Skocz do zawartości
IGNORED

Audio mity


biniek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, przemak napisał:

Mogę, ale znaczy co? Niskie E na basie, w wielu utworach jest, nie bardzo mam jak tu włożyć mp3.

nie chodzi mi o sam dźwiek tylko jego analizę tak jak zrobiłes e z kontrabasu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, slawek.xm napisał:

głownymi sładnikami dxwieku na gifie sa druga i czwarta harmoniczna

Bo tak mniej więcej jest. Podstawa pojawia się tylko wtedy, gdy szarpniemy strunę lekko i dokładnie w połowie długości, wtedy nie ma drugiej a pojawia się trzecia - tylko nikt tak nie gra ? Precision ma przystawkę bliżej środka, ale jak widać nawet w tym przypadku nie ma szans na sinus. W przypadku innych gitar basowych z przystawkami bliżej mostka albo przy graniu na dwóch przystawkach naraz to w ogóle.
Aha, żeby nie było, na gifie jest aktywny bas, znaczy z przedwzmacniaczem i korektorem, zwykły precision to dołu ? nie ma

1 minutę temu, slawek.xm napisał:

nie chodzi mi o sam dźwiek tylko jego analizę tak jak zrobiłes e z kontrabasu

Nie, to jest gitara basowa. Kontrabas też mogę zrobić w sumie, ale nie teraz.

F3610700X-P.fpx?cvt=jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już żeby zupełnie dobić, to tak wygląda pasmo przenoszenia wypasionego zestawu do gitary basowej ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ebs-112-410-2.jpg

O tańszym aczkolwiek całkiem niezłym sprzęcie na piętnastocalowym głośniku w obudowie BR nie wspominając:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

tc-mic2.jpg

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest tylko taki ,że piecyki służa bezpośrednio do tworzenia brzmienia gitary

a odtwarzanie nagranego dxwieku musi byc  najlepsze

a wiesz może jak wygląda w analizatorze nagranie basu organ 16-20hz?

14 minut temu, przemak napisał:

To już żeby zupełnie dobić, to tak wygląda pasmo przenoszenia wypasionego zestawu do gitary basowe

no dobrze ale analiza dxwieku na gifie ma bezpośrednie przełożenie na pasmo pieca

stad wniosek ,że nagrany dźwiek nie jest czystym dxwiekim struny tylko sygnałem z głośnika

czy to prawda?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez slawek.xm

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, przemak napisał:

To już żeby zupełnie dobić, to tak wygląda pasmo przenoszenia wypasionego zestawu do gitary basowej ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ebs-112-410-2.jpg

O tańszym aczkolwiek całkiem niezłym sprzęcie na piętnastocalowym głośniku w obudowie BR nie wspominając:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

tc-mic2.jpg

 

 

No dobrze, lubisz słuchać na pierdziawkach. Ja znam fizykę i mam takie zboczenie, że nie lubię. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Bunk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, slawek.xm napisał:

a wiesz może jak wygląda w analizatorze nagranie basu organ 16-20hz?

Trzeba znaleźć i obejrzeć. Tylko, że jak ja robię takie eksperymenty, to nie oszukuję, a komercyjne nagrania na pewno nie mają puszczonego dołu "samopas", bo by ludziom głośniki rozwaliło, więc na pewno będzie mniej.

25 minut temu, slawek.xm napisał:

Problem jest tylko taki ,że piecyki służa bezpośrednio do tworzenia brzmienia gitary

a odtwarzanie nagranego dxwieku musi byc  najlepsze

Tu wchodzimy na grząski grunt tego, co chce muzyk a co chce realizator. Zasadniczo muzyk gra przez wzmacniacz i takiego brzmienia oczekuje w nagraniu. Stąd brzmienie "z pieca" jest istotnym elementem brzmienia nagrania, zwłaszcza, gdy jest to brzmienie przesterowane. Jednak realizatorzy wiedzą, że wzmacniacz basowy, nawet 60kg "lodówa" 8x10cali nie ma dołu, więc dla poszerzenia pasma dodają do brzmienia z pieca czysty sygnał z linii, to znaczy bezpośrednio z instrumentu, czyli to, co pokazałem na gifie. Tak więc w najlepszym przypadku mamy połowę tego, co na gifie ? a w większości dobrych brzmień basowych (np. Wetton w King Crimson) to jest tylko lampowy piec, a więc pasmo do 60Hz w porywach. I nie ma siły, żeby to "lepiej odtworzyć", bo jak?

31 minut temu, slawek.xm napisał:

no dobrze ale analiza dxwieku na gifie ma bezpośrednie przełożenie na pasmo pieca

stad wniosek ,że nagrany dźwiek nie jest czystym dxwiekim struny tylko sygnałem z głośnika

czy to prawda?

Tak, wyjątkowe przypadki to nagrania basu bez wzmacniacza. Wprawdzie legenda Motown czyli Jamie Jamerson nagrywał prosto w mikser bez wzmacniacza, ale to był wyjątek, zresztą mocno obrabiany w postprodukcji, jak wszystko, już zwykły kompresor jest przecież nieliniowy czyli wprowadza harmoniczne. Bas nagrany "po drucie" bez żadnego przesteru będzie słabo słyszalny na większości urządzeń, więc jakieś źródło harmonicznych być musi - najczęściej i najprościej właśnie wzmacniacz. W zasadzie można powiedzieć, że brzmienie gitary basowej "po drucie" nie powinno przedostawać się do nagrań, bo to nie jest coś, co muzyk słyszy, na co ma wpływ, ani czego oczekuje (oczywiście są wyjątki).

14 minut temu, Bunk napisał:

No dobrze, lubisz słuchać na pierdziawkach. Ja znam fizykę i mam takie zboczenie, że nie lubię. 

Piszesz jak @misiomor. Problem w tym, że to bzdura - jeżeli taki jest sygnał ze wzmacniacza basowego, to taki jest sygnał na nagraniach. Można sobie wmawiać, że wprawdzie Wetton czy inny Pastorius albo Waters (znaczy Gilmour) to są głusi, się nie znają i grają na pierdziawkach, wzmacniaczach z pasmem do 60Hz, ale JA słucham ich nagrań z szerszym pasmem, tylko... to po prostu nie jest możliwe, bo skąd niby te częstotliwości w sygnale, jak nagrywasię to, co powyżej pokazałem? Jedno z pierwszych komercyjnych nagrań z przestrojonym basem do D, czyli "Another Brick" rozwala system pierwszym dźwiękiem basu. I to jest precision - tyle, że grany kostką na wzmacniaczu, więc nie żadne 36Hz, tylko przede wszystkim 72, a pierwsza harmoniczna jakieś 20dB ciszej, czyli jej nie słychać i już ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, przemak napisał:

Trzeba znaleźć i obejrzeć. Tylko, że jak ja robię takie eksperymenty, to nie oszukuję, a komercyjne nagrania na pewno nie mają puszczonego dołu "samopas", bo by ludziom głośniki rozwaliło, więc na pewno będzie mniej.

Tu wchodzimy na grząski grunt tego, co chce muzyk a co chce realizator. Zasadniczo muzyk gra przez wzmacniacz i takiego brzmienia oczekuje w nagraniu. Stąd brzmienie "z pieca" jest istotnym elementem brzmienia nagrania, zwłaszcza, gdy jest to brzmienie przesterowane. Jednak realizatorzy wiedzą, że wzmacniacz basowy, nawet 60kg "lodówa" 8x10cali nie ma dołu, więc dla poszerzenia pasma dodają do brzmienia z pieca czysty sygnał z linii, to znaczy bezpośrednio z instrumentu, czyli to, co pokazałem na gifie. Tak więc w najlepszym przypadku mamy połowę tego, co na gifie ? a w większości dobrych brzmień basowych (np. Wetton w King Crimson) to jest tylko lampowy piec, a więc pasmo do 60Hz w porywach. I nie ma siły, żeby to "lepiej odtworzyć", bo jak?

Tak, wyjątkowe przypadki to nagrania basu bez wzmacniacza. Wprawdzie legenda Motown czyli Jamie Jamerson nagrywał prosto w mikser bez wzmacniacza, ale to był wyjątek, zresztą mocno obrabiany w postprodukcji, jak wszystko, już zwykły kompresor jest przecież nieliniowy czyli wprowadza harmoniczne. Bas nagrany "po drucie" bez żadnego przesteru będzie słabo słyszalny na większości urządzeń, więc jakieś źródło harmonicznych być musi - najczęściej i najprościej właśnie wzmacniacz. W zasadzie można powiedzieć, że brzmienie gitary basowej "po drucie" nie powinno przedostawać się do nagrań, bo to nie jest coś, co muzyk słyszy, na co ma wpływ, ani czego oczekuje (oczywiście są wyjątki).

Piszesz jak @misiomor. Problem w tym, że to bzdura - jeżeli taki jest sygnał ze wzmacniacza basowego, to taki jest sygnał na nagraniach. Można sobie wmawiać, że wprawdzie Wetton czy inny Pastorius albo Waters (znaczy Gilmour) to są głusi, się nie znają i grają na pierdziawkach, wzmacniaczach z pasmem do 60Hz, ale JA słucham ich nagrań z szerszym pasmem, tylko... to po prostu nie jest możliwe, bo skąd niby te częstotliwości w sygnale, jak nagrywasię to, co powyżej pokazałem? Jedno z pierwszych komercyjnych nagrań z przestrojonym basem do D, czyli "Another Brick" rozwala system pierwszym dźwiękiem basu. I to jest precision - tyle, że grany kostką na wzmacniaczu, więc nie żadne 36Hz, tylko przede wszystkim 72, a pierwsza harmoniczna jakieś 20dB ciszej, czyli jej nie słychać i już ? 

No ok.Ja tej piosenki nie znam. Pink Floyd uwielbiam.I nie zamierzam psłuchać na popierdówkach również.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Bunk napisał:

Ja tej piosenki nie znam. Pink Floyd uwielbiam

Uwielbiasz Pink Floyd, a nie znasz Another Brick in the Wall?  4_1_107v.gif

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, przemak napisał:

Oczywiście. Taka jest ogólna zasada, ona jest logiczna i ja to rozumiem i akceptuję. Tylko co robić, jak mamy do czynienia z postępem? ?

Ale trudno i darmo żeby przetwornik wykonany w tej samej technologii 7' gadał jak 12' A co do tego porównania to udowadnia jedynie tyle, że lepszy technicznie przetwornik napędzany aktywnie może dokopać gorszemu nawet większemu z epoki. Gdyby chcieć badać wielkość samej membrany,  to IMO przetworniki powinny się różnić jedynie średnicą, a technologia wykonania, użyte materiały, napęd itd winny być takie same inaczej taki test udowadnia jedynie wyższość technologiczną jednego nad drugim, co jest zrozumiałe. ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
50 minut temu, malikali napisał:

Ale trudno i darmo żeby przetwornik wykonany w tej samej technologii 7' gadał jak 12' A co do tego porównania to udowadnia jedynie tyle, że lepszy technicznie przetwornik napędzany aktywnie może dokopać gorszemu nawet większemu z epoki. Gdyby chcieć badać wielkość samej membrany,  to IMO przetworniki powinny się różnić jedynie średnicą, a technologia wykonania, użyte materiały, napęd itd winny być takie same inaczej taki test udowadnia jedynie wyższość technologiczną jednego nad drugim, co jest zrozumiałe. ?

Tak, tylko problem tu postawiony jest nieco inny. Ja osobiście lubię większe niż mniejsze, w sumie i na ślepo i widząc ? Ale moje większe mają gorsze pasmo i większe zniekształcenia niż mniejsze, więc to nie niskie zniekształcenia i szersze pasmo decydują o wyborze, tylko inne czynniki. Jakie to czynniki, tego nie wiemy, w moim przypadku najprawdopodobniej faza i "bo tak", ale nie pasmo i zniekształcenia...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, JuG napisał:

W większych przesunięcia/opóźnienia fazowe są większe? Z czego wynikają?

W mniejszych są większe. Wynikają z BR i z korekcji elektrycznej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, przemak napisał:

Jakie to czynniki, tego nie wiemy, w moim przypadku najprawdopodobniej faza i "bo tak", ale nie pasmo i zniekształcenia...

jest jeszcze np fortepian organy , zarzucając ,że misiomor pisze bzdury wykazujesz tylko swoja ignorancję, sorry ale taka jest prawda

Jesli do szczęścia wystarczy Ci 60hz to praktycznie kazda obecnie produkowana piętnastka w br da Ci takie zejście

ale głosnik ma swoje ograniczenia ze wzgledu na technologię i prawidłowość jest taka ,ze im blizej granicy przetwarzania na dole tym zniekształcenia tego zakresu sa wieksze

z moich doświadczeń wynika ,że aby uzyskac  najlepsza jakość pasma warto wybierac głosnik , który to pasmo pokrywa przynajmniej o ktawę dalej

 

12 minut temu, przemak napisał:

W mniejszych są większe. Wynikają z BR i z korekcji elektrycznej.

moze napisz co rozumies przez przesuniecia fazowe głosnika , co przez przesuniecia fazowe tunelu bas refleks jak Twoim zdanie wpływa to na wzajemne oddziaływanie głosnika i br

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez slawek.xm

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, przemak napisał:

Ja osobiście lubię większe niż mniejsze,

Większe mogą być złożone z kilku mniejszych. To w konstrukcji kolumn całkiem dobra koncepcja, zwłaszcza realizowana w sposób aktywny.

2 godziny temu, przemak napisał:

Ale moje większe mają gorsze pasmo

Najlepszym przykładem dużego z nie najlepszym pasmem od dołu to JBL Everest. Potęga dwóch 18 calowych dołów schodząca do ca. 50-60 Hz (-3 dB), ale chciałbym je usłyszeć i chyba nawet mieć o ile miałbym na nie warunki ;-).

3 godziny temu, malikali napisał:

Ale trudno i darmo żeby przetwornik wykonany w tej samej technologii 7' gadał jak 12'

Nie, nie będzie "gadał" tak samo, ale to nie znaczy że duży jest bezwzględnie lepszy od mniejszego albo jeszcze lepiej kilku mniejszych. Wolę kilka mniejszych. I mam to przerobione praktycznie ;-).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Lech36 napisał:

Większe mogą być złożone z kilku mniejszych. To w konstrukcji kolumn całkiem dobra koncepcja, zwłaszcza realizowana w sposób aktywny.

jesli lubi się wąskie kolumny lub czynnikiem decydującym jest WAF

od strony technicznej to niezbyt dobry pomysł , bo jesli masz okreslone Sd to do tej powierzchni membrany masz tylko jedno zawieszenie głosnika wprowadzjące zniekształcenia

jesli masz dwa głosniki po 1/2Sd to powierzcnię czynna masz taka samą ale zaiweszenia juz dwa

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, slawek.xm napisał:

Jesli do szczęścia wystarczy Ci 60hz to praktycznie kazda obecnie produkowana piętnastka w br da Ci takie zejście

Zejście może i tak, ale dużych, koncertowych poziomów już raczej nie. Duże stosuje się do dużych powierzchni. Masz dużą powierzchnię?

3 minuty temu, slawek.xm napisał:

jesli lubi się wąskie kolumny lub czynnikiem decydującym jest WAF

Wąskie kolumny wg. moich doświadczeń dają lepszą "przestrzeń", cokolwiek to znaczy.  
WAF oczywiście może mieć kluczowe znaczenia, ale u mnie nie ma z tym problemu. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
57 minut temu, slawek.xm napisał:

jest jeszcze np fortepian organy

O organach "kościołowych" pisalem, to może być wyjątek. Może. bo i tak organy nagrywane są konkretnym sprzętem a potem obrabiane. O fortepianie akurat pisałem z misiomorem, fortepian też praktycznie nie ma podstawy w dole, tylko drugą harmoniczną, i też nagrywany jest fizycznymi mikrofonami a nie "teoretycznie" i też jest potem obrabiany.

Godzinę temu, slawek.xm napisał:

zarzucając ,że misiomor pisze bzdury wykazujesz tylko swoja ignorancję, sorry ale taka jest prawda

Dyskusja z misiomorem, co znamienne, była praktycznie identyczna jak ta powyżej, i dotyczyła konieczności zapewnienia szerokiego pasma właśnie dla odtworzenia pełnego brzmienia gitary basowej. Pisałem tam mniej więcej to samo, co tu, i dostałem identyczną odpowiedź: 

11 godzin temu, Bunk napisał:

No dobrze, lubisz słuchać na pierdziawkach. Ja znam fizykę i mam takie zboczenie, że nie lubię.

Dokładnie chyba identyczną, przy okazji poszukam. I powyżej, i w tamtej dyskusji oponenci całkowicie ingorują prosty fakt, który przytaczam - to nie jest kwestia lubienia, tylko faktów, bas elektryczny ma takie pasmo (w przeważającej ilości przypadków, są wyjątki) i to nie jest moje upodobanie, tylko parametry sygnału na płytach, których słuchamy. Co do ignorancji - widziałeś pasmo basu? Widziałeś. I trochę się zdziwiłeś. I dodam, że to jest analizator ze niewielkim oknem, żeby było cokolwiek ruchomego widać, stąd ogólna "chmura" w dole, dokładniejszy pomiar tą chmurę rzecz jasna likwiduje.

Godzinę temu, slawek.xm napisał:

Jesli do szczęścia wystarczy Ci 60hz

No właśnie - dokłanie to samo ? To nie mi do szczęścia wystarcza, w przypadku gitary basowej tobie też. Takie są fakty. Można sobie rozszerzać pasmo w dół, nie mam nic przeciwko i z oczywistych względów to lubię, ale to nie zmienia rzeczywistego pasma gitary basowej.

Godzinę temu, slawek.xm napisał:

ale głosnik ma swoje ograniczenia ze wzgledu na technologię i prawidłowość jest taka ,ze im blizej granicy przetwarzania na dole tym zniekształcenia tego zakresu sa wieksze

z moich doświadczeń wynika ,że aby uzyskac  najlepsza jakość pasma warto wybierac głosnik , który to pasmo pokrywa przynajmniej o ktawę dalej

Nie wykluczam, mierzę pasmo i zniekształcenia i piszę, co zmierzyłem. Dotyczy to konkretnych przypadków, nie wszystkich.

Godzinę temu, slawek.xm napisał:

moze napisz co rozumies przez przesuniecia fazowe głosnika , co przez przesuniecia fazowe tunelu bas refleks jak Twoim zdanie wpływa to na wzajemne oddziaływanie głosnika i br

To nie ma znaczenia. Nie interesuję się konstruowaniem kolumn, ja ich słucham i jak mi się chce, to mierzę. Powyższe możesz tłumaczyć ty, bo się na tym znasz i się tym interesujesz. Ja piszę o zmierzonych przesunięciach fazowych konkretnej całkiem sporej grupy urządzeń, czyli aktywnych korygowanych elektrycznie monitorów. Czyli sobie słucham różnych rzeczy (niektórych chcę, niektórych muszę) i jak mi się chce, to zmierzę. I jak mi się pomiary zgadzają z tym, co słyszę, to ok, a jak nie, to się zastanawiam, bo wtedy jedno albo drugie albo oba są nie tak. Nie prowadzę badań naukowych, piszę o osobistych odczuciach. Generalnie panuje opinia, że człowiek jest bardzo mało albo wcale niewrażliwy na przesunięcia fazowe, to mi się nie zgadza i sobie to na różne sposoby sprawdzam. Do wniosków jakichkolwiek jeszcze daleko, dlatego napisałem, że ja osobiście o różnice w brzmieniu i to, że jedne mi się podobają a inne nie obwiniam fazę a konkretnie jej pochodną. I w pomiarach i na słuch.

 

Godzinę temu, JuG napisał:

Przy obudowach zamkniętych i membranach biernych też?

Piszę o konkretnej grupie produktów, czyli małych korygowanych monitorach, które w przeważającej większości są obudowami BR. Pytasz, czy otwór w obudowie BR ma wpływ na brzmienie obudowy zamkniętej? ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Lech36 napisał:

Duże stosuje się do dużych powierzchni

mit bzdura i stereotyp

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, slawek.xm napisał:

mit bzdura i stereotyp

Wreszcie jakieś stwierdzenie w temacie wątku. Więcej mitów znasz? Bzdur po stronie audiofilskiej jest za to cała obfitość.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, przemak napisał:

No właśnie - dokłanie to samo ? To nie mi do szczęścia wystarcza, w przypadku gitary basowej tobie też. Takie są fakty

To "załatwię" Cię Twoja własna bronią ?

Czy piec do gitary basowej będzie lepszy na głosniku 15 cm czy 30cm?

1 minutę temu, hey napisał:

A małe do dużego??

wszystko zalezy od odległosci odsłuchu i room gain

mały pokój wzmacnia bas w wyższych czestotliwościach niż duzy

do 30m2 równie dobrze będa pasować monitory na osiemnastkach co i podłogówki na trzydzestkach, zresztą do 20m2 tez

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, slawek.xm napisał:

To "załatwię" Cię Twoja własna bronią ?

Czy piec do gitary basowej będzie lepszy na głosniku 15 cm czy 30cm?

Uznanym od lat standardowym głośnikiem do basu jest głośnik 10 cali na twardym zawieszeniu. Na dwunastkach praktycznie kolumn do basu się nie robi (oczywiście są wyjątki), jak już to od razu 15 i więcej, lub połączenie małych i dużych. Pasmo tych dużych jednak nie jest wcalepowalające ? 

8 minut temu, slawek.xm napisał:

Czy piec do gitary basowej będzie lepszy na głosniku 15 cm czy 30cm?

I tak naprawdę trzeba zdefiniować, co to znaczy lepszy. Powszechnie uznawany za najlepszy zestaw basowy Ampeg SVT 8x10 ma jak nazwa wskazuje głośniki dziesięciocalowe na sztywnym zawieszeniu w obudowie zamkniętej i pasmo do 40Hz przy spadku dziesięciodecybelowym (przy czym to są raczej pobożne życzenia, w dodatku dotyczą kolumny, a nie zestawu) ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, przemak napisał:

Uznanym od lat standardowym głośnikiem do basu jest głośnik 10 cali na twardym zawieszeniu

ok,

ale dlaczego  nie na 6 cali?

przeciez wg twoich "faktów" pasmo pokrywa w całości to czego potrzebuje basówka:)

---------------------------

Nie przeczę Twoim doswiadczeniom ani subiektywnym odczuciom

nie zgadzam się tylko na dyskredytowanie opinii tych , którzy tez maja swoje doświadczenia i konstrukcyjne słuchowe i pomiarowe

jesli jeden człwiek pisze ci ,ze się mylisz mozesz to zignorowac, jesli dwóch to warto sie zastanowić

jesli trzech to...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, Lech36 napisał:

Nie, nie będzie "gadał" tak samo, ale to nie znaczy że duży jest bezwzględnie lepszy od mniejszego albo jeszcze lepiej kilku mniejszych. Wolę kilka mniejszych. I mam to przerobione praktycznie ;-).

A powiedz mi czy uzyskasz takie samo zejście z 2 mniejszych jak z jednego, który będzie odpowiadał ich powierzchni? No i o jakich małych mówimy tak konkretnie? ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, slawek.xm napisał:

ok,

ale dlaczego  nie na 6 cali?

przeciez wg twoich "faktów" pasmo pokrywa w całości to czego potrzebuje basówka:)

Oczywiście, pasmowo tak, ale basówka potrzebuje też nieco większej głośności, niż plumkanie w bloku ?  Max SPL tego ampega to 130, także ten, powodzenia w domu ?

1 minutę temu, slawek.xm napisał:

Nie przeczę Twoim doswiadczeniom ani subiektywnym odczuciom

nie zgadzam się tylko na dyskredytowanie opinii tych , którzy tez maja swoje doświadczenia i konstrukcyjne słuchowe i pomiarowe

jesli jeden człwiek pisze ci ,ze się mylisz mozesz to zignorowac, jesli dwóch to warto sie zastanowić

jesli trzech to...

Nie rozumiem. Ja piszę o tym, co muzyk zawiera na płycie w swoim brzmieniu. W tym brzmieniu w przypadku gitary basowej najczęściej nie ma nic poniżej 60Hz. Nie ma wzmacniaczy basowych przenoszących pełne pasmo instrumentu. Muzycy nienawidzą grać bez wzmacniacza, który im to pasmo ogranicza, a brzmienie "liniowe" czyli bez wzmacniacza wcale jak pokazałem tego pełnego pasma też nie ma. Można mieć różne doświadczenia słuchowe i pomiarowe, można mieć różne opinie, ale czy to ma wpływ na fakty? Tak, trzech ludzi pisze mi, że do odtworzenia brzmienia gitary basowej potrzebne jest szersze pasmo i tak, uważam, że się mylą. Czy jeżeli trzech ludzi mi pisze coś, co nie zgadza się nawet z naciąganymi danymi technicznymi podawanymi przez producentów, to co? Ja mam po swojej stronie czterdziestoletnie doświadczenie w graniu na basie nie wspominając o moim zawodzie, a oni co - opinię? Opinię o wzmacniaczach i kolumnach do gitar basowych? Podważasz fakty, nie opinie.

19 minut temu, slawek.xm napisał:

przeciez wg twoich "faktów" pasmo pokrywa w całości to czego potrzebuje basówka:)

Poza tym to jest naciąganie, żeby nie powiedzieć manipulacja - pytanie powinno przecież brzmieć odwrotnie, dlaczego nie 15 albo więcej, dlaczego głośniki basowe są mniejsze niż gitarowe? Tymczasem nadal gitarzyści muszą mieć 12, a basiści wolą mniejsze. Oczywiście, są mniejsze piecyki, ale one są po prostu zbyt ciche i nadają się tylko do ćwiczenia w domu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, malikali napisał:

A powiedz mi czy uzyskasz takie samo zejście z 2 mniejszych jak z jednego, który będzie odpowiadał ich powierzchni? No i o jakich małych mówimy tak konkretnie? ?

Dlaczego nie, znam firmowe rozwiązania na których wyciąga się 35 Hz z głośnika 8 cali, pasywne rozwiązanie, Audax w swoich starych katalogach miał taką propozycję. To jeżeli chodzi o zejście. Dynaudio Gemini też miały niskie zejście choć nie pamiętam czy poniżej 40Hz czy nie, z dwóch naprawdę małych głośników. Oczywiście jak ktoś chce do 25 Hz i żeby było głośno to trzeba minimum 8 cali a jeszcze lepiej 2x8 cali na stronę. Powierzchnię optymalną do takiego układu sugerowałem wcześniej, choć oczywiście to tylko sugestia bo w grę wchodzi jeszcze wiele czynników które mogą zaważyć na jakości wypadkowej, np. kable ;-))).  

Godzinę temu, przemak napisał:

to 130, także ten, powodzenia w domu

W domu to już trochę głośno ;-), chyba że się chce dokuczyć sąsiadom ;-).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, przemak napisał:

 Tymczasem nadal gitarzyści muszą mieć 12, a basiści wolą mniejsze. Oczywiście, są mniejsze piecyki, ale one są po prostu zbyt ciche i nadają się tylko do ćwiczenia w domu.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Lech36 napisał:

W domu to już trochę głośno ;-), chyba że się chce dokuczyć sąsiadom ;-).

Nie, dlaczego za głośno? Biorąc optymistycznie skuteczność 90 wystarczy w taki głośniczek 10kW wpompować i jest ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez przemak

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.