Jump to content
IGNORED

MINI - MAX - AUDIO - DIY


Julo102

Recommended Posts

Witam Odwiedzających .

 

Wątek powstał dla mniej zaawansowanych osób ,

które są zainteresowane zmianami i usprawnieniami w świecie Audio i DIY.

 

MINIMALNE zmiany i modyfikacje , wnoszące MAKSYMALNE korzyści . Taka idea przyświeca temu wątkowi .

Osoby , które mają ochotę podzielić się swoimi projektami , spostrzeżeniami i innowacjami ...oraz wiedzą , zapraszam do udziału .

 

Projekty proste , nie skomplikowane , dające możliwość wprowadzenia " w świat DIY , będą tu szczególnie docenione .

Mam nadzieją , że wszyscy o wysokiej wiedzy i bogatych umiejętnościach , będą tylko pomagać i podpowiadać , wkraczającym w świat modyfikacji audio .

Tutaj też jest miejsce na rzeczy sprawdzone i wprowadzone do świata Audio i DiY , które warto pokazać i wytłumaczyć .

 

To jest abecadło " dla poszukujących .

 

Tutaj dopuszczalna jest pewna naiwność , oraz brak szerszej wiedzy dla poszukujących ,

... ale jakość zamieszczonych pomysłów i innowacji , powinna być ciekawa i skuteczna !!!

 

Zapraszam do dobrej zabawy .

 

 

 

Jako pierwszy przykład Mini - Max ; zamieszczam

" Podkładki silikonowe " pod monitory , które można kupić w supermarkecie za ok 4 zł , ale doskonale potrafią ustawić dudniący bas w kolumnach - monitorach stojących na ; półkach , regałach , komodach . Eliminują buczenia i rezonanse . Wprowadzają uporządkowanie w świecie basu . Dają jędrność i pewne właściwości tego zakresu , a co za tym idzie , całości muzycznej z naszych kolumn . Problemy z buczeniem i nieokiełznanym dźwiękiem potrafią się pięknie zakończyć . Oszczędzamy też kilkaset złotych na " audiofilskich " produktach !!! .

Musimy jedynie pamiętać , że mniejsze rozmiary tych podkładek samoprzylepnych , mogą nie spełnić naszych oczekiwań . Nazwa producenta jest obcięta , więc reklamą to nie jest , ale przekrój jest zaznaczony na zdjęciu . Podkładki sprawdziły się podczas kilku testów , dlatego są włączone do tego wątku .

Zachęcam do spróbowania , szczególnie jeśli ktoś walczy z" z kolumienkami w swoich warunkach domowych , a kolców czy steandów nie może użyć .

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-24196-0-46766800-1449186042_thumb.png

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Wprowadzają uporządkowanie w świecie basu . Dają jędrność i pewne właściwości tego zakresu , a co za tym idzie , całości muzycznej z naszych kolumn . Problemy z buczeniem i nieokiełznanym dźwiękiem potrafią się pięknie zakończyć

 

Jak widać komedia nie tylko w rządzie i telewizji...

 

Pozdrawiam

 

PS>

 

jędrność

 

Jędrne to mogą być piersi, tylko bez tego... no właśnie -silikonu.

Link to comment
Share on other sites

W takich chwilach nienawidzę tego forum. Ktos coś zaczyna, dzieli się czymś a spotyka się z nic nie wnoszącą krytyką. Jeżeli nie jesteście zainteresowani, to nie psujcie innym humoru i chęci. Jak to ktoś mądry kiedyś powiedział: pięknie, k... pięknie... Moje monitory stoją na wygłuszeniu, bo chwilowo się źródełko z kasą wyczerpało, ale jak się nie ma co się lubi :P

Link to comment
Share on other sites

Może szklanki w szafce mniej pobrzękują i stąd wprowadzają uporządkowanie basu.

 

Jak się słucha w kuchni to powinno "działać"...

 

W takich chwilach nienawidzę tego forum. Ktos coś zaczyna, dzieli się czymś a spotyka się z nic nie wnoszącą krytyką. Jeżeli nie jesteście zainteresowani, to nie psujcie innym humoru i chęci. Jak to ktoś mądry kiedyś powiedział: pięknie, k... pięknie... Moje monitory stoją na wygłuszeniu, bo chwilowo się źródełko z kasą wyczerpało, ale jak się nie ma co się lubi :P

 

Bawcie się, już mnie nie ma.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!O ! .... Widzę pierwsze zdjęcia z własnych doświadczeń DIY !!!!

 

Tak trzymać !!! .... DLA NAJLEPSZEGO UFUNDUJĘ NAGRODĘ !!!!!!!!!!!!.... ŚWIETNY PRZEWÓD SIECIOWY DO WZMACNIACZA LUB CD

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Inny przykład ;

JAK MALEŃKI I TANI REZYSTOR MOŻE ZNACZĄCO WPŁYNĄĆ NA POLEPSZENIE JAKOŚCI DŹWIĘKU W KOLUMNIE .

Monitory angielskie Celestion Concertino 2 ( SL6 , SL600 , 100 ostatnie najlepsze ! ) Znane i cenione monitory za swoją neutralność , średnicę oraz wysokie tony . Miałem kiedyś Model 100 ( ze zdjęcia ) Wtedy wymieniłem jedynie przewody w dolnym głośniku , aby dodać barwy i pogłębić bas , wtedy to wystarczyło ....( próby okablowanie góry nie powiodły się , zostały przewody fabryczne )

Obecnie posiadam concertino 2 , te same głośniki , ale nieco inna zwrotnica niż w setce " .

Kolumny kupiłem z sentymentu i po wstępnym okresie wygrzewania stwierdziłem ; zbytnią matowość , brak barw , soczystości i oderwania się dźwięków , jakby się nieco dusiły . Pierwsze co przyszło mi do głowy ; to wymiana kondensatorów na inne . Pytania na naszym forum , nic mi nie przyniosły ...Dlatego postanowiłem zgłębiać ten trudny temat zwrotnic ...chyba za trudny dla mnie / nie elektronika / Ale kilka przesłanek wskazywało na to że ; wysokie tony za mocno zachodziły na średnicę i aby uspokoić ten jazgot głośników , postanowiłem wymienić rezystor z 3,3 na 3 ,o . Włożyłem metalizowany ,( nie przepadam za nimi , są zbyt metaliczne i ostre , kiedyś wygrzewałem takie 150 godzin i nie dałem rady dalej , wymieniłem na słodsze " ceramiczne ) . Po wlutowaniu , oczywiście pewne ostrość , szczegółowość i przestrzeń ....ale ....zrobiło się lepiej ; dźwięk jakby wskoczył w swoje ramy , zrobiło się bardziej poprawnie / lepiej dla ucha / . Po kilku dniach rozgrzewki , metaliczność nie ustępowała , a i trochę na górze było ciut mało " , Pomyślałem o dołożeniu rezystora 0, 1 aby podnieść górę oraz osłodzić / przytłumić/ tą metaliczność która też szła w dobrym kierunku , ze względu na lepszy blask w wysokich . Ta drobna zmiana w połączeniu z nowym ciepły i barwnym okablowanie , wniosła wspaniałą zmianę , której się nie spodziewałem . Kolumny stały się bardziej otwarte , soczyste , szczegółowe , przestrzeń ze świetną lokalizacją , a przede wszystkim barwa !!! nasyciła się większą ilością odcieni . Już po kilku dniach mogłem słuchać Metalici , co wcześniej było na tych kolumnach niemożliwe ; zbyt duży jazgot i nałożenie dźwięków wyższej średnicy i góry . Obecnie jest rozdzielczo , szczegółowo , ale też barwie z nasyceniem . Gitary grały jak prawdziwie , czasem metalicznie , albo z słodką barwą . Każda gitara , sax , uderzenie perkusyjne z talerzami , czy metalowe instrumenty stały się poezją " ( mimo , że lubię jazz i akustyczne brzękałki ) Oczywiście też myślałem o wymianie kondensatorów na tanie i dobre np SCR ( ze względu na barwę i ciepło ) , ale obecnie obserwuję kolumny i głęboko zastanawiam się nad tą ewentualnością .

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-24196-0-73470000-1449239346_thumb.jpg

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Dodam , do rezystorka" , a właściwie tych dwóch " ...że obecnie wygrzewam Celestiony z Cyrusem Two , na okablowaniu ic Open" , sieć Open Ara" i głośnikowym Meritum ", i dźwięk staje się coraz bardziej przestrzenny , naturalny , bez ograniczeń na górze . Zwiększyła się szczegółowość , blask , wybrzmienia których wcześniej jakby nie było /?/ ... Polepszyły się dolne rejestry . jest bardzo muzykalnie , obfitość barw i szczegółowość przypomina nawet wzmacniacze Musical Fidelity ( np A3 który kiedyś posiadałem ) lub bufor lampowy z lepszą szczegółowością i możliwościami . Oczywiście basik jest tu ciekawszy , wiadomo ; Cyrus . Nie sądziłem , że taka mała zmiana ( z okablowaniem i gniazdami ) może tyle dobrego i pięknego dla ucha wnieść . Przy tym , gitary jak to u Celestion brzmią barwo wiarygodnie i pięknie . Posiadam jeszcze Dali 102 , Mission 761l , AA Helene , czy 44L monitory na SS , tak więc mam jakieś porównanie tańszych i droższych monitorów i wydaje mi się , że nie snuję fantasmagorii . Maleńka zmiana , tak wiele wniosła . Sam jestem troszkę zadziwiony i zadowolony z takiego efektu . Wiem , że są ludzie którzy nie wierzą w kabelki i rezystorki , ale też wiele osób w dzieciństwie przeszło choroby które mogły wpłynąć na słuch , Wiele pomieszczeń jest nie dostosowanych do odsłuchów i wiele głośników i kabli nie przekazuje odpowiedniej ilości informacji , odpowiednio podanej audiofilsko , że tak się wyrażę . U mnie te różnice dźwiękowe są zauważalne i podejrzewam , że u większości też będą .

Link to comment
Share on other sites

Zakończę ten wątek Celestionów , stwierdzeniem że ; kolejny dzień wygrzewania minął bardzo owocnie . Nie wiem czy to wszystkie elementy , po kilku dniach intensywnej gry , czy tylko kolumny ? , ale pojawiła się głęboka przestrzeń , bardzo czysta , holografia źródeł jednoznaczna i wręcz krystaliczna . Zakresy bardzo ładnie się dopełniają i uzupełniają . Kolumny znikły . Przestrzeń jest wszechobecna , a teatr zdarzeń na scenie bardzo ciekawy inny niż do tej pory ( był nieco zawężony , jazgotliwy , ostry i matowy ) Teraz błyszczy barwami i dźwięcznością , choć nie przysładza zbyt mocno , pozostał element prawdziwości strun i innych dźwięków . Efekty są zdumiewające , jak na kolumny , które znałem od wielu lat . ( Celestion 100 i obecne Concertino 2 ).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jednak powrócę do Celestion Corcertino 2 ( SL6 , 600 ,~ 100) , i tej mini modyfikacji jaką zastosowałem .

Początki wyglądały wspaniale i były godne opisania , gdyż wszelkie próby pytań na forach , nie przyniosły rezultatów . Poczytałem trochę o zwrotnicach i pomagałem sobie tabelami .

Po kilku pierwszych dniach mały rezystor metalizowany " wprowadził bardzo dużo metaliczności i jazgotu do dźwięku i zaczął drażnić . OBECNIE , wymieniłem go na normalny ceramiczny 3,0 plus ten ceramiczny który wcześniej zastosowałem 0,1 ( Razem 3,1 zamiast 3,3 jak w oryginale ) Do kondensatora dolnego " 10 uF podpiołem równolegle 2,2 uF co dało razem 12,2 uF ( na dole ) . Ta mała zmiana wprowadziła dużo więcej dolnych rejestrów . Skala basu poszerzyła się bardzo przyjemnie , obecnie monitory zaczęły grać prawie jak małe podłogówki " . W każdej muzyce , pozyskany przyrost wartości był wskazany . Obecnie fortepian gra bardzo przyjemnie i nie dusi się . Założone gniazda wejściowe , przewody oraz rezystor ceramiczny ( mniejszy ; z 10-ciu na 5 W ) , wprowadziły nieco cieplejsze barwy , bardziej zróżnicowane i słodsze , choć kierunek neutralności " pozostał . Możliwe , że dodatkowy kondensator 2,2 uF także wprowadził nieco barwy , dlatego pomyślałem o wymianie w przyszłości kondów' na nieco cieplejsze i barwniejsze .

Zalety tej małej modyfikacji to ;

- Więcej basu , szersze pełniejsze pasmo ( bas większy , ale zwarty , energiczny ~ nie przytłacza , miły dla ucha w wielu gatunkach muzycznych ...może wystarczy 11 lub 11,5 uF ? ) .

- Większy oddech ... już się nic nie dusi jak wcześniej , instrumenty wybrzmiewają pełniej , nieco jaśniej , szczegółowo ( wcześniej w oryginale , było nieco więcej jazgotu z przyduszeniem " ) Myślę , że gniazda i przewody , oraz mniej ceramiki na drucie opornika , zrobiły swoje .

- Kolumny stały się mniej suche i matowe , zyskały na barwie i pewnej dźwięczności , której wcześniej brakowało np fortepian gra pełniej , prawdziwiej , ale dodatkowo z blaskiem i z dźwięcznością .

- Wydaje mi się , że zyskała też przestrzenność i lokalizacja instrumentów ( tak dobierałem przewody ) .

Obserwacja , będzie trwała nadal , na razie jest całkiem dobrze , lepiej niż było , choć mam na względzie charakter tych monitorów , który powinien być zachowany , a tylko szczypta przypraw " powinna dodać większego smaku " .

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-24196-0-16968000-1451428279_thumb.png

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Jeśli ktoś ma panele podłogowe i czuje na nich rezonanse z kolumn, to można łatwo się tego pozbyć za grosze. Zamiast typowych audiofilskich platform inwestujemy w 2 płyty chodnikowe (po 5 zł w Castoramie) i starą dętkę rowerową. Z dętki wycinamy kwadratowe "nóżki", grubość trzeba dobrać eksperymentalnie do ciężaru kolumn. Na to idzie płyta i na to kolumna. Można się zdziwić efektem. Inaczej mówiąc jest to tani tłumik mechaniczny.

 

Eksperyment za free - obrócenie wtyczki zasilającej od sprzętu. Też potrafi zaskoczyć.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

DC-Blocker na zasilaniu wzmacniacza

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Link to comment
Share on other sites

Super ! , takie ciekawostki warto zamieszczać .....

 

ten CD Blocker , to ciekawa sprawa ...., W starym wzmacniaczu Cyrus Two mam pewne buczenia szumy stałe ...i nie wiem do kogo można się udać po opinię , czy to jakieś stare elektrolity " do wymiany , czy źle przypięta masa ? ...wzmak współpracował przez lata z osobnym zasilaczem ...gra ładnie , ale szumy / przydźwięk są/ jest , szczególnie dokuczliwe na gramofonie i słuchawkach . Może ktoś miał doświadczenia w tej mierze ? Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

U mnie kolczaków być nie może , bo kolumny ciężkie i na komodzie stoją , której Miśka nie pozwoli w kolce ubrać .Co prawda są betonowe bloczki , ale z twardymi podkładkami z filcu . Bloczki wprowadziły nieco więcej prawdziwości dźwięku , ale też muszą być odpowiednio ułożone . Akustyka to niesamowite zjawisko .

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Celestion Corcertino 2

 

...ciąg dalszy ( zakończenie modernizacji zwrotnicy )

 

Po wstępnych przymiarkach i małych zmianach na korzyść w ustawianiu zwrotnicy monitora , nie do końca osiągnąłem zamierzony efekt . Zrobiło się lepiej , ale tylko pozornie , ostrość i drutowatość dźwięku nie ustąpiła , pierwsze fajne aspekty muzyczne odeszły podczas wygrzewania " .

Wykonałem kilka kolejnych prób z kondensatorami ( przypadkowymi z szuflady ) i postanowiłem powrócić do oryginalnego rezystora oraz wymiany kondensatorów na górze pasma .

 

Oryginalny rezystor 3,3 / 11W powrócił , a w zamian drutowatch dźwiękowo " oryginalnych kondensatorów ( 4,0 i 6,0 ) przymierzyłem inne . Ta zmiana pokazała dobry kierunek i oo zastosowaniu zwykłego czarnego Jantzena /akurat był pod ręką / , okazała się najlepszą .

Delikatnie zmieniłem wartości ; Jantzen 4,7 ...i dopełniający 5,6 . Na dolne pasmo , gdzie był kond 10 ,0 , dołożyłem jedynie 1,5 równolegle dla głębszego basu ( razem 11,5 zamiast 10 oryg , ) . Poprzednio zastosowany 12,2 był nieco za duży , choć do gatunków typu pop i disco może mógłby pozostać (? ) . Basu nieco brakuje w oryginale .

 

Zmiany w konsekwencji okazały się niewielkie , ale zobrazowały , że warto zastosować nowe / lepsze / inne kondensatory aby uzyskać pożądaną jakość . Ostrość ustąpiła ( a już myślałem , że to może wina aluminiowej kopułki ? ) , drutowatość / metaliczność dźwięku również . Pojawiło się zdecydowanie więcej barw , soczystości ciepła a nawet pewnej słodyczy . W pierwszych godzinach pokazała się piękna holograficzna przestrzeń , z dużą przejrzystością i barwami ( raczej ciepłymi ) , czyli to czego szukałem !!! Wpływ czarnego Jantzena był jednoznaczny i bardzo efektowny ( mimo , że to podstawowy kond uznawany nawet za przymuła " ) . Świetnie spasował się z wysokimi Celestion .

 

Wszystko wskoczyło na swoje miejsce nabrało powagi i mocy , większej klarowności , przestrzeni i kolorytu . Chyba ten kondensator jest troszkę niedoceniany ? , nawet przypominał mi efekty podobne do białego Mundorfa ( za 29 zł ) , choć tu jest więcej słodyczy . Inne kondensatorki z szuflady nie dawały takich efektów , może tylko Mant 4,7 , był nieco bardziej przejrzysty , ale też lekko chłodny i tym druto-metalem lekko emanował ( może po wygrzaniu " to by zamieniło się w barwy ? ...nie sprawdziłem do końca , to nie było dla mnie ) . ( Inne żółte kondensatorki użyte podczas testów nie wykazywały jakiegoś swojego wybitnego " charakteru , były stonowane może nawet nieco zgaszone , ale dopełniają swoje zadanie dzielnie " )

 

Konkluzja ;

 

Wymiana kondensatorów na górze przyniosła najlepsze i oczekiwane efekty !!! Ciepłe przewody i dobre ciepłe kondensatory w przyszłości powinny bardzo poprawić jakość monitorów , które i tak były bardzo przyzwoite . Ale nowy efekt przerósł oczekiwania . Obecnie jeszcze trwa wygrzewka " elementów ( czarny Jantzen był już w użytkowaniu wcześniej ) , pojawiają się fale basowości i wyostrzenia , ale w każdym przypadku monitory brzmią bardzo dobrze .

Wszystko wskoczyło na swoje miejsce , barwa , przestrzeń , drajw basu ( wreszcie ) i ładne wysokie z dnia na dzień brzmią coraz lepiej . Mam nadzieję , że tak pozostanie , w razie czego dam znać , gdyby zabawę trzeba było rozpocząć od początku .

 

Mini zabiegów ( choć troszkę czasu i wygrzewak " to kosztowało ) , do Max zadowolenia .

Amatorsko , strojąc do swojego ucha , dla własnej przyjemności , można czasem uzyskać ciekawsze rezultaty niż ... ta prosta linia na wykresie , który dostajemy wraz z kupnem takich monitorów . Pozdro .

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-24196-0-74935200-1456713228_thumb.png

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Doskonale.

To jest właśnie dobry sposób na wyeliminowanie cech własnych blaszanych kopułek.

Gdyby jeszcze spróbować coś z wysokiej półki polecanych czasem na forum

firm i to na wysokie napięcia - efekt byłby pewnie jeszcze szybszy i lepszy,

ale uważam, że nie można tu za bardzo przesadzać z kosztami.

Czasem będące pod ręką nawet niedrogie elementy potrafią wiele poprawić;

trzeba jednak chcieć i mieć coś "w żyłce" do eksperymentów.

Mam nadzieję, że ten opis przyda się jeszcze paru kolegom jako

podręczny sposób na własne prace z barwą czy dynamiką;

wystarczy chcieć i się nie bać.

Pozdrawiam eksploratorów nowych ścieżek. R.

... i zamiast IV RP jest PRL II

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za słowa wsparcia , ale efekt nie zawsze się utrzymuje i trzeba go kontrolować , Dlatego na początek są tanie kondensatory , choć myślałem o SCR ( jako tanią alternatywę , ciepła słodyczy i pewnej klarowności ) , pod ręką był Jantzen .

Posiadałem kiedyś bardzo podobne monitory Celestion 100 , z nieco podobną zwrotnicą , ale jakby inną . Wtedy nie dotykałem jej . Próby z okablowaniem góry były porażką , natomiast ciepły podtynkowy Mit na dolnym głośniku wprowadził dużo ciepła basu i nowej wartości tamtym monitorom . W tym modelu już nie było tak łatwo , mimo że to chyba te same głośniki .

Często na początku takiej modyfikacji przeżywamy euforię związaną ze zmianami ( na ogół na lepsze , na początku pokazuje jakby swoje pełne możliwości ) , ale zaraz potem rozpoczyna się żmudny okres wygrzewania elementów które często zmieniają swoje właściwości ( przebasowania i wyostrzenia ... falowo ) , najgorzej z wytrzymaniem tego okresu który potrafi trwać nawet do kilkuset godzin ( 300-500 h ) .

Dopiero po tym czasie fale przybierają łagodniejszy poziom aż do zaniku i wyklarowania . Wtedy możemy mówić o pełnym wygrzaniu " .

Dlatego może faktycznie warto pomyśleć już o dobrych ( droższych i uznanych ) komponentach , ale też powinny być trafione w samo sedno . To nie zawsze bywa łatwe , np poprzednie próby uznałem za całkiem przyzwoite , ale po kilkunastu dniach czar polowi odszedł . Sprawa dla cierpliwych i konsekwentnych , ale myślę że naprawdę warto ! Pozdrawiam J.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Celestion Concertino 2 .... ANEX ( Podsumowanie i wnioski z mini modernizacji ")

 

Mimo ciepłych słów dla czarnego Jantzena , ciekawy efekt się nie utrzymał , sprawa się rozmyła i przygasła / zrobiło się nieco mgławo /? /

Sprawę podratował kondensator Mant , który dodał wigoru , przejrzystości i także klarowności , okazał się całkiem dobry w tym przypadku . ( akurat był w szufladzie , pod ręką )

Choć odrobina szklistości podobna jak w Mundorfach też tu zagościła ,... ale wypala się " i nieco więcej barw pojawia się powoli , ...zobaczymy ?...

 

Rezystor VITROHM , był tu dużą podporą " , dodał jakości nawet porównywalną z dobrym kondensatorem , co mnie bardzo zaskoczyło ... wyrównał proporcje podzakresów , które jakby skoczyły na swoje miejsce . Nawet odniosłem wrażenie , że sama wymiana tego opornika w oryginalnej zwrotnicy mogła by ustawić ją już na właściwym poziomie (?).

Wymiana kondensatorów ( górnych ; 4,0 i 6,0 ) poprawiła tą drutowatość " z którą walczyłem . Zamiana wartości z 4 ch na 4,7 , oraz z 6 ciu na 5,6 ( na górze pasma ) przyniosła okiełznanie niesfornej góry w całkiem sympatyczny dla ucha sposób , ( choć to specyficzne kolumny o nieco wyrazistym brzmieniu górnych zakresów ) .

 

Kondensator 4 ,0 lub 4,7 jest tu chyba najistotniejszym elementem wpływającym na brzmienie całości ( np kond. Mant przybliżył charakter oryginalnych Celestion sprzed tych zabiegów ) . Dodatkowy kondensator o wartościach od 0,5 do 2,2 uF dołożony równolegle do dolnej 10 tki , może skutecznie poprawić BAS monitorów .

Jak wiemy wypełnienie wewnętrzne " , kolumna widzi jako większą objętość , ale zrobienie czystej przestrzeni za głośnikiem basowym , może skutecznie też sprecyzować uderzenie niskich , czyniąc je bardziej punktowe i milsze dla ucha ( bardziej prawdziwe ) . Bez tej przestrzeni ( za głośnikiem ), bas jest jakby większy , ale też rozmyty .

 

Podsumowując - wymiana ; przewodów , gniazd , rezystora , górnych kondensatorów , oraz dołożenie jednego na dole ,

przyniosła ;

- Lepsze poukładanie podzakresów , które stały się milsze dla ucha , bardziej prawdziwe , zdecydowanie ciekawsze barwowo .

- Polepszył się zasadniczo BAS monitorów , i to nie tylko za sprawą dołożonego kondensatora na dole , ale sam rezystor zdziałał tu też wiele ( nasycił średnicę dolnymi walorami /? ...zmienił proporcje ) . Obecnie monitory grają jak małe podłogówki .

- Ustąpiło jazgotanie i drutowatość " dźwięku ( w dużym stopniu , choć ...wygrzewanie trwa ")

- Poprawiła się przestrzeń , trójwymiarowość brył . Kolumny prawie zupełnie znikły , a źródła pozorne brykają w wolnej , nie ograniczonej przestrzeni , z pewną i klarowną lokalizacją oraz czystością " ( dobre kable Open też to wnoszą ) .

- Ładnie brzmią ; gitary !!! , struny , instrumenty dęte metalowe , perkusja , efekty ...

pewien niedostatek posiadają jeszcze ; fortepian , ? wiolonczela , jako instrumenty drewniane , ale popracuję nad tym , może wytłumienie obudowy lub inne kondensatory poprawią te efekty /?/

 

Proces wymaga czasu ( ze względu na wygrzewanie elementów ), wszelkie różnice w okablowaniu , kondensatorach , widać bardzo namacalnie , występują też istotne zmiany , czasem trudne do przewidzenia , jest to proces ciągły i wymaga też niezwykłej cierpliwości . Dobór elementów , też nie powinien być przypadkowy .

Poprawa jest widoczna i z jeszcze lepszymi elementami ( w niedalekiej przyszłości ) , może być znacznie ciekawsza .

Widać , że same głośniki mogą bardzo wiele , a jedynym ogranicznikiem / lub wyznacznikiem / jest tu właśnie ta zwrotnica .

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-24196-0-26592700-1459477429_thumb.jpg

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Concertino 2 ...cd / ...a jednak , nie koniec /

Po pewnym okresie wygrzewania , odrobinę ostrości górnych pozostało . Na prośbę rodziny postanowiłem górne pasmo troszkę udelikatnić .

Kondensator Mant 4,7 sprawował się bardzo dobrze ( choć może powinno być 4,4 ? ) , natomiast drugi kond 5,6 był nieco za ostry . Wkleiłem oryginalny 6,0 ale dalej było metaliczne , dopiero dwa inne kondensatory 2,2 +3,9 = 6,1 zbliżyły się do pożądanego efektu . Na poczatku było dobrze ale nieco osłabiło atak góry , aż chciało się natychmiast wprowadzić kondensatory o wartości ok 5,8/9 uF ( 2,2+2,2+1,5 ) , aby nieco zaiskrzyło ...ale po kilku dniach wygrzewania powoli góra zaczęła pokazywać lepsze oblicze .

Kopułka która dotychczas grała metalicznie i czasem ostro , zaczęła przypominać głośnik z cewką stylonową , czyli grał delikatniej , znacznie barwniej , ale wystarczająco rozdzielczo . Nasycił się barwami które w Celestion nie występowały ( aż tak ) . Może to kable ? , albo te inne kondensatory / na górze / tak sprawiły ? Tu chyba rola Mant okazała się b. istotna , z rozdzielczego i bardzo neutralnego z punktowym basem , zrobił się ciepły i barwny , a nawet słodki . Bas się złagodził zaokrąglił , może dołożony kondensator 1,5 uF na dole ( oryg 10 +1,5 ) po prostu się wygrzał ? By powrócić do ładnego punktowego brzmienia , chyba trzeba założyć 1,0 uF ?

Myślę , że obecnie kolumny grają już takim dźwiękiem jaki chciałem osiągnąć .

Nie sądziłem , że aluminium na górze i plastik na dole da takie ładne koloryty instrumentom ( i to z Cyrusem 2 , który jest uważany za chłodnego ...ale z Marantzem i raczej neutralnymi kablami ) .

Wysokie tony nie są już tak bardzo ekspansywne , ale mają swoją wagę i potrafią pokazać co potrafią . Może gitary , które wcześniej błyszczały , teraz o milimetr straciły na sile , ale za to ... pokazała się w przestrzeni ; głębia , której brakowało wcześniej . Czy to zasługa kondensatorów , czy proporcji podzakresów ? trudno powiedzieć , ale jest całkiem dobrze . Obecnie kolumny grają barwnie , słodko , muzykalnie z pewnymi inklinacjami do analityczności ( ale chyba małej ? ) . Pozostaje pytanie , czy aby nie odeszło to od pierwotnego charakteru Celestion ? ...Jeśli , to chyba niewiele , zmiany nie były poważne , a i delikatne możliwości jeszcze są ... więc , najważniejsze aby było zadowolenie z efektu . Podzakresy wskoczyły na swoje miejsce , jest prawdziwiej i milej dla ucha .

Przez 5 miesięcy zabawy ze zwrotnicą w CC2 , można podsumować ;

- że jeśli chcemy mieć więcej basów , wystarczy do dolnego kondensatora 10 uF dołożyć powiedzmy 1 uF ( równolegle )

- jeśli pragniemy mieć milszy i barwniejszy dźwięk , powinniśmy wymienić górny (4,0 ) kondensator na nieco barwniejszy np 4,4 lub 4,7 uF ,

a kropkę nad "i" postawi drugi górny kondensator (6,0 ) , który jeśli będzie słodszy " o wartości ok 5,9-6,1 , doda tylko uroku całości .

- Nowe gniazda i kable o neutralnym charakterze ( a może bardziej ciepłe i słodsze ? ) skończą dzieło .

Oczywiście w moim pomieszczeniu odsłuchowym , takie zmiany przyniosły oczekiwany rezultat , ale słucham dalej ...zobaczymy ! (... w planie ; lepsze kondensatory )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Przede wszystkim nie stawiamy monitorów na żadnych półkach, szafkach, regałach itd. Tylko porządne standy! Niestety nie jest to opcja mini ale daje max korzyści. Wątek mi się podoba, lecz o modyfikacjach zwrotnic nie jedną rzecz już napisano. Przede wszystkim wszystkie elektrolity WON! W drugiej kolejności rezystory na bezindukcyjne, dalej cewki na górze taśmowe bezrdzeniowe. Oprócz tego polecam taśmę miedzianą 70um jako przewód głośnikowy.

Link to comment
Share on other sites

Tak , oczywiście o tym wiemy . dziękujemy za przypominanie , ale z każdą kolumną może być inaczej i nie każdy może wykonać np pomiary cewek do ewentualnej wymiany . Natomiast każdy po takim MINI może już coś " zrobić aby mieć MAX przyjemności , nawet jeśli nie zna się na elektronice .Dlatego Mini -Max . Pamiętam kiedyś sam szukałem prostych rzeczy ; jak podłączyć np ; transformator we wzmacniaczu diy , albo końcówkę do zasilacza ? . Dla wielu jest to bardzo proste , ale inni , wchodzący w ten świat , powinni mieć małe podpowiedzi i głównie do tego służy ten wątek . Oczywiście wszelkie inne bardziej profesjonalne wypowiedzi są tu bardzo mile widziane i gorąco dziękujemy . Dzięki temu stajemy się doskonalsi , ... tylko jak wytłumaczyć drugiej połowie , że na środku pokoju będą stały stendy ? "

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.