Jump to content
IGNORED

Hi-endowe kolumny podstawowe do muzyki klasycznej


f16

Recommended Posts

Jakie kolumny podstawkowe polecacie do muzyki klasycznej? Kwota 20-25 tys. Kolumny o pięknej barwie, budujące przestrzeń i dające dobra dynamikę. Muzyka barokowa, Strauss, jak i fortepian.

Dynaudio c 1 albo s 25

Ale jak masz duży pokój to harberthy 40.1 ,moze to nie wulkan energi ale barwa i wokale na świetnym poziomie

:)

Link to comment
Share on other sites

Jakie kolumny podstawkowe polecacie do muzyki klasycznej? Kwota 20-25 tys. Kolumny o pięknej barwie, budujące przestrzeń i dające dobra dynamikę. Muzyka barokowa, Strauss, jak i fortepian.

Duży rozrzut upodobań...trudno w tej kwocie znaleźć coś co zagra to wszystko wybitnie...

Do muzyki barokowej to tylko wybrane modele Sonus Faber. Średnica jak marzenie.

Strauss to Sonus Faber Evolution (35 tyś s/h) - rozmach brzmienia jedyny w swoim rodzaju.

Fortepian to jak wyżej...tu potrzeba jak najlepszego basu...

Za dużo mniejsze pieniądze Sonus Faber Auditor M dobrze napędzone fajnie zagrają to wszystko co powyżej ale to nie będzie referencja jak w przypadku Evolution.

Warto koniecznie posłuchać Dynaudio C1 w różnych wcieleniach. Średnica gorsza jak w Sonusach ale wysokie wybitne i bas łatwiejszy do wysterowania.

Link to comment
Share on other sites

Monitor na "stendzie" zajmuje dokładnie tyle miejsca co mała podłogówka .

 

To jasne jak słońce. Jednak monitor na stendzie jest dla wielu osób łatwiejszy w przestawianu, przesuwaniu, transportowaniu. Są osoby, które na przykład nie mogą dźwigać ciężarów większych niż 20 kg (np przepuklina pachwinowa, problemy z kręgosłupem, wysoka wada wzroku) i dla nich monitor jest idealny. Trzeba też o tym pamiętać bo czasami ograniczeniem nie jest budżet ani metraż a nasze zdrowie.

Link to comment
Share on other sites

Bardzo mało kto pisze o częstej przypadłości współczesnych monitorów wliczając w to nowsze Sonusy czy nawet Utopie Diablo.

Owszem grają pięknie ale jak grają głośno. Na niższych poziomach głośności już tak pięknie nie jest.

Słychać to właśnie najbardziej na muzyce klasycznej. Myślę że warto to brać pod uwagę dokonując wyboru.

Przez kilka dni miałem w domu Electy, Guarneri i Diablo.

Link to comment
Share on other sites

Guest NEWNEW

(Konto usunięte)

Stare Sonus Fabery od modelu Electa Amator wzwyż. Optymalne byłyby Extremy, bo mają najlepszą dynamikę, zwłaszcza na dole pasma.

Link to comment
Share on other sites

Mała podłogówka nic nie wnosi. W tej cenie koniecznie Dynki C1 (najlepiej ostatnia wersja Platinum), może coś z Harbetha (30.1) lub Spendor SP2/3, ale tu będzie dużo słabsza góra i rozdzielczość za to ładna barwa jest w standardzie :-) Pytanie jeszcze jaki tor?

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy

Bardzo mało kto pisze o częstej przypadłości współczesnych monitorów wliczając w to nowsze Sonusy czy nawet Utopie Diablo.

Owszem grają pięknie ale jak grają głośno. Na niższych poziomach głośności już tak pięknie nie jest.

Doskonała ilustracja sytuacji kołdry za krótkiej z każdej strony. Mała objętość i próby uzyskania zejścia chociaż do E kontra (41Hz) skutkują niską efektywnością. Konstruktor ratuje się mniejszą kompensacją baffle step i dostajemy nadmiernie rozjaśnione brzmienie bez fundamentu basowego. Podkręcenie głośniej jest naturalnym mechanizmem obronnym, wykorzystującym krzywe izofoniczne słuchu człowieka, gdzie bas jest dobrze słyszalny dopiero przy wyższych głośnościach. Niestety łatwo wpaść wtedy w przestery.

Link to comment
Share on other sites

 

Doskonała ilustracja sytuacji kołdry za krótkiej z każdej strony. Mała objętość i próby uzyskania zejścia chociaż do E kontra (41Hz) skutkują niską efektywnością. Konstruktor ratuje się mniejszą kompensacją baffle step i dostajemy nadmiernie rozjaśnione brzmienie bez fundamentu basowego. Podkręcenie głośniej jest naturalnym mechanizmem obronnym, wykorzystującym krzywe izofoniczne słuchu człowieka, gdzie bas jest dobrze słyszalny dopiero przy wyższych głośnościach. Niestety łatwo wpaść wtedy w przestery.

Misiomor porównywałem z monosami 211SE około 22W i DIY Pass 50W XA full wypas ten sam front te samo pomieszczenie i te same 50kg standy.

Moje Reference 3A Studio Master, Sonusy Electa mk2 i Guarneri oraz Utopie Diablo.

Zamiarem było a może bym sobie nowe głośniki sprawił :) Odsłuch szybciutko pokazał głupotę tego pomysłu niestety.

Dwa ostatnie głośniki są zauważ wielokrotnie droższe od moich. Tylko że moje mają 8 calowy woofer/midrange i to niestety słychać szczególnie na niskim i średnim poziomie głośności.

 

Nie wiem ile dokładnie kosztują nowe Reference 3A DeCapo ale polecam F16 odsłuch.

Bonus jest taki że wzmak na 300B w zupełności wystarcza a scena jest taka że trzeba usłyszeć żeby uwierzyć.

Link to comment
Share on other sites

Misiomor porównywałem z monosami 211SE około 22W i DIY Pass 50W XA full wypas ten sam front te samo pomieszczenie i te same 50kg standy.

Moje Reference 3A Studio Master, Sonusy Electa mk2 i Guarneri oraz Utopie Diablo.

Zamiarem było a może bym sobie nowe głośniki sprawił :) Odsłuch szybciutko pokazał głupotę tego pomysłu niestety.

Dwa ostatnie głośniki są zauważ wielokrotnie droższe od moich. Tylko że moje mają 8 calowy woofer/midrange i to niestety słychać szczególnie na niskim i średnim poziomie głośności.

 

Nie wiem ile dokładnie kosztują nowe Reference 3A DeCapo ale polecam F16 odsłuch.

Bonus jest taki że wzmak na 300B w zupełności wystarcza a scena jest taka że trzeba usłyszeć żeby uwierzyć.

Miałeś Guarneri Evolution ?

In my humble opinion

Link to comment
Share on other sites

Mój pokój to 25m2

 

Mam pokój ok 22m2. Słucham m.in podobnej muzyki. Wbrew pozorom monitory zajmują tyle samo miejsca co podłogówki. Dlaczego chcesz się do nich ograniczyć? Zdecydowana większość monitorów nie będzie w stanie poprawnie odtworzyć nawet wiolonczeli, że o kontrabasie nie wspomnę. Będziesz słyszał tylko dźwięk strun bez wsparcia pudła instrumentu, a to robi sporą różnicę. Fortepian też będziesz miał mocno zubożony. Monitory są fantastyczne, ale tylko do pewnej/określonej kubatury pokoju.

pzdr

Wu

" Ludzie bardziej dbają o swoją dumę niż o to, co jest prawdą." - T. Pratchett/S. Baxter

Link to comment
Share on other sites

 

Memento o ile się nie mylę.

 

Memento trudno zapomnieć...mają bardzo charakterystyczny wygląd...jednak z Guarnerich to akurat Memento nie udały się za bardzo Serblinowi...problemy z basem i środkiem...

 

 

No to spróbuj Evolution

 

Nie ma sensu...czym ma je napędzić? Lampką? Tam trzeba z 300 W na kanał i to chamskich tranzystorowych:)

 

Zdecydowana większość monitorów nie będzie w stanie poprawnie odtworzyć nawet wiolonczeli, że o kontrabasie nie wspomnę. Będziesz słyszał tylko dźwięk strun bez wsparcia pudła instrumentu

 

Tak było jeszcze kilkanaście lat temu ale współczesne topowe monitory potrafią dużo więcej niż się Tobie wydaje. Problem jest taki, że w Polsce mało kto jest zainteresowany tematem a jeszcze mniej osób miało kontakt nauszny z tego rodzaju podstawkami...większość opinii o mankamentach powstaje na podstawie odsłuchów słynnych monitorów sprzed 10 czy 20 lat bo takie krążą u nas na rynku wtórnym i takie się kupuje...nowe supermonitory kosztują chore pieniądze ale potrafią to o czym ich dziadkowie mogli tylko pomarzyć...

Pozdr.

 

Wesołych Świąt

Link to comment
Share on other sites

Nie przesadzałbym z tymi różnicami pomiędzy tym co kiedyś a tym co dziś. Podstawki posiadają naturalne ograniczenia, zarówno te stare jak i nowe. Progres w technice głośnikowej jest powolny i absolutnie nie dramatyczny. Ja mam temat monitorów dobrze przećwiczony i w pewnym momencie trzeba postawić podłogówkę żeby był progres w pewnych aspektach, tylko porządną, nie tam jakieś dwudrożne pierdziawki w małej skrzynce bo to samo dostaniemy w podstawkach. Arek zaproponował Sonusy, jak się zmieszczą to może Dynki C2 lub Sapphire, ale zależy jakie to 25mkw - jak nie zagracone to można próbować z podłogówką, jak ciasno to lepiej monitor. Polecam również szukać w markach, gdzie jeszcze marketingowcy nie poupadali na głowę jak np. w takim Magico bo to co tam np. dostajemy za ponad 60kzł w najmniejszej podłogówce pominę milczeniem.

Link to comment
Share on other sites

Tak było jeszcze kilkanaście lat temu ale współczesne topowe monitory potrafią dużo więcej niż się Tobie wydaje. Problem jest taki, że w Polsce mało kto jest zainteresowany tematem a jeszcze mniej osób miało kontakt nauszny z tego rodzaju podstawkami...większość opinii o mankamentach powstaje na podstawie odsłuchów słynnych monitorów sprzed 10 czy 20 lat bo takie krążą u nas na rynku wtórnym i takie się kupuje...nowe supermonitory kosztują chore pieniądze ale potrafią to o czym ich dziadkowie mogli tylko pomarzyć...

Pozdr.

 

Wesołych Świąt

Moreno już sam na to wpadłem i supermonitory na zamówienie są ... w drodze :)

I tylko z nazwy i z postawki to będą monitory.

Link to comment
Share on other sites

Nie przesadzałbym z tymi różnicami pomiędzy tym co kiedyś a tym co dziś. Podstawki posiadają naturalne ograniczenia, zarówno te stare jak i nowe. Progres w technice głośnikowej jest powolny i absolutnie nie dramatyczny. Ja mam temat monitorów dobrze przećwiczony i w pewnym momencie trzeba postawić podłogówkę żeby był progres w pewnych aspektach, tylko porządną, nie tam jakieś dwudrożne pierdziawki w małej skrzynce bo to samo dostaniemy w podstawkach. Arek zaproponował Sonusy, jak się zmieszczą to może Dynki C2 lub Sapphire, ale zależy jakie to 25mkw - jak nie zagracone to można próbować z podłogówką, jak ciasno to lepiej monitor. Polecam również szukać w markach, gdzie jeszcze marketingowcy nie poupadali na głowę jak np. w takim Magico bo to co tam np. dostajemy za ponad 60kzł w najmniejszej podłogówce pominę milczeniem.

 

Jasne że Magico S1 to taki mały skandalik za spora kasę...kto słuchał i ma słuch wyczulony na koherencję brzmienia to wie o co chodzi...

 

Postęp w technice głośnikowej jest a szczególnie to dobrze słychać w monitorach. Wystarczy posłuchać podczas jednego odsłuchu legendarnych niegdyś Guarneri Homage sprzed 20 lat i cytowanych Guarneri Evolution aby zrozumieć jak wiele się zmieniło w ciągu tych dwóch dekad...te pierwsze w takim porównaniu okazują się kuriozalnie ,,zamknięte" w swoim pudełeczku i przegrywają nawet w kwestii ,,jedwabistości" brzmienia z Ecolution. O co w tym wszystkim chodzi zostało dobrze opisane w pewnej relacji z takiego porównania dokonanego w Krakowie przez członków Krakowskiego Towarzystwa Skarpetkowego...o pardon Sonicznego...

Link to comment
Share on other sites

Tak było jeszcze kilkanaście lat temu ale współczesne topowe monitory potrafią dużo więcej niż się Tobie wydaje. Problem jest taki, że (...)

 

...mimo wszystko fizyki nie oszukasz.

W jednym z moich ulubionych wątków napisałeś:

Posłuchajcie czegoś niebiańskiego...to pasuje idealnie...

 

 

Jak zapewne wszyscy wiemy, warto posłuchać najsampierw „Matrycy” by później do niej robić odniesienia.

Dali Bóg, nie chcę być Ci wrogiem, ale czy słyszałeś kiedyś na żywo Haydna pod J. Savalem?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Ludzie bardziej dbają o swoją dumę niż o to, co jest prawdą." - T. Pratchett/S. Baxter

Link to comment
Share on other sites

Jasne że Magico S1 to taki mały skandalik za spora kasę...kto słuchał i ma słuch wyczulony na koherencję brzmienia to wie o co chodzi...

 

Postęp w technice głośnikowej jest a szczególnie to dobrze słychać w monitorach. Wystarczy posłuchać podczas jednego odsłuchu legendarnych niegdyś Guarneri Homage sprzed 20 lat i cytowanych Guarneri Evolution aby zrozumieć jak wiele się zmieniło w ciągu tych dwóch dekad...te pierwsze w takim porównaniu okazują się kuriozalnie ,,zamknięte" w swoim pudełeczku i przegrywają nawet w kwestii ,,jedwabistości" brzmienia z Ecolution. O co w tym wszystkim chodzi zostało dobrze opisane w pewnej relacji z takiego porównania dokonanego w Krakowie przez członków Krakowskiego Towarzystwa Skarpetkowego...o pardon Sonicznego...

 

Postep w technice głosnikowej ???

W Guarneri Evolution sa głosniki które mają ze 20 lat

In my humble opinion

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.