Jump to content
IGNORED

pomoc w doborze końcówek mocy


kacpero_1

Recommended Posts

witam serdecznie, posiadając "poprawiony" preamp COPLANDA 303, poszukuję końcówki mocy w budżecie ok 10tyś zł, a mojego rozeznania wyłoniły się następujące typy (oczywiście inne ale sprawdzone modele bardzo mile widziane)

BRYSTON 2BSST2

MF AMS35

BAT VK500

albo Bel Canto

 

innym rozwiązaniem jest możliwość sprzedaży Coplanda i zamknięcia budżetu w kwocie 16tyś i może wtedy jakaś dobra integr a?

 

kompanem w/w sprzętu będą kolumny na przetwornikach Gorlich (dokładnie ten model

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) wysoktonowy wymieniony na wstęgę Mundorfa) cd NAIM cdx2/Meridian/Marantz cd94, okablowanie to jeszcze stare zapasy - SonuOliva.

Link to comment
Share on other sites

A jakiego dźwięku szukasz? Cieplej, czy neutrakniej, przejrzyściej czy bardziej mięsiście? Bo BAT i BelCanto i Bryston to inne szkoły grania? Jeśli ciepło to faktycznie BAT lub Pass, może być w klasie A, np.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli szybciej, przejrzyściej to Bryston. Można tez poszukać jakiegoś Audioneta lub Krella, np.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

No i ważne, jaki preamp.

Napisz coś więcej.

 

Pozdrawiam Stempur

Link to comment
Share on other sites

Jakiś ślepy jestem, pisałeś przecież o pre :-) Jak jest pre, to musi być końcówka. Tego Acu A 30 słuchałem wybierając końcówkę dla siebie i szczerz mówiąc nie zrobił na mnie najlepszego wrażenia. Był taki trochę beznamiętny.

Poza Brystonem, Krellem, Audionetem może jakiś Audio Research (mimo lampy grają przejrzyście). Na allegro widziałem monosy Musa.

Pozdrawiam Stempur

Link to comment
Share on other sites

Guest NEWNEW

(Konto usunięte)

Bryston w stosunku do BAT czy MF to diametralnie przeciwstawny biegun. Bel Canto pośrodku, chyba bliżej tej dwójki. Nic nie wiemy o tych kolumnach, przede wszystkim jaką mają impedancję, efektywność? Na moje oko one powinny grać z lampą i to raczej mocną ale po cieplejszej stronie. Coś w typie VTL, BAT VK-75, itp. W ARC bym się nie pchał, bo ono z Coplandem nie zagra dobrze, będzie zbyt jasno. No i Copland z tego co pamiętam nie ma w ogóle wyjść XLR.

Link to comment
Share on other sites

Kolumny 4 omy, głośniki rewelacyjne - taka wyższa półka scanspeaka. Gorlich to rewelacja z najlzejsza membraną.

Niestety preamp bez xlr , ale czy to aż tak duży błąd?

Mogę oczywiście pomyśleć nad zmianą preampa na dedykowany do końcówki.

Generalnie wymienne elementy to cd czy kable.

Kolumny , nowa końcówka czy też preamp chciałbym żeby pograly u mnie dłuższy czas

Link to comment
Share on other sites

Guest NEWNEW

(Konto usunięte)

Te końcówki mocy, które wymieniłeś choćby BAT oraz Bryston grają lepiej po XLR. Audio Research które rozważałem, od modelu Ref. 110 wzwyż w ogóle nie ma wejść RCA, stąd problem. Z tańszych rzeczy może być Atoll, fajne, muzykalne granie. Co do XLR, to jego posiadanie nie jest celem samym w sobie, bo często jest dołożony na siłę.

Link to comment
Share on other sites

Guest NEWNEW

(Konto usunięte)

Sphinx Project 12 to znakomite w swoim przedziale cenowym monobloki. Do Coplanda będą pasować idealnie, bo są jak na tranzystor bardzo ciepłe i plastyczne ale nie brakuje im energii oraz kontroli. Polecam jeśli trafisz na takowe. Jak na monobloki grające jedynie po RCA mają dźwięk bardzo przestrzenny.

Link to comment
Share on other sites

Nie znam tych AVM.

 

Naprawdę nic specjalnego, natomast Kacper1 zmieścisz się w budżecie bardzo ładnie brzmiących monobloków s/h firmy Electrocompaniet AW 180 które deklasują konkurencję do 25 kzł. Co prawda będziesz musiał mieć pre - równiez Electrcompaniet najlepiej EC 4.7 który gra wyśmienicie z AW 180 i po XLR.

Link to comment
Share on other sites

Podlacze sie pod temat, bo stoje przed podobnym dylematem.

 

Budzet podobny do kacpero. Max chcialbym wydac £2000.

 

Obecnie gra u mnie integra Caspian m2 podlaczona pod antile 2S eco. Chce sprzedac caspiana. Antila moze byc podlaczona bezposrednio pod koncowke hydra2 i grac bez przedwzmacniacza (poprzez LIPS). Zastanawiam sie czy ktos z Was mial tak polaczone te klocki i jaki byl tego efekt. Pyxis jest w planach, ale to kolejny niemaly wydatek, wiec na raz wszystkiego nie kupie.

 

Lubie lekki dzwiek, z dobra scena i ladnym wybrzmieniem. Dynamika, szczegolowosc to podstawa. Lekki dzwiek nie znaczy suchy.

 

Zastanawiam sie tez powaznie nad monoblokami quad 2 forty (lampy), albo Tucana 2 jako mocniejsza od caspiana integra.

 

Macie swoje opinie na temat tych wzmacniaczy? Glosniki bede zmienial na koncu. Najpierw chce miec wzmacniacz, ktory napedzi dobrze cos lepszego.

 

Dziekuje za podpowiedzi.

Wieza STEREO Technics :)

Link to comment
Share on other sites

Naprawdę nic specjalnego, natomast Kacper1 zmieścisz się w budżecie bardzo ładnie brzmiących monobloków s/h firmy Electrocompaniet AW 180 które deklasują konkurencję do 25 kzł. Co prawda będziesz musiał mieć pre - równiez Electrcompaniet najlepiej EC 4.7 który gra wyśmienicie z AW 180 i po XLR.

 

no tak, ale to już inna kwota

bo same końcówki są do sprzedaży za 14 tyś a jeszcze preamp którego nie ma i podejrzewam że będzie też parę złotych kosztował

 

a ta końcówka :

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Link to comment
Share on other sites

no tak, ale to już inna kwota

bo same końcówki są do sprzedaży za 14 tyś a jeszcze preamp którego nie ma i podejrzewam że będzie też parę złotych kosztował

 

a ta końcówka :

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Cena jest w miarę atrakcyjna i może dostaniesz jeszcze jakiś rabat - np. na 5.5 kzł ? Masz gwarancję rozruchową przez 1 miesiąc.

Widać że koncówka była w serwisie bo ma włożone nowe kondensatory więc powinno być dobrze.Pre EC 4.7 kupisz za jakieś

3-4 kzł i będziesz miał niezłe granie. Czasami trafiają się pre 4 lub 4.5 ew.4.6 za max.2 kzł i tak na szybko można cos takiego kupić

aby już cieszyć się dźwiekiem koncówki.Docelowo EC 4.7 z pilotem , chociaż 4.5 i 4.6 już też posiadały piloty.

Link to comment
Share on other sites

Bo rozumiem że w tym przypadku muszą być XLR, bo z moim Coplandem po rca będzie gorzej

 

Sygnał z Coplanda do preampa może iść po rca ale później pre i końcówkę łączysz TYLKO po XLR. W przyszłości zadbaj

o cdplayer z wyjściem xlr. Zawsze po rca będziesz miał gorszy dźwięk w porównaniu z xlr.

Link to comment
Share on other sites

Guest NEWNEW

(Konto usunięte)

W sprzęcie, który został od początku zaprojektowany w zbalansowanej topologii zawsze. W innych może być różnie.

Link to comment
Share on other sites

Guest NEWNEW

(Konto usunięte)

Przy czym w przypadku urządzeń tranzystorowych w całości symetryczna topologia jest istotnie lepsza. W przypadku lamp bywa różnie, znam naprawdę dobre wykonane w SE, choć osobiście wolę symetryczne push-pulle. Ale to już kwestia gusta. A jeśli w urządzeniach tranzystorowych przewaga symetryzacji toru jest bezsporna to naturalną konsekwencją jest konieczność stosowania połączeń XLR.

Link to comment
Share on other sites

No tak, rozumiem.

Tylko z tym że zawsze po xlr jest lepiej to zdania raczej są podzielone

 

To prawda że są zwolennicy strzyżenia do gołej skóry i golenia ale trudno jest się kopać z koniem który sądzi że robi to najlepiej.

Powoli zaczynam być odporny na takie sytuacje i faktycznie trudno jest udowodnić ze ziemia jest okrągła a nie płaska :-)

Link to comment
Share on other sites

Guest NEWNEW

(Konto usunięte)

udowanianie tego w kółko Macieju i niedowiarkom staje się już nudne

 

Zgadzam się. Wiele razy o tym pisałem, to wynika zarówno z założeń czysto teoretycznych, ale przede wszystkim potwierdzają to odsłuchy.

Link to comment
Share on other sites

Twierdzenie,że zawsze tak jest jest stereotypem takim jak np. to, że wszystkie urządzenia mają mieć fazę po prawej stronie. A tak nie jest.

Należy wypróbować i ocenić...

Może się okazać, że po XLR w torze tranzystorowym uzyskamy lepszą scenę, więcej energii, bardziej spektakularny dźwięk w kategoriach hi-fi,

ale dźwięk to nie wszystko, bo np. muzyka wyparuje...

Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się. Wiele razy o tym pisałem, to wynika zarówno z założeń czysto teoretycznych, ale przede wszystkim potwierdzają to odsłuchy.

 

Tomasz, ja o tym wiedziałem JUŻ w połowie lat 90 czyli ćwierć wieku temu bo otrzymałem dobre szkolenie od ludzi z branży z UK.

Świadomość i wiedza branży w PL jest różna ( co zresztą widać na załączonym obrazku powyżej ) i co gorsza cierpią na tym nieświadomi niczego początkujący audiofile którym się wciska dyrdymały.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.