Skocz do zawartości
IGNORED

SYSTEM AKTYWNY - czy najlepsza droga do dźwięku jak na żywo?


Wuelem

Rekomendowane odpowiedzi

Same wzmacniacze wiadoma sprawa powinny mieć te100% więcej mocy ale na gałce powinno być ograniczenie tylko do50% mocy (taki idioten! bezpiecznik co by kolumn nie zniszczyć)

Po co ograniczenia na gałce ? Ograniczeniem powinien być tylko słuch audiofila. Przecież on najlepiej wyczuwa ile można odkręcić gałkę wzmocnienia. Tak przynajmniej działa to u mnie.

 

Nie mnie poprawiać Behringera to ich byznes; pisałem opinię: w.g. mnie jest jasno i czytelnie po prostu toto nie gra!

Prosiłem o uzasadnienie techniczne bo inaczej to tylko opinia audiofilska bez znacznia. Typowe słowo pisane bez fundamentu głęboko przesiąknięte uprzedzeniami i słabą znajomością tematu.

 

Skoro nie gra szukam gdzie indziej!

 

Może DSP Accuphase ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny kolego, pozwoli kolega że ja dalej używał będę swoich uszu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny kolego, pozwoli kolega że ja dalej używał będę swoich uszu.

Używaj tylko rób to z głową.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co to pouczanie? jestem trochę starszy od kolegi i czasy robienia głupstw myślę że mam za sobą.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem trochę starszy od kolegi i czasy robienia głupstw myślę że mam za sobą.

Na pewno ? :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez wiele lat szukałem najlepszą z możliwych aktywnych zwrotnic i dla tego ich przerobiłem w życiu do około 15.

 

5-6 modeli na bazie cyfrowego DSP, naprz. DBX, Klark Teknik, TC-Electronic

5-6 modeli na bazie opampów jak Krell, DBX, Urei łącznie z Behringerem

3 lampowe i to 2x Luxman A-2003 (dwie różne hardwarowe konfiguracje) oraz Marchand

 

xm26.jpg

 

 

Na podstawie moich doświadczeń jakościowo zwrotnice mogę podzielić na 3 kategorie:

 

- kiepskie > wszystkie DSP były po prostu tragedią w moim audio torze, do dżwiękowo kiepskich moge doliczyć Behringera, który według mojej pamięci dosyć szybko wchodził w przester i ogólnie mocno kompresował dżwięk

 

- przeciętnie (DBX, Urei) aż dobre + (Krell) > praktycznie wszyskie modele zbudowane na opampach kompresują i częsciowo degradują dżwięk, jednak już w mniejszym stopniu od DSP zwrotnic.

 

and winner is...

 

- wyśmienite > lampowe zwrotnice biją na głowe, i to o kilka klas, nawet te najlepsze i najdroższe scalakowe modele. nie kompresują, do każdego pasma można dobrać odpowiednie brzmiące lampy (tfk dla basu, mullard dla środka, philips na górę naprzykład). dopiero lampowe zwrotnice dadzą to coś, dla czego warto poświęcić czas, energie oraz spore wydatki związane z aktywnym systemem.

 

PS: dodaje że identyczne doświadczenie miałem z paremetrycznymi eq, DSP były k nie do akceptacji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez wiele lat szukałem najlepszą z możliwych aktywnych zwrotnic i dla tego ich przerobiłem w życiu do około 15.

Tylko czy "przerobiłeś" je w sposób technicznie prawidłowy ? Bo jak nie to eksperyment był do niczego.

- kiepskie > wszystkie DSP były po prostu tragedią w moim audio torze, do dżwiękowo kiepskich moge doliczyć Behringera, który według mojej pamięci dosyć szybko wchodził w przester i ogólnie mocno kompresował dżwięk

Po tym tekście widać że nie robiłeś eksperymentów prawidłowo technicznie.

- wyśmienite > lampowe zwrotnice biją na głowe, i to o kilka klas, nawet te najlepsze i najdroższe scalakowe modele. nie kompresują, do każdego pasma można dobrać odpowiednie brzmiące lampy (tfk dla basu, mullard dla środka, philips na górę naprzykład). dopiero lampowe zwrotnice dadzą to coś, dla czego warto poświęcić czas, energie oraz spore wydatki związane z aktywnym systemem.

Typowy tekst audiofilski bez podstaw.

PS: dodaje że identyczne doświadczenie miałem z paremetrycznymi eq, DSP były k nie do akceptacji.

To czemu stosują je profesjonaliści ?

 

 

 

xm26.jpg

 

 

 

Myślisz że lampowe zwrotnice to panaceum na wszystko w audio ?

 

- wyśmienite > lampowe zwrotnice biją na głowe, i to o kilka klas, nawet te najlepsze i najdroższe scalakowe modele. nie kompresują, do każdego pasma można dobrać odpowiednie brzmiące lampy (tfk dla basu, mullard dla środka, philips na górę naprzykład). dopiero lampowe zwrotnice dadzą to coś, dla czego warto poświęcić czas, energie oraz spore wydatki związane z aktywnym systemem.

Możliwe, ale nie na pewno. Lampy to nic dobrego choć czasem potrafią być urokliwe.

 

PS: dodaje że identyczne doświadczenie miałem z paremetrycznymi eq, DSP były k nie do akceptacji.

Nie musisz akceptować, ale powinieneś to uzasadnić technicznie a nie tylko audiofilskimi określeniami o wątpliwej jakości.

 

Nie na niby.

Wiem :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj też?

Prawidłowy technicznie sposób testowania porównawczego różnych sprzętów obowiązuje nie tylko w audio. W innych dziedzinach techniki też. Nie wiedziałeś o tym ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość kennijczyk

(Konto usunięte)

Prawidłowy technicznie sposób testowania porównawczego różnych sprzętów obowiązuje nie tylko w audio. W innych dziedzinach techniki też. Nie wiedziałeś o tym ?

 

Nie wiedziałem ,że płyta Ci się zacięła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem ,że płyta Ci się zacięła :)

To nie płyta się zacięła, tak wygląda rzeczywistość w technice. Wiem że dla Ciebie jest nie do zaakceptowania ;-))). Nie przejmuj się z tym też można żyć.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość kennijczyk

(Konto usunięte)

To nie płyta się zacięła, tak wygląda rzeczywistość w technice. Wiem że dla Ciebie jest nie do zaakceptowania ;-))). Nie przejmuj się z tym też można żyć.

 

Od strony producenta owszem. Nie od strony klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od strony producenta owszem. Nie od strony klienta.

Wiem, u niektórych klientów do techniki wkracza voodoo ;-). Producenci się cieszą.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lech, zamiast krytykować, może byś także napisał o co chodzi - bo takie klepanie dla klepania? Nie neguje Twojej wiedzy, wiem, że masz sporą, ale od jakiegoś czasu tak jakoś klepiesz, by coś tam poklepać...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lech36 post='3833424']

Wiem, u niektórych klientów do techniki wkracza voodoo ;-). Producenci się cieszą.

 

Taaak, Lech 36 dzięki temu w wolny sobotni czas ma o czym pisać na forum :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lech, zamiast krytykować, może byś także napisał o co chodzi - bo takie klepanie dla klepania? Nie neguje Twojej wiedzy, wiem, że masz sporą, ale od jakiegoś czasu tak jakoś klepiesz, by coś tam poklepać...

Myślisz że tylko ja klepię ? Jeżeli chodzi o krytykę to chyba nie pochodzi ona ode mnie. Krytykują inni a jak zada się pytanie o podstawę tej krytyki to słyszy się same audiofilskie banały. Żadnej podstawy technicznej. Zastanawiam się do czego takim osobom służy hobby ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się, że nie tylko on :)

 

Nic nie piszesz o mega inwestycji w kable do senków aż dziw! Po co Ci to z takim Twoim sceptycyzmem do różnych tweaków w audio?

 

Żadnej podstawy technicznej.

 

Ja wiem że kolega jest od podstaw ale inni poruszają się trochę dalej w przestrzeni audio.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem że kolega jest od podstaw ale inni poruszają się trochę dalej w przestrzeni audio.

Wiem, w przestrzeni audio mitów ;-).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie piszesz o mega inwestycji w kable do senków aż dziw! Po co Ci to z takim Twoim sceptycyzmem do różnych tweaków w audio?

 

Spokojnie święty Rafaelu, kabelek jest już zamówiony ale jeszcze do mnie nie dotarł :)

Po co mi ten kabel już pisałem w kilku miejscach ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PC (Spotify, AIMP4) | ODAC revB+O2 | ADAM A7X | Sennheiser HD600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodaje że identyczne doświadczenie miałem z paremetrycznymi eq, DSP były k nie do akceptacji.

 

 

 

Czy możesz opisać swój zestaw pomiarowy użyty do kalibracji tych urządzeń , czy kalibrowałeś je tylko na ucho .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawniej chłopaki robiły to jakoś tak obecnie jest pewnie postęp :)

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawniej chłopaki robiły to jakoś tak obecnie jest pewnie postęp :)

 

Teraz robi się tak samo. Komputer do realizacji ustawień też jest podłączany przez USB lub RS232 a ustawienia realizuje się z miejsca odsłuchu w czasie rzeczywistym. Od razu słychać lub widać na sprzęcie pomiarowym efekt działania. Np. zgranie fazowe na podziale można wykonać wystarczająco precyzyjnie na "ucho". Można zaprogramować sobie kilka wariantów zwrotnicy i przełączać je jednym kliknięciem z miejsca odsłuchu.

 

Jeszcze ciekawy link do testu wpływu konwersji AD-DA na postrzeganie jakości dźwięku :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz robi się tak samo.
Nie robi się nawet u konkurencji dalej na takim wysokim poziomie!!!

 

Jeszcze nie słyszałem tak dobrego grania jak u Goldmunda a miałem okazję słuchać ponad godzinę zarówno płyt CD oraz plików w WAVE z pendrivea.

 

.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

W tym Tascamie Edward ma napęd chiński za pińć zeta tak że o czym my mówimy? W sumie to trochę moja wina bo kiedyś w tego Tascama go wpędziłem a o bebeszkach do niego znacznie później się dowiedziałem.

Edward wybacz Twoja topologia obarczona takim i innymi błędami musi runąć ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym Tascamie Edward ma napęd chiński za pińć zeta tak że o czym my mówimy?

A do czego tam miałby być użyty napęd ? Używano tam tylko przetworników. Schematy blokowe porównywanych układów są na pierwszej stronie.

P.S. Zdaje się że w tym Tascamie zapis jest realizowany standardowo na twardym dysku. Myślisz że on kosztuje "pińć zeta" ? Oczywiście można też rejestrować na CD-RW. Możliwe że za 5 zł ? ;-).

Edward wybacz Twoja topologia obarczona takim i innymi błędami musi runąć

To był test porównawczy, który miał już poważne cechy profesjonalne. Może nie całkiem do końca bo wykryto pewną niewielką różnicę poziomów (~0,2 dB) i jej nie zlikwidowano. Przy szybkim przełączaniu taka różnica może być zauważona, tak jak w nagraniu Kolegi 'biniek'

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkownik elektroboy dnia 21.05.2016 - 14:56 napisał

Przez wiele lat szukałem najlepszą z możliwych aktywnych zwrotnic i dla tego ich przerobiłem w życiu do około 15.

Tylko czy "przerobiłeś" je w sposób technicznie prawidłowy ? Bo jak nie to eksperyment był do niczego.

Lechu, jeżeli ponownie chcesz w celu poprawnej metody proponować mocowanie głowy w imadle to sorry, ja się nie piszę! W zamiast przynajmniej uznać, że osoba która się już wiele lat zajmuje aktywnym multiampingem KONKRETNIE I NA TEMAT, ty sugerujesz rzeczy niby wróżka z fusów. Jeżeli chceś coś twierdzić sam tego najpierw sprawdż bo na razie to wygląda że przeczytałeś o temate na forum. Jeżeli po tyle próbach, setkach godzin porównań i odsłuchów twoje twierdzenia nie będą się zgadzali z moimi, możemy przynajmniej merytorycznie dyskutować. Ale powtarzam, ma to sens tylko na podstawie własnego doświadczenia i nie swoich aluzji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lechu, jeżeli ponownie chcesz w celu poprawnej metody proponować mocowanie głowy w imadle to sorry, ja się nie piszę!

Widzisz znowu nie masz racji. To nie ja "postulowałem" "mocowanie głowy imadle" tylko jeden "złośliwy" Kolega ;-), ale wpisujesz się, mam nadzieję że niechcący, w ten nurt. Zalecam wątek na forum o akustycznej filtracji grzebieniowej. On może wiele wyjaśnić, ale oczywiście trzeba odłożyć zacietrzewienie. Rozwiąże to się bez "imadła". Chyba.

W zamiast przynajmniej uznać, że osoba która się już wiele lat zajmuje aktywnym multiampingem KONKRETNIE I NA TEMAT, ty sugerujesz rzeczy niby wróżka z fusów.

Zajmuję się tym od ca. 1986 roku.

Jeżeli chceś coś twierdzić sam tego najpierw sprawdż bo na razie to wygląda że przeczytałeś o temate na forum.

Jeżeli już jesteśmy przy przytykach to może wyjaśnisz co miałeś na myśli mówiąc o "kompresji" sygnału w liniowych układach wzmacniających (poprzedni Twój post) ?

Jeżeli po tyle próbach, setkach godzin porównań i odsłuchów twoje twierdzenia nie będą się zgadzali z moimi, możemy przynajmniej merytorycznie dyskutować

Czasami setki godzin prób i badań idą na marne jak procedury tych prób i porównań nie są prawidłowe technicznie. To nic nadzwyczajnego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz znowu nie masz racji. To nie ja "postulowałem" "mocowanie głowy imadle" tylko jeden "złośliwy" Kolega ;-), ale wpisujesz się, mam nadzieję że niechcący, w ten nurt. Zalecam wątek na forum o akustycznej filtracji grzebieniowej. On może wiele wyjaśnić, ale oczywiście trzeba odłożyć zacietrzewienie. Rozwiąże to się bez "imadła". Chyba.

 

Zajmuję się tym od ca. 1986 roku.

Jeżeli już jesteśmy przy przytykach to może wyjaśnisz co miałeś na myśli mówiąc o "kompresji" sygnału w liniowych układach wzmacniających (poprzedni Twój post) ?

 

Czasami setki godzin prób i badań idą na marne jak procedury tych prób i porównań nie są prawidłowe technicznie. To nic nadzwyczajnego.

ty chyba jednak powinieneś mieć naklejkę "główny chroniczny negator forum". napisaleś chociaż jeden jedynny raz cos pozytywnego? cheers!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.