Skocz do zawartości
IGNORED

ASIO i sterowanie poziomem głośności z poziomu miksera Windows


BeatX

Rekomendowane odpowiedzi

Taka sytuacja.

Puszczam muzykę z foobar, jako interface wybieram ASIO i słucham.

Wszystko jest ok, muzyka brzmi normalnie, foobar dostaje wyłączność na dźwięk, tzn odtwarzanie jednocześnie z foobar i np. youtube jest niemożliwe - dźwięk jest wyłącznie z Foobar, youtube odtwarza sam obraz.

Ale mimo wszystko mogę regulować cyfrowo poziom głośności z miksera windows, co by wskazywało na to że jednak mikser systemowy nie jest omijany.

Sprawdzałem na sterownikach ASIO podczas słuchania z Audio-gd NFB10-ES3, AIM SC808, jak i integry + ASIO4ALL.

Przy czym Audio-gd i AIM instalują niby natywne sterowniki ASIO (chociaż nie jestem pewien co do Audio-gd)

Analogicznie w przypadku słuchania via WASAPI

Widzę dwie opcje:

ASIO dostarczane do w/w urządzeń to zwykła nakładka, proteza jak ASIO4ALL

ASIO omija mikser windows, w pojęciu że niemożliwe jest miksowanie (nakładanie na siebie) kilku źródeł dźwięku, jak przykładowo równoczesne odtwarzanie dźwięku z foobar + youtube + vlc media player, ale ostateczny poziom sygnału tak czy siak przechodzi przez mikser systemowy.

Chyba, że czegoś nie rozumiem?

Prosiłbym mądre głowy o wytłumaczenie tego zjawiska na chłopski rozum :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PC (Spotify, AIMP4) | ODAC revB+O2 | ADAM A7X | Sennheiser HD600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłącz wszystkie urządzenia audio w panelu (opcje audio jak na foto) i sprawdź czy masz dźwięk.

ASIO ominie wszystko co w systemie i poda sygnał wprost na fizyczne wyjście karty, takie jakie jest ustawione w opcjach wyjść odtwarzacza.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku Audio gd z Via Aiso doinstalowywało się co wskazywało by na emulator a nie natywne aiso.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko mam powyłączane już dawno :)

Dalej to samo, dlatego nie rozumiem wtf

 

yayacek, Ty jak słuchasz muzyki np. z Foobar po ASIO gdzie sygnał podawany jest na esi juli@ to nie działa Ci cyfrowa regulacja głośności w mikserze windows?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PC (Spotify, AIMP4) | ODAC revB+O2 | ADAM A7X | Sennheiser HD600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yayacek, Ty jak słuchasz muzyki np. z Foobar po ASIO gdzie sygnał podawany jest na esi juli@ to nie działa Ci cyfrowa regulacja głośności w mikserze windows?

 

Z foobara wychodzę na kanale 3/4 - jest to wyjście cyfrowe (zarówno optyczne i coaxialne). Mogę wówczas suwać wszystkimi suwakami w mikserze windows i żaden z tych suwaków nie działa.

 

Może być tak, że suwak windowsowy przypisany jest do suwaka w wewnętrznym mikserze karty. Sprawdź czy jak suwasz suwakiem windowsowym równocześnie z nim porusza się suwak na mikserze karty dźwiękowej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dokładnie jak piszesz - gdy reguluję "suwakiem" miksera windows, to wpływa to na regulację "suwaka" w panelu sterownika od AIM.

Czyli wychodzi na to, że ASIO działa - owszem, ale pod warunkiem że driver do karty muzycznej/DAC nie jest powiązany z "suwakiem" miksera windows?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PC (Spotify, AIMP4) | ODAC revB+O2 | ADAM A7X | Sennheiser HD600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już to kiedyś pisałem na forum, że ASIO są naprawdę różnie przez różne firmy napisane i w niektórych przypadkach nawet nie powinny mieć prawa nazywać się ASIO. Najczęściej zachowują się podobnie do WASAPI (np. Audio GD) z tą różnicą, że WASAPI po wyłączeniu usługi Windows Audio nie będzie działać i będzie cisza, natomiast ASIO (to prawdziwe, poprawnie napisane) po wyłączeniu Windows Audio będzie grało nadal.

Niestety, w tej chwili, coraz nowsze sterowniki od ESI do karty Juli@ u mnie działają coraz gorzej i gorzej, i w pewnym momencie powróciłem do starszej wersji sterowników bo mnie szlag trafiał.

 

foobar dostaje wyłączność na dźwięk, tzn odtwarzanie jednocześnie z foobar i np. youtube jest niemożliwe - dźwięk jest wyłącznie z Foobar, youtube odtwarza sam obraz.

ASIO nie ma takiej "mocy" żeby dać wyłączność tylko foobarowi. Wyłączność może dać tylko mikser windowsowy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

„... nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem!”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suwak głośności z windy nie zawsze oznacza działanie 32 bitowego programowego sciszacza, bo niektóre DAC-e wspierają sprzętowo kontrolę głośności. Wtedy do pewnego stopnia poziom szumu zmniejsza się w raz z sygnałem, choć nie tak wyraźnie jak w potencjometrze analogowym. Przykładowo zintegrowane Realteki mają takiego "ficzera".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ASIO nie ma takiej "mocy" żeby dać wyłączność tylko foobarowi. Wyłączność może dać tylko mikser windowsowy.

 

Tak jest. ASIO daje wyłączność dla danej aplikacji korzystającej w danym momencie z ASIO. W jednej chwili może działać tylko jedna aplikacja wykorzystująca ASIO.

Jeśli przykładowo pracujemy na sekwencerze via ASIO i uruchomimy jednocześnie odtwarzacz także na ASIO to zajdzie konflikt i odtwarzacz nie będzie działał - ASIO in use pojawi się komunikat bądź podobny.

ASIO nie blokuje odtwarzania windowsowego poprzez inny protokół czyli np MME, WDM itp

Odtwarzacz w przeglądarce (youtube) przecież nie korzysta z protokołu ASIO więc tym samym ASIO nie może zarządzać sygnałem z przeglądarki.

 

Jeżeli suwaki windowsowego miksera wpływają na ustawienia suwaków w mikserze karty, to ASIO napisane jest źle.

Windows nie powinien wpływać na ustawienia suwaków w mikserze karty. ASIO powinno pominąc cały mikser i całe ustawienia suwakowe w mikserze windowsa.

 

Pracując przykładowo na sekwencerze interesują nas jedynie ustawienia wewnętrzne naszej karty dźwiękowej. Tam dokonuje się miksu i przekierowania sygnałów i tam ustawia się poziomy wyjść. Jeśli windows miesza w wewnętrzych ustawianiach karty (suwaki) to może zajść niebezpieczeństwo, że nasze ustawienia poziomów pod sekwencerem via ASIO będą naruszone poprzez windowsowy mikser i przykładowo urwie nam łeb zakładając słuchawki :)

 

Jak masz możliwość to sprawdź czy sygnał wysyłany z karty dźwiękowej jest bit perfect. W linku masz plik testowy wava dts i wave ac3. Odtwórz je w foobarze i sprawdź czy zapalają się kontrolki DTS/AC3 w amplitunerze KD. Jeśli kontrolki się zapalą i usłyszysz dźwięk to jest bit perfect. Jeśli usłyszysz coś na kształt białego szumu to przesył nie jest zgodny bitowo

 

Link DTS:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Link AC3:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomniało mi się, że nie tak dawno, jeden z użytkowników też opisywał problemy z ASIO, na dodatek na karcie Juli@. Też działała u niego regulacja głośności w mikserze windowsowym, mimo używania ASIO. Na systemie Win10 64 bit. To jest to, o czym wspominałem - im nowsze sterowniki tym gorzej działają. Ja mam co prawda Win7 32 bit ale co oni wyrabiają z tymi sterownikami to przechodzi ludzkie pojęcie.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

PS

Dzięki Yayacek za te pliki testowe dts i ac3. Kiedyś można je było bez problemu znaleźć w sieci ale gdzieś je "posiałem". Teraz są nie do zdobycia. Czyli wszyscy chętni do eksperymentowania - pobrać i zarchiwizować ;) :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

„... nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem!”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za częściowe wyjaśnienie panowie :)

Całe szczęście, że ja nie mam szlachetnego słuchu, i te wszystkie mityczne lepsze brzmienia ASIO od DirectSound mnie nie dotyczą.

Steruje swoimi kolumnami poprzez cyfrową regulację głośności w mikserze windows i wszystko pięknie gra.

Dla świętego spokoju ustawiłem we właściwościach karty parametry 44.1/24 - bo w sumie to nic nie kosztuje, ani nie mam nic do stracenia :D

Tylko po prostu zastanowiło mnie, dlaczego tak się dzieje że mimo iż słucham z foobar po ASIO, to i tak regulacja miksera windows działa tak samo co po DS.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PC (Spotify, AIMP4) | ODAC revB+O2 | ADAM A7X | Sennheiser HD600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla świętego spokoju ustawiłem we właściwościach karty parametry 44.1/24

Akurat to ustawienie, tak jak ustawienie na sztywno w mikserze windowsowym, nie ma wpływu na pracę w ASIO czy WASAPI :) , albo inaczej - nie powinno mieć wpływu. ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

„... nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem!”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainstaluj program asio virtual cable i tam możesz ustawić w opcjach jako outpout foo a w foo ustawiasz AGD jako urządzenie do odtwarzania

 

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat to ustawienie, tak jak ustawienie na sztywno w mikserze windowsowym, nie ma wpływu na pracę w ASIO czy WASAPI :) , albo inaczej - nie powinno mieć wpływu. ;)

 

No tak.

Tylko, że u mnie sterowanie poziomem głośności czy to słuchawek, czy kolumn jest całkowicie w domenie cyfrowej - za pomocą miksera windows.

Z tego co napisaliście, zrozumiałem że sterowniki ASIO dodawane do większości urządzeń audio działają tak trochę nie do końca z założeniami - co potwierdza możliwość regulacji poziomu głośności miksera systemowego nawet, gdy soft wysyła sygnał do karty muzycznej przez interface ASIO.

Co ma pewne konsekwencje, mianowicie w sytuacji gdy słuchamy w foobar i w opcjach wybierzemy DirectSound, to wtedy dźwięk do karty jest wysyłany z wartościami które są na sztywno ustawione we właściwościach karty (np 44.1/24)

Wtedy, gdy w foobar puszczam .flac o jakości CD (44.1/16), to system "dopisze" do tych danych kolejne 8 bit'ów - zgodnie z parametrami zdefiniowanymi we właściwościach karty muzycznej (44.1/24)

Tak przygotowany sygnał jest przepuszczany przez mikser systemowy, i regulacja cyfrowa powinna w teorii nie pogorszyć sygnału, bo system przy ustalaniu poziomu głośności dźwięku obcina te sztucznie dodane 8 bit'ów.

Ostatnie zdanie mogłem trochę nietrafnie ująć w słowa, ale tak właśnie zrozumiałem tą zależność gdy czytałem jak ktoś kompetentny wyjaśniał jak to działa.

W takim układzie nie można mówić o bit-perfect, ale z kolei jest teoretyczne zabezpieczenie że nie dojdzie do degradacji sygnału.

 

Paradoks całej sytuacji polega na tym, że gdy przełączę w foobar na interface ASIO i odtworzę plik o jakości CD (44.1/16), to wówczas ustawienia właściwości karty są pomijane (te na sztywno ustawione 44.1/24) i sygnał bit-perfect 44.1/16 leci sobie do miksera audio.

W przypadku gdy nie sterujemy głośnością z poziomu miksera windows - dalej mamy bit perfect i high-end'owa uczta.

Ale gdy zachodzi potrzeba sterowania głośnością za pomocą miksera windows /jak ma to miejsce u mnie/ to wtedy, gdy muzyka leci cicho - dochodzi do degradacji sygnału audio, bo system obcina 16 bitów tym więcej - im ciszej ma być dźwięk.

Innymi słowy, w mojej konfiguracji sterowniki ASIO zamiast pomagać to tylko pogarszają sytuację, ponieważ ogromna część mojej płytoteki jest w jakości CD, a i tak najczęściej słucham ze Spotify.

 

Heh.. całe życie człowiek się uczy :)

Poprawcie mnie, jeżeli coś źle zrozumiałem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PC (Spotify, AIMP4) | ODAC revB+O2 | ADAM A7X | Sennheiser HD600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ma pewne konsekwencje, mianowicie w sytuacji gdy słuchamy w foobar i w opcjach wybierzemy DirectSound, to wtedy dźwięk do karty jest wysyłany z wartościami które są na sztywno ustawione we właściwościach karty (np 44.1/24)

Wtedy, gdy w foobar puszczam .flac o jakości CD (44.1/16), to system "dopisze" do tych danych kolejne 8 bit'ów - zgodnie z parametrami zdefiniowanymi we właściwościach karty muzycznej (44.1/24)

Tak przygotowany sygnał jest przepuszczany przez mikser systemowy, i regulacja cyfrowa powinna w teorii nie pogorszyć sygnału, bo system przy ustalaniu poziomu głośności dźwięku obcina te sztucznie dodane 8 bit'ów.

Ostatnie zdanie mogłem trochę nietrafnie ująć w słowa, ale tak właśnie zrozumiałem tą zależność gdy czytałem jak ktoś kompetentny wyjaśniał jak to działa.

W takim układzie nie można mówić o bit-perfect, ale z kolei jest teoretyczne zabezpieczenie że nie dojdzie do degradacji sygnału.

Pisałem o tym kiedyś przy okazji róznicy WASAPI-SHARED i WASAPI-EXCLUSIVE. System niczego nie resampluje. Przy WASAPI-EXCLUSIE jak program do odtwarzania wciąga plik powiedzmy 44.1/16 to ustawia poprzez systemowe API kartę na takie właśnie parametry i nie jest ważne co tam aktualnie było ustawione w parametrach karty. Przy WASAPI-SHARED to obowiązkiem programu do odtwarzania jest tak zresamplować materiał aby odpowiadał bieżącym ustawieniom karty czyli jeśli program wciągnął plik 44.1/16 a w ustawieniach karty jest 96/24 to program musi przekonwertować materiał 44.1/16 do 96/24 i dopiero wtedy podać do karty.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem.

To po co w takim razie jest tryb WASAPI-SHARED?

Czy nie działa on przecież tak samo, jak DirectSound?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PC (Spotify, AIMP4) | ODAC revB+O2 | ADAM A7X | Sennheiser HD600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropo wątpliwości co z tym suwakiem głośności :)

Tutaj

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

jest o WASAPI-EXCLUSIE a właściweo o Exclusive Streams i możliwościami sterowania głośnością dla nich.

Jest tam takie zdanie :

"

Applications that manage exclusive-mode streams can control the volume levels of those streams through the IAudioEndpointVolume interface. This interface controls the volume level of the audio endpoint device. It uses the hardware volume control for the endpoint device if the audio hardware implements such a control. Otherwise, the IAudioEndpointVolume interface implements the volume control in software.

"

Nie widzę problemu aby np. w ramkach USB do DAC'a, który ma takowe wsparcie szła informacja z żadaniem ustawienia głośności i aby wizualnie było to sprzężone z suwakiem głosności. w Windows.

Powinno więc wszystko "grać" ale pewnie ostatecznym testem jest to co proponował Yayacek czyli wyslanie DTS'a .

Ja tam podobnie jak Ty nie mam z tym problemów :)

 

Tutaj

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

na stronie 4 widać, że takie możliwości istnieją.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest fajny patent.

Nie wiadomo tylko, które urządzenia korzystają z tego ficzersa.

Ale w dalszym ciągu nie wiem czym się różni WASAPI-SHARED od Direct Sound?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PC (Spotify, AIMP4) | ODAC revB+O2 | ADAM A7X | Sennheiser HD600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy WASAPI-SHARED to obowiązkiem programu do odtwarzania jest tak zresamplować materiał aby odpowiadał bieżącym ustawieniom karty czyli jeśli program wciągnął plik 44.1/16 a w ustawieniach karty jest 96/24 to program musi przekonwertować materiał 44.1/16 do 96/24 i dopiero wtedy podać do karty.

Eeeee.....

W jaki sposób np. foobar (czy inny, dowolny program muzyczny) zostanie zmuszony do resamplowania (tak jak w tym przypadku) z 44,1/16 do 96/24?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

„... nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem!”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób np. foobar (czy inny, dowolny program muzyczny) zostanie zmuszony do resamplowania (tak jak w tym przypadku) z 44,1/16 do 96/24?

przez resampler, jeśli dane próbkowanie nie będzie obsługiwane przez kartę będzie po prostu cisza.

 

Przy WASAPI-EXCLUSIE jak program do odtwarzania wciąga plik powiedzmy 44.1/16 to ustawia poprzez systemowe API kartę na takie właśnie parametry i nie jest ważne co tam aktualnie było ustawione w parametrach karty.

ale nie każdy soft obsługuje ten tryb, w sumie jedyny mi znany to KODI / XBMC

 

Co ma pewne konsekwencje, mianowicie w sytuacji gdy słuchamy w foobar i w opcjach wybierzemy DirectSound, to wtedy dźwięk do karty jest wysyłany z wartościami które są na sztywno ustawione we właściwościach karty (np 44.1/24)

testowałem na amplitunerze (toslink) i konwerterze usb (waveio) nie ważne czy był DS / KS / AISO / WASAPI to próbkowania się pokrywały, grałem 44,1 to miałem 44,1. W trybie DS parametry nie obsługiwane przez kartę automatycznie zostaną resamplowane, w pozostałych trybach i np foobarze sami musimy się o to postarać, KODI korzystając z WASAPI konwersji dokona automatycznie.

 

Ale gdy zachodzi potrzeba sterowania głośnością za pomocą miksera windows /jak ma to miejsce u mnie/ to wtedy, gdy muzyka leci cicho - dochodzi do degradacji sygnału audio, bo system obcina 16 bitów tym więcej - im ciszej ma być dźwięk.

Innymi słowy, w mojej konfiguracji sterowniki ASIO zamiast pomagać to tylko pogarszają sytuację, ponieważ ogromna część mojej płytoteki jest w jakości CD, a i tak najczęściej słucham ze Spotify.

to go nie używaj.. w czym problem ? KS pominie mikser i jest niezależny, jak koniecznie chcesz używać AISO to zapomnij o istnieniu suwaka, niech zawsze jest max.

 

Z xonarem i wieloma innymi kartami jest taki sam problem, pytanie czy to problem... skoro gra tak samo z mikserem i bez znaczy że jest ok. Windows to nie linux...na szczęście.

 

Tak jest. ASIO daje wyłączność dla danej aplikacji korzystającej w danym momencie z ASIO. W jednej chwili może działać tylko jedna aplikacja wykorzystująca ASIO.

Jeśli przykładowo pracujemy na sekwencerze via ASIO i uruchomimy jednocześnie odtwarzacz także na ASIO to zajdzie konflikt i odtwarzacz nie będzie działał - ASIO in use pojawi się komunikat bądź podobny.

ASIO nie blokuje odtwarzania windowsowego poprzez inny protokół czyli np MME, WDM itp

Odtwarzacz w przeglądarce (youtube) przecież nie korzysta z protokołu ASIO więc tym samym ASIO nie może zarządzać sygnałem z przeglądarki.

o wszystkim decyduje mikser windows, chyba tylko KS jest nadrzędny i potrafi grać bez sternika, bez miksera i całej reszty.

 

Ale w dalszym ciągu nie wiem czym się różni WASAPI-SHARED od Direct Sound?

w DS zadziała "prawie jak" exclusive czyli dopasuje parametry sam, w DS nie będzie wyłączności.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przez resampler, jeśli dane próbkowanie nie będzie obsługiwane przez kartę będzie po prostu cisza.

Ale Windows nie może włączyć resamplera w foobarze.

Przeczytaj uważnie co napisał Sfdene, a tylko to mnie interesuje:

Przy WASAPI-SHARED to obowiązkiem programu do odtwarzania jest tak zresamplować materiał aby odpowiadał bieżącym ustawieniom karty czyli jeśli program wciągnął plik 44.1/16 a w ustawieniach karty jest 96/24 to program musi przekonwertować materiał 44.1/16 do 96/24 i dopiero wtedy podać do karty.

 

---------

ale nie każdy soft obsługuje ten tryb, w sumie jedyny mi znany to KODI / XBMC

Z Wasapi exclusive korzystają np. Foobar, PotPlayer... i pewnie jeszcze sporo innych.

 

o wszystkim decyduje mikser windows, chyba tylko KS jest nadrzędny i potrafi grać bez sternika, bez miksera i całej reszty.

Nie o wszystkim decyduje mikser.

Kernel Streaming nie zawsze chce działać z każdym sprzętem.

ASIO gra bez miksera i całej reszty, bez Windows Audio również.

 

w DS zadziała "prawie jak" exclusive czyli dopasuje parametry sam, w DS nie będzie wyłączności.

Ale w tym przypadku chodzi o Wasapi-Shared gdzie też nie ma wyłączności.

 

W trybie DS parametry nie obsługiwane przez kartę automatycznie zostaną resamplowane, w pozostałych trybach i np foobarze sami musimy się o to postarać, KODI korzystając z WASAPI konwersji dokona automatycznie.

Namieszałeś. :)

W trybie Direct Sound do karty, przetwornika dociera strumień z ustawionymi na sztywno parametrami w mikserze windowsowym, ewentualnie mikserze karty, obojętnie czy karta je obsługuje czy nie. Jeżeli nie obsługuje to w przypadku np. foobara będzie komunikat o błędzie.

W trybie ASIO częstotliwość próbkowania i głębia bitowa powinny być przesyłane dokładnie takie same jak parametry pliku. "Powinny być", bo niektórzy piszą sterowniki ASIO od dupy strony i nie zawsze to działa tak jak powinno. W przypadku kiedy karta nie obsługuje danej częstotliwości to w foobarze też będzie komunikat o błędzie.

W trybie WASAPI tylko częstotliwość próbkowania jest przesyłana do urządzenia bez zmian. O ustawienie głębi bitowej musimy zadbać sami.

W przypadku np. foobara o żadnej automatycznej konwersji nie ma mowy, oczywiście jeżeli sami sobie takiej opcji nie ustawimy w foobarze, bo taka możliwość w ogóle istnieje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

„... nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem!”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Windows nie może włączyć resamplera w foobarze.

Przeczytaj uważnie co napisał Sfdene, a tylko to mnie interesuje:

ale Ty jako użytkownik możesz, czy ja gdzieś napisałem że system to będzie robił ?

 

Z Wasapi exclusive korzystają np. Foobar, PotPlayer... i pewnie jeszcze sporo innych.

fakt, foo po prostu nie podpisywał.

 

Nie o wszystkim decyduje mikser.

Kernel Streaming nie zawsze chce działać z każdym sprzętem.

ASIO gra bez miksera i całej reszty, bez Windows Audio również.

zależnie od sterownika AISO, na lapku mi nie śmiga, w PC śmiga.

 

nie pomyślałem by wyłączyć samą usługę, to chyba rozwiązuje problem regulacji głośności i miksera.

 

Ale w tym przypadku chodzi o Wasapi-Shared gdzie też nie ma wyłączności.

podstawową różnicie między jednym a drugim opisano wyżej.

 

W trybie Direct Sound do karty, przetwornika dociera strumień z ustawionymi na sztywno parametrami w mikserze windowsowym, ewentualnie mikserze karty, obojętnie czy karta je obsługuje czy nie. Jeżeli nie obsługuje to w przypadku np. foobara będzie komunikat o błędzie.

to czemu próbkowanie na wylocie jest zmienne, zgodne ze źródłem, chyba że nie obsługiwane... ale też gra ?

 

chyba że to tylko u mnie..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam pytanie odnośnie interfejsu WASAPI. Komputer mam podłączony do wzmacniacza z DAC przez USB. Odtwarzacz którego używam to JRiver z interfejsem WASAPI. Gra mimo to wszystko bardzo ładnie, nie ma żadnych "czkawek" nawet jeśli procesor jest maksymalnie obciążony, dodam, że mój DAC pracuje w trybie adaptacyjnym, który to z definicji częściowo uzależniony jest od CPU komputera. Dzięki koledze BeatX, przestałem zawracać sobie głowę dążeniem do perfekcji. Doradził mi w którymś wątku, że jeśli jestem zadowolony z jakości dźwięku, to żebym dał sobie spokuj z różnymi konfiguracjami, kupnem lepszego DAC-a, który pracuje w trybie asynchronicznym, taki manewr chodził mi po głowie, bo w końcu przestanie mi grać. Podpisał się też pod tym inny kolega. Oczywiście jest to jego podejście do tematu audio, chociaż wcale nie twierdził, że lepszy sprzęt, nie grał by lepiej. Nie obraź się BeatX, że tak się tu za Ciebie wypowiadam ale akurat takie poście do tematu audio, do którego też się "downgradeowałem" :-) jest mi na ręke, bo te dążenie do perfekcji by mnie zrujnowało. W końcu zamieszkał bym w szałasie z Hi-Endowskim sprzętem :-) Trochę dobiegłem od tematu. Chciałem zapytać kolegów jak się ma interfejs WASAPI do trybu bit-perfect. Dużo tu opisaliście ale jak się okazuje z Waszych postów sprawa jest bardziej złożona niż mi się to wydawało, kiedy zaczynałem swoją przygodę z PC Audio.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale Ty jako użytkownik możesz, czy ja gdzieś napisałem że system to będzie robił ?

Ale Sfdene napisał! Czytaj ze zrozumieniem. Podałem cytat do którego odnosi się moje pytanie. Dlatego pytam jak On chce zrobić żeby Windows nakazał foobarowi automatyczne resamplowanie.

 

podstawową różnicie między jednym a drugim opisano wyżej.

Różnice między WASAPI-Shared a Direct Sound? Tzn. gdzie opisano, bo nie widzę.

 

to czemu próbkowanie na wylocie jest zmienne, zgodne ze źródłem, chyba że nie obsługiwane... ale też gra ?

 

chyba że to tylko u mnie..

W trybie Direct Sound to system Windows (mikser windowsowy) decyduje o tym co (o jakich parametrach) jest wysyłane do przetwornika. Jeżeli w systemie masz ustawione np. 44,1/16 to do takiej formy będzie wszystko przygotowywane. Nie ma innej możliwości.

 

Chciałem zapytać kolegów jak się ma interfejs WASAPI do trybu bit-perfect.

Czasami jest bit-perfect, czasami nie :) . To zależy np. od ustawień głębi bitowej w odtwarzaczu. Nie wiem jak w JRiver, ale w foobarze trzeba ręcznie ustawić głębię bitową, np. na 24 bit. Wtedy wszystkie pliki 24 bitowe mogą być bit-perfect.

Oczywiście, oprócz częstotliwości próbkowania na wejściu do przetwornika, która w trybie WASAPI ustala się automatycznie, oprócz wspomnianej głębi bitowej, trzeba spełnić kilka innych warunków żeby uzyskać bit-perfect, np. regulacja głośności na "maksa", brak jakiegokolwiek DSP w odtwarzaczu, wyłączony replaygain w odtwarzaczu...

To tak na gorąco, co mi w głowie świta o tak wczesnej porze ;) :) .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

„... nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem!”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami jest bit-perfect, czasami nie :) . To zależy np. od ustawień głębi bitowej w odtwarzaczu. Nie wiem jak w JRiver, ale w foobarze trzeba ręcznie ustawić głębię bitową, np. na 24 bit. Wtedy wszystkie pliki 24 bitowe mogą być bit-perfect.

Oczywiście, oprócz częstotliwości próbkowania na wejściu do przetwornika, która w trybie WASAPI ustala się automatycznie, oprócz wspomnianej głębi bitowej, trzeba spełnić kilka innych warunków żeby uzyskać bit-perfect, np. regulacja głośności na "maksa", brak jakiegokolwiek DSP w odtwarzaczu, wyłączony replaygain w odtwarzaczu...

To tak na gorąco, co mi w głowie świta o tak wczesnej porze ;) :) .

Te kryteria chyba mam spełnione.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-59127-0-23694800-1456559028_thumb.jpg

post-59127-0-85377400-1456559040_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Sfdene napisał! Czytaj ze zrozumieniem. Podałem cytat do którego odnosi się moje pytanie. Dlatego pytam jak On chce zrobić żeby Windows nakazał foobarowi automatyczne resamplowanie.

faktycznie, przepraszam źle przeczytałem.

 

Różnice między WASAPI-Shared a Direct Sound? Tzn. gdzie opisano, bo nie widzę.

nie, między WASAPI-Shared a Exclusive. Ja się przy okazji zastanawiam gdzie występuje odmiana Shared, nie spotkałem WASAPI bez wyłączności a zależnie od aplikacji identyfikacja jest różna.

 

W trybie Direct Sound to system Windows (mikser windowsowy) decyduje o tym co (o jakich parametrach) jest wysyłane do przetwornika. Jeżeli w systemie masz ustawione np. 44,1/16 to do takiej formy będzie wszystko przygotowywane. Nie ma innej możliwości.

wyjście cyfrowe nie ma ustawienia na konkretną częstotliwość, testowałem 88,2 / 96 i amplituner dostał to co grałem. Więc może się to tyczyć tylko złącz analogowych, których nie ma jak zweryfikować.

 

.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzian jeszcze raz AISO:

PC (xonar) - gra bez windows audio, regulacja głośności działa, dostaje zadyszki przy obciążeniu cpu.

Laptop żony (rtl) - nie gra bez windows audio, regulacja głośności działa, dostaje zadyszki przy obciążeniu cpu.

Laptop firmowy (rtl 887) - gra bez windows audio , regulacja głośności nie działa

 

Na Asusie (innych nie sprawdzałem) każdy tryb reaguje na suwak głośności i mute. KS / AISO działa bez windows audio, można włączać / wyłączać w trakcie, poziom głośności nie ulegnie zmianie.

 

Pamiętam że kiedyś toslink nie reagował na mikser (integra rtl), potem zmieniłem sprzęt (integra rtl) i byłem zaskoczony że mogę regulować głośność.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obraź się BeatX, że tak się tu za Ciebie wypowiadam

 

Nieno, luz :))

Cieszę się, że uratowałem Cię od bankructwa hehe :D

 

wyjście cyfrowe nie ma ustawienia na konkretną częstotliwość, testowałem 88,2 / 96 i amplituner dostał to co grałem. Więc może się to tyczyć tylko złącz analogowych, których nie ma jak zweryfikować.

 

Nie może tyczyć się wyjść analogowych, bo przecież wyjścia analogowe są już po konwersji D/A...

Ja też nie rozumiem, jakim cudem miałeś na wyjściach różne częstotliwości sygnału, w zależności od częstotliwości pliku - słuchając na DirectSound.

Przecież cała walka wszystkich ludzi na całym świecie o bit-perfect w Windows, jest własnie z powodu zjawiska - które u Ciebie nie występuje?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PC (Spotify, AIMP4) | ODAC revB+O2 | ADAM A7X | Sennheiser HD600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem do wszystkich w tym wątku wpierw Panowie pobierzcie pliki jakie podałem i proszę sprawdzić przesył na okoliczność bit perfect.

Jeśli jest BP to problemu nie ma i nie warto bić piany.

Jeśli nie mamy bit perfect to wówczas trzeba podjąć decyzję:

a) chcę bit perfect i dążę do takich ustawień

b) jest mi to obojętne

 

W przypadku "b" nie ma o czy dyskutować. Ustawiamy wszystko jak chcemy i machamy suwakami jak chcemy regulując volume i inne tym podobne.

W przypadku "a" stosujemy się do pewnych zasad i pytamy co zmienić w ustawieniach by BP uzyskać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie może tyczyć się wyjść analogowych, bo przecież wyjścia analogowe są już po konwersji D/A...

ale konwersja jest wykonywana przez kartę, zaś w moim przypadku na zewnętrznym urządzeniu.

 

Ja też nie rozumiem, jakim cudem miałeś na wyjściach różne częstotliwości sygnału, w zależności od częstotliwości pliku - słuchając na DirectSound.

a mi się to wydaje całkiem normalne, spdi/f w systemie po prostu nie ma formatu domyślnego.

 

Przecież cała walka wszystkich ludzi na całym świecie o bit-perfect w Windows, jest własnie z powodu zjawiska - które u Ciebie nie występuje?

całą tą walkę wymyślili fantasty linuxa, pulseaudio gra im tragicznie więc z samego założenie windows nie może być lepszy. Bit perfect nie gra, kiedyś się tym przejmowałem i testowałem (urządzenia zewnętrzne, nie karta dźwiękowa) i żadnej różnicy nie usłyszałem, przy PC mam trochę za słaby stuff na poważne testy (CAL'e po recablingu + xonar) ale też różnicy nie słyszę.

 

daphile i shadow też sprawdzałem, na co dzień używam openelec'a.

 

yayacek nie każdy ma amplituner a nagrania polecą poprawnie nawet bez BP, możesz to nawet przekonwertować w locie a i tak wszystko będzie ok. .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 16

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.