Jump to content
IGNORED

Magnetofon.


Recommended Posts

  • 3 weeks later...
W dniu 16.05.2020 o 17:49, rombalbina napisał:

Wpadł mi w ręce taki deck. Ma niewielkie mankamenty, sam nie chcę sie za to brać. Czy możesz mi przekazać czy masz jeszcze kontakt z człowiekiem który może zrobić przegląd Alpine AL85?

HX pro wymyślił Lauxman i Alpine ? ciekawe . . . . . . 

Jeśli chodzi o sprzęt to mam tego troche ale brakuje czasu ...........a czas ucieka......

Link to post
Share on other sites
Teraz, Bilbo napisał:

HX pro wymyślił Lauxman i Alpine ? ciekawe . . . . . . 

Na pewno nie. I nikt tego nie napisał.

2011711574_Zrzutekranuz2020-07-0511-10-31.thumb.png.9c6991baf7f37bd52ac61ac1e1909e92.png

"Nie potrzeba mu do szczescia ani HX Pro ani slynnego komputerowanego ukladu kalibracji autorstwa firmy Alpine/Luxman."

 

Edited by Kapstan_Biasu
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

aa może mi się literki przestawiły od upału . . . . jakoś tak zrozumiałem tekst  . . . i zdziwiony.

 

A co masz popsute w tej Alpinie ? 

Edited by Bilbo

Jeśli chodzi o sprzęt to mam tego troche ale brakuje czasu ...........a czas ucieka......

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
9 godzin temu, wojkubi napisał:

Czy alkohol nie "wysusza "gumy?

Czym posmarować oś rolki dociskowej i oś koła zamachowego?

Od czterdziestu lat używam IPA, ciepłej wody z mydłem i jeszcze żadnej gumy nie wysuszyłem. Gumę się czyści, a nie topi w alkoholu.

Nie smaruje się osi koła zamachowego sensu stricto. Smaruje się łożysko ślizgowe, w którym ta oś pracuje. W zasadzie wystarczy wyczyścić to łożysko, bo materiał z jakiego jest wykonane, jest nasączony olejem na gorąco. W warunkach domowych wystarczy zanurzyć łożysko na kilkanaście godzin w lekkim oleju. I dodatkowo dwie krople na wałek przesuwu przy jego wsuwaniu w łożysko.

Tak samo w przypadku rolek dociskowych z łożyskiem ślizgowym, takim jak łożysko wałka. Gdy rolka ma plastikowy "rdzeń", odrobina smaru TF na oś rolki. To akurat wymyśliłem na szybko.

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, wojkubi napisał:

Czy alkohol nie "wysusza "gumy?

Czym posmarować oś rolki dociskowej i oś koła zamachowego?

Jest taki środek na gumowe elementy. Nazywa się  "Cleaner nowa guma". Jest w płynie konsystencji oleju. OD dłuższego czasu stosuję i działa świetnie. Czyści rolki z nieczystości. Może być użyty w i deckach. Ja nim czyszczę też rolki w drukarkach.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
On 3/30/2020 at 2:13 PM, Dariusz_61729 said:

To nie jest kwestia łupienia, ale biedni zawsze płaca frycowe za to, że są biedni. I że producent może mniej zarobić na swoich produktach, więc cena jest tak dostosowana do rynku by właściciel mógł zarobić tyle ile w zamożniejszych miejscach przy niższej ilości sprzedanego produktu. Taka technika działa np. na rynku samochodowym. Choć nie wiem czy można porównać działania władz PRL, które kosiły kasę na przewalutowaniu kupując produkt taniej na zachodzie, a potem wprowadzając  na rynek lokalny drożej poprzez sieć Pewex czy Baltonę. Stad w Pewexie nie opłacał osie kupować w latach 80 jeśli chciało się kupić dolary i potem dopiero kupować w sklepie.

Ale to tak offtopic jeśli dobrze pamiętam te smutne czasy dla biedaków z PRL.

Sam przyklejaniem nos do szyby w Pewexie.

Nie było alternatywy do kupowania, mało kto wyjeżdżał (i wracał )

Pierwsza kaseta „AGFA CARAT” kosztowała Mnie równo $5.00,  papierosy

wtedy (1976-7) kosztowały $0.25 do 0.50.

Na dobitkę, w 1980’tym pracowałem w Pewexie przez kilka miesięcy na „elektronicznym/TV” zastępując kilka dziewczyn które poszły na perfumy. W tydzień wyczyściłem pułki i dostałem opieprz od kierowniczki, bo nie było co sprzedawać. 

Telewizory nigdy nie widziały „światła dziennego”, jak tylko była dostawa (SONY) to już były dawno sprzedane. 

Pamietam dzień, kiedy młody chłopak (Nie wyglądał powiedzmy sobie „specjalnie”) przyszedł spytać o wieżę Pioneer’a (kosztowała jakieś $1200 - rok1980), podałem mu parametry, i zrobiłem „demo” (był tylko jeden Set). Na drugi dzień chłopak przyszedł, kupił, dorzucił sobie większość vinylu jaki był ($8 sztuka) i jeszcze dal mi napiwek. Nauczyłem się szanować ludzi mających „brud za paznokciami” i wszystkich innych spełniających swoje marzenia. Sam Pioneer był z serii „zloty plastik” choć parametry miał zacne. SX-8, CT-9R jeśli pamietam plus gramofon i głośniki. Patrząc z perspektywy czasy to $1200 nie było dużo. (Na zachodzie).

Ewentualnie „dorobiłem się” JVC KD-A55 za jakieś ~$300, i byłem bardzo zadowolony.

Link to post
Share on other sites

Kilka „stron do tylu” ktoś pytał gdzie jest reszta tak poprzednio zaangażowanych  ludzi?  

Ciekawe, ja „zawiesiłem działalność” jakieś 9 lat temu tylko dlatego że zaczęło być „agresywnie-nie ciekawie” a obecnie nie jest dużo lepiej.

Możliwe tez, ze zaczęło być męczące odpowiadanie na te same pytania w koło Macieju.

Kij w mrowisko:

Pamiętacie Swój pierwszy magnetofon?

Ile ja się wysłałem w kolejce po MK-121, a potem 122 i 125.

Kumpel miał Grundig’a, kurczę blade, zacząłem zbierać na Panasonica.

Temat nie podejdzie każdemu kto „tam” nie był.

Jakoś zawsze preferowałem JVC (później wszystko inne, tyle ze musiało być „estetyczne” tak jak SONY od początku był.)

Na zdjęciu moje DD-77, directdrive, żadnego problemu od nowości.

V

 

DAEE2258-719A-43AE-9E42-C6D560E7A3C2.jpeg

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Na początek chciałem się przywitać.
Wpadłem na to forum szukając rozwiązania problemu z moim magnetofonem. Kupiłem sobie stary kombajn Sony HP-319. Wzmacniacz, radio, magnetofon i gramofon w jednym. Nie pytajcie po co, jestem fanem marki, mam kilka ich sprzętów. No i zwyczajnie dla mnie jest piękny!
Rozwiązałem większość problemów, wymieniłem rolkę dociskająca, bieżnię dowijającą taśmę, pełne smarowanie.
Nigdzie nie mogę znaleść regulacji prędkości:( słychać że gra trochę za wolno. Nagrałem sobie na innym magnetofonie sygnał testowy. ( magnetofon kiepski ale po odtworzeniu na min trzymał te 3000 tak samo jak wygenerowany z laptopa) a na moim Sony mam 2850 czyli 5 % wolniej. To już nawet ja słyszę. Chętnie wysłucham porad.
Pozdrawiam
Olek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to post
Share on other sites

Paski wymienione, na płytce są dwa potencjometry ale nie od tego, w silniku nie ma nigdzie opcji do regulacji. Załączę kiła zdjęć.
Napięcie na silniku mam zmierzone 14,95- 15V


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

1c379068f4604cb5822e89b33c65435d.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

dc3d2c3145255c5875e1639c8dfc262a.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

0365d2f281b7d2b07032591a0fb44310.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

3ebf18268ce9bcb85e4d46dc8a0b3ac3.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Otwór pod deklem silnika - nic tam nie ma do kręcenia...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to post
Share on other sites

Jest, pod drugiej stronie taka sama, pod tym, nie wiem czy to kondensator, ale w obu nie ma nic do kręcenia na tyle ile mogłem zobaczyć, próbowałem też zaizolowanych śrubokrętem ale nie czuje żadnego oporu, nie ma tam raczej żadnej „śruby”


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jako mechanik z wykształcenia a niestety nie z zawodu... pomyślałem że policzę i może wymienię koło pąsowe na osi silnika na większe odrobinę... to nie musi być HiFi, byle tak nie zawodziło.
Instrukcja serwisowa do tego nieosiągalna, jedyne co znalazłem do do komponentu gramofonu, to akurat prost mechaniczny BSR. Szału nie ma.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to post
Share on other sites

No to kicha, to trzeba sprawdzic czy wszystkie elementy sprawne, szczegolnie elektrolity, masz miernik pojemnosci ?

moze byc w ktoryms "zwarcie" i juz obciaza linie zasilajaca silnik. 

Jak masz osobny zasilacz to mozesz podac tez napiecie z zasilacza na sam silnik i zobaczyc czy wtedy obroty sa ok. 

Mozliwe ze silnik, do czyszczenia, albo wyrobiony etc.... 

Powodow moze byc nascie. 

 

Link to post
Share on other sites

Sprawdzałem napięcie i trzyma 15v na stykach silnika. Zabawa z kondensatorami trochę mnie przerasta. Poszukam zasilacza, silnik dopiero co przylutowałem porządnie bo ledwo trzymało, chyba ktoś już tam dłubał. Sprzęt kupiłem jako niesprawny a rok produkcji to tak 1974...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to post
Share on other sites

Nie znalazlem dobrego schematu do tego sprzetu, ale mozliwe ze steruje tym jakis tranzystor, on moze byc juz wymeczony i to moze pod obciazeniem tez dawac takie objawy. Najprosciej podpiac sam silnik pod rowne 15V i zobaczyc czy obroty sa ok, wtedy bedzie wiadomo czy to silnik czy elektronika. 

 

Link to post
Share on other sites

Jasna sprawa. Szukam zasilacza 15v - na razie bez sukcesu,


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

A tak mnie naszło dlaczego akurat 15V? Tyle mniej więcej zmierzyłem ale to z natury a ile powinno być to nie wiem...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to post
Share on other sites

Cześć, nic nie znalazłem. Szukam wiedzy w internecie, elektronika i elektrotechnika nie były nigdy moją mocną stroną. Teraz myślę że tam jest na stałe wlutowaniu równolegle rezystor, czytam i kombinuję że można w ten sposób podbijać prędkość obrotową silnika DC.
Zrobię jutro zdjęcia pozostałych płytek. Jedna jest od radia, inna od przełączników wejścia itp.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock podczas używania strony.

Zarejestrowani użytkownicy mogą wyłączyć ten komunikat.