Skocz do zawartości
IGNORED

Kondensatory - rankingi firm! stwórzmy!


AstraF
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, rafa napisał:

SGO maja duzo wiecej detalu w dzwieku. Wyciagaja cos z tla co czesto jest zagluszone.

Dobrze to ująłeś, kiedyś pisałem że mam odczucie większej przestrzeni przy Supreme SGO, ale jakaś ona taka nie naturalna.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proste pytanie . Analog lampowy . Chcę w nim poprawić zasilanie ( nap. anodowe ) pod kątem brzmienia . Obecne zasilanie widać na załączonym schemacie .

Mam dwa 8,2uF Mundorfy EVO OIL . Bocznikować nimi obydwa elektrolity ? Bocznikować tylko elektrolit 220uF przez aktywnym filtrem ? Bocznikować tylko elektrolit 22uF za aktywnym filtrem ? Usunąć kond. 22uF i zastąpić go Mundorfem ? Inne rozwiązania ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CE2. On też może mieć wpływ. Pytanie tylko na ile mosfet się otwiera. Jeśli całkowicie no to nie powinno mieć znaczenia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Krzych 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Probowałem podmieniać na różne te kondensatory. Przy foliowcu dźwięk  bardziej się utwardzał i skracały wybrzmienia. U mnie tego nie potrzebowałem I został elektrolit, ale Tobie może akurat wyjdzie na dobre. Testuj 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Na razie zbocznikowałem elektrolit główny w zasilaniu a elektrolit 22uF usunąłem i zastąpiłem Mundorfem . Niech pogra . 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisze Wam co po 100h grania w filtrze tweetera, słyszę z Auricap XO 200V.

Pierwsze wrazenie: muli troche, tak jak niewypalony Mundorf Supreme classic. 

Wcześniej grał tam Clarity cap MR ktorego zastąpił CMR. 

Po tych 100h te auricapy łączą zalety MR i CMR. 

Są rownie neutralne i przejrzyste co w/w ale MR dzwoni mi na wysokich tonach a znowu CMR byl trochę zbyt zmulony. 

Tu taka wypadkowa dobrych cech + 4x mniejszy rozmiar, zbliżony do zwykłych mkp na 630/800V no i cena/jakość bomba! 

PS: dalej nie kumam, po co robić kondy dedykowane do zwrotnic na 400/630/800 i więcej Voltów. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, arturp napisał:

Proste pytanie . Analog lampowy . Chcę w nim poprawić zasilanie ( nap. anodowe ) pod kątem brzmienia . Obecne zasilanie widać na załączonym schemacie .

Mam dwa 8,2uF Mundorfy EVO OIL . Bocznikować nimi obydwa elektrolity ? Bocznikować tylko elektrolit 220uF przez aktywnym filtrem ? Bocznikować tylko elektrolit 22uF za aktywnym filtrem ? Usunąć kond. 22uF i zastąpić go Mundorfem ? Inne rozwiązania ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wywalić całkiem CE2 i wsadzić za niego Mundorfa 8,2µF.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, rambo54 napisał:

po co robić kondy dedykowane do zwrotnic na 400/630/800 i więcej Voltów

Czym wyższe znamionowe, tym lepszy / wyższy parametr SR (V/μs).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Megadeth - A House Divided       🤘SENJUTSU🤘         α  Ω  β  λ  μ  ∅  ½  ²  €  $  π         Ⅵ Ⅵ Ⅵ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, terminus napisał:

Czym wyższe znamionowe, tym lepszy / wyższy parametr SR (V/μs).

A Koledze ten dostawca z King Konga odpowiedział ile sobie życzy za wysyłkę kondensatorów? (albo przeoczyłem)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez audiostyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, jakiś fake, zero odzewu na kilka moich maili i formularz z www.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez terminus

Megadeth - A House Divided       🤘SENJUTSU🤘         α  Ω  β  λ  μ  ∅  ½  ²  €  $  π         Ⅵ Ⅵ Ⅵ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, rambo54 napisał:

Napisze Wam co po 100h grania w filtrze tweetera, słyszę z Auricap... 

Dlatego ja moje  bocznikowalem miedzią Audyna. Zypelnie inne brzmienie. Polecam 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
54 minuty temu, terminus napisał:

Niestety, jakiś fake, zero odzewu na kilka moich maili i formularz z www.

Niekoniecznie. Oferta zakupu z Polski mogła zabrzmieć w HK zbyt detalicznie (np. kilkaset sztuk). Spotkałem się z takim podejściem też w Japonii.

Humorystycznie wspomnę, sytuację odwrotną z dostawcą chińskiej, alternatywnej do amerykańskiej chemii: nieopatrznie wysłałem Chińczykowi link z cenami na stronie w USA - jak on te ceny zobaczył i wyobraził sobie swój majątek po transakcji - przez rok mnie przesladował zachęcając do zakupu całego statku z tym co sprzedawał 🙂

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, audiostyk napisał:

Niekoniecznie.

Racja, też o tym pomyślałem. W Japonii kupiłem kilka lat temu LM4702B w minimalnej ilości 17 sztuk. Paczka miała trochę ponad metr długości, bo wysłali w oryginalnym blistrze National Semiconductors, nie obcięli go 🙂 . I regularnie, co miesiąc, mam świeżą ofertę bez subskrybcji sklepu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Megadeth - A House Divided       🤘SENJUTSU🤘         α  Ω  β  λ  μ  ∅  ½  ²  €  $  π         Ⅵ Ⅵ Ⅵ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, terminus napisał:

W Japonii kupiłem kilka lat temu LM4702B w minimalnej ilości 17 sztuk. Paczka miała trochę ponad metr długości, bo wysłali w oryginalnym blistrze National Semiconductors, nie obcięli go 🙂 . I regularnie, co miesiąc, mam świeżą ofertę bez subskrybcji sklepu.

Japonia to baaardzo ciężki zakupowo region. Miałem sytuację, że biuro producenta zgasiło mi zapał jaik zaproponowałem 1000sztuk zakupu, a oni mnie serdecznie pozdrowili informując, że ich minimum do Polski to 50000 sztuk. Ostatecznie łaskawy Japończyk wyszukał mi ich niemieckie biuro gdzie pozwolono mi kupić z wysyłką z Japonii 100szt. w kartonie 50cm x 25cm x 70cm. Zamówieniem dało się wypełnić fragment jednego z 6 kartonowych przedziałów w kartonie, koszt wysyłki ... 100 Euro netto ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test kondensatorów Mundorf MCap ZN 0,22uF/630V .

Test został przeprowadzony bez wstępnego wygrzewania kondów . Pracują na wyjściu analogu lampowego SRPP dla nos dac-a na TDA1541A  . Lampy 6N2P-EW . O tych kondensatorach jest niewiele informacji/opinii w sieci . Tony Gee dał im 9 punktów ale nic nie napisał natomiast John z  Enjoy the Music coś napisał ale chyba nie był do tego sam przekonany :  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Trudno się dziwić bo czego można się spodziewać po kondensatorze średnicy kobiecego małego palca i długości 2,8 cm , w cenie około 30 PLN sztuka i na dodatek o wyglądzie chińskiej tandety ...

Wyższa góra : subtelna ale obecna , trochę mało zróżnicowana ale i tak ciekawszą z testowanych ma tylko Mundorf Supreme Silver Oil i Audyn True Copper Max , podobną górę ma MCap Supreme , w sumie bardzo dobrze

Niższa góra : idealnie przechodzi w średnicę , sybilanty zaznaczone ale nie są agresywne 

Wyższa średnica : czytelna , nigdy nie jest agresywna czy metaliczna , natomiast ładnie doświetlona  ale niezbyt błyszcząca 

Niższa średnica : detaliczna , czytelna , nigdy się nie zlewa i nie gubi , nie jest pogrubiona lub odchudzona - idealna równowaga 

Wyższy bas : super , chyba najlepszy ze wszystkich testowanych - szybki , zwarty , mocny ale bez przesady 

Niższy bas : trochę mniej niż z Audyna True Copper Max ale to dobrze bo jest go tyle ile trzeba , czasem potężny innym razem skromny , tak jak na nagraniach , nic nie dodaje 

Barwa : nijaka ale w najlepszym tego słowa znaczeniu - ten kondensator faktycznie nie ma własnego charakteru , nic nie ubarwia , nie dodaje i nie ujmuje . Nie ma tego ciepła i soczystości barw co Audyn True Copper MAX ani nawet mniej barwny Mundorf Supreme Silver Oil ale podłączony do ciepłego i barwnego źródła zagrał ,,najbliżej prawdy" ze wszystkich tańszych kondensatorów . Świetnie brzmi fortepian .

Przestrzeń : Są dalsze plany , jest szeroko , dźwięk nie siedzi w głośnikach choć nie ma tej lekkości i swobody co z Mundrofa Supreme czy Mundorfa SIO , rozdzielczo , czasem pojawiają się w przestrzeni detale które pokazują tylko najdroższe kondy z mojego skromnego testu . W dobrych nagraniach słychać pogłosy , echo sali , aurę itp ale to jeszcze nie poziom Mundorfa SIO .

W sumie - pełne zaskoczenie . Spodziewałem się brzmienia twardego i natarczywego a tu spokój , równowaga , detale i kompletna neutralność barwowa . Ciekawe,  bo to kondensator , który niewiele wnosi a wszystko przekazuje ( no... prawie ) i to bez wygrzewania . A do tego bas najwyższej próby , malutkie rozmiary więc wszędzie wejdzie  i cena jak z Lidla.

No ale spotkały dzisiaj groźnych rywali - kondensatory Muzga ( wygrzewane trzy dni pod napięciem ) . O tym napiszę za kilka dni jak dobrze przetestuję bo po godzinie grania mogę tylko napisać ,że naprawdę chce się słuchać .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie doszukałem się informacji, a interesuje mnie ze względu na różnice w wielkości. Czy jest różnica w jakości grania Jupiterów copper foil waxów 400V i 600V? Jakie są wasze doświadczenia? Jeśli były różnice, to jakie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, arturp napisał:

Mundorf MCap ZN 0,22uF/630V .

W moim Menuetto taki sam siedzi fabrycznie tylko 0.47uF. Mam podobne odczucia i również zmieniłem na Mundorfa SGO ale gold. 

Równiez polecam tego ZN jak za tą kasę jest bardzo dobry.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, hoobi napisał:

Panowie, nie doszukałem się informacji, a interesuje mnie ze względu na różnice w wielkości. Czy jest różnica w jakości grania Jupiterów copper foil waxów 400V i 600V? Jakie są wasze doświadczenia? Jeśli były różnice, to jakie?

Nie porownywalem tych konkretnych ale z dotychczasowych porownan innych kondensatorow wychodzi mi ze wyzsze napiecie tym troche wiecej detalu w dzwieku a im nizsze tym troche wiecej barwy. Ilosc izolatora wydaje sie jakos na to wplywac.

Ale ze roznice dzwiekowe sa bardzo male przestalem zwracac uwage na ilosc detalu a dobierac bardziej ze wzgledu na rozmiary takiego kondensatora czy jego koszt.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zrobiłem doświadczenie, zmieniłem EVO 1,5 na 0,47uF i jednak SRPP gra dużo lepiej. Jest czyściej, bardziej szczegółowo, zniknęła naleciałość przesteru. Jednak niedopasowanie impedancji w tym przypadku ma duży wpływ. 

Ale... EVO które naprawdę dobrze grało na opach w przypadku 6N16B zaczęło grać męcząco. Dół ma pier**l...cie ale góra jest zbyt drażniąca. Może to też wina tego że gram na razie na lampach WI czyli impulsowych, które są bardziej szczegółowe. Jutro powinny dojść lampy W i grać cieplej, czekam też na RCA. W między czasie zamiast EVO wrzuciłem ruskie MBM które zostały mi z Fikusowego wzmacniacza lampowego i powiem, że na lampowym wyjściu analogowym sprawdzają się lepiej niż EVO. Przestały piszczeć a mięcha jest wystarczająco. średnica też miodzio.

Ponieważ mam rzut beretem do Power Audio pojechalem po jakieś inne lekarstwo na tą górę i zaproponowano mi MCap Supreme które mają tą górę złagodzić. Założę i zaraz porównam z EVO AluOil i ruskimi zielonymi MBM.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, eMCZe napisał:

zaproponowano mi MCap Supreme które mają tą górę złagodzić.

Góry będzie mniej i do tego całkiem ładnej tylko MCap Supreme staje się po pewnym czasie nieco ostry i drażniący na wyższej średnicy . To minie ale dopiero po solidnym wygrzaniu . U mnie te lampy w układzie SRPP i jego modyfikacji ( MuFollower ) grają dość ciepło i gładko ale Mundorf EVO OIL się z nimi nie zgrał . Basu było za dużo i tracił kontrolę , średnica stała się krzykliwa a najwyższa góra jakby oderwana od całości .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam z EVO właśnie podobne doświadczenia, Zobaczę tego czarnego Supreme i najwyżej wróce do ruskich.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, eMCZe napisał:

Zobaczę tego czarnego Supreme

Nie przeraź się - może być nudno . Ale jak usłyszysz jego zalety to będziesz zaskoczony - porządek nawet w gęstym materiale , mikrodetale , przestrzeń , do tego (po wygrzaniu) grzeczny i zawsze kulturalny 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że należy u mnie też patrzeć na całość. W systemie mam osiem wstęg na wyjściu a zasilają je dwie duże końcówki mocy Yamahy. Całość daje naprawdę piękną górę i średnicę ale jak jej nie przytępisz to robi się zbyt wysoko. To teraz ten efekt na wyjściu lampowym. CD na opach i dwa gramofony grają wybornie. DAC teraz wyszedł do przodu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, rafa napisał:

Nie porownywalem tych konkretnych ale z dotychczasowych porownan innych kondensatorow wychodzi mi ze wyzsze napiecie tym troche wiecej detalu w dzwieku a im nizsze tym troche wiecej barwy. Ilosc izolatora wydaje sie jakos na to wplywac.

Ale ze roznice dzwiekowe sa bardzo male przestalem zwracac uwage na ilosc detalu a dobierac bardziej ze wzgledu na rozmiary takiego kondensatora czy jego koszt.

 

Dziękuję za podpowiedź.

Mam na wyjściu DACa aktualnie 2uF, gdybym je zmniejszył na 1uF, to wejdzie zarówno wersja 400V jak i 600V. Taka zmiana wydaje się być całkiem bezpieczna. Nie wiem czemu producenci tak często dają na wyjściu około 2uF.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0f0ec24d81168419med.jpg

Mundorf MCap Evo Alu Oil na opach grały dobrze, wysoko lecz dobrze. Na lampie dół dostał mocy ale góra i średnie wskoczyły na wyższe zakresy, przestały wybrzmiewać, zaczęły być nurzące, zaczęły gubić się talerze,trąbka stała się płaska. 

dc306ccb90b9cde0.jpg

Ruskie wojskowe MBM czyli Aluminium-papier w wosku-aluminium. Wokale znów nabrały barwy, góra stała się przyjemna choć dalej przesunięta wyżej co zapewne jest urodą moich głośników i końcówek. Najciekawszy wokal Knopflera w Brother in arms, często potrafi być wycofany, tutaj brzmiał. Poznając MBM w życiu nie wybrał bym Evo Alu oil. Warto więc poznać kondensator w różnych układach zanim wyrazi się opinie. Bo żeby było ciekawiej mam te MBM bo wywaliłem je ze wzmacniacza lampowego i zastąpiłem właśnie EVO Alu Oil. W tamtym systemie pobiły MBM na głowę.

9f4ff1798933481amed.jpg

Teraz Jest Supreme. Strzał w 10 od pierwszej nutki. Posłucham dłużej i powiem więcej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez eMCZe

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc... Oczywiście że to mało czasu i że krótko tylko że to ogromna zmiana. Nie wiem jak po wygrzaniu ale od razu jest inaczej, ogromna zmiana na plus biorąc pod uwagę mój system. Nie ma krzyku góry, górne rejestry wciągają i czarują. Są wciąż wysokie ale takie jakie powinny być. Wcześniej gdybym miał korektor i nie korzystał z wbudowanego przycisku bypass w pre który wszystko omija i wrzuca bezpośrednio źródło na wyjście, powiedział bym że mam mocno podbite górne pasmo. Bas jest wciąż dosadny ale z tym moje głośniki nie miały nigdy problemu, wręcz trzeba było użyć kolców żeby nie przenosić zbyt wiele na meble, podłogę i sciany. Jest przyjemny nie zabija reszty, wybrzmiewa ale potrafi być szybki gdy trzeba. Średnie są gdzie powinny być i zwiększyła się ich rozdzielczość. Na Alu Oil wszystko było przesunięte w jeden koniec. Talerze i gitary dostały nowy wymiar który gdzieś po zamontowaniu SRPP uciekł. Dodatkowo mam wrażenie że nigdy przed przejściem na lampy go aż takiego nie było. To myślę że akurat nie tyle zasługa Supreme tylko wyjścia lampowego a Mundorf je tylko podkreslil. Kolejne zaskocznie na plus to scena. Moje  zmotane TDA1541 w Arcamie miało do tej pory w holografi i przestrzeni przewagę. Teraz DIGILOG jest mistrzem. Jest szerzej ale spójniej, jest więcej szczegółów ale tworzą całość. Dla mnie wielkie zaskoczenie. Mam nadzieję że się nie popsują a będzie jeszcze lepiej. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test kondensatorów MuzgAUDIO  4,7uF/400V tolerancja 5%. Muzg mi je wysłał bo czytając opisy moich poprzednich testów  doszedł do wniosku ,że mogą mi odpowiadać . Przyszły w ładnym pudełku i z tekstu na nalepce wynika ,że są produkowane w kraju . Najpierw wygrzałem je 3 dni pod napięciem 40V a potem słuchałem kilka dni w różnych analogach do różnych daców . 

Wyższa góra - nie wiem czy nie najlepsza ze wszystkich testowanych wcześniej kondensatorów . Nie jest tak obecna i wielobarwna jak z Mundorfa Silver/Oil ale za to lepiej dopasowania do charakteru brzmienia tego konda . Spójna z całością a do tego klarowna , dźwięczna , różnorodna i dająca łatwość rozróżnienia co to za instrument gra .Tu słychać bez wątpliwości ,że gra trójkąt , talerze uderzane pałeczką lub miotełką a w tle ktoś dzwoni tamburynem .

Niższa góra - zdecydowana ale nie przekracza norm dobrego smaku . Sybilanty są wyraźne ale nie na tyle aby drażnić a pokazać jak faktycznie brzmi nagranie przez mikrofon . Czasem ostro innym razem łagodnie .

Wyższa średnica - przezroczysta jak lustro , nic się nie ukryje . Jak trąbka jest ostra to odrobina tej ostrości też się pojawi , jak wokalista krzyczy to słychać przester na nagraniu . Z drugiej strony jest tak klarowna , czysta i otwarta ,że słychać każdy oddech wokalisty , mlaśnięcie , muśnięcie strun gitary itd . Smyczki i prawa ręka fortepianu po prostu błyszczą . 

Niższa średnica - podobnie jak wyższa , bardzo detaliczna i klarowna ale ciepła i nie popada w kliniczność  . Nigdy się nie gubi i nie zlewa , nawet gdy jest kakofonia dźwięków .

Bas jest spójny , nawet nie ma sensu opisywać tak jak wcześniej to robiłem (dzieląc na wyższy i niższy ) bo tworzy całość - ma zejście , jest kontrola , jest masa , jest zróżnicowanie , szybkość i wykop . Taki jak trzeba (a nie wszystkie kondensatory dawały tak równy bas w całym zakresie ) .

Barwa - bez naleciałości a jednocześnie ciepła i doświetlona . Dźwięki są narysowane wyraźną cienką kreską w intensywnych kolorach jednak nie tak wielobarwne jak z Audyna True Copper MAX . Może to dobrze bo czasem mam wrażenie , że Audyn trochę podbarwia . Z drugiej strony Mundorf Silver/Oil nieco łagodzi krawędzie dźwięków ( co chyba jest typowe dla kondensatorów z olejem )  przez co nie ma żadnej ostrości na wyższej średnicy ale czuć ,że coś tak maskuje i trochę się zbyt okrągło robi . Tego kondy Muzga nie robią - nic nie ukrywają i nie poprawiają .

Przestrzeń - zwykle piszę ,że dźwięki są oderwane lub przywiązane do głośników a z tym kondem głośniki znikają . Podobnie gra Mundorf Silver/Oil. Obydwa te kondensatory nie tworzą planów - po prostu jest głębia i już . Można palcem pokazać dokładnie skąd dobiega dźwięk w przestrzeni . Ten kondensator przekazuje aurę instrumentów , echo studia czy sali koncertowej i cały ten ,, plankton" .

Muzyka płynie swobodnie , niemal bez ograniczeń . Nie trzeba się wsłuchiwać , wszystko podane kulturalnie , ze swobodą i łatwością . Dynamika w skali mikro i makro jest bardzo dobra . Czasem ( w znanych na pamięć utworach ) słyszę jakieś dźwięki , których nie słyszałem z innych kondów , wyskakują mi gdzieś z boku kolumny albo między innymi dźwiękami .

Podczas pierwszych odsłuchów zrobił na mnie wrażenie lepszej wersji Mundorfa MCap Supreme ale dzisiaj po kilku dniach grania , wymiany kondensatorów , porównań itd sądzę ,że to półka Mundrofa Silver/Oil i Audyna True Copper Max . Oczywiście każdy gra inaczej ale jakość zbliżona . Równie dobrze zagrał na wyjściu analogu na Bursonach VIVID jak na wyjściu analogów lampowych .

Jedyne co mi troszkę psuje ten ładny obrazek to minimalna metaliczność na przełomie średnicy i wysokich tonów . To samo ma Audyn True Copper Max . Podobnie miał niewygrzany Mundorf MCap Supreme ale mu przeszło po kilku dniach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

w pudełku 2.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, adalbert napisał:

Popatrz  taki tani, a półka całkiem wysoka.  

Nie wiem jakiej ceny sobie zażyczy Muzg . Wysłałem do niego pytanie w tym temacie . Ale sam nie wierzę w to co słyszę 🤨. Dzisiaj od rana słucham różnych kondensatorów na wyjściu analogu na Bursonach VIVID wpiętego do dac-a na PCM1702 w trybie no oversampling . Same tranzystory w torze .

W kolejności :

- Audyn Cap Plus - bardzo przyjemne ciepełko i masa ale bez zamulenia , niestety najwyższa góra wycofana a co za tym idzie przestrzeń traci na głębi 

- Mundorf MCap ZN - niby wszystko jest jak trzeba ale życia i kolorów nie ma 

- Mundorf MCap ZN połączony z olejowym Sprague Hyrel - ociepliło się ale słychać ,że to dwa kondensatory i jakoś tak niespójnie wyszło 

-Mundorf EVO Oil - radośnie i żywiołowo ale zwalisty niski bas , brak niższej średnicy i ładna góra ale trochę nie pasuje do reszty

- Mundorf Mcap Supreme - no wreszcie gra jak należy ale ... góra mogła by być czystsza i bardziej błyszcząca a średnica troszkę ostrzejsza w zarysach bo odrobinkę zaokrągla i ociepla 

- MuzgAUDIO - tak jak MCap Supreme tylko góra jeszcze ładniejsza i nie ma tego minimalnego ocieplenia/zaokrąglenia średnicy , przestrzeń mniej spektakularna niż Mundorfa ale lepiej ułożona - bardziej precyzyjna lokalizacja . No i z Bursonów VIVID nie słyszę delikatnej metaliczności tych kondów , którą słyszałem z analogu lampowego .

Nic na to nie poradzę . Tak grają te od Muzga  i nie chcą inaczej .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.