Jump to content
IGNORED

Audio mity


biniek
 Share

Recommended Posts

2 godziny temu, szymon1977 napisał:

No bo w nagraniach studyjnych chyba go nie ma?

W studio instrumenty klasyczne nagrywa się na kilka mikrofonów. Bywa tak że dwa oddzielne ustawione są z tyłu  w znacznej odległości, czyli można powiedzieć nagrywają sam pogłos. Potem w miksie się to wszystko koryguje, a jeśli efekt jest nie zadowalający dodaje się efekty. Instrumenty elektryczne przeważnie nagrywa się w linie i też z jednym, dwoma mikrofonami.

Link to comment
Share on other sites

21 minut temu, Zwykły Drut napisał:

Nie rozmawiamy o Twoich kolumnach ani o moich i nie za bardzo rozumiem o czym tak chcesz się wypowiedzieć. Wbrew pozorom jakość dźwięku da się dość mocno obiektywizować od strony technicznej. Na końcu oczywiście trzeba słuchać. Tyle, że jak poruszamy się jedynie w argumentacji "wielkości","spójności", "realności" to obiektywne to nie jest. Mózg płata figle - podobno są projektanci zestawów głośnikowych co na wszelki wypadek do odsłuchów przystępują dopiero po rzetelnym studium pomiarów i strojenia co by nie popaść w pułapkę "podobania się".

 

Przecież cały pic polega na odbiorze bo jestesmy odbiorcami, nie masz pojęcia na jakich przetwornikach słuchał realizator i z jaką charakterystyką bo przecież nie liniową, Nie jesteś testerem albo konstruktorem kolumn, nie tworzysz nagrać to nie potrzebujesz pomieszczenia bezechowego, chyba ze chcesz skopiować co on słyszał to zapytaj na jakim systemie słuchał i w komorze bezechowej będziesz wiedział, wtedy bedziesz mógł nanieść poprawki, ale jak nie jesteś realizator to po ... ci to ?

Teraz wyobraź sobie mały system i duży w tym samym pomieszczeniu bezechowym, zagrają różnie
Tuataj nawet jeden "realizator" sie wypowiadał ze nagrania w studio powinno sie zlikwidować
 

Echhh. może gdybym nie testował różnych opcji to bym nie dyskutował, nie słyszał np. aktywnych korekcji itd.
Ja pozostaje przy swoim ty swoim

Milego

 

Edited by .:Gerard:.
Link to comment
Share on other sites

wróciłem do wersji podbicia ( w sensie nie ingerować przesadnie w charakterystykę) ale z redukcja pogłosu
To nie takie proste
 
 

To jest proste.
Nie ma redukcji poglosu bez redukcji pdbicia
Zarowno poglos jak i podbicia to efekt odbic. Jak wyeliminujesz/zredukujesz odbicia, to wyeliminujesz/zredukujesz zarowno poglos jak i podbicia!
Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy
5 minut temu, jurek1 napisał:

W studio instrumenty klasyczne nagrywa się na kilka mikrofonów. Bywa tak że dwa oddzielne ustawione są z tyłu  w znacznej odległości, czyli można powiedzieć nagrywają sam pogłos. Potem w miksie się to wszystko koryguje, a jeśli efekt jest nie zadowalający dodaje się efekty.

Aczkolwiek nie zawsze. Firma Denon realizowała nagrania klasyki jednym stereofonicznym mikrofonem pojemnościowym (Denon one point recording) i te nagrania brzmią świetnie. Mam kilkanaście takich płyt. Polecam. 

 

Kontakt na maila w moim profilu.

 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, xajas napisał:


To jest proste.
Nie ma redukcji poglosu bez redukcji pdbicia

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Zarowno poglos jak i podbicia to efekt odbic. Jak wyeliminujesz/zredukujesz odbicia, to wyeliminujesz/zredukujesz podbicia i poglos.

Trochę podbicie tez ruszyło, nie da sie precyzyjnie korygowac, mam nawet ciągle jeden Helmholtz zatkany bo wciąga bas i odczuwam nawet na średnicy ubytek dociążenia, kompromisy
Ostatnio testowalem dyfuzory i tak namieszały ze głębia prawie zanikła, za duza bezpośredniość nastąpiła, w rożnych miejscach testowałem i juz nie moge więcej z ustrojami przesadzać

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, McGyver said:

Aczkolwiek nie zawsze. Firma Denon realizowała nagrania klasyki jednym stereofonicznym mikrofonem pojemnościowym (Denon one point recording) i te nagrania brzmią świetnie.

Co prawda nie klasyka, ale SoundLiaison ma serię "One Mic":

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Blekota napisał:

Zgadza się. Stoi mikrofon na środku sali koncertowej i zapisuje wszystko na płycie. Oczywiście z pogłosem 😉

No tak 😉

4 godziny temu, slawek.xm napisał:

myslisz, ze mozna miec nadzieję ,że żart zostanie zrozumiany? 🙂

Tym razem się udało.

4 godziny temu, Blekota napisał:

Dlatego nie wacham się tak żartować, bo Szymon jest w porządku jeśli chodzi o zwady. Nie nadyma się jak niektórzy 👍🏻

Za to daję po pysku, gdy ktoś pyskuje 😉

Edited by szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, szymon1977 napisał:

Za to daję po pysku, gdy ktoś pyskuje 😉

I szczerze Ci powiem, że nawet tęsknię czasami za taką ręczną argumentacją. Nie za jakimiś stadionowymi burdami, ale taki liść z kolegami przy piwie. Jak śpiewał Grzegorz Markowski. „Ktoś dostał w nos, to popłakał się ktoś, coś działo się …” Aż sobie tego zaraz posłucham. To jest naprawdę świetna refleksja, która przypomina czasy młodości. A najbardziej zapamiętanym przeżyciem jest „I poznałem co to seks” 🤓

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, Blekota napisał:

I szczerze Ci powiem, że nawet tęsknię czasami za taką ręczną argumentacją.

Niestety w internecie dać w pysk można tylko wirtualnie, stąd i pyskaczami po forach obrodziło.

Edited by szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Link to comment
Share on other sites

Tutaj jest ciekawa propozycja dla wszystkich traktujacych audio, akustyki i psychoakustyki,… powaznie.

Jest taka organizacja AES (Audio Engineering Society). Ta organizacja zrzesza expertow, naukowcow, profesjonalistow i fanatykow Audio z calego swiata. Ci experci publikuja wiele ciekawych informacji (dysertacje, ksiazki, analizy,…), ktore sa udostepniane jako pdf i moga byc dostarczane przez Mail w formie abonamentu. ...



i znowu ciekawa publikacja, tym razem o lokalizacji zrodel pozornych w plaszczyznie pionowej

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) IMG_2141.thumb.png.e47bff9a82b051d3df37ef8d64c7b744.png

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, xajas napisał:

o lokalizacji zrodel pozornych

A może lepsze są ćwiczenia praktyczne - coś sobie nagrać i odtworzyć na sprzęcie, porównać z realem.

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To jest próbka z lasu...powinna być ogromna przestrzeń.

Link to comment
Share on other sites

Czy kable cyfrowe wpływają na brzmienie? W jednym z wątków na dowód, że tak podlinkowano artykuł i wykres 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

dz03NDImaD0zODc=_src_2258-6390r.jpg

I tak sobie myślę:

1. Do porównania użyto kabla analogowego, a więc niezgodnego z normami. W zasadzie możemy założyć, że wprowadzi on tak duże zniekształcenia do sygnału, że będę słyszalne.

2. Kabel ma 30m długości... jak na mój gust to w hifi stosuje się raczej 30cm.

3. Użyto porównania do kabla analogowego. I faktycznie, w kablu analogowym sygnał "bezpośrednio" przekłada się na ruchy membrany głośnika, i tak duża zmiana słuszalna byłaby jako "dwukrotna" zmiana głośności.

4. Ale w kablu cyfrowym nie jest przesyłany sygnał! Po kolei:

- w konwerterze AD sygnał zostaje opisany danymi liczbowymi,

- dane zostają przeliczone na zera i jedynki,

- zera i jedynki zostają przesłane kablem cyfrowym,

- w konwerterze DA zera i jedynki zostają przeliczone na dane liczbowe,

- na podstawie danych liczbowych zostaje utworzony nowy sygnał, identyczny z pierwotnym.

5. Stąd wniosek prosty: jeśli do konwertera AD dotrze taki sam ciąg zer i jedynek, to utworzony sygnał też będzie taki sam.

6. Zera i jedynki są zakodowane w kablu cyfrowym jako przejścia pomiędzy + i - lub utrzymywanie stanu w odpowiednim momencie.

7. W obu testowanych kablach przejścia pomiędzy + i - następują w tym samym momencie.

8. Zostaje zmniejszona siła sygnału z 2V do 1V, ale minimum to 0,2V.

9. Doświadczenie pokazało, że pomimo użycia kabla niespełniającego norm o kuriozalnej dla hifi długości 30m, nie udało się wymusić jakiejkolwiek zmiany brzmienia.

10. Gdzie popełniłem błąd (proszę nie traktować celowych uproszczeń jako błędy)?

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.