Jump to content
AstraF

Kondensatory - rankingi firm! stwórzmy!

Recommended Posts

16 godzin temu, rambo54 napisał:

Jest coś co gra po środku ? I nie jest takie zgaszone i plastikowe jak cementy ?

Możesz spróbować Caddoka MP930. Dobre rezystory. W zamierzchłych czasach umieściłem porównanie tych oporników. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie. Czy orientuje się ktoś jaka seria Panasonicow siedzi we wzmacniaczach Papy Nelsona w zasilaczach?

Podobne pytanie o Jamicony w Musicalach, co za seria?

Przymierzam się do budowy klona wzm w A klasie i te wskazówki będą przydatne.

Pozdrawiam Ape

 

 


Daphile  |  iFi iDSD Nano LE  |  Takstar TS-671

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian

Pass-y maja w zasilaczu Panasonic TS-HA a w elektronice Panasonic FC.

Mowa tu o starych seriach typu Aleph , First Watt , w nowszych seriach nie mam  pojęcia.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stosowałem kiedyś dawno temu. ts ha i muszę powiedzieć, że to ciekawe elektrolity, dałem pamiętam do wzmaka zamiast Aerovoxów als 10000uf , które tam siedziały w oryginale, Panasonic tsha 6800uf i nie mogłem uwierzyć jakie było pier... cie na basie pomimo sporo mniejszej pojemności, do daca też dawałem na zasilanie z bardzo pozytywnym skutkiem, to dobre barwne niedocenione kondy. 

Edited by gabler
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy jest podobny wątek z rankingiem rezystorów? Chciałem zapytać czy ktoś używał druciaków szkliwionych Sfernice rb57, czy innych mocy tej serii i czy nadają się do audio?. Odpowiednikiem jest chyba Vishay RWM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ta sama manufaktura.

Są nieporęczne. W końcówkach w emiterach stosuje się takie prostokątne rezystory (wyprowadzenia z jednej strony). Nie mylić z podłużnymi kwadratowymi w przekroju. 

Co prawda owe RB57 (RWM 5 x 26, RW67) są podobno bezindukcyjne w niektórych wykonaniach.

Gdzie chcesz stosować? Wsadź i okaże się. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Grzegorz7 napisał:

To ta sama manufaktura.

Są nieporęczne. W końcówkach w emiterach stosuje się takie prostokątne rezystory (wyprowadzenia z jednej strony). Nie mylić z podłużnymi kwadratowymi w przekroju. 

Co prawda owe RB57 (RWM 5 x 26, RW67) są podobno bezindukcyjne w niektórych wykonaniach.

Gdzie chcesz stosować? Wsadź i okaże się. 

We filtrze FDP RLC. Indukcyjność i TCR nie ma znaczenia, byle nie szumiały spawy, nóżki, końcówki. No jak już się kupi to będzie wiadomo.

Vishay robi dużo druciaków, wolałbym RS albo RWR, ale te to drogie są, powyżej 10zł albo nawet 15zł.

Edited by Piotr_1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Czy ktoś stosował kondesatory Toshin Jovial Utsj? Jakie brzmienie mają, np w porównaniu do Elny Cerafine czy Audio Note Kaisei? Kosztuje w Hifi Collective nie tak mało, ale czy warte swej ceny?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, rambo54 napisał:

Ja mam pytanie z jeszcze innej beczki

 

Jaka jest żywotność takie konda, czy on po 5 czy 30 latach zmienia swoje parametry ?

utlenia się to jakoś  czy nie ?

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mam takie wymontowane ze wzmacniacza lampowego, mają dziś ponad 25 lat i trzymają parametry. Wszystkie prawidłowo wykonane kondensatory foliowe powinny bez problemu wytrzymać kilkadziesiąt lat, może nawet 100. Utleniać się nie ma jak, ponieważ nie ma dostępu powietrza.

Edited by Ricambi
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 29.05.2020 o 08:25, Volker napisał:

Witam. Czy ktoś stosował kondesatory Toshin Jovial Utsj? Jakie brzmienie mają, np w porównaniu do Elny Cerafine czy Audio Note Kaisei? Kosztuje w Hifi Collective nie tak mało, ale czy warte swej ceny?

Ja używałem. Zupełnie inna sygnatura do Kaisei które skupia głównie na średnicy.

Jovial gra bardzo liniowo, neutralnie z mocnym rozciągnięciem w górę dodając lekko konturu w dźwiękach. Te kondy są głównie używane przez Luxmana we wszystkich swoich urządzeniach i myślę że w dużej mierze dzięki nim zawdzięczają właśnie taką sygnaturę grania.

Całkiem fajne ale jak zawsze wszystko zależy od efektu jaki chcemy uzyskać. Moim zdaniem warte poznania ale długo się wygrzewają i nie polecam wyrabiać sobie opinii po jednym dniu grania z nimi.

Edited by rafa

Aqua La Voce S2 + SOtM tX-USBexp, Luxman L-505uXII, Opera Callas, Tannoy Revolution XT8F
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Oyaide&Furutech&DIY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam większość kondensatorów w rodzaju Elna Cerafine, Nichicony, Nippony, NICHICON KA for audio.

Toshin, Kaisei (nie zmieszczą się) nie miałem. Ciągle nie mogę się zdecydować. Te Toshin jak piszesz są neutralne (to lubię) ale z kolei z mocnym rozciągnięciem w górę? Chciałbym tego uniknąć.

1354296479_Simaudio-kondensatory.thumb.jpg.edfa221d63b20867b155db26f254023f.jpg

Póki co siedzą Nichicon VR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale VR też nie należą do ciemnych i mocno ciągną górny zakres wysokich 🙂

 

Zawsze można wymienić tylko pare itp i sprawdzić efekt co daje połączenie z innymi już obecnymi w urządzeniu.

Edited by rafa

Aqua La Voce S2 + SOtM tX-USBexp, Luxman L-505uXII, Opera Callas, Tannoy Revolution XT8F
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Oyaide&Furutech&DIY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uświadomiłem sobie, że nie ma niestety jednoznacznej  odpowiedzi na moje pytanie za co przepraszam. To tak jak w pytaniach: jakie kolumny kupić za 1000zł. Wpływ na brzmienie kondensatorów może być znaczący w sekcji zasilania a już na pewno w (miarę) dobrej klasie sprzęcie, za który nieskromnie uważam markę Simaudio. Pomijam ceny bo lekko przesadzone no ale sprzęt jakby nie było zza oceanu a ten - podobnie jak z USA - jest odpowiednio wartościowany przez dystrybutorów. Pozostanie mi metoda prób.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, naczesany said:

Mam większość kondensatorów w rodzaju Elna Cerafine, Nichicony, Nippony, NICHICON KA for audio.

Toshin, Kaisei (nie zmieszczą się) nie miałem. Ciągle nie mogę się zdecydować. Te Toshin jak piszesz są neutralne (to lubię) ale z kolei z mocnym rozciągnięciem w górę? Chciałbym tego uniknąć.

1354296479_Simaudio-kondensatory.thumb.jpg.edfa221d63b20867b155db26f254023f.jpg

Póki co siedzą Nichicon VR

Dla mnie najlepiej brzmią, są mega przestrzenne i przezroczyste Kaisei. Potem jest długo długo nic. Dokładne, długo długo nic. Jednka cenę zwlasza na wyższe napięcia może odstraszać. 

Kolejne to mundorf mlytic głównie ze względu na cały dół, przepiękne zejścia. Góra lekko chłodna. Wada duża średnia. 

Potem Elna Cerafine i Nichicony KZ. Pierwszy ze względu na neutralność wszystkich zakresów (ale bez żadnej miłości) drugi świetnie gra w połączeniu z cerafine oraz ma lepszy dół. 

Jeszcze na wyróżnienie zasługuje rubycon zl lub zlh. Jednak nie wszędzie sie sprawdza. 

Pozostałe to albo katastrofa albo gorsze z powyższych. Co do Toshin te japońskie kondy niczym mnie nie zachwyciły. Takie przeciętne lub nawet mniej. Dużo lepsze od nich są nawet chyba Wurth 🇦🇹 firma. Przyzwoite mają parametry, stosuje nieraz w zasilaniu ze względu na dobre gabaryty. 

Musisz poprobować sam nie wszystkie sprawdzają się w różnych miejscach. 

Ja na Twoimi miejscu bym pomieszał jeden rząd dał inne np. Nichicon KZ a drugi rząd kaisei. Tylko dobrze zmierz średnicę aby wtopy nie było. Jak będą ciut szersze to lekko je rozsuniesz możesz troszkę dłuższe nóżki wlutowac i lekko odgiąć. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

mam pytanie na co wynienic te kondy na zdjeciah

jest to wzmacniacz Dual Cv5650

6d9a106a-42f0-4031-9bc9-075a157baa9e.jpeg

ee318172-10d4-4e0d-a36e-43d889f9c9d4.jpeg

c0d8e326-34e9-47ca-8b46-84c3f38c1342.jpeg

Edited by amrowek

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, naczesany napisał:

Uświadomiłem sobie, że nie ma niestety jednoznacznej  odpowiedzi na moje pytanie za co przepraszam. To tak jak w pytaniach: jakie kolumny kupić za 1000zł. Wpływ na brzmienie kondensatorów może być znaczący w sekcji zasilania a już na pewno w (miarę) dobrej klasie sprzęcie, za który nieskromnie uważam markę Simaudio. Pomijam ceny bo lekko przesadzone no ale sprzęt jakby nie było zza oceanu a ten - podobnie jak z USA - jest odpowiednio wartościowany przez dystrybutorów. Pozostanie mi metoda prób.

Klasa sprzętu nie ma znaczenia. To kondensatory w głównej mierze kształtują brzmienie urządzeń. Ale masz racje, nie ma nic lepszego niż własne próby.

Godzinę temu, amrowek napisał:

witam

mam pytanie na co wynienic te kondy na zdjeciah

jest to wzmacniacz Dual Cv5650

6d9a106a-42f0-4031-9bc9-075a157baa9e.jpeg

ee318172-10d4-4e0d-a36e-43d889f9c9d4.jpeg

c0d8e326-34e9-47ca-8b46-84c3f38c1342.jpeg

Nikt nie poda ci złotej recepty bo każdy ma inne preferencje. Można jedynie spróbować jakichś w miarę neutralnych opcji.

Ale zacząłbym od wyczyszczenia tej płyty głównej 😉 


Aqua La Voce S2 + SOtM tX-USBexp, Luxman L-505uXII, Opera Callas, Tannoy Revolution XT8F
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Oyaide&Furutech&DIY

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, amrowek napisał:

jest to wzmacniacz Dual Cv5650

Hi Endu z niego nie zrobisz choć podobno pracuje w klasie A. Można pogrzebać w ramach wolnego czasu. Na początek wymieniłbym 6800uF na np. Mundorfy. Pamiętam jak pozytywnie byłem zaskoczony po wymianie dwóch elektrolitów w zasilaniu w leciwym Audiolabie 8000S. Przede wszystkim wpłynęło to na lepsze niskie tony. Stały się zwarte, sprężyste, punktowe (o ile można mówić o punktowych niskich).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok

Na jakich producentów warto patrzeć?

te 8200 zmienię na 10 000uf 63v mundorfa lub inne

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

te 470uf 25 v 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

100uf 63v

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 1.06.2020 o 11:01, amrowek napisał:

ok

Na jakich producentów warto patrzeć?

te 8200 zmienię na 10 000uf 63v mundorfa lub inne

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

te 470uf 25 v 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

100uf 63v

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pamiętaj najpierw sobie pomierz średnice i wysokości tych obecnych bo potem możesz się zdziwić jak się nie zmieszczą. 🙂

Rozstaw wyprowadzeń to kolejna sprawa choć łatwa do obejścia zwykle. Zwróć uwagę czy te główne mają nóżki typu snap-in czy zwykłe przewlekane.

 

Główne zasilanie na MLytic to dobry pomysł ale niezłe też są Nichicon KMH i SMH ale występują tylko z nóżkami snap-in

Elna Silmic jak najbardziej warta wypróbowania.

 

Pamiętaj że z takiego losowego dobierania przypadkowych kondensatorów wyjdzie losowy efekt dźwiękowy.

Nie zapomnij też by maksymalne napięcia kondensatorów były przynajmniej takie same jak w oryginale.

  • Like 1

Aqua La Voce S2 + SOtM tX-USBexp, Luxman L-505uXII, Opera Callas, Tannoy Revolution XT8F
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Oyaide&Furutech&DIY

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Hi Endu z niego nie zrobisz choć podobno pracuje w klasie A. Można pogrzebać w ramach wolnego czasu. Na początek wymieniłbym 6800uF na np. Mundorfy. Pamiętam jak pozytywnie byłem zaskoczony po wymianie dwóch elektrolitów w zasilaniu w leciwym Audiolabie 8000S. Przede wszystkim wpłynęło to na lepsze niskie tony. Stały się zwarte, sprężyste, punktowe (o ile można mówić o punktowych niskich)."

Myślę że tak jak po wymianie w AL tych filtrów grał on przez swój długoletni żywot dobrych ładnych naście lat.
Więc jest jak było...a odczucie oczywiście jest bo tamte były puste.



ja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma może ktos pelną serwisówkę  do tego duala CV5650?

@rafa,tam są  filtrujące DUAL 8200uF (polmliłem si e  i wpisalem 6800) nie wiem kto im to produkowal

Jamicony i hm TEAPO

opraocz fltrujacych które chce zmienic z 8200 na 10000 ale ten sam voltarz to pozostale sa dobrane wartościami tak jak na płycie w oryginale

Edited by amrowek

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 30.05.2020 o 15:28, naczesany napisał:

Mam większość kondensatorów w rodzaju Elna Cerafine, Nichicony, Nippony, NICHICON KA for audio.

Toshin, Kaisei (nie zmieszczą się) nie miałem. Ciągle nie mogę się zdecydować. Te Toshin jak piszesz są neutralne (to lubię) ale z kolei z mocnym rozciągnięciem w górę? Chciałbym tego uniknąć.

1354296479_Simaudio-kondensatory.thumb.jpg.edfa221d63b20867b155db26f254023f.jpg

Póki co siedzą Nichicon VR

Wymieniłem Nichicon VR na Nippon KY. ESR zarówno pracujących Nichiconów jak i nowych Nipponów w okolicach 0,07 - 0,08 Ohm, pojemności ok. 2300uF. Parametry więc obu wręcz wzorcowe.
Dźwięk po wymianie - bez zmian. Nawet pokusiłbym się o stwierdzenie, że konturowość niskich uległa pogorszeniu. Testowałem na trudnej do odtworzenia Cassandrze Wilson "New Moon Daughter" gdzie kontrabas jest naprawdę pięknie nakreślony. Najważniejsze, że wokal nie uległ pogorszeniu, żadnych sybilantów ale też nic co mogłoby mnie rzucić na kolana. Pogram kilka dni, może potestuję NICHICON KA 3300uF/50V choć nie wiem czy większa pojemność nie uszkodzi reszty. Pomieszam parami.
Nichiconów w rodzaju Fine Gold czy Muse KZ obawiam się z uwagi na właśnie sybilanty i ostrą górę.
Tak więc reasumując: nie zawsze da się "polepszyć dźwięk" i czasami nie ma to sensu.

Ten złoty to Kaisei 1000uF/25V

 

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 31.05.2020 o 15:15, gustwao napisał:

Dla mnie najlepiej brzmią, są mega przestrzenne i przezroczyste Kaisei. Potem jest długo długo nic. Dokładne, długo długo nic. Jednka cenę zwlasza na wyższe napięcia może odstraszać. 

Kolejne to mundorf mlytic głównie ze względu na cały dół, przepiękne zejścia. Góra lekko chłodna. Wada duża średnia. 

Potem Elna Cerafine i Nichicony KZ. Pierwszy ze względu na neutralność wszystkich zakresów (ale bez żadnej miłości) drugi świetnie gra w połączeniu z cerafine oraz ma lepszy dół. 

Jeszcze na wyróżnienie zasługuje rubycon zl lub zlh. Jednak nie wszędzie sie sprawdza. 

Pozostałe to albo katastrofa albo gorsze z powyższych. Co do Toshin te japońskie kondy niczym mnie nie zachwyciły. Takie przeciętne lub nawet mniej. Dużo lepsze od nich są nawet chyba Wurth 🇦🇹 firma. Przyzwoite mają parametry, stosuje nieraz w zasilaniu ze względu na dobre gabaryty. 

Musisz poprobować sam nie wszystkie sprawdzają się w różnych miejscach. 

Ja na Twoimi miejscu bym pomieszał jeden rząd dał inne np. Nichicon KZ a drugi rząd kaisei. Tylko dobrze zmierz średnicę aby wtopy nie było. Jak będą ciut szersze to lekko je rozsuniesz możesz troszkę dłuższe nóżki wlutowac i lekko odgiąć. 

Dzięki za Tobie i wszystkim za odpowiedź na temat tych Toshin. Niestety tak samo uważam jak Ty: Kaisei, Mundorf potem Cerafine. Niestety, bo Kaisei trochę drogie są i chciałem może zastąpić tymi Toshin, ale z opinii Twojej widać, że szkłem się czegoś tam nie podetrze. Trzeba zatem  sięgnąć po Audio Nota, bo na Mundorfa już swoje wydałem. Pozdrawiam    

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli mundorf to dobrze póżniej połączyć go z nichiconem KZ ,on uzupełnia niedostatki M litica ,wyższe napięcia kondów z reguły lepiej brzmią ,

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, naczesany napisał:

Wymieniłem Nichicon VR na Nippon KY. ESR zarówno pracujących Nichiconów jak i nowych Nipponów w okolicach 0,07 - 0,08 Ohm, pojemności ok. 2300uF. Parametry więc obu wręcz wzorcowe.
Dźwięk po wymianie - bez zmian. Nawet pokusiłbym się o stwierdzenie, że konturowość niskich uległa pogorszeniu. Testowałem na trudnej do odtworzenia Cassandrze Wilson "New Moon Daughter" gdzie kontrabas jest naprawdę pięknie nakreślony. Najważniejsze, że wokal nie uległ pogorszeniu, żadnych sybilantów ale też nic co mogłoby mnie rzucić na kolana. Pogram kilka dni, może potestuję NICHICON KA 3300uF/50V choć nie wiem czy większa pojemność nie uszkodzi reszty. Pomieszam parami.
Nichiconów w rodzaju Fine Gold czy Muse KZ obawiam się z uwagi na właśnie sybilanty i ostrą górę.
 

Fine Gold to przedewszystkim gęsta niższa średnica. Użyty z umiarem w przemyślanym miejscu doda dociążenia dźwięku.

Muse to piaszczysta nieprzyjemna góra. Nie lubię ich bardzo.

Nichicon KA skupiony mocno na średnicy, środkowym zakresie głównie. W odróżnieniu od Kaisei który promuje górną średnicę. Nic specjalnego moim zdaniem te KA. Nigdzie mi się nie sprawdziły.

Jak ktoś myśli o dopieszczaniu średnicy to lepiej Silmic, FG i Kaisei - z umiarem żeby nie zdominowały dźwięku.

 

VR a KY przede wszystkim różnią się prezentacją wysokich tonów. Na całkowitą ocene to poczekałbym kilka dni pod prądem 😉 


Aqua La Voce S2 + SOtM tX-USBexp, Luxman L-505uXII, Opera Callas, Tannoy Revolution XT8F
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Oyaide&Furutech&DIY

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, rafa napisał:

 Na całkowitą ocene to poczekałbym kilka dni pod prądem

Święta prawda. Faktycznie te KA nic nie wniosły. Tak na szybko to dwie sztuki z lewej zasilają jedną sekcję a cztery resztę toru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.