Jump to content
IGNORED

Wzmacniacz o analogowym brzmieniu


Margin

Recommended Posts

Szanowni!

 

Szukam używanego wzmacniacza do 4000zł, który zagra ciepłym, pełnym barw, ale dynamicznym dźwiękiem. Bardzo zależy mi na dobrym zgraniu z gramofonem (wkładka Goldring 1042 i preamp iFi iPhono) . Być może powinienem temat umieścić w zakładce Analog, ale mam wrażenie, że tutaj więcej Was zagląda. Poza tym CD też używam, więc mam nadzieję, że nie będziecie na mnie krzyczeć.

Wzmak musi być dość wydajny, bo gram na Vienna Acoustics Grand Mozart.

Ostatnio testowałem Exposure 2010 S2D i był to dobry kierunek, ale chwilami robiło się zbyt krzykliwie.

Słucham wszystkiego, oprócz ostrych gitar...

 

Liczę na Waszą pomoc i pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Wzmacniacz do Mozartow to dla mnie ciekawy temat , wkrotce wymieniam kolumny na Mozarty i zastanawiam sie czy musze wymienic Roksan K2 BT na cos lepszego czy on zabrzmi dobrze z Vienna.

Szukam takze brzmienia analogowego , cieplego.

 

Slyszalem Mozarty z luxmanem i gralo rewelacyjnie , zero wyostrzen. Chyba nie miesci Sie jednak w budzecie.

Z Vincentem napewno bedzie analogowo ale moze brakowac dynamiki.

Troche bedzie ciezko w tym budzecie.

Link to comment
Share on other sites

Mam mozart grand....grały z heglem H200 i było naprawdę dobrze więc w tym budżecie H100 to może być dobry kierunek. Ja jednak namawiam na lampę. U mnie z cayinem a88t mozarty pokazały na co naprawdę je stać. ok 4tys może uda się znaleźć jakąś lampę na KT88

Link to comment
Share on other sites

Margin

Padła już propozycja poszukania czegoś starszego, ale dobrego. Polecam na przykład starsze Krelle KAV 300 i lub 500i. Jest i dynamika, i trochę ciepełka, nie ma za to ostrości i krzykliwości.

Można poszukać wśród starszych Musical Fidelity, może jakiś Sudgen.

Pozdrawiam Stemur

Link to comment
Share on other sites

 

Mam mozart grand....grały z heglem H200 i było naprawdę dobrze więc w tym budżecie H100 to może być dobry kierunek. Ja jednak namawiam na lampę. U mnie z cayinem a88t mozarty pokazały na co naprawdę je stać. ok 4tys może uda się znaleźć jakąś lampę na KT88

 

Myślałem o H100. Chętnie bym go posłuchał! Czy ktoś z Poznania go posiada?

Violet twierdzi, że z gramofonem tworzy bardzo udane zestawienie.

 

Na lampach kompletnie się nie znam. Miałem kiedyś na nie ochotę, ale wtedy przestrzegaliście przed tanią chińszczyzną i w sumie odpuściłem.

 

Takie coś znalazłem:

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Poczytaj recenzje Heed Obelisk Si. Przesiadłem się na niego z Exposure i jestem bardzo zadowolony. Gra u mnie z gramofonem.

 

Czy Obelisk gra u Ciebie z zewnętrznym zasilaczem? Jeśli tak, to czy poprawa dźwięku jest faktycznie kolosalna? No i czy przy tak małej mocy Obelisk uciągnie Vienny?

 

 

moze koncowka w klasie D i preamp lampowy?

 

Biniek, podasz jakiś przykład laikowi?

 

Moze posluchaj jednak z Vincentem.

 

A którego konkretnie?

 

Padła już propozycja poszukania czegoś starszego, ale dobrego. Polecam na przykład starsze Krelle KAV 300 i lub 500i. Jest i dynamika, i trochę ciepełka, nie ma za to ostrości i krzykliwości.

Można poszukać wśród starszych Musical Fidelity, może jakiś Sudgen.

 

O krellach słyszałem, że to raczej żyleta do gitarowego łojenia. Słuchałem S300i z Audio Physicami Tempo VI i było bardzo jasno.

 

W Poznaniu jest do wzięcia stary Musical X150. Jest sens go słuchać z Viennami?

 

Chodził mi po głowie Sugden A21a, ale to chyba jednak za mała moc...

 

 

Ja bym Cayina polecił

 

A którego modelu konkretnie? Bo na jakich lampach, to już wiem...

Link to comment
Share on other sites

Margin

Padła już propozycja poszukania czegoś starszego, ale dobrego. Polecam na przykład starsze Krelle KAV 300 i lub 500i. Jest i dynamika, i trochę ciepełka, nie ma za to ostrości i krzykliwości.

Można poszukać wśród starszych Musical Fidelity, może jakiś Sudgen.

Pozdrawiam Stemur

 

Miałem kiedyś Mozarty i KAV500i. To faktycznie świetne połączenie. Krell dodaje tym kolumnom trochę życia i trzyma bas za mordę. Natomiast w połączeniu z MF M6i było wolno, ciężko i buła na basie.

Link to comment
Share on other sites

Guest discomaniac71

(Konto usunięte)

Margin

Padła już propozycja poszukania czegoś starszego, ale dobrego. Polecam na przykład starsze Krelle KAV 300 i lub 500i. Jest i dynamika, i trochę ciepełka, nie ma za to ostrości i krzykliwości.

Można poszukać wśród starszych Musical Fidelity, może jakiś Sudgen.

Pozdrawiam Stemur

 

300i potrafi być krzykliwy. Zależy z czym go połączysz. Z VA gra bardzo neutralnie w stronę analogowego ciepła. Podobne efekty można osiągnąć łącząc go z Dynaudio.

 

Ale nie było do bólu tranzystorowo i jasno?

 

W żadnym wypadku. VA to bardzo dobre kolumny. 500i jest jeszcze lepszy od 300i.

 

O krellach słyszałem, że to raczej żyleta do gitarowego łojenia. Słuchałem S300i z Audio Physicami Tempo VI i było bardzo jasno.

 

To jest właśnie to o czym pisałem do stempura. Niewłaściwe połączenie. Choć... S300i to zabawka a nie Krell.

Link to comment
Share on other sites

Panowie, pisałem o Krellach KAV 300i i KAV 500i. To zupełnie inne konstrukcje niż S 300i. Także inne niż 300iL i te z serii 400.

Miałem przez pewien czas KAV 300i, słuchałem wielokrotnie 500i i nie było żadnej "żyletki", to obiegowa, stereotypowa opinia o Krellach. Starsze modele są dynamiczne, szybkie, mocne ale równocześnie bardzo muzykalne.

Pozdrawiam Stempur

Link to comment
Share on other sites

Myślałem o H100. Chętnie bym go posłuchał! Czy ktoś z Poznania go posiada?

Violet twierdzi, że z gramofonem tworzy bardzo udane zestawienie.

 

Na lampach kompletnie się nie znam. Miałem kiedyś na nie ochotę, ale wtedy przestrzegaliście przed tanią chińszczyzną i w sumie odpuściłem.

 

Takie coś znalazłem:

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

 

Czy Obelisk gra u Ciebie z zewnętrznym zasilaczem? Jeśli tak, to czy poprawa dźwięku jest faktycznie kolosalna? No i czy przy tak małej mocy Obelisk uciągnie Vienny?

 

 

 

 

Biniek, podasz jakiś przykład laikowi?

 

 

 

A którego konkretnie?

 

 

 

O krellach słyszałem, że to raczej żyleta do gitarowego łojenia. Słuchałem S300i z Audio Physicami Tempo VI i było bardzo jasno.

 

W Poznaniu jest do wzięcia stary Musical X150. Jest sens go słuchać z Viennami?

 

Chodził mi po głowie Sugden A21a, ale to chyba jednak za mała moc...

 

 

 

 

A którego modelu konkretnie? Bo na jakich lampach, to już wiem...

A którego modelu konkretnie? Bo na jakich lampach, to już wiem...

 

Cayin 35 coś tam coś tam. Nowy kosztuje 4 tys do niego lampy el34 lub zamienniki.

 

Cayin cs 55 . czy jakos tak to juz wyzszy koszt. i tu jest mozliwosc wyboru lamp z tego co pamietam miedzy kt88 i el 34 .

Link to comment
Share on other sites

 

Ale nie było do bólu tranzystorowo i jasno?

 

W żadnym wypadku. Mozarty to jednak trochę "zamulacze", więc KAV500i dodał im werwy, kontroli i dynamiki. Nigdy nie było ostro i jasno. Wg mnie te kolumny potrzebują szybkiego i mocnego tranzystora, inaczej zamiast muzyki zrobi się ulepek. Wcześniej miałem też KAV300iL i też było dobrze, ale 500tka to wg mnie dużo lepszy i wydajniejszy piec.

Link to comment
Share on other sites

Szukam używanego wzmacniacza do 4000zł, który zagra ciepłym, pełnym barw, ale dynamicznym dźwiękiem.

W takim stylu jest wzmacniacz firmy Xindak PA-M,

Tutaj test:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ale to trzeba posłuchać samemu.

♪ ♪ ♫  ♪  Najważniejsza jest muzyka i przyjemność jej słuchania  ♪ ♫ ♪ ♫ ♪ ♫ 

Link to comment
Share on other sites

W żadnym wypadku. Mozarty to jednak trochę "zamulacze", więc KAV500i dodał im werwy, kontroli i dynamiki. Nigdy nie było ostro i jasno. Wg mnie te kolumny potrzebują szybkiego i mocnego tranzystora, inaczej zamiast muzyki zrobi się ulepek. Wcześniej miałem też KAV300iL i też było dobrze, ale 500tka to wg mnie dużo lepszy i wydajniejszy piec.

 

Mogę tylko potwierdzić. Zaletą takiego połączenia jest także możliwość użycia niezbyt drogich kabli żeby system zaczął grać. Oczywiście im kable bardziej wyrafinowane tym lepiej.

Link to comment
Share on other sites

Guest discomaniac71

(Konto usunięte)

Panowie, pisałem o Krellach KAV 300i i KAV 500i. To zupełnie inne konstrukcje niż S 300i. Także inne niż 300iL i te z serii 400.

Miałem przez pewien czas KAV 300i, słuchałem wielokrotnie 500i i nie było żadnej "żyletki", to obiegowa, stereotypowa opinia o Krellach. Starsze modele są dynamiczne, szybkie, mocne ale równocześnie bardzo muzykalne.

Pozdrawiam Stempur

 

Podpisuję się pod tym.

 

Mogę tylko potwierdzić. Zaletą takiego połączenia jest także możliwość użycia niezbyt drogich kabli żeby system zaczął grać. Oczywiście im kable bardziej wyrafinowane tym lepiej.

 

Najlepiej XLR.

Link to comment
Share on other sites

Zyletek nie ma na Kav300i faktycznie, niemniej potrafi zagrac szaro I sucho I zbyt analitycznie, ostrawo (choc nie krzykliwie). Nawet z Dynaudio ktore jednak maja inna signature od VA mimo ze w pewnym sensie podazajaca za miekkoscia, nalogowoscia.

 

Az S300i to jest jakas obiegowa legenda tutejszego forum. On nie gra wcale zle, nie gra tez jakos super. Beda konfiguracje ze zagra lepiej od Kav300i beda gdzie gorzej. Zalezy do jakich kolumn I jaka reszta toru.

Link to comment
Share on other sites

A gdzie go dostać?

Chodzi Ci o te?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Link to comment
Share on other sites

Guest discomaniac71

(Konto usunięte)

Beda konfiguracje ze zagra lepiej od Kav300i beda gdzie gorzej.

 

Podaj proszę taką konfigurację gdzie zagra lepiej od 300i.

Link to comment
Share on other sites

Wzmacniacz do Mozartow to dla mnie ciekawy temat , wkrotce wymieniam kolumny na Mozarty i zastanawiam sie czy musze wymienic Roksan K2 BT na cos lepszego czy on zabrzmi dobrze z Vienna.

Szukam takze brzmienia analogowego , cieplego.

 

Slyszalem Mozarty z luxmanem i gralo rewelacyjnie , zero wyostrzen. Chyba nie miesci Sie jednak w budzecie.

Z Vincentem napewno bedzie analogowo ale moze brakowac dynamiki.

Troche bedzie ciezko w tym budzecie.

 

nie wiem jakiego vincenta masz na myśli,

poza tym co to znaczy brzmienie analogowe?

"...na pohybel gównozjadom po obu stronach lady..."

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.