Skocz do zawartości
AstraF

Kondensatory - rankingi firm! stwórzmy!

Rekomendowane odpowiedzi

Ejj no tak nie wolno kupiłem juz przeszło 150 roznych kondów u Javoreczka i jak do tad zaden mnie nie zawiódł..Czy to Nippon czy tez jakic nichicon albo rubycon..ma w ofercie tez vishay roedstein ..czy tez roe i tez sa ok.

Roe to bardzo znana niemiecko-szwajcarska z tego co sie orientuje firma..z wieloletnia wrecz tradycją..stosuje ja min brumester ..meridian ,philips czy revox.Ostatnio w me rece trafiło kiljka nietypowych złotobrazowych kondów tej firmy o wyprowadzeniach współosiowych 2200/25V ..wstawiłem je koledze do sony 555es ....gosc jest pełen zachwytów..wstawiłem je w miejsce Elny cerafine...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotrek608, jak nie wolno? Chwalić BC czy krytykować ich wyglądu? Bo nie załapałem?:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

>dik

"co sądzicie o kondensatorach BC Components (dawny Philips) dostępnych w tme typu RLI135"

 

Osobiście nie próbowałem, ale jean-paul na diyAudio ocenił je negatywnie:

http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?postid=125391#post125391

 

 

ROE 1000u/63V jest u Javoreczka na Allegro - w tej cenie tudno kupić coś lepszego, oferowane w tej samej cenie Nippony SXE mniej mi spasowały (próbowałem tylko w jednym miejscu) , są tam też Philipsy KO 048.

Panasonic FC jest według mnie lepszy - ale cena 5 do 8 razy wyższa.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W NADzie 521bee w pobliżu DAC-a mam kilka 10uF/16V jakichś gównianych. Czy warto tam włożyć np Elnę RJ3 10uF/50V jakie oferuje jaworeczek? Czy koniecznie muszą być Os-cony, których nie ma o tej wartości na allegro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lipa nie wymieniaj wszystkiego na siłę! Przeanalizuj z jakimś doświadczonym kolegą, które kondensatory są ważne i te zastąp możliwie najlepszymi osiągalnymi do blokowania zakłóceń na zasilaniu. Na pewno os-con for audio są dobre. Rozważ możliwość pdolutowania do nich równolegle małych kond MKT lub MKP o wartości np. 22 nF - 100nF. Zapewne Rubycon ZL jest niezły, Elna Similc także - jednak tych ostatnich nie stosowałem i nie poradzę w tym zakresie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aaaaaah nie skumałem o co chodzi jak do tad miałem tylko okazje stosowac BC własnie z tej serii RLI135 o pojemnosci 3300/25 ale tylko w mniej waznym punkcie toru audio....moim zdaniem sa gorsze od nippona i panasonika..lae nie wolno ich oceniac na pierwszy strzał..musza sie troszke wygrzac bo po jakijes połgodzinie od właczenia urzadzenia audio zaczynaja grac duzo lepiej...nie wiem ale i tak jakos wydaje mi sie ze jak philips produkował kondy to były ciut lepsze dla audio..widziałem je w wielu porzadnych klockach audio..teraz niestety jakos nie widze zbyt duzo BC ..cos to chyba znaczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

>lipa

Rambo ma rację... :-)

a do cyfrówki to albo OS-CON'y albo jeszcze lepiej Black Gate NX...:-)

ja w Marantzu CD6000 kondensatory filtrujące zasilanie od strony cyfrowej przy DAC'u najpierw wymieniłem na Elna Silmic, ale potem dostałem OS-CON'y i teraz bym już ich na nic nie zamienił (no może na te BG-NX)

 

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=35148666

tu masz OS-CON'y 68uF/10V jeśli to do filtrowania zasilania to wartość nie powinna być krytyczna i można dać większy, zmierz napięcie może też nie potrzeba na 16V...

miłego dłubania... :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

im większe napięcie tym niższy współczynnik ESR, który ma wpływ na tłumienie zakłóceń. Do cyfrówki daje się kondensatory o takiej samej pojemności lub niższej jeśli dajemy lepsze. Nie daje się wyższej pojemności, bo to szkodzi sygnałowi. Pamiętajcie, że do cyfrówki już dochodzi dobrze wyprostowane napięcie, chodzi tylko o tłumienie zakłóceń. Najlepsze tłumienie jest na dodatkowych stabilizatorach ;) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim nadzie jest tak: za osobnym prostownikiem do części cyfrowej jest stabilizator jeden na 5V, a drugi na 8V. Z tego na 5V idzie do tego co potrzebuje 5 czyli cała reszta cyfrowa, a z tego 8V idzie do daca gdzie jest dodatkowy stabilizator na 5V więc jest chyba całkiem przyzwoicie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno małe pytanko: czy te dwa ceramiczne kondensatorki przy kwarcu jest sens na coś wymieniać a jeśli tak to na co???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinny być to bardzo dobre kondensatory w szczególności o małej zmianie pojemności względem zmian temperatury. Bardzo dobrymi kondensatorami w tym miejscu są mikowe. Zmieniajcie jednak elementy generatora (w szczególności kwarc) mając do dyspozycji miernik częstotliwości, bo zmiany mogą prowadzić do zmiany częstotliwości (np kwarc garmina w moim cd wstawiony zamiast oryginalnego spowodował mocne odjechanie częstotliwości i trzeba było korygować trymerem a potem poszedł do zewnętrznego zegara :) ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze że w moim Nadzie nie ma żadnego trymera w pobliżu kwarca :-)))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w fabrycznych cd nigdzie nie widziałem trymera a mój był dolutowany, żeby zaradzić zmianie częstotliwości i zobaczyć co daje wsadzenie praecyzyjnego kwarca zamiast oryginalnego :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

>Rambo

A czy stanie się coś złego, jeśli do toru cyfrowego wstawi sie kondensator o tej samej pojemności co oryginalny ale mniejszym napięciu? Np. z 25v na 20V? Chodzi o największe/najbardziej pojemne kondensatory jakie się tam znajdują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tyle, że napięcie w układzie gdzie wsadzasz kondensator nie może być wyższe niż nominalne napięcie kondensatora bo inaczej lubi wybuchać. Poza tym im wyższe napięcie kondensatora tym niższe jego ESR - ale bez przesady !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli miałeś 25 i zmieniasz na 20, to kond może pracować na granicy swoich możliwości. Ja bym nie ryzykował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

>Piotrek608

Masz racje, ale przeważnie tam siedzą kondensatory na min. 16V. Podejrzewam, że chodzi tu o ich rezystancję wewnętrzna- im wyższe napięcie nominalne tym powinna być mniejsza ( chyba nic nie pokręciłem ?). Zawsze można wstawić na wyższe napięcie, musi to być tylko porządny kondensator ( czarna elna ? )

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Noooo jasne stożku bez dyskusjii..zauważyłem ze sony denon itp stosuja z zasady przy 5V kondy na 25 V a przy 12 V na 50V choc w drogich klockach tylko na 50V czy nawet na 63V.CO całym sercem popieram..bob fajnie te wielkie jak beczułki kondy wygladają:):)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie było mowy o kondensatorach tantalowych. Mam w zasilaczu do opampa kolejno za stabilizatorem: 1000mikroF, 100mikroF, 100nF. Myslę czy jest sens dać tantala 100/16 a jak nie tantala to co? Teraz mam byle co. Tantal do cyfrówki? Była mowa "wygrzewaniu" i "formatowaniu" kondensatorów, a może "formowanie", ale tylko mowa - moze jakis krótki przepis?

Podaję kilka linków:

http://www.vishay.com/capacitors/

http://www.elna-america.com/product.htm

http://www.rubycon.co.jp/en/catalog/capacitors.html

http://www.nichicon-us.com/english/seihin/alm_mini/pict_f.htm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dik kondy tantalowe sa bardzo dobre z tym ze obecnie troche podupadły dla tego, ze sa sprowadzane do kraju z cieniarskich zródeł.Ale jeszcze idzie dostac nasze krajowe A w katalogach Elfa , Farnell itd sa sensowne firmy..wiadomo kondy tantalowe do najwiekszych pojemnosci nie należa dlatego moga byc z powodzeniem stosowane tam gdzie w w zasilaczu nie trzeba tych wielkich pojemnosci co zostawmy elektrolitom w koncu do tego sa..Sa bardzo stabilne ładnie filtruja szeroki zakres czestotliwosci.W tanszych starszych wzmakch swietnie pracuja jako kondy odsprzegajace poszczególne stopnie wzmocnienia preampa..np nasz diora ws442.Ale jak sie z nimi przedobrzy to lubia podbijac sybilanty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki piotr, no właśnie, już bliski byłem kupienia tanich tantali. Chcę wstawić przy opampie 100 mikroF/25 elna silmic albo cerafine a na wyjście z CD 220/25 i też nie wiem czy silmic czy cerafine. Pytam tylko o te marki, bo są na allegro. Czy na wyjściu z CD raczej bipolar czy może być "zwykły"? Ponoć najlepiej usunąć te kondensatory, ale ja chcę zostawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie radzę!!! Aktualnie jestem w trakcie przeróbek mojego nada 521bee i na moment zamiast kondensatorów sprzęgających wstawiłem cerafine 100u/16v zamiast byle jakiego elektrolita 22u zbocznikowanego 220n mkt. Co prawda przestrzeń i ogólna czystość dzwięku się poprawiła ale bas się zrobił beznadziejny jakiś taki rozmyty i nie trafiający w rytm no i chyba nawet trochę go mniej się zrobiło. Po tej porażce szybko zamówiłem w akkusie SCR MKP 10u duże kloce ale cóż :))) Wywaliłem te bocznikujące 220n i wsadziłem tylko te SCR-y. Efekt: moim zdaniem poprawa chyba nawet większa niż po zmianie op-ampów!!! Góra i środek w porównaniu do tego co było przedtem jest poprostu chyba całą klasę wyżej albo i więcej, przestrzeń głębia sceny i wogóle to jeszcze nie mogę dojść do siebie :) A bas to w porównaniu do cerafine i tamtych zwykłych elektrolitów jest rewelacyjny, przedtem buczał, teraz przyjemnie pomrukuje w rytm nie rozmywa się i jakby schodził niżej, ogólnie lepiej. Aha u mnie te kondziory sprzęgające są pomiędzy DAC-iem a op-ampami i potem na wyjsciu cd-ka więc po dwa na kanał. Duże są ale się jakoś pomieściły, także zastanów się zanim wydasz kasę bo 10uF spokojnie starczy a cerafine też tanie nie są, więc szkoda kase dwa razy wydawać tak jak ja zrobiłem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze. Przedtem góra była trochę ostra i sycząca, myślałem że to wina moich kolumn (602s3) jak się teraz okazuje nie do końca :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak bardzo kondensatory wpływaja na dzwięk przekonałem sie na własnej skórze :( W negatywnym znaczeniu. padły mi kondki (Elna) we wzmaku, sam nie potrafiłem wymienić więc zaniosłem do serwisu. Owszem wymienili skasowali mnie i od tego momentu za każdym razem gdy słucham muzy z rozpaczy obgryzam nogę od stołu. Sucho, skrzecząco, beznadziejnie. Echh....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja też sprawdziłem na własnej skórze, najpierw Radmor 5102TE - kondensatory w przedwzmacniaczu i sterowaniu końcówki mocy - oraz z płytki od konturu, potencjometru głośności i wyciszenia o -20dB na nowe elektrolity - samwha, samsung - na tym poziomie - i zupełnie nie ten sprzęt, później Radmor 5102 te same zabiegi - jak narazie bez sterowania końcówki mocy na Samwhy, Samsungi, Jamicony i znów jest dużo lepiej :) bawie się w remonty starych sprzętów :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.