Skocz do zawartości
IGNORED

Kondensatory - rankingi firm! stwórzmy!


AstraF
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

Zobacz, które masz Ecapy, jeśli 70V czyli plain to szkoda czasu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100V

 

100V raw

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz, które masz Ecapy, jeśli 70V czyli plain to szkoda czasu.

 

Podobnie uważam, minimum z Mundorfa to "Mundorf Mcap" lub Mundorf EVO

Albo nie minimum - tylko wystarczające

 

W ulotce kolumn YG Acoustics Hailey czytałem że używają w zwrotnicach wysokiej jakości kondensatorów Mundorf Mcap - a przez wielu uważany był to za jeden z najlepszych zestawów za tegorocznych targach AVS

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez marcin32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało tego. W kolumnach chartwell czyli BBC są Jantzeny Cross-Cap. Chyba zamówię je do zwrotnicy.

 

Najbardziej czarujące kolumny na tej wystawie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-54755-0-31911200-1542885914_thumb.jpeg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Mundorfami Ecap mam doświadczenie ze 100V RAW i 70VPlain.

 

Ja wstawiłem na wyjściu 100uF/100V RAW i nie widzę przeciwwskazań. Fakt, że w stosunku do Elny Silmic ARS (złote napisy) graja bliżej, co w słuchawkach mnie nieco wkurza, ale blachy perkusji są jeszcze lepsze. Gdy myślałem, że niektóre płyty są kiepsko zrealizowane, bo blachy brzmią brudno, jak gnieciony celofan, to Ecapy to wyklarowały. Stopa parkusji na płycie "America" Włodek Pawlik Trio uderza mocno i masywnie. Odnoszę wrażenie, że jest lepiej niż z białymi Mundorfami Mcap, przynajmniej w kwestii blach perkusji. Nie wiem czy na Ecap się zakończy moje poszukiwanie, ale większych wymiarem raczej nie zmieszczę. Doświadczeni koledzy mogą mieć lepsze propozycje. Chętnie poczytam i przetestuję.

 

Dam im jeszcze szansę parę dni na otworzenie średnicy, ale na cud nie liczę.

 

Może nie nadają się do katody, jednak Mundorfy potrzebują sporo czasu na uformowanie, choć Ecapy u mnie od strzału grają ładnie. Wszystkie Mundorfy jakie miałem grają bliższą sceną niż inne kondy i to mnie wkurza. Elna Silmic ARS ładnie głęboko buduje scenę i szczegóły i tak słychać. Mundorfy przybliżają i są klarowne. Evo Oil też pięknie grają. U niektórych forumowiczów w katodzie widziałem na fotkach. Popytaj McGywera.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jantzeny Cross-Cap

To powodzenia z nimi. Dla mnie to najgorsze z wszytskich ktore testowalem :) Bula na przelomie basu i srednicy gwarantowana ;)

Chyba ze inny podzial zwrotnicy akurat zalatwi sprawe.

 

Z ciemno grajacych i tanich to ClarityCap SA warto sprawdzic.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało tego. W kolumnach chartwell czyli BBC są Jantzeny Cross-Cap. Chyba zamówię je do zwrotnicy.

 

Najbardziej czarujące kolumny na tej wystawie.

 

Ja się nie znam ale ta zwrotnica jest porządnie pokombinowana i tu może być jej cały fenomen. Tyle filtrów na dwa głośniki?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jadą już do mnie te Cross-Capy, więc odrobinę za późno na krytykę. Oczywiście jako wyjściowe czy sprzęgające na pewno się nie sprawdzą, ale w sekcji sredniotonowej i wysokich może zagrają lepiej. Wspomniane chartwell mają je w basie, a i w sekcji wysokotonowej. Prawdą jest co słyszałem na własne uszy, że średnicę i wysokie mają lekko przytłumioną, ale taki własnie efekt chcę uzyskać na Sansui SP-X9. Parę dni temu w zamian za stare niebieskie rubycony bipolar wstawiłem takie czerwone lalewane foliaki typu Orange drop, z tym że to takie no name, łączone z dwóch po 1uf. Takie miałem na stanie. Efekt zadziwiający. Dość natarczywa średnica zniknęła wyłaniając aksamitne wysokie. Równowaga tonalna poszła mocno w dół. Jest ciemniej, ale z zachowaniem delikatnych wysokich przebijających się przez dym. Bas nabrał barw. Jest spokojnie, a zarazem czysto i detalicznie. Coś w stronę Chartwell, a dalej od focali i całej reszty dyskoteki w klasie D jak cztery lytery.

 

Mundorf ECap okrzyknięty sławą gra typowo dyskotekowo, jeszcze korektor w uśmiech i fun gwarantowany. Dla dobrych głośników czy też wzmacniacza, nie ma konieczności wyciągania skrajów pasma. Wystarczy jak zagra równo, a tym samym wiernie.

Kolumny BBC i ich pochodne, to jak wiadomo monitorki do studia, a nie po to by szokować możliwościami sprzętu. Naturalność brzmienia jest celem ponad wszystkie i takie elementy mogą to zapewnić. Zgodzę się jednak, że z progu takie granie nie potrzepie sakiewką, ale nie na 5 minut się kupuje sprzęt, a na długie leniwe wieczory. Według mnie muzyka na grać tak, żeby była niezauważalna przez słuchacza, a jednak grała. Żeby sprzęt nie był zauwazalny ale muzyka powinna grać. Najprościej ujmując naturalnie.

 

Jakby ktoś miał parkę Cerafine czarne 47 uF 100V, to chętnie przygarnę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyste slogany, bo co znaczy rowno? kazdy ma to "rowno" zdefiniowane inaczej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czasem lepiej nic nie mowic i wyjsc na idiote niz sie odezwac i rozwiac wszelkie watpliwosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyste slogany, bo co znaczy rowno? kazdy ma to "rowno" zdefiniowane inaczej.

Przeglądając pomiary np. focal utopia widzimy ogromną bułę na basie. słychać to było w pokoju. Dodatkowo tak natarczywa średnica, że wysiedzieć nie było łatwo. w naturze takie dźwięki nie występują. Rozumiem, że ktoś może mieć nierówny aparat słuchowy, ale żeby to znieść, to już trzeba było ogluchnac. Wiele systemów tak gra. Przypuszcza że i ja mam bardzo wyczulony słuch na średnicę, czyli właściwe prawidłowo, ale może dlatego potrzebuję obcięcia tego pasma, by usłyszeć audiofilskie transjenty powyżej 10 kHz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwiek na audio show to zadna wykladnia, bardzo czesto wybitne klocki nie graja na wystawach, przyczyn tego jest kilka, jesli podbudowujesz swoje ego na podstawie kiepskiego dzwieku z audio show to polecam odwiedzanie innych kolegow w ich audio norach, mozna szybko zweryfikowac swoje opinie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czasem lepiej nic nie mowic i wyjsc na idiote niz sie odezwac i rozwiac wszelkie watpliwosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odniesienie do AVS jest tylko dla opisu dźwięku takiego systemu czy innego. Użyłem języka sloganu, czyli utartego i jasnego dla każdego na forum- źle. Odniosłem się do przykładów na AVS- źle. Zapraszam więc Hubert do siebie na odsłuch.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo chetnie, nie odbieraj tego jako atak, poprostu uwazam ze na avs wiekszosc klockow gra sporo ponizej swoich mozliwosci, przekonalem sie o tym nie raz i nie dwa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czasem lepiej nic nie mowic i wyjsc na idiote niz sie odezwac i rozwiac wszelkie watpliwosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Przebiegłem się również po wszystkich pokojach i dostrzegłem różnice w brzmieniu pomiędzy poszczególnymi. Ogólnie większość wszystkiego zagrało jednakowo, ale były i odstępstwa od normy. Te właśnie rzuciły mi się na oko najbardziej. To były zarówno bardzo drogie jak i te niemal budżetowe systemy. Pokoje urządzone bardzo podobnie, a jednak sprzęty grały różnie.

 

Również nie mam jakiegoś super zaadoptowanego pokoju, a właściwie wcale. Telewizor na ścianie, tapczan, szafa, brak zasłon. Standard. Moim zdaniem największą wadą wystawy była nadmierna głośność. Przy takim natężeniu dźwięku słuch się za zamyka. Ile można jednak przeminąć sytuacji kiedy średnie tony wybijają się ponad resztę, albo buczący bas zabija resztę pasma. Wiele systemów grało prawidłowo, wiele żenująco, a zaledwie kilka warte było zainteresowania. Zdecydowanie powiedzieć trzeba, że nie cena jest wyznacznikiem jakości brzmienia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym to skwitowal tak, mozna wydac worek talarow i miec kiepski dzwiek, ale zadko kiedy mozna miec dobry dzwiek za garstke talarow.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czasem lepiej nic nie mowic i wyjsc na idiote niz sie odezwac i rozwiac wszelkie watpliwosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to już z przyczyn czysto komercyjnych. Jeśli nawet bardzo prosty i tani w produkcji system czy pojedynczy element zagra dobrze, to niewidzialna ręka rynku podnosi jego cenę. Są też i projekty takie, które wymagają dużo pracy i materiałów, a jednak nie grają lepiej a inaczej. W takim przypadku płacimy za inność. Ta inność może komuś się spodobać, a kogoś odpychać. Jedynie snob zapłaci dużą cenę za inność.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile w katodzie lamp mocy te ECapy się nie sprawdziły i Cerafine wróciły na swoje miejsce, to w katodzie drugiej połówki 6sn7 spisują się rewelacyjnie. Zastąpiły bliżej nieokreślone kondensatory marki UNICON.

Największą zmianę słychać w utworach rockowych. Na AC/DC jest lepsza rozdzielczość, większą dynamika, więcej życia. Na płycie AKA MOON bas jest tak potężny, że mury wali. Łupniecie na klatę, szybkość, wszystko drży. Wprost dynamit.

Grają dopiero z godzinę, ale już wiem, że tam zostaną.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Kris_54701

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile w katodzie lamp mocy te ECapy się nie sprawdziły i Cerafine wróciły na swoje miejsce, to w katodzie drugiej połówki 6sn7 spisują się rewelacyjnie.

 

No właśnie. Może ktoś z kolegów napisze dlaczego właśnie tak się dzieje. Po takich doświadczeniach krytykujemy kondy i okazuje się, że niepotrzebnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to żadna tajemnica. Ciemniejsze Cerafine w lampie mocy wraz z ECap w 6sn7 tworzą zgrany duet. ECap jest bardzo zbliżony do tego UNICONa, ale ma jeszcze więcej życia w sobie. UNICON + 6sn7 = zbyt ostro, zbyt zimni, zbyt konturowo. Pomijam cały worek reszty elementów we wzmacniaczu, DACu i kolumnach. Nie wykluczone, że po zamontowaniu Cross-Cap w zwrotnicach, trzeba będzie wrócić do ECap w lampie mocy.

 

No i to nie jest tak że one są złe czy dobre. Właśnie takie podejście każe wydawać fortunę na klocki, które można poskładać nawet z tańszych części.

Ani ECap ani Cerafine nie jest lepszy. Jest zwyczajnie inny. Jako że mam bardzo jaskrawy system, to nie muszę silić się na takie kondy. Wszystko z umiarem i wszystko na odpowiednim zestawieniu. Mam tyle szczęścia że lubię grzebać w elektronice. Gdyby nie to, zmuszony byłbym zmieniać DACi, wzmacniacze kolumny, a te jak wiadomo już dużo większy wydatek niż 60 zł za 4 kondensatory z przesyłką. Jako że przy zmianie klocka chcemy żeby zagrało to lepiej, to jesteśmy skłonni dołożyć do następnego w nadziei że ten droższy będzie lepszy. Będzie on zaledwie inny i przy odrobinie szczęścia spasuje się w resztę systemu. Po zmianie dwóch elementów za 26 zł mam zupełnie inny wzmacniacz. Dla jednego lepszy, dla drugiego gorszy. Stąd mniej więcej biorą się takie ceny jak 1mln za lampę.

 

Możnaby się poważnie zastanowić nad połączeniem tych dwóch kondensatorów. W jeden. 50 procent ECap i 50 Cerafine. ECap to bas i wysokie, a Cerafine środek i barwa. Oczywiście można eksperymentować w różnych proporcjach zależnie od gustu i reszty systemu, ale niewiele jest elektrolitów na poziomie o dużych pojemnościach za śmieszne pieniądze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo cenne i pouczające to co napisałeś Kris. Cerafine czerwone próbowałem na wyjściu CD. Tak jak piszesz, brakowało dołu. Może wstawię je przy opampach wyjściowych, zamiast starych brązowych Nichiconów. Oj chyba jeszcze długo będę szukał kondów wyjściowych do CD. Te Ecapy potrzymam do 300 godzin, potem wrócę do MCapów i porównam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, od kilku tygodni testuję nową filtrację głośnika wysoko-tonowego. Tzn. zostały wymienione kondensatory. na wejściu sygnału Miflex KPCU-01- 4,7uF na wyjsciu 10uF Mundorf Supreme + ceweczka taśmowa 0,12ohm. w sumie gdzieś ok 3kzł. oraz rezystorki metalizowane

 

Zastanawiało mnie czemu głośnik który bardzo dobrze znam, tak dobrze brzmi w kolumnach np. Living Voice

 

.....a u mnie jakoś gorzej. Przecież to ten sam głośnik. .....były kondensatory,Jantzen Cross Cap, Hovlad Musicap, Mundorf 4,7 i niestety sybilanty zawsze jakoś zbyt natarczywe, grało to niby dobrze a nawet czasem bardzo dobrze w zależności od płyty nagrania etc.

Jak tu gdzieś pisałem... mając wolne środki pomyślałem że warto może iść o krok dalej i kupić wreszcie porządny kondensator, wreszcie samemu się przekonać czy Miflex faktycznie jest az tak dobry jak go piszą.

Hmmm biorąc pod uwagę sumy które wydaje się na czasem subtelne zmiany dzwięku po prostu wymieniając kolejne elementy toru, czyli wzmacniacze zródła etc. wydajemy o wiele więcej, 500 dolarków jak za dwa kondensatory to całkiem sporo, moim zdaniem.... warto gdyż kolumienki grają o wiele wiele lepiej....tak powiedzieć to trochę za mało. Dziwne ale poprawa dotyczy nie tylko góry średnicy ale i basu, pomimo ze na razie części niskotonowej zwrotnicy nie ruszałem.

 

Zmiany są duże,oczywiście trudno jest opowiadać o dzwięku. Nie ma śladu agresji, sybilanty są naturalne, separacja instrumentów precyzyjna. Testowaliśmy trochę kabli i świetnie słyszeliśmy różnicę kabli za 1000 zł czy 20 000 $ Powiem tak Scan filtrowany zwykłym M supreme to duzy kompromis, nie spodziewajcie się cudów jest fajnie ale niestety głosnik gra drąc mordę ;) Miflex dodaje klasy, barwy detali dzwięk jest angażujący wciągający. Rzadko chce się przerwać słuchanie w połowie plyty. Przestrzeń przestrzeń i barwa drive .

W sumie gra teraz duet Miflex/Mundorf. to jest ok ale Mundorf/Mundorf zdecydowanie nie. Każdy musi sobie poszukać złotego środka.

Używanie kiepskich kondensatorów z dobrymi głośnikami to jednak duży błąd.

Problemem staje się tylko wielkosć zwrotnicy, przypuszczalnie zrobię osobną skrzynkę jak w Living Voice:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-275-0-77523600-1542998312_thumb.jpg

post-275-0-41844200-1543001046_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mundorfy potrzebują dosyć długiego czasu na "dojście do siebie".

Skoro już poszedłeś na całość to spróbuj zastosować rezystory PathAudio. To kolejny krok w celu poprawy brzmienia.

Jakiego okablowania wewnętrznego używasz?

Ja w Chario Delphinus zastosowałem Chord'a Clearway (polecił mi go Kolega muda44) ale zastanawiam się nad Kimber TC.

Mam też Oyaide 2mm2 do prób. Może ktoś stosował jako okablowanie wewnętrzne albo ogólnie do kolumn.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mundorfy supreme są 10 letnie więc zapewne doszły a i tak mają specyficzną sygnaturę ktorą byłem szczerze zmęczony. Filtrowały Fostexa i Scany i owszem grają do przodu ale brak im klasy i sybilanty po prostu męczą czasem za bardzo. Okablowanie to posrebrzana miedz w teflonie z wojskowego demobilu są dość transparentne. TC miałem jakiś czas, kiepski chudy bas... to akurat zapamiętałem ale akurat jego porównywałem z jakims Velum i na Lampie GM70 za grubą kaskę , chyba wolałem tańszy PR.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie teraz dopiero wiem że mam Sansuje.

Wstawiłem jantzeny najpierw do c3, zagrało to piękną sceną, dosyć wyraźne wysokie, dosyć przebijające się ponad resztę.

Dorzuciłem c1, bardzo to popsuło brzmienie. Wysokie osłabły na tyle, że słychać było trochę niższej średnicy i coś tam na samej górze. Ogólnie bardzo zmulilo całe pasmo. Pozostał tylko do wymiany C2, i ten uratował sytuację. Góra znów ożyła, a średnica jest taka w sam raz jak lubię. Nie przebija się ponad wysokie. Jest więcej swobody. Góra za to stała się delikatna i aksamitna. Bardzo łagodne brzmienie w całym paśmie i przede wszystkim równe w całym zakresie. Wszystko spójne. Dół środek i góra w jednej lini. Gra to dopiero z 15 minut, ale płód pierwszej sekundy było idealnie. Takie miłe przyjazne brzmienie na długie wieczory. Być może tak w oryginale grały nowe Sansui, a może to wpływ tych Cross-Cap. Dobra scena. Dużo szczegółów, a zarazem ciepło i przytulnie. Do rany przyłóż.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To powodzenia z nimi. Dla mnie to najgorsze z wszytskich ktore testowalem :) Bula na przelomie basu i srednicy gwarantowana ;)

Chyba ze inny podzial zwrotnicy akurat zalatwi sprawe.

 

Z ciemno grajacych i tanich to ClarityCap SA warto sprawdzic.

Po dłuższym odsłuchu w dzień przy większej głośności muszę przyznać Ci rację. O ile wysokie czyli od 7 kHz zagrały przepięknie, to już średnica dała ciała. Jest bulasto i nijako. Trudno to nawet opisać. Dźwięk starcil szybkość, głębię, drajw. Jest to kondensator 15 uF więc nie mogę sobie pozwolić na hajendy.

Co polecasz na średnicę od 1 do 7 kHz?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W oryginale na średnicy były elektrolity i takie też biorę pod uwagę z racji kosztów. Które z bipolarnych mogę zastosować na średnicy?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dobrym skutkiem wróciłem do starego bipolara rubycocona C1. Średnica jest bardziej przejrzysta niż z z tego Cross-Cap. Gra całkiem przyjemnie. Czy jest możliwość że się wygrzeje i otworzy czy szukać coś lepszego na średnicę. Co polecacie 15 uF nie za miliony?

Przydałby się kondensator rozdzielczy środkiem, dół 8 góra bez znaczenia. Ważne by grał dobrze od 1-7 kHz, bo takie pasmo C1 obsługuje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Kris_54701

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mundorfy supreme są 10 letnie więc zapewne doszły a i tak mają specyficzną sygnaturę ktorą byłem szczerze zmęczony.

Jakby tam dać trochę oleju i srebra, to problem znika :)

Ale fakt, ja kondy Supreme, bocznikuje i ta ich szorstkość zanika w dużej mierze.

Tu najlepiej jako bocznik, narazie spisały się Clarity cap CMR ale całkiem fajnie też Audyn Cooper zwykły. Było więcej góry niż z CMR ale też fajnie dopalony niższy środek.

Sam Supreme gra trochę ciszej niż inne kondy, szczególnie w porówaniu np Supreme VS Supreme SGO.

Zawsze można mu dać o te 5% mniejsze tłumienie przed wysokotonowym lub właśnie bocznikować bo to też zmiejsza rezystancje filtra przy łączeniu równoległym kondów.

Nawet przy 6.8uF + 0.1uF

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby tam dać trochę oleju i srebra, to problem znika :)

Dzięki, myślę o tym i spróbuję zapewne bocznika z olejem i srebrem firmy na D...tylko muszę prędko napisać list do Mikołaja :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.