Skocz do zawartości
IGNORED

Audio mity


biniek

Rekomendowane odpowiedzi

Jakość dźwięku zaczyna się od realizacji nagrania, więc od tego miejsca trzeba zacząć mierzyć.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, szymon1977 napisał:

No bo w nagraniach studyjnych chyba go nie ma?

W studio instrumenty klasyczne nagrywa się na kilka mikrofonów. Bywa tak że dwa oddzielne ustawione są z tyłu  w znacznej odległości, czyli można powiedzieć nagrywają sam pogłos. Potem w miksie się to wszystko koryguje, a jeśli efekt jest nie zadowalający dodaje się efekty. Instrumenty elektryczne przeważnie nagrywa się w linie i też z jednym, dwoma mikrofonami.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Zwykły Drut napisał:

Nie rozmawiamy o Twoich kolumnach ani o moich i nie za bardzo rozumiem o czym tak chcesz się wypowiedzieć. Wbrew pozorom jakość dźwięku da się dość mocno obiektywizować od strony technicznej. Na końcu oczywiście trzeba słuchać. Tyle, że jak poruszamy się jedynie w argumentacji "wielkości","spójności", "realności" to obiektywne to nie jest. Mózg płata figle - podobno są projektanci zestawów głośnikowych co na wszelki wypadek do odsłuchów przystępują dopiero po rzetelnym studium pomiarów i strojenia co by nie popaść w pułapkę "podobania się".

 

Przecież cały pic polega na odbiorze bo jestesmy odbiorcami, nie masz pojęcia na jakich przetwornikach słuchał realizator i z jaką charakterystyką bo przecież nie liniową, Nie jesteś testerem albo konstruktorem kolumn, nie tworzysz nagrać to nie potrzebujesz pomieszczenia bezechowego, chyba ze chcesz skopiować co on słyszał to zapytaj na jakim systemie słuchał i w komorze bezechowej będziesz wiedział, wtedy bedziesz mógł nanieść poprawki, ale jak nie jesteś realizator to po ... ci to ?

Teraz wyobraź sobie mały system i duży w tym samym pomieszczeniu bezechowym, zagrają różnie
Tuataj nawet jeden "realizator" sie wypowiadał ze nagrania w studio powinno sie zlikwidować
 

Echhh. może gdybym nie testował różnych opcji to bym nie dyskutował, nie słyszał np. aktywnych korekcji itd.
Ja pozostaje przy swoim ty swoim

Milego

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wróciłem do wersji podbicia ( w sensie nie ingerować przesadnie w charakterystykę) ale z redukcja pogłosu
To nie takie proste
 
 

To jest proste.
Nie ma redukcji poglosu bez redukcji pdbicia
Zarowno poglos jak i podbicia to efekt odbic. Jak wyeliminujesz/zredukujesz odbicia, to wyeliminujesz/zredukujesz zarowno poglos jak i podbicia!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, jurek1 napisał:

W studio instrumenty klasyczne nagrywa się na kilka mikrofonów. Bywa tak że dwa oddzielne ustawione są z tyłu  w znacznej odległości, czyli można powiedzieć nagrywają sam pogłos. Potem w miksie się to wszystko koryguje, a jeśli efekt jest nie zadowalający dodaje się efekty.

Aczkolwiek nie zawsze. Firma Denon realizowała nagrania klasyki jednym stereofonicznym mikrofonem pojemnościowym (Denon one point recording) i te nagrania brzmią świetnie. Mam kilkanaście takich płyt. Polecam. 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, xajas napisał:


To jest proste.
Nie ma redukcji poglosu bez redukcji pdbicia

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Zarowno poglos jak i podbicia to efekt odbic. Jak wyeliminujesz/zredukujesz odbicia, to wyeliminujesz/zredukujesz podbicia i poglos.

Trochę podbicie tez ruszyło, nie da sie precyzyjnie korygowac, mam nawet ciągle jeden Helmholtz zatkany bo wciąga bas i odczuwam nawet na średnicy ubytek dociążenia, kompromisy
Ostatnio testowalem dyfuzory i tak namieszały ze głębia prawie zanikła, za duza bezpośredniość nastąpiła, w rożnych miejscach testowałem i juz nie moge więcej z ustrojami przesadzać

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, McGyver napisał:

Aczkolwiek nie zawsze

I też nic takiego nie pisałem 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minutes ago, McGyver said:

Aczkolwiek nie zawsze. Firma Denon realizowała nagrania klasyki jednym stereofonicznym mikrofonem pojemnościowym (Denon one point recording) i te nagrania brzmią świetnie.

Co prawda nie klasyka, ale SoundLiaison ma serię "One Mic":

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Blekota napisał:

Zgadza się. Stoi mikrofon na środku sali koncertowej i zapisuje wszystko na płycie. Oczywiście z pogłosem 😉

No tak 😉

4 godziny temu, slawek.xm napisał:

myslisz, ze mozna miec nadzieję ,że żart zostanie zrozumiany? 🙂

Tym razem się udało.

4 godziny temu, Blekota napisał:

Dlatego nie wacham się tak żartować, bo Szymon jest w porządku jeśli chodzi o zwady. Nie nadyma się jak niektórzy 👍🏻

Za to daję po pysku, gdy ktoś pyskuje 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Daphile, Onkyo A-5VL, B&W 606+ASW608 i gra muzyka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, szymon1977 napisał:

Za to daję po pysku, gdy ktoś pyskuje 😉

I szczerze Ci powiem, że nawet tęsknię czasami za taką ręczną argumentacją. Nie za jakimiś stadionowymi burdami, ale taki liść z kolegami przy piwie. Jak śpiewał Grzegorz Markowski. „Ktoś dostał w nos, to popłakał się ktoś, coś działo się …” Aż sobie tego zaraz posłucham. To jest naprawdę świetna refleksja, która przypomina czasy młodości. A najbardziej zapamiętanym przeżyciem jest „I poznałem co to seks” 🤓

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Blekota napisał:

I szczerze Ci powiem, że nawet tęsknię czasami za taką ręczną argumentacją.

Niestety w internecie dać w pysk można tylko wirtualnie, stąd i pyskaczami po forach obrodziło.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Daphile, Onkyo A-5VL, B&W 606+ASW608 i gra muzyka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest ciekawa propozycja dla wszystkich traktujacych audio, akustyki i psychoakustyki,… powaznie.

Jest taka organizacja AES (Audio Engineering Society). Ta organizacja zrzesza expertow, naukowcow, profesjonalistow i fanatykow Audio z calego swiata. Ci experci publikuja wiele ciekawych informacji (dysertacje, ksiazki, analizy,…), ktore sa udostepniane jako pdf i moga byc dostarczane przez Mail w formie abonamentu. ...



i znowu ciekawa publikacja, tym razem o lokalizacji zrodel pozornych w plaszczyznie pionowej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) IMG_2141.thumb.png.e47bff9a82b051d3df37ef8d64c7b744.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, xajas napisał:

o lokalizacji zrodel pozornych

A może lepsze są ćwiczenia praktyczne - coś sobie nagrać i odtworzyć na sprzęcie, porównać z realem.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To jest próbka z lasu...powinna być ogromna przestrzeń.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy kable cyfrowe wpływają na brzmienie? W jednym z wątków na dowód, że tak podlinkowano artykuł i wykres 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

dz03NDImaD0zODc=_src_2258-6390r.jpg

I tak sobie myślę:

1. Do porównania użyto kabla analogowego, a więc niezgodnego z normami. W zasadzie możemy założyć, że wprowadzi on tak duże zniekształcenia do sygnału, że będę słyszalne.

2. Kabel ma 30m długości... jak na mój gust to w hifi stosuje się raczej 30cm.

3. Użyto porównania do kabla analogowego. I faktycznie, w kablu analogowym sygnał "bezpośrednio" przekłada się na ruchy membrany głośnika, i tak duża zmiana słuszalna byłaby jako "dwukrotna" zmiana głośności.

4. Ale w kablu cyfrowym nie jest przesyłany sygnał! Po kolei:

- w konwerterze AD sygnał zostaje opisany danymi liczbowymi,

- dane zostają przeliczone na zera i jedynki,

- zera i jedynki zostają przesłane kablem cyfrowym,

- w konwerterze DA zera i jedynki zostają przeliczone na dane liczbowe,

- na podstawie danych liczbowych zostaje utworzony nowy sygnał, identyczny z pierwotnym.

5. Stąd wniosek prosty: jeśli do konwertera AD dotrze taki sam ciąg zer i jedynek, to utworzony sygnał też będzie taki sam.

6. Zera i jedynki są zakodowane w kablu cyfrowym jako przejścia pomiędzy + i - lub utrzymywanie stanu w odpowiednim momencie.

7. W obu testowanych kablach przejścia pomiędzy + i - następują w tym samym momencie.

8. Zostaje zmniejszona siła sygnału z 2V do 1V, ale minimum to 0,2V.

9. Doświadczenie pokazało, że pomimo użycia kabla niespełniającego norm o kuriozalnej dla hifi długości 30m, nie udało się wymusić jakiejkolwiek zmiany brzmienia.

10. Gdzie popełniłem błąd (proszę nie traktować celowych uproszczeń jako błędy)?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Daphile, Onkyo A-5VL, B&W 606+ASW608 i gra muzyka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, szymon1977 napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zamiast snuć teoretyczne rozważania nie podparte żadnymi przebiegami z rzeczywistego pomiaru tylko rysunkami poglądowymi lepiej przeprowadzić pomiar parametrów na wyjściu analogowym jakiegoś przetwornika DA, np. z tych rekordowych pomierzonych ostatnio na ASR. Będzie mniej opowieści z "mchu i paproci" co może się zdeformować na wyjściu po przekształceniu tego "odkształconego" sygnału cyfrowego po jego przywróceniu do sygnału audio za przetwornikiem. Być może że na ASR już były takie badania zrobione. Nawet "Reduktor szumu" zrobił pokaz "dziwnych" połączeń S/PDIF kablem np. od lampki nocnej i nie wykryto na wyjściu analogowym przetwornika żadnych zmian choć pomiary "Reduktora Szumu" nie były tak precyzyjne jak te na ASR. Przypominam że odbiorniki S/PDIF tolerują bardzo duży zakres amplitudy analogowej sygnału cyfrowego bez wpływu na parametry sygnału analogowego za przetwornikiem DA. Np. w DCX-e wejście S/PDIF-AES/EBU dopuszcza amplitudy analogowe sygnału cyfrowego od chyba 0,3-10Vpp bez wpływu na parametry sygnału na wyjściu analogowym przetwornika. Również tolerują spory spory zakres jittera. Może przy dużych długościach połączeń takich jak opisywane w w/w artykule będzie inaczej, ale w domowych połączeniach jest to bez znaczenia.   

14 godzin temu, szymon1977 napisał:

5. Stąd wniosek prosty: jeśli do konwertera AD dotrze taki sam ciąg zer i jedynek, to utworzony sygnał też będzie taki sam.

Dokładnie, ale są tacy co w to nie wierzą 😉 

16 godzin temu, J.Jerry napisał:

A może lepsze są ćwiczenia praktyczne - coś sobie nagrać i odtworzyć na sprzęcie, porównać z realem.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To jest próbka z lasu...powinna być ogromna przestrzeń.

Na głośnikach w moim monitorze komputerowym rzeczywiście jest ogromna przestrzeń z tego nagrania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Lech36 napisał:

Np. w DCX-e wejście S/PDIF-AES/EBU dopuszcza amplitudy analogowe sygnału cyfrowego od chyba 0,3-10Vpp bez wpływu na parametry sygnału na wyjściu analogowym przetwornika.

Wg. cytowanego tekstu minimum to 0,2V, a tu nawet po zastosowaniu niezgodnego z normami kabla o kuriozalnej długości 30m jest 1V.

31 minut temu, Lech36 napisał:

Również tolerują spory spory zakres jittera.

Na rysunku przejście z + do - jest dokładnie w tym samym czasie na obu kablach. Czy dobrze  kojarzę, że "zera i jedynki" odczytywane są właśnie z przejścia (lub nie) pomiędzy + i -?

31 minut temu, Lech36 napisał:

Dokładnie, ale są tacy co w to nie wierzą 😉

Koronny argument audiofila to kompletny brak zrozumienia tematu, oraz błędne porównania typu "w kablu to jak w rurze z wodą". Ja jestem laikiem, a i tak w tym artykule wiele mi nie pasuje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Daphile, Onkyo A-5VL, B&W 606+ASW608 i gra muzyka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, szymon1977 napisał:

Wg. cytowanego tekstu minimum to 0,2V,

To zależy od odbiornika S/PDIF, np. w DEQ jest odbiornik o zakresie 0,2-5Vpp.

12 minut temu, szymon1977 napisał:

Koronny argument audiofila to kompletny brak zrozumienia tematu

To akurat normalne, jesteśmy przyzwyczajeni do domeny analogowej gdzie zmiana napięcia sygnału powoduje np. zmianę głośności a domenie cyfrowej zmiana analogowego napięcia sygnału cyfrowego nie powoduje zmiany głośności za przetwornikiem DA. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie teoretycy od parametrow - zadajcie sobie trud i wypożyczcie do testow dwa DACe o wybornych parametrach technicznych CHORD QUTEST oraz TOPPING D90 i porownajcie ich brzmienie. Dla swietego spokoju zadbajcie o wyrownanie poziomu, choc jak praktyka pokazuje roznica w brzmieniu jest tak zasadnicza, ze poziom oddluchu nie wplywa na postrzeganie tej roznicy. A potem zamiast tracic czas na pisanie na tym forum zatrudnijcie sie do jakiejs pracy i kupcie sobie porzadny sprzet, bo te wasze wnioski oparte o analize parametrow technicznych i posiadany sprzet budzetowy lub DIY sa o kant doopy potluc. 

TUX

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, TUX napisał:

Panowie teoretycy od parametrow - zadajcie sobie trud i wypożyczcie do testow dwa DACe o wybornych parametrach technicznych CHORD QUTEST oraz TOPPING D90 i porownajcie ich brzmienie. Dla swietego spokoju zadbajcie o wyrownanie poziomu, choc jak praktyka pokazuje roznica w brzmieniu jest tak zasadnicza, ze poziom oddluchu nie wplywa na postrzeganie tej roznicy. A potem zamiast tracic czas na pisanie na tym forum zatrudnijcie sie do jakiejs pracy i kupcie sobie porzadny sprzet, bo te wasze wnioski oparte o analize parametrow technicznych i posiadany sprzet budzetowy lub DIY sa o kant doopy potluc. 

Amen. 

Dasz człowiekowi dowód, że rodzaj kabla wpływa na sygnał cyfrowy - a ten dalej swoje. 

Zrobił się wątek dla pieniaczy leczących kompleksy i zamieniających własne ułomności w krucjatę / zadufanych w sobie i w swojej nieomylności storozumów *

* niepotrzebne skreślić.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeżeli oszczędzasz na coś przez pięć lat, to znaczy, że Cię na to nie stać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, TUX napisał:

Panowie teoretycy od parametrow - zadajcie sobie trud i wypożyczcie do testow dwa DACe o wybornych parametrach technicznych CHORD QUTEST oraz TOPPING D90 i porownajcie ich brzmienie. Dla swietego spokoju zadbajcie o wyrownanie poziomu, choc jak praktyka pokazuje roznica w brzmieniu jest tak zasadnicza, ze poziom oddluchu nie wplywa na postrzeganie tej roznicy. A potem zamiast tracic czas na pisanie na tym forum zatrudnijcie sie do jakiejs pracy i kupcie sobie porzadny sprzet, bo te wasze wnioski oparte o analize parametrow technicznych i posiadany sprzet budzetowy lub DIY sa o kant doopy potluc. 

TUX

Wykonałem ostatnio przetwornik na starej kości TDA1541 w trybie NOS z lampowym wyjściem analogowym. Do porównań miałem posiadaną od dłuższego czasu Wadie DI 122. Cóż.. różnicy w przekazie nie da się nie zauważyć, diametralnie inny przekaz. Robiłem pomiary w REW przy użyciu pliku kalibracyjnego. Na papierze różnice były subtelne, ale uszy nie kłamią 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo dla Lecha jak na wejściu DACa będzie Zenek i na wyjściu Zenek a nie np. Whitney Houston tzn. ze zmian nie ma 

Kabel do kolumn daje zmiany słyszalne ale na ASR jeszcze do tego nie doszli ani nie potrafią zmierzyć, na tej podstawie ci co słyszą powinni sobie wmówić ze to zjawisko paranormalne 

Lechu wyrzuć D klase a usłyszysz

Godzinę temu, Lech36 napisał:

 

To akurat normalne, jesteśmy przyzwyczajeni do domeny analogowej gdzie zmiana napięcia sygnału powoduje np. zmianę głośności ................

A jak sie zmienia napięcie przez taki kabel do kolumn to zmienia się głośność, a wtedy balans tonalny sekcji basowej względem wysokich może się tez zmienić, tak czy nie ? Zadaj pytanie tym na ASR, albo nie bo jeszcze im sie Trollandia zawali

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, .:Gerard:. napisał:

Lechu wyrzuć D klase a usłyszysz

Mam system a nawet dwa w których nie ma klasy D, tak że musiał byś napisać co usłyszę a czego nie usłyszę, może Tobie uwierzę, ale nie na pewno. 

6 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Kabel do kolumn daje zmiany słyszalne ale na ASR jeszcze do tego nie doszli ani nie potrafią zmierzyć, na tej podstawie ci co słyszą powinni sobie wmówić ze to zjawisko paranormalne 

A dopuszczasz myśl że to nie ten kabel daje słyszalne zmiany?

8 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Bo dla Lecha jak na wejściu DACa będzie Zenek i na wyjściu Zenek a nie np. Whitney Houston tzn. ze zmian nie ma 

W. Houston od Zenka odróżnię natychmiast, nawet z radia za 10 zł. Popelinę Zenka poznać już po pierwszych taktach, nie potrzeba do tego wyczynowego sprzętu 😉. Poza tym na wejściu DAC jest sygnał cyfrowy a nie Zenek, Zenek jest zakodowany 😉. Zenek pojawia się dopiero po DAC-u.

27 minut temu, TUX napisał:

Dla swietego spokoju zadbajcie o wyrownanie poziomu, choc jak praktyka pokazuje roznica w brzmieniu jest tak zasadnicza, ze poziom oddluchu nie wplywa na postrzeganie tej roznicy.

Jeżeli wykryłeś różnicę po wyrównaniu poziomów to pozostaje tylko decyzja który wybrać, przecież to proste jak konstrukcja cepa 😉.

29 minut temu, TUX napisał:

bo te wasze wnioski oparte o analize parametrow technicznych i posiadany sprzet budzetowy lub DIY sa o kant doopy potluc. 

A ja myślę że to Wasze wnioski są o "kant doopy potluc" i jakość sprzętu nie ma na to żadnego wpływu mimo że zaklinacie że Wasz jest najlepszy na świecie, bo przecież każdy z Was taki ma, nieprawdaż? 

19 minut temu, jurek1 napisał:

Na papierze różnice były subtelne, ale uszy nie kłamią 

Jesteś pewien że uszy nie kłamią? 😉 

21 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Zadaj pytanie tym na ASR

Z ASR korzystam tylko pasywnie. Czytam, nic nie piszę bo i nie ma co pisać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, .:Gerard:. napisał:

A jak sie zmienia napięcie przez taki kabel do kolumn to zmienia się głośność, a wtedy balans tonalny sekcji basowej względem wysokich może się tez zmienić, tak czy nie ?

Obiektywnie - nie, ale nasz mózg skompensuje co trzeba... i każe napisać, że wpływa na brzmienie 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Lech36 napisał:

Jesteś pewien że uszy nie kłamią? 😉 

42 minuty temu, .:Gerard:. napisał:

Jestem. Od 16-tego roku życia gram, przewaliłem całą masę sprzętu zarówno estradowego, poprzez różnej maści wzmacniacze gitarowe, po sprzęt audio do zastosowań domowych. Wykonałem wiele miksów, misterów, wystarczającą ilość nagrań dla ludzi, i zdecydowanie wiekszą ilość nagrań dla siebie. One były różne i miałem na nie wpływ. Sprzęt audio do zastosowań domowych różni się sygnaturą dźwięku. Ta sygnatura jest wprowadzana celowo, żeby ludzie mieli w czym wybierać. Ja jestem w stanie przy użyciu własnego aparatu słuchowego te różnice wychwycić 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jurek1 napisał:

Sprzęt audio do zastosowań domowych różni się sygnaturą dźwięku. Ta sygnatura jest wprowadzana celowo, żeby ludzie mieli w czym wybierać.

Nikt nigdy nie negował że sprzęt może się między sobą różnić, ale jak czyta się na jakiej podstawie audiofile wykrywają te różnice i jak łatwo przypisują wykryte różnice sprzętowi i najlepiej temu co jest pod ręką to ręce opadają. Nic więcej 😉. Potem przychodzi czas na wykazanie się publiczne i kończy się tak jak w słynnym teście w Wielkopolsce. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, że tylko jedna próba wystarczyła żebyś uwierzył.

 

18 godzin temu, szymon1977 napisał:

1. Do porównania użyto kabla analogowego, a więc niezgodnego z normami. W zasadzie możemy założyć, że wprowadzi on tak duże zniekształcenia do sygnału, że będę słyszalne.

Kiedyś zrobiłem "kabel" do spdif długości 10 cm i tak mogłem go "ustawić" że przestawało w pewnym momencie działać i to bez lutowania dodatkowych RLC. Zmian w jakości już nie pamiętam...mogło coś być, skoro nadal tego "kabla" potem używałem.

Zamiast próbować to rozgryźć na papierze lepiej wziąć kabel 75 om i regulować RLC...wtedy może szybciej się dowiesz jaka jest tolerancja i jak to wpływa na jakość transmisji, czy dźwięku analogowego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, TUX napisał:

...dwa DACe o wybornych parametrach technicznych CHORD QUTEST oraz TOPPING D90 i porownajcie ich brzmienie.

Ktoś misał, że dwa DAC-i nie mogą różnić się brzmieniem?

2 godziny temu, jurek1 napisał:

Wykonałem ostatnio przetwornik na starej kości TDA1541 w trybie NOS z lampowym wyjściem analogowym.

Czasem nawet muszą.

-----

2 godziny temu, Franz-007 napisał:

Dasz człowiekowi dowód, że rodzaj kabla wpływa na sygnał cyfrowy...

Nikt nie przeczył, że nie wpływa, tylko jak się okazuje, nie skutkuje to zmianą brzmienia. Bo o ile kablem analogowym płynie bezpośrednio muzyka, to kablem cyfrowym dane opisującę te muzykę, a muzyka jest tworzona w DAC. Ten sam DAC i te same dane, to i muzyka z niego ta sama wypłynie.

2 godziny temu, Franz-007 napisał:

Zrobił się wątek dla...

Spójrz na swój wkład w dyskusję i przeczytaj to jeszcze raz:

2 godziny temu, Franz-007 napisał:

...dla pieniaczy leczących kompleksy i zamieniających własne ułomności w krucjatę / zadufanych w sobie i w swojej nieomylności storozumów *

* niepotrzebne skreślić.

-----

Godzinę temu, J.Jerry napisał:

Zamiast próbować to rozgryźć na papierze lepiej wziąć kabel 75 om i regulować RLC...wtedy może szybciej się dowiesz jaka jest tolerancja i jak to wpływa na jakość transmisji, czy dźwięku analogowego.

Jak się wyjdzie poza praktyczną tolerancję współpracujących urządzeń, to faktycznie dziać się może coś dziwnego. Nie wiem co, ale coś może.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Daphile, Onkyo A-5VL, B&W 606+ASW608 i gra muzyka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, szymon1977 napisał:

Nikt nie przeczył, że nie wpływa, tylko jak się okazuje, nie skutkuje to zmianą brzmienia. Bo o ile kablem analogowym płynie bezpośrednio muzyka, to kablem cyfrowym dane opisującę te muzykę, a muzyka jest tworzona w DAC. Ten sam DAC i te same dane, to i muzyka z niego ta sama wypłynie.

Jak widzę trollowanie na tym forum to dla Ciebie sens życia. Dostałeś link do opracowania, ponieważ myślałem, że się czegoś nauczysz. A tymczasem dałem pożywkę trollowi. Zastanawiałem się kiedyś dlaczego jeszcze nie dostałeś wiecznego bana, ale jak widać moderacja to odpowiedzialni ludzie; gdyby to zrobili to straciłbyś sens życia i mógłbyś zrobić sobie krzywdę - więc nie odcinają Cię od tlenu, po co mieć kogoś na sumieniu.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeżeli oszczędzasz na coś przez pięć lat, to znaczy, że Cię na to nie stać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 20

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.