Skocz do zawartości
IGNORED

Kondensatory - rankingi firm! stwórzmy!


AstraF

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, eMCZe napisał:

Wygrzewałem razem ale potem usuwałem ze ścieżki Audyna i rzeczywiście ma on wpływ na całość brzmienia.

Co w brzmieniu zmienia dodanie Audyna? Granie XO dobrze znam, ciekawi mnie takie bocznikowanie, bo często czytałem o że w sygnale, najlepiej dawać pojedynczego konda, ponieważ bocznik coś poprawiał, a coś psuł🤔 U mnie XO siedzi w sprzęganiu we wzmaku 1uF samotnie🙂, ale może testowo myślę czy coś mu nie dorzucić z miedzią.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest z polaryzacją (inner/outer foil) auricap xo na 200V. One nie mają czarnych/czerwonych przewodów, tylko z obu stron są czerwone. 

Chce dać te kondensatory w torze na wejściu wzmaka słuchawkowego. Czy dobrze zakładam, że z lewej mam folię zewnętrzną i tu wchodzi sygnał?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

0 + 2 = 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Folia zewnętrzna jest oznaczona jako "O" pewnie od outer 🙂

U mnie oznaczenie było mazakiem na przewodzie czerwonym gdy  mam oba czerwone, lub gdy mam oba czarne to na wejściu przewodu do XO było również "O"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jantzeny Superior Z-Cap zostały poddane brutalnemu łamaniu . Uzwojenie trafa ma 55V/200W . Obok , na uzwojeniu pomocniczym , są lekko podsmażane styrofleksy Siemensa  .

Testowałem też styrofleksy Miflexa z lat 70 i 80 . Pojemności rzędu 10nF dają piękną górę jeśli stosowane są jako boczniki  kondensatora głównego . Udało mi się kupić 470nF co już jest pojemnością niespotykanie dużą jak na  kondensatory polistyrenowe  i te testowałem w całym paśmie . Brzmienie otwarte i detaliczne z b. ładną górą ale brak basu co powoduje ,że brzmią sucho . Łączenie z większymi polipropylenami trochę poprawia ogólne brzmienie takiej mieszanki ale jednak styrofleks dominuje . Ciekawa zabawa i to za grosze bo ceny na allegro od kilkudziesięciu groszy do kilku PLN za sztukę .

Jeszcze jeden test - 3 sztuki 33nF/63V równolegle na kanał  ERO ( Vishay ? ) - takie błękitne kosteczki . Niewygrzewane więc z czasem mogą być drobne zmiany . W sumie podobnie to styroleksowych - szczegółowy , otwarty dźwięk z rozmachem , trochę technicznie i brakuje basu . Ale ogólnie całkiem ciekawie . Pewnie w połączeniu z większym polipropylenem dającym solidny bas można uzyskać ciekawy efekt  .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  

12 minut temu, klinek napisał:

Chce dać te kondensatory w torze na wejściu wzmaka słuchawkowego. Czy dobrze zakładam, że z lewej mam folię zewnętrzną i tu wchodzi sygnał?

 

 

Dla utrudnienia powiem Ci, że w jednym mam zewnętrzną patrząc od góry napisów a w drugim od dołu napisów jak widać na zdjęciach:

234e63454d5f8206.jpg

na białych przewodach też miałem zaznaczone raz od góry a raz od dołu: 

2d544a77b490ccb4.jpg

W dniu 29.05.2021 o 20:46, Prewwit napisał:

A sprawdzałeś samego XO, czy od razu z Audynem?

Nie zaważyłem wcześniej pytania. Po tygodniu grania pozbawiłem Auricap'y miedzi, jej wpływ jest odczuwalno-słyszalno-pozytywny. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez eMCZe

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, nie mam żadnych oznaczeń ani na przewodach ani na kondensatorach. Kupowałem od HiFi Collective.

To "O" dopisywali flamastrem? 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

0 + 2 = 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, czarny flamaster, u mnie to raczej gruba czarna kropka. Mogę zrobić zdjęcie jeżeli potrzebujesz.

Wszystkie moje Auricap są również z HiFiCollective

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, eMCZe napisał:

Mogę zrobić zdjęcie jeżeli potrzebujesz.

Nie, dzięki. Spróbuję zatem wyjaśnić z HiFi Collective.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

0 + 2 = 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, klinek napisał:

wyjaśnić z HiFi Collective.

To chyba nie ich oznaczenia tylko takie przychodzą ze stanów zgodnie z ich notą:

"Auricap XO (metalized polypropylene) film capacitors are not polarized. However, Auricap X0 capacitors have an outside foil (shorter lead/non-red lead/lead marked with black "0"). This feature is a very useful noise shield when input and output impedances are of considerably different values. The idea is to connect the outside foil to the lower impedance point to provide shielding for noise reduction"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

33 minuty temu, klinek napisał:

Czy dobrze zakładam, że z lewej mam folię zewnętrzną i tu wchodzi sygnał?

auri.thumb.jpg.dfc15e2f1a3060838edf61ac6109b275.jpg

A jeszcze jedno:

Masz oba przewody takiej samej długości ??

Bo znalazłem w drugiej specyfikacji XO fragment:

"Radial lead caps have one lead longer than the other. The long lead is the inside foil and to be treated the same as the red lead on the standard axial Auricaps. It follows that the shorter lead is the outside foil and functionally the same as the black lead."

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnią się o 1-2 milimetry. Trochę mało...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) auri4.thumb.jpg.0b7fec0d9975b0e1fbcca7f9b4eea31e.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

0 + 2 = 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, klinek napisał:

Trochę mało...

A te czarne małe kropki na krawędziach to twoje oznaczenie , brudek czy coś innego ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, arturp napisał:

A te czarne małe kropki na krawędziach to twoje oznaczenie , brudek czy coś innego ?

To zielonkawe zabrudzenia od tego laku zamykającego kondensator. Też myślałem, że może się tym zasugerować ale to bardziej wygląda na przypadkowe chlapnięcie... 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

0 + 2 = 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@eMCZe zaszalałeś z kondami auricap xo, audyny i na deser kaisei. Takie tygrysy lubią najbardziej 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dziękuję. Infinity RS2.5 są tego warte. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zapobiec cyfrowemu nalotowi ( takie metaliczne , ostre , chrapliwe rzężenie  🤨 ? nie wiem jak to opisać ) pojawiające się na wyższych wokalach , trąbkach ,  wysokich tonach fortepianu itp . Dzisiaj zaryzykowałem i podłączyłem bezpośrednio wyjście z analogu na Bursonach do wzmacniacza . Nie ma kondensatorów ani na wyjściu analogu ani na wejściu wzmacniacza  . Na wyjściu analogu mam dość wysokie DC - w jednym kanale 17mV a drugim 35mV . Natomiast na wyjściu wzmacniacza sięga już 80mV w obu kanałach . Nie najlepiej ale gra . 

Najważniejsze jednak ,że wkurzający cyfrowy nalot zniknął prawie całkowicie . Pewnie resztki tego zjawiska generowane są przez kondensatory w zwrotnicy głośnikowej ale teraz to naprawdę margines . Czyli ten ,,digital glare " ( jak piszą na angielsko-języcznych forach ) pochodzi z kondensatora sygnałowego na wyjściu analogu/preampa . 

Może ekranować te kondy folią miedzianą podłączoną do masy ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, arturp napisał:

wkurzający cyfrowy nalot zniknął prawie całkowicie

Czyli to co ja zawsze słyszałem. kondensatory w torze to zło konieczne, ja bym powalczył żeby tego stałego się pozbyć, gdzieś napewno da się to wyregulować.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, jurek1 napisał:

kondensatory w torze to zło konieczne

Usunięcie kondensatorów nie daje jednoznacznej poprawy brzmienia , przynajmniej u mnie to tak brzmi . Ogólnie rzecz ujmując absolutna większość aspektów brzmienia ulega poprawie - klarowność i barwa średnicy , przestrzeń , lokalizacja  , detale a przede wszystkim góra - teraz brzmi naprawdę czysto , dźwięcznie i różnorodnie . 

Ale są też negatywne zjawiska :

- kondensator z rezystorami do masy tworzy filtr górnoprzepustowy odcinający najniższe częstotliwości , po usunięciu kondensatora bas jest nadal fajny ale już nie tak szybki i zwarty - pewnie dlatego ,że teraz sygnał do wzmacniacza trafia razem z najniższymi tonami i w zasadzie głośniki próbują to zagrać ale nie dają rady szybko odtworzyć tak niskiego zakresu jak 10- 20-30Hz . Starają się pompować najniższe rejestry przez co wyższy bas traci na szybkości i sile . Kondensator przy sprzężeniu zwrotnym wzmacniacza coś tam pewnie odcina od dołu ale to może być poniżej kilku albo max 20 Hz . 

- wokale są nieco ostre/przenikliwe na wyższych rejestrach 

Kondensator pomaga w dopasowaniu brzmienia do własnych preferencji a bez niego trzeba wymieniać inne elementy - rezystory , tranzystory , opampy itd .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, arturp napisał:

Kondensator pomaga w dopasowaniu brzmienia do własnych preferencji

To jest zabawa bez końca, bo jeszcze takiego idealnie liniowego nie wymyślili. Zawsze coś się polepsza kosztem spieprzenia czegoś innego, inaczej, każdy kondensator faworyzuje jakieś zakresy i są chwilowe euforie, żeby zaraz po ochłonięciu szukać panaceum na antidotum tego czego zabrakło. W efekcie często okazuje się, że te tańsze kondensatory zastosowane przez projektanta układu, a większość zawodowych konstruktorów nie wierzy w tak zwane komponenty audiofilskie, grają relatywnie najlepiej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, jurek1 napisał:

W efekcie często okazuje się, że te tańsze kondensatory zastosowane przez projektanta układu, a większość zawodowych konstruktorów nie wierzy w tak zwane komponenty audiofilskie, grają relatywnie najlepiej.

Może tak być , zwłaszcza że brzmienie urządzeń jest kształtowane pod kątem uzyskania określonych cech - na przykład pożądanych przez odbiorców/ klientów . 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Milfex KPCU-01 po testach u mnie w sprzęganiu na wejściu w Heglu H200. Średnica, wokale, instrumenty, bardzo żywe, energetyczne granie, zero suchości, w moim odczuciu trudno powiedzieć czy lepszy jest Miflex od Auricap XO, ogólnie ten sam styl grania, ktoś dobrze napisał, że po Auri to jedynie miedziaki mogą coś więcej wnieść i mają ten sam styl grania. Wysokie tony bardzo przyjemnie podane, ale mają jakiś dodatkowy błysk, są jakby lepiej słyszalne, odseparowane od Auri, przy tym nie pojawiają się jakieś negatywne odczucia, że jest za ostro. Odczuwalna jest też różnica w przestrzenie grania, mocniej rozbudowana, jest jakby więcej powietrza, np. lepiej czuć atmosferę koncertu, ale nie ma efektu jakiejś delikatnej sztuczności jak przy Mundofie SGO Supreme. Zmiany na plus w tych aspektach całościowo są odczuwalne w stosunku do Auricapa XO, ale nie ma efektu WOW. Tutaj w moim systemie wszystko zagrało jak trzeba i by zastąpiły Auricapy, ale niestety niskie tony u mnie z Miflexem straciły odpowiednią zwartość, np. granie kontrabasu, nie było wyczuwalnego drania pojedynczych strun, brakowało jakby separacji i powodowało to takie jego rozlazłe granie. W utworach gdzie niskie powinny być zwarte z wykopem, to było uczucie zalewania pomieszczenia mniej zróżnicowanym basem. Niby go więcej ale słabej jakości. Na tyle mi to doskwierało, że z powrotem zagościł Auricap.

Obecnie w mojej wzmaku nr.1 Auricap XO, 2. Miflex KPCU-01 3.SGO Suprema(z powodu suchości grania, już wolę Miflexa z jego mankamentami niskich😉)

Dla Miflexa bym widział miejsce w zwrotnicy w szeregu na tweeter(wtedy nic w niskich nie napsuje), ale przy potrzebnej mi pojemności 6,8uF, cena 900PLN za szt. to dla mnie kosmos.

Może u kogoś w systemie będę inne odczucia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Prewwit napisał:

Mundofie SGO Supreme

,,SGO Supreme" to MCap Supreme Silver/Gold/Oil ? Gubię się w oznaczeniach Mundorf-ów . 

Czy nie ma w jego brzmieniu poluzowania basu tak jak w przypadku Miflexa KPCU-01 ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, arturp napisał:

,,SGO Supreme" to MCap Supreme Silver/Gold/Oil ? Gubię się w oznaczeniach Mundorf-ów . 

Takiego dokładnie miałem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) nie tylko Ty masz problemy z połapaniem się w ich oznaczeniach😉

10 minut temu, arturp napisał:

Czy nie ma w jego brzmieniu poluzowania basu tak jak w przypadku Miflexa KPCU-01 ? 

Z nim było dla mnie znowu trochę za zwarto w moim zestawie. Od najbardziej zwartych niskich uszeregowałbym Mundorf>Auri>Miflex

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Prewwit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Prewwit napisał:

Z nim było dla mnie znowu trochę za zwarto w moim zestawie. Od najbardziej zwartych niskich uszeregowałbym Mundorf>Auri>Miflex

Czyli to wersja bez oleju . Teraz jasne .

pozdr. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Prewwit napisał:

Takiego dokładnie miałem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) nie tylko Ty masz problemy z połapaniem się w ich oznaczeniach😉

Silver Gold Oil miałeś  😉 .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...............................

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Klecha86 napisał:

Silver Gold Oil miałeś  😉 .

Rzeczywiście, olej też był😉 zły link dałem,

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SG powinien byc lepszy od SGO pod wzgledem barwy. SGO jest taki jakis plastikowy w moim odczuciu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi test Clarity Cap CSA 2,7uF/250V wygrzewane przez 3 dni pod napięciem zmiennym 40V . Testowane na wyjściu analogu na Burson'ach VIVID .

Wygrzewanie w niewielkim stopniu poprawiło kontrolę basu , otwartość średnicy i dość wyraźnie poprawiło czystość najwyższych tonów . Przed odsłuchem grały jeszcze godzinę . Podobnie jak w przypadku wygrzewania Mundorfów EVO OIL ogólna charakterystyka brzmienia nie zmieniła się .

- niski bas - w zasadzie go nie ma , do tego stopnia ,że w nagraniach służących mi do testów pewne znane dźwięki w ogóle się nie pojawiły a inne miały naprawdę kuriozalny charakter ( a pojemność tego kondensatora jest 10 razy większa niż Mundorfa Supreme , który brzmi na basie jak burza . ) 

- wyższy bas - szybki , zwarty ale nieśmiały 

- niższa średnica - wyraźnie cofnięta w stosunku do wyższej przez co instrumenty i wokale nie maja masy 

- wyższa średnica - to najgorszy podzakres brzmienia tego kondensatora , wyraźnie wyeksponowana i często jazgotliwa a nawet metaliczna , czego z innych kondensatorów po postu nie słyszałem 

- góra spokojna , czysta ale nieco twarda i bez blasku jaki dawały Mundorfy EVO OIL , porównywalna z Jantzen Superior Z-Cap . Jest ale nie zachwyca i chyba to dobrze bo nie chodzi o sztuczki tylko rzetelne przekazanie dźwięku . Natomiast nie ma podkreślonych sybilantów - są czyste , wyraźne ale nigdy agresywne - ten aspekt wypadł świetnie.

Barwa - jeśli skorzystałbym z krótkiej definicji ,, dźwięk plastykowy" - ten kondensator idealnie się wpisuje w taki schemat brzmienia . Barwy wokali są zbyt jasne i wręcz nosowe a instrumenty brzmią sucho i zbyt lekko .

Przestrzeń - płasko ale szeroko , głębi nie ma , grają pierwszym planem a do tego w gęstych nagraniach robi się bałagan bo wszystko jest pchane na twarz słuchacza .

Dla mnie ten kondensator zupełnie się nie nadaje do toru sygnałowego w elektronice ( ostatecznie w ,,ciemnych" ,          ,, zamulonych "  systemach z dużym basem ) . Wyższa średnica jest tak natarczywa i nienaturalnie jasna ,że po 10 minutach słuchania byłem zmęczony . Natomiast trafi do moich monitorów do zwrotnic gł. wysokotonowych ze względu na spokój góry i kulturalne oddanie sybilantów .

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, arturp napisał:

Drugi test Clarity Cap CSA 2,7uF/250V wygrzewane przez 3 dni pod napięciem zmiennym 40V . Testowane na wyjściu analogu na Burson'ach VIVID .

Może trzeba było dać tu biały lub różowy szum?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, toptwenty napisał:

Może trzeba było dać tu biały lub różowy szum?

Tego nie wiem , może inny sposób wygrzewania dałby inne rezultaty ale przeczytałem fragment tekstu producenta Auricap, że wygrzewanie w torze ( przy tak niskim napięciu i prądach ) może trwać latami ( ! ) Trudno w to uwierzyć ale chyba producent kondensatorów wie co pisze . Dlatego sugerują wygrzewanie transformatorem . I to faktycznie trochę zmienia w brzmieniu .

PS.

Rano przyjechały Audyn True Copper MAX 0,1uF i Audyn Cap Plus 0,22 uF . Cap Plus trafiły już do systemu i pograją godzinę a potem odsłuch ,, na zimno " . Natomiast Coppery Max poszły do wygrzewania pod transformator na trzy dni .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy dni dla audyn ów to nic. A minimum tydzień non stop. 

W tym Twoim analogu pozbyłbym się wima na coś lepszego oraz te "mułki "nichicon. W myśl zasady system tak gra jak najsłabsze ogniwo. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez gustwao
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 26

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.