Skocz do zawartości
IGNORED

Audio mity


biniek

Rekomendowane odpowiedzi

21 minut temu, szymon1977 napisał:

No właśnie. Rzecz w tym, że to bulwersujące niektórych "zgadywanie" peaków powyżej 0dB, nie jest efektem pomyłki realizatora czy błędu urządzenia, a całkiem prawidłowym efektem procesu konwersji ADA. Dobrze myślę?

Powiedziałbym tak, w "zgadywaniu" peaków między próbkami, niezależnie czy powyżej czy poniżej 0 dBFS nie ma nic bulwersującego. Całkiem normalna sprawa. Natomiast co do realizatora, jeśli jego celem jest stworzenie materiału, który może być odtworzony w najlepszej jakości na dowolnym DACu, a nie tylko na wybranych, to powinien on takie True Peaki powyżej 0 dBFS wykryć i usunąć. Inaczej jest to jego pomyłka.

Oczywiście realizator (albo ten kto mu płaci) może mieć inny cel, np. materiał jak najgłośniejszy. W takim wypadku to nie jest pomyłka 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez danadam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, danadam napisał:

Powiedziałbym tak, w "zgadywaniu" peaków między próbkami, niezależnie czy powyżej czy poniżej 0 dBFS nie ma nic bulwersującego

Skąd pomysł, że powyżej 0 dBFS coś jest skoro skala kończy się na "zero"?

Możesz wskazać źródło gdzie ktoś wiarygodny odnosi się do wartości dBFS z "plusem"? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, MariuszZ. napisał:

Wybacz. Nie śledziłem całej dyskusji. Nie bardzo wiem co to jest "peak nie obcięty" 

To żałuj. Bo gdybyś śledził dyskusję, dowiedziałbyś się jeszcze o „prądożernych basowych pikach”, czy coś w tym stylu. Wiesz co to może znaczyć, bo szymon1977 chyba nie potrafi tego wyjaśnić, choć coś takiego przytoczył 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, jabłecznik napisał:

Wiesz co to może znaczyć, bo szymon1977 chyba nie potrafi tego wyjaśnić

Nie bardzo wiem i trudno mi sobie "basowy peak" wyobrazić w kontekście wcześniejszych rozważań nad trudnością "wstrzelenia" się i "pobrania" próbki ze szczytu sygnału audio (amplitudy napięcia). Zakładając, że podstawowa częstotliwość dźwięków muzycznych (instrumentów i głosów) kończy się na ok. 4kHz to i tak dla częstotliwości próbkowania 44,1kHz mamy ok. 10 próbek na okres, a dla "niskich tonów" będzie to kilkaset próbek, na przykład dla 100Hz aż 441 próbek więc w czym problem ze zdigitalizowaniem (pomierzeniem) "peaku" sygnału?

Ja nie bardzo rozumiem tych jego przemyśleń ale może nie o to Szymonowi chodziło o czym powyżej 😉 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez MariuszZ.
literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, MariuszZ. napisał:

Ja nie bardzo rozumiem tych jego przemyśleń ale może nie o to Szymonowi chodziło o czym powyżej 😉 

Nic nie rozumiesz? Dla nierozgarniętych dołączył odręczny wykres, żeby łatwiej było go (nie)zrozumieć 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MariuszZ. napisał:

Skąd pomysł, że powyżej 0 dBFS coś jest skoro skala kończy się na "zero"?

Możesz wskazać źródło gdzie ktoś wiarygodny odnosi się do wartości dBFS z "plusem"? 

Właśnie chodzi o to, że nic powyżej nie może być a niestety powinno - np. przy nadpróbkowaniu. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, MariuszZ. napisał:

Nie bardzo wiem i trudno mi sobie "basowy peak" wyobrazić w kontekście wcześniejszych rozważań nad trudnością "wstrzelenia" się i "pobrania" próbki ze szczytu sygnału audio (amplitudy napięcia).

Ja też nie, ale to Ty pomieszałeś dwie sprawy.

41 minut temu, MariuszZ. napisał:

Zakładając, że podstawowa częstotliwość dźwięków muzycznych (instrumentów i głosów) kończy się na ok. 4kHz to i tak dla częstotliwości próbkowania 44,1kHz mamy ok. 10 próbek na okres, a dla "niskich tonów" będzie to kilkaset próbek, na przykład dla 100Hz aż 441 próbek...

Bez liczb, ale na swoim rysunku to też pokazałem. Ale racja, bo z liczbami wychodzi na to, że problem z trafieniem próbką w szczyt będzie dopiero przy częstotliwościach powyżej progu ludzkiej percepcji. To w takim razie nie wiem skąd te wykresy sprzed kilku stron.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Daphile, Onkyo A-5VL, B&W 606+ASW608 i gra muzyka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, przemak napisał:

Właśnie chodzi o to, że nic powyżej nie może być a niestety powinno - np. przy nadpróbkowaniu. 

To nie jest tak, że jak się zwiększy częstotliwość próbkowania to zmieni się też poziom 0dBFS? Co rozumiem, że nie dostanie w bonusie "plusa" tylko dopasuje się do nowych warunków. To przecież nie jest jakiś stały punkt odniesienia i będzie "pływał", a nie przyklei się do pierwszego pomiaru i jego analizy.

Jeżeli zmieniamy warunki analizy to i skalę tak w skrócie. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MariuszZ. napisał:

To nie jest tak, że jak się zwiększy częstotliwość próbkowania to zmieni się też poziom 0dBFS? Co rozumiem, że nie dostanie w bonusie "plusa" tylko dopasuje się do nowych warunków. To przecież nie jest jakiś stały punkt odniesienia i będzie "pływał", a nie przyklei się do pierwszego pomiaru i jego analizy.

Jeżeli zmieniamy warunki analizy to i skalę tak w skrócie. 

Nie bardzo rozumiem, ale chyba chodzi o to, że częstotliwość próbkowania i głębokość bitowa to jest rozdzielczość. Częstotliwość próbkowania zwiększa rozdzielczość "w poziomie" a ilość bitów zwiększa rozdzielczość "w pionie". Żaden z tych parametrów nie wpływa na poziom maksymalny, którym jest w dBFS zero.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat jest dość prosty.

Konwersja cyfry na analog tradycyjnie składa się 2 kroków. Kod cyfrowy jest zamieniany na napięcie w przetworniku D/A to pierwszy krok. Następnie sygnał przechodzi przez filtr, nie bez powodu zwany on jest rekonstrukcyjnym. Wypełnia on "dziury" między próbkami odtwarzając piki - obrazowo temat upraszczając . W tradycyjnym podejściu nie ma problemu "Intersample Overs". Przykładowo zobaczcie sobie ton 11khz jak będzie on wyglądał po przetworniku a jak po filtrze.

Niemniej jednak takiego podejścia się nie stosuje bo jest nie praktyczne ze względu na wymagania stawiane  analogowemu filtrowi. Praktycznie od początku CD filtracje przenosi się na stronę cyfrową. I tutaj mamy problem bo operujemy kodem któremu przypisaliśmy jakiś max poziom którego nie da się przekroczyć a trzeba 🙂 Filtr cyfrowy robi dokładanie to samo co analogowy , wypełnia luki między próbkami. Tylko jeśli na wejściu takiego filtra damy sygnał który wykorzystuje już cały zakres naszego kodu (filtr cyfrowy to dodawanie i mnożenie) to na wyjściu siłą rzeczy nic po za to nie otrzymamy. Filtr przytnie nam wszystko do max wartości i tyle.

Zupełnie tak samo jak przesterowany wzmacniacz . 0dBfs w świecie cyfrowym reprezentuje napięcie zasilania ze świata analogowego - nie przekroczymy go 🙂

Musimy wejściowy sygnał przyciszyć przed filtrem - zrobić miejsce w kodzie na wartości szczytowe . Tylko mało kto o tym pamięta . To jest przyczyna problemu  "Intersample Overs". Wadliwa realizacja filtru cyfrowego w większości przetworników C/A.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"We designed our valve (tube) amplifier, manufactured it, and put it on the market, and never actually listened to it. In fact, the same applies to the 303 and the 405" - Peter Walker - Quad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, raven1985 napisał:

Musimy wejściowy sygnał przyciszyć przed filtrem - zrobić miejsce w kodzie na wartości szczytowe . Tylko mało kto o tym pamięta . To jest przyczyna problemu  "Intersample Overs". Wadliwa realizacja filtru cyfrowego w większości przetworników C/A.

Można obniżyć poziom przed albo za filtrem, coraz więcej producentów o tym pamięta, może poza "audiofilskimi" przetwornikami. Wadliwa jest nie realizacja filtru cyfrowego, tylko struktura wzmocnienia. Największym jednak problemem jest to, że nikomu się nie broni stosować do standardu, za to ci, którzy się stosują (np. serwisy streamingowe) są za to jeb... 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, raven1985 napisał:

Zupełnie tak samo jak przesterowany wzmacniacz . 0dBfs w świecie cyfrowym reprezentuje napięcie zasilania ze świata analogowego - nie przekroczymy go 🙂

No właśnie o to mi chodziło. Bardzo trafna analogia 👍

17 minut temu, przemak napisał:

Nie bardzo rozumiem, ale chyba chodzi o to, że częstotliwość próbkowania i głębokość bitowa to jest rozdzielczość. Częstotliwość próbkowania zwiększa rozdzielczość "w poziomie" a ilość bitów zwiększa rozdzielczość "w pionie". Żaden z tych parametrów nie wpływa na poziom maksymalny, którym jest w dBFS zero.

No tak to działa jak opisałeś w pierwszych dwóch zdaniach tylko głębokość bitowa bardziej do mnie trafia raczej jako "rozdzielczość" bitowa (gra słów), a ta wynika wprost z tzw. dynamiki czy pokrewnych poziomów S/N. 

Dla przykładu dynamika zapisu CD 96dB to 16bit (rozdzielczość bitowa). Wzmacniacz z dynamiką 80 dB ma rozdzielczość bitową (80/6,02) 13 bit, a 120 dB (120/6,02) 20 bit itd.

 Czyli jeżeli z dynamiki coś (rozdzielczość) wynika to również ma wpływ na poziom O dBFS. Dobrze myślę czy coś przekombinowałem? 😉 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, MariuszZ. napisał:

Czyli jeżeli z dynamiki coś (rozdzielczość) wynika to również ma wpływ na poziom O dBFS. Dobrze myślę czy coś przekombinowałem? 😉 

Nie, jeżeli mówimy o arytmetyce stałoprzecinkowej (czyli  przetwornikach DA) to głębokość bitowa zwiększa rozdzielczość, dynamikę, zmniejsza szumy kwantyzacji czy jak tam, 0 dBFS jest maksymalnym poziomem. W zmiennoprzecinkowych plikach i arytmetyce 0dBFS jest poziomem odniesienia, który można sobie oczywiście dowolnie (prawie) przekraczać w obie strony, ale do przetwornika musi wyjść stały przecinek.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, przemak napisał:

Można obniżyć poziom przed albo za filtrem, coraz więcej producentów o tym pamięta, może poza "audiofilskimi" przetwornikami.

Po filtracji to nas chyba nie urządzi już 🙂 Generalnie przetworniki C/A audio obecnie sprowadzają się do jednego kawałka krzemu więc problem dotyczy nie tylko tych audiofilskich 🙂

I jest generalnie nieco bardziej skomplikowany bo nie tylko trzeba zostawić miejsce na piki sygnału ale też na dzwonienie filtra. Tylko producent czipu wie jaki filtr zastosował i ile dzwoni i tylko on wie o ile trzeba przyciszyć. Więc jeśli tego nie zrobił to wina raczej lezy po jego stronie 🙂 We współczesnych przetwornikach zresztą nie tylko filtr może się przesterować bo sztuczek DSP jest tam cała masa 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"We designed our valve (tube) amplifier, manufactured it, and put it on the market, and never actually listened to it. In fact, the same applies to the 303 and the 405" - Peter Walker - Quad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, raven1985 napisał:

Po filtracji to nas chyba nie urządzi już 🙂

Dlaczego, jakieś przeciwwskazania? Era stałoprzecinkowych DSP Motoroli to jakby ubiegłe stulecie (prawie) 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ASR w klasie przetworników pojawił się dziś nowy techniczny rekordzista, Oczywiście w skali pomiarów ASR:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Rekordowy pomiar samego przetwornika jak i zasilającego go zasilacza impulsowego.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Lech36 napisał:

Na ASR

Oni tam tylko chińszczyznę testują czy te "niechińskie" tak słabo wypadają w pomiarach, że się do top 20 nie kwalifikują?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, szpakowski napisał:

Oni tam tylko chińszczyznę testują czy te "niechińskie" tak słabo wypadają w pomiarach, że się do top 20 nie kwalifikują?

Testują głównie to co dostarczą im czytelnicy, choć czasem firmy też coś do pomierzenia dostarczają, DIY-kowe dzieła też testują jak zauważyłem, niedawno prowadzący (Amir) mierzył jakieś prototypy monitorów firmowych (wyglądały jak DIY) i to chyba ze dwa albo trzy razy ze względu na poprawki. Możliwe że młode firmy w ten sposób chcą przetestować jakość swojego wyrobu zanim zaczną go szerzej oferować. Unika się w ten sposób wpadek wizerunkowych. Trzeba po prostu urządzenie tam wysłać, po testach urządzenie wraca do użytkownika, chyba że ten zadecyduje inaczej. Pewnie koszty przesyłki zwrotnej trzeba pokryć. Najlepiej skontaktować się z prowadzącym ten portal albo poszukać jakiegoś regulaminu dotyczącego dostarczania sprzętu do pomiarów, możliwe że taki gdzieś jest. Szkoda że to w USA, ale co szkodzi żeby taki portal powstał np. w Polsce? W całej Europie i pewnie na świecie jest chyba dużo niezależnych firm pomiarowych, np. w Rosji jest portal Hi-FiCompass w Italii diBirama, itd, to może w Polsce też coś powinno powstać pod patronatem AS.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Lech36 napisał:

Szkoda że to w USA, ale co szkodzi żeby taki portal powstał np. w Polsce? W całej Europie i pewnie na świecie jest chyba dużo niezależnych firm pomiarowych, np. w Rosji jest portal Hi-FiCompass w Italii diBirama, itd, to może w Polsce też coś powinno powstać pod patronatem AS.

Pomiarowcy wszystkich krajów łączcie się ...

46 minut temu, Lech36 napisał:

Szkoda że to w USA

Niby w USA ... a sama chińszczyzna ... Chyba, że to sposób na promocję chińskich towarów ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, przemak napisał:

Dlaczego, jakieś przeciwwskazania? Era stałoprzecinkowych DSP Motoroli to jakby ubiegłe stulecie (prawie) 😉

Ja tam DSP56k lubię 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"We designed our valve (tube) amplifier, manufactured it, and put it on the market, and never actually listened to it. In fact, the same applies to the 303 and the 405" - Peter Walker - Quad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Lech36 napisał:

...może w Polsce też coś powinno powstać pod patronatem AS.

Obawiam się, że wyniki pomiarów stanęły by w sprzeczności do publikowanych na AS artykułów i trzeba by je potraktować ochroną przed trolingiem antyaudiofilskim.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Daphile, Onkyo A-5VL, B&W 606+ASW608 i gra muzyka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, szpakowski napisał:

Niby w USA ... a sama chińszczyzna ... Chyba, że to sposób na promocję chińskich towarów ...

Właśnie, nie ma nic polskiego. Może trzeba to uzupełnić?
Zaglądałeś do spisu testów? Na pewno znajdziesz tam inne niż chińskie wyroby, jest tego ogromna ilość. Ostatnio testowali monitory f-my Genelec a to chyba nie jest chińska firma, choć w dzisiejszych czasach przy takiej dominacji chińskich producentów niczego nie można być pewnym, nawet Volvo jest już chińskie, choć oczywiście fabryki w Europie też działają. Świat przejmują pod względem produkcji przemysłowej Chiny.   

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, szpakowski napisał:

Niby w USA ... a sama chińszczyzna ... Chyba, że to sposób na promocję chińskich towarów ...

No nie sama chińszczyzna. Zobacz na index.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy elektrycznie i jak się różni sygnał tego nie wiem, ale na słuch jest wiele różnic.

1. Jedna wersja kompresji

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

2. Inna wersja kompresji

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xetras

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, xetras napisał:

Czy elektrycznie i jak się różni sygnał tego nie wiem, ale na słuch jest wiele różnic.

Też się różni. Najsamprzód, to odczuwalna głośność w drugim kawałku jest o ok 1.3 dB wyższa. Do tego nie trzeba nawet specjalnych narzędzi, po kliknięciu prawym przyciskiem myszy i wybraniu "Stats for nerds" youtube sam powie:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Co ciekawe, obie wersje mają podobny RMS:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Spektrum (pierwsze 3.5 minuty) wydaje mi się w miarę odzwierciedla słyszane różnice:
spectrum.thumb.png.dfe5323645125e048aab2dfbc4e58c06.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez danadam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za udostępnione pomiary.

Mi lepiej brzmi wersja 1 - więcej się dzieje (inaczej - słuch wyłapuje więcej w pierwszej wersji).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.06.2021 o 14:41, Lech36 napisał:

Na ASR w klasie przetworników pojawił się dziś nowy techniczny rekordzista, Oczywiście w skali pomiarów ASR:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Rekordowy pomiar samego przetwornika jak i zasilającego go zasilacza impulsowego.

 

Zmiana chipa z Akm na Sabre. Niby nie widać tego w pomiarach a Akm mi się prawie zawsze podoba a Sabre jeszcze nigdy.... Np Smsl 300mk2 i tani 10mk2 które grały ok vs 500 który grał wyczuwalnie bardziej technicznie i sycząco 🙄

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, marcinmarcin napisał:

Zmiana chipa z Akm na Sabre.

Zgadza się, to zdaje się efekt jakiegoś pożaru w fabryce produkującej AKM-y, ale nowy rekord pomiarowy na Sabre jest faktem 😉. Ciekawostką jest ekstremalna czystość zasilania impulsowego wykazana w tych pomiarach. To taka uwaga skierowana do krytykantów tego rodzaju zasilania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 wersje utworu z płyty E = mc2 Marka Bilińskiego podałem, bo przy starannej kompresji różnica jest niewielka przy porównaniu do jakości odtwarzania z płyty.  Było to demonstrowane na kilku spotkaniach audiofilskich, no to przypomniałem, bo nagrania skompresowane to ceniona obecnie wygoda .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

(Filmik linkowany w innym wątku przez @slawek.xm pozwolę sobie skomentować tutaj.)

1. Typ używa kable jako anteny.

2. Nikt nie twierdzi, że na lepszej antenie radio nie będzie odbierać lepiej.

3. Ale kabel użyty jako kabel nadal może zbierać dziadostwo jak antena.

4. Tylko czy zbierze na tyle dziadostwa, że będzie to słyszalne?

5. A nawet jeśli to dziadostwo będzie słyszalne, to jako zakłócenia obok muzyki (trzaski, szumy, buczenie), czy jako audiofilskie cechy muzyki (plankton, czarne tło)?

No ale załóżmy, że jest słyszalne. Trzeba więc zastanowić się, jaka jest funkcja kabla w systemie.

6. Otóż kabel nie jest aktywnym elementem systemu i nie bierze udziału w przekształceniu bitów i landów z CD, na muzykę wydobywającą się z kolumn. Jedyną fynkcją kabla jest przesłanie sygnału pomiędzy połączonymi nim elementami.

7. Idealny kabel przesyła sygnał bez zniekształceń.

8. Jakakolwiek zmiana sygnału przez kabel musi być uznana za pogorszenie sygnału.

9. Oczywiście każdy kabel zniekształca sygnał, ale ucho też nie jest idealne. Datego jeśli zniekształcenia są zbyt małe by je usłyszeć, to kabel można uznać zaidealny.

10. Jeśli więc dwa kable inaczej grają, to conajmniej jeden z nich zniekształca sygnał.

11. Osobiście nie trafiłem na dwa różnie grające kable, ale gdybym trafił, to nie delektowałbym się zmianą a raczej szukał w systemie usterki (np. zakłóceń od kabli kłębiących się za szafką RTV).

12. Koniec końców typ nie tylko nic nie wyjaśnił, a pokazał rzecz oczywistą.

13. Nie przeskoczy też ponad błędne, bo sprzeczne z funkcją w systemie, traktowanie kabla jako elementu modyfikującego dźwięk.

14. Nie przeczę, że u kogoś kable grają, ale cieszę się, że nie u mnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Daphile, Onkyo A-5VL, B&W 606+ASW608 i gra muzyka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   3 użytkowników

    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 12

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.