Jump to content
IGNORED

Używany wzmacniacz do focal chorus 726


epsondx

Recommended Posts

Witam. Co polecicie? Najlepiej z modeli które są dostępne na rynku wtórnym. Głównie słucham winyli rock i w zasadzie reszty po trochu od vivaldiego po przeróżne brzmienia. Potrzebuję czegoś z czym się to zgra i będzie miało siłę to napędzic i kontrolować. Kwota to kilka tysięcy 2,3,5. Z chęcią posłucham propozycji i wybierze się coś sensownego. z przyjemnością posłucham także waszych rad

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Również jestem na etapie doboru wzmacniacza do Focal Chorus 726.

Chorusy są bardzo wrażliwe na dobór pozostałych elementów i wymagające w ustawieniu, o akustyce nie wspominając.

Ponadto wymagają wydajnego pieca i jak pisze Silver_85 raczej ciepłego. Miałem możliwość posłuchania kilkunastu wzmacniaczy zarówno w salonach jaki i po wypożyczeniu do domu. Co mogę stwierdzić jak na razie:

1. W cenie katalogowej do 4000 zł nie znalazłem nic co byłoby w stanie je napędzić (najczęściej bidna wydajność)

2. W cenie katalogowej 4-6 tys. spodobały mi się:

- Roksan Kandy K2 oraz K2BT

- Vincent SV-227

- Xindak XA-6950 i XA-6950 (09)

ale słuchałem ich tylko w salonach, zechcę wypożyczyć do domu.

3. Przed zakupem w Ministerstwie Dźwięku słuchałem Focali ze wzmacniaczami z przedziału 6-10 tys. i super było ze sprzętami, po których bym się nie spodziewał tj. Cyrus 8 i Exposure 3010S2, ale ciężko o używkę do 5 tys.

4. Zdarzają się ciekawe używki do 5000zł (MF A300, Krell 300i, któryś z Baltlabów) , ale ciężko wyrwać do posłuchania.

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Również jestem na etapie doboru wzmacniacza do Focal Chorus 726.

Chorusy są bardzo wrażliwe na dobór pozostałych elementów i wymagające w ustawieniu, o akustyce nie wspominając.

Ponadto wymagają wydajnego pieca i jak pisze Silver_85 raczej ciepłego. Miałem możliwość posłuchania kilkunastu wzmacniaczy zarówno w salonach jaki i po wypożyczeniu do domu. Co mogę stwierdzić jak na razie:

1. W cenie katalogowej do 4000 zł nie znalazłem nic co byłoby w stanie je napędzić (najczęściej bidna wydajność)

2. W cenie katalogowej 4-6 tys. spodobały mi się:

- Roksan Kandy K2 oraz K2BT

- Vincent SV-227

- Xindak XA-6950 i XA-6950 (09)

ale słuchałem ich tylko w salonach, zechcę wypożyczyć do domu.

3. Przed zakupem w Ministerstwie Dźwięku słuchałem Focali ze wzmacniaczami z przedziału 6-10 tys. i super było ze sprzętami, po których bym się nie spodziewał tj. Cyrus 8 i Exposure 3010S2, ale ciężko o używkę do 5 tys.

4. Zdarzają się ciekawe używki do 5000zł (MF A300, Krell 300i, któryś z Baltlabów) , ale ciężko wyrwać do posłuchania.

 

Zastanawia mnie co ludzie slysza w tym Roksanie K2. Porownywalem ten wzmacniacz z NAD C356bee, Yamaha a s1000, Rotel ra1570 i Denon 1520ae i na tle tych wzmacniaczy nie zaprezentowal nic szczegolnego.

Link to comment
Share on other sites

Uchatek, zgadzam się z Tobą. Słuchałem wszystkich tych wzmacniaczy i jak piszesz Roksan Kandy K2 nie wybijał się szczególnie, ale z Focal Chorus 726 zgrywał się najlepiej z powyższych.

 

Mozliwe ze z Focalami jakos zagral, ale z Usherami nic specjalnego nie pokazal.

Najbardziej podobalo mi sie brzmienie Rotela, ale w polaczeniu z Focalami moze byc zbyt natarczywe. Myslalem ze z Usherami tez bedzie zbyt ostro, ale jednak bylo fajnie. Bylo dynamicznie, przestrzennie, bardzo dosadnie, prawie jak na koncercie.

NAD tez zagral fajnie, zreszta kiedys mialem podlaczonego c352 do Usherow i bylo przyzwoicie, jednak teraz jego miejsce jest w sypialni gdzie z B&W cm5 s2 zgrywa sie swietnie.

Ja bym probowal te Focale zestawic z mocna lampa lub jakas hybryda. Moze Copland csa28.

Link to comment
Share on other sites

Tylko jaka to mocna lampa? Kolega poszukiwał wzmaka w cenie do 10 000zł za nowy do Focali serii 800 i doradzono mu mocną lampę bez wskazania konkretnego modelu jedynie z informacją, że mocna lampa to 50W/8omach.

Gdy chciał się umówić w kilku salonach na odsłuch (m. in. Jolida 502) to mu powiedzieli, że ze względu na zmienność impedancji i zejście poniżej 3 Omów niech zapomni o lampie do tych kolumn - szkoda podłączać. Zapomniałem dodać, że słucha głównie rocka z winyli jak założyciel wątku - epsondx.

Wysłał zapytanie do Pacuły na High Fidelity i odpowiedział podobnie - przy muzyce rockowej nie widzi porządnej lampy do napędzenia tych kolumn.

W innym wątku znalazłem, że ktoś polecał Yaqina, gdzie trzeba wymienić lampy i zagra to na poziomie tranzystora za 4-5 tys. więc też żadna rewelacja.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Witam na rynku wtórnym(al...gro) pojawił się zestaw rotela: Rotel RC-1550 + RB-1552 po przeczytaniu kilku opinii nie wypada źle.

Pojawiły się także monobloki vincenta: Vincent SP-997

Oraz sam vincent: Vincent SV-237

 

Są to marki polecane przez was lecz ja ich nie miałem okazji słuchać, a ceny mocno się od siebie różnią, cenowo najlepiej wychodzi tu rotel, lecz podobno strasznie oszczędza basu, więc jak może wypaść z focalami? Monobloki vincenta tez od dawna mnie zastanawiają, szczególnie jak wypadają z jakimś przedwzmacniaczem. Model 237 to juz grubo ponad 5 tysięcy prawie 2x drożej od pozostałych dwóch, więc musiałby mieć mocne argumenty na siebie. kabel głośnikowy to Qed s.ann xt i banany vitacon. ogólnie to celuje we wzmacniacz który ''zapanuje'' nad tymi kolumnami, a nie na wykorzystaniu mocy. fajnie jak będzie tez miał zapas na trafie, podobno czym większy zapas tym lepiej kontrolowany bas, ale ile w tym prawdy?

Link to comment
Share on other sites

Witam na rynku wtórnym(al...gro) pojawił się zestaw rotela: Rotel RC-1550 + RB-1552 po przeczytaniu kilku opinii nie wypada źle.

Pojawiły się także monobloki vincenta: Vincent SP-997

Oraz sam vincent: Vincent SV-237

 

Są to marki polecane przez was lecz ja ich nie miałem okazji słuchać, a ceny mocno się od siebie różnią, cenowo najlepiej wychodzi tu rotel, lecz podobno strasznie oszczędza basu, więc jak może wypaść z focalami? Monobloki vincenta tez od dawna mnie zastanawiają, szczególnie jak wypadają z jakimś przedwzmacniaczem. Model 237 to juz grubo ponad 5 tysięcy prawie 2x drożej od pozostałych dwóch, więc musiałby mieć mocne argumenty na siebie. kabel głośnikowy to Qed s.ann xt i banany vitacon. ogólnie to celuje we wzmacniacz który ''zapanuje'' nad tymi kolumnami, a nie na wykorzystaniu mocy. fajnie jak będzie tez miał zapas na trafie, podobno czym większy zapas tym lepiej kontrolowany bas, ale ile w tym prawdy?

 

Słuchałem z Rotelem RA-12 i RA-11, jeżeli Rotel RC-1550 + RB-1552 to ta sama szkoła dźwięku to będzie za jasno i chłodno. Ponadto gdzieś na forum przy opiniach o końcówce RB-1552 było napisane, że w instrukcji jest zapis - "nie stosować do kolumn o impedancji poniżej 4 Omów", więc wydajny chyba nie jest.

Przy monoblokach będziesz musiał pobawić się w dobór przedwzmacniacza (w salonach marny wybór) i dojdą dodatkowe przewody.

Słuchałem Chorusów 726 z Vincent SV-237 w salonie - dźwiękowo zgrywały się fajnie. Problem było natomiast nagłośnienie pomieszczenia około 25m2, odkręciłem "średnio" mocnego rocka do godziny 1-2 i nie było za ciekawie, a żeby usłyszeć stopę perkusji trzeba było mocno wytężać słuch. Sprzedawca sam się drapał po głowie o co chodzi. Niby mocy ma 150W przy 8 i 250W przy 4 Omach. Może coś z czułością ?

W jednym z wątków Q21 napisał, że zarówno w Vincencie SV-237 jak i SV-227 wąskim gardłem są lampy i znacznie lepsze efekty daje zakup SV-227 + wymiana lamp, niż SV z fabrycznymi lampami, a SV-237 + wymiana lamp jest nieopłacalne, bo wchodzimy w inny zakres cenowy.

Do tych kolumn zapas na trafie niezbędny! W podobnym wątku jak dobrze pamiętam Muda44 pisał, żeby brać pod uwagę wzmacniacz z trafem minimum 400-500W, a najlepiej 600-800W.

Ze wzmacniaczy w cenie poniżej 10tys. (cena katalogowa) chyba z 90% ma trafko 300W lub mniej.

Po zapuszczeniu rocka na takim wzmaku stopa perkusji brzmi jakby instrument stał za ścianą w sąsiednim pokoju.

Link to comment
Share on other sites

Z tą mocą trafo to oczywiście pewne uproszczenie. Na wydajność wzmacniacza ma wpływ m.in. zasilacz (kondensatory, transformator, diody prostownicze), tranzystory no i jak to jest konstrukcyjnie powiązane. Jedyne parametry jakie niektórzy producenci podają to moc transformatora. Ale i wysoka moc trafa nie daje gwarancji jak się za dużo zaoszczędzi na innych elementach.

Dokładniejsze pomiary wydajności i interpretacje wyników pomiarów zamieszcza HiFi Choice, ale raczej tylko przy testach grupowych wzmacniaczy. No i po części Audio. Z tych, które czytałem jako 'zdolne napędzić niemal każde kolumny":

BC Acoustic EX-332D,

Xindak XA-6590, XA-6950V

Music Hall a70.2

Yamaha A-S 1100

Exposure 3010S2

Denon PMA-2020AE, PMA-1520AE

Atoll IN200SE

Roksan Kandy 2, BT2 czy 3

Creek 100A (niby trafo tylko 300W, ale wydajnością się zachwycają)

Nie wiem czy zgrają się z Focalami, pewnie większość z nich trzeba będzie próbować z ciepłym źródłem.

Coś nie bardzo zachwycają się hybrydami mimo stosunkowo dużych trafo (gabarytami, bo mocy nie podają) np. Vincent SV-227 czy SV-237.

Za 2 tygodnie mam urlop, planuję posłuchać wyżej wymienionych.

Jest trochę bardzo wydajnych wzmacniaczy klasy D, ale trochę się ich obawiam.

Link to comment
Share on other sites

A co do wzmacniaczy denona. Aktualnie napędzam je denonem pma 860 i za bardzo nie mam porównania z innymi zestawieniami ale według was jak to wypada? Słuchałem jedynie oprócz tego na nadzie jeszcze ale ten mi się nie spodobał. Roksana kandy k2 po raz kolejny jest polecany widze, reszta to nowość ale z denona zrezygnuje na pewno. Wstępnie spodobał mi się polecany wyzej music hall.

Link to comment
Share on other sites

Mi się wydaje jednak że slabiutka mocowo (80w przy 8Ohm) i na poborze też. Wg mnie nawet jeśli wykrztusi cos więcej niż mój aktualny pma 860 to niewiele.

 

Poza tym nie sądzę żeby brzmieniami dorównal reszcie szczególnie przy tym zestawieniu

Link to comment
Share on other sites

Roksana Kandy K2 możesz trafić w miarę nową używkę do 2500zł w idealnym stanie, zdarza się jeszcze na gwarancji dlatego jest polecany. No i "Made in England". Zbliżone cenowo Xindaki są w zasadzie niedostępne w salonie do odsłuchu, a o używki trudno, a jak już się trafią to ostatnio widziałem za 3600zł. W stosunku do K2 nie wiem czy warto dopłacać ponad 1000zł.

BC Acoustic EX-332D, Yamaha A-S 1100, Creek 100A czy Roksan Kandy K3 to nowości, używanego chyba jeszcze nie dostaniesz.

Z kolei Music Hall a70.2, Exposure 3010S2, Atoll IN200SE pojawiają się bardzo rzadko i trzeba wyłożyć koło 5,5tys.

Nie odpuszczałbym PMA 2020AE - do 860 nie ma co porównywać. Moc katalogowa 2020 jest mocno zaniżona.

Biorąc pod uwagę oprócz brzmienia - budowę, jakość wykonania, bezawaryjność, wyposażenie, "made in Japan" moim zdaniem jeden z najlepszych wzmacniaczy do 10tys. Używany w stanie idealnym spokojnie można dostać za 5,5tys. Nie wiem jak z Chorusami 726, ale słuchałem z Arią 926 i było rewelacyjnie. Oczywiście jak to u nas w salonach problem z możliwością do odsłuchu. Salony, które oferują tego Denona nie mają go na stanie, tylko na zamówienie.

Co do Audiomatus AS500 to gdzie go posłuchać? Z informacji na stronie wynika, że producent wycofał ten model. O ile prawie wszyscy użytkownicy zgodnie piszą o referencyjnym basie i górze, o tyle co do średnicy mają zupełnie odmienne zdania. Jedni piszą o chłodnej, szczupłej i wycofanej, a np, W. Pacuła w High Fidelity o lampowej, ciepłej i nasyconej średnicy.

Link to comment
Share on other sites

Faktycznie AS500 jest już nie produkowany, aktualnie w ofercie są monobloki AM700 para za 6000 pln.

Cóż dźwięk każdy opisze inaczej, zgodne może być wykop+lampowość.

Jest to zdecydowanie mocna pozycja do odsłuchania. Denon2020 jest mocny ale nie aż tak.

Musica curat cor meum et animam meam delenit

Link to comment
Share on other sites

Mialem chorusy 816vw I Copland csa28 robil z nimi co chcial.Jesli to podobne do wysterowania glosniki to war to sprobowac

 

Sluchalem tego Coplanda z moimi Usherami i musze powiedziec, ze zagral jakos plasko, brakowalo fundametu basowego w dzwieku. Najlepsza w tym wzmaku jest chyba srednica.

Link to comment
Share on other sites

Ja z nim kilkunastu kolumn słuchałem i jedyne z którymi nie zagrał to nowe proAc s148.Te byłe za trudne ale focale 816 fruwały pod nim niemiłosiernie.Szyby i szklanki w kuchni latały więc chyba podstawa basowa była ok.Wcześniej miałem MF A300 i zamieniłem właśnie na coplanda.Co kto lubi dlatego trzeba samemu słuchać.

Copland CTA 402,Copland CDA 288 .Dali Mentor 5

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.