow jest bardzo wazna, bo eliminuje wiele znieksztalcen. Wczoraj puscilem polskie przeboje lat 80 tych , ktore przez pomylke zgralem z cd do mp4 , masakra, nie dalo sie sluchac.

Konto w trakcie usuwania

Link to comment
Share on other sites

Guest Diogenes

(Konto usunięte)

 

 

Bas również;-)

W DSP możesz se bas podkręcić jak lubisz :)))

Ustawisz sobie + 20 dB przy 60 Hz i masz bas jak ....z Harbetha :)))

Link to comment
Share on other sites

Guest Diogenes

(Konto usunięte)

 

 

pomimo tego, że mnie ignorujesz napisze Ci, że złośliwe bydle z Ciebie... :)

Ojtam , taki żarcik i od razu " bydle" ;))

Link to comment
Share on other sites

Guest NEWNEW

(Konto usunięte)

Straszna baba z repertuarem nudnym jak flaki z olejem namiętnie lansowana przez duży koncern.

 

Rafaellu, jakie ma za to piękne, wielkie oczy;-)

Link to comment
Share on other sites

Bardzo fajny temat. Zawsze jak jadę za granicę obiecuję sobie, że odwiedzę jakiś wypasiony salon audio. Niestety tylko sobie obiecuję :) W tym roku miałem ochotę to zrobić w Rzymie ale który jest fajny i wart odwiedzenia. Proponuję zróbmy listę sprawdzonych godnych polecenia salonów audio w Europie.

Tranzystor to ciemna strona mocy... strzeżcie się jej... I nie dajcie się zwieść, jakoby mocniejsza była... bo jest tylko szybsza... łatwiejsza... a przez to pociągająca tak bardzo... Podczas gdy jasna, lampowa strona trudna jest... cięższa... wyrzeczeń licznych wymaga... ale bać się jej nie musicie... by Twonk

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.