Skocz do zawartości
IGNORED

Panning nie działa

porucznik_borewicz

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wam!

Mam problem ustawieniem panningu. Jestem laikiem, w związku z czym proszę o wyrozumiałość.

Słowo wstępu - DAW w którym pracuję, to Reaper. Karta dźwiękowa to ESI UGM 96 (wkrótce zamierzam przesiąść się na coś lepszego), natomiast monitory to JBL LSR 305. Monitory podłączone są do dźwiękówki kablami instrumentalnymi jack=jack.

No i teraz do sedna... Mam dwie ścieżki gitar, jedną chcę dać na lewy kanał, drugą - na prawy. Niestety, mam wrażenie, że z jakiegoś nieznanego mi powodu, pracuję w trybie mono. Gdy klikam na sumie przycisk mono, to niewiele się zmienia, w zasadzie jedyna różnica jaką słyszę, to delikatne zmniejszenie głośności. Gdy na sumie kręcę potencjometrem PAN, to dzieje się następująca rzecz: pokrętło w prawo na 100% powoduje niemal całkowite ściszenie audio, natomiast pokrętło 100% na lewo nie daje żadnej zmiany w stosunku do pokrętła w pozycji center. Czyli krótko mówiąc potencjometr PAN nie zachowuje się tak, jak można by od niego oczekiwać... Działa raczej jak volume.

Zdaję sobie sprawę, że być może problem jest trywialny, ale ja jestem zwykłym muzykiem, kwestie techniczne dotyczące nagrywania to dla mnie dość odległa bajka, dlatego jeszcze raz proszę o wyrozumiałość.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc, bo nie mam pojęcia co zrobić z tym fantem.

https://www.audiostereo.pl/topic/125049-panning-nie-dzia%C5%82a/

Z tego, co widzę w instrukcji do karty ESI

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

na stronie 5, to wydaje mi się, że wyjścia w tej karcie nie są monofoniczne, dla każdego kanału oddzielne. To są dwa wyjścia stereofoniczne.

Żeby wszystko prawidłowo działało musisz podłączyć monitory do wyjścia Line przewodem jack stereo -> 2x jack mono, np. coś takiego

Ukryta Zawartość

To tylko przykład przewodu, chodzi mi o pokazanie jakiego rodzaju przewodu musisz szukać.