Skocz do zawartości
IGNORED

Kondensatory - rankingi firm! stwórzmy!


AstraF

Rekomendowane odpowiedzi

Zamiast tych dwóch kondensatorów wolałbym auricap xo. Supreme to przeciętny kondensator o claritycap nie wspomnę . Więc czego się spodziewałeś. Tylko alumen jest ok i dobrze się miesza z CSA. A kasa podobna za supreme plus claritycap 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez gustwao
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, gustwao napisał:

Tylko alumen jest ok

Możliwe , że jest dobry ale nie mam .

Natomiast to co napisałem wcześniej to lekki żarcik , tak mała prowokacja . 

Nie jestem głuchy , mam klawy sprzęcik , który jest bezlitosny dla słabych elementów w torze . 

A skąd ta pewność ? Bo wlutowałem Mundorfa MCap Supreme  i wiem już ,że to nie problem z moimi uszami czy sprzętem tylko ,, audiofilskie " kondy w stylu Jantzen SuperiorZ-Cap , Mundorf EVO OIL , ClarityCap CSA i pewnie cała reszta w tym typie i przedziale cenowym to kondy do zwrotnic głośnikowych ( głownie gł. wysokotonowych ) a nie w torze sygnału elektroniki .

Mundorf MCap Supreme od pierwszych dźwięków pokazuje jak powinien grać kondensator pełno-pasmowy do elektroniki. Inny świat . Ale napiszę coś więcej jak trochę pogram i posłucham bo nie chcę ,,bić piany" . 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, arturp napisał:

Możliwe , że jest dobry ale nie mam .

Natomiast to co napisałem wcześniej to lekki żarcik , tak mała prowokacja . 

Nie jestem głuchy , mam klawy sprzęcik , który jest bezlitosny dla słabych elementów w torze . 

A skąd ta pewność ? Bo wlutowałem Mundorfa MCap Supreme  i wiem już ,że to nie problem z moimi uszami czy sprzętem tylko ,, audiofilskie " kondy w stylu Jantzen SuperiorZ-Cap , Mundorf EVO OIL , ClarityCap CSA i pewnie cała reszta w tym typie i przedziale cenowym to kondy do zwrotnic głośnikowych ( głownie gł. wysokotonowych ) a nie w torze sygnału elektroniki .

Mundorf MCap Supreme od pierwszych dźwięków pokazuje jak powinien grać kondensator pełno-pasmowy do elektroniki. Inny świat . Ale napiszę coś więcej jak trochę pogram i posłucham bo nie chcę ,,bić piany" . 

To jak tak podniecasz się supreme jako pełno-pasmowy do elektroniki to posłuchaj kiedyś auricap xo, myślę że już nigdy nie wrócisz do Mundka 😉.  Pozostałe wymienione przez Ciebie (Jantzen SuperiorZ-Cap , Mundorf EVO OIL , ClarityCap CSA) to podstawowe kondy i w tanich systemach głównie używane. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez gustwao
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, gustwao napisał:

posłuchaj kiedyś auricap xo

Rozmawiałem z kilkoma osobami wszyscy bardzo pozytywnie mówią o tym kondensatorze - znaczy Auricapie XO . Pewnie go kiedyś kupię ale na razie jestem na etapie łączenia kondów i efekty są bardzo ciekawe . Ale to innym razem opiszę . 

Teraz przesłuchałem cała płytę na Mundorfach MCap Supreme i wyraźnie słychać jak zmienia się ich charakter brzmienia - na początku grały bardziej konturowo i ekspansywnie a teraz się ociepliły i wygładziły . Aż mi trochę brakuje tego pazurka - był trochę irytujący ale zadziorny a teraz jest totalny spokój . Kondy mają tylko 0,33uF a bas jest tak równy , zwarty i nisko schodzący ,że trudno w to uwierzyć . Zero jazgotu i natarczywości średnicy a mimo to wszystko słychać i co najważniejsze wreszcie stała się czytelna i obecna niższa średnica i wyższy bas  . Lewa ręka fortepianu już mi nie znika tak jak w ClarityCap CSA . Słychać pudła instrumentów a przy tym smyczki czy flet też nie tracą na atrakcyjności . Góra szczegółowa i subtelna , dźwięk nie siedzi w głośnikach , precyzyjna lokalizacja i ładna scena na szerokości i głębi . Jedyne czego ten kond nie robi to nie przekazuje barw . Albo inaczej - nie koloryzuje dźwięku tak jak jego olejowy koleżka EVO OIL .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, tedi02 napisał:

Wszystkie miały takie same warunki testowania ,czyli na szybko .ja nie widzę tu problemu , dobrze że koledze się chciało opisać 👍

Cóż ja widzę. Żadne nie miały szansy pokazać jak grają na 100%.

Jak ja mam jakąś opinie o jakimś kondensatorze i ją przedstawiam na forum to mam zwykle 200h+ minimum osłuchane 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rafa napisał:

Jak ja mam jakąś opinie o jakimś kondensatorze i ją przedstawiam na forum to mam zwykle 200h+ minimum osłuchane 😉

Masz absolutnie rację ,że bardziej rzetelne byłoby testowanie kondów po 200-300h godzinach wygrzewania ale ja nie mam na to czasu . 

Przy okazji cię zapytam . Czy masz Jantzeny Superior Z-cap ? Pytam dlatego ,że podoba mi się ich jedna cecha - niebywała otwartość i obecność średnicy . Tego nie słyszałem z innych kondensatorów . Dźwięki , które są w tle gdy słucham na innych kondensatorach tu są podawane tak czytelnie jakby stanowiły pierwszy plan . Można dyskutować czy to dobrze czy źle ale to po prostu interesujące .

Jednak cała reszta jest kiepska - basu zbyt mało , góra czasem tak zapiaszczona że właściwie tylko jednolity szum słychać a kiedy wokaliści wchodzą na wyższe rejestry to głosy nabierają metalicznego ,,nalotu" - zwyczajnie jazgotliwe . 

Ale skoro ty wygrzewasz to może wiesz czy to się poprawia z czasem albo czy są na to jakieś cywilizowane metody leczenia - bocznikowanie małymi pojemnościami , formowanie itd . Nie myślę o wygrzewaniu w piecu czy zdejmowaniu koszulek z obudowy , pytam serio .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Superior też przerabiałem ale na tweeterze i na górnym cięciu średnicy tylko. Więc moje doświadczenie z nimi nie ma odniesienia do dolnej części zakresu.

Uważam je raczej za takie sobie kondensatory, dość suche i mało przestrzenne.

Obecność średnicy jest zdecydowanie cechą ClarityCap a CSA gra miękką delikatną górą. Ale żeby ilość detalu była podobna do Superiora trzeba iść w MR/CMR. Wtedy wraz z wyższą ceną mamy jeszcze lepszą barwę i przestrzeń.

Metaliczność, zapiaszczenie, sybilanty to zwykle cechy świeżych kondensatorów które przeważnie łagodnieją. Choć pewien stopień zapiaszczenia zostaje w Superiorach na zawsze. Niby Silver ma ten efekt mniejszy za to przynosi więcej problemów z nierównym balansem tonalnym. Także nie ma łatwo z tym całym doborem kondensatorów 🙂

Bocznikowanie zależy czym. Czasem przynosi dobre efekty a dość często nic dobrego. Suma wad i zalet jest różna.

Za to zauważyłem że właśnie CC CSA dobrze się miksują z bardzo wieloma różnymi kondensatorami.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, rafa napisał:

Metaliczność, zapiaszczenie, sybilanty to zwykle cechy świeżych kondensatorów które przeważnie łagodnieją. Choć pewien stopień zapiaszczenia zostaje w Superiorach na zawsze.

Pogrzeję je jeszcze kilka dni . Sprawdzę też czy niewielki bocznik , rzędu 10nF, poprawi górę . Ala na zwiększenie ilości basu nie mam pomysłu .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwiększenie pojemności?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, rafa napisał:

Zwiększenie pojemności?

Pewnie by pomogło ale łączenie kilku kondensatorów może rodzić problemy fazowe - w praktyce pogorszenie lokalizacji ,,źródeł pozornych " jak podają audiofilskie pisemka . No dodatkowy wydatek bez gwarancji sukcesu . Co ja zrobię z kupką jantzenów jeśli eksperyment się nie powiedzie ? Można połączyć z innymi ale już próbowałem z Mundorfami olejowymi i zwykłymi tanimi MKP i efekt był nieciekawy . Z Clarity Cap CSA nie połączę bo one też grają średnicą .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już było że testujesz szybko... ja z Evo Oil miałem tak:

Po zamontowaniu we wzmacniaczu lampowym pojawiła się słyszalna zmiana. Również pojawiły się sybilanty. Wokale żeńskie dawały kopa, umieszczone na scenie tak, że można je było zlokalizować a mimo wszystko doszła przestrzeń. Nie powiem Ci ile to trwało, bo miałem ten wzmacniacz długo, ale po paru tygodniach zostało co dobre, co złe zniknęło. Przestrzeń stała się mniej nadmuchana i zniknęły przegłosy przy s sz itp. Evo przestały robić wrażenie jak wcześniej ale grały lepiej niż na początku. Gdybym miał wyrobić sobie o nich zdanie w ciągu dnia, po paru płytach zmieniając je zaraz na inne, na pewno było by nieprawdziwe i niesprawiedliwe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, eMCZe napisał:

Gdybym miał wyrobić sobie o nich zdanie w ciągu dnia, po paru płytach zmieniając je zaraz na inne, na pewno było by nieprawdziwe i niesprawiedliwe.

Może masz rację ale czy to nie był efekt przyzwyczajenia ? Mnie się też pewne rzeczy w brzmieniu różnych urządzeń podobają bo z czasem wydaje mi się ,że tak powinno być . A potem zmieniam rezystor czy transformator sygnałowy i okazuje się ,że można lepiej/inaczej a to co słyszałem wcześniej już mi nie gra . 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, sybilant to nie jest coś do czego się przyzwyczajasz i przestajesz słyszeć, to drażni jak siorpanie czy mlaskanie. Po drugie mam parę moich ulubionych klocków z TDA1541 które brzmią niesamowicie. Mają tyle mięcha w przestrzeni, że masz wrażenie, że możesz się wspinać po dźwięku jak po stopniach i mijają tygodnie a dźwięk się nie zmienia, przyzwyczajenie więc można skreślić. Po trzecie. ja słucham analitycznie. Każdy podobno jest trochę walnięty ale nie każdy jest zdiagnozowany. Ja często słucham pół dnia jedną płytę lub jeden utwór gdy mi wpadnie w ucho. Po zmianie w ścieżce odkrywam nowe dźwięki lub zauważam ich brak. Czasem wręcz powtarzam dany fragment czy to nie złudzenie. Po czwarte, mam specyficzne kolumny, wstęgi są bardzo wrażliwe na zmiany i często w ciągu tygodnia odczuwam skrajności od zbyt wysoko poprzez zbyt nisko aż poziom na którym grają się ustali. Itp, itd. Zmiana paru kondensatorów w ciągu dnia pokaże Ci różnice, na pierwszy strzał na pewno ją poczujesz, ale nie da Ci to na pewno odpowiedzi jak to będzie grało finalnie. To co nudne może potem poruszyć i na odwrót. Chyba tylko Kaisei dla moich uszu brzmią stabilnie, jakby były wygrzewane. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, eMCZe napisał:

sybilant to nie jest coś do czego się przyzwyczajasz i przestajesz słyszeć, to drażni jak siorpanie czy mlaskanie.

Ale każdy element wpływa na ilość sybilantów . Mam takie układy z których sybilanty są wręcz słodkie - w ogóle nie są problemem . Nie drażnią .

 

Godzinę temu, eMCZe napisał:

mam parę moich ulubionych klocków z TDA1541 które brzmią niesamowicie.

No ja też mam ale nie wiem do czego zmierzasz z nawiązaniem do TDA1541A .

Godzinę temu, eMCZe napisał:

ale nie da Ci to na pewno odpowiedzi jak to będzie grało finalnie.

No i na tym polega problem. Finalnie to znaczy kiedy ? po 200 godzinach po 300 za dwa lata ?

Po co ja mam się męczyć wygrzewając kondensatory w nieskończoność skoro można kupić takie na przykład Mundorfy MCap Supreme i mieć problem z bańki . Zacząć słuchać muzyki albo składać inne rzeczy a nie grzać kondy . 

Nie róbmy religii z wygrzewania kondensatorów . 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez arturp

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sybilanty i TDA przytoczyłem jako odpowiedź na Twoją tezę o przyzwyczajeniu. 

Ja nie robię z wygrzewania religii, stwierdzam fakt istnienia zmian w czasie, który opisywany jest również przez producentów kondensatorów w ich dokumentacji czy tam karcie produktu. Tu na przykład fragment z dokumentacji od Audience na temat XO:

"To greatly expedite the break-in of capacitors a 30v AC transformer of 25 watts or more  can be used across the cap (out of circuit of course) for a minimum of 100 hours. For  quicker break in a 60v transformer can be used for a minimum of 50 hours. It is okay to  break in capacitors of differing values simultaneously with the transformer. It is also okay  to break in large quantities of caps simultaneously."

 

Mówisz o męczarni wygrzewania więc włóż te MCap Suprem'y tylko nie opisuj jak reszta jest do dupy i porównywalna z kondensatorem za 1 zł bo jak już mówiłem to mylące i niesprawiedliwe.

Ja oczekuję określonego efektu, jeżeli potwierdzone jest, że sprzęt musi trochę pograć aby go osiągnąć, czekam. nie skreślam ich po godzinie słuchania. 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, eMCZe napisał:

tylko nie opisuj jak reszta jest do dupy

Dlaczego ? Piszę co słychać , w jakim miejscu sytemu i po jakim czasie użytkowania . Co jest złego w podawaniu faktów ? Tak grają niewygrzane i tyle . Gdzie tu widzisz niesprawiedliwości i mylenie ? 

 

7 godzin temu, eMCZe napisał:

porównywalna z kondensatorem za 1 zł bo jak już mówiłem to mylące i niesprawiedliwe.

Jakie ma znaczenie ile kondensator kosztuje w aspekcie jego brzmienia . Nic nie poradzę na to  ,że są tanie kondensatory , które mają brzmienie bardziej zrównoważone niż np olejowy Mundorf , który faworyzuje pewne podzakresy a inne ukrywa. 

Jest na forum watek , w którym użytkownik prosi o wskazanie kondensatora do ostrego grania . I wszyscy zgodnie wskazali Jantzena Superior Z-cap . Ktoś napisał ,, krew z uszu" . Czyli potwierdzają to co ja piszę . Pewnie też nie wygrzali, są niesprawiedliwi i wprowadzają człowieka w błąd .😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że dalsza wymiana argumentów nie ma znaczenia, bo szkoda męczyć ludzi. Powiedziałem co myślę. Możesz negować i udawać, że nie rozumiesz o co mi chodzi, choć wiesz dobrze o czym mówię. Każdy weźmie z tej wymiany zdań co dla niego ważne i o to chodzi. Powodzenia w dalszych podmianach i "testach"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, arturp napisał:

Jest na forum watek , w którym użytkownik prosi o wskazanie kondensatora do ostrego grania . I wszyscy zgodnie wskazali Jantzena Superior Z-cap . Ktoś napisał ,, krew z uszu" . Czyli potwierdzają to co ja piszę . Pewnie też nie wygrzali, są niesprawiedliwi i wprowadzają człowieka w błąd .😉

Pomyliłeś się

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie , trochę się pomyliłem się , cytuję autora tego wątku :

,, Chciałbym przejrzystości, ostrości i detalu. Widziałem że funkcjonuje tu na forum określenie "krew z uszu". To ja tak chcę, niech pompuje ile może 🙂

pozdrawiam,

Wen. "

A wskazania forumowiczów były na Jantzen Silver lub Silver Gold Z-Cap . Nie słuchałem tych kondensatorów ale biorąc pod uwagę wpis na blogu Eric'a i moje krótkie doświadczenia z Jantzenem Superior Z-cap to jest podobne brzmienie tylko te srebrne i złote  mają więcej góry pasma , cytuję :

,, There is a subtle projection of the midrange and high frequencies, which puts the soundstage slightly forward. High frequencies have a crisp and firm tonality, while bass is tight and powerful. The lack of bloom in the midbass may make this capacitor sound too bright in the wrong system."

PS

Tak się składa ,że właśnie wstawiłem te Jantzeny Superior Z-Cap na wyjście innego urządzenia niż dotychczas . Teraz grają na wyjściu analogu lampowego SRPP na lampach 6N2P-ew podłączonego do przetwornika TDA1541A w trybie NOS .

Najpierw słuchałem z tanim polipropylenem Q6 o pojemności 6,8 uF  , który gra bardzo kulturalnie , ma potężny i zwarty bas oraz ładną górę ale średnica jest trochę nastawiona na jej niższy zakres i wycofana a barwy szarawe .

Potem dolutowałem Jantzena 1uF - wrażenia były pozytywne . Średnica się wyrównała z reszta pasma i stała bardziej obecna i czytelna. Q6 dodał basu i niższej średnicy , którego Jantzen ma mało , góra stała się bardziej wyrazista i całkiem dźwięczna . Barwy też się nasyciły . Był rozmach , potęga , tempo i szybkość . Trochę się rozjechała przestrzeń ale nie było specjalnego dyskomfortu - po prostu nieco gorsza głębia i lokalizacja. W zasadzie tylko jeden aspekt mnie męczył - podkreślone sybilanty , nawet na nagraniach gdzie nie są zwykle dokuczliwe . W sumie całkiem nieźle - najlepsze co mi się udało do tej pory zrobić z Jantzenem Superior Z-cap . Może jeszcze mały bocznik rzędu 10nF na wysokie tony mógłby nieco ograniczyć te wyskakujące sybilanty.

Na koniec usunąłem Q6 i zagrał sam Jantzen . Naprawdę dramat . Jazgot średnicy , mały bas , syczące sybilanty i w gęstych nagraniach zapiaszczona i zlewająca się góra . Zagrały nawet gorzej niż na wyjściu analogu na Bursonach VIVID. Miałem wrażenie jakby dźwięk dobiegał z metalowej puszki  - skompresowany i agresywny .

W zasadzie to jestem zadowolony z tego testu - znalazłem zastosowanie dla Jantzena . Warunkiem sukcesu może być zbocznikowanie kondensatorem , który gra skrajami pasma  . Środek zapewni Jantzen . Z Mundorfem EVO OIL to się nie udało ale z polipropylenem jest nieźle . 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, eMCZe napisał:

Możesz negować i udawać, że nie rozumiesz o co mi chodzi, choć wiesz dobrze o czym mówię. Każdy weźmie z tej wymiany zdań co dla niego ważne i o to chodzi.

Oczywiście ,że wiem o co ci chodzi i gdybym miał czas na wygrzewanie itd to pewnie bym to zrobił . 

Ale skoro już doszliśmy do wniosku ,że nie ma się co przepychać to może wróćmy do konkretów . Szanuje twoją opinię ale ja nie mam czasu na wygrzewanie - więc może mi pomożesz .

Znasz  jakiś sposób na szybkie wygrzewanie tego rodzaju kondensatorów ? Jak formować elektrolityczne to raczej większość zainteresowanych wie ale czy jest metoda na foliowe/papierowe i to na dodatek nowe , gdzie nie ma mowy o degradacji użytych materiałów ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyta CD enhancer Purist audio design ,znacząco skraca wygrzewanie kabli ,kondensatorów ,w torze . Niestety cena ,ja mam kopię ,działa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audience proponuje na przykład przełamać XO używając trafo 60V przez 50 godzin. Na inne będzie działało tak samo. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, tedi02 napisał:

Płyta CD enhancer Purist audio design ,znacząco skraca wygrzewanie kabli ,kondensatorów ,w torze . Niestety cena ,ja mam kopię ,działa.

Biały szum na - 3dB nie wystarczy?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, eMCZe napisał:

przełamać XO używając trafo 60V przez 50 godzin.

Nie rozumiem . Podłączyć kondensator pod uzwojenia wtórne transformatora o napięciu 60V i zostawić na 50 godzin ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, toptwenty napisał:

Biały szum na - 3dB nie wystarczy?

Możliwe że wystarczy .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, arturp napisał:

Znasz  jakiś sposób na szybkie wygrzewanie tego rodzaju kondensatorów ?

Pomaga odłączenie od prądu co kilkanaście godzin. Tak na kilka godzin.

Tzn że jak trzymasz je pod prądem cały czas, powiedzmy tydzień czyli 7*24=168h, to uzyskałbyś szybszy postęp kiedy zrobisz 3-4 przerwy w ciągu tego tygodnia i mimo że łączny czas godzin pod prądem będzie mniejszy to postęp będzie bardziej wyraźny.

Ja wyłączam np przed pójściem spać i za 7 godzin znów są pod prądem na kolejne np 48h.

19 godzin temu, arturp napisał:

Finalnie to znaczy kiedy ? po 200 godzinach po 300 za dwa lata ?

Kondensatory każdego producenta są trochę inne pod tym względem i w różnym stopniu zmieniają dźwięk przez ten czas.

Jednymi z najgorszych pod tym względem są Mundorf Supreme Classic. Układają się strasznie długo (grubo ponad 300h) i przechodzą różne metamorfozy dźwięku, będąc nieznośnymi do słuchania włącznie.

Seria EVO jest znacznie bardziej przyjazna użytkownikom 😉

ClarityCap też nie ma dramatu. ESA/CSA do 100h osiągają większość swoich cech ale trzy pierwsze doby są kluczowe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rafa napisał:

Pomaga odłączenie od prądu co kilkanaście godzin. Tak na kilka godzin.

Tzn że jak trzymasz je pod prądem cały czas, powiedzmy tydzień czyli 7*24=168h, to uzyskałbyś szybszy postęp kiedy zrobisz 3-4 przerwy w ciągu tego tygodnia i mimo że łączny czas godzin pod prądem będzie mniejszy to postęp będzie bardziej wyraźny.

OK ,ale co rozumiesz pod pojęciem ,, podłączenie do prądu " ? To co napisał eMCZe - czyli do transformatora czy po prostu aby grały sobie w tym miejscu toru , w którym mają grać docelowo - czyli na wyjściu preampa .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, arturp napisał:

OK ,ale co rozumiesz pod pojęciem ,, podłączenie do prądu " ? To co napisał eMCZe - czyli do transformatora czy po prostu aby grały sobie w tym miejscu toru , w którym mają grać docelowo - czyli na wyjściu preampa .

Ja daje w miejsce docelowe.

Słucham czasami z ciekawości jak sie zmienia ale nie skupiam się na tym jak gra bo zupełnie mnie nie obchodzi jak gra w pierwszych godzinach 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, rafa napisał:

Ja daje w miejsce docelowe.

OK, rozumiem . Pozostaje mi tylko wlutować kondensatory , podłączyć na wyjściach analogów 4 dac-ów i patrzeć na licznik zużycia energii 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 14

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.