Jump to content
IGNORED

Kondensatory - rankingi firm! stwórzmy!


AstraF
 Share

Recommended Posts

1 minutę temu, Daniel_68412 napisał:

Ślepy test? Kto ci zmienial płyty, jaką próba? 

 

"Urządzenie zwane wtryskarką formuje pod naciskiej ok. 30 ton i w temperaturze ok. 125 stopni Celsjusza krążek wykonany z granulatu poliwęglanu. Na nim wykonuje się odcisk z matrycy i tak otrzymuje przezroczysty dysk z rowkami z danymi." 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Prawdopodobnie coś robisz źle bo to co piszesz zahacza o opary absurdu 😉

Uff.

Wygląda na to że jitter jest wymysłem mojej wyobraźni.

On na pewno nie wpływa na kopiowane dane.

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, arturp said:

Różnice były tak ewidentne ,że nikt mi nie musiał podmieniać płyt .

Trochę to niemożliwe bo wtedy te bity by musiały wiedzieć które mają się spartolic żeby ten jazgot był. Możliwe że coś Ci sygnał przerobiło, zmieniło np częstotliwość próbkowania stratnie. Cyfrówkę albo się partoli tak że nie działa i sa jakieś artefakty z pupy i po całości albo masz jeden do jeden. 

3 minutes ago, majkel76 said:

Wygląda na to że jitter jest wymysłem mojej wyobraźni.

On na pewno nie wpływa na kopiowane dane.

Tylko że jitter przy zrzucie audio na NAS nie istnieje 😄 rzucasz pojęciami których zdaje się nie rozumiesz.

Problem z jitterem to był w pierwszych mobilnych cd playerach jak Amerykanie chcieli jogging uprawiać z muzyką i się cięło. Druga generacja która wprowadzała bufor rozwiązała temat - magia?

Jak tam sobie wolisz komplikować życie milionem wyimaginowanych zmiennych twoja rzecz - nie wnikam. Znacznie łatwiej się system tworzy jak przyjmiesz podstawy naukowe. Wiadomo - mniej tajemniczo i raczej nudno bo wtedy trzeba przejść każdy etap jako książki podają natomiast efekt końcowy lepszy. 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
10 minut temu, Daniel_68412 napisał:

Trochę to niemożliwe bo wtedy te bity by musiały wiedzieć które mają się spartolic żeby ten jazgot był. Możliwe że coś Ci sygnał przerobiło, zmieniło np częstotliwość próbkowania stratnie. Cyfrówkę albo się partoli tak że nie działa i sa jakieś artefakty z pupy i po całości albo masz jeden do jeden. 

Czytaj wyżej :

Jitter

Gorsza jakość zapisywanego nośnika.

Programowa korekcja błędów.

Mój foobar zripował moją własną oryginalną porysowana płytę razem z przeskokami 😆

Np.

 

Edited by majkel76
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
15 minutes ago, majkel76 said:

dla czego Foobar skopiował przeskoki ?

Korekcja ma ograniczone możliwości. Jeśli zniszczysz za dużo nie odzyskasz org wtedy coś tam program musi wstawić żeby track miał odpowiednią długość. 

Na początku bity nie ważne a ważny sposób nagrywania, później jitter a teraz gadamy o płytach z defektami. Ten test z yt można sobie powtórzyć przecież samemu jak się nie wierzy.

Bardzo polecam taktykę Kiss do audio. Wystarczy dla prostoty ZALOZYC że tamaty jak kable, kondensatory o podstawkach na kable nie wspominam nie mają wpływu a skupić się na grubych tematach jak akustyka pomieszczenia, kolumny, solidny wzmacniacz który nie dostaje sraczki jak mu kolumna zjeżdża do 2r i nie wali oscylacjami. Jak już grube tematy się ogarnie co zajmuje lata człowiek wie co to jest zmiana w systemie zauważalna i nie daje się na kable zasilające nabrać czy inne jittery.

.

Edited by Daniel_68412
Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, Daniel_68412 napisał:

skupić się na grubych tematach jak akustyka pomieszczenia, kolumny, solidny wzmacniacz który nie dostaje sraczki jak mu kolumna zjeżdża do 2r i nie wali oscylacjami

popieram

ale pozwól ludziom cieszyć się drobnostkami , nawet jeśli wzbudzają Twój uśmiech

tolerancja kultura i finezja w wyrażaniu swojego zdania zawsze procentuje

jeśli ktoś słyszy rożnicę pomiędzy oryginałem a kopią pogratuluj mu , lepiej się poczuje

inny pochwali się kablem , o którym marzyl przez lata

napisz chociaż , że ładnie wygląda

nie ma sensu nawracanie na jedynie słuszne poglądy , nic to nie daje tylko wzbudza niechęć

naprawdę 🙂

 

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, zombie7 napisał:

A ja się chciałem zapytać, czy w przypadku wygrzewania wzmacniacza/przedwzmacniacza powinno się to robić z głośnikami (lub przynajmniej jakimś oporem na wyjściu) czy wystarczy podać sygnał do urządzenia?

system ma pracować cały czyli grać

jeśli nowego elementu nie da się słuchać bez wygrzania , zapuścić muzę zamknąć i wyjechać na dwa tygodnie 🙂

Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, slawek.xm napisał:

jeśli nowego elementu nie da się słuchać bez wygrzania , zapuścić muzę zamknąć i wyjechać na dwa tygodnie 🙂

Nie grają pojedyncze elementy lecz cały układ. 

Jeżeli wpływ kondensatora jest tak duży to znaczy że układ jest źle zaprojektowany. 

W dobrym układzie parametry kondensatorów są bardzo ważne ale ich wpływ na całościowy odbiór jest marginalny.

 

Acccuphase 

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, krzysieks_2007 napisał:

Jeżeli wpływ kondensatora jest tak duży to znaczy że układ jest źle zaprojektowany. 

W dobrym układzie parametry kondensatorów są bardzo ważne ale ich wpływ na całościowy odbiór jest marginalny.

przyjmij , że każdy może mieć inną percepcję i inną skalę zmian

to co dla Ciebie jest marginesem dla kogoś innego może być nie do przyjęcia

 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, eMCZe napisał:

... nie ma kondensatorow w torze audio 😜

Nie, znam sprzęt i taki posiadam budowany według filozofii że kondensator w torze audio jest niezbędny. 

Siedzą tam elektrolity po 2szt na kanał i nie przeszkadza to absolutnie w niczym. Sprzęt gra na wysokim poziomie i nie ma potrzeby tam coś poprawiać. 

Jeżeli chodzi o minimalizm to dużo więcej da się osiągnąć ograniczając liczbę kondensatorów w zasilaniu. Posiadam takie urządzenia które zbudowane są na 5-7szt elektrolitów i 3-4szt 100nf mimo dość dużej liczby układów na lini zasilania. 

Nie trzeba w nich nic wygrzewać nawet po pełnym recapie, grają wszystko i zawsze. 

Acccuphase 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, krzysieks_2007 napisał:

Jeżeli chodzi o minimalizm to dużo więcej da się osiągnąć ograniczając liczbę kondensatorów w zasilaniu

przy wzmacniaczu jest dokładnie odwrotnie

zmniejszając pojemność zmniejszasz magazyn energii zasilacza i w piku wzmak nie ma odpowiedniej wydajności prądowej by oddać pik sygnału np przy minimum impedancji kolumny

Link to comment
Share on other sites

U mnie w całym Krellu jest ich 10 sztuk i  są tylko w zasilaniu bo taka była filozofia Dana D'Agostino, w pre jeszcze mniej ale.. to była wrzutka sarkazmu bo trochę od rankingu kondensatorow odbiegliśmy. 

Martin Logan CLS, Krell KST100, Restek Vector, DAC TDA1541 z 6N9S / MuFollower ECC81, Yamaha CDX920 (2xPCM58 na 6N2P) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie), 

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, slawek.xm napisał:

przy wzmacniaczu jest dokładnie odwrotnie

zmniejszając pojemność zmniejszasz magazyn energii zasilacza i w piku wzmak nie ma odpowiedniej wydajności prądowej by oddać pik sygnału np przy minimum impedancji kolumny

Piszesz o pojemności a ja o ilości więc nie rozumiem co masz na myśli że w wzmacniaczu jest odwrotnie. 

Kondensator w zasilaniu jest ściśle związany z wydajnością transformatora. Wszystkie takie cuda zastępowania 4700uf przez 10000uf lub ogromne baterie kondensatorów do trafa 200watt to wbrew zasadą dobrego projektowania. 

Acccuphase 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, slawek.xm napisał:

system ma pracować cały czyli grać

jeśli nowego elementu nie da się słuchać bez wygrzania , zapuścić muzę zamknąć i wyjechać na dwa tygodnie 🙂

No dobrze też co jakiś czas wylaczyć , dać się kondensatorom rozładować i włączyć ponownie.

No i solidnie łoić a nie plumkać po cichu.

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, krzysieks_2007 napisał:

Piszesz o pojemności a ja o ilości

 

jeśli masz pojemność 47000uF to zamiast jednego 47000uf lepiej dać dwa po 23,500 uf

 

4 godziny temu, krzysieks_2007 napisał:

Wszystkie takie cuda zastępowania 4700uf przez 10000uf lub ogromne baterie kondensatorów do trafa 200watt to wbrew zasadą dobrego projektowania. 

teoretycznie

praktycznie sprawa się rozbija o udar prądu któremu zapobiega prosty ntc szeregowo z pierwotnym

np przy takim układzie kondy mogą być 47000uf-100000uf

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

wielkość trafa dobiera się  np dla klasy A dwukrotność całkowitej rozpraszanej mocy przez wzmacniacz

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

W dniu 18.06.2022 o 12:14, arturp napisał:

Jeśli chcesz mieć pewność i zakończyć już kompromitowanie się takimi wpisami to przetestuj kondensatory Audyn Cap Plus w torze sygnału . Potestuj nowy od dystrybutora a potem wygrzej . Tak wyraźnego efektu wygrzewania ja nie słyszałem z żadnego kondensatora . Oczywiście efektu może nie usłyszeć ktoś kto ma wadę słuchu , dziadowski zestaw , używa magnetofonu kasetowego jako źródła albo nie stać go na drogie kondensatory i tak pitoli bez sensu aby się usprawiedliwić prze samym sobą . 

Kompromitowanie? Oczywiście "drogie" kondensatory, "nie stać Cię". Wszystko jasne. Szwajcarski zegarek, wysadzany diamentami za 40000Eur pokazuje oczywiście dokładniejszy czas od SEIKO za 240zł

Od dawna widzę, że trafiłem na forum gdzie VENT i  NEGATIVE BLACK to seria kondensatorów.

Potraficie coś jeszcze oprócz "przysmarkania" cyną drogiego kondensatora w miejsce fabrycznego? 

Próbował ktoś wygrzewać sprzęt bez wymiany żadnych elementów? Tak po prostu zostawić włączony na tydzień, po tygodniu wrócić i posłuchać? Efekt będzie taki sam, gwarantuję.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Pablo2 napisał:

Oczywiście "drogie" kondensatory, "nie stać Cię".

Bzdury gadasz i dla swojej wygody upraszczasz do ceny. A tak nie jest ale ty i tak nie jestes zainteresowany bo ty juz wszystko wiesz...tylko po co tu zagladasz i robisz OT?

Opera Callas, Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2,
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, DIY
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Pablo2 napisał:

Próbował ktoś wygrzewać sprzęt bez wymiany żadnych elementów? Tak po prostu zostawić włączony na tydzień, po tygodniu wrócić i posłuchać? Efekt będzie taki sam, gwarantuję.

Trudno rozmawiać z człowiekiem , który wie lepiej ale nie sprawdził . Strata czasu . Najważniejsze , że ty jesteś szczęśliwy 🤣

...there is no spoon...

Link to comment
Share on other sites

40 minut temu, arturp napisał:

Trudno rozmawiać z człowiekiem , który wie lepiej ale nie sprawdził . Strata czasu . Najważniejsze , że ty jesteś szczęśliwy 🤣

Nie broniąc autora Pablo2 przyznaję że uważam dość podobnie. 

Dużo zagadnień na tym forum ma rangę mega ważnych dla jakości dźwięku.

Jako posiadacz sprzętu który po prostu gra poprawnie(bez wychwalania bo jedyne co mój sprzęt oferuje to prawda, do hiend mu daleko) , wysiliłem się i sprawdziłem co jest ważne a co nie. 

I wyszło że kondensatory w zasilaniu /w sygnale, opamp i jeszcze sporo innych części nie mają tak dużego wpływu na odbiór(generowanie prawdziwego dźwięku) jak się tu uważa. 

Wymieniając je na zgodne z projektem ale o znacznie gorszej jakości nie spowodowało to żadnego pomniejszenia prawdy. 

Tak więc Twoja odpowiedź dotyczy w równym stopniu również i Ciebie. 

Idziesz w zaparte a z mojego punktu widzenia marnujesz czas na zagadnienia które mają marginalne znaczenie i nie są fundamentem dobrego dźwięku.

Mam świadomość że moja i wasza definicja dobrego dźwięku są różne. W takiej sytuacji żeby było możliwe porozumienie należało by zacząć od ustalenia wspólnego języka. Na tym forum się nigdy tego nie robi. Każdy tylko swoje i swoje. 

Acccuphase 

Link to comment
Share on other sites

Najzabawniejsze jest to, że dziś np xraytonnyb opublikował film w którym stwierdza, że słuch jest subiektywny - każdy słyszy inaczej. Coraz częściej też dochodzę do tego wniosku. To sprawia, że mamy połączenie inżynierii i sztuki - ponieważ budujemy system i wpasowujemy się w gusta jednocześnie. To natomiast prowadzi prosto do paradoksu no bo przecież jak każdy słyszy inaczej to jeden może słyszeć zmianę kondensatora z 50v na 100v a drugi już nie - to z kolei prowadzi do calego spektrum nadużyć, które tą piękną dziedzinę psują od środka.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
42 minuty temu, krzysieks_2007 napisał:

ako posiadacz sprzętu który po prostu gra poprawnie(bez wychwalania bo jedyne co mój sprzęt oferuje to prawda, do hiend mu daleko) ,

I tu jest problem . Jak możesz obiektywnie ocenić wpływ komponentów na brzmienie skoro twój system wszystko sprowadza do poziomu przeciętności ? Jeśli ja słyszę wpływ kondensatorów na brzmienie bez żadnych wątpliwości a ty nie to co to oznacza ?

Spokojnie , też byłem sceptyczny i stosowałem Wimy MKP i Manty z giełdy . A potem zacząłem czytać i samodzielnie budować a nawet projektować. 

Tyle , że nie warto pisać w stylu ,, Tak ma być i już "  , ,,Trzeba się z tym pogodzić " ,  ,,Lepiej nie będzie "  ,, itd . Nieprawda , jest lepiej . Wiele eksperymentów kończy się niepowodzeniem ale czasem się udaje . Kilka tygodni temu miałem już zrezygnować z PCM1702 . Ciągle mi to nie grało . Różne analogi , różne płytki , różne rozwiązania i ciągle czegoś brakowało do innych moich dac-ów . Okazyjnie kupiłem drugą parkę PCM1702 i połączyłem równolegle z tymi , które już siedziały na płytce . Teraz to mój ulubiony dac . 

Wniosek prosty - trzeba dążyć do lepszego a wreszcie kondensatory będzie słychać  kable , transporty itd . 

 

 

Edited by arturp

...there is no spoon...

Link to comment
Share on other sites

Hej, ten wątek ma ponad 200 stron, ostatnio przeczytałem go cały, może nie zaśmiecajmy go przekonywaniem się, czy ma, czy nie ma wpływu. Skoro dla kogoś nie ma, to niech uszanuje czytelników, którzy uważają, że ma i chcą tu się czegoś nauczyć. Nie zaśmiecajcie please. 

Link to comment
Share on other sites

23 minuty temu, zombie7 napisał:

ostatnio przeczytałem go cały

Czyli doszedłeś do końca internetu 😄

Przepraszam za to zaśmiecanie ale brawo za wytrwałość 

Martin Logan CLS, Krell KST100, Restek Vector, DAC TDA1541 z 6N9S / MuFollower ECC81, Yamaha CDX920 (2xPCM58 na 6N2P) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie), 

Link to comment
Share on other sites

23 godziny temu, majkel76 napisał:

Chiński jamnik za 100-200zł też gra a i muzg w końcu też  się przyzwyczai.

Nie ma szans. 😉

W sprawie zegarów/zasilaczy/stabilizatorów proszę pisać na muzgaudio@muzgaudio.com

Sklep: www.muzgaudio.com | Projekty: www.muzgdiy.wordpress.com

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.