Jump to content
IGNORED

Kable sieciowe i listwa do systemu za 6,5 tys. zł (używanego)? Czy to ma sens?


Tomasz2015

Recommended Posts

Witam,

 

Mam takie pytanie: czy jest sens inwestować w kable sieciowe i/lub listwę sieciową do używanego systemu wartego 6,5 tys. zł składającego się z: Cantonów RC-L, Densena B-100, Audio Analogue Paganini v1, tunera Yamaha TX950 rs i do tego interkonektów QED qunex 2 oraz głośnikowych Alphard da Vinci SL-10?

 

Mam na oku listwę Taga Harmony PF-1000 (po zapoznaniu się z dobrymi jej recenzjami) oraz kable sieciowe Furutech 314 ag FI-11g/FI-E11G i FI-11R/FI-E11R. Pytanie czy jest sens kupować kabel sieciowy do odtwarzacza CD i do wzmacniacza? A może tylko do wzmacniacza? Może też coś tańszego niż kable Furutech? Ktoś mi kiedyś powiedział, że Densen jest wrażliwy na dobry kabel sieciowy. A może zamiast kabli sieciowych kupić listwę? Z jakim kablem sieciowym? Dodam, że żadnych zakłóceń z sieci chyba u mnie nie ma (żadnych maszyn w pobliżu itd).

 

Zatem podsumowując: czy powinienem nabyć ww. kable/listwę a jeżeli tak to w jakiej konfiguracji?

 

Będę wdzięczny za cenne rady.

Link to comment
Share on other sites

Kup listwę Tomanka, sieciówki zrób sobie sam z jakiegoś najtańszego kabla ekranowanego np. Helukabel albo Supra z wtykami typu schuko ale nie tymi najtańszymi gumowymi tylko np. Bals zwłaszcza z tym od strony sprzętu bo te najtańsze słabo siedzą w gnieździe. Samopoczucie Ci się poprawi a zaoszczędzone pieniądze wydaj na muzykę albo zbieraj na krok do przodu w czymś istotnym czyli kolumny, wzmacniacz, źródło.

Link to comment
Share on other sites

Co do listwy Tomanka to czy ona faktycznie będzie lepsza od Tagi? W którymś wątku wyczytałem, że listwa Tomanka degraduje brzmienie (zamula?). Stąd moja propozycja Tagi, o której czytałem wiele dobrego. A koszt obu listew zbliżony.

 

Kable sieciowe własnej produkcji? Czemu nie.

Link to comment
Share on other sites

Kable sieciowe własnej produkcji? Czemu nie.

Tak, weź sobie zrób sam taki kabel z helukabla, albo supry.

A później wypożycz coś sensownego z zasilających i porównaj :)

Listwa Tomanka vs Taga PF 1000 wybrałbym tą drugą.

Miałem DC Blocker od Tomanka i już nie mam :)))

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

Link to comment
Share on other sites

W którymś wątku wyczytałem, że listwa Tomanka degraduje brzmienie (zamula?).

Kable sieciowe własnej produkcji? Czemu nie.

 

W takim razie ten, kto to napisal wprowadza w blad ! Listwa ani nie degraduje (zamula) ani nie poprawi brzmienia i daj sobie z tym spokoj. Wydaj te pieniadze na jakies wartosciowsze cele :-)

Link to comment
Share on other sites

Helukabel albo Supra z wtykami typu schuko ale nie tymi najtańszymi gumowymi tylko np. Bals zwłaszcza z tym od strony sprzętu

Znalazłem takie wtyki:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czy te są dobre? Ten wtyk IEC nie wygląda zbyt solidnie.

 

Czy chodziło o te kable?:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

.

Link to comment
Share on other sites

Ta wtyczka z pierwszego linku bardzo dobra, nic lepszego nie potrzebujesz. Ten wtyk z drugiego linku do d..y, luźno siedzi w gnieździe, są lepsze podobnie jak ten Bals z twardego plastiku w podobnejj cenie do 20 zł. Kabel nie taki jak ten helukabel za dużo żył, wystarczą dwie plus uziemienie i ekran, ta supra z ekranem jest OK. U mnie Tomanek nic nie zamula, a ma listwy z wieloma gniazdami, z których można wybrać wg potrzeb i ew. słyszenia wpływu. Czyli z fitrowaniem lub bez oraz tzw. DC blockerem. A listwa jest bardzo solidnie zbudowana i rozsądnie wyceniona.

 

Jak będziesz skręcał te kable to poczytaj wcześniej o tzw. pętli masy w odniesieniu do minimslnej długości kabla oraz sposobu podłączenia ekranu i uziemienia. Nie podpowiem Ci tego bo swoje dawno skręcałem i nie pamiętam jak to powinno być ale jak poszukasz w DIY to znajdziesz podpowiedź. Może też tutaj ktoś coś napisze na ten temat.

Link to comment
Share on other sites

są lepsze podobnie jak ten Bals z twardego plastiku w podobnejj cenie do 20 zł. Kabel nie taki, za dużo żył, wystarczą dwie plus uziemienie i ekran,

Czy mogę Cię prosić o podanie linku do solidniejszej wtyczki IEC za 20zł? Ja znalazłem wtyczkę za 39zł:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

I rozumiem, że Supra, o której piszesz to ta?:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Link to comment
Share on other sites

Czy mogę Cię prosić o podanie linku do solidniejszej wtyczki IEC za 20zł? Ja znalazłem wtyczkę za 39zł:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

I rozumiem, że Supra, o której piszesz to ta?:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Zwróć uwagę, że cena kabla Supra podana jest za 50 cm.

Nie należy mylić prawdy z opinią większości .

Link to comment
Share on other sites

 

Czy mogę Cię prosić o podanie linku do solidniejszej wtyczki IEC za 20zł? Ja znalazłem wtyczkę za 39zł:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

I rozumiem, że Supra, o której piszesz to ta?:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Faktycznie takich tanich IEC jak kiedyś kupiłem nie ma, ten za 39zł jest chyba najtańszy z przyzwoitych. Z tanich kabli jeszcze Lapp.

Link to comment
Share on other sites

Tak, weź sobie zrób sam taki kabel z helukabla, albo supry.

A później wypożycz coś sensownego z zasilających i porównaj :)

Listwa Tomanka vs Taga PF 1000 wybrałbym tą drugą.

Miałem DC Blocker od Tomanka i już nie mam :)))

Dużo zależy od konfiguracji systemu. Zbyt wiele zmiennych. U mnie zarówno Tap-4 jak i DC-Blocker się sprawdziły.
Link to comment
Share on other sites

I rozumiem, że Supra, o której piszesz to ta?:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) sobie jeszcze kabel z metra od Melodiki, mz dobry kabelek i o niebo lepiej się go zarabia do wtyczek niż Suprę. W suprze ta folia to jakaś porażka, nie da się nią wpiąć w zyłę ochronną od strony wtyku 220V.

Wymieniane tu wtyki nie komentuję... :))

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

Link to comment
Share on other sites

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) sobie jeszcze kabel z metra od Melodiki, mz dobry kabelek i o niebo lepiej się go zarabia do wtyczek niż Suprę. W suprze ta folia to jakaś porażka, nie da się nią wpiąć w zyłę ochronną od strony wtyku 220V.

Wymieniane tu wtyki nie komentuję... :))

 

Nie ma co komentować. Kabel ma być niezbyt drogi. Proponowane tu wtyczki to już koszt licząc w wysyłką ok. 70 zł do jednego kabla, do tego sam kabel i lądujemy w okolicach 100 zł. Za jakieś rodowane cuda ze znanym logo trzeba zapłacić po kilka stówek , do tego nie wypada użyć najtańszej supry, helukabla czy też lapp. Z taniego DIY zrobi się wtedy hajend za może nawet 700-800 zł. Policzmy na minimum dwa urządzenia plus listwa i kabel do niej to razem wyjdzie ok. 2 tys. zł. To wszystko ma być użyte ze sprzętem za 6.5 tys. zł. Sens tego moim zdaniem delikatnie mówiąc ....wątpliwy. W takim przypadku lepiej nie robić nic, a te 2 tys. zł wydać na .... cokolwiek bardziej sensownego.

 

A dla przypomnienia założyciel wątku pyta w temacie : "...... czy to ma sens?"

 

Odpowiedź brzmi: ma ale w granicach rozsądku czyli moim zdaniem maksymalny wydatek to ok. 500-600 zł czyli dwa kable po stówce i reszta na listwę.

Link to comment
Share on other sites

Za Wattgate nie trzeba płacić majątku, a w swojej cenie są bdb, tylko za 2 wtyczki wychodzi ok 200pln niestety.

Ale gdyby się zdecydował na Melodikę za 33zł od metra to nie jest taki majątek w 3 stówach za kabel się zmieści.

:P

 

Do tego Taga PF 1000 i jeszcze daleko do 2tys.

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

Link to comment
Share on other sites

Za Wattgate nie trzeba płacić majątku, a w swojej cenie są bdb, tylko za 2 wtyczki wychodzi ok 200pln niestety.

Ale gdyby się zdecydował na Melodikę za 33zł od metra to nie jest taki majątek w 3 stówach za kabel się zmieści.

:P

 

Do tego Taga PF 1000 i jeszcze daleko do 2tys.

 

Masz rację. Wyjdzie ok. 1000 -1100 z listwą Taga i Twoją propozycją. Te 2 tys. to raczej np. z Furutechami i lepszym kablem ( to miałem na myśli) Wg mojej propozycji niech będzie, że też z listwą Taga, która jest wystarczająco dobra i DIY można się zmieścić w 750 zł. Różnica w jakości tych wtyczek nie będzie słyszalna, a kilka stówek pozostanie w kieszeni. Wybór należy do pytającego

Gdyby zdecydował się na ten droższy wariant z Wattgate, to może nie bawić się w DIY tylko kupić coś takiego:

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Link to comment
Share on other sites

Naprawdę uważacie, że przy systemie za ok 7tys. ( SH ) warto inwestować 1-2 tys. w zasilanie ?

 

Ja tak nie uważam ale założyciel wątku coś chce zrobić więc zaproponowałem mu najmniej kosztowne rozwiązania, dzięki którym poczuje się lepiej tzn. bardziej po audiofilsku:)). Mówię z własnego doświadczenia:))). Listwę i tak jakąś musi mieć, więc może kupić taką, która mu posłuży latami także przy droższym sprzęcie, a kable też będą na przyszłość "good enough".

Link to comment
Share on other sites

Mam kable Furutecha FP 314ag o które pyta Autor wątku.

 

Wcześniej miałem zwykłe. Po przejściu na Furutecha zmiany bardzo zauważalne, zwłaszcza w bardziej punktowym zwartym basie oraz lepszej rozdzielczości na dole. Wręcz doznałem szoku. Moja ocena jest tym bardziej wiarygodna, że ja nie chciałem kupować nigdy zasilających, a dostałem jeden przypadkiem do innego sprzętu więc założyłem. Więc dość zabawna sytuacja. Zmiany o których piszę były zauważalne za wzmacniaczu (tranzystor), ale potem do wszystkiego sobie sprawiłem te Furutech.

 

Dla kolegi mam taka radę: zasilające kabelki zrobić/zamówić sobie dość krótkie, wtedy ścina się znacznie koszty. A listwę mieć po prostu blisko sprzętów.

 

PS.

Jak zamawiałem ze 3 lata temu Furutecha 314 z dobrymi wtykami (nie chce mi się czołgać i patrzeć jakie:p) wyszło mi wtedy koło 250-300zł przy kabelku koło 60cm.

 

Teraz widzę 1.5m za ok 1000zł:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Takie same wtyki mam.

Więc patrząc po kieszeni to dobra idea by mieć dobry kabel ale krótszy.

Choć pewnie są i głosy, że krótszy kabel "gra" gorzej od takiego samego dłuższego, ale jeśli można ściąć koszt o 60-70% to naprawdę warto rozważyć takie półmetrowe zasilające wg mnie.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Mam kable Furutecha FP 314ag o które pyta Autor wątku.

 

Wcześniej miałem zwykłe. Po przejściu na Furutecha zmiany bardzo zauważalne, zwłaszcza w bardziej punktowym zwartym basie oraz lepszej rozdzielczości na dole. Wręcz doznałem szoku. Moja ocena jest tym bardziej wiarygodna, że ja nie chciałem kupować nigdy zasilających, a dostałem jeden przypadkiem do innego sprzętu więc założyłem. Więc dość zabawna sytuacja. Zmiany o których piszę były zauważalne za wzmacniaczu (tranzystor), ale potem do wszystkiego sobie sprawiłem te Furutech.

 

Dla kolegi mam taka radę: zasilające kabelki zrobić/zamówić sobie dość krótkie, wtedy ścina się znacznie koszty. A listwę mieć po prostu blisko sprzętów.

 

PS.

Jak zamawiałem ze 3 lata temu Furutecha 314 z dobrymi wtykami (nie chce mi się czołgać i patrzeć jakie:p) wyszło mi wtedy koło 250-300zł przy kabelku koło 60cm.

 

Teraz widzę 1.5m za ok 1000zł:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Takie same wtyki mam.

Więc patrząc po kieszeni to dobra idea by mieć dobry kabel ale krótszy.

Choć pewnie są i głosy, że krótszy kabel "gra" gorzej od takiego samego dłuższego, ale jeśli można ściąć koszt o 60-70% to naprawdę warto rozważyć takie półmetrowe zasilające wg mnie.

 

Pozdrawiam

 

No nie wiem czy to dobra rada:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jest zalecenie, żeby sieciówki miały min. 2 m.

Link to comment
Share on other sites

Kiedyś czytałem że bodajże Naim zaleca głośnikowe o długości... ...7m.

Wiadomo, szybciej szpule wtedy im schodzą:)

 

Nie neguję zależności długość a jakość (ale też nie wiem czy ona jest), ale zakładając nawet, że jest, to pozostaje kwestia czy różnica jest warta wydania większej kwoty z powodu większej długości przewodu.

Link to comment
Share on other sites

Naprawdę uważacie, że przy systemie za ok 7tys. ( SH ) warto inwestować 1-2 tys. w zasilanie ?

 

Odpowiadając na wątkowe pytanie.

Wg mnie nie ma to żadnego sensu!

 

Osobiście polecam (bez względu na cenę) niezwykle solidnie wykonane podstawowe listwy Legrand. Koszt w zależności od liczby gniazd- kilkadziesiąt zł.

Mam m.in. wersję "rozbieralną" takiej listwy (do zamontowania na kabel). Wewnątrz niezwykle solidne, grube szyny miedziane, bardzo mocno trzymające bolce wtyczek.Tak samo zbudowana jest zakonfekcjonowana wersja z gotowym kablem. Przy zakupie listwy z kablem warto wybrać te modele z grubszym (przewody 1,5 mmkw), solidniejszym kablem zasilającym.

 

Gotowe kable tzw. komputerowe, o ile są wykonane z ( dobrej) miedzi będą zazwyczaj miały o wiele solidniejsze połączenia przewodów z wtykiem niż samoróbki. Podobnie jest z listwami. To zazwyczaj ten czynnik decyduje o tym, że takie garażówki wykonane nawet z dość dobrego kabla i wtyków, czy gniazd mogą szybciej raczej coś degradować niż "poprawiać".

Sam prawidłowy i bezpieczny (!!!) montaż takiego kabla jest też dosyć upierdliwy.

Majsterkowiczom mogę ew. polecić tani wtyk Legrand 50114. Akceptuje przewody do 2,5 mmkw. Fajnie się rozkłada, co znacznie ułatwia montaż w porównaniu do np. Balsa. Widoczna na zdjęciu nr 2 obejma kabla dodatkowo się opuszcza.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-23829-0-49356400-1453204825_thumb.jpg

post-23829-0-31615700-1453205139.jpg

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Link to comment
Share on other sites

@Up

 

W moim przypadku wydatek na 3 (krótkie) zasilające ok 800zł miało dużo sensu.

System jaki wtedy miałem był właśnie za mniej więcej 7k.

Gdyby dokupić do tego listwę np. tą tagę o jaką pyta kolega za 500zł, to by wyszło by koło 1300zł.

 

Moim punktem odniesienia co do zasilających jest zwykły zasilający za 10zł.

I zmiana na Furutecha314 w moim przypadku warta była każdej złotówki.

 

Powiem więcej, różnica między sieciówka za 10zł a Furutechem była większa niż między np. tanim głośnikowym np. AQ type 2 a powiedzmy AQ type 6+.

 

Ale analogicznie różnica między głośnikowym szpula 2zł metr a AQ type 6+ jest równie duża co między zasilającym za 10zł a Furutechem.

 

Co do listwy - nie wiem, gram na starej polskiej listwie (bardzo porządnej), za jakiś czas przeje na Tomanka lub Tagę.

 

Wg mnie przy systemie dobrze dobranym - czy to będzie za 4k czy za 7k czy 10k, nieważne, granie z zasilających za 10zł to porażka i warto kupić lepsze kable zasilające. I nie ma tu mowy o voodoo patrząc po moim przypadkowym usłyszeniu kabla, który dostałem przypadkiem i o którym z góry sądziłem, że nie ma żadnego wpływu na dźwięk

(w zasadzie idealne warunki formalne ślepego testu:).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.