Skocz do zawartości
IGNORED

Projekty kolumn na glosnikach SB ACOUSTICS MW16P SATORI


slasz11
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sprytnie, ale sprawdzałeś ile mocy wytrzymuje MR13P-8 przy takim cieciu? Wg producenta 30W przy 12dB/oct.

Spokojnie, przy porządnym katowaniu rezystor 10W w zwrotce na zewnątrz nadal był zimny. W docelowej dam 20W. Filtrowanie jest oczywiście 12dB/oct.

Moje doświadczenie z litrażem dla WO24 są zgoła inne.

Testowałem WO24P-8 w różnych litrażach. Zacząłem od ponad 60l a skończyłem na 45l. Strojenie zmieniałem w zakresie 22-25Hz. Pomieszczenie ok. 30m2, dość dobrze wytłumione.

Dla mnie (i nie tylko) ten głośnik w litrażu ponad 50l grał, jak ja to mówię "na bezdechu". Był bas, ale taki mocno audiofilski - bez funu. Tylko dobrze zrealizowane nagrania (jazz, dobrze zrobiony pop) można było na tym słuchać. Słabe nagrania wypadały dość blado.

Witam,

To normalne, że się różnimy. Mnie właśnie dziwiła ta "mała" obudowa. Też długo bawiłem się WO24. Każdy ma jakieś swoje preferencje. Oprócz pomieszczenia sądzę, że istotny jest też napęd. Ja słucham na klonie Accuphase 7100. Do oceny basu i ogólnie kompensacji mam takie ulubione utwory:

"Children of Sanchez" Chuck Mangione

"Slow Cheetah" Red Hot Chili Peppers i wiele innych bo to co Flea wyrabia na basie to szok!

"Angel of Harlem" z The Ultimate Demonstration Disc Volume 2 - polecam ten utwór także ze względu na odwieczną dyskusję na temat dociążenia męskich, niskich wokali przez małe głośniki średniotonowe z niskimi podziałami :)

Konrad, a co wtedy z zakresem poniżej 40-50Hz względem tych 70Hz? Port BR nie "dopompuje" tego zakresu o 4dB.

Na tych wykresach, które pokazałem nie ma sumy z promieniowania portu BR. Nie wiem ile dopompuje bo trudno to prawidłowo wyskalować ale z pewnością będzie podbicie w tych okolicach. Podsumowując jestem pewien, że oba warianty brzmią dobrze. Strojenie basu to tylko słuch. Wykresy nam nie pomogą. Trzeba posłuchać, porównać i ocenić.

 

Poniżej porównanie obudowy o szerokości 250 vs 270mm. Dla mnie 250mm na froncie to malutka, zgrabna kolumna. Jak widać Vify NE są o pół rozmiaru mniejsze od Satori.

Dlatego nie mogę pojąć tej walki o węższe kolumny. SB23 na dół i tyle w temacie. Dla kolegi Seweryna fornir Jotoba.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

baedf8e91c32e8b25be9111c8c5d69fe_1520769072.jpg42f60e3301307062173c1c2565282a5e_1520769071.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pewny, że nie jest skalibrowany bo mierzę z różnymi wzmacniaczami :) Od roku planuję już dać dedykowany wzmacniacz jednokanałowy ze stałym dzielnikiem i skalibrować cały system raz na zawsze. Teraz jak większość z nas obliczam porównując do referencji np TW29 przy założeniu, że producent nie kłamie. Widzę ile mi się dodaje na średnim, wiem dokładnie o ile tłumię wysoki oraz średni więc czułość mogę podać z dokładnością +-1dB.

 

Gdzies musi byc blad, bo WO24 nie ma szans przekroczyc nawet 85dB, a co dopiero dojsc do 87 dB zachowujac liniowa charakterystyke przetwarzania. Tu masz symulacje odpowiedzi Satori WO24 w obudowie 50 litrow, strojone na 25hz. Do tego symulacja scianki obudowy 105x26cm oraz filtr 3 rzedu na 200hz, oraz dodane 0.5ohm rezystancji cewek filtra dolnoprzepustowego. Nawet jesli w dodasz do tego podbicie pokoju, to ono jest zakresie basu, a nie punktu podzialu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do oceny basu i ogólnie kompensacji mam takie ulubione utwory:

W tych utworach nie ma niskiego basu a to on "zniknie" jak dorównasz efektywność do podbicia od od piku rezonansowego :)

A ten bas co akurat jest w tych utworach znajduje się w około tego podbicia :)

 

PS

Fajne paczki :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"We designed our valve (tube) amplifier, manufactured it, and put it on the market, and never actually listened to it. In fact, the same applies to the 303 and the 405" - Peter Walker - Quad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz symulacje odpowiedzi Satori WO24 w obudowie 50 litrow, strojone na 25hz. Do tego symulacja scianki obudowy 105x26cm oraz filtr 3 rzedu na 200hz, oraz dodane 0.5ohm rezystancji cewek filtra dolnoprzepustowego. Nawet jesli w dodasz do tego podbicie pokoju, to ono jest zakresie basu, a nie punktu podzialu.

Pogromco ja pisałem o uśrednionej czułości zestawu 87dB. Masz Artę w jednym palcu więc wyeksportuj pomiar z 1cm z uwzględnioną korekcją BS (u mnie ścianka 27cm, w 26cm WO24 nie zmieścimy, wys 1m), połącz z pomiarem dalekim. To samo zrób dla średniego (miałeś MR13 czy 16?). Skoryguj skalę dokładnie. Zrób symulację z obu stron 12dB/okt dla tych umownych 200Hz i pokaż mi na rzeczywistej skali dB bo jestem ciekaw jak to u Ciebie wyjdzie. Nie dodawaj już sumy BR bo ja tego też nie robiłem.

W tych utworach nie ma niskiego basu a to on "zniknie" jak dorównasz efektywność do podbicia od od piku rezonansowego :)

A ten bas co akurat jest w tych utworach znajduje się w około tego podbicia :)

Wiem gdzie na skali jest stopa perkusji czy najniższe nuty kontrabasu. Do słuchania organów kościelnych raczej mnie nie namówisz ;)

Próbujecie mnie przekonać, że powinniśmy stroić liniowo kolumny +-2dB w zakresie 30-20kHz. Będzie Wam trudno. Już widzę jak realizator dźwięku ma tak liniowo zestrojone kolumny. Oni tam często na takich pierdziawkach montują, że mam wrażenie, iż w domach często mamy lepszy sprzęt niż popularne studia nagraniowe bo te najlepsze i profesjonalne praktycznie padły. Ostatnio jakaś moda na wycinanie tego piku - masz z tym coś wspólnego? Mam do poprawy zwrotkę w obudowie zamkniętej RS270 i chętnie z tego rozwiązania skorzystam bo tam niskiego basu niestety brak. Tak więc ciekawa dyskusja...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbujecie mnie przekonać, że powinniśmy stroić liniowo kolumny

Do niczego nie próbuje może jedynie do tego żebyś kupił cewkę 20mh i spróbował :)

W beymach też mam ostatecznie bez kompensacji bo jest więcej czadu :)

Ale tam nie ma niskiego basu :)

 

masz z tym coś wspólnego?

Raczej tylko tyle, że zwykle w swoich projektach mam kompensacje :)

Każdy ma własne ucho i wybiera to co mu odpowiada .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"We designed our valve (tube) amplifier, manufactured it, and put it on the market, and never actually listened to it. In fact, the same applies to the 303 and the 405" - Peter Walker - Quad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzies musi byc blad, bo WO24 nie ma szans przekroczyc nawet 85dB, a co dopiero dojsc do 87 dB zachowujac liniowa charakterystyke przetwarzania. Tu masz symulacje odpowiedzi Satori WO24 w obudowie 50 litrow, strojone na 25hz. Do tego symulacja scianki obudowy 105x26cm oraz filtr 3 rzedu na 200hz, oraz dodane 0.5ohm rezystancji cewek filtra dolnoprzepustowego. Nawet jesli w dodasz do tego podbicie pokoju, to ono jest zakresie basu, a nie punktu podzialu.

 

Dokladnie tez tak rozumuje.

i jednak bardziej ufam Pawel_luk1 w tym temacie z prostej przyczyny - jego arta box ma wzmocnienie 1W. czyli jak mierzy z 1m to spl na wykresie jest dla 1W/1m - dla WO24 full satorii na jego wykresach SPL sumaryczny dla 1W/1m wychodzi okolo 79-80db dla pelnego BS czyli ok 82-83 db 2,83v/1m

Ktoś z chłopaków z DIYaudio który skopiował udotępniony oczwiście za darmo na forum DIYAudio podniósł zakres srednicy o 1 db czy mozna by rzec zmniejszył kompensacje BS z 6 na 5db.

 

Było pytanie to to dlaczego taka walka o te db ??

 

Dla mnie z prostej przyczyny.

Napędzam kolumny z lampy.

Akurat 6C33C czyli około 15W.

pelna A klasa, pojedyncza Trioda.

Trafa głosnikowe Audio Note.

 

Kilka Tranzystorów i Hybryd miałem u Siebie jak i słuchałem u znajomych.

Nie wiem jak grają te Topy typ dzielone końcówki Nakamichi PA5 czy 7 czy Sony ES7 xx za 3 - 5 tysiecy.

Zapewne na Basie i SPL-u lepiej.

Ale barwowo, smaczki, przestrzeń = przyjemnośc ze słuchania - moim zdaniem cięzko osiągnąc ten poziom z trazystora w ludzkich pieniadzach ( do 3-5 tysiecy PLN )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale u Ciebie tej kompensacji jest mało, pasmo wznosi się aż do 600Hz

pasmo nie wznosi się do 600 tylko od 600 do 1000 jest naturalne niewielkie podbicie pasmo wyższego środka jest nieznacznie poniżej poziomu Basu. Dla Ciebie zrobiłem za małą kompensacje a ja po odsłuchach chciałem ją jeszcze minimalnie zmiejszyć :). Kiedy robi się konstrukcje budżetową na pierdkach to z reguły robi się loudness bo tego klienci wymagają. Ale kiedy ktoś wybiera Satori za piękną naturalnego malowania dźwiękiem to nie będę tego piękna maskował podbitym basem i w rezultacie buczeniem na połowie realizacji muzycznych. Troelsowi też wyszło 88dB :)

 

Były osłuchiwane równe warianty filtracji. - po prostu ta z większa liniowością pasma i większą kompensacją grała gorzej 1-2dB więcej basu a już cały urok grania znikał. charakterystyki kierunkowe też bardziej uciekały.

 

Nie za mało odjąłeś? W porównaniu do tego co publikuje producent środek pasma na Twoim wykresie przed filtracja jest jakieś 3dB wyżej

Tak pisałem powyżej że odległość mikrofonu nie była idealnie skalibrowana. Ale też nie możesz porównywać jeden do jednego pomiarów producenta do roboczych konstrukcji bo te producenta przynajmniej w teorii powinny być wykonane w odgrodzie. Swoją drogą zwróciliście uwagę jak prawie doskonale pomiary się pokrywają - normalnie pułapki można robić w ciemno na wykresie producenta :) - duży + dla producenta za powtarzalność głośników.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez zapacoustics
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troelsowi też wyszło 88dB :)

 

Aż dziwne, patrząc na większość projektów Troelsa... :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

JMA RQ900 • Arcam A39 • Arcam CDS27 • Arcam irDAC • Onkyo NS-6170

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tez tak rozumuje.

i jednak bardziej ufam Pawel_luk1 w tym temacie z prostej przyczyny - jego arta box ma wzmocnienie 1W. czyli jak mierzy z 1m to spl na wykresie jest dla 1W/1m - dla WO24 full satorii na jego wykresach SPL sumaryczny dla 1W/1m wychodzi okolo 79-80db dla pelnego BS czyli ok 82-83 db 2,83v/1m

To tak nie dziala. System Pawła tez jest skalibrowany pod tweeter, czyli "na oko".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogromco ja pisałem o uśrednionej czułości zestawu 87dB. Masz Artę w jednym palcu więc wyeksportuj pomiar z 1cm z uwzględnioną korekcją BS (u mnie ścianka 27cm, w 26cm WO24 nie zmieścimy, wys 1m), połącz z pomiarem dalekim. To samo zrób dla średniego (miałeś MR13 czy 16?). Skoryguj skalę dokładnie. Zrób symulację z obu stron 12dB/okt dla tych umownych 200Hz i pokaż mi na rzeczywistej skali dB bo jestem ciekaw jak to u Ciebie wyjdzie. Nie dodawaj już sumy BR bo ja tego też nie robiłem.

 

Tu masz przykladowa symulacje z Satori WO24P 8ohm. Glosniki mierzone z 1.8m. Bas to suma odpowiedzi portu, pomiaru bliskiego i dalekiego. Nastepnie korekcja dyfrakcji i zlozenie w okolicach 250hz ( o ile mnie pamiec nie myli ). Efektywnosc z 1.8m okolo 80dB.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez meloV8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pasmo nie wznosi się do 600 tylko od 600 do 1000 jest naturalne niewielkie podbicie pasmo wyższego środka jest nieznacznie poniżej poziomu Basu. Dla Ciebie zrobiłem za małą kompensacje a ja po odsłuchach chciałem ją jeszcze minimalnie zmiejszyć :). Kiedy robi się konstrukcje budżetową na pierdkach to z reguły robi się loudness bo tego klienci wymagają. Ale kiedy ktoś wybiera Satori za piękną naturalnego malowania dźwiękiem to nie będę tego piękna maskował podbitym basem i w rezultacie buczeniem na połowie realizacji muzycznych. Troelsowi też wyszło 88dB :)

 

Momencik, głośnik zamontowany w ogrodzie ma plaska charakterystykę w tym zakresie, widać to na pomiarach producenta. Głośnik zamontowany w Twojej obudowie ze względu na baffle step poniżej 600 Hz zaczyna tracić na efektywności. Zgadzasz sie?

 

Nie mowie ze strojenie na jakie się zdecydowałeś ze wznosząca sie charakterystyką nie moze sie podobać, natomiast zeby to wyrównac trzeba by bylo urwać kilka dB z efektywności. Troels zastosował większa kompensacje, a efektywność podaje jak mu sie podoba, tutaj okresla ją jako 86-87 dB :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Spokojnie, przy porządnym katowaniu rezystor 10W w zwrotce na zewnątrz nadal był zimny. W docelowej dam 20W. Filtrowanie jest oczywiście 12dB/oct.

Nie mialem na mysli mocy rezystora tylko moc głosnika :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez sts
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troels przeciąga z kompensacją w prawie wszystkich swoich konstrukcjach - Charakterystyki opadające :). Ja się na Nim nie wzoruje tylko zażartowałem że też podał 88dB pomimo że u Nieco jest na pewno niżej niż u Mnie.

Ja wole bardziej "otwarte" brzmienia - podbijanie Basu w każdej konstrukcji ma krótkie nóżki i szybko się nudzi. Zamiast "efekciarskich" kolumn wolę te "naturalne" Co nie zmienia jednak faktu że niejednokrotnie się takie robi bo projekt lub głośniki tego wymagają ( taki target )

Aby rozwiązać konflikt musiałbyś posłuchać moich konstrukcji a jest ich bardzo dużo :) - Spokojnie wiem co Robię. A wykresy wykresami - pokazują co jest na rzeczy ale ich nie posłuchasz. Napiszę jeszcze raz po odsłuchach innej zwrotnicy gdzie pobicie 600-1000 było zniwelowane i ogólnie inaczej rozłożone Masy i balans - kolumna nie grała tylko "buczała" - brakowało tej lekkości na środku.

Do każdego projektu należy podejść indywidualnie - kreowanie brzmienia według jednego idealnego schematu jest błędem - dlatego rozbawiło mnie Wasze gadanie ze kompensacja musi mieć 6dB aby była poprawna nie 5 nie 4,5 a 6 :). Robię 10-tki konstrukcji rocznie wiec co nieco tam już wysupłałem z praktyki. Nie ma co teoretyzować tylko działać i słuchać ... Powodzenia chłopaki bo Satori to naprawdę wdzięczne głośniki.

.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez zapacoustics
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co tez sie obrazac.

Dwa dni daly mi jakis obraz.

 

Branza efekciarskie granie dla kazdego inaczej wyglada. Dla mnie wlasnie jasne takue mega przestrzenne i szczegolowe granie to meczarnia przy slabych, sucho nagranych płytach.

 

Ale z tego co piszesz moze tak byc ze te glosniki to co najlepsze to maja na srednicy nie na basie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, wiem ze wiesz co robisz, fajnie tez ze w jakimś stopniu dzielisz sie wiedza bo o to coraz rzadziej.

Wiem tez ze wykresy nie grają i są rożne gusta i priorytety. A to co mnie rozbawiło to ze nie ma co liczyć na efektywność 88 dB i równa charakterystykę z głośników w wąskiej obudowie które mierzone przez producenta w ogrodzie maja 89 dB.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kanciasta klasyka z SATORI MW19NWP-8 druga wersja z Berylem Satori. Filtracja ponownie 6 / 18 dB z podziałem na około 1700Hz. Uzyskana sprawność to około 87dB tutaj nieco niżej prowadzone jest pasmo środka i Wysokich - Lepiej się to zgrywało brzmieniowo z bardziej "detalicznym" Wysokim. Reszta jak poprzednio. Kogo Stać to na pewno warto dopłacić do Beryla.

 

 

 

ac0c0984ba1972608620837c22ec97cc_1520893183.jpg

 

 

 

 

4ed74822925bd84d3067e37b4acf0901_1520893183.jpg

 

FILTRACJA

 

 

 

c0e908aad369222deca162a87aaba256_1520893183.jpg

 

PASMO NIE ŁĄCZONE

 

 

OPÓŹNIENIA

c22019de6449ea3b33b45c1dcaee77b0_1520893185.jpg

b1d72c07417b23fa66f9c9a988018ac6_1520893185.jpg

 

 

 

 

HARMONICZNE 2 i 3 dla różnych mocy

 

 

b02065bf36267bfe81af886f2b3681cb_1520893184.jpg

4d1c6d429054a9bc6a2f82c240429045_1520893184.jpg

36250d810fcbfdadd77ba435c61d2f50_1520893184.jpg

 

 

 

....................................................

 

Przy okazji zrobiłem także małe porównanie Berylowych kopułek

SATORI TW29BN vs Illuminator D3004/664000

 

Głośniki pomierzone w identycznych warunkach i Ustawieniach dla każdego z pomiarów jeden po drugim.

Pomiar w obudowie ale efekt dyfrakcji został bardzo mocno wytłumiony - więc można traktować tak jakby go nie było.

Skale dla wodospadów zostały podniesione aby mocniej było widać co i gdzie się dzieje.

 

b00d391baa77db5cd44532c28fe4401a_1520894508.jpg

 

531d081a8f007b77aaeac5a831277d26_1520894469.jpg

 

 

 

SATORI

 

85a0789e686b8e13d2857347212622a0_1520895118.jpgf727245a360b73649972e115f2776615_1520895118.jpgd56a55824decc56b924ff2ce0179889c_1520894470.jpg0f139a7e1834ebfe6457c0de5f167612_1520894471.jpg5b5ae16e41ac6a36fa6f3f1d883ba302_1520894471.jpgd63422551655e8ee47943571414a6e98_1520894472.jpg

 

 

 

ILLUMINATOR

 

98d4464150c49f2c973138a27eba0593_1520895173.jpgb560f8e4889f698ac5ec4457031ef19d_1520895172.jpg9375f606882e6ed5bdbc11cb7a4d0382_1520895174.jpg98693189a3b0593c811ff99c505a56e6_1520895174.jpg916902b39ab9968ff3d5edde94a8f19e_1520895174.jpg4a998c287f805e2dd3c7a3eebe36d6e0_1520895175.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez zapacoustics
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak te ceramiki wypadaja w porownaniu z papierowymi Satori ??

Nie chodzi mi o wykresy a odsluch .Nie dzwonia ??

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez tdrozd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są papierowe, nie ma satori ceramik. :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

DCD 2010, PMA-2020AE, SR7007+ Diy MTM W15, focal be, W15 / ceol n9 + excite x16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten biały midwoofer, to jest właśnie papier, tylko że biały :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

JMA RQ900 • Arcam A39 • Arcam CDS27 • Arcam irDAC • Onkyo NS-6170

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwrotnice do wersji z Pierścieniem gotowe - można Sobie pokulać.

 

Refleksje na świeżo - MW19 nie ma większych kompleksów na średnicy względem mniejszych Braci, przynajmniej różnice nie są tak duże aby potężniejszy bas nie mógł tego wynagrodzić Bębny w Wardruna - Völuspá rewelacja - tutaj przy większej kompensacji mogły by być już "kredki". W projekcie kompensacja nie jest zbyt duża a mimo to basik bardzo przyjemnie pracuje.

To jeden z tych głośników które potrafią pokazać zmiany elementów na zwrotnicy - Zmiana cewki z powietrznej testowej na WAX jest dobrze słyszalna.

Według mojej opinii jedna z ciekawszych konfiguracji na 2 drogi. Efekt końcowy jest więcej niż zadowalający. A przyznam się że miałem małe obawy czy MW19 nie "zamuli" za bardzo względem mniejszego rewelacyjnego brata 16 którego już sporo posłuchałem w różnych konstrukcjach

Pierścień Satori na Ferycie to taki zaskakujący misio :) Gra łagodnie i swobodnie. Ale jak minie pierwszych chwil kilka w których następuje zawsze woow przy odsłuchach innych bardziej krzykliwych głośników - do uszu docierają wszystkie malowane szczególiki zresztą takie same jak w neodynowej wersji ale tu są nieco roztropniej podane. Chyba wolę tą wersje z tych dwóch. Porównując do budżetowego przecież podobnego RDC to nie ta liga - Tańszy głośnik w bezpośrednim porównaniu gra nad wyraz "normalniej". A przecież w swojej cenie jest więcej niż dobry.

 

 

5b2e03d108575a92f20237466b2780ce_1521149495.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę zabierać wam czasu ale ponawiam pytanie;Co do WO24 czy nie jest on z słaby jak na swoją wielkość.Pytam bo po 18 sty latach przegrzałem cewkę w swoim Esotecu 20W75.Głośnik miał 130 W i 75 mm cewkę,a jednak stało sie,,,;Chcę zbudować kolumny na WO24 które będą grały w 35 m2 w domu w którym sciany są z płyt OSB ,a w srodku jest wełna mineralna.Czy jeden WO24 da radę w takich warunkach...czy będzie można sporadycznie pograć podczas powiedzmy imprezy..??;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej zrób stereo i daj 2 szt. WO24. Wtedy nagłośnisz te 35m2 bez problemu. ;)

 

A poważnie to wytrzymałość mocowa WO24P-8 to zdaje się jest 90W.

Nagłaśniałem nim 40m2 i nic mi nie brakowało. Impreza była na całego, aż dzieci zaczęły tańczyć.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pawel_luk1

JMA RQ900 • Arcam A39 • Arcam CDS27 • Arcam irDAC • Onkyo NS-6170

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WO24 jest większy od klasycznych 8" woferów co za tym idzie bezpieczniejszy. Dziwne, że wykończyłeś tego Esotec. Bardziej bym się martwił o głośnik średniotonowy jak tak ostro imprezujesz. Akustykę w tym pomieszczeniu będziesz miał bardzo dobrą. Jeśli nie WO24 to trzeba rozważyć 15":

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hehe :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwrotnice do wersji z Pierścieniem gotowe - można Sobie pokulać.

 

Refleksje na świeżo - MW19 nie ma większych kompleksów na średnicy względem mniejszych Braci, przynajmniej różnice nie są tak duże aby potężniejszy bas nie mógł tego wynagrodzić Bębny w Wardruna - Völuspá rewelacja - tutaj przy większej kompensacji mogły by być już "kredki". W projekcie kompensacja nie jest zbyt duża a mimo to basik bardzo przyjemnie pracuje.

To jeden z tych głośników które potrafią pokazać zmiany elementów na zwrotnicy - Zmiana cewki z powietrznej testowej na WAX jest dobrze słyszalna.

Według mojej opinii jedna z ciekawszych konfiguracji na 2 drogi. Efekt końcowy jest więcej niż zadowalający. A przyznam się że miałem małe obawy czy MW19 nie "zamuli" za bardzo względem mniejszego rewelacyjnego brata 16 którego już sporo posłuchałem w różnych konstrukcjach

Pierścień Satori na Ferycie to taki zaskakujący misio :) Gra łagodnie i swobodnie. Ale jak minie pierwszych chwil kilka w których następuje zawsze woow przy odsłuchach innych bardziej krzykliwych głośników - do uszu docierają wszystkie malowane szczególiki zresztą takie same jak w neodynowej wersji ale tu są nieco roztropniej podane. Chyba wolę tą wersje z tych dwóch. Porównując do budżetowego przecież podobnego RDC to nie ta liga - Tańszy głośnik w bezpośrednim porównaniu gra nad wyraz "normalniej". A przecież w swojej cenie jest więcej niż dobry.

 

 

5b2e03d108575a92f20237466b2780ce_1521149495.jpg

 

 

Super opis.

 

Twoje słowa jak i Yoshiego utwierdzają mnie w przekonaniu że Ferrytowi bliżej w stronę Morela jak werssji Neodymowej z dalszym zachowaniem poziomu i jakości - głosnik w moim guście i tanszy :)

 

MW19 jak widać też daje radę w 2 wayu oraz na Basie.

 

Jak widzisz ( czysto hipotetycznie, barwa, spl, jakość, poziom, jak z impedancją wypadkową i do jakiego metrażu, jaki litraż, czy 40-50 ltr był by ok b ) 3 waya z :

 

TW29R-B ( ferryt ) 4 ohm

MR13P-4 ( 4 ohm )

2xMW19P-8

 

a może masz w planie takie opracowanie ??

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej zrób stereo i daj 2 szt. WO24. Wtedy nagłośnisz te 35m2 bez problemu. ;)

 

Oczywiście że stereo czyli po jednym WO24 na kolumne.

 

Akustykę w tym pomieszczeniu będziesz miał bardzo dobrą. Jeśli nie WO24 to trzeba rozważyć 15":

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hehe :)

Fajnie że mnie pocieszasz z tą akustyką,ale słyszałem że do takich pomieszczeń basy stroi się ciut inaczej.15 cali to na koncert w plenerze raczej ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzisz ( czysto hipotetycznie, barwa, spl, jakość, poziom, jak z impedancją wypadkową i do jakiego metrażu, jaki litraż, czy 40-50 ltr był by ok b ) 3 waya z :

 

TW29R-B ( ferryt ) 4 ohm

MR13P-4 ( 4 ohm )

2xMW19P-8

 

a może masz w planie takie opracowanie ??

 

Konfiguracja Trochę bez Sensu MW19 należy traktować jako midwoofer a nie woofer. W układzie 3 drożnym zdecydowanie z Satori na bas WO24. Lub dowolny inny klasowo odpowiedni woofer lub woofery 2 :)

W zależności od użytych niskotonowych należy rozpatrzyć sprawę czy lepiej MR13 czy MR16 no i też czy w wersji 4 czy 8 ohmowej. Nie jest dobrze dla Średniaka kiedy się go ścisza zbyt mocno - wtedy lepiej zaaplikować wersje mniej skuteczną.

Stosowanie midwooferów w konstrukcji 3 drożnej z reguły w ilości 2 sztuki stosuje się tylko z jednego słusznego powodu - kiedy projekt stylistyczny produktu nie pozwala na inną konfiguracje w aplikacji :) Pomijam tutaj bardzo niszowe twory mikro monitorów 3 drożnych.

Tłumaczenie takiego wyboru chęcią wyższej sprawności nie do końca się sprawdza - ponieważ aby taki midwoofer zagrał Basem tak jak powinna zagrać większa konstrukcja 3 drożna trzeba go bardzo mocno filtrować co skutecznie obniża jego skuteczność.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez zapacoustics
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.