Jump to content
slasz11

Projekty kolumn na glosnikach SB ACOUSTICS MW16P SATORI

Recommended Posts

Nie kieruj sie cena przetwornikow. Znajdziesz glosniki takie jak Daniel Hertz M1 (Mark Levinson) kosztujace ponad $130.000 wyposazone w przetworniki (Beyma) kosztujace niecale $3.000 :-) 

Edited by xajas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mateusz takich "audiofilskich" monitorów za blisko 10000zł jest więcej, np: Gato FM-8, w których siedzą SB Acoustics:

SB29RDC-C000-4

http://www.sbacoustics.com/index.php/products/tweeters/ring-dome/sb29rdc-c000-4/

SB15MFC30-8

http://www.sbacoustics.com/index.php/products/midwoofers/mfc/5-sb15mfc30-8/

Jedyna modyfikacja polega na dodaniu odpustowego, błyszczącego pierścienia który negatywnie wpływa na dyfrakcję fal. Tu przynajmniej napisali bliskie prawdy pasmo przenoszenia 45-35kHz.

W Buchard podają 33-40 000 Hz +/- 3db. Co jest bezczelnym oszustwem! bo przy spadku 3dB to one do 45Hz ledwo sięgną. No ale parafrazując wybitnego prezesa TVP "ciemny lud wszystko kupi".

Tak na poważnie to Buchardt musiał odrobinę więcej zainwestować w podzespoły niż Gato, no i promowanie falowodów oraz pełnego wyrównania czasowego ma moje silne poparcie. Dając jeszcze MB zamiast BR odcięli się od całej konkurencji - sprytny ruch.

Co ciekawe jednemu z klientów zaproponowałem monitory dokładnie na takich samych przetwornikach jak Gato FM-8, tyle, że kopułka zmieniona na neodymową wersję z mniejszym frontem SB29RDNC-C000-4

http://www.sbacoustics.com/index.php/products/tweeters/ring-dome/sb29rdnc-c000-4/

No ale wiadomo, że takie z garażu nie mają prawa tak samo dobrze zagrać jak wychodzące od audiofilskich skandynawskich firm ;)

Ciekawe jest też to, że "audiofilskie" czytaj "drogie marki" wstydzą się przetworników które stosują. Piszą o specjalistycznych modyfikacjach które najczęściej polegają na zmianie koloru membarny, kosza itp.

Wilson Audio czasami dokonuje większych modyfikacji zmieniajac cały układ napędowy ale któryś z inżynierów SS powiedział, że takie zmiany to w 90% psucie głośnika.

Ja jestem dumny, że często stosuję przetworniki SB Acoustics niemodyfikowane :)

11 minut temu, xajas napisał:

Nie kieruj sie cena przetwornikow. Znajdziesz glosniki takie jak Daniel Hertz M1 (Mark Levinson) kosztujace ponad $130.000 wyposazone w przetworniki (Beyma) kosztujace niecale $3.000 :-) 

Tak jak mogę zrozumieć skąd wynika cena kolumn Wilson Audio i nie dziwię się, że ludzie je kupują to mam wrażenie, że te Daniel Hertz M1 sprzedały się prawdopodobnie w ilości 1 pary :) W cenie 13000$ może ktoś by się nimi zainteresował...

Edited by KonradRak
  • Like 2

Klon Accuphase 7100 + RME ADI-2 DAC i Daphile

Kolumny CNC Audio SATORI i inne...

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, KonradRak napisał:

W cenie 13000$ może ktoś by się nimi zainteresował... 

Wrecz przeciwnie! Za ta cene by ich nie kupili -> za tanie!

Zwroc uwage, ze tego typu "objekty" (obojetnie czy topowe Wilsony, Krele, McIntoshe, Levinsony, Cello, MBL,...) sa kupowane wlasnie dlatego, ze sa drogie! To jest sposob na odroznienie sie od reszty Audio Buddys :-) -> Snobizm

Edited by xajas
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, xajas said:

Wrecz przeciwnie! Za ta cene by ich nie kupili -> za tanie!

Zwroc uwage, ze tego typu "objekty" (obojetnie czy topowe Wilsony, Krele, McIntoshe, Levinsony, Cello, MBL,...) sa kupowane wlasnie dlatego ze sa drogie! To jest sposob na odroznienie sie od reszty Audio Buddys :-) -> Snobizm

Jasne - bo ludzie uwielbiają płacić mase $$ jak nie ma potrzeby. Płacą tylko dlatego że chcą jakość a ona niestety kosztuje. Śmiem twierdzić że jakby jakiś DIY miał wykonać duże wilsony w identycznej jakości (mało możliwe) to cena byłaby min. 50% rynkowej, a producent przecież takiej ceny nigdy nie widzi - cene robią koszta dystrybucji, marże dystrybutorów, podatki, R&D i masa innych pierdół.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, piter z napisał:

 - cene robią koszta dystrybucji, marże dystrybutorów, podatki, R&D i masa innych pierdół.

Cene robia ludzie gotowi zaplacic tak absurdalne ceny!

Takie argumenty jak powyzej to bzdura

 

Firmy typu Canton, Heco,... tez maja koszty  dystrybucji, podatki, R&D i jakos przezywaja bez tych luxusowych marzy o wysokosci 1000% 

 

Dopoki znajdziesz szalencow gotowych zaplacic 2000€ za kawalek druta/sieciowki, wszelkie dyskusje o sensownym ksztaltowaniu cen produktow high-end sa zbedne

Edited by xajas

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, piter z napisał:

Jasne - bo ludzie uwielbiają płacić mase $$ jak nie ma potrzeby. Płacą tylko dlatego że chcą jakość a ona niestety kosztuje.

Piter tak niestety nie jest. Gdybyś miał rację to firma Apple nigdy by się nie rozwinęła do takich rozmiarów. 

8 minut temu, piter z napisał:

Śmiem twierdzić że jakby jakiś DIY miał wykonać duże wilsony w identycznej jakości (mało możliwe) to cena byłaby min. 50% rynkowej

Żaden DIYer nie jest w stanie skopiować Wilson Audio nawet gdyby ukradł schemat zwrotnicy. Można próbować zbudować podobnie brzmiące kolumny. Jednak nigdy nie będą one tak samo grały. Pocieszać można się jedynie ceną wynoszącą 20% oryginału.

 


Klon Accuphase 7100 + RME ADI-2 DAC i Daphile

Kolumny CNC Audio SATORI i inne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam rozwiazania DIY brzmiace lepiej niz topowe komercyjne produkty.

Dlaczego lepiej?

Gdyz sa kostruowane/wpasowane do calego system poczawszy od zrodla, poprzez specyfike pomieszczenia az do upodoban wlasciciela. Takiego kompleksowego, w pelni zintegrowanego rozwiazania nie moze zapewnic zaden komercyjny product (oferujacy jeden okreslony uniwersalny standard). 

Edited by xajas
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, xajas napisał:

jakos przezywaja bez tych luxusowych marzy o wysokosci 1000% 

 

Dobrze być precyzyjnym i nie mylić marży ze stopą narzutu. Podsumowując marki które mają narzut 1000 i więcej % są zwykłymi złodziejami, lichwiarzami. Naszym obowiązkiem jest informować, uczyć nasze dzieci co i dlaczego ma daną wartość. Długo musiałem przekonywać syna, żeby nie kupował "japkowego" telefonu :) 

Kolejną sprawą jest to, że jak w Polsce ktoś kupuje kable sieciowe za 1000$ lub przewód USB (bo jest nowoczesnym plikofilem) za 250$ to wg mnie płaci z małe podatki i w dupie mu się poprzewracało. Znam wielu takich co swoim pracownikom płaci 2500zł/mc za cały dzień za***rdala... a ma na takie zabawki i wymianę luksusowego samochodu co 2 lata. 


Klon Accuphase 7100 + RME ADI-2 DAC i Daphile

Kolumny CNC Audio SATORI i inne...

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 29.01.2019 o 09:21, KonradRak napisał:

Mateusz takich "audiofilskich" monitorów za blisko 10000zł jest więcej, np: Gato FM-8, w których siedzą SB Acoustics

Kosztują 7,5-8k w detalu (w zależności od wykończenia) więc ciut do dychy brakuje :) Wynegocjujesz z 15% i robi się 6,5k. Wiadomo, że biorąc pod uwagę cenę przetworników to sporo , ale weź pod uwagę , że sam producent pewnie wystawia fakturę dystrybutorowi na coś koło 3k , a reszta to marża dystrybutora (za promocje, serwis itp) oraz samego salonu. Niestety jak jest dużo pośredników to tak to wygląda. Tak czy tak Gato np. na AudioShow zawsze bardzo dobrze wypada. Często o wiele lepiej niż droższe zestawy. Dobrze wszystko konfigurują + odpowiedni repertuar i wychodzi z tego dobra prezentacja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Mam pytanie czy ktoś z Was miał porównanie SB Acoustics Satori MR13P-4 ze Scan Speak Revelator 12M/4631-G00 i mógłby opisać wrażenia/różnice?

Widziałem, że było dużo porównań do Illuminatora 12MU, ale do Revelatora nie znalazłem (oprócz 15M).

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 31.10.2018 o 13:51, KrzysztofPL napisał:

Ja nie zwrotkuje, wykonuje gotowce , slucham i porownuje .

Mnie interesuje muzyka a nie wykres na monitorze.

Nie zamierzam robic gownoburzy na forum , ani nikogo obrazac ale rozmowa z kilkoma osobami ktorzy sprzedawali kolumny polskich konstruktorow i malych manufaktur z powodu plaskosci i braku smaku muzyki widac ze ktos tu popelnia blad starajac sie chyba az za dobrze. Wiem ze maja bardzo duza wiedze i doswiadczenie , ale gdzies jest popelniany blad , i nie jest to zwiazane z ewolucja preferencji osob ktore te kolumny posprzedawały .

Kolumny ktore mam bardzo malo reagowaly na zmiany w systemie czego nie moglismy powiedziec o kolumnach firmowych za podobne pieniadze ( odsluchy ze znajomymi) . Mialem je sprzedac ale ogolny charakter i barwa satori mi odpowiada dlatego dokonuje zmian aplikujac inny glosnik bardziej pasujacy do tej konstrukcji.

W dniu 31.10.2018 o 14:55, meloV8 napisał:

 

Żeby nie rozpisywać się zbyt mocno, pozostaje mi tylko zaproponować dwie rzeczy

 

 

https://www.amazon.com/gp/product/113892136X/ref=dbs_a_def_rwt_bibl_vppi_i0

meloV8, widzisz na wykładzie pana Dr. Floyd E. Toole, zaprezentowane pomiary Spinorama, zespołów głośnikowych - załącz od 1:03:40 i w kolejności będą nieujawnione kolumny za :

$11,000/pair

$24,000/pair

$16,000/pair

Po pomiarach Spinorama, domyśliłem się co to za modele kolumn w widocznych cenach.

Podpowiem Ci jakich brand'ów. Modele pozostawię dla cb :)

- Martin Logan 

- B&W

- Revel

* * *

Revel Performa3 series na przetwornikach z aluminiowymi membranami https://revelspeakers.com/productdetail/~/product/f208.html. Tweeter jak SB Acoustics (https://www.blackdotaudio.eu/glosnik-sb-acoustics-sb26adc-c000-4-p-120.html), w F208 być może po jakichś przeróbkach i na pewno z falowodem Revel'a.

HF: SB26ADC-C000-4-RVL

MF: 5'' RVL-C004-04

36392-revel_performa3_208_fot8.jpg

LF (2): 8'' RVL-C005-09

36393-revel_performa3_208_fot9.jpg

https://www.avhub.com.au/product-reviews/hi-fi/revel-f-208-loudspeakers-review-test-512369 / https://i.nextmedia.com.au/Assets/AusHifi_Jul-Aug18_030-036_OnTestRevelSpeakers.pdf

https://audio.com.pl/testy/stereo/zespoly-glosnikowe/2413-revel-performa3-f208 / https://audio.com.pl/files/ivs/1869-revel_performa3_f208.pdf

Spinorama measurements :

On Axis

Window

First Reflections

Total Sound Power

Total Sound Power DI

First Reflections DI

Spin+-+Revel+Performa3+F208.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Sovereign napisał:

meloV8, widzisz na wykładzie pana Dr. Floyd E. Toole, zaprezentowane pomiary Spinorama, zespołów głośnikowych - załącz od 1:03:40 i w kolejności będą nieujawnione kolumny za :

Nie słuchałem tych kolumn Revel, ale znam alu SBA i to są bardzo dobre głośniki. Chciałbym posłuchać kiedyś topowe Ultima2, bo na razie nie było okazji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 29.01.2019 o 10:12, xajas napisał:

Znam rozwiazania DIY brzmiace lepiej niz topowe komercyjne produkty.

Dlaczego lepiej?

Gdyz sa kostruowane/wpasowane do calego system poczawszy od zrodla, poprzez specyfike pomieszczenia az do upodoban wlasciciela. Takiego kompleksowego, w pelni zintegrowanego rozwiazania nie moze zapewnic zaden komercyjny product (oferujacy jeden okreslony uniwersalny standard). 

Znać jest pojęciem bardzo subiektywnym. Nie pisze, że tak nie jest bo sam mocno siedzę w DIY. Wszystko mam DIY 🙂 slyszalem naprawdę dobre zestawy i niestety drogie. Celowanie w takie produkty jest zazwyczaj poza zasięgiem DIY. Powód to przede wszystkim tłumaczenie sobie, że wszystko gra tak samo (dopóki nie postawimy swojego zestawu obok tego topowego). Kolejny powód to myślenie, że bez ciężkiej pracy i dopieszczania detali poziom będzie zbliżony, ba może nawet lepszy. Oczywiście wszystko się da, ale bez mnóstwa poświęconego czasu jest to niemożliwe. Wszyscy audiofile, których miałem okazję poznać dość skrupulatnie budują swoje systemy, wiec argument o dobraniu podzespołów w systemie jest mocno naciągany. Potrzeba poświęcenia lat, a może dekad na rozwój, umiejętność wyłapywania detali, które sprawiają, że efekt końcowy staje się wybitny. Choć i tak trzeba zrozumieć jak działa cały system bo może się okazać, że osiągniemy perfekcję na podzespołach, które wnoszą dużo charakteru, który w innym systemie w zasadzie nie występuje. 

W dniu 27.01.2019 o 17:29, KonradRak napisał:

Lechu każdy z projektantów ustawia równowagę tonalną, stroi zwrotnice na słuch. Pomiary dają nam punkt wyjścia i pokazują w jakich granicach możemy się poruszać.

Weź to niektórym wytłumacz 😄 Ci projektanci to chyba jacyś audiofile są, jak to na słuch 😄

Edited by Adam_85

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.