Skocz do zawartości
IGNORED

Damping factor z czym to się je...


adamsmc

Rekomendowane odpowiedzi

Po co mieć i wydawać kasę i tracić czas na minioną epokę.

To konkret, czyli jutro i przyszłość. Reszta to ciekawostka historyczna.

Lepiej wrócić do dopasowania - to też konkret.

@audiofan01 Nie chciałem ich mieć.

Zmieniam mieszkanie i tym kończę OT.

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, xetras napisał:

Po co mieć i wydawać kasę i tracić czas na minioną epokę.

To konkret, czyli jutro i przyszłość. Reszta to ciekawostka historyczna.

Lepiej wrócić do dopasowania - to też konkret.

@audiofan01 Nie chciałem ich mieć.

Zmieniam mieszkanie i tym kończę OT.

Ale czy słuchałeś kiedykolwiek, że takie wyroki wydajesz i  jakich konkretnie? Mogę Ci zaprezentoać moje, a Ty mi zwrócisz uwagę na tę nosowość brzmienia bo może ja przygłuchy jestem i tego nie słyszę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trzeba od początku (sorry za OT).

Są 2 szkoły grania - "falenicka i otwocka". Czyli - śpiewne albo napastliwe. Nie lubię ostentacyjnego popisu.

Przy tym bez śpiewności cały przekaz gubi sens:

Musi być zwiewnie, efemerycznie.

Wolę subtelności niż to co robią tuby (może nie lubię koncertów "przegłośnionych" ?).

Sorry za OT. To nie temat o gustach.

26 minut temu, audiofan01 napisał:

wyroki

Nie bierz mnie na poważnie.

Nawet trójfazowe Living Voice Vox Olympian to były wrzaskuny w porównaniu do grających obok "Graj Pudeł".

(Zamiast ataku wolę obejmowanie). PS. Gadać to ja za bardzo nie potrafię ?

PPS.

Chodzi o zupełnie inne rozgłaszanie dźwięku i wytwarzanie fali w pomieszczeniu.

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, xetras napisał:

Nie bierz mnie na poważnie

Nie ma sprawy. Rozumiem przez to, że z kompresyjnymi głośnikami Klipsch/JBL nie miałeś do czynienia, a tylko powielasz usłyszane/ przeczytane opinie albo mity. Klasyka na tym forum?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma ich w handlu w 2020 roku na rynku w RP.

PS.

To ma sens w konstrukcjach wieszanych u powały.

Wtedy kiedy drewniany strop zarezonuje.

PPS.

Trąby anielskie to niby gdzie mają grać ?

?

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, xetras napisał:

Nie ma ich w handlu w 2020 roku na rynku w RP

???
Klipsch Forte III,  Heresy, JBL serii HDI. To tylko z tych tańszych. 

https://www.audiostyl.pl/jbl-m-33.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nędza (dla mnie).

Co z tego że "heresy".

Żadna herezja.

Niby że są śpiewne ?

Nie tak jak powinny być.

PS.

Już pisałem że tuby trzeba wysoko zawiesić, a Ty się upierasz.

Widziałeś kiedykolwiek jak to na koncertach rozgłaśniacze montują ?

Nawet ślepy zauważy że nie na podłodze.

PPS.

Ślepy zauważy to uchem lub oboma.

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, xetras napisał:

Nędza (dla mnie).

Co z tego że "heresy".

Żadna herezja.

Niby że są śpiewne ?

Nie tak jak powinny być.

PS.

Już pisałem że tuby trzeba wysoko zawiesić, a Ty się upierasz.

Widziałeś kiedykolwiek jak to na koncertach rozgłaśniacze montują ?

Nawet ślepy zauważy że nie na podłodze.

PPS.

Ślepy zauważy to uchem lub oboma.

Faktycznie teraz sobie przypominam, widziałem  jak głusi Japończycy wieszają sobie w swoich klitkach Everesty na suficie?

Edytowane przez audiofan01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściany drewniane. W żelbecie to byłby łomot.

https://community.klipsch.com/index.php?/topic/84803-heresy-measurements/

(Polemika odnośnie Heresy.)

Temat jest o damping factor, czyli współczynniku tłumienia a nie o stylu odsłuchu. Dotyczy ten wskaźnik - wzmacniaczy.

 

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, xetras napisał:

Temat jest o damping factor, czyli współczynniku tłumienia a nie o stylu odsłuchu. Dotyczy ten wskaźnik - wzmacniaczy.

Twoje posty o koncertach,  SPL itp. to też w temacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, audiofan01 napisał:

Twoje posty o koncertach,  SPL itp. to też w temacie?

Za daleko odjechałeś. Już zostają.

Wywołujesz je.

PS.

"Góra z łatwością radzi sobie z metalicznie brzmiącymi instrumentami, ale potrafi też "zazgrzytać"

Było, wyraziście i bez litości, mechanicznie i precyzyjnie - dokładnie jak w szwajcarskim zegarku.

Jeśli chodzi o monumentalność i detaliczność..."

To z recenzji :

https://www.infoaudio.pl/test/897,klipsch-heresy

Co poradzę na to, że kiedy mnie przywala i przytłacza to tego nie lubię ?

 

 

 

Do tak pokracznych głośników brak propozycji wzmacniaczy.

4 godziny temu, audiofan01 napisał:

W wysokich modelach Klipsh i JBL nie mają tych wad.

2 metrowych ?

3 metrowych ?

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, xetras napisał:

Za daleko odjechałeś. Już zostają.

Wywołujesz je.

PS.

"Góra z łatwością radzi sobie z metalicznie brzmiącymi instrumentami, ale potrafi też "zazgrzytać"

Było, wyraziście i bez litości, mechanicznie i precyzyjnie - dokładnie jak w szwajcarskim zegarku.

Jeśli chodzi o monumentalność i detaliczność..."

To z recenzji :

https://www.infoaudio.pl/test/897,klipsch-heresy

Co poradzę na to, że kiedy mnie przywala i przytłacza to tego nie lubię ?

 

 

 

 

Do tak pokracznych głośników brak propozycji wzmacniaczy.

2 metrowych ?

3 metrowych ?

Jak argumentów brak to najlepiej słówek się przyczepić i oczywiście opinię najlepiej wyrobić sobie „słuchając” recenzji i oglądając zdjęcia. Gratuluję?

 

Edytowane przez audiofan01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdura.

Ślepy jestem od urodzenia.

Kultura słuchania dla mnie wyklucza stosowanie hornów w żelbetowych ścianach.

PS.

Te braki co do Heresy IV na 60 Hz i 800 Hz są słyszalne. Nie tylko mierzalne.

 

Na inne szkoda miejsca i czasu , do telewizji może i się to nada.

Edytowane przez xetras
Dopisek

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, xetras napisał:

Bzdura.

Ślepy jestem od urodzenia.

Teraz wszystko jasne. Ślepi mają słuch wyostrzony dlatego te horny zbyt ostre dla Ciebie?Pewnie sobie jakieś DIY wystrugałeś żeby dostroić je do tych specyficznych warunków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, McGyver napisał:

Potraktuj w ten sposób wzmacniacz lampowy, a istnieje prawdopodobieństwo że go spierdzielisz.

Można pomierzyć napięcie na obciążonym wyjściu wzmacniacza rezystorami R1 i R2 (dwa razy) i podstawić wyniki do wzorów bez ryzyka:

DF = (2 - V2/V1) / ((2xV2)/V1) - 2), gdzie V2 to napięcie dla obciążenia R2 i V1 dla R1 (z internetów)

lub przekształcając znaną zależność na impedancję wyjściową wzmacniacza Rwy = R1 x ((Vwy - V1) / V1), gdzie Vwy to napięcie na nieobciążonym wyjściu wzmacniacza i posłużyć się otrzymanym wzorem ale dla dwóch wartości obciążenia nie ryzykując mierzenia wzmacniacza lampowego bez obciążenia ? 

Rwy = (R22 x (V1 - V2)) / ((R2 x V2) - (R1 x V1)). To moje więc warto sprawdzić czy dobrze przekształciłem ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, MariuszZ. napisał:

DF = (2 - V2/V1) / ((2xV2)/V1) - 2)

Zapomniałem dopisać, że to proste wyrażenie ma postać szczególną i jest słuszne, gdy R2=2 x R1 czyli na przykład dla odpowiednio 8 i 4R ? (Źródło) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, popej napisał:

Można też mierzyć impedancję prawie wprost, tzn. podać na wyjście wzmacniacza sygnał prądowy i zmierzyć, jaka będzie wartość napięcia generowanego na wyjściu.

Mógłby kolega rozwinąć? Jak to zrobić dla wzmacniacza lampowego SE? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, popej napisał:

Można też mierzyć impedancję prawie wprost, tzn. podać na wyjście wzmacniacza sygnał prądowy i zmierzyć, jaka będzie wartość napięcia generowanego na wyjściu.

 

28 minut temu, popej napisał:

Podłączasz rezystancję 4 czy 8 Ohm, podajesz na nią sinus kilkaset mA, mierzysz napięcie na zaciskach wzmacniacza i przeliczasz na rezystancję wyjściową

Teraz kumam. Czyli wszystko robimy na wyjściu w obwodzie zaciski wyjściowe wzmaka, źródło prądowe, rezystor. 

Wejście wzmacniacza nie podłączone do żadnego źródła sygnału. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na schemacie zastępczym głośnika fig.6 widać rezystancje szeregowo Re, rezystancja wzmacniacza Rg jest oczywiście również szeregowa, czyli tak naprawdę trzeba dodać te wartości do siebie żeby rozważać tłumienie głośnika.

https://en.wikibooks.org/wiki/Engineering_Acoustics/Transducers_-_Loudspeaker

Po drodze trzeba też dodać inne szeregowe rezystancje - kable, cewki szeregowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, przemak napisał:

Jak źródło prądowe to po co ten opornik? ?

Żeby nie kombinować, co się dzieje na lampie bez obciążenia. A przy tranzystorach, to opornik nie przeszkadza ?

W praktyce, to bym podał sygnał z innego wzmacniacza przez rezystor rzędu 100 Ohm.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, popej napisał:

Żeby nie kombinować, co się dzieje na lampie bez obciążenia.

A, czyli jako obciążenie wzmacniacza a nie źródła. No to jest to pomiar zgodnie z dobrą zasadą "warum einfach, wenn auch kompliziert geht" ? 

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.11.2020 o 01:07, xetras napisał:

Jesteś miszczu. 

poczytaj sobie miszczu dlaczego spadek ciśnienia akustycznego nie jest jednakowo (liniowo) zależny od odległości od źródła w typowych zamkniętych czterech ścianach i dlaczego salki koncertowe projektuje się tak a nie inaczej

https://www.comsol.com/blogs/modeling-room-acoustics-with-comsol-multiphysics/

W dniu 29.11.2020 o 01:07, xetras napisał:

(Prawdopodobieństwo zdarzenia jest takie jak to, że rozbite szkło z powrotem złoży się w całość).

w hucie szkła nigdy nie byłeś?

 

W dniu 29.11.2020 o 01:07, xetras napisał:
W dniu 28.11.2020 o 21:54, Airmike napisał:

wrażenia koncertowe pozostają niedoscignionym wzorem

Nie

tak

W dniu 29.11.2020 o 01:07, xetras napisał:
W dniu 28.11.2020 o 21:54, Airmike napisał:

rosną wymagania co do metrażu pomieszczeń 

O słuchawkach nie słyszałeś ?

o dobre! chesz uciec w eliminację wpływów pomieszczenia? Kilka procent ludzi nie jest w stanie na żadnych słuchawkach doświadczyć prawidłowej "sceny". Wszystko im "w głowie" siedzi i ni hu hu z przodu. To jak to jest? Przecież ciśnienie i częstotliwości dostają takie samo jak wszyscy inni?

Interpretacja mózgu - ot co!

W dniu 29.11.2020 o 01:07, xetras napisał:

One są do utylizacji.

Podbarwiają (głównie nosowo).

wszystkie dęciaki z orkiestry też zutylizujesz bo nosowo podbrawiają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Airmike napisał:

poczytaj sobie miszczu dlaczego spadek ciśnienia akustycznego nie jest jednakowo (liniowo) zależny od odległości od źródła w typowych zamkniętych czterech ścianach i dlaczego salki koncertowe projektuje się tak a nie inaczej

Poczytam, dzięki za namiar ale rozbawiło mnie co innego:

 

W dniu 28.11.2020 o 21:54, Airmike napisał:

ciśnienie akustyczne to proste w teorii ale kształtujące się w skomplikowany sposób w rzeczywistej przestrzeni akustycznej zjawisko. Potrafi kumulowac się w pewnych miejscach (i to jeszcze abstrahując od peaków w pewnych częstotliwosciach). Nie pisałem o koncercie nagłaśnianym, aby wyeliminować dodatkowo tę zmieną, która ma tendencje do wyrównywania ( perkusja bez naglaśniania +nagłaśniane pozostałe  instrumenty). Chodzilo mi o to że w naturze konkretne instrumenty mają ( i to w zależności jak "mocno" muzyk na nich gra) specyficzną naturalną głośność (mierzoną SPL), którą możemy uśredniać bo generują ciśnienie nie w sposób ciągły lecz puntowy (z wygaszaniem) gdzie perkusja z przykładu generuje miedzy ok 90 dB a 125dB (snare rimshot) przy instrumencie, średnio 110. To sprawia że możemy co prawda zmatchować głośność w miejscu odsłuchu (uśrednioną) nazwijmy to "koncertową" z tą w domowym pomieszczeniu odsluchowym (przecież każdy na koncercie stoi czy siedzi w innym miejscu, choc akustyka dobrych sal koncertowych jest właśnie dopracowywana w tym celu aby w wielu miejscach  sali wrażenia odsluchowe były zbliżone, choc w sposób oczywisty nie są jednakowo głosne dla koncertów akustycznych (nienagłaśnianych). Tylko że nie jesteśmy w stanie przenieść opóźnień z rzeczywistego koncertu do pokoju odsłuchowego o pomniejszonych wymiarach ponieważ własnie opóżnienia oraz wpływ odbić wprowadzają zmiany, tak samo jak fizyczne odległości. Niektore instrumenty są po prostu głośne w naturze...i bez nagłaśniania aby nie dominowały w kompozycji muszą być odstawione odpowiednio daleko od miejsca odsłuchu.

 

To co wytłuszczone.

Jasnevdla mnie jest że rozkład inny jest przy ścianach i w rogach względem osi bazy stereo i w polu dalekim względem bliskiego.

Wytłumienie każdego pomieszczenia jest inne.

PS.

Mierzyłeś w fonach ? ?

(Architekci chyba potrafią w sonach).

Nie wiem czy piszesz o SPL czy właśnie o czysto subiektywnych fonach.

4 godziny temu, Airmike napisał:

dęciaki z orkiestry też zutylizujesz bo nosowo podbrawiają?

Eee tam. Muszą być krzykliwe, bo po to są. 

Czyli do fanfaronady.

4 godziny temu, Airmike napisał:

chesz uciec w eliminację wpływów pomieszczenia? Kilka procent ludzi nie jest w stanie na żadnych słuchawkach doświadczyć prawidłowej "sceny". Wszystko im "w głowie" siedzi i ni hu hu z przodu. To jak to jest?

Ano tak , że binauralne nagrania to wyjątek od reguły.

W słuchawkach nie odbierasz dobrze panoramy. Ale są inne zalety.

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Węzły fali stojącej.

To się może kumulować, ale czy SPL ? Raczej przypuszczam, że wątpię.

Na pewno bym tak tego nie nazwał.

 

Ten akapit zacytuję, bo odpowiedni:

Cytat

Up to the Schroeder frequency, the modal behavior of rooms is important, where standing waves dominate over the reverberant nature. Inside a car, the transition may be as high as somewhere between several hundreds of Hertz up to 1000 Hz. In a small office, it may be up to 200 Hz, while in large concert halls, the transition is typically below 50 Hz. In the small concert hall model shown below, the Schroeder frequency is 115 Hz (the reverberation time is about 1.3 s and the volume is 430 m3). The modal behavior is important for subwoofer systems in cinemas, for instance.

Ja tam bym na basie i jego podbiciach w różnych pomieszczeniach aż tak się nie skupiał. 

Edytowane przez xetras
Dopisek

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 33

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.