Skocz do zawartości
IGNORED

High End-owy Magnetofon Szpulowy


arek67

Rekomendowane odpowiedzi

To jeszcze Panie Liniowy jak już teraz wiesz kto jest zacz to poczytaj sobie tu, warto:

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak myślałem, Wojcek to typowy artysta reżyser dźwięku bardziej niż inżynier dźwięku i nie wiem czy słyszał o transjentach, a jego analogowa wizja to dobry kierunek choć nie do końca konsekwentny

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak myślałem, Wojcek to typowy artysta reżyser dźwięku bardziej niż inżynier dźwięku i nie wiem czy słyszał o transjentach, a jego analogowa wizja to dobry kierunek choć nie do końca konsekwentny

 

RENCE opadają. LINIOWO !

 

Nie wiesz? To się przekonaj, zapytaj, odwiedź. Typowe dziecko internetu jesteś.

 

Szkoda słów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RENCE opadają. LINIOWO !

 

Nie wiesz? To się przekonaj, zapytaj, odwiedź. Typowe dziecko internetu jesteś.

 

Szkoda słów.

pomysł dość oryginalny jak na polskie warunki bo np w berlinie jest studio analogowe które nagrywa w systemie direct-to-disc

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) jednak z powodu wyłącznie analogowego toru nie wynika jego wyższość na obecnie dominującą cyfrą ale powinna polegać na zachowaniu szerokiej charakterystyki częstotliwościowej i płaskiej charakterystyki fazowej toru

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej amatorska maszyna, a pasmo proponuje sprawdzić ... mierząc samemu ;). BTW: Signal to Noise Ratio: 56dB. Niedopuszczalne !!!

 

S/N wyznacza taśma nie magnetofon. To najsłabsze ogniwo analogowego rejestratora. Tak się zastanawiam czy zdajesz sobie sprawę że S/N jest mierzone różnymi sposobami wg różnych norm. Stąd częste różnice wyników. Różnice pomiędzy taśmami nie uzasadniają większej różnicy S/N jak 2-4 dB, ale już pomiędzy pomiarem nieważonym a ważonym może być znacznie większa różnica, nawet do ca 10 dB ale szum zmienia się tylko na papierze, w rzeczywistości jest cały czas taki sam . A filtr do pomiaru ważonego może być jeszcze typy A lub B.

zagra lepiej, tylko co z tego jak nie usłyszysz róznicy? ma lepsze parametry statyczne typu wow&fluter czy dynamika ale parametry liniowe ma gorsze nawet od teac x-2000m, i jeśli nie rozumiesz co to są zniekształcenia LINIOWE to masz prawo wypisywać głupoty o dobrze złożonym systemie

Zamieszczałeś kiedyś pomiary charakterystyk kilkunastu profesjonalnych magnetofonów znanych firm. Tam było widać jakie odchyłki od neutralności potrafi mieć taki sprzęt. Jak znajdziesz to podaj to jeszcze raz dla obalenia mitów którym obrasta sprzęt studyjny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co rozumiesz przez odchyłki od neutralności?

Odchyłki od charakterystyki płaskiej w paśmie 20Hz-20kHz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lechu?

Widziałeś jak wygląda charakterystyka ze skalibrowanego do danej taśmy magnetofonu? Pytam bo ja na blogu chyba nawet pokazywałem zdjęcia z analizatora widma dla swojego Studera. Płasko było.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odchyłki od charakterystyki płaskiej w paśmie 20Hz-20kHz

odchyłki w tym paśmie to pikuś, prawdziwe zniekształcenia liniowe zaczynają się powyżej 20 khz kiedy to charakterystyka częstotliwościowa zaczyna opadać, a powinna być w dalszym ciągu płaska, czyli im dalej w kierunku nieskończoności ta charakterystyka jest płaska tym mniejsze zniekształcenia liniowe,

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odchyłki w tym paśmie to pikuś, prawdziwe zniekształcenia liniowe zaczynają się powyżej 20 khz kiedy to charakterystyka częstotliwościowa zaczyna opadać, a powinna być w dalszym ciągu płaska, czyli im dalej w kierunku nieskończoności ta charakterystyka jest płaska tym mniejsze zniekształcenia liniowe,

Zostawmy ten temat, już odbyliśmy długą dyskusję w tej kwestii w innym wątku. Magnetofony profesjonalne w studiach mają z reguły pasmo kończące się w okolicach 20-23 kHz. To świadome działanie konstruktorów bo przecież przy prędkości przesuwu 38 cm/s można uzyskać dużo więcej a jednak nie ciągnie się charakterystyki w górę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trudno, traci na tym dźwięk

 

Dźwięk nie może tracić na dyskusji. Raczej jej uczestnicy. Na jej braku.

 

Faktem jest, że dyskusja o tematyce wspomnianej wyżej wykracza poza ten wątek.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może po prostu nie są audiofilami?

Kiedyś już, jak pewnie pamiętasz, postulowałem zatrudnienie audiofilów w studiach nagraniowych żeby pokazali co potrafią. Chociaż na próbę. Kto wie może wreszcie dostalibyśmy genialne technicznie realizacje ;-). Konstruktorzy na pewno audiofilami nie są choć często w ramach marketingu mówią żargonem audiofilskim.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałeś jak wygląda charakterystyka ze skalibrowanego do danej taśmy magnetofonu? Pytam bo ja na blogu chyba nawet pokazywałem zdjęcia z analizatora widma dla swojego Studera. Płasko było.

To znaczy że Twój Studer jest pod tym względem neutralny i będzie wiernie rejestrował podane mu sygnały muzyczne. Oznacza to też że ten Studer ma sprawne i nie zużyte głowice. Dobrze by było żebyś jeszcze podał jakie ten Studer ma zniekształcenia nieliniowe dla np. częstotliwości 1 kHz 0 dBVU. Płaskość charakterystyki to nie wszystko. Jeżeli dla 1 kHz i poziomu 0 dB VU będzie miał THD+N poniżej 0,5% na nowej taśmie profesjonalnej np Basf/Emtec 911 to wszystko jest w porządku. Sprzęt jest w 100% sprawny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostawmy ten temat, już odbyliśmy długą dyskusję w tej kwestii w innym wątku. Magnetofony profesjonalne w studiach mają z reguły pasmo kończące się w okolicach 20-23 kHz. To świadome działanie konstruktorów bo przecież przy prędkości przesuwu 38 cm/s można uzyskać dużo więcej a jednak nie ciągnie się charakterystyki w górę.

To znaczy że Twój Studer jest pod tym względem neutralny i będzie wiernie rejestrował podane mu sygnały muzyczne. Oznacza to też że ten Studer ma sprawne i nie zużyte głowice. Dobrze by było żebyś jeszcze podał jakie ten Studer ma zniekształcenia nieliniowe dla np. częstotliwości 1 kHz 0 dBVU. Płaskość charakterystyki to nie wszystko. Jeżeli dla 1 kHz i poziomu 0 dB VU będzie miał THD+N poniżej 0,5% na nowej taśmie profesjonalnej np Basf/Emtec 911 to wszystko jest w porządku. Sprzęt jest w 100% sprawny.

 

Zniekształcenia nieliniowe są większą "zasługą" taśmy niż magnetofonu....

 

pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zniekształcenia nieliniowe są większą "zasługą" taśmy niż magnetofonu.

Zgadza się.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 rok później...
W dniu 25.05.2016 o 07:14, arek67 napisał:

Pan Pompka nie jest dla mnie autorytetem. To megaloman z rozbujanym ego. Facet od obrazu a nie dźwięku.

Dokładnie jest tak jak piszesz.

 

Pzdr.

W dniu 9.06.2017 o 18:40, mirek24 napisał:

Zniekształcenia nieliniowe są większą "zasługą" taśmy niż magnetofonu....

To prawda, można zastosować taśmy niestandardowe, tzw metalowe, problem zostanie w ten sposób rozwiązany, polecam spróbować.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, 747 napisał:

Dokładnie jest tak jak piszesz.

 

Pzdr.

To prawda, można zastosować taśmy niestandardowe, tzw metalowe, problem zostanie w ten sposób rozwiązany, polecam spróbować.

Można próbować z taśmą z kaset video Betacam. Tam jest taśma metaliczna. Wczesne Batacamy nagrywały dżwięk liniowo10 cm/s, ale:

1. Taśma ma 4 krotnie mniejszą wytrzymałość na zerwanie jak typowa studyjna 50um.

2. Taśma jest 4 krotnie cieńsza jak studyjna 14 um vs 50 um

3. Taśma ma szerokośc 12,6 mm, studyjna ma 6,3 mm

4. Taśma ma 2 krotnie wiekszą koercję HC  260mT vs 140mT

5. Taśma ma 4 krotnie wieksza retencje BRS  120kA/m vs 30kA/m

 

punkty 1,2,3 pokazują brak zgodnosci mechanicznej.

punkty 4,5 pokazują brak zgodności z torem zapisu i kasowania. 

 

Nie wiem jak z saturacją takiej taśmy warstwa magnetyczna na niej jest cieniutka. Wiec tutaj zysk wcale nie musi byc aż tak duzy.

Pomijam tutaj możliwości głowicy zapisującej, jej nasycenie, koniecznośc innych charakterystyk zapisu i/lub odczytu. Efekt przekopiowania itd.

Nie twierdze że nie da sie tego zrobić, ale wynik wcale nie jest aż tak oczywisty.

Jestem bardzo ciekawy jakie wyniki udało sie Tobie osiągnąć na takiej taśmie.

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, mirek24 napisał:

ale

Poświęciłem zagadnieniom taśm trochę czasu, dla moich działań, tych najważniejszych, mają decydujący charakter, nagrywałem m in pocięte 6 czy 7 um taśmy ultrium.

Mam ok 10 magnetofonów do doświadczeń, na jednosilnikowych z małym naciągiem nawet dało się tym operować, chciałem na słuch poznać w ten sposób właściwości nowych kolejnych etapów od 1 do 6, dziś już jes ultrium 7, - bardzo droga, potrzebuję taśm do niestandardowych zastosowań w innym miejscu toru, tam byś dopiero ponarzekał, jak ich policzalne własności mają się do warunków, w których przyszło im "przebywać"..

Efekty jednak są rewelacyjne, ale dopiero od ultrium 6.

Ultrium /1/ w magnetofonie zapisują się do poziomu ok - 14 , - 16 db , na cztero śladzie z głowicą ferrytową.

Używałem akai GX4000d, Sony TC399, oraz dwuślad 4000D PRO,   - to modele jednosilnikowe.

 

Zestawiałem wszystkie możliwe nośniki, umieszczałem też w kasetach, z powodu dopasowanych do metalu tam charakterystykach, również oczywiście dotyczących kasowania.

Efektem tych prac jest konkluzja - można użyć taśm najgrubszych z rodziny betacam z pełnym sukcesem, można zapisywać do 0db VU, nawet nieco więcej, tu mogą ujawnić się różnice "producenckie".

Jednak naprawdę dobre, są mastery betacam.

Osoby z forum, które kiedyś zajmowały się amatorsko rejestracją dla zabawy, cięły w tym celu VHS, SVHS, - a to kosztowny nośnik, na betacam mają szansę uzyskać wręcz "nowe życie", dla mnie to pełnia spełnienia marzeń, forum już informowałem wielokrotnie, że jako szczeniak 21 letni posiadałem  za poprzedniego ustroju Akai 747, / też Koncert oraz kas Marcin /,który na owe czasy był tym czym dziś jest set DCS, więc działałem na polu nośników z pełną determinacją, właśnie w kierunku uzyskania jakości, na magnetofonie najpierw konsumpcyjnym, następnie semi pro, w celu ich sensownego wykorzystania, przecież wszyscy wiemy jak słaba jest jakość z typowych nośników, standardowych, stad u bardziej zaradnych pomysł na cięcie VHS.

Oczywiście potrzebny jest magnetofon na szerokość toru nie wymagający męczarni z cięciem.

Niestety tematem kasowania nośnika metalowego z braku czasu nie zająłem się aby podpowiedzieć praktyczną realizację, że podkład i korekcja zapisu musi być dobrana, w tym gronie nie potrzeba informować.

Analogia do sytuacji kaset CC jest banalna.

Taśmę można odtwarzać na dowolnym innym magnetofonie, jeśli tylko wyposażony jest w potrzebną korekcję - to oczywiste, parę jest takich na rynku, tych z ostatnich lat produkcji japońskiej.

Jest oczywiste że mechanika magnetofonu z trzema silnikami, musi być subtelna, aby nie poczyniła szkód związanych z naprężeniami, są tu lepsze i mniej dobre urządzenia do tego wymogu się kwalifikujące..

Jest oczywiste że całe to przedsięwzięcie jest działaniem wbrew normom i ustaleniom "starszych i mądrzejszych", którzy raczą nas standardami, jakie uważają że mogą posiadać malutkie stworzenia, jakimi dla nich jesteśmy, osobiście zajmuję się przełamywaniem tych barier z sukcesem, jakim nie przyszłoby mi nigdy do głowy kiedyś że da się w ogóle uzyskać, ten jednak cieszy szczególnie, z powodów o których już pisałem wyżej, to o czym informuję to, dzielenie się, bezinteresowne, by cieszyli się i inni, ci którzy zechcą z tych wskazań skorzystać, nikt tu do niczego nikogo nie zmusza, każdy może zapisywać po swojemu dowolny użyteczny nośnik w dowolny sposób, odpowiedni do indywidualnych potrzeb.

Osoby kiedyś aktywne na forum zapisywały SVHS i cieszyły się jak nowo narodzeni, - wystarczy poczytać tematy archiwalne.

 

 

 

P.S.

Taśma betacam 30 min wchodzi w pudełko vhs, starczy przeciąć w magnetowidzie, rozdzielić, skleić i już mamy nośnik, zwiększamy podkład i ...

Proste.

Powodzenia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 25.12.2018 o 01:10, 747 napisał:

Poświęciłem zagadnieniom taśm trochę czasu, dla moich działań, tych najważniejszych, mają decydujący charakter, nagrywałem m in pocięte 6 czy 7 um taśmy ultrium.

Mam ok 10 magnetofonów do doświadczeń, na jednosilnikowych z małym naciągiem nawet dało się tym operować, chciałem na słuch poznać w ten sposób właściwości nowych kolejnych etapów od 1 do 6, dziś już jes ultrium 7, - bardzo droga, potrzebuję taśm do niestandardowych zastosowań w innym miejscu toru, tam byś dopiero ponarzekał, jak ich policzalne własności mają się do warunków, w których przyszło im "przebywać"..

Efekty jednak są rewelacyjne, ale dopiero od ultrium 6.

Ultrium /1/ w magnetofonie zapisują się do poziomu ok - 14 , - 16 db , na cztero śladzie z głowicą ferrytową.

Używałem akai GX4000d, Sony TC399, oraz dwuślad 4000D PRO,   - to modele jednosilnikowe.

 

Zestawiałem wszystkie możliwe nośniki, umieszczałem też w kasetach, z powodu dopasowanych do metalu tam charakterystykach, również oczywiście dotyczących kasowania.

Efektem tych prac jest konkluzja - można użyć taśm najgrubszych z rodziny betacam z pełnym sukcesem, można zapisywać do 0db VU, nawet nieco więcej, tu mogą ujawnić się różnice "producenckie".

Jednak naprawdę dobre, są mastery betacam.

Osoby z forum, które kiedyś zajmowały się amatorsko rejestracją dla zabawy, cięły w tym celu VHS, SVHS, - a to kosztowny nośnik, na betacam mają szansę uzyskać wręcz "nowe życie", dla mnie to pełnia spełnienia marzeń, forum już informowałem wielokrotnie, że jako szczeniak 21 letni posiadałem  za poprzedniego ustroju Akai 747, / też Koncert oraz kas Marcin /,który na owe czasy był tym czym dziś jest set DCS, więc działałem na polu nośników z pełną determinacją, właśnie w kierunku uzyskania jakości, na magnetofonie najpierw konsumpcyjnym, następnie semi pro, w celu ich sensownego wykorzystania, przecież wszyscy wiemy jak słaba jest jakość z typowych nośników, standardowych, stad u bardziej zaradnych pomysł na cięcie VHS.

Oczywiście potrzebny jest magnetofon na szerokość toru nie wymagający męczarni z cięciem.

Niestety tematem kasowania nośnika metalowego z braku czasu nie zająłem się aby podpowiedzieć praktyczną realizację, że podkład i korekcja zapisu musi być dobrana, w tym gronie nie potrzeba informować.

Analogia do sytuacji kaset CC jest banalna.

Taśmę można odtwarzać na dowolnym innym magnetofonie, jeśli tylko wyposażony jest w potrzebną korekcję - to oczywiste, parę jest takich na rynku, tych z ostatnich lat produkcji japońskiej.

Jest oczywiste że mechanika magnetofonu z trzema silnikami, musi być subtelna, aby nie poczyniła szkód związanych z naprężeniami, są tu lepsze i mniej dobre urządzenia do tego wymogu się kwalifikujące..

Jest oczywiste że całe to przedsięwzięcie jest działaniem wbrew normom i ustaleniom "starszych i mądrzejszych", którzy raczą nas standardami, jakie uważają że mogą posiadać malutkie stworzenia, jakimi dla nich jesteśmy, osobiście zajmuję się przełamywaniem tych barier z sukcesem, jakim nie przyszłoby mi nigdy do głowy kiedyś że da się w ogóle uzyskać, ten jednak cieszy szczególnie, z powodów o których już pisałem wyżej, to o czym informuję to, dzielenie się, bezinteresowne, by cieszyli się i inni, ci którzy zechcą z tych wskazań skorzystać, nikt tu do niczego nikogo nie zmusza, każdy może zapisywać po swojemu dowolny użyteczny nośnik w dowolny sposób, odpowiedni do indywidualnych potrzeb.

Osoby kiedyś aktywne na forum zapisywały SVHS i cieszyły się jak nowo narodzeni, - wystarczy poczytać tematy archiwalne.

 

 

 

P.S.

Taśma betacam 30 min wchodzi w pudełko vhs, starczy przeciąć w magnetowidzie, rozdzielić, skleić i już mamy nośnik, zwiększamy podkład i ...

Proste.

Powodzenia.

Jak widzę to raczej luźne pomysły a nie konkrety, do poważnej realizacji jednak troche brakuje.

Bardziej mnie przekonują takie projekty:

 

pozdrawiam

Mirek

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, mirek24 napisał:

nie konkrety

Kolega jest w nastroju do żartów.

Ta prędkość w magnetofonie z materiału video, z czego się bierze, jest luźnym pomysłem ..?

 

Jest efektem niskich parametrów nośnika, - wynikającej z tego niedostatecznej jakości zapisu.

Nie chcę tu wnikać w rozpatrywanie tego na gruncie fizycznym, ale proszę sobie, i każdy niech wykona proste doświadczenie, niech weźmie Kolega srebrną nitkę od producenta AudioNote, ok 0.1mm , porówna to z innymi, dowolnymi, następnie z miedzianymi, dowolnymi, - zagra najlepiej, - jest najdroższy na rynku ten materiał z powiedzmy, dostępnych, następnie proszę te gorsze, - powielić ich ilość, podłączyć dwoma nitkami przewodów, trzema, czterema, itd.

Okaże się, że w prawdzie dźwięk się zmieni, kiedy nitek przewodów będziemy mieli więcej, lecz wraz z zwiększającą się ilością drucików, zaczną dochodzić do głosu, poważne problemy techniczne wynikające z oddziaływań wzajemnych obiektów fizycznych - przewodników z prądem elektrycznym.

Z naszej jednej jedynej nitki najlepszego przewodnika, dźwięk, w prawdzie dość "szczupły" z racji małego przekroju, będzie krystalicznie czysty, idealnie lokalizujący na pozornej scenie źródła dźwięku itd.

Liczy się więc nie ilość - a jakość Szanowny Kolego i Szanowni Państwo.

Jakość elementarnej cząstki taśmy na pozycji "metal", przewyższa wszystkie inne pozostałe, baaardzo daleko.

Przecież mamy prostą analogię do magnetofonów kasetowych, mamy zastosowania zawodowe video, gdzie nie ma mowy o innym nośniku niż metal.

To takie proste, tak oczywiste, że określanie "luźnym pomysłem" zastosowanie w technice szpulowej, dowolnej, czy studyjnej, czy semi pro, czy amatorskiej, taśm najwyższej jakości, jest nonsensem, po prostu jest nie poważne.

 

Kolego Mirku, TELEWIZJA, kiedy powstawała, była tylko luźnym pomysłem, nikt nie traktował tego wynalazku poważnie..proszę poczytać historię.

Użycie lepszych taśm niż dane, nie jest żadnym wynalazkiem, jest oczywistą oczywistością, tak oczywistą, że jeżeli są, to należy je użyć, że nie może już być nic bardziej oczywistego.

 

Jest jeszcze taka możliwość, że piszę tu do niewłaściwych facetów, to muszę też założyć, że taka możliwość istnieje, osoby, o których wspomniałem, te, których wypowiedzi dostępne są na stronach archiwalnych, mogłyby mieć stosunek różny do opinii Kolegi, którą to opinię jednak szanuję.

 

Pozdrawiam

 

P.S.

Magnetofony rzędu 100 kilogramowych maszyn studyjnych, są doskonałe mechanicznie, jednak nie są to audiofilskie tory audio, - rozczarowują, już o tym pisałem niedawno, stoi podobny stół na portalu aukcyjnym, za ok5kpln, właściciel czeka na oferty...

Taki Technics semi pro za 5k, nie ustałby sekundy za tą kwotę, czy podobny, - także proszę wyluzować..

 

 

P.S. II

Doświadczenia z sporymi prędkościami w magnetofonach robiłem 1988 roku, po kilku dniach od zakupu mojego pierwszego trzy-silnikowca - Koncerta, to właśnie była oczywista oczywistość, że skoro nośnik jest constans, to nie bardzo jest jak zwiększyć jakość niż użyć dużych prędkości.

Tak że wiem, co się dzieje przy prędkości zapisu/odczytu, przybliżonych do prędkości przewijania..

Koncert oczywiście ze swoim "silniczkiem" hallotronowym nie nadawał się do podwyższeń jako trwałego rozwiązania, - to było tylko rozwiązanie luźne.

e09878b1d28b4fb0f33d99dc873b04ef.jpg

Metalowa taśma w takim magnetofonie / luźny przykład /, spowodowałaby możliwość otrzymania jakości niedostępnej w studiach nagrań.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, 747 napisał:

Kolega jest w nastroju do żartów.

Ta prędkość w magnetofonie z materiału video, z czego się bierze, jest luźnym pomysłem ..?

 

Jest efektem niskich parametrów nośnika, - wynikającej z tego niedostatecznej jakości zapisu.

Nie chcę tu wnikać w rozpatrywanie tego na gruncie fizycznym, ale proszę sobie, i każdy niech wykona proste doświadczenie, niech weźmie Kolega srebrną nitkę od producenta AudioNote, ok 0.1mm , porówna to z innymi, dowolnymi, następnie z miedzianymi, dowolnymi, - zagra najlepiej, - jest najdroższy na rynku ten materiał z powiedzmy, dostępnych, następnie proszę te gorsze, - powielić ich ilość, podłączyć dwoma nitkami przewodów, trzema, czterema, itd.

Okaże się, że w prawdzie dźwięk się zmieni, kiedy nitek przewodów będziemy mieli więcej, lecz wraz z zwiększającą się ilością drucików, zaczną dochodzić do głosu, poważne problemy techniczne wynikające z oddziaływań wzajemnych obiektów fizycznych - przewodników z prądem elektrycznym.

Z naszej jednej jedynej nitki najlepszego przewodnika, dźwięk, w prawdzie dość "szczupły" z racji małego przekroju, będzie krystalicznie czysty, idealnie lokalizujący na pozornej scenie źródła dźwięku itd.

Liczy się więc nie ilość - a jakość Szanowny Kolego i Szanowni Państwo.

Jakość elementarnej cząstki taśmy na pozycji "metal", przewyższa wszystkie inne pozostałe, baaardzo daleko.

Przecież mamy prostą analogię do magnetofonów kasetowych, mamy zastosowania zawodowe video, gdzie nie ma mowy o innym nośniku niż metal.

To takie proste, tak oczywiste, że określanie "luźnym pomysłem" zastosowanie w technice szpulowej, dowolnej, czy studyjnej, czy semi pro, czy amatorskiej, taśm najwyższej jakości, jest nonsensem, po prostu jest nie poważne.

 

Kolego Mirku, TELEWIZJA, kiedy powstawała, była tylko luźnym pomysłem, nikt nie traktował tego wynalazku poważnie..proszę poczytać historię.

Użycie lepszych taśm niż dane, nie jest żadnym wynalazkiem, jest oczywistą oczywistością, tak oczywistą, że jeżeli są, to należy je użyć, że nie może już być nic bardziej oczywistego.

 

Jest jeszcze taka możliwość, że piszę tu do niewłaściwych facetów, to muszę też założyć, że taka możliwość istnieje, osoby, o których wspomniałem, te, których wypowiedzi dostępne są na stronach archiwalnych, mogłyby mieć stosunek różny do opinii Kolegi, którą to opinię jednak szanuję.

 

Pozdrawiam

 

P.S.

Magnetofony rzędu 100 kilogramowych maszyn studyjnych, są doskonałe mechanicznie, jednak nie są to audiofilskie tory audio, - rozczarowują, już o tym pisałem niedawno, stoi podobny stół na portalu aukcyjnym, za ok5kpln, właściciel czeka na oferty...

Taki Technics semi pro za 5k, nie ustałby sekundy za tą kwotę, czy podobny, - także proszę wyluzować..

 

 

P.S. II

Doświadczenia z sporymi prędkościami w magnetofonach robiłem 1988 roku, po kilku dniach od zakupu mojego pierwszego trzy-silnikowca - Koncerta, to właśnie była oczywista oczywistość, że skoro nośnik jest constans, to nie bardzo jest jak zwiększyć jakość niż użyć dużych prędkości.

Tak że wiem, co się dzieje przy prędkości zapisu/odczytu, przybliżonych do prędkości przewijania..

Koncert oczywiście ze swoim "silniczkiem" hallotronowym nie nadawał się do podwyższeń jako trwałego rozwiązania, - to było tylko rozwiązanie luźne.

Ponownie brak  konkretów.

Co do Studera i temu podobnych studyjnych maszyn, to chyba nie miałeś ich okazji słuchać.

Podajesz przykłady Koncerta i kasetowego Marcina  ale to nie jest ta liga....

Ten Studer z YouTuba na 911 na moje oko ma 85-88 dB ważonego S/N. Może i nośnik żelazowy jest ułomny, ale nikt póki co poprawnie nie zaaplikował lepszego.

pozdrawiam

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, mirek24 napisał:

naprawdę trudno z tobą dyskutować

Kolega czyta wybiórczo a odpowiada intencjonalnie, w 1988 roku dysponowałem Koncertem, a rok później Akai 747, czy Kolega raczył doczytać do tego momentu, magnetofonów kasetowych Marcin, posiadałem w 1988 r trzy egzemplarze, stąd wiem że są wersje z częściami japońskimi w środku oraz z krajowymi kondensatorami elektrolitycznymi.

Kolega czym dysponował w odpowiednim czasie, kiedy zarabiało się w Polsce ok 20, 25 Dolarów miesięcznie ?

 

Od tamtego czasu do dziś minęło 30 lat, Kolega imputuje mi co, brak rozwoju ?

Rozwojem był zakup limuzyny Mitsubishi Galant /od 1 go właściciela zakupiony w Pewexie/, - chyba maj 1991r.

Kolego pracowałem na zachodzie, proszę sobie darować wybiegi jakie Kolega stosuje, są poniżej pasa.

Zajmuję się technikami hi end na najwyższym poziomie, daleko przewyższającym to co da się kupić czy zamówić w salonie audio, choćby nie wiem jakimi możliwościami dysponował klient.

Pisałem, że możliwość zastosowania betacam do techniki magnetofonów szpulowych, to niejako tylko odprysk przy pracy nad rozwiązaniami o niebo poważniejszymi, - dopiszę, bo nie informowałem że detaliczna wartość w takim zastosowaniu może sięgać setek tysięcy pln., może to Koledze uzmysłowi co nieco i nałoży to na mapę problematyki, o której tu nieudolnie spróbowałem podjąć dyskusję - informację.

Jestem na forum już jakiś czas, nie jest łatwym zadaniem zaskoczyć mnie tu czymkolwiek.

Nie istnieje sytuacja, w której dowiaduję się czegoś z tego miejsca, - tak się akurat składa że to moja osoba informuje czytelników na temat stanu rzeczy. Pracuję nad innowacjami i tego ujawniać nie mogę, co najwyżej wskazywać na zależności czy opisywać trudności, temat taśm, innowacją nie jest więc dzielę się tym aby cieszyć się mogli wszyscy zainteresowani, pisałem już kilkukrotnie jaką frajdę mieli tu ci, którzy cięli SVHS, - to do Kolegi nie przemawia, a szkoda, ich dziś tu nie ma, byli pełni entuzjazmu i dobrej woli, jestem pewien, że po odebraniu wskazania, poczyniliby własne doświadczenia, a nie może być inaczej że byliby zafascynowani rezultatami, jestem tego pewien, jeżeli czegoś nie jestem pewien, - nie piszę tego na forum NIGDY !

 

 

Pozdrawiam.

43 minuty temu, mirek24 napisał:

nie jest ta liga

Jakim Kolega dysponuje kablem głośnikowym z jakiej ligi ?

Czy Kolega wie, że przewodniki w fizycznej postaci jako druty, ew taśmy nie nadają się specjalnie do transmisji sygnału w audio w charakterze kabli do głośników ?

Wartość rynkowa nie ma tu nic do odegrania, znaczenie mają niekorzystne zjawiska fizyczne jakie występują podczas transmisji, szczególnie ujawniające się w żyle ujemnej.

Dziesięć lat pracowałem, po kilkanaście godzin dziennie, żeby takie trzy zdania móc napisać - czy Kolega jest w stanie sobie to wyobrazić, taki wysiłek, czy jest z innej ligi ?

 

Pozdrawiam.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, mirek24 napisał:

Ten Studer z YouTuba na 911 na moje oko ma 85-88 dB ważonego S/N. Może i nośnik żelazowy jest ułomny, ale nikt póki co poprawnie nie zaaplikował lepszego

Tu się zgadzam.

Napisałem w temacie u pmcompa gdzie zostałem zablokowany banem, że nie mogę zaakceptować ziarnistości taśmy tradycyjnej, po prostu, to jakiś rodzaj wrażliwości, ale słyszę nośnik, tak samo chrom, który gra przyjemnie, jest gładki, ale czegoś mu brakuje, - ŻYCIA, muzyka z chromu - nie żyje, pracuje lepiej na małych sygnałach i wysokich częstotliwościach, ale ma poważne problemy z stanami przejściowymi, odtwarzaniem głębokich i szybkich impulsów.

Metal rozwiązuje wszystkie te problemy z nawiązką.

Co do mierzalnych parametrów, to oczywiście pomiary są konieczne, lecz w hi end tylko pomocne, nie decydujące.

 

W hi end pewne techniki po prostu się przyjmuje, osobiście uważam, że taśmę betacam można przyjąć jako nośnik również i do magnetofonu szpulowego.

 

To już wyczerpuje z mojej strony temat, czekam, oczywiście, jeśli ktoś użyje na recenzje.

 

Pozdrawiam.

Zdrowych i Wesołych Świąt !

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, 747 napisał:

Kolega czyta wybiórczo a odpowiada intencjonalnie, w 1988 roku dysponowałem Koncertem, a rok później Akai 747, czy Kolega raczył doczytać do tego momentu, magnetofonów kasetowych Marcin, posiadałem w 1988 r trzy egzemplarze, stąd wiem że są wersje z częściami japońskimi w środku oraz z krajowymi kondensatorami elektrolitycznymi.

 A jaki to to hi-end?

Normalny, amatorski sprzęt. Hi-end w magnetofonach to Studer, Telefunken, Otari ... i dzisiaj i w tamtych czasach.

21 godzin temu, 747 napisał:

W hi end pewne techniki po prostu się przyjmuje, osobiście uważam, że taśmę betacam można przyjąć jako nośnik również i do magnetofonu szpulowego.

No zobacz jaki ty jestes uczony i odkrywca. Jakos w złotych czasach magnetofonów używanych w studiach i w bradcastcie żaden inżynier na to nie wpadł. A dziś juz na to za późno.

 

21 godzin temu, 747 napisał:

Kolego pracowałem na zachodzie, proszę sobie darować wybiegi jakie Kolega stosuje, są poniżej pasa.

Zajmuję się technikami hi end na najwyższym poziomie, daleko przewyższającym to co da się kupić czy zamówić w salonie audio, choćby nie wiem jakimi możliwościami dysponował klient.

Jestem na forum już jakiś czas, nie jest łatwym zadaniem zaskoczyć mnie tu czymkolwiek.

Nie istnieje sytuacja, w której dowiaduję się czegoś z tego miejsca, - tak się akurat składa że to moja osoba informuje czytelników na temat stanu rzeczy. Pracuję nad innowacjami i tego ujawniać nie mogę, co najwyżej wskazywać na zależności czy opisywać trudności, 

 

 

Mamo ... chwalą nas :).

 

Przecież tu wszyscy cię znają. Naukowiec fantasta. Proponuję wyrażać się na zagranicznych forach, zrobisz furorę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponizszy cytat znaleziony w tym wątku adresuje dla Pana 747. Niech przemysli temat:

 

Zapis na bardzo cienkich nośnikach jest słabo trwały ze względu na ich szybką deformację mechaniczną, która jest szczególnie widoczna po jakimś czasie na najlepszych magnetofonach.

 

 

Dlatego taśmy SM (Studio Master) miały grubość 50um, a nie 14 czy 18.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie później...

Kupie magnetofon szpulowy Pioneer RT 707 wersja na Europe(220/230V),nie przerabiany z USA(120V) Stan  musi  byc doskonały czyli rarytas. Wszystkie funkcje  musza dzialac prawidłowo. Mechanika ma byc idealna i wyglad rowniez,bez zadrapan i rys. Technicznie  i wizualnie zblizony do oceny 10/10 wszystko musi byc orginalne, byl regulowany i czyszczony  w profesjonalny sposob,wszystkie lampki musza swiecic.Najlepiej jak bedzie z orginalnymi szpulami Pioneer i nagrana muzyka na tasmach.Moze ktos z kolegow audiofili akurat chce sprzedac swoj ukochany szpulowy magnetofon tej firmy i kupic wyzszy model, lub potrzebuje nagle gotowki to prosze dac znac i przyslac zdjecia i oferte.Zalezy mi, aby kupic od audiofila a nie handlarza, audiofila ktory dbal o ten magnetofon i byl jego ukochanym magnetofonem.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.