Jump to content
IGNORED

Wkładka do rocka ~400zł


kalwi

Recommended Posts

Witam,

planuję zmienić wkładkę w moim Pionieerze PL-115D, obecnie mam AT95E. Muzyka jakiej słucham to głównie klimaty typu Dire Straits, Pink Floyd, itp.

W tych okolicach można znaleźć następujące wkładki:

- AT120E/T 450zł

- Orton 2m Red

- Sumico Black Pearl

- Grado Prestige Green

 

Którą z nich powinienem wybrać?

Link to comment
Share on other sites

Im lepszy szlif tym mniejsze wk..wienie pod koniec strony :-) ja mam at440mla i zapomniałem co to IGD, no chyba ze płyta zaorana albo skopane tłoczenie. Na audioshow słyszałem kilkadziesiąt razy wkładki za pierdylion z gównianymi szlifami i druga część strony płyty zaczynała się zapiaszczać im bliżej szpindla. Tragedia, co z tego że wkładka pięknie brzmi jak dźwięk jest przesterowany.

"Proszę państwa. Ja nie jestem przeciwny zebraniom, wręcz przeciwnie, nie mam nic naprzeciwko, ale..."

Link to comment
Share on other sites

Im lepszy szlif tym mniejsze wk..wienie pod koniec strony :-) ja mam at440mla i zapomniałem co to IGD, no chyba ze płyta zaorana albo skopane tłoczenie. Na audioshow słyszałem kilkadziesiąt razy wkładki za pierdylion z gównianymi szlifami i druga część strony płyty zaczynała się zapiaszczać im bliżej szpindla. Tragedia, co z tego że wkładka pięknie brzmi jak dźwięk jest przesterowany.

E tam, przesadzasz troche. Mam troche wkladek i kilka ramion. Denon DL-103 SA ze szlifem sferycznym podwieszony na 12-calowym "ciezkim" ramieniu z epoki Audio Technica ATP-16T gra tak jak pies spuszczony ze smyczy i zadne IGD mu niegrozne.

 

Na miejscu zalozyciela tematu w tej cenie bralbym AT-120E. Co prawda Audio Techniki graja delikatnie odchudzonym dzwiekiem, a w rocku liczy sie miesiwo i wykop, lepiej wg mnie zagra jakis Shure z epoki. U mnie gra Shure V15 Type III na "lekkim" ramieniu i do rocka jak na MM jest swietnie.

"Life is too short for boring HiFi..."

Link to comment
Share on other sites

E tam, przesadzasz troche. Mam troche wkladek i kilka ramion. Denon DL-103 SA ze szlifem sferycznym podwieszony na 12-calowym "ciezkim" ramieniu z epoki Audio Technica ATP-16T gra tak jak pies spuszczony ze smyczy i zadne IGD mu niegrozne.

 

Na miejscu zalozyciela tematu w tej cenie bralbym AT-120E. Co prawda Audio Techniki graja delikatnie odchudzonym dzwiekiem, a w rocku liczy sie miesiwo i wykop, lepiej wg mnie zagra jakis Shure z epoki. U mnie gra Shure V15 Type III na "lekkim" ramieniu i do rocka jak na MM jest swietnie.

Masz większe doświadczenie z tym wachlowaniem ramionami i wkładkami. Ja na swoim testowałem tylko at440, at-95e i Denka Dl-160 wygrała at440 :-) coś mnie ciągnie do tych audio-technik. No i nie mam możliwości zakupu i przystawienia innego ramienia w moim techniaczu.

"Proszę państwa. Ja nie jestem przeciwny zebraniom, wręcz przeciwnie, nie mam nic naprzeciwko, ale..."

Link to comment
Share on other sites

"Sfera MC LO" jest wg mnie świetna do starych realizacji nagrań, starych tłoczeń z czasów gdzie u ludzi w domach dominowały wkładki ze szlifem sferycznym i pod te szlify szykowano materiał na winle. Do wyciągania detalu z rowka z nagrań po roku 80-tym warto uźyć ostrzejszego szlifu. Taki Michael Jackson (Thriller/Bad) czy Vollenweider (Carvena Magica itp.) obłędnie brzmią na szlifach Shibata/MicroLinear. Z kolei Presley, Te Beatles, Miles Davis, Milt Jackson i ogólnie stary dobry jazz przepięknie brzmi ze sfery w wydaniu serii wkładek Denona 103, pod warunkiem, że da się tej wkładce masy efektywnej, warto też zwiększyć długość ramienia oraz "dopali" trafami i muzyka gra.

 

Jeśli ciągnie Cię to Audio-Technik, to polecam Ci kiedyś posłuchać jak gra Audio-Technica 33 PTG MKI. Nie dlatego że ja ją akurat mam. Moim zdaniem to najbardziej udana wkładka tej firmy. Gra przepięknie, ostry szlif na wsporniku z boru, konstrukcja cewek - ogólnie topologia tej wkładki sprawia, że doskonale wciąga detal z rowka. Muzyka, w której mnóstwo detalu, brzmi fantastycznie. Nie brakuje tutaj basu, ale najmocniejszą stroną jest tutaj górny środek i góra. Cudowna, krylicznie czysta, wręcz aksamitna i perlista góra.

Jednak gdy za chwilę zapodać takiego Ortofona Cadenzę Black - czar nagle pryska, bo oprócz genialnego detalu pojawia sę to czarowanie, muzykalność, "klejenie się" dźwięku, mocniejszy i głębszy bas, piękna bogata średnica i cudowna, aczkolwiek inna góra. No, ale cena wkładek jest diametralnie inna, ale przynajmniej człowiek wie za co zapłacił.

 

Co do AT 440MLa, oczywiście świetna wkładka. Na pewno lepsza od AT-120E. Tylko ceny 440-stek skoczyły pewnie powyżej 7 stów...

"Life is too short for boring HiFi..."

Link to comment
Share on other sites

Ja swoją at440 kupiłem jeszcze za dobrych czasów a amazon.com za jakieś 300 pln ;-) wziąłem 2 bo sprzedawca miał wtedy chyba ich ze 20 dostępnych. Poszły z dnia na dzień :-) 7-8 stów to przegięcie trochę ale była jeszcze fajna wkładka tutaj na forum przywoływana kilka razy Tonar Nagaoka JT-555 za ok 100$.

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Cena customer friendly jak mówią Rosjanie ;-) a i szlif już delikatnie zaawansowany bo "With the ULTRA-EX (shibata shaped) stylus tip,"

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Proszę państwa. Ja nie jestem przeciwny zebraniom, wręcz przeciwnie, nie mam nic naprzeciwko, ale..."

Link to comment
Share on other sites

"Sfera MC LO" jest wg mnie świetna do starych realizacji nagrań, starych tłoczeń z czasów gdzie u ludzi w domach dominowały wkładki ze szlifem sferycznym i pod te szlify szykowano materiał na winle. Do wyciągania detalu z rowka z nagrań po roku 80-tym warto uźyć ostrzejszego szlifu. Taki Michael Jackson (Thriller/Bad) czy Vollenweider (Carvena Magica itp.) obłędnie brzmią na szlifach Shibata/MicroLinear. Z kolei Presley, Te Beatles, Miles Davis, Milt Jackson i ogólnie stary dobry jazz przepięknie brzmi ze sfery w wydaniu serii wkładek Denona 103, pod warunkiem, że da się tej wkładce masy efektywnej, warto też zwiększyć długość ramienia oraz "dopali" trafami i muzyka gra.

 

Jeśli ciągnie Cię to Audio-Technik, to polecam Ci kiedyś posłuchać jak gra Audio-Technica 33 PTG MKI. Nie dlatego że ja ją akurat mam. Moim zdaniem to najbardziej udana wkładka tej firmy. Gra przepięknie, ostry szlif na wsporniku z boru, konstrukcja cewek - ogólnie topologia tej wkładki sprawia, że doskonale wciąga detal z rowka. Muzyka, w której mnóstwo detalu, brzmi fantastycznie. Nie brakuje tutaj basu, ale najmocniejszą stroną jest tutaj górny środek i góra. Cudowna, krylicznie czysta, wręcz aksamitna i perlista góra.

Jednak gdy za chwilę zapodać takiego Ortofona Cadenzę Black - czar nagle pryska, bo oprócz genialnego detalu pojawia sę to czarowanie, muzykalność, "klejenie się" dźwięku, mocniejszy i głębszy bas, piękna bogata średnica i cudowna, aczkolwiek inna góra. No, ale cena wkładek jest diametralnie inna, ale przynajmniej człowiek wie za co zapłacił.

 

Co do AT 440MLa, oczywiście świetna wkładka. Na pewno lepsza od AT-120E. Tylko ceny 440-stek skoczyły pewnie powyżej 7 stów...

 

wlacze sie z pytaniem, a do rocka/metalu/jazz cos w miare uniwersalnego, do Ad Fonciaka, zamiast Goldringa 1042, w podobnym pulapie cenowym, wiec zakladam, ze MM, cos bys zaproponowal? Ortofon 2m Bronze?

Link to comment
Share on other sites

wlacze sie z pytaniem, a do rocka/metalu/jazz cos w miare uniwersalnego, do Ad Fonciaka, zamiast Goldringa 1042, w podobnym pulapie cenowym, wiec zakladam, ze MM, cos bys zaproponowal? Ortofon 2m Bronze?

To pytanie idealnie byłoby zadać pewnej grupie "AdFontesiarzy", którzy w swoim czasie przenieśli się na inne forum. Chłopaki znają się na analogu jak mało kto, ciągle czegoś szukają, poprawiają, smarują łożyska i z pewnością coś by doradzili. Z tego co pamiętam lubią Dynavectory, Goldringi i ostatnio doszedł bodajże Benz.

 

Ja zaproponowałbym Ci trochę inaczej podejść do sprawy, ale nie ma absolutnie żadnej gwarancji, że moja propozycja przypadnie Ci do gustu ;)

"Life is too short for boring HiFi..."

Link to comment
Share on other sites

To pytanie idealnie byłoby zadać pewnej grupie "AdFontesiarzy", którzy w swoim czasie przenieśli się na inne forum. Chłopaki znają się na analogu jak mało kto, ciągle czegoś szukają, poprawiają, smarują łożyska i z pewnością coś by doradzili. Z tego co pamiętam lubią Dynavectory, Goldringi i ostatnio doszedł bodajże Benz.

 

Ja zaproponowałbym Ci trochę inaczej podejść do sprawy, ale nie ma absolutnie żadnej gwarancji, że moja propozycja przypadnie Ci do gustu ;)

 

gramofonu nie zmieniam:)

Link to comment
Share on other sites

Stad pytanie, moze w ortofonie wiecej czaru analogu niz G1042?

 

Miałem przez kilka tygodni G1042. Nie było tragedii zwłaszcza patrząc na cenę tej wkładki, ale zdecydowanie bardziej wolałbym Ortofona 2M Black. Tutaj wg mnie warto dozbierać grosza.

 

Myślę, że dobrze piszesz. Oczywiście najtańszy "oemowy" Ortofon tylko działa, ale lepsze modele MM i MC to piękna "europejska" szkoła brzmieniowa. Kup, podwieś, dokładnie skalibruj, posłuchaj. Może to będzie to?

"Life is too short for boring HiFi..."

Link to comment
Share on other sites

Miałem przez kilka tygodni G1042. Nie było tragedii zwłaszcza patrząc na cenę tej wkładki, ale zdecydowanie bardziej wolałbym Ortofona 2M Black. Tutaj wg mnie warto dozbierać grosza.

 

Myślę, że dobrze piszesz. Oczywiście najtańszy "oemowy" Ortofon tylko działa, ale lepsze modele MM i MC to piękna "europejska" szkoła brzmieniowa. Kup, podwieś, dokładnie skalibruj, posłuchaj. Może to będzie to?

 

moze znajde jakiegos Fonciaka w Wawie z 2m black, albo chociaz z bronze, mysle, ze powoli pojde tropem tej wkladki i zaczne na nia odkladac:)

Link to comment
Share on other sites

Bronze zapewne zagra sympatyczniej vs 1042.

Black - to już zbyt wysoka cena w stosunku do tego co ma do zaoferowania - w sensie przeskoku Bronza.

Black też będzie rozbity przez choćby prostą MCLO z niższego/podobnego przedziału cenowego.

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Link to comment
Share on other sites

Bronze zapewne zagra sympatyczniej vs 1042.

Black - to już zbyt wysoka cena w stosunku do tego co ma do zaoferowania - w sensie przeskoku Bronza.

Black też będzie rozbity przez choćby prostą MCLO z niższego/podobnego przedziału cenowego.

 

czyli myslisz, ze nie warto przesadzac z Black? tym ze z budzetem nie chce przesadzac, bo dziecku nie bede mial co dac do jedzenia;) z MC musialbym poprosic o modyfikacje pre, ale to jest do zrobienia, tylko pytanie, czy warto przechodzic na MC w tym wypadku i budzecie.

Link to comment
Share on other sites

Black gra lepiej od Bronze. Co nie oznacza że Bronze jest zły.

 

W MC LO można wejść oczywiście, ale żeby to zagrało, to trzeba mieć już dobre ramię, albo najlepiej dwa, przyzwoity napęd, przyzwoity przedwzmacniacz gramofonowy i wg mnie transformatory dopasowujące. Do tego dochodzą interkonekty. Najlepsze systemy analogowe, które słyszałem, zazwyczaj miały zaimplementowne trafa. Były wyjątki. Systemy analogowe Rogera Adamka nie są oparte na trafach. Jednak cena preampu gramoowego THERIAA nie jest na moją kieszeń. Chyba że zatrudni mnie Ortofon i solidnie mi zapłaci ;)

 

Przejśie na MC LO - tutaj trzeba większej gotówki niż różnica w cenie "Black - Bronze".

"Life is too short for boring HiFi..."

Link to comment
Share on other sites

Black gra lepiej od Bronze. Co nie oznacza że Bronze jest zły.

 

W MC LO można wejść oczywiście, ale żeby to zagrało, to trzeba mieć już dobre ramię, albo najlepiej dwa, przyzwoity napęd, przyzwoity przedwzmacniacz gramofonowy i wg mnie transformatory dopasowujące. Do tego dochodzą interkonekty. Najlepsze systemy analogowe, które słyszałem, zazwyczaj miały zaimplementowne trafa. Były wyjątki. Systemy analogowe Rogera Adamka nie są oparte na trafach. Jednak cena preampu gramoowego THERIAA nie jest na moją kieszeń. Chyba że zatrudni mnie Ortofon i solidnie mi zapłaci ;)

 

Przejśie na MC LO - tutaj trzeba większej gotówki niż różnica w cenie "Black - Bronze".

 

nie chce przekraczac pewnych granic finansowych, niezaleznie od wyrzeczen dla portfela;) wiekszosc mojej muzyki nie nalezy do wybitnych lotow realizacyjnych, wiec mysle, ze najlepiej bedzie zostac przy MM, i pomyslec czy 2m bronze czy black.

Link to comment
Share on other sites

nie chce przekraczac pewnych granic finansowych, niezaleznie od wyrzeczen dla portfela;) wiekszosc mojej muzyki nie nalezy do wybitnych lotow realizacyjnych, wiec mysle, ze najlepiej bedzie zostac przy MM, i pomyslec czy 2m bronze czy black.

To może warto przemyśleć Ortofona 540 mk2... Dostępny u Thakkera w cenie Bronze'a a szlif igły z 2m Black.

Link to comment
Share on other sites

540 to Gyger a Black Shibata. Gyger ostrzejszy.

500 to też dobra propozycja dla lekkich ramion. Trzeba pamiętać, że mają mniejszy poziom wyjściowy niż seria 2M i mogą się 'wydawać' mniej dynamiczne. Z tej serii grają praktycznie wszystkie modele.

Z 2M granie zaczyna się od Bronza, bo Black nie oferuje przyrostu jakości jaki wynikałby z przyrostu ceny. Delikatna róznica na górze pasma na granicy percepcji. Upewniałem się na kilka sposobów.

 

Moon

Jak masz bardzo/lekkie ramię to nie ma sensu MC.

Jak ma +- 15g to można pomyśleć o AT OC9 II >> to koszt po cłach i vatach około 2ki z groszami.

Jak by miało w okolicach 25-30 to wtedy 103R. Tania jak na dźwięk, który można z niej wyciągnąć ale warunek - duża masa e ramienia.

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Link to comment
Share on other sites

Moon

Jak masz bardzo/lekkie ramię to nie ma sensu MC.

Jak ma +- 15g to można pomyśleć o AT OC9 II >> to koszt po cłach i vatach około 2ki z groszami.

Jak by miało w okolicach 25-30 to wtedy 103R. Tania jak na dźwięk, który można z niej wyciągnąć ale warunek - duża masa e ramienia.

 

mam aluminiowa 14" w Fonciaku, teraz nie pamietam, ile wazy, zdaje sie 10-13g

 

>Jak ma +- 15g to można pomyśleć o AT OC9 II >> to koszt po cłach i vatach około 2ki z groszami.

 

a jaki to rodzaj dzwieku w stosunku do Bronze? ma byc do metalu/rocka/jazz itp.

Link to comment
Share on other sites

Z 2M granie zaczyna się od Bronza, bo Black nie oferuje przyrostu jakości jaki wynikałby z przyrostu ceny. Delikatna róznica na górze pasma na granicy percepcji. Upewniałem się na kilka sposobów.

Moim zdaniem oferuje przyrost brzmieniowy i dopłata warta jest świeczki. Na jakich kolumnach to odsłuchiwałeś? Jaki tam był tweeter? O ile znowu to nie jest tajemnica... A może były to słuchawki?

 

Jak by miało w okolicach 25-30 to wtedy 103R. Tania jak na dźwięk, który można z niej wyciągnąć ale warunek - duża masa e ramienia.

Fajnie by było gdybyś kiedyś napisał, że "gra wspaniale i słyszałem ją u kolegi jak potrafi zagrać 103R na "ciężkim" ramieniu ATP-12T" ;)

"Life is too short for boring HiFi..."

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.