Jump to content
IGNORED

Cambridge audio cxn jako przedwzmacniacz


Sprezyn1982

Recommended Posts

CA CXN jako przedwzmacniacz sprawuje się wyjątkowo dobrze, wielokrotnie konfigurowaliśmy zestawy, które CXN wykorzystywały jako zródło i przedwzmacniacz, stosując bardzo zaawansowane koncówki mocy. Tak więc taką konfigurację polecam.

Natomiast wybór koncówki mocy zależy już od wielu czynników, przede wszystkim zastosowanych kolumn oraz Twoich preferencji brzmieniowych.

Zapraszam serdecznie na odsłuchy do naszego salonu, w przypadku pytań oczywiście służę pomocą.

Pomagamy, doradzamy, wypożyczamy, zapraszamy na indywidualne odsłuchy.

Najlepsze ceny dla forumowiczów magazynu Audiostereo - zapytaj o ofertę! Pełna oferta na stronie www.Q21.pl.

Link to comment
Share on other sites

Z jedną małą uwagą.

CXN ma tendencję do "wysuszania" brzmienia. Zresztą to przypadłość cyfrowego wzmocnienia Cambridge Audio już od czasu SM 6 od 1 wersji.

Ale tak jak pisze Q21, nie mając planów na zakup klasycznego analogowego pre-out'a, CXN w tej roli sprawdzi się bardzo dobrze. A przy tym jako streamer spisywac się będzie co najmniej bardzo dobrze.

Na pewno przy dobrej skalkulowanej ze sprzedawcą cenie wart jest wydanych na niego pieniędzy.

#IRespect Music  SORRY! NIE TRAWIĘ AGROMUZYKI.

Link to comment
Share on other sites

Cyfrowa regulacja wzmocnienia zastosowana w CA, zarówno w SM jak i w CXN w niskim zakresie zmniejsza rozdzielczość. Stąd dźwięk staje się suchy, bez masy,

traci wybrzmienia, detal itp.

Jeżeli ktoś słucha cicho i na średnim poziomie, może odczuć degradację brzmienia.

Ktoś na tym forum pisał, że wstawił dzielnik rezystorowy między CA a wzmacniaczem. W ten sposób niby wchodził na wyższe poziomy głośności w CA. Niby miało być lepiej. Nie wiem.

CXN, Arcam CD37, Hegel H360, ekta MKII (Troels Gravesen)

Link to comment
Share on other sites

Aby to rozwiązać, zapraszam serdecznie na odsłuchy do naszego salonu. Można wtedy osobiście przekonać się o klasie urządzenia, nie ma także problemu z wypożyczeniem streamera i odsłuchu w swoim systemie w domu.

Pomagamy, doradzamy, wypożyczamy, zapraszamy na indywidualne odsłuchy.

Najlepsze ceny dla forumowiczów magazynu Audiostereo - zapytaj o ofertę! Pełna oferta na stronie www.Q21.pl.

Link to comment
Share on other sites

Witam mam pytanko właśnie zmieniam marantz na 6005 na C A cxn myślę o zakupie końcówki mocy Audio gd master 3 i mam pytanie jak się sprawuje C A w roli przedwzmacniacza pozdrawiam.

 

U mnie ca851 jako przedwzmak nie sprawdzil sie wlasnie przez klopoty z glosnioscia. Skala do 30 to troche za malo i przy niskich wartosciach dzwiek jest plaski....

Link to comment
Share on other sites

Cyfrowa regulacja wzmocnienia zastosowana w CA, zarówno w SM jak i w CXN w niskim zakresie zmniejsza rozdzielczość. Stąd dźwięk staje się suchy, bez masy,

traci wybrzmienia, detal itp.

Jeżeli ktoś słucha cicho i na średnim poziomie, może odczuć degradację brzmienia.

Ktoś na tym forum pisał, że wstawił dzielnik rezystorowy między CA a wzmacniaczem. W ten sposób niby wchodził na wyższe poziomy głośności w CA. Niby miało być lepiej. Nie wiem.

O to to.Traci się masę i detale.Ja u siebie nie mam tak źle,bo moja końcówka ma regulację wzmocnienia.Ustawiłem na niej -17 dB,także w CASM operuję na około -20-26 dB,gdzie już ten problem nie występuje.Ale to nie jest tak,że CASM jest kiepski.Jak dotąd jestem bardzo zadowolony.

Link to comment
Share on other sites

Sprzedawca jest od tego, by sprzedać produkt będący w kręgu zainteresowań potencjalnego nabywcy.

Na Forum nikomu (z zasady) nie chcemy niczego sprzedać, dzielimy się informacją z własnych doświadczeń z danym produktem.

 

A teraz w temacie streamer Cambridge'a jako pre-out.

Miałem w domu (nie na odsłuchach, ale jako sprzęt audio) Stream Magic 6 od wersji 1 po 2, miałem CXN i 851N.

SM 6 i CXN mają bez trudu do wychwycenia spłaszczony dźwięk w przypadku, gdy pracują ze swoim cyfrowym wzmocnieniem.

W zestawach miałem dla porównania analogowy pre-amp tej samej firmy (seria Azur 851).

Wraz z towarzyszącymi im 2x Azur 851W bez trudu dało się słyszeć degradacje barwy, nasycenia i tzw. powietrza gdy SM i CXN grały jako pre-amp.

Czy to oznacza, że jako wzmacniacz cyfrowy CXN gra źle? Nie, ale nie gra na tyle, na ile może to wszystko zagrac gdy posłuzymy się lepszym wzmocnieniem.

Nie stosowałem dławików ani innych rozwiązań. Doszedłem do wniosku jednego - Cambridge daje wzmacniacz cyfrowy jako swego rodzaju bonus dla osób nie poszukujących idealności brzmienia w kazdym calu.

Sam streamer należy brać jako idealnego partnera przy odsłuchach plików. I tutaj jego siła w tym, za co płacimy. w tym, ze jako cyfrowe źródło jest idealnym rozwiązaniem na wiele lat.

Natomiast jak napisałem powyżej, dla mnie osobiście pre-amp cyfrowy nie dawał w 100% tego, co mozna usłyszeć z SM/CXN gdy te urzadzenia grają jedynie jako źródła.

Degradacja barwy brzmienia w tym przypadku jest słyszalna bez trudu i nie ma sensu pakowac sie docelowo z CXN jako pre-outem cyfrowym. Chyba…że nie zależy nam na 100% mozliwości brzmienia tego streamera.

 

Skoki ustawiania głośności są jeszcze jakoś do "przełknięcia", ale też bywają irytujące. Dla mnie w pewnym momencie stał sie irytujący nawet napis VOLUME na przedniej sciance SM6, bo stwierdziłem jedno, skoro to jedynie namiastka mozliwości, to powinno być to raczej w swej formie ukryte przed światem, niż eksponoane. W CXN napis VOLUME zniknął - i słusznie!

#IRespect Music  SORRY! NIE TRAWIĘ AGROMUZYKI.

Link to comment
Share on other sites

CA CXN jako przedwzmacniacz sprawuje się wyjątkowo dobrze, wielokrotnie konfigurowaliśmy zestawy, które CXN wykorzystywały jako zródło i przedwzmacniacz, stosując bardzo zaawansowane koncówki mocy. Tak więc taką konfigurację polecam.

Natomiast wybór koncówki mocy zależy już od wielu czynników, przede wszystkim zastosowanych kolumn oraz Twoich preferencji brzmieniowych.

Zapraszam serdecznie na odsłuchy do naszego salonu, w przypadku pytań oczywiście służę pomocą.

Mam CA SM6 jako pre w połączeniu z Atollem AM100, ale wszędzie piszą że streamery CA jako preamp kastruje brzmienie, jak z tym jest w końcu? bo ja jakoś nie odczuwam jakiś braków.

 

Natomiast jak napisałem powyżej, dla mnie osobiście pre-amp cyfrowy nie dawał w 100% tego, co mozna usłyszeć z SM/CXN gdy te urzadzenia grają jedynie jako źródła.

Dlatego chciałbym np. CA SM 6 wpiąć w Hegla HD25, a ten w roli pre do Atolla.

 

w CASM operuję na około -20-26 dB

Też tak mam i poniżej -20 bardzo rzadko się zapędzam, chyba że płyta cicho nagrana :)

 

Cyfrowa regulacja wzmocnienia zastosowana w CA, zarówno w SM jak i w CXN w niskim zakresie zmniejsza rozdzielczość. Stąd dźwięk staje się suchy, bez masy,

traci wybrzmienia, detal itp

że co?!

A z czym to gra, ze tak zapytam?

Jakoś ani ja , ani wielu znajomych u mnie tego nie stwierdzają, tylko że u mnie trochę uzdrawiaczy w sprzęcie, pod sprzętem i na ścianach :)))

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

Link to comment
Share on other sites

Sprzedawca jest od tego, by sprzedać produkt będący w kręgu zainteresowań potencjalnego nabywcy.

Na Forum nikomu (z zasady) nie chcemy niczego sprzedać, dzielimy się informacją z własnych doświadczeń z danym produktem.

 

A teraz w temacie streamer Cambridge'a jako pre-out.

Miałem w domu (nie na odsłuchach, ale jako sprzęt audio) Stream Magic 6 od wersji 1 po 2, miałem CXN i 851N.

SM 6 i CXN mają bez trudu do wychwycenia spłaszczony dźwięk w przypadku, gdy pracują ze swoim cyfrowym wzmocnieniem.

W zestawach miałem dla porównania analogowy pre-amp tej samej firmy (seria Azur 851).

Wraz z towarzyszącymi im 2x Azur 851W bez trudu dało się słyszeć degradacje barwy, nasycenia i tzw. powietrza gdy SM i CXN grały jako pre-amp.

Czy to oznacza, że jako wzmacniacz cyfrowy CXN gra źle? Nie, ale nie gra na tyle, na ile może to wszystko zagrac gdy posłuzymy się lepszym wzmocnieniem.

Nie stosowałem dławików ani innych rozwiązań. Doszedłem do wniosku jednego - Cambridge daje wzmacniacz cyfrowy jako swego rodzaju bonus dla osób nie poszukujących idealności brzmienia w kazdym calu.

Sam streamer należy brać jako idealnego partnera przy odsłuchach plików. I tutaj jego siła w tym, za co płacimy. w tym, ze jako cyfrowe źródło jest idealnym rozwiązaniem na wiele lat.

Natomiast jak napisałem powyżej, dla mnie osobiście pre-amp cyfrowy nie dawał w 100% tego, co mozna usłyszeć z SM/CXN gdy te urzadzenia grają jedynie jako źródła.

Degradacja barwy brzmienia w tym przypadku jest słyszalna bez trudu i nie ma sensu pakowac sie docelowo z CXN jako pre-outem cyfrowym. Chyba…że nie zależy nam na 100% mozliwości brzmienia tego streamera.

 

Skoki ustawiania głośności są jeszcze jakoś do "przełknięcia", ale też bywają irytujące. Dla mnie w pewnym momencie stał sie irytujący nawet napis VOLUME na przedniej sciance SM6, bo stwierdziłem jedno, skoro to jedynie namiastka mozliwości, to powinno być to raczej w swej formie ukryte przed światem, niż eksponoane. W CXN napis VOLUME zniknął - i słusznie!

 

Jak rozumiem 851 zaliczany jest takze do streamerow ktorych nie nalezy wykorzystywac jako preamp?

 

Zaznaczam ze mam wzmaciacz hegel 160

Link to comment
Share on other sites

że co?!

A z czym to gra, ze tak zapytam?

Jakoś ani ja , ani wielu znajomych u mnie tego nie stwierdzają, tylko że u mnie trochę uzdrawiaczy w sprzęcie, pod sprzętem i na ścianach :)))

To nie musi grać z czymś, taka jest zasada działania.

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

CXN, Arcam CD37, Hegel H360, ekta MKII (Troels Gravesen)

Link to comment
Share on other sites

Jak rozumiem 851 zaliczany jest takze do streamerow ktorych nie nalezy wykorzystywac jako preamp?

 

Zaznaczam ze mam wzmaciacz hegel 160

 

Akurat z 851N jest ciut inna sytuacja. Gra "lepiej". Nie tak może otwarcie i z takim rozmachem jak w przypadku gdy służy jedynie jako klasyczne cyfrowe źródło, ale nie ma juz tak wielkiej/słyszalnej różnicy.

Po XLR zagrał lepiej, niż SM6. Dlatego jeśli ja (subiektywnie) miałbym kupić dziś SM6+pre-amp…wolałbym od ręki zainwestować w 851N. Otrzymujemy lepszy streamer, lepiej brzmiący w detalach i do tego nie jest tak bardzo cyfrowa amplifikacja skopana jak w przypadku SM6.

Chcę tylko nadmienić, że zapewne są i będą osoby, które nawet tego nie zauważą co dzieje się z dźwiękiem w przypadku gdy sm6 jest eż cyfrowym pre-amp'em. Ale porównując "łeb w łeb" Azur 851E z SM6/CXN słychać wyraźnie, że brzmienie nie wysila się i wszystko absolutnie w każdym zakresie jest oferowane na pół gwizdka.

#IRespect Music  SORRY! NIE TRAWIĘ AGROMUZYKI.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Ja również uważam, że SM6 jako preamp to takie sobie sterowanie głośnością. Grałem i po rca i XLR,Końcówki na modułach ASP500.Z poziomami głośności to nie było problemu ,jednak z dźwiękiem- to już mi nie pasowało. Miałem pre na ecc88 i było bardziej muzykalnie. Teraz pre sonus oliwa i jeszcze lepiej. Jako streamer mi SM6 pasuje - wszystko widzi, nic nie tnie i tyle mi potrzeba.Jako pre zainwestowałem w inny.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Ja również uważam, że SM6 jako preamp to takie sobie sterowanie głośnością. Grałem i po rca i XLR,Końcówki na modułach ASP500.Z poziomami głośności to nie było problemu ,jednak z dźwiękiem- to już mi nie pasowało. Miałem pre na ecc88 i było bardziej muzykalnie. Teraz pre sonus oliwa i jeszcze lepiej. Jako streamer mi SM6 pasuje - wszystko widzi, nic nie tnie i tyle mi potrzeba.Jako pre zainwestowałem w inny.

Nie wiem czy też miałeś Kolego takie wrażenie, że zawsze brakowało tej zasadniczej kropki nad i. Tego powietrza, gęstości brzmienia, nasycenia brzmienia w przypdku gdy SM6 uzywany był jako pre-amp.

#IRespect Music  SORRY! NIE TRAWIĘ AGROMUZYKI.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam, mam podobny problem, przy cichym odsluchu CXN jako pre-amp gra płasko. Posiadam końcówkę Rotel RB1582 i Bowersy CM10. Planuję dokupienie osobnego pre Rotel RC 1570. Co o tym sądzicie? Warto? W tym pre można też ustawić na każdym wejściu stały poziom głośności np. 100%. I tu moje drugie pytanie czy wychodząc z Denona x4200 po pre i wchodząc do przedwzmacniacza właśnie na te wejście z max glosnoscia np. AUX będzie sterowanie w kinie tylko z Denona? I czy to się sprawdza? Pod wejście np CD będzie podpiety CXN by obsługiwać kino i stereo na dobrym poziomie.

Z góry dzięki za podpowiedz.

 

Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka

...

Link to comment
Share on other sites

.

 

Witam, mam podobny problem, przy cichym odsluchu CXN jako pre-amp gra płasko. Posiadam końcówkę Rotel RB1582 i Bowersy CM10. Planuję dokupienie osobnego pre Rotel RC 1570. Co o tym sądzicie? Warto? W tym pre można też ustawić na każdym wejściu stały poziom głośności np. 100%. I tu moje drugie pytanie czy wychodząc z Denona x4200 po pre i wchodząc do przedwzmacniacza właśnie na te wejście z max glosnoscia np. AUX będzie sterowanie w kinie tylko z Denona? I czy to się sprawdza? Pod wejście np CD będzie podpiety CXN by obsługiwać kino i stereo na dobrym poziomie.

Z góry dzięki za podpowiedz.

 

Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka

 

I będzie grał płasko. To taki miły dodatek od CAudio przy okazji solidnego streamera. Nic więcej.

#IRespect Music  SORRY! NIE TRAWIĘ AGROMUZYKI.

Link to comment
Share on other sites

Heh strach sie wychylac ale ja tego splaszczenia o ktorym napisaliscie po prostu nie slysze. Laczylem cxn na rozne sposoby i jako preamp gra mi to najlepiej a slucham na niskich poziomach glosnosci. Puszczalem tez normalnie przez integre w trybie pracy normalnym (nie jako preamp). Nawet ostatnio widzialem ze CA adresowalo do tej kwestii. Moze za malo czujny jestem i plaskiego nie wyczuwam ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest aqs

(Konto usunięte)

mam SM6 i bardzo krótko robił za pre z Atollem AM100se dlaczego krótko, bo SM6 nie nadaje się za pre zaczynało to grać na -16dB ciszej była tragedia, dźwięk był nijaki, pozbyłem się nowego Atolla po 2 miesiącach

Link to comment
Share on other sites

Hmmm moze cos w toku produkcji poprawili (moj jest swiezynka z poczatku lutego kupiony). A moze faktycznie czegos tu nie slysze.

Tu link co mysli same CA na ten temat:https://techsupport.cambridgeaudio.com/hc/en-us/articles/207094149-Does-using-the-digital-volume-control-feature-of-my-player-reduce-the-audio-quality-resolution-

No ale wiadomo, Volkswagen tez twierdzil ze jest eco friendly ;)

Link to comment
Share on other sites

mam SM6 i bardzo krótko robił za pre z Atollem AM100se dlaczego krótko, bo SM6 nie nadaje się za pre zaczynało to grać na -16dB ciszej była tragedia, dźwięk był nijaki, pozbyłem się nowego Atolla po 2 miesiącach

 

To dziwne, bo w moim przypadku tak źle nie jest i spokojnie sobie mogę posłuchać na -22 czy -20 do -16 czy mniej tylko na bardzo cichych nagraniach.

Wcale nie jest tak źle z CA SM6 jako pre dużo zależy od reszty, tylko że jak to u mnie mam kable w cenie klocków, a czasem drożej do tego kilka "uzdrawiaczy" oraz bdb zasilanie i adaptację akustyczną-tutaj nie ma mowy o płaskim graniu.

Było u mnie kilka osłuchanych osób i nie narzekali, może poza jedną ale gość to "wyjątek" zresztą wtedy jeszcze nie miałem obczajonych filtrów w CA SM6 i troszkę inne okablowanie.

Teraz i tak wjechał Hegel HD12 w roli DAC/pre w połączeniu z AM 100 jest lepszy od CA to nie podlega dyskusji, ale CA i tak zostaje jako streamer.

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.