Skocz do zawartości
IGNORED

Audio mity


biniek

Rekomendowane odpowiedzi

Czuję, że ten temat odżyje niebawem. :D

 

Wypuścili pokrakę,

 

przepraszam, wypuścili kółko wzajemnej adoracji głuchych.

Za niebawem znów zacznie wszytko grać, pchełki, bezpieczniki, gniazdka w ścianie, kable lan i inne takie, a i różnice między wav i flac znów usłyszymy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem ten film od @przemaka

Znaczy oglądałem, ale w połowie zasnąłem bo to wszystko jest takie oczywiste.

Naprawdę

Facet zanudził mnie do snu.

 

Wystarczy nasz polski ReduktorSzumu na YT i np jego cykl Audio Voodoo.

Tam tez jest wiele teorii obalonych ale polski autorytet jest za słaby na polskich audiofili :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Marantz SR5008 + UD5007 + Tonsil Siesta 5.0 + Taga TSW90 v3

Yamaha R-N602 + CD-S300 + Pro-Ject Debut Carbon Esprit SB DC + Pylon Pearl Monitor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli dobrze rozumiem, to facet porównuje wizualizacje sygnałów elektrycznych a nie dźwięki?

Nie wizualizacje tylko przebiegi elektryczne. Jeżeli dwa sygnały elektryczne się nie różnią, to czy mogą dawać różne dźwięki ?

Wg kablowierców mogą, bo pomiar elektryczny nie oddaje całości zagadnienia. Są jeszcze "ukryte wymiary" dźwięku. Np część elektronów przepływa w jednym przewodniku w większości jako cząstki, a w innym kablu jako fale. I to o innym spinie. ;-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagraniczny zaś może być niezrozumiały.

 

a zatem - dla każdego coś miłego:

 

nie wiem, czy to już było, fajnie facet opowiada, ale wnioski mogą być różne :)

ogólnie, chłopaki - nie idźcie drogą Winera, idźcie drogą Beato...

polecam jego filmiki - zwłaszcza o słuchu absolutnym

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Stereofonia – elektroakustyczna metoda odbierania, zapisywania, transmitowania i odtwarzania dźwięku, tak aby u słuchającego wywołać wrażenie przestrzennego rozmieszczenia jego źródeł."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem RS niczego nie obalił to, co przedstawił w materiałach o audiovoodoo było już dawno wiadome, to taka pigułka informacji dobrze podana i zrozumiała. Pierwszy raz jak pojawił się odcinek na tym forum wywołał burzę jakich mało, ale najlepsze że wkleił to użytkownik wierzący w kable, przynajmniej na tamtą chwile :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagraniczny zaś może być niezrozumiały.

Dla wierzących w audiobzdury i polski jest niezrozumiały, i zagraniczny autorytet za słaby. Przecież znamy tu takiego, co się chwalił, że naukę ma w d...

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jakie teorie obala RS?

 

Pooglądaj

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Marantz SR5008 + UD5007 + Tonsil Siesta 5.0 + Taga TSW90 v3

Yamaha R-N602 + CD-S300 + Pro-Ject Debut Carbon Esprit SB DC + Pylon Pearl Monitor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie, chłopaki - nie idźcie drogą Winera, idźcie drogą Beato...

polecam jego filmiki - zwłaszcza o słuchu absolutnym

 

To trochę inna liga, ale czy oni sobie przeczą? ;)

Chociaż z drugiej strony powoływanie się na Selfa na tym forum też jest niewłaściwe, więc może masz rację, niech żyje wiara!

 

No i mi Ethan Winer odpowiedział, więc jestem gość ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam tez jest wiele teorii obalonych ale polski autorytet jest za słaby na polskich audiofili

Nie jest za słaby o ile stoi po właściwej stronie ;-). Jak stoi po niewłaściwej to zawsze jest dla nich za słaby. Z tymi z zagranicy jest tak samo o ile próbują korzystać tylko z tłumaczeń słownych. Gorzej jest z dowodami filmowymi prezentującymi eksperymenty sprzętowe. Te sieją największe zamieszanie wśród fanów voodoo no bo jak obalić tą próbę z tego filmu?

 

Nie wizualizacje tylko przebiegi elektryczne. Jeżeli dwa sygnały elektryczne się nie różnią, to czy mogą dawać różne dźwięki ?

Dlatego pojawiła się teoria o tym że nauka jeszcze nie wszystko zbadała na linii sprzęt człowiek. To bardzo wygodny argument choć zupełnie niemerytoryczny.

 

nie wiem, czy to już było, fajnie facet opowiada, ale wnioski mogą być różne :)

ogólnie, chłopaki - nie idźcie drogą Winera, idźcie drogą Beato...

polecam jego filmiki - zwłaszcza o słuchu absolutnym

Dobry tekst na tym blogu o bitach i samplingu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest za słaby o ile stoi po właściwej stronie ;-)

Bo nie wystarczy po prostu przekazać wiedzę - trzeba umieć jej skrawkami odpowiednio zakręcić.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Daphile, Onkyo A-5VL, B&W 606+ASW608 i gra muzyka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry tekst na tym blogu o bitach i samplingu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Dobre opracowanie i ciekawe testy. :)

Pojawił się u mnie problem gdyż słychać u mnie poniższe pliki:

 

26kHz - 48kHz tony modulacji (24 bit / 96kHz)

26kHz - 96kHz tony modulacji (24 bit / 192kHz)

 

24bit/96kHz słychać bardziej.

 

Pliki wyglądają na koszerne. Jest cisza w paśmie słyszalnym.

 

Co mam wyrzucić: źródło, dac, wzmacniacz czy kolumny?

 

Źródło jeszcze mogę poprawić. Nie było całkowicie koszerne. Brak koszernego trybu direct i integer w Audirvanie ze względu na aktualizację systemu. Do naprawienia. Sam jestem ciekaw.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szaman777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co mam wyrzucić: źródło, dac, wzmacniacz czy kolumny?

Sam musisz podjąć decyzję. Nie oczekuj doradztwa na odległość. To się często nie sprawdza.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co mam wyrzucić: źródło, dac, wzmacniacz czy kolumny?

 

na kolumnach nie będzie niczego czego nie ma w źródle więc...

Ale poza tym czemu musisz wyrzucać? Nie odtwarzaj hiresów poporstu :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

For us, there is no spring. Just the wind that smells fresh before the storm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeprowadziłem test ponownie już z pełnym directem na źródle.

Słychać wszystko oprócz przesuniętej w górę piosenki.

 

Na laptopie (z laptopowych głośników) słychać nawet tę nieszczęsną piosenkę.

 

na kolumnach nie będzie niczego czego nie ma w źródle więc...

Ale poza tym czemu musisz wyrzucać? Nie odtwarzaj hiresów poporstu :)

 

W plikach nie ma nic w paśmie słyszalnym. To co jest w paśmie ultradźwięków wpływa na pasmo słyszalne. U mnie.

Ciekawą rzeczą jest, że gdy wymusiłem downsampling do 44.1kHz tych plików to zjawisko się nasiliło.

 

Czekam na opinię @przemaka. :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szaman777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre opracowanie i ciekawe testy. :)

Pojawił się u mnie problem gdyż słychać u mnie poniższe pliki:

 

26kHz - 48kHz tony modulacji (24 bit / 96kHz)

26kHz - 96kHz tony modulacji (24 bit / 192kHz)

 

24bit/192kHz słychać bardziej.

Na jakim odtwarzaczu słuchałeś?

U mnie na foobar, jriver, adirvana (ASIO)cisza . Za to w przeglądarce chrome słychać.

 

W przeglądarce jest downsamling do 44.1kHz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audirvana na maku.

 

Ciszę mam jedynie gdy włączę w DACu filtr ASR albo ALC. Tylko te filtry pewno mają w sobie filtr dolnoprzepustowy więc to nic nie zmienia w problemie.

No i dziwne trochę, że piosenki nie słyszę (na direct) nawet jak wsadzę ucho w głośnik, a te modulacje słychać.

 

Jeszcze sprawdzę na Windows ale później.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szaman777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W plikach nie ma nic w paśmie słyszalnym. To co jest w paśmie ultradźwięków wpływa na pasmo słyszalne. U mnie.

 

No rozumiem, ale to się musi w DACu dziać - jakby w DACu nie było to nie pojawiłoby się znikąd na kolumnach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

For us, there is no spring. Just the wind that smells fresh before the storm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No rozumiem, ale to się musi w DACu dziać

Nie koniecznie bo modulacja jest np. dobrze słyszalna przy dawnsampligu (odtwarzanie w chrome), a zupełnie niesłyszalna przy odtwarzaniu tzw. bit perfekt ze sterownikami ASIO. Przynajmniej tak jest u mnie.

Ja bym szukał bardziej przyczyny w źle napisanych sterownikach do urządzenia lub samym programie odtwarzającym.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a no czyli jeszcze wcześniej, przed DACem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

For us, there is no spring. Just the wind that smells fresh before the storm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed DAC jest wszystko ok. Sprawdziłem. Z Audirvany wychodzi to co ma wychodzić.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Znowu w wątku o kablach zasilających pojawił się typowy dla kablarzy wpis:

"Szukam pomysłu jakim kablem mógłbym wprowadzić więcej detalu na górze i lepiej kontrolować bas. Brakuje mi blasku po zmianie kolumn na sonusy."

Stąd rodzi się pytanie dlaczego ktoś się zabiera do zmiany dźwięku od "dupy strony" ?

Jedyny pomysł jaki mi się nasuwa to , to że całą resztę taki delikwent traktuje jako "świętość" na której się nie zna, a kabel zasilający można bez ryzyka uszkodzenia czegokolwiek zmienić. Poza tym pewnie kable głośnikowe i sygnałowe już zmieniał i nie uzyskał odpowiedniego efektu. Co ciekawe od razu uzyskał konkretną odpowiedź.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)

Znowu w wątku o kablach zasilających pojawił się typowy dla kablarzy wpis:

"Szukam pomysłu jakim kablem mógłbym wprowadzić więcej detalu na górze i lepiej kontrolować bas. Brakuje mi blasku po zmianie kolumn na sonusy."

Stąd rodzi się pytanie dlaczego ktoś się zabiera do zmiany dźwięku od "dupy strony" ?

Jedyny pomysł jaki mi się nasuwa to , to że całą resztę taki delikwent traktuje jako "świętość" na której się nie zna, a kabel zasilający można bez ryzyka uszkodzenia czegokolwiek zmienić. Poza tym pewnie kable głośnikowe i sygnałowe już zmieniał i nie uzyskał odpowiedniego efektu. Co ciekawe od razu uzyskał konkretną odpowiedź.

 

Ole!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24bit/96kHz słychać bardziej.

 

Napisano 28.11.2018 - 15:50

 

Użytkownik szaman777 dnia 28.11.2018 - 14:51 napisał

24bit/192kHz słychać bardziej.

 

Która wersja jest prawdziwa?

Przemysław coś zmanipulował?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

96kHz

 

Pomyliłem gdy pisałem posta i edytowałem.

 

Była dalsza rozmowa na ten temat ale ją wcięło z braku backupu.

Generalnie sprawa sprowadziła się do tego, że nigdy nie będziesz miał pewności, że tych intermodulacji nie słyszysz bo masz taki super sprzęt, czy może gdzieś ten super sprzęt ma, w którymś elemencie toru filtr dolnoprzepustowy, który Ci te ultradźwięki wytnie i intermodulacje się nie pojawią. :)

 

Ja przynajmniej wiem, ze mój tor nie wycina żadnej części pasma bo intermodulacje słyszę. Pytanie który, element na to wpływa pozostaje nadal otwarte. Napewno nie źródło/transport.

Z artykułu wynika jednak, że zakłócenia w związku z niepotrzebnym przetwarzaniem ultradźwięków mogą pojawić się tak czy inaczej.

 

Cytuję:

„Jest kilka sposobów, aby uniknąć tych dodatkowych zniekształceń:

 

1) Dedykowane wyłącznie do ultradźwięków głośniki, wzmacniacze i zwrotnice aby odizolować i przetwarzać ultradźwięki niezależnie, których i tak nie możesz słyszeć, wyłącznie po to, żeby nie zakłócały dźwięków słyszalnych.

 

2) Wzmacniacze i przetworniki zaprojektowane do przetwarzania szerszego pasma, aby aby ultradźwięki nie powodowały słyszalnych intermodulacji. Dając taką samą złożoność i nakład, ten dodatkowy zakres częstotliwości musi się odbić na obniżeniu reprodukcji w zakresie słyszalnym.

 

3) Głośniki i wzmacniacze zaprojektowane starannie, żeby nie przenosiły w ogóle ultradźwięków.

 

4) Brak kodowania tak szerokiego zakresu częstotliwości już na początku. Nie będziesz mieć i nie możesz mieć zniekształceń intermodulacyjnych w paśmie słyszalnym, jeśli brak zawartości ultradźwiękowej.

 

We wszystkim chodzi o to samo, ale tylko 4) ma sens.”

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przynajmniej wiem, ze mój tor nie wycina żadnej części pasma bo intermodulacje słyszę.

A jak włączysz do toru filtr dolnoprzepustowy o częstotliwości progowej np. 20-25 kHz i go włączasz i wyłączasz to czy słyszysz jakieś różnice? Zrób taką próbę i przekonaj się jaki wpływ ma szerokie pasmo w domenie słuchu. Zrób tą próbę uczciwie czyli na ślepo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dacu mam dwa filtry, które robią "niewiadomoco". Jeden to ASR. Ponoć uładnia stratnie kompresowane nagrania. Drugi ALC wyrównuje głośność.

Pierwszy wpływa słyszalnie na brzmienie ale zazwyczaj mam i tak DIRECT i oprócz radia raczej nie słucham nic skompresowanego stratnie.

Drugi nie wpływa i w ślepym teście bym go nie rozpoznał.

 

Oba mają w sobie filtr dolnoprzepustowy bo po ich załączeniu intermodulacji związanych z ultradźwiękami nie słychać.

 

Mogę ewentualnie spróbować jakiejś wtyczki w źródle z takim filtrem. Efekt na intermodulacje nawet bez próby będzie znany. Oczywiście znikną. Efekt na muzykę ciekawe jaki byłby. Musiałbym wybrać z gęstych płyt, które mam jakieś takie utwory, które ostro walą ultradźwiękami.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dacu mam dwa filtry, które robią "niewiadomoco". Jeden to ASR. Ponoć uładnia stratnie kompresowane nagrania. Drugi ALC wyrównuje głośność.

Trzeba dokładnie wiedzieć co robią te filtry. Takie co coś robią co słychać też prezentowano mi w jakimś odtwarzaczu CD, ale ja lubię wiedzieć co taki filtr robi. Bez tego obiektywna ocena jest niemożliwa a subiektywnie to większość ludzi lubi najczęściej podbite skraje pasma ;-).

 

Efekt na muzykę ciekawe jaki byłby. Musiałbym wybrać z gęstych płyt, które mam jakieś takie utwory, które ostro walą ultradźwiękami.

To dziwne bo osoby mające kontakt z nagrywaniem w studiach twierdzą że w audio nie rejestruje się pasma powyżej 20-23 kHz. Magnetofony analogowe do masteringu jak i również te do rejestracji poszczególnych śladów nie miały nigdy pasma przekraczającego 20-23 kHz, często nawet w dawniejszych czasach tylko do 16 kHz. Nawet jak magnetofon przeznaczony na rynek konsumencki miał na 19 cm/s pasmo deklarowane do 30 kHz (poziom -20 dBVU) to na studyjnej 38 cm/s najczęściej deklarowano ca. 23-25 kHz jako górną granicę. Następne ograniczenie naturalne to mikrofony. Też rzadko w studiach występują te które mają szersze pasmo niż 20 kHz. Takie z szerszym pasmem generują więcej problemów niż dodają jakości. Była już długa dyskusja w jednym z wątków na ten temat.

Dopiero cyfra umożliwia rejestracje z pasmem nawet do 50 kHz, ale nie wiem czy ktoś korzysta z takich możliwości tego sposobu zapisu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba dokładnie wiedzieć co robią te filtry. Takie co coś robią co słychać też prezentowano mi w jakimś odtwarzaczu CD, ale ja lubię wiedzieć co taki filtr robi. Bez tego obiektywna ocena jest niemożliwa a subiektywnie to większość ludzi lubi najczęściej podbite skraje pasma ;-).

Wolę je więc mieć wyłączone i dać po prostu "direct", który zresztą wymusza ich wyłączenie.

 

Dopiero cyfra umożliwia rejestracje z pasmem nawet do 50 kHz, ale nie wiem czy ktoś korzysta z takich możliwości tego sposobu zapisu.

Korzysta. Pierwsza z brzegu (no nie taka z pierwszej łapanki, śliczny głos) płyta Carol Kidd - Debut. Pierwszy utwór i widzimy pasmo do 35kHz, które ginie sobie w ultradźwiękowym szumie. :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzysta. Pierwsza z brzegu (no nie taka z pierwszej łapanki, śliczny głos) płyta Carol Kidd - Debut. Pierwszy utwór i widzimy pasmo do 35kHz, które ginie sobie w ultradźwiękowym szumie. :)

Napisałem Tobie co pisały na forum osoby które z pracą w studiu mieli coś wspólnego i na podstawie mojej wiedzy o analogowym sprzęcie profesjonalnym do rejestracji. To co widać na widmie należy najpierw poddać analizie dotyczącej pochodzenia tego co widać na ekranie. Prezentuje się często takie widma dotyczące płyty LP, ale nie wiadomo czy to pasmo ponad 30 kHz pochodzi z rejestracji czy jest wynikiem artefaktów własnych nośnika. Spróbuj test z tym filtrem dolnoprzepustowym który zaproponowałem wyżej. Przekonasz się na własnej skórze o tym czy to coś powyżej 20 kHz ma znaczenie w domenie Twojego słuchu.

Ja już próbowałem z tym że nie wiem czy w rejestracji były jakieś ślady czegoś powyżej 20 kHz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 13

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.