Skocz do zawartości
IGNORED

Elementarna fizyka


Temper

Rekomendowane odpowiedzi

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedziemy prostą drogą np. 50 na godzinę , jest zakręt , skręcamy z tą samą prędkością .

Co powstrzymuje samochód chcący nadal jechać prosto ?

Dlaczego lepiej pokonywać zakręt na biegu , anie na luzie ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co powstrzymuje samochód chcący nadal jechać prosto ?

 

Siła mięśni kierowcy ? :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zero krzemu w torze, to grać nie może ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co ci tłumaczyć? Dla czego nadajnik sieci komórkowej nie nadaje się do wykorzystania jako broń elektromagnetyczna?

Proszę bardzo:

- Pracuje w paśmie, które nie nadaje jonizujące promieniowanie elektromagnetyczne. Nie jest to więc promieniowanie przy którym występuje oderwanie przynajmniej jednego elektronu od atomu lub cząsteczki albo wybicie go ze struktury krystalicznej.W odróżnieniu od promieniowania rentgenowskiego, gamma czy UV nie jest to promieniowanie o względnej szkodliwości biologicznej. Inaczej mówiąc samo w sobie nie robi krzywdy.

Możemy więc rozważać tylko wykorzystanie go do przekazu energii - tzn. gotowanie jak w kuchence. Kuchenka mikrofalowa ma 2000W i zagrzewa coś tylko w bezpośredniej bliskości emitera promieniowania. Niestety - przekaz energii na większą odległość powiązany jest z ogromnymi stratami - poziom przekazanej energii spada geometrycznie z odległością. Nadajnik telefonii komórkowej ma 300- 600Wattów i jak najszerszą charakterystykę emisji.

Nie jest w stanie przekazać na odległość tyle energii, by ktokolwiek coś zauważył.

Przytoczony wojskowy Active Denial System jest wysokoenergetyczny system koncentrujący energie do cienkiej wiązki i krótkiego impulsu. I większość tej energii absorbowana jest już przez pierwsze 0.4 mm skóry podgrzewając go do coś powyżej 50 stopni.

Tymczasem pani na filmie twierdzi, że palona jest od wewnątrz jakimiś falami, palpitacja serca, rozsadzanie głowy - co jest sprzeczne z możliwościami takiej broni. Palenie od wewnątrz wymagało by precyzyjnego sfokusowania kilku wiązek (zdolnych penetrować do głębi ludzka tkankę) tak, by się zsumowali dokładnie wewnątrz jej ciała. Objawy i tak pojawiały by się tylko wtedy, kiedy to obiekt wiszący nad domem rodzinnym na wsi i wysyłający maile z tekstem "ktoś będzie cie badał" aktywnie nadawał by te groźne fale a nie "od tego czasu".

Nie wyśmiewam tych ludzi - bo są to ludzie z problemami psychosomatycznymi, które w swojej naiwności przypisują czemuś czego się boją bo jest to dla nich nie znane i nie zrozumiane.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuchenki mikrofalowe mają jakieś 750W z tego co ostatnio się orientuję.

 

 

Jedziemy prostą drogą np. 50 na godzinę , jest zakręt , skręcamy z tą samą prędkością .

Co powstrzymuje samochód chcący nadal jechać prosto ?

Dlaczego lepiej pokonywać zakręt na biegu , anie na luzie ?

 

Zagmatwałeś, fizyczne rozważania powinny się sprowadzać do prostszego i bardziej określonego modelu. Odpowiedź na twoje pytanie musiałaby zająć 10 stron. Ogólnie mówiąc, dopływ siły napędowej lub hamującej do niektórych kół, daje kierowcy możliwość wprowadzania bieżących korekt kierunku jazdy pojazdu, który nie jest idealnie wyważony, a koła z reguły podlegają różnym przyczepnościom, poza tym kierowca umysłowo działa z pewnym wyprzedzeniem i musi wyprzedzać swoim myśleniem rzeczy, które niebawem nastąpią w interakcji jego (bliżej nieokreślonego) pojazdu z bliżej nieokreślonymi warunkami drogowymi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

IvanM

 

Kiedyś obsługujący radary skarżyli się na słyszenie impulsów wysłanych przez te urządzenia. Oczywiście od razu posądzano ich o zaburzenia psychiczne. Dopiero niedawno udowodniono że takie zjawisko rzeczywiście występuje i wyjaśniono mechanizm jego powstawania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

IvanM

 

Kiedyś obsługujący radary skarżyli się na słyszenie impulsów wysłanych przez te urządzenia. Oczywiście od razu posądzano ich o zaburzenia psychiczne. Dopiero niedawno udowodniono że takie zjawisko rzeczywiście występuje i wyjaśniono mechanizm jego powstawania.

Ale to nie jest żadnym precedensem przy temacie używania nadajnika sieci komórkowej jako broni. Nie ma też żadnego związku z wypowiedziami tych ludzi. Nie znają oni realnych skutków ataku takiej broni (impulsowe zagrzanie skóry) i prezentują objawy "laickie", które wydaje im się, że były by adekwatne "ataku jakimiś falami".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siła mięśni kierowcy ? :)

Tak .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A my nie musimy kontynuować tej dyskusji.

 

Dlaczego, widać, że Tamper jest prawdziwym znawcą tematu, niech pisze jak najwięcej ;-).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jestem Europejczykiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat o fizyce , więc podaję artykuł o akustyce :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedziemy prostą drogą np. 50 na godzinę , jest zakręt , skręcamy z tą samą prędkością .

Co powstrzymuje samochód chcący nadal jechać prosto ?

Powstrzymuje go głównie siła tarcia między kołami a podłożem.

Znaczenie ma również wartość, jej kierunek, punkt przyłożenia siły "napędzającej". Dlatego np. łatwiej wyprowadzać z poślizgu przedni napęd.

 

Dlaczego lepiej pokonywać zakręt na biegu , anie na luzie ?

Na "biegu" koła są związane z układem napędowym, określonymi bezwładnościami, momentami obrotowymi...

Obiekt jest przez to lepiej sterowny.

Luz powoduje, że poszczególne koła zachowują się tak jak chce "podłoże". Miejscowa wypadkowa sił działających z podłoża na koła łatwiej na nie oddziałuje. Koła nie mają się czym przeciwstawić.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

W odróżnieniu od promieniowania rentgenowskiego, gamma czy UV nie jest to promieniowanie o względnej szkodliwości biologicznej. Inaczej mówiąc samo w sobie nie robi krzywdy.

Możemy więc rozważać tylko wykorzystanie go do przekazu energii - tzn. gotowanie jak w kuchence...

X i UV czy gamma również energią oddziałują...

Fale elektromagnetyczne zakresu radiowego mają małą energię. Ale zwiększając jej częstotliwość (odsyłam do wzorów na energię zależną od f; równania Maxwella a jeszcze lepiej równania kwantowe) zwiększamy energię. I w pewnym momencie będzie ona w stanie wprowadzić w drgania molekuł wody, cukrów... tym bardziej, że nastąpią rezonanse...

Kiedy taki moment nastąpi?

Różnie.

Dlatego nie można stwierdzić jednoznacznie, że określona fala jest nieszkodliwa.

 

Są dziedziny medycyny i paramedycyny leczące prądem (i szerzej elektromagnetyzmem) w zakresie częstotliwości i wartości uznawanymi za nieoddziaływującymi z tkanką żywą.

Więc oddziałuje czy nie...?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Dlatego np. łatwiej wyprowadzać z poślizgu przedni napęd.

...

 

Jest to nieprawda

 

...Obiekt jest przez to lepiej sterowny.

Luz powoduje, że poszczególne koła zachowują się tak jak chce "podłoże". Miejscowa wypadkowa sił działających z podłoża na koła łatwiej na nie oddziałuje. Koła nie mają się czym przeciwstawić.

 

To także zakłada pewne specyficzne warunki. Są warunki, w których samochód zachowa się lepiej na wysprzęglonym bez ingerencji kierowcy w napęd.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię o ingerencji kierowcy.

Mówię o momencie napędowym na kole (silnik...). Moment hamujący to również moment...

 

 

Jest to nieprawda

Wielbiciele rozmaitych BMW i Mercedesów tak gadają...

Specyficzne warunki zawsze mogą zadziałać na niekorzyść.

Np. przedni napęd w sytuacji przyśpieszania na zakręcie potrafi jechać bardziej na wprost niźli tylno-napędowiec...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i nie prawda ale z własnych obserwacji ( mam tu fajną drogę z zakrętami przez las, biegnącą na półwysep ) i bardzo często lądują w rowach samochody, głównie tylnonapędowe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zero krzemu w torze, to grać nie może ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię o ingerencji kierowcy.

Mówię o momencie napędowym na kole (silnik...). Moment hamujący to również moment...

 

 

Wielbiciele rozmaitych BMW i Mercedesów tak gadają...

Specyficzne warunki zawsze mogą zadziałać na niekorzyść.

Np. przedni napęd w sytuacji przyśpieszania na zakręcie potrafi jechać bardziej na wprost niźli tylno-napędowiec...

 

Widzę że nie masz pojęcia o autach i o jeździe samochodem.

Są nie tylko napędy przednie i tylne. Są też napędy AWD.

Są różne typy mechanizmów różnicowych przednich, tylnych jak i centralnych.

Wreszcie występują różnice w rodzajach poślizgu. Poślizg boczny przedniej lub tylnej osi, bądź mieszany.

W aucie przednionapędowym z poślizgu przedniej osi nie jesteś w stanie wyjść, a z poślizgu tylnej osi - to zależy od głębokości tego poślizgu tylnej osi, wyważenia wzdłużnego pojazdu, dostępnej mocy i przyczepności poszczególnych przednich kół, a także działania mechanizmu różnicowego. Ale powyżej zbyt dużego wahadła (tzn. załadowanego tyłu pojazdu lecącego w bok) lub (i) zbyt głębokiego poślizgu możesz sobie pomarzyć.

 

BMW i Mercedes to nie jedyne pojazdy tylnonapędowe.

 

Całe wasze dywagacje sprowadzają się do tego, żeby za szybko nie wchodzić w zakręt i taką też taktykę polecam, chyba że jesteście Finami albo Góralami.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aucie przednionapędowym z poślizgu przedniej osi nie jesteś w stanie wyjść, a z poślizgu tylnej osi - to zależy od głębokości tego poślizgu tylnej osi, wyważenia wzdłużnego pojazdu, dostępnej mocy i przyczepności poszczególnych przednich kół, a także działania mechanizmu różnicowego.

 

Przednionapędowym można wyjść z poślizgu o ile masz na tyle mocny silnik, żeby pociągnąć do przodu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zero krzemu w torze, to grać nie może ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przednionapędowym można wyjść z poślizgu o ile masz na tyle mocny silnik, żeby pociągnąć do przodu.

 

Nie jest to do końca prawda, ponieważ zbyt mocny silnik w aucie przednionapędowym (z reguły powyżej 180km i to przy dobrych oponach) i bez specjalnych systemów elektroniczny, bądź szpery, przy głębokim poślizgu momentalnie zrywa przyczepność odciążonego przedniego koła i zamiast trakcji i ciągu jest kupa dymu spod tego koła, spalone opony, albo dzwon. W przednim napędzie może być mowa o "wyciąganiu" auta z płytkiego poślizgu tylnej osi przy nie przekraczaniu pewnych delikatnych, cywilnych warunków. Jednak w praktyce zwykły kierowca przednionapędowy jest tak zaskoczony poślizgiem tylnej osi, że ta fizyka mu niewiele pomoże - po prostu worek z kartoflami rzucono. Albo worek się rozerwie, albo nie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie , a do tego wciska hebel w podłogę i czeka na to co się stanie :)

 

Przyznaj, na śniegu bez systemów dużo łatwiej opanować przednionapędowca.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zero krzemu w torze, to grać nie może ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie , a do tego wciska hebel w podłogę i czeka na to co się stanie :)

 

Przyznaj, na śniegu bez systemów dużo łatwiej opanować przednionapędowca.

 

Mogę przyznać że na śniegu łatwiej jest kontrolować ogólnie auta niskiej mocy, podczas kiedy na suchym jest to niemożliwe.

Przewaga FWD na śniegu wynika często z lepszego dociążenia przedniej ośki silnikiem i faktycznie te kółka ciągną w miarę przewidywalnie i jest to proste dla zwykłego Kowalskiego.

 

Na suchym, przy dobrych oponach, poniżej tych 200KM można sobie pomarzyć o kontrolowaniu lecącego auta nawet przy tych 50km/h, ponieważ przy braku mocy nie wiadomo co tam samochodzik wywinie.

 

Jest tyle ciekawych samochodów i różne są ich zachowania i różne techniki jazdy. Jedno jest natomiast pewne, jak ktoś wejdzie dużo zbyt szybko w zakręt, no to można próbować trochę wyhamować w zakręcie, ale też trzeba przyszłościowo kombinować żeby omijać duże drewniane lub betonowe elementy krajobrazu.

 

Chyba że ktoś jest Finem albo Góralem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w moto używam tylko przedniego, tyłu nie ruszyłem od wielu lat. Kiedyś prawie poleciałem na zakręcie ....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zero krzemu w torze, to grać nie może ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 13

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.