Skocz do zawartości
IGNORED

Audio mity


biniek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, Grzegorz7 napisał:

Pan Ethan Winer napisał to co kilku z nas pisze tu od lat...

Ja z nim nie mam kontaktu i nic mu nie podpowiadałem ?, ale fajnie że ktoś z takim doświadczeniem jak w/w ma praktycznie takie same spojrzenie na audio jak np. moje wypracowane przez lata.  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tekście pana Ethana znalazło się zdanie które bardzo mnie zdziwiło .... Bo takich opinii to ja bym się spodziewał po początkujących akustykach, a nie po profesjonalistach:
"In my experience, listening to a good recording through headphones provides the largest and most spacious sound stage."

Ja kilkanaście lat temu doszedłem do wniosku, że nie stać mnie na najlepszy na świecie system kolumnowy , więc pojawił się u mnie w domu najlepszy na świecie  system słuchawkowy - Stax Omega ( bo niestety Sennheiser Orpheus nie był już produkowany ). I nie mam absolutnie żadnych wątpliwości - w dziedzinie reprodukcji przestrzeni nawet najlepsze na świecie słuchawki to QPA w stosunku do odtwarzania dźwięku przez wysokiej jakości kolumny w profesjonalnie zaadoptowanym akustycznie pokoju.
Ciekawe skąd taka opinia u pana Ethana ?  Ciekawe  jakiego systemu słuchawkowego używa , że doszedł do takiego wniosku ?  Czy to możliwe , że Ethan nigdy nie słyszał dobrego systemu Hi-Endowego grającego w profesjonalnie zaadoptowanym pomieszczeniu odsłuchowym ?  

pozdrawiam
Arkadix

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zabrakło, że chodzi w "good recording" konkretnie o nagrania live, zrealizowane w "binaural"?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez iro III
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Arkadix napisał:

Czy to możliwe , że Ethan nigdy nie słyszał dobrego systemu Hi-Endowego grającego w profesjonalnie zaadoptowanym pomieszczeniu odsłuchowym ?

Może słyszał i dlatego taki osąd.

Bo jak ktoś powiesi na ścianie kilka ustrojów za pierdylion to czy to oznacza wystarczającą adaptację?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To najbardziej mi się podoba:

"In my opinion, a good recording can and should sound better than being at a live concert! "

Albo ten cytat:

"It’s important to mention that sound stage and imaging have nothing to do with electronics. "

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

No i te zagracone fotki w pakiecie  ?

7 godzin temu, Arkadix napisał:

  jakiego systemu słuchawkowego używa 

W reżyserkach, czyli control room, zwykle chyba słuchawek w trakcie rejestracji się używa.

Dopiero póżniej sygnał na przody się podaje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fragment o skrzypcach też potwierdzał to, co sam usiłuję wmawiać, że ZG to nie jest żaden instrument. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani ZG nie są instrumentem ani wzmacniacz, pre, źródła, kable,...

Natomiast po stronie artysty wszystko to jak najbardziej. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiktor Krzak, Cezariusz Andrejczuk tym porównaniem się posługiwali , wielu innych również pisze o takim "podobieństwie" (?), co mnie mocno dziwi.

Czy publicystycznie czy myli im się strojenie ?

Niby to samo słowo, ale co innego znaczy - dla muzyka i projektanta, realizatora układu, czyli tego, który optymalizuje brzmienie zestawu.

Chyba rozumiem - jako artyści od przewodów i obudowy i wizji brzmienia zapewne się prezentują.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Grzegorz7 napisał:

Może słyszał i dlatego taki osąd.

Bo jak ktoś powiesi na ścianie kilka ustrojów za pierdylion to czy to oznacza wystarczającą adaptację?

Jak zrobi to z głową to tak

W dniu 4.08.2020 o 18:37, Grzegorz7 napisał:

Chyba nie myślisz, że tak bym się do Ciebie zwracał. 

To taka retoryka.

To, ze ktoś na oko coś złożył nie oznacz, że konstruktorzy sobie włosów nie wyrywają jak tworzą ?

Potem forumowy majsterklepka i tak wymienia bo wie lepiej... bo przecież to słychać...

Zresztą nie zastanawialiście się po co oni dobierają te głośniki, coś tam przeliczają, symulują, konstruują jakieś dziury*, mierzą, zwiększają dziurę...

Bez sensu. *) W szczególności zrobić obudowę aby potem robić w niej dziurę...

Mylisz się , najpierw robi się dziurę którą później zabudowujemy obudową. To jest taki jedynie najprostszy pomysł robienia dziury ale wszyscy muszą sobie utrudniać i chcą ją robić inaczej 

No i pamiętajmy, to jest nasza dziura i nikt nam jej nie zabierze

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W tekście pana Ethana znalazło się zdanie które bardzo mnie zdziwiło .... Bo takich opinii to ja bym się spodziewał po początkujących akustykach, a nie po profesjonalistach: "In my experience, listening to a good recording through headphones provides the largest and most spacious sound stage.".....

Ciekawe skąd taka opinia u pana Ethana ?

 

 

A moze jest to zwiazane z tym, ze Ethan ma inne wyobrazenie na temat tego, co znaczy spacious sound stage? 

Moim zdaniem szczegolnie w kregach „audiofilskich“ czesto spotykami sie z oczekiwaniami odnosnie spacious sound stage, ktore z realnymi warunkami live nie maja nic wspolnego.

Przyklad

Czy siedzac w 10 rzedzie sali koncertowej jestes w stanie umiejscowic/zlokalizowac/odroznic pierwsze skrzypce od drugich itp?

A dokladnie tego oczekuje sie od nagran i zestawow Audio.

Mozna to po czesci osiagnac poprzez odpowiednie manipulacje nagranego materialu, ale nie mozesz niszczyc tego efektu poprzez zla akustyke wlasnego pomieszczenia (early reflection). A najprostszy i najbardziej efektowny sposob eliminowania wplywu akustyki wlasnego pomieszczenia na reprodukcje to sluchawki

 

Mysle ze to jest to, co mial na mysli

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, xajas napisał:

A najprostszy i najbardziej efektowny sposob eliminowania wplywu akustyki wlasnego pomieszczenia na reprodukcje to sluchawki

 

Mysle ze to jest to, co mial na mysli

Tylko że sluchane przez sluchawki nagrania przeznaczonych dla kolumn nie mają i tak niczego wspólnego z "akustyką głośnikową", bo "wszystko dzieje się w głowie".

Rzeczywiście- eliminujemy ją doszczętnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, porlick napisał:

bo "wszystko dzieje się w głowie"

A to by musiał się już @szymon1977 wypowiedzieć...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Untamed reflections in your own listening room can only damage imaging"

A z tym się zgadzacie? Bo to jest podstawowa teza.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ciekawy artykuł na temat wyciągnięty z

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) dyskusji. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez MariuszZ.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, przemak napisał:

"Untamed reflections in your own listening room can only damage imaging"

A z tym się zgadzacie? Bo to jest podstawowa teza.

Ja jak najbardziej się zgadzam. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, przemak napisał:

"Untamed reflections in your own listening room can only damage imaging"

Hmmm... kiedyś zrobiłem test sceny: 10-cio letni laptop budżetowy, wbudowane głośniczki, i ten znany kawałek z psem szczekającym u sąsiada (Roger Waters czy Pink Floyd) puszczony z YT. I co? Pies nie u sąsiada, ale szczekał gdzieś obok biurka.

Ale o akustykę zadbałem, bo laptop stał dokładnie na środku pustego blatu. Strzelam, że najważniejsze, aby akustyka pomieszczenia była symetryczna.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, szymon1977 napisał:

Hmmm... kiedyś zrobiłem test sceny: 10-cio letni laptop budżetowy, wbudowane głośniczki, i ten znany kawałek z psem szczekającym u sąsiada (Roger Waters czy Pink Floyd) puszczony z YT. I co? Pies nie u sąsiada, ale szczekał gdzieś obok biurka. Ale o akustykę zadbałem, bo laptop stał dokładnie na środku pustego blatu.

idę się pochlastać ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, slawek.xm napisał:

idę się pochlastać ?

Jeśli myślałeś, że scena zależy od sieciówki, to masz ku temu powód.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, przemak napisał:

imaging

Tu w znaczeniu  - "wyobrażenie"?

Jeśli tak to faktycznie te nieopanowane odbicia gwarantują destrukcję wyobraźni - czyli zgadzam się, Za odbiciami też i rezonanse pomieszczenia potrafią zniszczyć obraz dźwiękowy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Grzegorz7 napisał:
7 godzin temu, porlick napisał:

bo "wszystko dzieje się w głowie"

A to by musiał się już @szymon1977 wypowiedzieć...

Chyba nie bardzo zrozumiałeś- gdzie niby "dzieje się" scena podczas słuchania przez słuchawki?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, przemak napisał:

imaging

Tu w znaczeniu  - "wyobrażenie"?

Jeśli tak to faktycznie te nieopanowane odbicia gwarantują destrukcję wyobraźni - czyli zgadzam się, Za odbiciami też i rezonanse pomieszczenia potrafią zniszczyć obraz dźwiękowy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, porlick napisał:

Tylko że sluchane przez sluchawki nagrania przeznaczonych dla kolumn nie mają i tak niczego wspólnego z "akustyką głośnikową", bo "wszystko dzieje się w głowie".

Nie ma czegoś takiego jak nagrania przeznaczone na kolumny. Cokolwiek nagrywam używam potem i głośników i słuchawek. Na słuchawkach wyłapuje się pewne detale których nie słychać w monitorach i odwrotnie. Na sam koniec wszystko ma grać możliwie jak najlepiej tu i tu. Nawet bierze się nagrania do samochodu czy na inny system żeby to zobaczyć. Dobre nagranie ma brzmieć dobrze na wszystkim.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, xetras napisał:

Tu w znaczeniu  - "wyobrażenie"?

Jeśli chodzi o scenę? Całkiem słusznie. Bo obraz rzeczywistości kreowany na podstawie obserwacji tylko z dwóch punktów (uszy), fizycznie nie jest w stanie zawierać innej informacji niż kierunek w poziomie. Dlatego wysokość i odległość do obiektu, to głównie dzieło "wyobraźni".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, Funnykris napisał:

Dobre nagranie ma brzmieć dobrze na wszystkim.

Czyli uśrednione.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

„Jeśli nie masz co robić, nie rób tego w moim towarzystwie”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, szymon1977 napisał:

Bo obraz rzeczywistości kreowany na podstawie obserwacji tylko z dwóch punktów (uszy), fizycznie nie jest w stanie zawierać innej informacji niż kierunek w poziomie. Dlatego wysokość i odległość do obiektu, to głównie dzieło "wyobraźni".

Nie zapominaj o "przesłuchach" dla fal o długości większej, jak odległość uszu- to ważny czynnik kreowania prawidłowej sceny, co zostało wypracowane w dlugim procesie ewolucji. Słuchawki nie są naturalnym sposobem dostarczania do uszu dźwięku, bo brakuje tu właśnie tego czynnika. Bezkierunkowy bas kończy się poniżej 200 Hz, a dźwięki z zakresu 200-1000 Hz są bardzo ważne dla słyszenia przestrzennego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, Jacchusia napisał:

Czyli uśrednione.

Można to nazwać dowolnie. Chodzi o to żeby każdy mógł posłuchać. Inaczej trzeba by robić osobno miksy pod słuchawki i kolumny. I prawdopodobnie mix pod kolumny zagra poprawnie na słuchawkach a na odwrót będzie kicha ? Taka ciekawostka. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, porlick napisał:

Nie zapominaj o "przesłuchach" dla fal o długości większej, jak odległość uszu- to ważny czynnik kreowania prawidłowej sceny, co zostało wypracowane w dlugim procesie ewolucji.

Nie tylko nie zapominam, ale pisząc "głównie", uwzględniłem nawet sprawy, o których nie wiem. No więc co to te "przesłuchy"?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) poradnika "...Różnica poziomów pomiędzy dwoma zestawami wynosząca 0.5 dB może powodować przesunięcie obrazu o 1 stopień...". Jakie różnice w poziomach wzmocnienia czy granicy pasma przenoszenia zestawów mogą mieć miejsce w praktyce? Czy będzie to miało wpływ na "obrazowanie sceny"? W DSP kina domowego wirtualne przestawienie frontów o 10 cm całkowicie "rozmywa" scenę doklejając dźwięki do kolumn. 10cm na odległości bazy ok 2m to chyba niewielka wielkość kątowa. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, porlick napisał:

Nie zapominaj o "przesłuchach" dla fal o długości większej, jak odległość uszu- to ważny czynnik kreowania prawidłowej sceny, co zostało wypracowane w dlugim procesie ewolucji. Słuchawki nie są naturalnym sposobem dostarczania do uszu dźwięku, bo brakuje tu właśnie tego czynnika. Bezkierunkowy bas kończy się poniżej 200 Hz, a dźwięki z zakresu 200-1000 Hz są bardzo ważne dla słyszenia przestrzennego.

Chodzi Ci i to że lewe ucho częściowo słyszy prawy głośnik i na odwrót?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.

To jest uwzględnione  w procesie słyszenia w naturalny sposób. Dla słuchawek to zjawisko nie występuje.

Także odbicia i ich opóźnienia są bardzo potrzebne dla odczucia naturalności dźwięku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.