Jump to content
IGNORED

APS Trinity vs reszta świata :)


chcheckitout

Recommended Posts

Witam,

 

 

Chciałbym zrobić ostateczne starcie i w końcu skompletować stereo marzeń. Od razu nadmienię, że nie słucham (nie słyszę) kabli sieciowych, głośnikowych, IC. DACi rozróżniam gdy porównuję taki za tysiąc złotych z takim za 6 tyś. Największy wpływ na brzmienie ma dla mnie zmiana głośników czy słuchawek (tutaj odróżniam też wzmacniacze słuchawkowe :)). Otóż słyszałem Trinity i szczena ciut mi opadła. Oczywiście takiego brzmienia nigdy nie uzyskam, bo był tam też gramofon, pre od Manleya i jakiś DAC DIY, który również był dość kosztowny.

 

Nie uważam się za audiofila. Uwielbiam słuchać muzyki i przy tym zostańmy. Trochę szczegółów:

 

- pomieszczenie 16 m2

- muzyka jakiej słucham to ambient, trip hop, atmosferyczny drum and bass, sporo wokalu, rocka

- pliki to FLAC, AIFF i Tidal

 

Zależy mi na przestrzeni, dźwięku 3D, żeby kolumny po prostu zniknęły, a wszystko działo się dookoła mnie, dynamice i muzykalności.

 

Budżet na tę imprezę mam taki:

 

Trinity mogę łyknąć. DAC mam, streamer będzie (czaje się na tę nowość od Auralica) wtedy sprzedam obecny DAC i będzie tylko Auralic + wzmacniacz słuchawkowy do Audeze LCD-2 albo LCD-X albo coś z wyższych planarów.

 

Bardzo mnie ciekawi brzmienie klasycznego stereo, na które mogę przeznaczyć około 10 tyś głośniki i około 6 tyś wzmacniacz. Kable głośnikowe i IC są poza tym budżetem. Kupię coś w okolicach 1500 zł albo Trinity :)

Obecnie posiadam APS AEON i to brzmienie jest ok ale wiem, że można lepiej, bo słyszałem KEFy LS50 z jakimś dobrym wzmacniaczem i w pomieszczeniu 12 m2 grało to super. Stąd zainteresowanie na klasyczne stereo, a nie system aktywny.

 

W dużym skrócie - czy takie kolumny jak Amphion Argon 3L, Harbeth Monitor 30.1, Focal Aria 936, Xavian XN 270 Evoluzione, Kef R700, Harbeth Super HL5, Tannoy Precision 6.2 ? Wiem, że podaję monitory, kolumny podłogowe ale nie mam doświadczenia i chciałbym wiedzieć czy to ten sam poziom grania różniący się charakterem ? Podałem przykłady ze sklepu z Pabianic, bo tam podjadę i spędzę cały dzień żeby to jakoś osłuchać i może coś wypożyczyć. Co byście zrobili na moim miejscu ? :)

 

 

Dzięki za rady i ewentualne sugestie.

Ł.

 

Aaa co do wzmacniacza to już w ogóle nie mam pojęcia :)

Link to comment
Share on other sites

Aps Trinity są aktywne- to może warto jeszcze sprawdzić nowe Svedy Blipo- niedługo premiera i ponoć mają zapewniać większy rozmach i lepszą scenę w porównaniu do protoplastów (precyzyjnych dapo). Cena też nieco większa bodaj 20k....

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Link to comment
Share on other sites

Sub 10 trochę kosztuje, podpowiedź bez sensu!

 

Za coś ok 10kzł możesz sobie kupić świetne moim! zdaniem kolumny studyjne KRK-E8B-Expose

Jest to wyższa klasa coby nie było od bardzo fajnych paczek jakimi są APS

Z dobrego sygnału wyciśniesz wszystko co najlepsze.

Link to comment
Share on other sites

Sub 10 trochę kosztuje, podpowiedź bez sensu!

 

Za coś ok 10kzł możesz sobie kupić świetne moim! zdaniem kolumny studyjne KRK-E8B-Expose

Jest to wyższa klasa coby nie było od bardzo fajnych paczek jakimi są APS

Z dobrego sygnału wyciśniesz wszystko co najlepsze.

 

KRK jakoś w ogóle do mnie nie przemawia ...

Link to comment
Share on other sites

KRK jakoś w ogóle do mnie nie przemawia ...

 

Ale je nie sprzedają z lektorem, przemawiającego lektora należy kupić osobno ;)

 

Słuchałeś ich w ogóle, w jakich warunkach i u kogo?

 

Takie np reklamowane mocno PMC to nie mają szans z nimi! Dopiero z ATC była by walka ale ATC to zupełnie inny budżet !

Link to comment
Share on other sites

Otóż jest to alternatywa za 5 tys zł do wydatku dużo większego - Trinity.

Dołączasz trzecią drogę do Aeonów, a nie tylko subwoofer do systemu. Korzyść jest bezdyskusyjna, pod warunkiem dopasowania Sub 10 do reszty i do akustyki pomieszczenia.

Skala, duże składy - orkiestra, barwa instrumentów ulegną radykalnej poprawie.

 

To nie jest zwykłe dołączenie subwoofera (jak w kinie domowym), ale jak wspomniałem na początku dołączenie trzeciej drogi z korzyścią i to z sygnałem z lewego i prawego kanału przekazanym do suba.

podpowiedź bez sensu!

Nie słyszałeś, nie oceniaj...
Link to comment
Share on other sites

Korzyść jest bezdyskusyjna, pod warunkiem dopasowania Sub 10 do reszty i do akustyki pomieszczenia.

 

Ten warunek ma bardzo wiele drogich punktów do spełnienia!!! Ty najwidoczniej chcesz kolegę w koszta wpędzić!

 

Zastanów się co robisz jak mantrę należy sobie nucić słowa piosenki:

 

Link to comment
Share on other sites

Nie znasz się.

 

Taki system mam pod ręką i wiem o czym mówię.

 

System z adoptowanym akustycznie pomieszczeniem i DPS do synchronizacji suba z resztą?

 

To ile kasy trzeba ekstra wyłożyć o ile jest to sensowny system a o takim chyba? rozmawiamy.

Link to comment
Share on other sites

Sens taki, że Aeon z Sub 10 (odpowiednio zestrojonym) gra lepiej od Trinity.

 

Ale to trzeba usłyszeć, a nie zgadywać po wielkości membrany...

 

Powiem Ci tak do bólu Jeden sub z membrana 29cm który schodzi podobno? do 19Hz +/- 2,5dB to elektroniczna wydmuszka co innego Sub 15 ale to zupełnie inne pieniądze.

 

Ogólnie zakładając że ma to być dalej z uporem maniaka na Sub 10 i ma to zagrać coś a' Trynity to muszą to być dwa takie Sub10 a to zupełnie inne pieniądze !

 

A wracając na prawdę poważnie do tematu to 29cm to już za dużo jak na taki metraż tak że wolał bym się skupić na bardzo dobrym oddaniu barw co ma KRK i mniejszym rozszyciu centr dźwiekowych na 2way w KRK niż na Trynito podobmym APS AEON + Sub10

Link to comment
Share on other sites

Jakoś system 2.1 też do mnie nie przemawia :) ale w sumie mógłbym odsłuchać.

 

Generalnie chcę odejść od szumów, pyknięć słyszalnych w aktywnych monitorach.

 

Ja miałem i aktywne i system pasywny i zdecydowanie bardziej podoba mi się opcja pasywna zwłaszcza jak po jakimś czasie przychodzi chęć na zmiany:) aktywne ciężko sprzedać i do tego jest duża strata finansowa. Słuchałem kiedyś Dynaudio BM15A i to była petarda. Monitory kosztują około 11 tyś, ale brzmią rewelacyjnie. Miałem Dynki BM5A mk3, Adamy A7x i cieńko wypadły w kontrze z Proac Studio 118 które podpięte były do wzmacniacza Marantz, który już dawno miał lata świetności za sobą. Fajną opcją wydaje się SVEDA, ale ceny kosmos..do tego w przypadku sprzedaży serce krwawi.

Myślałem kiedyś o AEON i jestem ciekaw co ci się z nich przestało podobać? Jedno co mogę powiedzieć to że w przypadku moich obecnych monitorów Xavian 250 aktywne chowały się w zakresie przestrzeni. Teraz mam jej ocean:)

Cayin a88T MK I, Diapason Adamantes III, Questyle CMA 600i

Link to comment
Share on other sites

Mam wrażenie po czasie, że jednak A7X (posiadałem je 3 lata) miały lepszą przestrzeń. Ogólnie chyba szkoła grania Adam mi bardziej odpowiadała. Chciałbym posłuchać jakiś systemów pasywnych i proszę o radę w jaki system uderzyć pod moje preferencje muzyczne. Te Xaviany na pewno odsłucham. Jaki wzmacniacz z nimi używasz ?

Link to comment
Share on other sites

Mam wrażenie po czasie, że jednak A7X (posiadałem je 3 lata) miały lepszą przestrzeń. Ogólnie chyba szkoła grania Adam mi bardziej odpowiadała. Chciałbym posłuchać jakiś systemów pasywnych i proszę o radę w jaki system uderzyć pod moje preferencje muzyczne. Te Xaviany na pewno odsłucham. Jaki wzmacniacz z nimi używasz ?

Bezpośrednio kontrastowałem Dynaudio BM5 MKIII vs. Adam A7X vs. system pasywny Proac Studio 118 podpięte do Hegel 100. Adamy wypadły tragicznie na tle Dynaudio, Proac zostawiły pozostałe w tyle. 118 może nie mają olbrzymiego basu, ale lekkość i swoboda brzmienia oraz przestrzeń były przez pozostałe nie do doścignięcia. Xavian 250 mają ocean przestrzeni, mniej szczegółowe niż 118, ale grają równiej.

Cayin a88T MK I, Diapason Adamantes III, Questyle CMA 600i

Link to comment
Share on other sites

Bezpośrednio kontrastowałem Dynaudio BM5 MKIII vs. Adam A7X vs. system pasywny Proac Studio 118 podpięte do Hegel 100. Adamy wypadły tragicznie na tle Dynaudio, Proac zostawiły pozostałe w tyle. 118 może nie mają olbrzymiego basu, ale lekkość i swoboda brzmienia oraz przestrzeń były przez pozostałe nie do doścignięcia. Xavian 250 mają ocean przestrzeni, mniej szczegółowe niż 118, ale grają równiej.

Proac 118 są tandetne, bo mają taki uśmiech dyskoteki, że nie mieszą się nawet w granicach +-6dB. Jeśli Ci się podobały, to nie najlepiej świadczy o dźwięku jaki preferujesz (podbite skraje pasma = mało wyraźna średnica). Sądząc po Twoim guście, to nic dziwnego że nie podobało Ci się brzmienie, trochę bliższe naturalności (w porównaniu do tego rozjazdu jaki prezentuje Proac, bo nawet A7X jakieś super-naturalne nie są). Ja osobiście nie wiem co ludzie takiego widzą w tym uśmiechu dyskoteki. Może w markiecie takie coś bardziej przyciąga (jak te telewizory z super tandetnie przesyconymi kolorkami), ale na dłuższą metę (/w domu), to coś chyba nawet gorszego od disco-polo.
Link to comment
Share on other sites

Może w markiecie takie coś bardziej przyciąga (jak te telewizory z super tandetnie przesyconymi kolorkami), ale na dłuższą metę (/w domu), to coś chyba nawet gorszego od disco-polo.

Przyciąga, ale to z czasem mija. Trzeba poznać zagadnienie.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Link to comment
Share on other sites

Ja miałem i aktywne i system pasywny i zdecydowanie bardziej podoba mi się opcja pasywna zwłaszcza jak po jakimś czasie przychodzi chęć na zmiany:) aktywne ciężko sprzedać i do tego jest duża strata finansowa. Słuchałem kiedyś Dynaudio BM15A i to była petarda. Monitory kosztują około 11 tyś, ale brzmią rewelacyjnie. Miałem Dynki BM5A mk3, Adamy A7x i cieńko wypadły w kontrze z Proac Studio 118 które podpięte były do wzmacniacza Marantz, który już dawno miał lata świetności za sobą. Fajną opcją wydaje się SVEDA, ale ceny kosmos..do tego w przypadku sprzedaży serce krwawi.

Myślałem kiedyś o AEON i jestem ciekaw co ci się z nich przestało podobać? Jedno co mogę powiedzieć to że w przypadku moich obecnych monitorów Xavian 250 aktywne chowały się w zakresie przestrzeni. Teraz mam jej ocean:)

 

A jak wypada dół tych Xavianów w porównaniu z A7X ?

Link to comment
Share on other sites

Proac 118 są tandetne, bo mają taki uśmiech dyskoteki, że nie mieszą się nawet w granicach +-6dB. Jeśli Ci się podobały, to nie najlepiej świadczy o dźwięku jaki preferujesz (podbite skraje pasma = mało wyraźna średnica). Sądząc po Twoim guście, to nic dziwnego że nie podobało Ci się brzmienie, trochę bliższe naturalności (w porównaniu do tego rozjazdu jaki prezentuje Proac, bo nawet A7X jakieś super-naturalne nie są). Ja osobiście nie wiem co ludzie takiego widzą w tym uśmiechu dyskoteki. Może w markiecie takie coś bardziej przyciąga (jak te telewizory z super tandetnie przesyconymi kolorkami), ale na dłuższą metę (/w domu), to coś chyba nawet gorszego od disco-polo.

Drogi kolego, kompletnie pojęcia nie masz o moim guście, więc proszę nie wypowiadaj się, chyba że czujesz jakieś niedowartościowanie więc jak to ma ci pomóc to proszę bardzo:) Nie wiem gdzie napisałem, że nie podobało mi się naturalne brzmienie?!?! ale proszę czytać ze zrozumieniem. Brzmienie XN 250 jest po prostu inne niż Studio 118 i tyle - mi się podobają obie prezentacje a jeżeli ci się to nie podoba to się nie wypowiadaj, bo zapewne znajdzie się grono osób, które również może powiedzieć, że to co ty preferujesz to po prostu dno..więc polecam ostrożność w wypowiedziach.

 

Dół w XN 250 jest mniej precyzyjny, miększy ale przyjemniejszy jak dla mnie. Ma zdecydowanie większą głębie i mam wrażenie że schodzi niżej. A7X do wyżej wymienionych brzmiały jakby były pod grubą kołdrą i sam byłe tym bardzo zaskoczony. Szczegółowość i prezentacja wysokich tonów leży po stronie Dynaudio ale całościowo Xaviany brzmią naprawdę świetnie. Proac Studio 118 u mnie zostają (na razie) bo w drugim zestawie przy ograniczeniach w ustawieniu i BR z przodu sprawdzają się idealnie. Ja słucham Ambient, EDM głównie więc w tych obszarach jestem zadowolony z tego co mam:)

Cayin a88T MK I, Diapason Adamantes III, Questyle CMA 600i

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Wróćmy do tematu kolumn podłogowych. Na które warto zwrócić uwagę ? Zestaw kolumny + wzmacniacz maks 16 tyś bez kabli.

Pokój 20 m.

Moim zdaniem to warto się pofatygować i posłuchać dobranego zestawu kolumny + wzmacniacz w warunkach domowych. Do 20 m2 nie potrzeba olbrzymich zestawów i jest z czego wybierać.

Chcesz zakupić sprzęt nowy cz używany?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.