Skocz do zawartości
IGNORED

Audio mity


biniek

Rekomendowane odpowiedzi

Mity są w dużej mierze tworzone przez tych co za dużo czytają ale boją się sprawdzić u siebie.Znamienne jest,że najwięcej o sieciówkach,kondycjonerach mają do powiedzenia Ci którzy nigdy tego u siebie nie sprawdzili.

 

Święta racja: sprzęt, na który nas nie stać nie zagra lepiej, to oczywiste. Nawet w ogóle nie zagra no bo nas na niego nie stać. To jest truizm i oczywistość.

 

Krótko i zwięźle. :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi się wydaje, że problem nie jest w mitach, tylko w nas samych.

Mamy jakąś dziwną mentalność, że znamy się na wszystkim. Po katastrofie smoleńskiej wszyscy Polacy byli fachowcami od lotnictwa. Wystarczyło, że facet bawił się modelami samolotów za stodołą i mógł uczestniczyć w komisji badającej przyczyny katastrofy (to nie żart). Obecnie wszyscy są fachowcami od opon. I tak samo na forum. Wystarczy, że ktoś miał miniwieżę i kupił sobie wzmacniacz za 1500 zł (np. jakiegoś taniego Denona) i już jest fachowcem w dziedzinie audio.

Bez kompleksów wypowiada się co ma wpływ i jaki na urządzenia z tzw Hi-Endu. Już wie, że wszystko gra tak samo, albo cuda robią jakieś dziwaczne uzdrawiacze. Oczywiście nigdy na oczy ich nie widząc. Doświadczenie nie jest w cenie. W cenie jest ferowanie wyroków przed jakimikolwiek próbami.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

CXN, Arcam CD37, Hegel H360, ekta MKII (Troels Gravesen)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś ma system za np. 10 000, to zna się też na pozostałym-tańszym sprzęcie - tzn.sprzęt ten gra gorzej...mit?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największy wg mnie mit - tego forum

Ilość przerzuconych klocków = widza o audio = widza o działaniu sprzętu audio.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jesli jedne kolumny/kable/wzmacniacz zagraja z minimalnie wiekszym basem od drugich to ktore znieksztalca pierwowzor?

Mierzysz równomierność SPL kolumny w całym paśmie i te które mają ciszej/głośniej grający bas od średniego SPL, te zniekształcają.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo taki mit:

 

"Kolumny, które nie mają równej charakterystyki przenoszenia źle grają"

Czyli Twoim zdaniem, kolumny które zniekształcają bardzo, nie grają źle.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Kyle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzysz równomierność SPL kolumny w całym paśmie i te które mają ciszej/głośniej grający bas od średniego SPL, te zniekształcają.

 

no ok zły przykład bo podałem parametr mierzalny ale załóżmy że jedne grają głębszą sceną a drugie szerszą

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli Twoim zdaniem, kolumny które zniekształcają bardzo, nie grają źle.

 

Moim zdaniem dążąc na siłę do równej charakterystyki przenoszenia możemy wprowadzić inne zniekształcenia, znacznie gorsze. Jest więc potrzebny mądry kompromis.

A poza tym równa charakterystyka jest dobra do idealnego pomieszczenia.

 

Oczywiście równe pasmo jest bardzo ważne dla kolumn studyjnych, ale tam inny jest cel odsłuchu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To jest ostatnie wolne miejsce na forum na Twoją reklamę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem dążąc na siłę do równej charakterystyki przenoszenia możemy wprowadzić inne zniekształcenia, znacznie gorsze. Jest więc potrzebny mądry kompromis.

Oczywiście jestem tego samego zdania, Równa char. powinna być, ale nie kosztem np. tragicznej char. impulsowej (nieczytelny bas), albo wielkich THD (np. meczący tweeter). Budowanie dobrej kolumny, to sztuka kompromisu. Najlepsze kolumny to te, które pod żadnym wzgl. nie są słabe. Nic po idealnie równej pod wzgl. SPL w paśmie kolumnie, jak będzie miała mydło na basie.

 

no ok zły przykład bo podałem parametr mierzalny ale załóżmy że jedne grają głębszą sceną a drugie szerszą

Scena też jest mierzalna. Charakterystyki fazowe wpływają na przestrzeń, choć nie tylko. Nawet głupi SPL od częstotliwości wpływa na przestrzeń (przestrzeń, to głównie to co w górze pasma - jak odpowiednio podbijemy górę, to w ten czas przestrzeń będzie się wydawać nieco "lepsza"). Na przestrzeń też wpływa ogniskowanie dźwięku z głośników kolumny - moim zdaniem rewelacyjnie wypadają tutaj koncentryki, dające punktowe źródło akustyczne, no i dzięki nim odbicia od ścian również będą zgodne w fazie (chodzi o zgodność odbitego dźwięku z głośnika HF i MF/LF, a nie że będzie zgodny w fazie z dźwiękiem bezpośrednim z kolumny oczywiście). Natomiast jeśli chodzi o samą głębokość sceny vs szerokość, to u mnie wpływ na to ma ustawienie (szersze wzgl. słuchacza, czyli mała odległość od "bazy" i kolumny bardziej po bokach daje szerszą przestrzeń, wręcz nienaturalnie szeroką). Generalnie parametry wpływające na przestrzeń są mierzalne i jest to raczej kombinacja wielu parametrów, a nie tylko jeden, co komplikuje sprawę w kwestii ogarnięcia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Kyle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie przeceniałbym charakterystyki SPL. Bo ona mówi wiele, ale nie wszystko. Przede wszystkim musimy wiedzieć jak SPL był mierzony. W jakich warunkach.

Nie możemy zapomnieć, że gra kolumna i wzmacniacz. Na jednym wzmacniaczu (radzącym sobie z minimami i pokręconymi fazami) kolumny nie wpadną tak szybko w zniekształcenia jak na innym powiedzmy słabym. Pewnie, że możemy zastosować linearyzację, ale to też jest tylko wybieg, a nie lekarstwo na całe zło.

Charakterystyka (nierównomierności) SPL może wynikać i często tak jest ze świadomego strojenia. Typowy tzw uśmiech dyskoteki. I wtedy nierównomierności nie świadczą o zniekształceniach.

Pamiętajmy także o samym ustawieniu kolumn. Gdzieś na forum były wstawione pomiary KrzyśkaA. Charakterystyka kolumn w polu swobodnym (bez odbić), przy ścianie i w rogu pokoju. Między pierwszym a trzecim przypadkiem nierównomierności były rzędu 12dB.

Pamiętajmy też, że niektóre kolumny są tak strojone, że producent przewiduje wsparcie tylnej ściany. Tutaj SPL w zależności od ustawienia też będzie różny.

 

I w ten sposób po raz kolejny można powiedzieć, że w audio jest tyle zmiennych, że nie ma i nie będzie prostych recept na wspaniały system. Trzeba próbować różne zestawienia i to w swoim pomieszczeniu. Tym docelowym. Być może ten mit o ilości przewalonych klocków nie jest mitem? Wnioski mogą być błędne, ale doświadczenie pozostaje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

CXN, Arcam CD37, Hegel H360, ekta MKII (Troels Gravesen)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michał Szczechura

(Konto usunięte)

Sieciówka za 3 tysie leczy kilkusetmetrową instalację energetyczną

 

Polecam test, kiedyś przy okazji, jeśli będzie taka możliwość: proszę podłączyć do odtwarzacza CD kabel sieciowy Shunyata Anaconda Helix VX lub np. do listwy Shunyata Anaconda Helix Alpha.

To kable, przy których słyszałem najbardziej spektakularną zmianę w budżecie ok. 3tys.zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I w ten sposób po raz kolejny można powiedzieć, że w audio jest tyle zmiennych, że nie ma i nie będzie prostych recept na wspaniały system. Trzeba próbować różne zestawienia i to w swoim pomieszczeniu. Tym docelowym. Być może ten mit o ilości przewalonych klocków nie jest mitem? Wnioski mogą być błędne, ale doświadczenie pozostaje.

Lub zrobić to po bożemu. Najpierw adaptacja pomieszczenia a potem przerzucanie klocków. Nie zwalić wszystkie swoje niepowodzenia na elektronikę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Przemysław_51508
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Charakterystyka (nierównomierności) SPL może wynikać i często tak jest ze świadomego strojenia. Typowy tzw uśmiech dyskoteki. I wtedy nierównomierności nie świadczą o zniekształceniach.

Moim zdaniem to świadczy o świadomym zniekształceniu balansu tonalnego. Czy jest on świadomy, czy nie, to jest to jednak nadal zniekształcenie (tak jak przejaskrawione kolorki na telewizorach w markecie - są amatorzy takiego kiczu i dla tego sprzedawcy/producenci robią też takie produkty). Jeśli kolumny z uśmiechem dyskoteki, postawimy przy ścianie, to już będzie mega zniekształcenie równowagi tonalnej. Z zasady maskowania, nie wierzę by to nie pogorszyło czytelności średnicy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Święta racja: sprzęt, na który nas nie stać nie zagra lepiej, to oczywiste. Nawet w ogóle nie zagra no bo nas na niego nie stać. To jest truizm i oczywistość.

 

Oj to nie jest wcale takie oczywiste. U niektórych forumowiczów sprzęt na który mnie nie stać też nie gra i długo nie zagra.Jest grupa włascicieli takich systemów, którzy wydają nieraz fortuny tylko po to aby się pochwalić znajomym lub na tym forum a sprzęt niestety nie gra z powodu niewłaściwego doboru poszczególnych elementów lub złej akustyki.

A najbardziej smutne jest w tym wszystkim, że takie osoby mają najwiecej do powiedzenia w dziedzine audio. Naprawdę smutne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to świadczy o świadomym zniekształceniu balansu tonalnego. Czy jest on świadomy, czy nie, to jest to jednak nadal zniekształcenie (tak jak przejaskrawione kolorki na telewizorach w markecie - są amatorzy takiego kiczu i dla tego sprzedawcy/producenci robią też takie produkty). Jeśli kolumny z uśmiechem dyskoteki, postawimy przy ścianie, to już będzie mega zniekształcenie równowagi tonalnej. Z zasady maskowania, nie wierzę by to nie pogorszyło czytelności średnicy.

Oczywiście, że zasada maskowania istnieje i wyjdzie jak na dłoni. Tylko postaw z płaskim SPL przy ścianie monitory i kolumny z dużym wooferem. W jednym przypadku to pomoże w innym zaszkodzi. Naturalnie obniżany SPL w monitorach od 90 - 80Hz będzie podbijany modem pomieszczenia w okolicach 50-60 Hz (typowa wartość dla standardowych pomieszczeń). Tutaj wsparcie tylnej ściany i mody pomieszczenia pomogą. W drugim przypadku zakłócą przekaz.

 

Chyba, źle się zrozumieliśmy, zniekształcenia dla mnie to zniekształcenia, odstępstwo od balansu tonalnego dla mnie nie jest zniekształceniem.

 

Lub zrobić to po bożemu. Najpierw adaptacja pomieszczenia a potem przerzucanie klocków. Nie zwalić wszystkie swoje niepowodzenia na elektronikę.

Tzn. chcesz korygować to czego jeszcze nie masz i nie wiesz jak gra?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

CXN, Arcam CD37, Hegel H360, ekta MKII (Troels Gravesen)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. chcesz korygować to czego jeszcze nie masz i nie wiesz jak gra?

Moim zdaniem adaptacja nie powinna służyć jako korektor kolumn (do różnych kolumn przerabiać różnie cały pokój? - szaleństwo). Akustyka powinna po prostu nie spartolić tego, co emitują kolumny. Także jestem zdania, że akustyka powinna być neutralna.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Kyle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technika audio jest pełna mitów - wszystko to, co można zaliczyć do zjawisk paranormalnych (nie możliwych do zmierzenia) wrzucam do mitologii, subiektywnych wyobrażeń.

Zjawiska paranormalne = audio voodoo.

Ale chyba największym mitem w technologii audio, jest klasa sprzętu z tzw. "high-end", czyli segmentu nie popartego żadną klasyfikacją normy np. DIN

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PC (Spotify, AIMP4) | ODAC revB+O2 | ADAM A7X | Sennheiser HD600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj to nie jest wcale takie oczywiste. U niektórych forumowiczów sprzęt na który mnie nie stać też nie gra i długo nie zagra.Jest grupa włascicieli takich systemów, którzy wydają nieraz fortuny tylko po to aby się pochwalić znajomym lub na tym forum a sprzęt niestety nie gra z powodu niewłaściwego doboru poszczególnych elementów lub złej akustyki.

A najbardziej smutne jest w tym wszystkim, że takie osoby mają najwiecej do powiedzenia w dziedzine audio. Naprawdę smutne.

Święta racja.

Kiedyś byłem na prezentacji wysokich McIntosh-ów z Thiel-ami. Pomieszczenie oczywiście zaadaptowane akustycznie (albo przeadaptowane). Grało to jasno, bardzo przestrzennie, ale w ogóle nie porywało. Przekaz był po prostu nijaki.

Kilka tygodni później słuchałem u znajomego muzy z kompa, stary Dual, stare jakieś kolumny z którejś tam ręki (właśnie zakupił). Pomieszczenie zero adaptacji akustycznej. Słychać było jak na dłoni wszelkie ograniczenia, ale porywało. Noga sama chodziła. Dynamika, żywość, wszystko na swoim miejscu.

No i teraz co? Pierwszy zestaw do kitu a drugi super?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

CXN, Arcam CD37, Hegel H360, ekta MKII (Troels Gravesen)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. chcesz korygować to czego jeszcze nie masz i nie wiesz jak gra?

Koryguje się pomieszczenie, w którym mamy słychać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem adaptacja nie powinna służyć jako korektor kolumn (do różnych kolumn przerabiać różnie cały pokój? - szaleństwo). Akustyka powinna po prostu nie spartolić tego, co emitują kolumny. Także jestem zdania, że akustyka powinna być neutralna.

No ale tak na prawdę to na tym to polega.

Celem jest uzyskanie równego SPL. W zależności co wstawisz to tak musisz skorygować, żeby ten SPL był jak najbardziej płaski.

 

Obecnie na forum jest moda na akustykę. I bardzo dobrze, bo to jest połowa sukcesu w audio. Niemniej robi się to na pałę. A to do niczego nie prowadzi tylko może spiętrzyć problemy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

CXN, Arcam CD37, Hegel H360, ekta MKII (Troels Gravesen)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technika audio jest pełna mitów - wszystko to, co można zaliczyć do zjawisk paranormalnych (nie możliwych do zmierzenia) wrzucam do mitologii, subiektywnych wyobrażeń.

Zjawiska paranormalne = audio voodoo.

Ale chyba największym mitem w technologii audio, jest klasa sprzętu z tzw. "high-end", czyli segmentu nie popartego żadną klasyfikacją normy np. DIN

 

A odseparowane instrumentów na scenie i gradacje jak należy mierzyć? Zjawisko bezdyskusyjnie istnieje i powrzechnie jest to wiadome.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawda a popularny wzór że 70% budżetu kolumny, 20% wzmak i 10% źródło?

dla mnie też mit :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zjawisko bezdyskusyjnie istnieje i powrzechnie jest to wiadome.

 

Jedno jedyne zjawisko, które jest mi znane i którego nie można policzyć i zmierzyć to.. uczucie (w tym i wiara) :)

W przypadku audio jest to odczucie, a odczucia jakichkolwiek zmysłów można bardzo łatwo zafałszować bądź zmylić.

Przykład:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PC (Spotify, AIMP4) | ODAC revB+O2 | ADAM A7X | Sennheiser HD600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mit że droższy sprzęt zagra lepiej...

nie zawsze,to fakt,ale z grubsza rzecz ujmując jest taka prawidłowość. Denon raczej nie zagra lepiej od Einstein audio.

 

Mitem jest przeświadczenie, że tanie kolumny napędza się tanim wzmacniaczem...nic bardziej mylnego...

w tej kwestii brak jednoznacznych zasad.Dobiera się tak by grało jak najlepiej - oczywiście dla właściciela a nie sprzedawcy.

 

 

No ale tak na prawdę to na tym to polega.

Celem jest uzyskanie równego SPL. W zależności co wstawisz to tak musisz skorygować, żeby ten SPL był jak najbardziej płaski.

 

Obecnie na forum jest moda na akustykę. I bardzo dobrze, bo to jest połowa sukcesu w audio. Niemniej robi się to na pałę. A to do niczego nie prowadzi tylko może spiętrzyć problemy

niestety zrobienie tego nie na "pale",to nie taka prosta sprawa. I brak środków niekoniecznie musi być ta najpoważniejsza przeszkodą.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno jedyne zjawisko, które jest mi znane i którego nie można policzyć i zmierzyć to.. uczucie (w tym i wiara) :)

W przypadku audio jest to odczucie, a odczucia jakichkolwiek zmysłów można bardzo łatwo zafałszować bądź zmylić.

Przykład:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czyli nie ma wg. Ciebie czegoś takiego jak gradacja planów, lokalizacja źródeł pozornych, dżwięk 3d z dwóch kolumn?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez insaimz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega BeatX to akurat z całym szacunkiem cięzki przypadek ;) przeczytaj jego "o mnie" plus oficjalnie przyznaje że sprzęt audio (wzmacniacze, źródła, kable) nie wprowadza słyszalnych zmian

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez biniek84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A odseparowane instrumentów na scenie i gradacje jak należy mierzyć? Zjawisko bezdyskusyjnie istnieje i powrzechnie jest to wiadome.

 

O ile separacja instrumentów na scenie mogę sobie wytłumaczyć różnicą głośności między kolumnami tego samego dzwięku i wypadkową w którymś punkcie, to na gradację planów i różne wysokości dzwięku nie mam pojęcia. Jak to się dzieje że słychać różnicowanie się planów i różnice w wysokościach na scenie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

arcam 23t > synthesis ensemble el84 > excite x16 (mod.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dżwięk 3d z dwóch kolumn?

O 3D można mówić, jeśli dźwięk docierałby do słuchacza z każdej strony, tylko w słuchawkach da się stworzyć taki efekt przy użyciu różnych algorytmów, ale też z mniejszym lub większym skutkiem, bo przecież co głowa to inna:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 20

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.