Skocz do zawartości
IGNORED

Jak i czym podłączyć taki zestaw


armbi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Bardzo proszę o pomoc gdyz w temacie audio jestem generalnie laikiem. Wiem, że graty, które posiadam najprościej wymienić na zestaw kina domowego, ale na razie mam co mam i chciałbym uzyskac z tego jak najlepszy dźwięk, o ile to możliwe.

 

Może przedstawię co za budżetowe sprzęty posiadam i powiem w czym problem.

 

Mam tv LED Samsung UE40C6000, w którym padło gniazdo słuchawkowe mini jack. Do tegoż gniazda miałem podłączony zestaw głośników 2.1 Phillipsa własnie po kablu z wtykiem mini jack. Wiem, że to kino domowe dla ubogich, ale dopóki się nie przeprowadzę nie mam miejsca na inwestowanie w lepszy sprzęt. Wracając do tematu - przestudiowawszy trochę for stwierdziłem, że zakupię adapter analogowo-cyfrowy ( cos takiego:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ) i kablem optycznym połączę to z wyjściem optycznym w TV i optykiem w tym adapterze, a głośniki podepnę w/w mini jackiem przez 2xRCA. Zadziałało. Tak poradziłem sobie z dźwiękiem, przy czym jest jaki jest.

 

Mam też MXQ Android media box, który służy mi za centrum medialne, połączone z TV kablem HDMI.

 

Problem: zauważyłem, że kiedy podepnę słuchawki Creative 3D tactic Alpha bezpośrednio do tego RCA to dźwięk w słuchawkach jest płaski, bez basu, przyciszony. Kiedy natomiast te słuchawki podpinam do media box przez USB (słuchawki mają wtyk jack i jakby kartę dżwiękową zakończoną USB) to dźwięk jest normalny, tzn są basy, jest głośniej, z tym, że słychać delikatne trzaski, co podejrzewam jest kwestią tego, że słuchawki i podłączenie USB jest dedykowane do komputera. Dodam, że ten media box nie ma wejścia jack na słuchawki.

 

1. Czy ten adapter analogowo-cyfrowy z racji połączenia z TV przez optyk daje lepszy dżwięk niż tak jak wczęśniej miałem podpięte po prostu do wejścia słuchawkowego?