Skocz do zawartości
IGNORED

Kondensatory - rankingi firm! stwórzmy!


AstraF
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dla zachowania spójności charakteru dźwięku góry i środka pewnie warto dać ten sam model.

 

Masz tam jakiś równoległy na średnim?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez rafa
Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla zachowania spójności charakteru dźwięku góry i środka pewnie warto dać ten sam model.

 

Masz tam jakiś równoległy na średnim?

 

No właśnie w mieszaniu cały sens tej motaniny. Różne kondensatory róznie grają. warto z każdego z nich wyciągnąć to co najlepsze. I tak, jeśli np. ten Miflex KPCU-1 ma rewelacyjny dół, ale nieco poszarpany środek i słabą górę, to warto go uzypełnić czymś co jest dobre w tych aspektach, i wielkościowo uzupełniający częstotliwościom do skorygowania. Tylko takie połaczenie ma sens.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mowie NIE mieszaniu ;) Ale w wypadku CC CSA moze to dobrze zagrac razem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wiadomo za obraz sceny odpowiedzialna jest wyższa średnica/niższa góra.

Sam KPCU-1 gra dobrym basem i ciekawą niższą średnicą. Dorzuciłem mu więc 6,8 nF KSF i to znacznie wyostrzyło górę, nadało życia wysokim tonom. Brakowało mi jednak sceny. Grało to jakby z głośników rozstawionych po bokach, ale gdzieś na środku była dziura. Jakby pusty korytarz przez środek sceny.

Zebrałem się wreszcie na dołożenie 2,2 nF do tego zestawu.

Pierwsze odpalenie niby fajne, ale za bardzo w twarz, za blisko, płaska ściana dźwięku, jednak dużo więcej szczegółów. Grało to na tyle fajnie, że pomimo tej płaskości chciałem słuchać więcej.

Po około pół godziny grania, ta płaska ściana zaczęła powoli znikać i jednocześnie pojawiłą się głebia sceny, ze wszystkimi jej detalami.

Po dwóch godzinach słuchania jest rewelacyjnie. Aż żal iść spać.

Ale spoko spoko, ochłoń. Posłuchasz rano kiedy zawsze muzyka gra najgorzej.

Dzisiaj rano załączam SETa. Od pierwszego utworu jest fajnie. Po paru minutach jest rewelacyjnie. Trudno usiedzieć w miejscu. Głowa się kiwa, nogi przytupują. Jest żywioł, jest pełna scena, jest detal, są wysokie, jest szybki bas, ma fakture. Jest tak jak wspominacie spójność. Jest MUZYKA.

 

Nie mowie NIE mieszaniu ;) Ale w wypadku CC CSA moze to dobrze zagrac razem.

a co niby ma zmienic dodanie pojemnosci tego samego kondensatora? Jeśli ma być o bocznik większa pojemnośc, to lepiej od razu zamówić większy. Nie wiem na czym ci zależy, nie wiiem co chcesz zmieniac/ poprawiac, ale tym sposobem zwiększysz tylko pojemność. Możesz to usłyszeć, ale charakter brzmienia pozostanie ten sam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Kris_54701

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafa

 

pisał o tym, żeby nie mieszać różnych głównych kondensatorów między średnicą a wysokimi.

 

Pozdrawiam

Pygar

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

a co niby ma zmienic dodanie pojemnosci tego samego kondensatora? Jeśli ma być o bocznik większa pojemnośc, to lepiej od razu zamówić większy.

 

Inne pasmo filtruje ten większy kondensator i inne pasmo ten mniejszy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inne pasmo filtruje ten większy kondensator i inne pasmo ten mniejszy.

 

Oj , nie . Ten większy filtruje tez to samo pasmo co mniejszy . Na dodatek obydwa mogą filtrować całe pasmo w całym zakresie audio ( np od 20Hz do 20kHz ) to zależy od układu , rezystorów w filtrze itd .

Podam przykład :

Na wyjściu preampu lampowego jest kondensator 330nF a za nim rezystor do masy 220K - taki filtr ,, przepuszcza" pasmo w całym słyszanym zakresie . Dołączamy równolegle do tego 330nF kondensator 10uF i ... nic się nie zmienia w kwestii przenoszonego pasma odbieranego przez ludzki słuch . Ten 330nF i tak przenosił całe słyszalne pasmo więc dołożenie 10uF nie poszerzyło pasma przenoszenia w słyszalnym zakresie . Może się zmienić barwa , ilość detali , przestrzeń itd bo to są cechy wynikające z budowy kondensatora ale pasmo słyszalne się nie zmieni . Poszerzy się pasmo w zakresie niskich częstotliwości ale i tak poza słyszalnym zakresem .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez arturp

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Oj , nie . Ten większy filtruje tez to samo pasmo co mniejszy . Na dodatek obydwa mogą filtrować całe pasmo w całym zakresie audio ( np od 20Hz do 20kHz ) to zależy od układu , rezystorów w filtrze itd .

Podam przykład :

Na wyjściu preampu lampowego jest kondensator 330nF a za nim rezystor do masy 220K - taki filtr ,, przepuszcza" pasmo w całym słyszanym zakresie . Dołączamy równolegle do tego 330nF kondensator 10uF i ... nic się nie zmienia w kwestii przenoszonego pasma odbieranego przez ludzki słuch . Ten 330nF i tak przenosił całe słyszalne pasmo więc dołożenie 10uF nie poszerzyło pasma przenoszenia w słyszalnym zakresie . Może się zmienić barwa , ilość detali , przestrzeń itd bo to są cechy wynikające z budowy kondensatora ale pasmo słyszalne się nie zmieni . Poszerzy się pasmo w zakresie niskich częstotliwości ale i tak poza słyszalnym zakresem .

 

Znacznie zmienią się za to zniekształcenia fazowe.

Ten kondensator powinien być jak najmniejszy, ale nie za mały :-)

 

Poszło z Commodore 64

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez mirfak

----------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wiadomo za obraz sceny odpowiedzialna jest wyższa średnica/niższa góra.

Sam KPCU-1 gra dobrym basem i ciekawą niższą średnicą. Dorzuciłem mu więc 6,8 nF KSF i to znacznie wyostrzyło górę, nadało życia wysokim tonom. Brakowało mi jednak sceny. Grało to jakby z głośników rozstawionych po bokach, ale gdzieś na środku była dziura. Jakby pusty korytarz przez środek sceny.

Zebrałem się wreszcie na dołożenie 2,2 nF do tego zestawu.

Pierwsze odpalenie niby fajne, ale za bardzo w twarz, za blisko, płaska ściana dźwięku, jednak dużo więcej szczegółów. Grało to na tyle fajnie, że pomimo tej płaskości chciałem słuchać więcej.

Po około pół godziny grania, ta płaska ściana zaczęła powoli znikać i jednocześnie pojawiłą się głebia sceny, ze wszystkimi jej detalami.

Po dwóch godzinach słuchania jest rewelacyjnie. Aż żal iść spać.

Ale spoko spoko, ochłoń. Posłuchasz rano kiedy zawsze muzyka gra najgorzej.

Dzisiaj rano załączam SETa. Od pierwszego utworu jest fajnie. Po paru minutach jest rewelacyjnie. Trudno usiedzieć w miejscu. Głowa się kiwa, nogi przytupują. Jest żywioł, jest pełna scena, jest detal, są wysokie, jest szybki bas, ma fakture. Jest tak jak wspominacie spójność. Jest MUZYKA.

 

 

a co niby ma zmienic dodanie pojemnosci tego samego kondensatora? Jeśli ma być o bocznik większa pojemnośc, to lepiej od razu zamówić większy. Nie wiem na czym ci zależy, nie wiiem co chcesz zmieniac/ poprawiac, ale tym sposobem zwiększysz tylko pojemność. Możesz to usłyszeć, ale charakter brzmienia pozostanie ten sam.

Dwa kondy ròwnolegle mają 2x mniejszą rezystancje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Znacznie zmienią się za to zniekształcenia fazowe.

 

Tak. Może się też okazać ,że słychać więcej góry pasma i brzmi ona lepiej a ponadto niskie tony staną się bardziej zwarte , kontrolowane i zyskają na masie . Ale to wynika z technologii zastosowanej do budowy kondensatora a nie przenoszonego przez niego pasma .

Najlepszym przykładem są tu kondensatory papierowo-olejowe z dawnej produkcji . Znane z tego ,ze mają wycofaną górę , ,, rozlazły bas " i ograniczenia w przekazywaniu mikrodetali . Taki kondensator w pomiarach będzie miał pasmo przenoszenia zbliżone do kondensatora polipropylenowego ale przy dokładnej analizie okaże się , że np powyżej 10kHz charakterystyka przenoszenia łagodnie zaczyna opadać - np 1db na oktawę . I to słychać . Niby pasmo pokrywane jest takie samo jak polipropylena o takiej samej pojemności ale parametry kondensatora olejowo-papierowego skutkują ograniczeniami w przenoszeniu na skrajach pasma audio . W skrócie - stary kondensator papierowo-olejowy pokrywa takie samo pasmo jak nowoczesny polipropylenowy ale nie na takim samym poziomie -szczególnie na skrajach pasma słyszalnego .

Zawsze kiedy włączam taki wynalazek minionej epoki w tor audio to mam następujące odczucia :

- znikają wysokie tony

- bas traci na zwartości i masie

- przestrzeń jest bardzo skompresowana

- dźwięk przywiązany do kolumn głośnikowych

- brak detali

- brak żywiołowości

- ogólne wrażenie spowolnienia dźwięku

O nudzie i utracie muzykalności nie wspominam bo to konsekwencje w/w wymienionych mankamentów .

Pojawia się proste pytanie - po co stosować te ,, zamulacze " skoro i tak trzeba im dodawać dopalacze w postaci boczników , które naprawią słabości kondensatorów PIO ? Nie lepiej od razu zastosować polipropylenowy ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic się nie zmienia w kwestii przenoszonego pasma odbieranego przez ludzki słuc

 

zmieni się, bo ten 10 uF narzuci swoją charakterystykę grania temu małemu w proporcji proporcjonalnej do ich pojemności.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj , nie . Ten większy filtruje tez to samo pasmo co mniejszy . Dołączamy równolegle do tego 330nF kondensator 10uF i ... nic się nie zmienia w kwestii przenoszonego pasma odbieranego przez ludzki słuch . Ten 330nF i tak przenosił całe słyszalne pasmo więc dołożenie 10uF nie poszerzyło pasma przenoszenia w słyszalnym zakresie .

 

W przypadku 10u i 330n to zgoda. Ale powyżej była chyba mowa o dodaniu 10n do 470n na wyjściu przedwzmacniacza. Gdy się uwzględni impedancję następnego stopnia , to ten większy będzie filtrował od kilku Hz , a ten mały od kilkuset Hz.

Do tego ten mniejszy może mieć inną charakterystykę przenoszenia najwyższych tonów , o czym wspominałeś.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Calyer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten większy będzie filtrował od kilku Hz , a ten mały od kilkuset Hz.

 

A większy kiedy zostaje zbocznikowany to już nie filtruje powyżej kilkuset Hz ? No pomyśl .

 

zmieni się, bo ten 10 uF narzuci swoją charakterystykę grania temu małemu w proporcji proporcjonalnej do ich pojemności.

 

No oczywiście ale ja piszę o aspekcie fizycznym a nie wrażeniach słuchowych .

 

Jest jeszcze jeden pomijany aspekt bocznikowania . Nie wiem jak to określić dokładnie ale odnoszę wrażenie ,że wkrada się bałagan . Jakby każdy z tych połączonych kondensatorów przekazywał sygnał inaczej a ich suma nie była spójna . Trochę tak jakby słuchać muzyki jednocześnie z trzech różnych zestawów głośnikowych podpiętych do jednego wzmacniacza . Zawsze najwyraźniej to słyszałem kiedy łączyłem kondensatory zbudowane w innych technologiach - na przykład właśnie papierowo-olejowy połączony polipropylenowym albo elektrolit zbocznikowany dużym polipropylenowym . Typowy przykład ze standardowej modyfikacji odtwarzaczy CD - zwykle na wyjściu jest elektrolit i wiele osób go bocznikuje polipropylenem rzędu kilku mikrofaradów . W moich eksperymentach to zawsze powodowało ten dziwny efekt utraty spójności przekazu .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym miflexem kp-cu 01jest tak ze on drze ryja -niestety,kolega kris ma racje.

 

kolego arturp- po co stosowac te papierowe zamulacze pytasz? Bo grają naturalniej niż plastiki polipropylenowe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A większy kiedy zostaje zbocznikowany to już nie filtruje powyżej kilkuset Hz ? No pomyśl .

 

 

 

 

Też myśl i nie wybieraj tego co ci akurat bardziej pasuje.

Ten mały nie filtruje tego samego pasma , bo nie filtruje dołu i być może również dlatego jego charakterystyka filtracji góry pasma jest inna.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę tak jakby słuchać muzyki jednocześnie z trzech różnych zestawów głośnikowych podpiętych do jednego wzmacniacza

Przesuniecie fazowe

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy

Pojawia się proste pytanie - po co stosować te ,, zamulacze "

Bo niektórym taki dźwięk się naprawdę podoba - widziałem urządzenia audio tak naszpikowane starymi olejakami, że trzeba by cały ruski garnizon przetrząsnąć by tyle ich znaleźć.

Nie wiem jak to określić dokładnie ale odnoszę wrażenie ,że wkrada się bałagan . Jakby każdy z tych połączonych kondensatorów przekazywał sygnał inaczej a ich suma nie była spójna

Też mam takie odczucia pewnie wynika to z przesunięcia fazowego.

z tym miflexem kp-cu 01jest tak ze on drze ryja -niestety,kolega kris ma racje.

a w ilu urządzeniach i systemach go słyszałeś? Ja w kilku i takiego efektu nie zaobserwowałem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam takie odczucia pewnie wynika to z przesunięcia fazowego.

 

Biorąc pod uwagę ,że każdy z użytych kondensatorów ma inną pojemność a rezystor do masy , który za nimi stoi jest jeden to faktycznie każdy z tych układów kondensator/rezystor będzie powodował inne przesunięcie fazowe . Aby tego uniknąć należałoby bocznikować kondensatorem o takiej samej pojemności albo inaczej mówiąc składać pojemność całkowitą z kilku kondensatorów o takiej samej pojemności .

No i tu należałoby wejść w konkrety i zrobić obliczenia jakie przesunięcie fazowe daje filtr górnoprzepustowy składający się z kondensatora np 100uF i rezystora 220K , potem sprawdzić jak wygląda to przesunięcie dla układu np 1uF i 220K i na przykład 100nF i 220K .

Niestety ja tego obliczyć nie potrafię .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak oceniacie kondensatory Mundorf MLytic w zasilaniu analoga czy cyfry? Trochę kosztują ale czy są warte swej ceny?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może dla lepszego zrozumienia , zamiast wyrażenia - filtruje inne pasma należałoby powiedzieć - inaczej filtruje inne pasma. Chodzi o większy i mniejszy kondensator.

Bocznik o wartości kilku nano F będzie inaczej filtrował górę pasma , bo dla wyższych częstotliwości będzie miał mniejszą impedancję niż duży kondensator ze względu na niższą składową indukcyjności. Stąd też bocznik może poprawić filtrowanie górnego skraju pasma , dla którego składowa indukcyjna impedancji dużego kondensatora będzie wyższa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co sie stalo z postem Pygar z 11:13? Nagle zniknal caly post...

 

Jak oceniacie kondensatory Mundorf MLytic w zasilaniu analoga czy cyfry? Trochę kosztują ale czy są warte swej ceny?

Bardzo dobre. Bas zdecydowanie najlepszej klasy, szybki i zdyscyplinowany. Ogolny balans tonalny bardzo rowny.

 

W porownaniu najlepszy (moim zdaniem ale tez czesto uzywany przez topowe marki) Japonski Chemicon KMH ma lekko podkreslona gore i luzniejszy, obfitszy bas.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez rafa
Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z was miał do czynienia z kondensatorami firmy Lefson?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Wolę błędy entuzjazty od obojętności mędrca" - Anatol France

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiast wyrażenia - filtruje inne pasma należałoby powiedzieć - inaczej filtruje inne pasma.

 

No i teraz się zgadzamy .pozdr.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Nie wiem czy dobrze trafiłem z tym postem ale od dłuższego czasu obserwuję ten temat i doszedłem do wniosku ,że może ktoś moze mi,stąd pomóc , otóż szukam kogoś z okolic Łodzi kto by wykonał zwrotnicę w oparciu o nowe elementy (kolumny to lata 70-80 ESS monitor, jak dla mnie jest konstrukcja dwudrożna z bierna membrana ale niestety jestem laikiem)

Dziekuję z góry za pomoc i pozdrawiam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo grają naturalniej niż plastiki polipropylenowe.

 

No i to jest właśnie sedno dyskusji w tym wątku . Czy aby na pewno są bardziej naturalne niż polipropyleny ? Nie będę odkrywczy jeżeli powiem, że kondensatory PIO ( w skrócie nazywane zamulaczami - na przykład przez kolegę Kris_54701 ) ograniczają przenoszenie najwyższych częstotliwości pasma akustycznego i powodują pogorszenie kontroli niskich częstotliwości . Pewnie są szlachetne wyjątki ale reguła niestety taka jest . Pogorszenie przenoszenia skrajów pasma ma dalsze konsekwencje - utrata mikrodetali , wybrzmień , pogorszenie lokalizacji źródeł i ogólnie spłaszczenie sceny .

Z drugiej strony mamy kondensator polipropylenowy , który nie ma tych wad i przenosi całe pasmo słyszalne bez ograniczeń . Bas jest zwarty i kontrolowany a góra intensywna i obecna .

Czy można uznać ,że kondensator PIO jest neutralny i naturalny w brzmieniu ? Myślę ,że nie . Bardziej neutralny jest polipropylenowy bo niczego nie osłabia na skrajach pasma . Ktoś może powiedzieć ,że brzmienie PIO bardziej mu odpowiada bo nie jest krzykliwy tak jak MKP . OK , kwestia upodobań , preferencji brzmieniowych a nawet słuchu ... ale też nie do końca .

Bo jak może być krzykliwy kondensator MKP , który przenosi cały sygnał liniowo - nic od siebie nie dodając i niczego nie ograniczając ? Do tego go stworzono - ma oddawać dokładnie taki sygnał jaki dostaje . Robi swoje .

Moim zdaniem krzykliwy , agresywny itd może być dźwięk ze źródła , wzmacniacza a już na 100% z zestawów głośnikowych , które są często projektowane z podbiciem wysokich lub niskich tonów dla osiągnięcia efektu ,, oczarowania kupującego " żywiołowością przekazu czy ilością detali .

Innymi słowy - to nie polipropylen jest winny agresji w brzmieniu a już na pewno w minimalnym stopniu w stosunku do całego zestawu sprzętu audio . Oczywiście można korygować tą krzykliwą prezentację nienaturalnie brzmiącego systemu przy pomocy kondensatorów PIO . Będzie łagodnie ale kosztem jakości basu i wysokich tonów .

Jeżeli ktoś ma wątpliwości to proponuję prosty i technicznie niepodważalny test . Mam system pomiarowy do projektowania głośników . Najpierw wpinamy w system kondensator polipropylenowy MKP o pojemności np 3,3uF , n.p. na wyjściu przedwzmacniacza . Mierzymy sygnał jaki dobiega z głośników i zapisujemy pomiar . Potem wpinamy kondensator PIO i robimy drugi pomiar w takich samych warunkach . Nakładamy na siebie pomiary . Nigdy tego nie robiłem ale stawiam skrzynkę piwa ,że w pomiarze kondensatora PIO będzie spadek wysokich tonów w stosunku do pomiaru z polipropylenem i to znaczący ( mierzalny i oczywiście słyszalny ) . Zacznie się pewnie już w okolicy 3kHz , przy 7kHz różnica będzie 1-3 dB a przy 12kHz pewnie 5 albo nawet 10dB .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy

Nigdy tego nie robiłem ale stawiam skrzynkę piwa ,że w pomiarze kondensatora PIO będzie spadek wysokich tonów w stosunku do pomiaru z polipropylenem i to znaczący ( mierzalny i oczywiście słyszalny )

Ja kiedyś robiłem taki pomiar (pasma przenoszenia oscyloskopem) i spadek był ale już nie pamiętam jaki. Na zielonych ruskich olejakach to nawet jest napisane do pracy z jaką częstotliwością zostały stworzone ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Indukcyjność kondensatora wpływa na środowisko w jakim pracuje, ale nie na sam sposób działania kondensatora.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak oceniacie kondensatory Mundorf MLytic w zasilaniu analoga czy cyfry? Trochę kosztują ale czy są warte swej ceny?

Mundorfy wstawiłem zamiast ELNY, miały z 15 lat. W DAC'u Mundorfy zastąpiły NoVer 10000uF paroletnie.

Poprawa w każdym aspekcie. Ale potrzebują bardzo długiego czasu żeby pokazać na co je stać.

Początkowo byłem załamany bo owszem rozdzielczość i niskie zyskały ale były niesamowicie krzykliwe. Po naprawdę długim graniu (cały czas urządzenia pod prądem, oczywiście z przerwami na pójście do pracy) dźwięk się uspokoił, rozdzielczość i niuanse doskonale słyszalne, niskie szybkie, tam gdzie powinny wybrzmiewać tak jest, gdzie potrzeba bas uderza i znika. Wymagają cierpliwości ale gwarantują naprawdę piękne brzmienie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miflexa kp-cu mialem w cd - darł mordę ,wstawiłem jupitera miedzianego ,inne granie i tego efektu kolego seyv nie ma.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.