Jump to content
arek67

High End-owy Magnetofon Szpulowy

Recommended Posts

Jaki proponujecie? Ale tak żeby też nie przepłacić. Raczej interesują mnie najlepsze, starsze urządzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Które Otari czy Suder? A może jednak Revox?

 

Pan Pompka nie jest dla mnie autorytetem. To megaloman z rozbujanym ego. Facet od obrazu a nie dźwięku.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Które Otari czy Suder? A może jednak Revox?

 

Pan Pompka nie jest dla mnie autorytetem. To megaloman z rozbujanym ego. Facet od obrazu a nie dźwięku.

 

Jest jeden człowiek w naszym kraju , może nie jedyny którego ja znam i mogę polecić. Ten facet ma naprawdę nieprzeciętną wiedzę i doświadczenie w tym temacie . Czy autorytet ? trudno powiedzieć. .Napewno jeden z nielicznych ,którzy takową jeszcze posiadają. Nie obnosi sie po forach ze swoją wiedzą na temat magnetofonów szpulowych , a ma jej naprawdę ptężny zasób . Z resztą, jak jej nie mieć , skoro ma się studio nagraniowe , gdzie do zapisu wykorzystuje sie li tylko magnetofony szpulowe, co w dobie cyfry jest ewenementem . Poza tym wydaje mi sie że nie ma magnetofonu szpulowego high endowego , są studyjne i na tym koniec i to powinno wystarczyć . Dobry studyjny sprzęt to więcej niż High End, a sam High End to w dużej mierze marketing i ściema.

 

Co do marek to dlaczego nie Telefunken lub MCI ?

 

Co do ostatniego to trochę w tm prawdy a może i więcej niż trochę ,po drugie to jego branża i musi być na fali.

Edited by pelot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pelot

To zapytaj go co kupić i napisz na forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najważniejszy jest stan mechaniki. Elektronika a szczególnie zasilanie powinno być i tak zmienione.

Wtedy moze być....odlot


Nie myśl. Jeśli już pomyślałeś, to nie mów. Jeśli już powiedziałeś, to nie pisz. Jeśli już napisałeś, to nie podpisuj. Jeśli podpisałeś, to się nie dziw!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od tego mam magika. Już robił takie rzeczy. Który magnetofon kupić? Może jeszcze wyjaśnienie. Idea jest taka, żeby nagrywać sobie coś na taśmę z vinyli bądź z CD lub plików.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idea jest prawidłowa - hobby jak hobby... :-)

Nie chcesz spróbować z DAT? Z niektórych starszych profi można podobno wyciągnąć zbliżoną sygnaturę brzmieniową (oczywiście po modach). No i nie wszystkie się nadają - znowu to zasilanie... :-)


Nie myśl. Jeśli już pomyślałeś, to nie mów. Jeśli już powiedziałeś, to nie pisz. Jeśli już napisałeś, to nie podpisuj. Jeśli podpisałeś, to się nie dziw!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki proponujecie? Ale tak żeby też nie przepłacić. Raczej interesują mnie najlepsze, starsze urządzenia.

 

Jestem ciekaw jak wypadną poszukiwania. Jakieś 15 lat temu też byłem na tym etapie i dowiadując się co warto kupić, do czego będą części i książki serwisowe wybór padł na Revoxa PR 99. Udało mi się wtedy wyrwać 2 sztuki w bardzo dobrym stanie. Jedną z nich miał od nowości mój znajomy. Długo go cisnąłem żeby mi go sprzedał.

W Polsce ciężko z serwisem. RCM ma książki serwisowe do Revoxów i dostęp do części. Z innymi będzie poważny problem. Sprzedający zawsze będzie opowiadał jaki to super sprzęt i jak to łatwo wszędzie naprawić. Ale prawda wygląda znacznie gorzej. Sprzęty mające 20 i więcej lat muszą mieć dostęp do dobrego serwisu. Poza Revoxem będzie kanał. Po 15 latach zdałem sobie sprawę, że mam tak dużo sprzętu iż na szpulaka nie mam już po prostu miejsca. Dałem ogłoszenie i chętnych było kilkunastu, a magnetofony tylko 2... :-)

Z tego co trafia się w ogłoszeniach większość to rupiecie. Pamiętam jak sam szukałem.

Ogłoszenia brzmią fajnie ale nie mają nic wspólnego z rzeczywistością.

Co ciekawe ze studyjnymi Studerami jest też problem z serwisem. Ponoć bardzo skomplikowane. Jeśli ma być high endowy i bezproblemowy to chyba trzeba poczekać na ten nowy model który ma mieć premierę na koniec tego roku, ale też cena będzie ok 3000-4000 euro.

Edited by sly30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pelot

To zapytaj go co kupić i napisz na forum.

A więc sprawy wyglądają tak , kolega preferujer głównie magnetofony studyjne dwuścieżkowe , w jego mniemaniu w relacji cena jakość najlepiej brzmią Telefunkeny a zwłaszca A10 . Ma też Studery w tym C37, Ampexa , ostatnio zdobył MCI,amerykańska maszyna przystosowana do europejskiego napięcia.Facet ma osłuchane chyba wszystkie studyjne maszyny, odradza zakup czterościeżkowych amatorskich ,ponieważ cechuje je słabsza dynamika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dwuścieżkowe zgadza się. Też mam takie info. A Telefunken chyba M10? Tylko, że to są praktycznie szafy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A liczysz się z kosztami? Taka studyjna szafa w dobrym stanie to pewnie bez 10000zł nie ma co podchodzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak. Bywają w granicach 10.000. Ale tak od ręki to na rynku brak takiego sprzętu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie lepiej poczekać na ten nowy model? Po 25 latach technika poszła znacznie do przodu. Jeszcze nic o nim nie wiadomo, ale nie zdziwiłbym się gdyby się okazało, że będzie lepszy niż studyjne wypasy sprzed 25 lat. Będzie też zgrabniejszy. Po co Tobie taka studyjna szafa w chacie?

Edited by sly30

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie lepiej poczekać na ten nowy model? Po 25 latach technika poszła znacznie do przodu

Technika taśmy nie poszła do przodu a wręcz się cofnęła. Nikt już nie produkuje taśm typu EE. To jest główna bariera sprzętu analogowego. Nie do przeskoczenia nawet prędkością przesuwu.


Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites

To tym bardziej argument żeby w analog już się nie pchać. Natomiast mnie chodziło o sam sprzęt. Nawet nie myślałem o taśmach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Studer A810/B67 ale z każdym takim szpulakiem masz masę roboty. W dodatku to maszyny studyjne czyli będą miały zjechane głowice.

Edited by Marek.S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arek67.Pozwól , że dam Ci kilka rad.Magnetofonami zajmuję się od czasu,gdy byłem wstanie samodzielnie założyć szpulę na magnetofon.Zawsze posiadałem magnetofon.Obecnie mam ich siedem.Magnetofon jest najbardziej skomplikowanym urządzeniem audio.Nie wystarczy go kupić.aby móc wykorzystać jego możliwości.Trzeba posiadać ogromną wiedzę i doświadczenie.I nie pomogą tu duże pieniądze.Tak jak ktoś kupi sobie sportowy samochód z lat trzydziestych.I tak nie potrafi go prawidłowo użytkować,i albo nauczy się tego sam, albo będzie tracił kasę na ciągłe naprawy.Obecnie jedynym zródłem naprawdę wysokiej jakości nagrań są kopie tzw.taśm matek,czyli taśm, z których nagrywano płyty.Kopie z winyli,czy CD,to tylko namiastka jakości,którą daje taka taśma.Jednak wybór takich taśm jest mocno ograniczony, a ich cena to około 500$ za sztukę.I należy zapomnieć o projekcie nowego magnetofonu za 4000 euro.No chyba, że będzie to sprzęt na podobieństwo dzisiejszych pralek, czy lodówek.Nie ma dzisiaj możliwości wyprodukowania naprawdę solidnego o studyjnych parametrach magnetofonu z taką cenę.Raczej należy z przodu dodać jedynkę, albo dwójkę.Jeśli chcesz kupić coś , co ma szansę prawidłowo działać, to proponuję poprosić kolegę, o którym wspominałeś o pomoc.Maszyny ze studia mogą mieć spory przebieg,ale jak były odpowiednio konserwowane,to ich stan może być wyśmienity.Jednak trzeba pamiętać,że to sprzęt, którego już się wiele lat nie produkuję i zasób wiedzy, części zamiennych i pomoc innych entuzjastów jest konieczna.Inaczej będziesz , tylko usuwał z magnetofonu kurz.

Edited by Marek-41
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

NAGRA IV S i pochodne

 

- jeśli interesuje Cię taka szerokość taśmy -

- to jest sprzęt który można serwisować

- jest pancerny

- jest w europie i usa w miarę duża podaż

- można trafić egzemplarze w świetnym stanie

 

Pan Kudelski sam żartobliwie narzekał -

- że firmy przysyłają mu jego NAGRY do przeglądu -

- i znowu na nich pracują przez 10 lat bez przerwy

- a on nie może nowych sprzedawać bo stare się nie psują...


Mój Lankasterze... Ryka... Ryki już nie ma...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosze kolegow o liste 10- top modeli ze zdjeciam, jak mozna,bedzie lepszy obraz tego sprzetu na rynku,bo wielu z nas nie ma pojecia o tych sprzetach a bardzo ciekawy temat,przypominaja mi sie moje pocztki z mlodych lat i gralo pamietam z tasmy fantastycznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale praktycznie już nie ma czegoś takiego jak obraz tego sprzętu na rynku. Poza nielicznymi wyjątkami sprzęt jest już niedostępny na wtórnym rynku. Magnetofon jak słusznie zauważył wcześniej jeden z kolegów to najbardziej skomplikowany sprzęt i wymaga wiedzy, serwisów i dostępu do części zamiennych, a tego już dziś praktycznie nie ma. Dlatego w wielu domach, magazynach czy studyjnych rupieciarniach leżą różne stare maszyny z którymi już nic dziś zrobić nie można. Nie ma części, nie ma serwisu, czasem dokumentacji, ani ludzi znających się na tych w sumie fajnych magnetofonach. Takie czasy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktos jeszcze produkuje jeszcze na swiecie profesjonalne te sprzety?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co mi wiadomo to już od dawna nie. Jest jeszcze w USA firma Sonor, która profesjonalnie odbudowuje najlepszego Revoxa PR99, tak że wygląda jak nowy, ale cena po opłatach w Polsce ok 100 000 pln, a jedna czysta taśma ok 1100zł.

 

http://www.sonorusaudio.com/ATR10_FIF7.html

Edited by sly30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosze kolegow o liste 10- top modeli ze zdjeciam, jak mozna,bedzie lepszy obraz tego sprzetu na rynku,bo wielu z nas nie ma pojecia o tych sprzetach a bardzo ciekawy temat,przypominaja mi sie moje pocztki z mlodych lat i gralo pamietam z tasmy fantastycznie.

Sprzęt amatorski i półprofesjonalny znajdziesz tu:

http://www.tonbandhobby.de/tonband.htm


Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale znajdzie tylko jako historyczne już opisy. Tego nie ma już od dawna w sprzedaży. Lepiej żeby Mirek dobrze to rozumiał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktos jeszcze produkuje jeszcze na swiecie profesjonalne te sprzety?

Magnetofony analogowe wyparły rejestratory cyfrowe które rejestrują na HDD lub pamięciach masowych.

http://tascam.com/product/dv-ra1000hd/

 

Ale znajdzie tylko jako historyczne już opisy. Tego nie ma już od dawna w sprzedaży. Lepiej żeby Mirek dobrze to rozumiał.

Czasami ktoś chce kupić magnetofon szpulowy dla samego jego wyglądu. Jak jeszcze dobrze gra to radość może być bardzo duża, ale niestety trzeba się liczyć z kłopotami bo nowego sprzętu praktycznie nie ma.

Edited by Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jestem przekonany czy profesjonalny oznacza to samo co High-Endowy? Profesjonalny rozumiem jako rejestrujący, nagrywający. High-Endowy jako odtwarzający. Mi chodzi w pewnym sensie o urządzenie jednocześnie dobrze nagrywające jak i odtwarzające. Trochę uniwersalne. I w tym sensie rozumiem, że pierwszym jest Studer a drugim Revox i to nie jest to samo. Czy tak jest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Studer a drugim Revox i to nie jest to samo.

Powiedzmy, ale nie dotyczy to parametrów audio tych urządzeń. Np. Revox jest do intensywności użytku domowego a Studer do intensywności studyjnej. W obu przypadka w 95% parametry wyznacza taśma. Ona stanowi największe ograniczenie analogowych magnetofonów.

Nie jestem przekonany czy profesjonalny oznacza to samo co High-Endowy?

To niestety już musisz sam ustalić wg. Twojej definicji High-Endu.

Profesjonalny rozumiem jako rejestrujący, nagrywający.

Magnetofon jest zawsze rejestratorem.

Edited by Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.