Skocz do zawartości
IGNORED

Kondensatory - rankingi firm! stwórzmy!


AstraF

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Potwierdzam, że MLytic potrafi w systemie namieszać na plus. Sprzęt potrafi zagrać lepiej. Osobiście używam:

90d068b5addea2e8.jpg

i polecam.

Druga sprawa, za powodu jednego wpisu sprzed parudziesięciu stron tego wątku, zacząłem zastanawiać się nad ewentualną zmianą wszystkich 8 MBM użytych w moim wzmacniaczu na coś innego:

d349a4e0398d499f.jpg

wybór padł na kolejne Mundorf'y , tym razem MCap EVO Oil :

96074c85911d1b12.jpg

i efekt przeskoczył wszelkie oczekiwania. Ze wspaniale brzmiącego wzmacniacza, który osobiście przerabiał pewien znany miłośnik i propagator MBM'ów ?, wyszedł wzmacniacz brzmiący jeszcze wspanialej. Przede wszystkim wokale zaczęły mieć dużo większy udział w scenie. Na MBM mimo brzmiących poprawnie instrumentów, mimo zaniku głośników a pojawieniu się przestrzeni, wokale często były schowane za głośnikami, jak zza ściany. Teraz na MCap'ach... biorą udział w tej przestrzeni i można je zlokalizować, aż odwracasz się w konkretne miejsca skąd brzmi głos. Cała scena stała się bardziej uporządkowana. Polecam wszystkim użytkownikom ruskich MBM - zmieńcie je na coś innego. Oj dawno nie cieszyło mnie tak bardzo zainwestowanie 250 zł jak zakup tych białych caps'ow. 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, eMCZe napisał:

wybór padł na kolejne Mundorf'y , tym razem MCap EVO Oil

Ciekawe, bo te kondensatory sa wyjatkowo marne. Ani nie graja srodkiem, ani nie maja wybrzmien, czy przestrzeni, raczej sa krzyczace. Powyzsze dotyczy uzycia w zwrotnicy:) moze we wzmacniaczu sprawuja sie lepiej - napisz w jakim miejscu je uzyles.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu, tu i tu, i tam też ?

bf8bdaa8f8f75b58.jpg

Czyli zastąpiłem wszystkie MBM'y

9be01975892ddb59.jpg

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kondensatory sprzęgające we wzmacniaczu lampowym. Dla mnie poprawa dźwięku w zakresie wokalu jest totalnym szokiem. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze, że poprawa nie jest postrzegana subiektywnie przeze mnie a odbierana jest przez wszystkich, którzy ten wzmacniacz u mnie słuchali. Co ciekawe, nie jest to " taaa, masz rację, brzmi lepiej" tylko "co zrobiłeś że teraz tak dobrze wokal słychać ??"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez eMCZe

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam że te białe mundorfy oil nie są najlepszych lotów. Więc pomysł co mógłbyś osiągnąć wsadzając np. Auricap xo. 

To też świadczy jakie słabe były MBM'y

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez gustwao
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mlitic  oprócz wielu zalet ma jedną wadę -słaby niski środek.Wielokrotnie to bylo pisane ,też to potwierdzam.

Te MBM sa lepsze niż SUPREME ,odciąlem orginalne druty kiedyś i litym neotechem zastąpiłem.Choć teraz gram bez konda ,zwora.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz "lepsze" to pojęcie względne: dla kogo, i dlaczego, i gdzie. U mnie nie siedzą w zwrotnicy tylko działają jako sprzęgające we wzmacniaczu lampowym, i może to ich miejsce właśnie bo osiągnąłem w ciągu paru minut przy pomocy olejowych MCap Evo dużo więcej niż zamierzałem osiągnąć. Aż  po pierwszym odsłuchu znikły wszelkie moralne rozterki, które pojawiły się gdy usuwałem kondensatory własnoręcznie przez Lampizatora do środka wlutowane.  Druga sprawa Supreme a MCap Evo Oil to zupełnie różne kondensatory, dzieli je nie tylko 20 lat doświadczenia firmy i budowa ale i charakterystyka, a jak i tu zdania "naukowców" co do brzmień są podzielone. Ja nie będę mówił, że brzmią lepiej niż wszystko inne, że może miałem wrzucić tam Superiory albo coś bardziej "audiofilskiego" ale powiem, że Mundorf'y całkowicie zmieniły wokal, który stał się teraz integralną częścią sceny we wzmacniaczu którego scena już wcześniej brzmiał niesamowicie. Kondensatory te więc poprawiły coś co wcześniej zrzucałem na charakterystykę moich głośników i dały zupełnie nowe pozytywne odczucia, co ważne, słyszalne uchem nie tylko moim. 

I ostatnia uwaga, zmieniłem kondensatory w nastu zwrotnicach i paru wzmacniaczach. Żadna z tych zmian, choć kondensatory miały czasem już i parędziesiąt lat, nie trzymały zupełnie parametrów i nie ważne czy wkładałem do środka budżetowego zielonego Jantzena czy coś wysublimowanego, to nigdy różnica w dźwięku nie była tak duża, tak namacalna, tak łatwa do określenia i nigdy nie wniosła w odsłuch tak wiele. Wnioski wyciągnijcie sami, ale mi się nasuwają dwa, skoro MCap Evo Oil nie jest "tak dobry" to znaczy, że MBM jest "tak zły" a drugi może to właśnie ta konkretna aplikacja była na tą zmianę tak wrażliwa.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@eMCZe"

Wnioski wyciągnijcie sami, ale mi się nasuwają dwa, skoro MCap Evo Oil nie jest "tak dobry" to znaczy, że MBM jest "tak zły". 

Dokładnie to zasugerowałem. MCap Evo Oil to kondensator do tanich i niebyt wymagających rozwiązań. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co nazywasz tanim i niezbyt wymagającym rozwiązaniem, bo ja aplikacją w której został zastosowany nazywam konkretny obwód i jego rodzaj w jakim kondensatory pracują. Ten konkretnie ma zastosowanie w we wzmacniaczu lampowym i jest wymagany do do jego pracy w takiej formie. Czy można go nazwać więc tanim i niewymagającym?? Biorąc pod uwagę konstrukcję raczej tego typu przymiotniki nie mają tutaj miejsca bytu. Ale u mnie to kolejny przykład gdzie MBM w lampie się nie sprawdziło po podanym wcześniej  w tym wątku przykładzie na wyjściu SRPP w DAC'u innego użytkownika 

Natomiast czy wzmacniacz lampowy PP o dość wysokiej mocy pracujący w klasie A jest mało wymagającym i tanim rozwiązaniem... Wygląda po prostu, że przyjmując do siebie że MCap jest beeee nie dopuszczasz możliwości, że w niektórych zastosowaniach może być mniam mniam i nie ma to nic wspólnego z tandetą i taniością.

 

EDIT:

Podsumowując, mój przekaz jest taki: Zastosowując Mcap Evo Oil w miejsce MBM nie ważne w jakim wzmacniaczu lampowym usłyszymy wielką zmianę bo MBM jest tak zły. Dwa niezależnie od tego w jak drogim i wymagającym sprzęcie wstawimy MBM zamiast tego co było prawdopodobnie usłyszymy pogorszenie jakości dźwięku bo MBM jest zły. I tego będę się trzymał. I nie zamierzam umierać za Mundorfa ale z czystym sumieniem mogę go polecić jako sprzęgający do lampy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez eMCZe

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy kond musi się wpasować ,dobrze o tym wiecie ,supreme przy tym MBM był mało przejrzysty.Podkreslam ,dał mu druty solid core neotecha ,przy samych wyprowadzeniach.

Bardzo możliwe że gdybym zrobił taki sam myk z supreme ,też efekt byłby lepszy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, tedi02 napisał:

Mlitic  oprócz wielu zalet ma jedną wadę -słaby niski środek.Wielokrotnie to bylo pisane ,też to potwierdzam.

Też mam takie wrażenie, jakby tam była "dziura". Problem jakim kondem o tych samych rozmiarach i pojemności go zastąpić? Nippony wypadają dużo większe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tedi02Nie wypowiem się, gdyż nigdy nie używałem Supreme. Oddałem tylko moje spostrzeżenia na temat zmian z MBM na EVO Oil i ciągle słyszę że nie mogę mieć racji. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie mówi że nie masz progresu na EVO Oil. Jednak nie mów że one są bardzo dobre. To podstawowe przyzwoite kondy. Nie umywają się do wyższych modeli nawet mundorfa, nie wspominając o innych kodach jak choćby auricap xo, czy miedzianych dowolnej firmy. I zwlasza w lampie polecam miedź, miedź i tylko miedź. Chyba że budżet chudszy to auricap xo (super stosunek jakości do ceny), a jak bardzo chudy to od biedy, zaznaczam od biedy evo Oil. 

Warto sprawdzić nieraz coś lepszego. A szybko zdanie możesz zmienić. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, eMCZe napisał:

@tedi02Nie wypowiem się, gdyż nigdy nie używałem Supreme. Oddałem tylko moje spostrzeżenia na temat zmian z MBM na EVO Oil i ciągle słyszę że nie mogę mieć racji. 

Nie mówiłem , po prostu Evo ci się lepiej wpasował .

Audio to sztuka kompromisu.

Godzinę temu, slawsim napisał:

Też mam takie wrażenie, jakby tam była "dziura". Problem jakim kondem o tych samych rozmiarach i pojemności go zastąpić? Nippony wypadają dużo większe.

Potęguje się gdy w drugim klocku też głównymi filtrującymi są Mlitic. Jeśli po głównej filtracji są jeszcze inne kondy ,dobrze byłoby dac takie które wypychają niski środek .U mnie dobrze zgrały się z nichicon Kz .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, slawsim napisał:
2 godziny temu, tedi02 napisał:

Nie mówiłem , po prostu Evo ci się lepiej wpasował .

Audio to sztuka kompromisu.

Potęguje się gdy w drugim klocku też głównymi filtrującymi są Mlitic. Jeśli po głównej filtracji są jeszcze inne kondy ,dobrze byłoby dac takie które wypychają niski środek .U mnie dobrze zgrały się z nichicon Kz .

Tylko Kz na napięcie 25V a na 50 V,to inne granie.Ten na niższe napięcie ,bardziej szary w barwie ,jaśniejszy ,rozmywa lekko krawędzie ,dźwięk mniej obecny.Tak samo jak ktoś wcześniej porównywał nippony KMH iSMH   .różnią się napięciem ,i trochę inaczej brzmią .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich ulepszaczy !            Chciałbym  wymienić wszystkie mniejsze pojemnosci w końcówce Denona POA 2800 /prod. lata 80 -te / To dziwne rozwiazanie, poniewaz w całym klocku, wszystkie pojemności to Nippon Chemicon. W zasilaczu zastosowano 4 duże brązowe kondy wielkości szklanek. Tych nie chciałbym wymieniać, ponieważ nie straciły swoich pojemności no i.....ze względu na koszty. Reszta wszystkich kondensatorów to czarne Nippon Chemicon -SM . Myślę o ich wymianie . Czy doradziłby ktoś z praktyków  na jakie kondensatory mógłbym wymienić te chemicony ? Miałem różne Denony i tam stosuje sie wszędzie /w tych co miałem/ czarne chemicony SM, co daje charakterystyczne brzmienie Denonom / nieco twarde/.  W zwiazku  z dużym napieciem / 100V / i małymi gabarytami kondków w tym Denonie, nie mam zbyt wielkiego wyboru. Znalazłem na pewnym portalu nichicony FG i FW /100V/  o małych gabarytach. na duże nie ma miejsca na płytach PCB. Czy przy wymianie kondensatorów  na powyższe nie będzie kiszki ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)
14 godzin temu, tedi02 napisał:

nippony KMH iSMH   .różnią się napięciem ,i trochę inaczej brzmią .

Różnią się temperaturą, nie napięciem.

Różnice w dźwięku między serią SMH a KMH są marginalne, oczywiście w porównaniu do innych kondów.

KMH wg mnie są ciut "twardsze" a SMH "lekko słodzą", ale tak jak pisałem różnice na pograniczu sugestii. Skok z Nipponów na Mlyticy już jest zdecydowanie bardziej zauważalny, niestety nie dla wszystkich opłacalny ?

Poza tym nie zauważyłem (jak to pisał Teddi) brak niższej średnicy w stosunku to Nipponów, raczej Mlytic niżej schodzi i ma bardziej zróżnicowany zakres tonalny, ale wszystko zależy od systemu, także nie będę się sprzeczał, że można tak to odbierać.

Jeśli ktoś chce się trzymać Nipponów polecam zbocznikować je małym kondem mkp (1nf-100nf), poprawi to wybrzmienia i mikrodynamikę. W przypadku Mlyticów, zalecałbym ostrożność w doborze kondów mkp, by nie zabić zalet Mlytica.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)
8 minut temu, gustwao napisał:

Mundorf mlytic odradzam bocznikowac mkp

Mi się udało dodać szlifu Mlyticom ? poprzez właśnie mkp, ale trochę się naszukałem ?

14 godzin temu, Laberon napisał:

nichicony FG i FW /100V/

Te kondy mają fajną barwę i nieco rozdmuchaną średnicę, ale brakuje im zejścia i faktury na basie.

FW jest nieco "tłustszy" w dźwięku i ma więcej midbasu, FG nieco lepszą średnicę i wysokie. Oba to raczej takie "słodziaki", ale nie wiem czy będziesz miał poprawę. Jak nie spróbujesz, się nie dowiesz, bo gra cały system a nie sama końcówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Laberon napisał:

Czy przy wymianie kondensatorów  na powyższe nie będzie kiszki ?

W audio nic nie jest czarno białe. Kwestia wpasowania sie danego kondensatora w resztę elementów. Ja osobiście FG na główne zasilanie bym nie zastosował bo mają zbyt wyraźny własny charakter z wyeksponowaną średnicą i górnym basem. One przypominają mi kable zasilające Furutecha swoim charakterem. To kondensatory które czasem warto dodać gdzieś w jakiejś części układu ale z umiarem. A nie tam gdzie narzucą charakter całości. 

Lepiej coś bliższe neutralności jak wspomniane wcześniej Chemicon KMH. 

18 godzin temu, tedi02 napisał:

Potęguje się gdy w drugim klocku też głównymi filtrującymi są Mlitic. Jeśli po głównej filtracji są jeszcze inne kondy ,dobrze byłoby dac takie które wypychają niski środek .U mnie dobrze zgrały się z nichicon Kz .

Ja w poprzednim DAC'u na zasilaniu analogu miałem MLytic ale na cyfre dałem już KMH. I to była świetna synergia. Same MLytic lub same KMH coś zabierały muzyce.

Audio to jak zabawa w kuchni z przyprawami.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, boomaga napisał:

Mi się udało dodać szlifu Mlyticom ? poprzez właśnie mkp, ale trochę się naszukałem ?

To pochwal się co tam dałeś, ja próbowałem ale za każdym razem było tylko gorzej. 

31 minut temu, rafa napisał:

Ja w poprzednim DAC'u na zasilaniu analogu miałem MLytic ale na cyfre dałem już KMH. I to była świetna synergia. Same MLytic lub same KMH coś zabierały muzyce.

Audio to jak zabawa w kuchni z przyprawami.

Mieszanie kondów to jeden z lepszych rozwiązań. Sam tak robię. 

MLytic idealnie też współgrają z kaisei najlepiej non-polar. Mieszałem je również z elan cerafine oraz nichicon KZ. Przyzwoicie też grał z audio note standard. Jednak mlytic jest chłodny na górze i standard AN również, trzeba to lubić. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez gustwao
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, boomaga napisał:

Różnią się temperaturą, nie napięciem.

Różnice w dźwięku między serią SMH a KMH są marginalne, oczywiście w porównaniu do innych kondów.

KMH wg mnie są ciut "twardsze" a SMH "lekko słodzą", ale tak jak pisałem różnice na pograniczu sugestii. Skok z Nipponów na Mlyticy już jest zdecydowanie bardziej zauważalny, niestety nie dla wszystkich opłacalny ?

Poza tym nie zauważyłem (jak to pisał Teddi) brak niższej średnicy w stosunku to Nipponów, raczej Mlytic niżej schodzi i ma bardziej zróżnicowany zakres tonalny, ale wszystko zależy od systemu, także nie będę się sprzeczał, że można tak to odbierać.

Jeśli ktoś chce się trzymać Nipponów polecam zbocznikować je małym kondem mkp (1nf-100nf), poprawi to wybrzmienia i mikrodynamikę. W przypadku Mlyticów, zalecałbym ostrożność w doborze kondów mkp, by nie zabić zalet Mlytica.

 

Nie pisałem że w stosunku do nipponow ma braki,bo mam oba kondy ale bezpośrednio ich nie testowałem.Stare philipsy ,rifa no i najlepsze według mnie elektrolity Siemens sikorel pokazują to ewidentnie. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, rafa napisał:

W audio nic nie jest czarno białe. Kwestia wpasowania sie danego kondensatora w resztę elementów. Ja osobiście FG na główne zasilanie bym nie zastosował bo mają zbyt wyraźny własny charakter z wyeksponowaną średnicą i górnym basem. One przypominają mi kable zasilające Furutecha swoim charakterem. To kondensatory które czasem warto dodać gdzieś w jakiejś części układu ale z umiarem. A nie tam gdzie narzucą charakter całości. 

To prawda że w audio nic nie jest czarno białe. Jest tak, jak z gotowaniem. Wrzucamy bezmyślnie do gara 100 róznych produktów i klapa. Nawet 1 przypadkowy produkt moze zepsuć smak potrawy.  Dlatego , nawet jesli jestem elektronikiem praktykiem to wiem że w tym fachu są  madrzejśi i z większą praktyką ode mnie, dlatego pytam, jak w temacie. Oglądając wnętrze koncówki Denona wyciągnąłem logiczny wniosek : skoro firma stosuje w całym urządzeniu tylko czarne nippon chemicon SM,  to albo te elektrolity są tak uniwersalne/ co nie wydaje mi się / albo poszli na łatwiznę i nie experymentowali z brzmieniem. Tego nie wiem !. Może jest tutaj ktoś kto ma jakies doświadczenia z kondensatorami stosowanymi we wzmacniaczach m.cz. Prosiłbym nie o receptę  lecz o radę. Mogę kupić w potrzebnych napięciach i odpowiednich  gabarytach, kondensatory  "no name". Nichicon FG, FW : Elna CE,  Elna Silmic II RS , Samwha,  Sprague. Takie są dostępne. Czy któreś z nich są godne uwagi ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)
6 godzin temu, gustwao napisał:

To pochwal się co tam dałeś, ja próbowałem ale za każdym razem było tylko gorzej. 

Chętnie  ?.

Gorzej, że to był przypadek.

Ładnych parę lat temu kupiłem trochę kondów mkp epcosa , takie "niebieskie tabletki" i u mnie zrobiły z mlyticami małe wow. Próbowałem też legendarne mkp 1837 i te już niestety nie sprawdziły się. Całkiem fajnie zagrały kupione swego czasu mkp panasonica (dla odmiany czerwone tabletki) ale epcosy były lepsze. Dla zapaleńców, którym kasa nie gra roli polecam jako boczniki 0,1uf Rike Q-CAP, mam tak w zasilaniu do napędu i robi robotę. Niestety na cały tor, trochę żal kasy ?

 

Edytowane przez boomaga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)
Godzinę temu, Laberon napisał:

Oglądając wnętrze koncówki Denona wyciągnąłem logiczny wniosek : skoro firma stosuje w całym urządzeniu tylko czarne nippon chemicon SM

Laberon, powiem Ci, że nippony starszych serii wcale nie były takie kiepskie. Znam przypadki kiedy ludzie wstawiali nowe kondy, i to przeróżne, a wracali do starych dobrych nipponów. Jeśli trzymają pojemności raczej bym ich nie ruszał. Jeśli potrzebujesz trochę zmiękczenia dźwięku, to zbocznikowanie na razie kondów zasilających 10nf-100nf mkp 1837 może być dobrym posunięciem zwłaszcza, że łatwo odwracalnym. 

link

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

boomaga dzięki za konkret. takich 10,100nF mam gdzieś w swoich zasobach / jakieś Rify,Vishay, Wima,Okaya/ Wybiorę coś z nich i poexperymentuję. Zobaczymy czy coś to zmieni. O efektach napiszę . Dzięki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 12

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.