Skocz do zawartości
IGNORED

Audio mity


biniek

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, J.Jerry napisał:

Wstawiłem do swojej tabelki 1V max i teraz chyba lepiej widać o co chodzi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

I nadal bzdury. Szczytowe jest równe RMS tylko dla idealnego prostokąta. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, szpakowski napisał:

Tak, masz rację. Ponadto gra tragicznie i ogólnie jest do d.

To Ty napisałeś. Czy ja odniosłem się do tego jak Tobie to gra ? Nie.

To Ty cały czas piszesz o swoich subiektywnych wrażeniach. Mnie jak ten wzmacniacz gra zupełnie nie obchodzi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"We designed our valve (tube) amplifier, manufactured it, and put it on the market, and never actually listened to it. In fact, the same applies to the 303 and the 405" - Peter Walker - Quad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, pataus napisał:

Tabelki czyta sie wierszami więc to nie to. Dalej Vmax = Vrms

Czyli już wiesz o co chodzi.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli już wiesz o co chodzi.
 
Nie. Myślę że jak wstawisz 1Vrms dla pierwszego wiersza i przesuniesz pozostałe wartości z kolumny Vrms do góry o 1 będzie git

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, J.Jerry napisał:

Twierdziłeś, że 6W starcza, a teraz okazuje się, że starcza 1W...

Cuda, Panie ... istne cuda ... 🙂

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całe audio mierzy sinus i podaje wartość RMS/średnią. Wszyscy wiedzą, ile z tego jest pp i nie trzeba wstawiać. W takich tabelkach oprócz dbania o poprawność to by warto odnieść się do rzeczywistych unormowanych poziomów a nie do wolta czy innej wyimaginowanej wartości nie mającej nic wspólnego z rzeczywistością. Tu zresztą też nie trzeba wyważać otwartych drzwi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Oczywiście może mylić, że poziomy szczytowe w cyfrze czyli dBFS transformowane są od razu na RMS w analogu, ale tak jest i trzeba się przyzwyczaić.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pataus napisał:

przesuniesz pozostałe wartości z kolumny 

Czy trzeba każdym okiem osobno widzieć do interpretacji ?

Z tego wikilinku czy ten diagram przydatny :

Typically, nominal (not alignment) level is 0 dB, corresponding to an analog sine wave of voltage of 1.23 volts RMS (+4 dBu or 3.47 volts peak to peak). In the digital realm, alignment level is −18 dBFS.

 

AL = analog level

SPL = sound pressure level

Tu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Marny ten zrzut i z egzotycznego pliku . sgv, ale czytać go lepiej pod hasłem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xetras
cytat

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że nie poznaliście się na mojej tabelce i w sumie to rozumiem, ale też dobrze, że przynajmniej wszyscy dobrze się bawiliśmy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie myślę z tymi peakami.

1. Dobrze by było, żeby najgłośniejszy peak w nagraniu zgrał się czasowo z próbkowaniem i został zmierzony pkt.A.

2. Ideałem by było, żeby wszystkie peaki w nagraniu zgrały się czasowo z próbkowaniem i zostały zmierzone pkt.B.

3. Ale mało prawdopodobne, żeby najgłośniejszy peak w nagraniu zgrał się czasowo z próbkowaniem więc zostają zmierzone pkt.C1 i C2.

4. W efekcie muzyka jest głośniejsza niż plik, bo DAC "odgaduje" sobie peak pkt.C.

5. Ale nie ma to większwgo znaczenia, bo mało prawdopodobne, żeby wszystkie peaki w nagraniu zgrały się czasowo z próbkowaniem, więc zostają zmierzone pkt.D1 i D2, a pkt.D jest przez DAC odgadywany.

6. Dlatego sugerowanie tu przez jednego z kolegów błędu realizacji czy usterki technicznej moim zdaniem jest błędem, bo rzecz wydaje mi się być wpisana w działanie konwersji ADA.

7. Rzecz wydaje się nie mieć znaczenia w przypadku rozciągniętych czasowo basów, bo choć pkt.E nie zostaje zmierzony, to pkt.E1 i E2 mają (prawie) takie same wartości, więc nic złego się nie stanie, gdy zamiast zgadywać połączymy je prostą.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A teraz pytanie: gdzie popełniłem błąd?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Daphile, Onkyo A-5VL, B&W 606+ASW608 i gra muzyka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro próbkowanie, no to :

 

1. - są tylko 2 poziomy jednoznaczne, czyli wysoki i niski - natomiast to stopień wypełnienia impulsów ze stałym taktowaniem ulega zmianie.

2. - schodki a nie linia (właściwie raczej grzebień).

Przypominam, że od co najmniej 30 lat impulsy są nadpróbkowane w urządzeniu.
O mierzeniu ważeniu liczeniu ode mnie nic.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory, ale nic nie zrozumiałem. A nawet jak się staram, to rozmija się to z tym, co kilka dni temu pokazano na wykresach. Może złych słówek używam? Nie wiem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Daphile, Onkyo A-5VL, B&W 606+ASW608 i gra muzyka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykresy przecież dotyczyły sygnału cyfrowego (dyskretnego zakodowanego) a nie - ciągłego.

O ile postawisz sobie pionowe gęste kreski to zrobisz takt próbkowania (jak gdyby ).

Rozważania o poziomach dBFS TP ISP obejmują problemy cyfrowe.

Rysunek zawierał ciągłą i krzywą linię. (Przyjmijmy że może to obwiednia).

8 godzin temu, szymon1977 napisał:

muzyka jest głośniejsza niz plik

Plik nie ma muzyki, plik ma - kod.

Po odczytaniu odtwarza sygnał ciągły.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od postu # 55307 (30 maja2021) po poście 55306 cała ta teoria jest odkrywana.

@pataus dowiedział się wtedy o headroom.

Do wyszukania na stronie 1844 tematu "Audio mity".

 

(Pomijam ocenę kryterium trafiania w 95 próbach na 100 prób, bo statystyka nie dewastuje obserwatora- przypuszczam że jednak testy percepcyjne są prostsze).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam do tematu kwantowania.

Cytat z:

Doległo, Marian - Podstawy elektrotechniki i elektroniki (WKiŁ, Warszawa, 2021)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

(wystarczy obrót fotki backwards)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, xetras napisał:

Plik nie ma muzyki, plik ma - kod.

Tak. A ponieważ kod rozmija się czasowo z peakiem muzyki, to muzyka okazuje się grać głośniej od najgłośniejszego kodu. To raczej oczywiste. Tylko tak na moje oko to nie żaden błąd techniczny czy realizatora, a rzecz wprost wynikająca ze sposobu działania konwersji ADA.

Obniżenie głośności w pliku nic tu nie zmieni. Peak i tak rozminie się czasowo z próbkowaniem i nie zostanie zmierzony, więc DAC będzie go musiał odgadnąć.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Daphile, Onkyo A-5VL, B&W 606+ASW608 i gra muzyka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg przy punktach C D i E jest szacowany.

Kiedy kratki zagęścisz (czyli zrobisz nadpróbkowanie) uzyska się dokładniejszy przebieg z mniej ostrymi peakami (wtedy można uniknąć nieprzyjemnych impulsów "sawteeth"). Pojawią się, gdy nie zostaną odfiltrowane.

To szacowanie/interpolacja od samego początku konwersji ADA jest stosowane aby dać elektryczny sygnał ciągły.

Jeszcze nie wiem czy jakiś błąd jest w interpretacji. Chyba nie, ale nie znam procedury mierzenia True Peak.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, szymon1977 napisał:

to muzyka okazuje się grać głośniej od najgłośniejszego kodu

Czary Panie normalnie. Dla kogoś kto po tej dyskusji będzie cokolwiek wiedział BRAWA 😉 

Dla przeciętnego audio hobbysty obrazek poniżej powinien wystarczyć. Warto wiedzieć że pojęcie głośniej dotyczy sfery subiektywnego odbioru wrażeń muzycznych. Poza tym tak jak koledzy wspominali dBFS dotyczy sygnałów cyfrowych i nie mieszajcie ich z analogiem bo całkowity galimatias się robi. Po co to komu?

Dla wytrwałych trochę przeliczników wraz z objaśnieniami.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

 

głośność.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, xetras napisał:

(Pomijam ocenę kryterium trafiania w 95 próbach na 100 prób, bo statystyka nie dewastuje obserwatora- przypuszczam że jednak testy percepcyjne są prostsze).

Przyjmując prawdopodobieństwo losowego zgadnięcia na standardowe mniej niż 5%, to przy 100 próbach wystarczy tylko 59 poprawnych trafień. Jeśli chcemy lepiej, powiedzmy mniej niż 1%, to wtedy trzeba co najmniej 63.

2 godziny temu, xetras napisał:

nie znam procedury mierzenia True Peak.

ITU-R BS.1770, Annex 2 (strona 16):

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

  1. ściszenie o 12.04 dB,
  2. konwersja do próbkowania 4x (lub więcej, w zależności od wymaganej dokładności),
  3. znalezienie max,
  4. dodanie z powrotem 12.04 dB

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez danadam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, MariuszZ. napisał:

Czary Panie normalnie.

Dla jednego oczywiste - dla drugiego nieosiągalne.

4 godziny temu, MariuszZ. napisał:

Dla kogoś kto po tej dyskusji będzie cokolwiek wiedział BRAWA

Ale ja nie tłumaczę, tylko staram się zrozumieć.

4 godziny temu, MariuszZ. napisał:

Dla przeciętnego audio hobbysty obrazek poniżej powinien wystarczyć.

Może i do czegoś wystarczy, ale to nie o tym, o czym ja pisałem.

-----

6 godzin temu, xetras napisał:

Przebieg przy punktach C D i E jest szacowany.

Tak.

6 godzin temu, xetras napisał:

To szacowanie/interpolacja od samego początku konwersji ADA jest stosowane aby dać elektryczny sygnał ciągły.

Tak.

6 godzin temu, xetras napisał:

Kiedy kratki zagęścisz (czyli zrobisz nadpróbkowanie)...

No ale żeby zagęścić kratki, musiałbym na CD zamiast 44,1 zapisać np 88,2

-----

4 godziny temu, danadam napisał:

Przyjmując prawdopodobieństwo losowego zgadnięcia na standardowe mniej niż 5%...

Dwa kable, prawdopodobieństwo trafienia we właściwy to 50%.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Daphile, Onkyo A-5VL, B&W 606+ASW608 i gra muzyka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, szymon1977 napisał:

Dwa kable, prawdopodobieństwo trafienia we właściwy to 50%.

Tak, to jest prawdopodobieństwo zdarzenia "poprawne trafienie w jednej próbie". Ja pisałem o prawdopodobieństwie zdarzenia "X poprawnych trafień w 100 próbach."

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Daphile, Onkyo A-5VL, B&W 606+ASW608 i gra muzyka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, szymon1977 napisał:

A teraz pytanie: gdzie popełniłem błąd?

Zamieszanie robisz takim tłumaczeniem procesu digitalizacji sygnału audio, za dużo uproszczeń i nic raczej nie wyjaśnisz. 

Szukasz próbek maksymalnej amplitudy obwiedni sygnału audio w domenie czasu? To narysuj tak jak powinna taka obwiednia wyglądać. Transjent początkowy, faza podtrzymania i wybrzmiewania dźwięku. Łatwiej będzie analizować i wnioski wyciągać 😉

Zdjęcie z

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Screenshot_20210615_192413.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez MariuszZ.
Link
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, MariuszZ. napisał:

Szukasz próbek maksymalnej amplitudy obwiedni sygnału audio w domenie czasu?

Nie - zastanawiam się to faktycznie jest jakaś nieprawidłowość, że muzyka jest głośniejsza niż najgłośniejsze dane w pliku.

4 minuty temu, MariuszZ. napisał:

Zamieszanie robisz takim tłumaczeniem...

Ja nie tłumaczę!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Daphile, Onkyo A-5VL, B&W 606+ASW608 i gra muzyka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, szymon1977 napisał:

Ja nie tłumaczę!

"Głośno myślisz" ? Sorry.... przegapiłem. 

Wydaje mi się, że źle analizujesz zagadnienie. Głośność nie jest zaszyta w danych. Ta jest pokłosiem warunków zewnętrznych zależnych od pomieszczenia, efektywności kolumn, położenia gałki wzmacniacza. 

W danych masz zaszyte poziomy napięć, czas, częstotliwość i mam wrażenie, że zbytnie upraszczanie dotyczące głośności do jakichś konstruktywnych wniosków nie doprowadzi 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, MariuszZ. napisał:

Wydaje mi się, że źle analizujesz zagadnienie.

Staram się nie używać pojęć, których nie do końca rozumiem. Chodzi o poruszenie jakie wywołano w tym wątku faktem, że najgłośniejsze peaki w nagraniu zostają obcięte i sygnał wychodzi nawet +3dB. A jak się nad tym zastanawiam, to wyszło mi, że trzeba nie lada farta, aby spotkać w nagraniu peak nieobcięty.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Daphile, Onkyo A-5VL, B&W 606+ASW608 i gra muzyka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, szymon1977 napisał:

A jak się nad tym zastanawiam, to wyszło mi, że trzeba nie lada farta, aby spotkać w nagraniu peak nieobcięty.

Wybacz. Nie śledziłem całej dyskusji. Nie bardzo wiem co to jest "peak nie obcięty" więc nawet nie będę próbował dyskutować ponad to, żeby sugerować by nie gmatwać i tak zagmatwanych zjawisk czyli oddzielać w analizach sygnały cyfrowe od analogowych, głośność od napięć, mocy i ciśnień akustycznych oraz częstotliwość od czasu bo tu też prościej poruszać się w odrębnych domenach 😉

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, szymon1977 napisał:

4. W efekcie muzyka jest głośniejsza niż plik, bo DAC "odgaduje" sobie peak pkt.C.

5. Ale nie ma to większwgo znaczenia, bo mało prawdopodobne, żeby wszystkie peaki w nagraniu zgrały się czasowo z próbkowaniem, więc zostają zmierzone pkt.D1 i D2, a pkt.D jest przez DAC odgadywany.

OIMW większość (jeśli nie wszystkie) popularnych przetworników up-sampluje wejściowy sygnał cyfrowy przed konwersją do analogu. Tutaj ktoś ładnie opisał:

W związku z tym to "zgadywanie" odbywa się dwa razy, najpierw przy up-samplingu, żeby znaleźć nowe próbki i potem przy konwersji do analogu. To pierwsze "zgadywanie", jeszcze w domenie cyfrowej, będzie problematyczne w przypadku punktu C bo nie da się zareprezentować próbki większej niż 0 dBFS. Taka próbka zostanie obcięta do 0 dBFS i to zostanie użyte później przy konwersji do analogu. Rozwiązaniem jest to co @przemakcytuje dalej w tamtym wątku z artykułu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) :

Czyli można powiedzieć, że w ich DACu ściszają wszystko jak leci o 3.5 dB, żeby mieć miejsce na te nowe peaki po up-samplingu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, danadam napisał:

W związku z tym to "zgadywanie" odbywa się dwa razy, najpierw przy up-samplingu, żeby znaleźć nowe próbki i potem przy konwersji do analogu.

No właśnie. Rzecz w tym, że to bulwersujące niektórych "zgadywanie" peaków powyżej 0dB, nie jest efektem pomyłki realizatora czy błędu urządzenia, a całkiem prawidłowym efektem procesu konwersji ADA. Dobrze myślę?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Daphile, Onkyo A-5VL, B&W 606+ASW608 i gra muzyka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   2 użytkowników

    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 13

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.