Skocz do zawartości
IGNORED

Cambridge Audio Azur 751R v2 czy Anthem MRX 310


catdragon

Rekomendowane odpowiedzi

No to dajesz :) Jak wrażenia audio/video? :)

 

Hej Adam , a co dokładnie Cię interesuje , ogólnie wrażenia po jakimś czasie są bardzo pozytywne, po kalibracji ampli w kinie domowym z najbardziej przeciętnego filmu robi widowisko a jak w odtwarzaczu pojawi się na prawdę dobry film z dobrą realizacją dźwięku to strach oglądać / słuchać tego ci się dzieje , jestem fanem kina sf więc przypomniałem sobie klasyków i jest dobra zabawa, uśmiech nie schodzi z twarzy .

A propo obrazu to używając jakichś płyt dvd zwłaszcza koncert i parę starych filmów to skaler działa całkiem dobrze nie ma się wrażenia że ogląda się coś nie full hd , z materiałem 4K nie miałem nic do czynienia .

W stereo też się da używać z tym że ja zrobiłem sobie dwa profile kalibracji dla 5.1 i dla 2.0 i w czasie słuchania stereo mam jednak wyłączone korekty wynikające z kalibracji , mam wrażenie że dźwięk w stereo jest lepszy bez kalibracji , z kalibracją wydaje się być zbyt kinowy , spektakularny jakiś na sterydach , w porównaniu do audiolaba to trochę za bardzo podkolorowany no i bas jest zupełnie inny, większy bardziej mięsisty w kinie uważam to za + , w stereo wolę żeby wzmacniacz trzymał bas za ryj .

Pozdrawiam

 

A niższe zejście da sub z większą membraną

Witaj Adek , tak ilość basu jest od początku była zadowalająca , po jakimś czasie mimo wszystko w ramach experymentów kupiłem okazyjnie tani( używany ) sub jamo jakieś 23 cm średnicy i czy jest lepiej nie wiem na pewno basu jest jeszcze więcej, odcięty na 80 hz jakoś sobie radzi nie jest natarczywy, może można go lepiej ustawić żeby dał z siebie wszystko , na razie ograniczyłem się do znalezienia miejsca dla niego w którym brzmi najlepiej reszta ustawień typu ustawienie fazy i gain wstępnie ustawiłem ale tak naprawdę wymaga to więcej czasu i osoby cierpliwej do pomocy żeby kręciła tymi gałkami , teraz zbieram na coś z oferty bk elektronik .Tak jak pisałem wyżej nie używam suba w stereo tylko w kinie .

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez catdragon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz że po korekcie ARC masz "większy" bas, powiem że mi też tak się wydawało na początku a wszystko przez to że zupełnie nie byłem świadomy (dopóki nie zrobiłem autokorekcji i nie zobaczyłem wykresów z pomiarów) że mam w moim pomieszczeniu kichę jeśli chodzi o bas, mam dużą dziurę w okolicach 60Hz, uszy przez kilka dobrych lat słuchania przywykły do brzmienia bez basu i jak ARC tę dziurę zasypał to wydawało mi się że cosik tego basu za dużo. Następna sprawa, to może masz za wysoko ustawiony room gain?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz że po korekcie ARC masz "większy" bas,

Hej , może tak jest jak mówisz z tym że prostując, bas w kinie mi odpowiada a do stereo i tak mam inny zestaw więc nie drążyłem tematu . Jak będę miał czas koło świąt to się tym pobawię i tak czeka mnie jeszcze dokładne ustawienia suba .

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Drodzy Koledzy

Od niespełna sześciu dni testuję nowego Anthema mrx 510. Mimo, iż funkcjonuje on obecnie pod obciążeniem tylko dwóch amerykańskich jednostek podłogowych Definitive Technology BP 10 jestem w stanie obalić nieco indywidulanych odczuć i namieszać w głoszonych wszem i wobec stereotypom. Moje doświadczenie podpiera posiadane ongiś purystyczne stereo, a mianowicie początki, gdzie potężny NAD C 375 BEE na Paradigmach 11v7, czy też ostatnio francuska manufaktura Atoll serii 200 se podpierały filar moich upodobań. I co ? No właśnie to, że wbrew wszelkim utartym założeniem o braku możliwości pogodzenia typowego stereo z kinem domowym - jako niemożliwe i niewykonalne - legło w gruzach gdy pojawił się Anthem. Nie jestem audiofilem, lecz zdecydowanie utożsamiam się z melomanem. Lubię stereo i toleruję efekty dźwięku wielokanałowego. Satysfakcja jednak występuje po stronie kolumn podłogowych zbudowanych w technologii bipolarnej. Wprost stworzonej do budowania przestrzeni w trudnych adaptacyjnie pomieszczeniach odsłuchowych. Pamiętajcie, że najważniejsze w systemie są jego krańce, a więc kolumny. Od ich wartości nie tylko finansowej zależy ostatni tor sygnału. Nie inaczej. Zatem jakie kolumny taki zestaw. Drugi w analizie to wymiar akustyczny pomieszczenia, jeden z najtrudniejszych elementów układanki. W moim przypadku ustawienie kolumn ma istotny wpływ na odczucia słuchacza. Nie mówię tu o tolerancjach wartości niskich tonów uzależnionej od odpływu powietrza z konstrukcji kolumn. Mowa cały czas o budowaniu przestrzeni w kinie domowym. MRX 510 to nie tylko w mojej ocenie faworyt w kinie i stereo, ale i też rzetelny mediator dźwięku przestrzennego - za zasługą światowego systemu kalibracji dźwięku. Wiadomo każdy wychwala swoje. To normalna przypadłość - ludzka. Wyłoniłem się z typowego stereo, a skończyłem na amplitunerze kina domowego. Otrzymałem satysfakcję w postaci przyzwoitego stereo, jak i genialnego kina z efektami. Reasumując jak chcemy podyskutować o porządnym kinie rozpocznijmy rozmowy od kolumn. Tyle w temacie. Życzę owocnych poszukiwań. Ja mam już tę drogę za zakrętem. Na dobrej końcówce jest wymagany efekt. Zapewniam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez piotrella41

FEZZ AUDIO TITANIA - REGA PLANAR 3 - REGA FONO MM 2017 - PIONEER UDP - LX 500 - DEFINITIVE TECHNOLOGY BP 10 - TELLURIUM Q BLUE - RCA + SPEAKER

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego to tylko jedna z terorii. Piszesz że kolumny są tak ważne,a nie przyszło ci do głowy że kiepski amplituner,wzmacniacz nie napędzi dobrych kolumn,nie ruszy ich nawet.nie jest to takie proste jak piszesz.

Rozmowa powinna być rozpoczęta od kwoty,ile chcemy wydać.Czy chcemy mieć dobre kino,czy tylko chcemy pochwalić się tym co kupimy sąsiadowi,czy rodzinie.

Po co ludzie kupują kina domowe za 2,3,4,5,6 tyś w jakim celu,czy jest to im potrzebne mieszkając np w mieszkaniach ze wspólnymi sąsiadami w swoich pokojach często są to pokoje po 10-12m2.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez dariusz964
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem jeszcze inaczej, Ci którzy nie siedzą w temacie znają tylko Denona, Pioneera, Yamahę i ewentualnie Marantza więc nie ma nic w tym dziwnego, ze nie znając innych marek nie wybierają ich stąd nieświadomość tego, ze można w sumie za niewielkie pieniadze mieć i dobre stereo i kino d. Poza tym nie znając innych marek nie ma się do nich nawet najmniejszego zaufania. W sumie dobrze, że się tu pojawiłes. Otworzy to niektórym oczy na pewne zagadnienia. Np na istnienie innych dobrych marek, lepszych od tych popularnych.

 

Piszesz że kolumny są tak ważne,a nie przyszło ci do głowy że kiepski amplituner,wzmacniacz nie napędzi dobrych kolumn,nie ruszy ich nawet.nie jest to takie proste jak piszesz.

 

też jestem tego samego zdania.

 

 

Bardzo fajnie, ze wyłamałeś się z tego grona i kupiłeś coś innego i sam przekonałes się, że jest kompromis między kinem a stereo i wcale nie trzeba wydawać kroci na sprzęt chociaż tutaj to sprawa możliwości finansowych i preferencji. No i wrażliwości ucha :) .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hola hola adek, pan przeciez twierdzi ze najwazniejsze sa kolumny to co mu po tym anthemie i po co go tak wychwalac jak to kolumny zrobily robote :DDD a tak na serio moim zdaniem po prostu ten ampli trafil 100% w gusta akurat tej osoby i tyle, szczerze nie sluchalem ani jednego anthema wiec sie nie wypowiem na jego temat, ale sluchalem innych "niszowych" jak CA czy arcam i dupy nie urywa moim zdaniem, a to tylko dlatego ze mam inne gusta muzyczne i nie trawie cieplych kluchow, nie ma co sie dziwic ze denon yamaha sa najbardziej popularne jak maja najwieksza reklame, reszty w naszej tv nie widzialem :D a do tego dochodza funkcje sieciowe i inne bajery ktore kusza, a wiadomo ze w niszowce toz to luksus i nie wystepuje w kazdej firmie, w sumie do 8000, bo tyle kosztowal anthem jak wszedl, nie znalazl by czegos fajnego z popularnych marek co zagra rownie dobrze jak i nie lepiej hmmm

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez ryback
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolicie Drodzy Koledzy, że odpowiem kolegialnie.

 

Nadal będę się upierał, że koniec toru jest najważniejszy. Dla mnie przynajmniej to aż nazbyt oczywiste, niemniej w kwestii doboru serca układu - zestawu istotna rolę odgrywa jego wzmocnienie, czyli potencjał. Zgodzę się w materii, o występowaniu kiepskich amplitunerów, ba pójdę nawet dalej. Coraz więcej pojawia się kiepskich typowych wzmacniaczy zintegrowanych. Np. tzw. impulsowce . Troszkę filtracji na torze i jakie oszczędności. Wielka bujda na resorach. Nawet NAD wzór porządnych konstrukcji odszedł od typowych konstrukcji. Dla mnie to upadek. Ale to tylko mój punkt widzenia.

 

Masz rację Kolego dariusz964, że niestety zasobność portfela dyktuje poziom uzyskanej satysfakcji. To oczywiste, że aby osiągnąć przyzwoity rezultat konfitury stereo - kino na sam procesorek trzeba poświęcić przynajmniej kwotę 8 tysięcy. A gdzie w miarę dobry zestaw kolumn. Oscyluję, iż w granicy 15 tysięcy nie licząc niskotonowego. A gdzie reszta ?

 

W mojej ocenie w miarę profesjonalne kino na metraż salonu odsłuchowego 23-25 metrów to koszt 25-30 tysięcy złotych. Nie wliczam w to kosztów związanych z zakupem końcówek mocy, lcd lub projektora oraz okablowania.

 

Ja jestem obecnie pośrodku kompletowania a droga zaiste długa i pokrętna. Bardzo cieszę się z faktu, że są osoby które nie uległy demagogii sprzedawców i znawców tematu tabu stereo. To pocieszające.

 

A tak na marginesie Kolego ryback, nie jestem żaden pan, po prostu "kolega" i już. Tak jest lepiej nieprawdaż ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez piotrella41

FEZZ AUDIO TITANIA - REGA PLANAR 3 - REGA FONO MM 2017 - PIONEER UDP - LX 500 - DEFINITIVE TECHNOLOGY BP 10 - TELLURIUM Q BLUE - RCA + SPEAKER

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest zaiste,coraz gorsze te amplitunery,kolumny,branża tylko na tym zarabia,klienci raczej dają się namówić na byle co tylko po to aby coś kupić.Myślę że akurat kolega wyżej kupił coś bardziej sensownego od tego tak tutaj popularnego sprzętu,i dobrze.Zgodzę się w stu procentach z tym że nie ma dobrego taniego kina domowego.Trzeba jednak wydać sporo grosza,i do tego dobrze mieć gdzie to wszystko poustawiać.Nie warto kupować tylko dla chęci pochwalenia się jakiś słabych zabawek,chyba że lubicie wywalać swoje pieniądze w błoto.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ze tak sie spytam jaka jest charakterystyka brzmienia anthema??? do czego mozna porownac jego brzmienie ze znanych klockow

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pytanie to raczej do właścicieli tych klocków,teraz jest to sprzet po prostu dobrze uczciwie wyceniony,ma świetną kalibrację,oraz w miarę dużą moc,takie nie pozorne urządzenie które gra poprawnie,a to w tych pieniądzach już bardzo dużo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też słyszałem na AVforums ze maja bardzo dobra kalibrację.Jak dla mnie mają za bardzo plastikowy front z wyglądu rzuca mi sie zaraz w oczy podobnie do denona z serii X i mało informacji pokazuje jego wyświetlacz tu yamaha jak dla mnie ma lepszy wyświetlacz

A że tak spytam to które Anglusy lepiej sprawują się w KD Cambridge czy Anthem?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez spinacz66

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba jednak wydać sporo grosza,i do tego dobrze mieć gdzie to wszystko poustawiać.Nie warto kupować tylko dla chęci pochwalenia się jakiś słabych zabawek,chyba że lubicie wywalać swoje pieniądze w błoto.

 

W zupełności się z Tobą zgadzam. Nie kupujmy sprzętu audio oczami, bo kres poszukiwań nigdy nie nadejdzie.

 

Nie mówiąc już o chwaleniu się jaki to ja mam sprzęt z wodotryskami i na topie.

 

To pytanie to raczej do właścicieli tych klocków,teraz jest to sprzet po prostu dobrze uczciwie wyceniony,ma świetną kalibrację,oraz w miarę dużą moc,takie nie pozorne urządzenie które gra poprawnie,a to w tych pieniądzach już bardzo dużo.

 

To szczera prawda, że na chwilę obecną serię 10 tek wyceniono na uczciwą cenę. Mam takie wrażenie, że pandemia się rozwija, bowiem nowa 20 stka jest już nasiąknięta i naznaczona bezstratnymi. Innymi słowy ampli do wszystkiego. A jak do wszystkiego, to w rzeczy samej do niczego. Wychodzę z założenia każdy element osobno. Źródło - amplituner - końcówki mocy. Żadna z firm funkcjonujących na rynku audio nie jest ideałem od wszystkiego. I to reguła z założenia.

 

Jak dla mnie mają za bardzo plastikowy front z wyglądu rzuca mi sie zaraz w oczy podobnie do denona z serii X i mało informacji pokazuje jego wyświetlacz tu yamaha jak dla mnie ma lepszy wyświetlacz

 

Przyjmując Drogi Kolego Twój argument o występowaniu plastiku w konstrukcji Anthema, w moim przypadku MRX 510, jestem zmuszony, ba nawet zobligowany udać się do specjalisty. Bo z tym plastikiem to po prostu nieprawda. Oczywiście nie jest to metal szczotkowany o grubości kilku milimetrów na panelu czołowym jak w przypadku ATOLLa IN 200, którego nota bene posiadałem przez prawie dwa lata. Ale panel jest metalowy, boczki od frontu również. W kwestii małego wyświetlacza, to wymagasz by przez cały rok służył on jako choinka. Ma być na nim rzeczowo, krótko i na temat. A nade wszystko ma spełniać nasze oczekiwania w odsłuchu. Pamiętaj, że niektórzy producenci mają w opcji wyłączanie wyświetlacza nie tylko z powodu jego oszczędności. Dobra rada skup się na dźwięku.

 

A że tak spytam to które Anglusy lepiej sprawują się w KD Cambridge czy Anthem?

 

Anglicy słyną ze specyficznego brzmienia, zaś Kanadyjczycy bardziej podpadają po amerykańskie nuty patrz Harman Kardon, ongiś słynna konstrukcja HK 990. Tak na marginesie Cambridge mają doskonałe źródełka, oczywiście zaraz po OPPO.

 

Anthem jest kanadyjczykiem :)

 

No to chyba nader oczywiste - korporacja PARADIGM - KANADA.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez piotrella41

FEZZ AUDIO TITANIA - REGA PLANAR 3 - REGA FONO MM 2017 - PIONEER UDP - LX 500 - DEFINITIVE TECHNOLOGY BP 10 - TELLURIUM Q BLUE - RCA + SPEAKER

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zupełności się z Tobą zgadzam. Nie kupujmy sprzętu audio oczami, bo kres poszukiwań nigdy nie nadejdzie.

 

Nie mówiąc już o chwaleniu się jaki to ja mam sprzęt z wodotryskami i na topie.

 

 

 

To szczera prawda, że na chwilę obecną serię 10 tek wyceniono na uczciwą cenę. Mam takie wrażenie, że pandemia się rozwija, bowiem nowa 20 stka jest już nasiąknięta i naznaczona bezstratnymi. Innymi słowy ampli do wszystkiego. A jak do wszystkiego, to w rzeczy samej do niczego. Wychodzę z założenia każdy element osobno. Źródło - amplituner - końcówki mocy. Żadna z firm funkcjonujących na rynku audio nie jest ideałem od wszystkiego. I to reguła z założenia.

 

 

 

Przyjmując Drogi Kolego Twój argument o występowaniu plastiku w konstrukcji Anthema, w moim przypadku MRX 510, jestem zmuszony, ba nawet zobligowany udać się do specjalisty. Bo z tym plastikiem to po prostu nieprawda. Oczywiście nie jest to metal szczotkowany o grubości kilku milimetrów na panelu czołowym jak w przypadku ATOLLa IN 200, którego nota bene posiadałem przez prawie dwa lata. Ale panel jest metalowy, boczki od frontu również. W kwestii małego wyświetlacza, to wymagasz by przez cały rok służył on jako choinka. Ma być na nim rzeczowo, krótko i na temat. A nade wszystko ma spełniać nasze oczekiwania w odsłuchu. Pamiętaj, że niektórzy producenci mają w opcji wyłączanie wyświetlacza nie tylko z powodu jego oszczędności. Dobra rada skup się na dźwięku.

 

 

 

Anglicy słyną ze specyficznego brzmienia, zaś Kanadyjczycy bardziej podpadają po amerykańskie nuty patrz Harman Kardon, ongiś słynna konstrukcja HK 990. Tak na marginesie Cambridge mają doskonałe źródełka, oczywiście zaraz po OPPO.

 

 

 

No to chyba nader oczywiste - korporacja PARADIGM - KANADA.

dokładnie kolega wszystko wytłumaczył,to już świadczy o wiedzy kolegów.Plastyk,Anglia Śmiać mi się chce,szkoda nawet o tym pisać,panowie czegoś nie widzieliście na oczy,nie słuchaliście to przynajmniej się nie ośmieszajcie.

Paradigm robi doskonałe kolumny,oraz subwoofery,wiele osób o tym zapomniało.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paradigm robi doskonałe kolumny,oraz subwoofery,wiele osób o tym zapomniało.

 

Tak dobre konstrukcje, jedne z lepszych. Operowałem ponad dwa lata na Paradigmach Monitor 11v7 - podłogówki w średniej klasie. Po trzy niskie w jednej konstrukcji. Niestety tendencyjne skrajne zejścia w niskich i wysokich - tzw szpanery efekciarskie. Niemniej mają swoich zwolenników. Z porządnym piecem wyczyniały cuda. Doskonałe dla kina. W stereo dopiero przy wydajnych lampach wykazywały kulturę brzmienia i wyszukaną dynamikę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

FEZZ AUDIO TITANIA - REGA PLANAR 3 - REGA FONO MM 2017 - PIONEER UDP - LX 500 - DEFINITIVE TECHNOLOGY BP 10 - TELLURIUM Q BLUE - RCA + SPEAKER

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam jak kupiłem swoje Paradigm monitor 3 w 1997 roku to był kosmos ,było wtedy jeszcze sporo sklepów audio we Wrocławiu kupione na przeciwko dworca głównego,dawały czadu przez 7 lat i nic z nimi się nie stało,absolutnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ze tak sie spytam jaka jest charakterystyka brzmienia anthema???

Słuchałem jedynie 310-tki. Gładki, dynamiczny, ciemny plastik w brzmieniu. Koniecznie trzeba posłuchać na docelowych kolumnach przed zakupem - jednych to brzmienie może oczarować, innych (jak mnie) odepchnąć. Oczarować może czarne tło, dociążenie dźwięku, natomiast mnie odpycha to, że mimo jasno grających kolumn, Anthem żadnej blachy, talerzy, nie pokazał jak należy - były znacznie pogrubione, jakby podbite gumą, nienaturalne, brzmienie głosu ludzkiego również było jakby nagumowane/plastikowe. Z drugiej strony - gdyby się pozbyć tych minusów (znając życie, w wyższych modelach będą mniejsze), to będzie to wysokiej klasy granie - właśnie przez dociążenie i dynamikę, dlatego gdy będę miał okazję, chętnie odsłucham jakiegoś Anthema z wyższej półki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie dodam że korekcja akustyki w amplitunerach Anthem MRX jest rewelacyjna, o wiele lepsza od tego czego dotychczas używałem czyli od Audyssey, Behringer DEQ i nawet Tact RCS.

Mam najniższy model czyli 310-kę, na początku myślałem że trzeba będzie dokupić jakąś końcówkę mocy, ale powiem szczerze że dźwięk po korekcji na tyle mi się podoba że nie widzę potrzeby kupna końcówki mocy, wolę raczej dokupić drugiego suba do systemu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno jednoznacznie odnieść się do wypowiedzi Kolegi miś1185, bowiem uzależnienie brzmienia układu od użytych w nim kolumn jest oczywiste. Pamiętajmy o roli wzmocnienia systemu jako tylko wzmocnienia. Przeznaczeniem wzmacniacza z założenia jest wzmocnienie sygnału, zaś jego ewentualna korekcja to już obróbka zgoła cyfrowa. Obecne układy są nimi naszpikowane. Niemniej sam amplituner to nie typowa, sucha integra. To konglomerat wielu ulepszeń na torze np. przedwzmacniacza. Dlatego taką wisienką w torcie jest możliwość korekcji poprzez profesjonalny w przypadku Anthema system pomiaru ARC. Na marginesie dodam, iż jeszcze go nie wypróbowałem, a już jestem pod wrażeniem pełnej synergii w zestawie z amerykańskimi Definitive Technology BP 10.

 

Tak swoją drogą, jaka konfitura Kolego miś1185 doprowadziła Cię do rozczarowania, bądź odepchnięcia jak to byłeś uprzejmy określić. Rad bym był z Twojej szczerości w tym zakresie. Dotyczy tych jasno grających kolumn. Bo marek i typów jest wiele. Nie należy też lekceważyć faktu, że miałeś do czynienia z modelem 310, ja zaś 510. Podobnież różnice występują. Mnie tego doświadczyć niestety nie przypadło.

 

Jak zresztą wskazuje Kolega maracz korekcja czyni cuda i wprowadza do systemu satysfakcję z jego wykorzystania i posiadania. Pamiętajmy że zarówno Anthem, jak i Nad mają bardzo wiele wspólnego i dominują na rynku wzmacniaczy. Nie wiem jakie posiadasz kolumienki w zestawie, jednak unikałbym stosowania dodatkowych niskich potencjałów. No chyba, że efekty ponad wszystko. W moim przypadku power jest i to bez suba.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez piotrella41

FEZZ AUDIO TITANIA - REGA PLANAR 3 - REGA FONO MM 2017 - PIONEER UDP - LX 500 - DEFINITIVE TECHNOLOGY BP 10 - TELLURIUM Q BLUE - RCA + SPEAKER

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak swoją drogą, jaka konfitura Kolego miś1185 doprowadziła Cię do rozczarowania, bądź odepchnięcia jak to byłeś uprzejmy określić.

Jak zauważyłeś, ja słuchałem modelu 310, Ty natomiast 510, co może wnosić wiele zmian w zakresie wrażeń odsłuchowych, bo technicznie jednak te amplitunery różnią się od siebie. Odsłuchów dokonywałem na monitorach Canton GLE 50, które znałem od lat z różnymi wzmacniaczami stereo, oraz z liczną konkurencją wśród amplitunerów (CA 751, Yamaha 850, Yamaha 2050, Marantz 7010, Onkyo RZ900, Arcam 550) i nigdy nie pokazały tak plastikowego brzmienia jak z Anthemem 310 (choć Marantz był temu bliski). Jak wspominałem przy innych okazjach - kalibracja potrafi polepszyć równowagę tonalną w danym pomieszczeniu, ale nie jest w stanie zniwelować "elektronicznych" naleciałości w dźwięku, co najwyżej może jeszcze ich dodać, więc w tym przypadku nie jest lekiem na całe zło. To samo dotyczy szybkości ataku dźwięku - kalibracja jej nie doda, a Anthem 310 nie może się pochwalić dobrym atakiem. Jak to jest z 510? Czy efekty typu uderzanie metalu o metal, tłuczenie szkła, brzmią tak jak w rzeczywistości? W 310 nie ma o tym mowy choćby przez spowolniony atak dźwięku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy ma swoje preferencje.

U mnie ten cherlawy Anthem swoim dźwiękiem spowodował że Onkyo 905 poszedł w odstawkę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolisz Kolego miś1185, że troszkę pomarudzę w temacie. Prawisz bowiem o dźwięku plastikowym przypisując przyczynę różnicy powstałej na torze wzmocnienia. Ciekawe. O ile w kwestii Marantza mogę zrozumieć plastyczność do charakteru analitycznego i technicznego z dbałością o szczegóły przekazu, o tyle nie mogę się zgodzić z Twą tezą o plastyczności amplitunera Anthem. Porównywałeś wiele budżetowych znanych komponentów tylko do jednej pary kolumn tego samego producenta ? Być może jest to jakiś wykładania do odniesienia. Być może. Tak się składa, że moje poczciwe kolumny zgrywają się z każdym wzmacniaczem dając za każdym razem pełną satysfakcję. Różnice owszem są, w przypadku Anthema in plus w kulturze jaką wniósł w odsłuchu stereo i przestrzeni jaką ukazał w kinie domowym. Pamiętaj, że jego doskonałość odkrywa się w synergii z Paradigmami. Jak będziesz miał sposobność to odsłuchaj tej konfiguracji.

 

Tak na marginesie to niewiele osób rozmawia o Anthemie. Bo może nie ma o czym. Są zadowoleni i zajęci odsłuchami.

 

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

FEZZ AUDIO TITANIA - REGA PLANAR 3 - REGA FONO MM 2017 - PIONEER UDP - LX 500 - DEFINITIVE TECHNOLOGY BP 10 - TELLURIUM Q BLUE - RCA + SPEAKER

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównywałeś wiele budżetowych znanych komponentów tylko do jednej pary kolumn tego samego producenta ?

Na ile Marantz 7010 za 7000zł, CA 751 za 8000zł (w promocji za 4000), Arcam 550 za 14000zł są budżetowymi amplitunerami - to owszem, porównywałem je z kolumnami, które doskonale pokazują różnice między tymi urządzeniami. Czemu Twoje kolumny nie pokazują różnic między urządzeniami? Być może są mniej detaliczne, być może dają swój duży narzut na dźwięk, skoro ich brzmienie Ci odpowiada niezależnie od użytej amplifikacji - trafiają dobrze w Twój gust, ale nie są w stanie pokazać tych ewidentnych różnic między elektroniką. Chyba że pokazują, a tylko źle Cię zrozumiałem? Ja kolumny już miałem, komplet 5 sztuk do KD, więc moim celem nie było porównywanie dziesiątek możliwych konfiguracji amplituner-kolumny, a jedynie dążenie do brzmienia, jakie znałem z tych kolumn ze wzmacniaczami stereo.

 

Kultura - to bardzo dobre określenie dla dźwięku z Anthema 310 - bardzo cieszę się, że go użyłeś. Ale zapytam ponownie, jak wygląda kwestia ataku dźwięku w 510-tce? Czy talerze perkusji, uderzanie młotem o żelazo, tłuczone szkło - brzmią podobnie jak w rzeczywistości? Bo 310-tka na tyle ukulturalnia to brzmienie, że ma się wrażenie iż ten młot jest podbity sporą warstwą gumy, zamiast uderzać bezpośrednio o żelazo. Jeśli zatem celem jest przesadna (wg mnie) kultura dźwięku - to jest to dobry wybór, ale jeśli szukamy brzmienia podobnego do otaczającego nas świata - to Anthem 310 niestety nas do tego nie przybliży, a takie dźwięki brzmią prawdziwiej na każdym z wymienionych przeze mnie w poprzednim poście amplitunerze, co mogę zaświadczyć uchem zawodowego muzyka. Oczywiście wiele z nich będzie gorsza w innych aspektach brzmienia, ale o plusach danych sprzętów już dużo powiedziano (również sam je wyżej opisywałem, po prostu rozmowa zeszła na tor: "dlaczego uważam, iż podstawowy amplituner Anthema, który można nabyć za 4000zł, gdzie topowe konstrukcje są za dziesiątki tys zł, nie spełnił moich oczekiwań brzmieniowych i czemu inni forumowicze się temu dziwią"), dlatego uważam, iż forum jest głównie od tego, by dzielić się ich minusami, a nie tylko wychwalaniem "kupiłem, jest świetnie, 100x lepiej od mojego poprzedniego amplitunera, polecam", jakie często gości w internecie.

 

Dziękuję za miłą i rzeczową rozmowę, i byłbym bardzo wdzięczny za ocenę ataku dźwięku w w/w sytuacjach w 510-tce - choćby walki na miecze w jakimś filmie, czy brzmi tak, że można ją pomylić z prawdziwą akcją w pokoju, czy jednak dźwięk ma coś w sobie z tego "podgumowania", znanego mi z 310-tki? Pozdrawiam!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ile Marantz 7010 za 7000zł, CA 751 za 8000zł (w promocji za 4000), Arcam 550 za 14000zł są budżetowymi amplitunerami - to owszem, porównywałem je z kolumnami,

Są zdecydowanie amplitunerami budżetowymi. Wynika to bowiem z ich przeznaczenia. To nie wzmacniacze zintegrowane lecz konglomeraty wzmacniacza i kina. Ja zaś miałem na myśli Integry za 7-8 tysięcy. Włączając w to procesor kina i zlepiając w środku konstrukcji - dodajmy drugie 7-8 tysięcy - aby było w miarę przyzwoicie. Mamy zatem cirka 16 tysięcy. Żaden z nich niestety tego pułapu nie osiąga. Nie przyjmuj proszę tego do siebie. Obcując ze światem pomiędzy audiofilstwem, a melomanią przywykłem i nasiąkłem cynizmem środka pieniężnego jako odnośni jakości sprzętu. Wiem to chore. Ale niestety wszechobecne w tym środowisku. Każdy z zastosowanych w moim układzie kabelków to koszt około 1 tysiąca złotych. I to nie jest próba chwalenia się bo tego wprost nie cierpię, ale real. Smutne.

Czemu Twoje kolumny nie pokazują różnic między urządzeniami? Być może są mniej detaliczne, być może dają swój duży narzut na dźwięk, skoro ich brzmienie Ci odpowiada niezależnie od użytej amplifikacji - trafiają dobrze w Twój gust, ale nie są w stanie pokazać tych ewidentnych różnic między elektroniką.

Pokazują różnice, owszem i tak. W każdym z przypadków w górę i na plus, nigdy nie odwrotnie. Być może jest wzmacniacz który je zawstydzi, obnaży ich niedoskonałości. Moje poprzednie wzmacniacze to mocarny NAD C 375 BEE, i ostatnio francuska manufaktura Atoll in 200.

 

zy talerze perkusji, uderzanie młotem o żelazo, tłuczone szkło - brzmią podobnie jak w rzeczywistości?

Postaram się sprawdzić przy odsłuchach, niemniej będą to typowe pliki bezstratne. Sztucznie idealny przekaz. Nie mam na chwilę obecną typowego napędu CD. Jedynie z Blu Ray od SONY.

Inwestuję obecnie w kompletowanie układu 5.0. Niestety w przypadku kolumn amerykańskiego producenta to trudny wydatek do przełknięcia, w cenie dobrej końcówki dwukanałowej od Anthema.

 

A tak na marginesie miło pogaworzyć z kolegą o ideałach. Ważny jest cel, a nasze doświadczenia tylko go przybliżają. Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez piotrella41

FEZZ AUDIO TITANIA - REGA PLANAR 3 - REGA FONO MM 2017 - PIONEER UDP - LX 500 - DEFINITIVE TECHNOLOGY BP 10 - TELLURIUM Q BLUE - RCA + SPEAKER

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem Twoje podejście - amplitunery AV w granicach 7-14 tys zł to sprzęt dający budżetowe brzmienie w kategoriach absolutnych i z tym się zgadzam. Moim skromnym zdaniem jednak w kategorii amplitunerów takich kwot nie sposób nazwać budżetowymi, choćby z tego powodu, iż droższych jest jak na lekarstwo, a przykładowy Marantz 7010 za 7 tys jest topowym modelem tego producenta, i jeśli amplitunery za 7-14 tys są budżetowymi, to jak nazwać amplitunery z przedziałów 1200-2000zł, 2-3 tys, 3-5 tys?

 

Systemy dzielone to osobna kategoria. Wspominasz o kabelkach po tys zł - standardowe 5.1 to więc już spory koszt na kabelkach, a co dopiero elektronika i kolumny. Cóż.. - obawiam się, iż taki jest właśnie mój cel, system dzielony, na szczęście obecny system potrafi przynieść sporo radości w filmach, więc pośpiechu nie ma. ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 26

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.