Skocz do zawartości
IGNORED

SYSTEM AKTYWNY - czy najlepsza droga do dźwięku jak na żywo?


Wuelem

Rekomendowane odpowiedzi

Trinnov to kinowy komputerek jest. 5-6 drozne kolumny? Prosze o podanie specyfikacji przetwornikow i rodzaj oraz zakres filtracji.

 

Pewnie w BBC i kilku innych studiach muszą się nie znać skoro zamówili sporą ilość i uporczywie używają... :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokup jeszcze stół mikserski, krosownice i kilometr kabli. Szpeca od kolumn wbudowanych w ścianę już znasz. Gratuluję obranej drogi rozwoju. Ja już zbieram na organki to se Bacha sam zagram lepiej jak oryginał.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezła opcja. Powodzenia. Znam też wielu speców od budowy kolumn, pasywnych zwrotnic itd. Zawsze warto poznać różne możliwości. Czas pokaże.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mikrofony by się przydały, co by sobie Slaj relacje nagrał :)

 

A ten procesorek, to ma jedną fajną rzecz - ma WIFI :D

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mikrofony by się przydały, co by sobie Slaj relacje nagrał :)

 

A ten procesorek, to ma jedną fajną rzecz - ma WIFI :D

To se chłop może film oglądnąć, w giere po sieci zagrać i to w jakości hajend z dsp.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym czytałem o tej prezentacji i teście z procesorem DSP Accuphase i on był wpięty za preampem ze względu na gramofon w systemie

To nie ta prezentacja. Słuchaliśmy bez gramofonu, cała elektronica od Accu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To nie ta prezentacja. Słuchaliśmy bez gramofonu, cała elektronica od Accu.

 

Może być. Miałem też ten korektor u siebie. Ale to nie jest pełne DSP. To dobry, cyfrowy korektor. Aktywnych kolumn tym nie da się pędzić.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wifi akurat nie jest potrzebne i jest off w procesorze. Mikrofon pomiarowy 3D jest w komplecie. Uznawany obecnie za nr 1.

Slaj, przecież to Ty jesteś numerem jeden!

 

To se chłop może film oglądnąć, w giere po sieci zagrać i to w jakości hajend z dsp.

Albo google mapsika obaczyć, gdzie tu Hi-Enda szukać :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doświadczenie jednak uczy, że można nagrać świetny materiał i posłuchać go w domu - nie trzeba przy tym mieć wszelkiej maści poprawiaczy akustyki, procesorów DSP i nie koniecznie musi być to wydanie dla Ultra-Top-Hiendowca

W tym wątku procesor DSP robi chyba za zwrotnicę rozdzielającą sygnał na tory kolumny. Funkcja korekty charakterystyki jest dodatkowa i nie musi być używana. Dobrze nagrane płyty nie wymagają korekt. Nawet jak są odtwarzane ze stacji np. Linn Jazz (320 kb/s).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale ewentualna korekta charakterystyki nie musi choć może dotyczyć różnej jakości płyt. Bardziej chodzi o wyrównanie problemów między interakcją między kolumnami, a głośnikami.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej chodzi o wyrównanie problemów między interakcją między kolumnami, a głośnikami.

Nie bardzo rozumie ten wpis , mógłbyś rozszerzyc te teorię?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez korekcji masz naturalną charakterystykę kolumny w danym pokoju. Trinnov pokazuje wpierw pasmo kolumny bezpośrednio z driverów. Kaźdy driver jest osobno, dokładnie mierzony. W kolejnym etapie pokazuje kolumnę w danym pokoju, czyli przebieg pasma w tym konkretnym pokoju, w jego akustyce., jako osobne drivery i jako ich sumę. To nie to samo. Następnie jeśli chcesz, bo wcale nie musisz tego wybierać, to może tobie wyrównać to pasmo, czyli obniżyć górki i podbić dołki. Możesz wybrać jak dokładnie ma to zrobić. I wtedy masz kolumny grające liniowo w swoim pokoju. Z pilota możesz wybrać też opcje, że gra bez wyrównania, albo z wyrównaniem tylko w zadanym zakresie np na basie, pozostawiając nie ruszoną resztę pasma. Ale to nie koniec. Na tak wyrównane pasmo możesz nałożyć swoje ulubione presety np do nocnego słuchania, do głośnego słuchania, dla słabych realizacji płyt, dla płyt z loudness war, dla klasyki, jazzu itd. Możesz dowolnie to sobie wybrać. Czyli....czym innym jest korekcja pod nasze ulubione np gatunki muzyki, a czym innym wyrównanie pasma kolumny w danym pokoju.

 

 

Nie bardzo rozumie ten wpis , mógłbyś rozszerzyc te teorię?

 

Teraz widzę że złe napisałem. Sorki. Miało być między kolumnami a pokojem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toż to zwykły korektor - w znaczeniu sposobu użycia. Co innego raz ustawić podziały i parametry zwrotnicy i ewentualnie podrównać pod niedoskonałą akustykę, a co innego bawić się w wirtualnego konstruktora.

 

Firma powinna określić ustawienia dla modułu zwrotnicy, bo inaczej robi się z tego wszystkiego ustawianie pod swoje upodobania. Co innego charakter membran czy zastosowanej obudowy (tudzież amplifikacji tranzystorowej vs. lampowej), a czym innym jest modelowanie wszystkiego. Widzę tu niekończącą się drogę, która ma niewiele wspólnego z wykorzystaniem atutów pełnej aktywności.

 

Konkurencją dla powyżej rozumianego DSP jest zainwestowanie poważnych środków w zrobienie pomieszczenia przeznaczonego tylko dla muzyki. Jakaś zwrotnica musi być zawsze, a DSP jest już tylko opcją. Skupianie się na tym elemencie zamazuje dyskutowaną ideę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawienia i wybór parametrów zwrotnicy w Trinnovie to zupełnie inny rozdział. Ustawione podziały, filtru i ciecia pracują jakby niezależnie od tego o czym pisałem wcześniej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sylwek widzę juz zagrożenie

generalnie obie kolumny stroi sie z absolutna dokladnościa by zgranie fazowe przetwornikow było idealne w obydwu kolumnach takie samo. Jest to podstawa uzyskania prawidłowej sceny stereo i umiejscowienia źródeł pozornych

jednak kolumny stojąc w róznych miejscach w pokoju nie zawsze mają te same warunki akustyczne.

jesli każda kolumne z osobna będziesz dostrajał do jednego możliwego do zaakceptowania przebiegu charakterystyki , możesz doprowadzic do tego ,że każda z nich będzie miała inne zgranie fazowe i posypie Ci się dosłownie wszystko.

Dlatego warto o tym pamietać.

Dobrym rozwiazaniem jest też polączenie zwrotnica bierną układu mid-tweeter

albo po fachowym ustawieniu podziałów i zgrania dac sobie spokój z regulacjami

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak moźe być i dlatego Trinnov bardzo dokładnie mierzy każdy driver osobno, każdą kolumnę jako całość, jej ustawienie wzgledem drugiej oraz wzgledem słuchacza. Pokazuje dokładnie dogięcie, wysokość, wszystko. I to wszystko ustawia idealnie fazowo. Ma tak dużo możliwosci, że faktycznie jest to spore wyzwanie.

 

Sławek mylisz kwestie. Trinnov ma kilka poziomów działania. Nie jest tak, że trzeba ciagle regulować podziały itd. To byłby non sens. To ustawia się raz dla danych kolumn w danej akustyce. Ale twoje ulubione presety brzmieniowe możesz sobie ustawić niezależnie nie burząc ustawień podstawowych np w Crossoverze. To zupełnie różne kwestie..

 

Generalnie czas pokaże. Jest się czym bawić. Będziemy próbować i słuchać. Nie upieram się przy żadnej opcji. Rozważam też opcje DSP na subbas i midbas, idealnie zgrane i sfazowane z ustawieniem charakterystyki kierunkowej, a MTM puszczone pasywnie bez DSP.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez korekcji masz naturalną charakterystykę kolumny w danym pokoju. Trinnov pokazuje wpierw pasmo kolumny bezpośrednio z driverów. Kaźdy driver jest osobno, dokładnie mierzony. W kolejnym etapie pokazuje kolumnę w danym pokoju, czyli przebieg pasma w tym konkretnym pokoju, w jego akustyce., jako osobne drivery i jako ich sumę. To nie to samo. Następnie jeśli chcesz, bo wcale nie musisz tego wybierać, to może tobie wyrównać to pasmo, czyli obniżyć górki i podbić dołki. Możesz wybrać jak dokładnie ma to zrobić. I wtedy masz kolumny grające liniowo w swoim pokoju. Z pilota możesz wybrać też opcje, że gra bez wyrównania, albo z wyrównaniem tylko w zadanym zakresie np na basie, pozostawiając nie ruszoną resztę pasma. Ale to nie koniec. Na tak wyrównane pasmo możesz nałożyć swoje ulubione presety np do nocnego słuchania, do głośnego słuchania, dla słabych realizacji płyt, dla płyt z loudness war, dla klasyki, jazzu itd. Możesz dowolnie to sobie wybrać. Czyli....czym innym jest korekcja pod nasze ulubione np gatunki muzyki, a czym innym wyrównanie pasma kolumny w danym pokoju.

 

 

 

Teraz widzę że złe napisałem. Sorki. Miało być między kolumnami a pokojem.

To wszystko robią też klocki Accuphase z lini DG. Nie tylko Trinnov. Także sporo urządzeń z rynku PRO. W tej chwili to nic nadzwyczajnego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko robią też klocki Accuphase z lini DG. Nie tylko Trinnov. Także sporo urządzeń z rynku PRO. W tej chwili to nic nadzwyczajnego

 

 

 

Trinnov to jedyne urządzenie seryjnie produkowane które może zmierzyć

pozycję wertykalną głośnika i skorygować jego umiejscowienie .

na przykład z trzech oddalonych od siebie głośników zbudować głośnik koncentryczny .

Tego typu możliwości jest w nim o wiele wiele więcej .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziwiam Sly za wielokrotne próby wytłumaczenia jak działa Trinnov.

 

Jak zwykle przepychanki ze strony osób, które klocka nie widziały, nie przeczytały nawet noty katalogowej lub choćby jednej recenzji, ale mają zdanie.

Panowie, przed wydaniem opinii warto zebrać jakieś informacje!

 

Trinnova Amethyst miałem w domu - absolutny top. Jak będę miał $$ kupuję natychmiast. On stroi kolumny aktywne w 3 minuty szybciej i lepiej niż człowiek będzie w stanie to zrobić - to jest opinia - ale nie wydaje mi się, by najlepszy elektroakustyk był w stanie obliczyć i zaaplikować filtry, które Trinnov tworzy w kilka chwil. Klucz do jego wyjątkowości tkwi w mikrofonie wielokapsułowym i jakimś matematyczno-fizycznym oprogramowaniu.

 

JBN - podziwiałem Pańskie krwiste monitorki opisane w magazynie wstereo. Mam pytanie co do ich konstrukcji: czy suby są u Pana izobaryczne? Ogółem - bardzo ciekawa konstrukcja.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko robią też klocki Accuphase z lini DG. Nie tylko Trinnov. Także sporo urządzeń z rynku PRO. W tej chwili to nic nadzwyczajnego.

 

Miałem DG-58 i wiem co robi. Nie ma crossovera i wielu innych rzeczy, ale też ciekawy sprzęt.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słucham sobie teraz muzyczki, a dokładniej mixu Ericka Morillo w formacie MP3 i cały czas nie mogę się nadziwić jaką różnicę w dźwięku wniosło korzystanie z wejścia cyfrowego do DSP. Przez to, że dźwięk jest teraz czystszy i mniej skompresowany zacząłem słuchać muzyczki głośniej niż dotąd, zachowując pełen komfort aparatu słuchowego. Wcześniej jakiegoś rodzaju zniekształcenia/kompresja hamowała mnie przed rozkręcaniem gałki.

 

BTW słuchany mix chyba musiał przejść przez limiter, bo praktycznie nie nie wychodzi ponad -3dB.

 

Energia basu w obecnej konfiguracji przyciąga mnie jak estry muszki owocówki do świeżego lakieru. Słuchając muzyki house zmiksowanej przez wprawnych DJ-ów z pierwotnymi, plemiennymi liniami basowymi po prostu nie mogę odejść od kolumn.

 

Pomimo tego, że korzystam z filtra górnoprzepustowego LR48@30Hz by nie przeciążać głośnika niskimi poniżej częstotliwości strojenia portu, to bas jest mięsisty i znakomicie zróżnicowany. Efekt "one note bass", który u mnie był bardzo minimalny dzięki użyciuh eq dla basu wychodzącego z prawej i lewej kolumny stał się już chyba nieistniejący. Najbardziej słyszę to na murzyńskim rapie, w którym linie basowe są często używane do podkreślenia melodii podkładu muzycznego. Na znakomitej większości normalnych kolumn zazwyczaj słuchać jedynie jakieś buczenie w tym zakresie. U mnie normalnie słychać zmieniające się nuty syntezatorów.

 

Pewnie gra to podobnie, do tego, co murzyni słyszeli w studiach nagraniowych na monitorach Augspurgera, które są standardem w studiach używanych przez najlepszych producentów rapu.

 

Obecny brak kompresji spowodowany wyrugowaniem zbędnej konwersji DA/AD ma też jedną wadę. Nagrania z przesterowanym basem na etapie produkcji przesterowują u mnie głośniki niskotonowe gdy za głośno słucham. Część winy leży po stronie użytych głośników 15" o maksymalnym skoku chyba 7mm, ale problemu by nie było, gdyby nie idiotycznie przesterowany już na etapie produkcji bas. Na nagraniach "audiofilskich" w których wskazówka wysterowania na źródle nie przekracza 0dB problemu nie ma. Loudness war...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lab Gruppen z serii IPD ma wszystko w pakiecie włącznie ze wzmacniaczami, poza mikrofonem. Kupując dwa możesz się bawić na całego. Mikrofon wielokapsułowy można wypożyczyć. Będzie o wiele taniej niż z Trinnovem jeśli akceptujesz max 24/96.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak moźe być i dlatego Trinnov bardzo dokładnie mierzy każdy driver osobno, każdą kolumnę jako całość, jej ustawienie wzgledem drugiej oraz wzgledem słuchacza. Pokazuje dokładnie dogięcie, wysokość, wszystko. I to wszystko ustawia idealnie fazowo. Ma tak dużo możliwosci, że faktycznie jest to spore wyzwanie.

 

Sławek mylisz kwestie. Trinnov ma kilka poziomów działania. Nie jest tak, że trzeba ciagle regulować podziały itd. To byłby non sens. To ustawia się raz dla danych kolumn w danej akustyce. Ale twoje ulubione presety brzmieniowe możesz sobie ustawić niezależnie nie burząc ustawień podstawowych np w Crossoverze. To zupełnie różne kwestie..

 

Generalnie czas pokaże. Jest się czym bawić. Będziemy próbować i słuchać. Nie upieram się przy żadnej opcji. Rozważam też opcje DSP na subbas i midbas, idealnie zgrane i sfazowane z ustawieniem charakterystyki kierunkowej, a MTM puszczone pasywnie bez DSP.

Abstrahując od marnej jakości części cyfrowej w tego typu komputerach jest jeszcze kilka istotnych kwestii. Pierwsza to wiarygodności samych pomiarów i dokładności zastosowanego zestawu pomiarowego. Patrząc na cenę mikrofonu trinnov i porównując z najlepszymi rozwiązaniami, które mam w firmie typu Brüel & Kjær za diabła ni chcą mi się zgodzić. Swego czasu z czystej ciekawości porównałem wyniki pomiarów z szeregu mikrofonów pomiarowych od najtańszych za 200zł do bardzo drogich za kilka tysięcy i niestety różniły się bardziej niż mogłem przypuszczać. Jedynie po kalibracji i serii kilkunastu pomiarów udało się uzyskać w miarę zbliżone wyniki. Niestety na tej podstawie i powstałych odchyłkach nie da się bazować jako pewniku do strojenia kolumny. Skąd mamy wiedzieć, który mikrofon i seria pomiarowa jest tą najbliższą rzeczywistości. Całość była wykonywana w profesjonalnych warunkach i podzespołach, o których jednostka trinnov może pomarzyć. Sama niedokładność tej klasy urządzeń nawet z rodowodem studyjnym budzi kolejne wątpliwości.

Na koniec dochodzi jeszcze sam sposób korekcji uzyskanych wyników i ich przetworzenia w układach wyjściowych. Znowu mamy do czynienia z konkretnym algorytmem i silną korelacją z danym pomieszczeniem odsłuchowym. O ile pojedyncze "górki" można bez problemu wygładzić to z dołkami wynikającymi z modów pomieszczenia już tak pięknie nie jest. W miejscu znoszenia się fal podbijanie tego zakresu na charakterystyce powoduje bardzo mocne obciążenie przetwornika a w konsekwencji po przekroczeniu zakresu wytrzymałości i regulacji jego uszkodzeniu. Kolejna rzecz to ilość punktów korekcji wprowadzanej przez system DSP i wpływ każdej z nich na częstotliwości okoliczne. Musisz sobie zdawać sprawę, że każdy typ filtra ma określoną stromość zbocza i co za tym idzie dobroć. Korygując częstotliwość powiedzmy 50hz wpływamy na częstotliwości okoliczne nawet przy dużej dobroci. Moim zdaniem należy sprawdzić ile punktów korekcji trinnov może maksymalnie wprowadzić (liczba ta w układzie odniesienia powinna zmierzać do nieskończoności). W sekcji zwrotnicy jest podobnie, każda akcja wywołuje reakcję i nie ma nic za darmo. O ile w studio nagrań realizator nie zwraca w dużym stopniu uwagi na przestrzeń, wielkość sceny, wybrzmienia, oddanie akustyki sali to dla audiofila jest to podstawa. Prostota dźwięku studyjnego ma to do siebie, że upraszcza przekaz muzyczny do potrzeb jedynie obróbczych. Tutaj nie ma miejsca na sztukę. Konstruktorów aplikacji studyjnych firm takich jak TLC, APS, SVEDA znam osobiście i wiem jak to wygląda od kuchni.

 

Zahaczyłem jedynie o kilka wątpliwości a jest ich znacznie więcej. Podstawową rzeczą jest wybór pacjenta czyli kolumny do uzdrowienia czy ma się to odbywać na zupełnie nowym bycie czy istniejących focalach pozbawionych oryginalnych zwrotnic? Pytam ,ponieważ w tej materii też czają się pułapki.

 

Moim zdaniem stosowanie powyższej, niestety stratnej metody korekcji parametrów akustycznych kolumn i pomieszczenia ma sens jedynie w słabych lub beznadziejnych warunkach pomieszczenia odsłuchowego. Mam nadzieję, że u Ciebie nie jest tak źle że trzeba korzystać z tego typu korekcji. W innym przypadku ilość wad jest tak olbrzymia, że przekreśla tego typu komputerki w zastosowaniach stricte audiofilskich dla wymagającego odbiorcy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz prawo mieć swój punkt widzenia. W wielu kwestiach mogę się zgodzić. Mikrofon ma zasadnicze znaczenie i ten 3D za ok 600 euro jest bardzo dobry. Być może są inne, jeszcxe lepsze ale ten jak widać i słychać daje radę. Pomiary robi się wielokrotnie, więc zmniejsza się w ten sposób błędy pomiarowe. Inną kwestią jest wyrównanie pasma. Pisałem już wcześniej, że DSP nie rozwiąże problemu modów pokoju i nie wyręczy nas z konieczności zrobienia adaptacji akustyki. U mnie pasmo jest na tyle nieźle wyrównane, że procesor nie musi się mocno gimnastykować. Co do sekcji cyfrowej to jest całkiem niezła ale też widzę możliwość zastosowania lepszego wielokanałowego DAC-a. Trinnov daje moźliwość obejścia swojego, wbudowanego DAC-a i uźycia dowolnych innych, nawet kilku dCS-ów, ale wtedy koszt byłby kosmiczny i musi być duźo miejsca dla tylu klocków. Rozsądnym będzie użycie dobrego 16 kanałowego DAC z rynku Pro ale czegoś bardzo dobrego. Ma być kilka nowości w tym i przyszłym roku. Moźna też użyć np 8 kanałowy DAC + wypas stereo na średnicę. Możliwości są ogromne.

 

Na razie testuje na Focalach i jest bardzo obiecująco. Docelowo żeby to wykorzystać muszą być kolumny bez pasywek. Każde rozwiazanie ma swoje ograniczenia. Kolumna pasywna też na ich wiele, może nawet wiecej. Czas pokaże co lepsze się okaże.

Kolumna pasywna to też metoda stratna. Każdy układ i typ systemu będzie w jakimś stopniu stratny.

 

Lab Gruppen z serii IPD ma wszystko w pakiecie włącznie ze wzmacniaczami, poza mikrofonem. Kupując dwa możesz się bawić na całego. Mikrofon wielokapsułowy można wypożyczyć. Będzie o wiele taniej niż z Trinnovem jeśli akceptujesz max 24/96.

 

Ma i nie ma. Nie ma sytemu pomiarowego, nie ma tylu możliwości i ma...cyfrowy wzmacniacz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma i nie ma. Nie ma sytemu pomiarowego, nie ma tylu możliwości i ma...cyfrowy wzmacniacz.

Wiem, to info było do Amnesa. Jemu cyfraki nie przeszkadzają.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.