Jump to content
IGNORED

Co jeszcze sprawdzić zanim zareklamuję wzmacniacz?


EvilD291

Recommended Posts

Nowiutki Denon PMA-2500NE ujawnił pewną wadę niestety. Mianowicie moim zdaniem jeden kanał gra ciszej :/

 

Muzykę odtwarzam przez USB, korzystając z wbudowanego DAC'a, testowałem na kilku komputerach (choć przy USB to nie powinno mieć znaczenia) i niestety, ale jeden kanał gra zauważalnie ciszej. Objawia się to tym, że im ciszej słucham muzyki, tym dźwięk wyraźniej słychać w prawym kanale, lewy jakby wytracał głośność wcześniej. Z kolei im głośniej, tym subiektywnie różnica między kanałami wyrównuje się, ale i tak zawsze jest słyszalna.

 

Nie sprawdzałem na innych wejściach audio, ale i nie bardzo mam możliwość.

 

Zarówno przy słuchaniu przez słuchawki jak i na kolumnach. Identycznie jest przy trybie "source direct" i normalnym - w tym drugim żeby skorygować głośność muszę pokrętło "balance" ustawić między godziną 10 a 11, więc różnica jest dość znaczna.

 

W momencie kiedy pokrętło głośności ustawione jest na prawie minimum dochodzę do sytuacji w której z prawego głośnika jeszcze jakiś dźwięk się wydobywa, lewy milczy.

 

Kiedyś miałem podobny przypadek w PMA-725R. Przyczyną był tzw. "zimny lut". Przypuszczam, że tu jest podobnie. Sprzęt oczywiście na gwarancji, z której zamierzam skorzystać.

 

Pytanie czy coś jeszcze sprawdzać, udowadniać, czy od razu serwis?

Link to comment
Share on other sites

Reklamuj. Obawiam sie ze to wlasnie dzisiejsza dojrzala elektronika, a dokladnie potencjometr glosnosci nierownomiernie wzmacnia. W nowych takie przypadki sa codziennoscia, niestety.

Przykro tylko ze klient placi a nikomu nie chce sie sprawdzic chocby podstawowych funkcji wzmacniacza. Producent pewnie wychodzi z zalozenia: a chu... moze sie uda.

Link to comment
Share on other sites

Przecież to norma dla analogowych potencjometrów.

Nie wiem czy przyjmą reklamację. Tolerancja dla analogowego potencjometru wynosi chyba kilka procent.

Nie istnieje analogowy potencjometr pracujący równo w całym zakresie a tym bardziej od poziomów najniższych. To jest po prostu wrodzony urok potencjometru analogowego.

Możesz trafić na jeszcze gorzej pracujący potencjometr w wymienionym sprzęcie - nie można tego wykluczyć.

Należałoby przy kupnie wzmacniacza z analogowym potencjometrem zawsze w sklepie mierzyć na wyjściu pre-out (a jeśli nie ma to na wyjściu słuchawkowym) współbieżność potencjometru i kupić ten klocek w którym współbieżność jest najlepsza.

 

Takich wątków na forum o krzywo działającym volume jest cała masa. Pierwszy lepszy:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Link to comment
Share on other sites

Niestety nie kilka a kilkanaście. Kiedyś z normie znalazłem info uwaga że różnica może dochodzić do 20 procent.tak też uważam to za chore.

 

Jeśli serwis jest w porządku zrobią z tym co trzeba.

| INSTALACJE | ODSŁUCHY | WYPOŻYCZENIA | PORADY | - Jeśli potrzebujesz pomocy skontaktuj się z nami.

www.S4Home.pl | tel: 514-500-824 | Specjalne oferty dla forumowiczów.

Link to comment
Share on other sites

Swoją drogą to byłbym zdziwiony gdyby uznano reklamację.

Serwis musiałby pomierzyć dziesiątki potencjometrów i wybrać ten, który najmniej krzywo pracuje - bo nie istnieje potencjometr analogowy pracujący równo w całym zakresie. To jest robota głupiego.

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Link to comment
Share on other sites

Przecież to norma dla analogowych potencjometrów.

Nie wiem czy przyjmą reklamację. Tolerancja dla analogowego potencjometru wynosi chyba kilka procent.

Nie istnieje analogowy potencjometr pracujący równo w całym zakresie a tym bardziej od poziomów najniższych. To jest po prostu wrodzony urok potencjometru analogowego.

Możesz trafić na jeszcze gorzej pracujący potencjometr w wymienionym sprzęcie - nie można tego wykluczyć.

Należałoby przy kupnie wzmacniacza z analogowym potencjometrem zawsze w sklepie mierzyć na wyjściu pre-out (a jeśli nie ma to na wyjściu słuchawkowym) współbieżność potencjometru i kupić ten klocek w którym współbieżność jest najlepsza.

 

Takich wątków na forum o krzywo działającym volume jest cała masa. Pierwszy lepszy:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zadna tam norma, oczywiście analogowy potencjometr nie jest idealny ale jakis 20 lat temu takich problemów nie było.

 

To tylko i wyłącznie wina obecnej jakości produkcji, dlatego mimi wszystko sądzę ze niejeden wzmacniacz ktory teraz ma 20 lat przezyje jeszcze kilka nowych

Link to comment
Share on other sites

Płacąc tyle za wzmak oczekiwał bym czegoś innego. Wiadomo że potencjometry analogowe nie bedą pracować idealnie jak wzmocnienie cyfrowe, ale bez przesady.

Zaraz padnie mit Denona o tym perfekcyjnym wykonaniu na poziomie Hi-Endu za 10 razy tyle powielany tu od dwóch lat przez nawiedzonych znawców. Jedyny, dośc nie równo pracujący potek jaki napotkałem to był w NADzie. W innych byly czasem różnice, ale to przy minimalnym wzmocnieniu na którym nikt nie słucha muzyki. 20 lat starszy PMA-2000R też mi pracował równo, a nie był pierwszej świeżości.

?👈

Link to comment
Share on other sites

przy minimalnym wzmocnieniu na którym nikt nie słucha muzyki
- akurat słucham przy takim wzmocnienie praktycznie na samym początku pracy potencjometru w Rotelu 840 BX3, z uwagi na nocne słuchanie w bloku. Ale jest po przeglądzie i mimo 30 lat kanały graja równo od początku.

 

Taka nierówność to by mnie wkurzyła. Proponuję reklamować i nie dać się zbyć .

Link to comment
Share on other sites

Witaj

 

Pomimo, iż to prawda, że to normalna bolączka potencjometrów analogowych, to uważam, że przy wyższych modelach urządzeń producent mógłby raczyć, nieco uważniej je selekcjonować (bo na tym tylko to polega), a nie tłumaczyć się 5, 10 czy 20% tolerancji.

Ponad trzy lata temu miałem podobny problem z Marantzem PM Ki Pearl Lite. Przy cichym odsłuchu, lewy kanał znikał - zupełnie. Tylko nie był to poziom, przy którym niewiele można było w ogóle coś usłyszeć, tylko normalny cichy odsłuch wieczorową porą. Zgłosiłem problem do serwisu.

I tu uwaga do wszystkich niedowiarków, twierdzących, że serwisy takich reklamacji nie uznają. TO NIE PRAWDA.

Reklamacja została uznana i mało tego. Wysłałem swój egzemplarz do serwisu. Sprawdzili, zgodzili się z moją uwagą i dostałem nowiutki zalakowany egzemplarz - żadna naprawa. Ale to nie koniec. Odpalam nową sztukę i to samo tylko z drugim kanałem. Rozmawiam z kierownikiem serwisu, a facet do mnie, że wierzy mi słowo i stwierdza, że tak nie może być, żeby wzmacniacz sygnowany przez Kena Ishiwatę miał takie problemy (a przecież nie był to nie wiadomo jak drogi wzmacniacz). Polski serwis napisał do fabryki w Japonii, opisał problem, zażądał kolejnego nowego egzemplarza z innej serii produkcyjnej. Czekałem na kolejny egzemplarz chyba ponad 1,5 miesiąca. W tym czasie polski serwis zgodził się abym użytkował ten drugi egzemplarz, który mi przysłał. Przyjechał kolejny egzemplarz, rzeczywiście z innej serii produkcyjnej i z tym wszystko było ok. Tak więc da się wybrać potencjometr pozbawiony albo z minimalnymi bolączkami konstrukcji analogowej - trzeba tylko chcieć.

Podsumowując, radzę zgłosić reklamację, tylko na chłodno i na spokojnie, bez emocji. To lepiej działa.

A ja osobiście podejściem serwisu w moim przypadku byłem bardzo pozytywnie zaskoczony, wręcz zaszokowany, ponieważ miałem podobne wpisy - że to normalne, że serwis tego nie uzna. Trzeba spróbować.

Zresztą gdzieś na tym forum już opisywałem ten przypadek.

 

Swoją drogą nie rozumiem jednego, dlaczego pomimo sporego, a nawet wielkiego skoku technologicznego w sposobie produkcji w ostatnich 20-30 latach, te sprzęty leciwe, produkowane w mniej zaawansowanych technologiach nie mają takich problemów. Myślę, że chyba zbyt mocno rozbudowane są działy księgowości w koncernach.

EC4.8MKII+2xAW400+ECP2MKII+EMC1MKV+ECM1MKII+2-XPERIENCE CLASSIC+SCM50PSLT+ ULTRA BLACK II

Link to comment
Share on other sites

Wraz ze wzrostem ceny tolerancja procentowa parametrów sprzetu, w tym choćby potencjometrów powinna być coraz mniejsza.

Prócz słabej jakości potencjometrów dziś produkowanych, możliwe że dochodzi do podziału sprzętu na skale jakości, np. B dla Polski, Ukrainy itd. i sprzętu jakości A na bogatsze kraje.

Link to comment
Share on other sites

Bo sprzęty typu marantz , denon, Pioneer , onkyo były dobre ale 20 lat temu.

 

Obecne modele brzmią po prostu źle. Oprócz brzmienia jak widać są tez inne problemy.

 

Za te pieniądze idzie już kupić na prawdę dobry wzmacniacz ale nie wiem co autora pokusiło żeby kupić Danona. Chyba marketing i opinie z internetu.

Link to comment
Share on other sites

Kuriozalne jest to iż wzmacniacze z lat 90 w cenie kilkuset złotych w dniu zakupu po latach mają idealny wręcz balans... Niezależnie od poziomu głośności....

 

E tam - nic z tych rzeczy.

Żaden, ale to żaden wzmacniacz jaki miałem nie trzymał balansu. Każdy wzmacniacz miał problemy ze współbieżnością kanałów. Jedne gorzej inne lepiej ale zawsze było krzywo. Szczególnie na słuchawkach dostawało się kur..wicy.

Czy to Sony czy Srony, Pionner czy Sroneer - było krzywo. Czy to wzmacniacz z lat ubiegłego wieku czy nowsze produkty - balans nie był trzymany w pełnym zakresie.

Aż pewnego dnia dałem sobie spokój - miałem dość. Obiecałem sobie, że już nigdy nie kupię wzmacniacz ze standardowym analogowym potencjometrem.

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Link to comment
Share on other sites

To i ja przy okazji o coś zapytam. Od jakiegoś czasu świruje mi potencjometr głośności, przeskakuje o kilka kilkanaście decybeli we wszystkie strony niezależnie czy ściszam czy pogłaśniam. Muszę więc krecić baaardzo powoli aby regulacja w ogóle była możliwa. Jakaś grubsza sprawa czy coś sie po prostu poluzowało?

 

Chodzi o HK990

Człowiek może być dobry, uczciwy ale i tak ilość ludzi na jego pogrzebie zależy od pogody...

Link to comment
Share on other sites

To i ja przy okazji o coś zapytam. Od jakiegoś czasu świruje mi potencjometr głośności, przeskakuje o kilka kilkanaście decybeli we wszystkie strony niezależnie czy ściszam czy pogłaśniam. Muszę więc krecić baaardzo powoli aby regulacja w ogóle była możliwa. Jakaś grubsza sprawa czy coś sie po prostu poluzowało?

 

Chodzi o HK990

 

Mam tak w aucie. Jak chce gwałtownie ściszyc to ryknie głośno jak cholera. Potencjometr jest juz zepsuty.

Link to comment
Share on other sites

To i ja przy okazji o coś zapytam. Od jakiegoś czasu świruje mi potencjometr głośności, przeskakuje o kilka kilkanaście decybeli we wszystkie strony niezależnie czy ściszam czy pogłaśniam. Muszę więc krecić baaardzo powoli aby regulacja w ogóle była możliwa. Jakaś grubsza sprawa czy coś sie po prostu poluzowało?

 

Chodzi o HK990

 

Tam jest chyba enkoder. Gała VOLUME kręci się dookoła bez ogranicznika.

Nie jestem fachurą ale objawy jakie opisałeś daje właśnie zabrudzony enkoder. Naprawa szybka, łatwa i bezbolesna dla każdego serwisu. Można chyba też taki enkoder wyczyścić samemu - ale nie ma to jak wymiana na nowy.

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Link to comment
Share on other sites

Bo sprzęty typu marantz , denon, Pioneer , onkyo były dobre ale 20 lat temu.

Obecne modele brzmią po prostu źle. Oprócz brzmienia jak widać są tez inne problemy.

Za te pieniądze idzie już kupić na prawdę dobry wzmacniacz ale nie wiem co autora pokusiło żeby kupić Danona. Chyba marketing i opinie z internetu.

 

Pudło :)

Ja bardzo lubię brzmienie Denona, może nie jest to jakiś ultra-nie-wiadomo-co, ale dalej uważam, że w tej kasie Ciężko znaleźć porównywalny sprzęt porównywalnie wyposażony. Oczywiście każdy ma swój gust, ale na pewno to nie marketing bo słuchałem kilka sprzętów zanim wybrałem w kwocie do 10.000PLN i miał być PMA-2020AE + DAC, ale pojawił się 2500 i wziąłem urządzenie all-in-one. Tu przyznaję, pojechałem na ślepo, ale nie spodziewałem się niczego innego niż 2020 i w sumie dźwięk jest praktycznie identyczny - taki jaki mi odpowiada najbardziej.

 

A że zepsuty... cóż, zobaczymy co powiedzą po naprawie. Sprzęt oddany i się serwisuje. Pierwszy kontakt z serwisem pozytywny, będą sprawdzać potencjometr na pewno. Dam znać!

Link to comment
Share on other sites

o i ja przy okazji o coś zapytam. Od jakiegoś czasu świruje mi potencjometr głośności, przeskakuje o kilka kilkanaście decybeli we wszystkie strony niezależnie czy ściszam czy pogłaśniam. Muszę więc krecić baaardzo powoli aby regulacja w ogóle była możliwa. Jakaś grubsza sprawa czy coś sie po prostu poluzowało?

Tam jest cyfrowa regulacja? jesli tak to enkoder ma juz dosc

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.