Jump to content
Patryk-1980

Klub Haiku-Audio

Recommended Posts

Bedzie Sol IV za dwa tygodnie zdam relacje.

  • Like 1

Haiku Audio SOL IV | Chario Constellation Pegasus | Chord Signature Reference | Abrahamsen V6 | Transparent Music Link |  Bluesound Node 2 | Chord Signature Digital

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich klubowiczy po przerwie. Wczoraj dotarl do mnie Sol IV. Na razie daje mu  troche czasu na wygrzanie i za jakis czas podziele sie wrazeniami. Podziekowania dla P. Tomka z Audio-ON za cierpliwosc i bardzo profesjonalne podejscie. 


Haiku Audio SOL IV | Chario Constellation Pegasus | Chord Signature Reference | Abrahamsen V6 | Transparent Music Link |  Bluesound Node 2 | Chord Signature Digital

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 18.06.2019 o 01:57, David_65062 napisał:

Witam wszystkich klubowiczy po przerwie. Wczoraj dotarl do mnie Sol IV. Na razie daje mu  troche czasu na wygrzanie i za jakis czas podziele sie wrazeniami. Podziekowania dla P. Tomka z Audio-ON za cierpliwosc i bardzo profesjonalne podejscie. 

Jak pierwsze wrażenia z odsłuchu Sol IV? Widzisz podobieństwa do jego mniejszych braci Sol II,III?

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, Kasz76 said:

Jak pierwsze wrażenia z odsłuchu Sol IV? Widzisz podobieństwa do jego mniejszych braci Sol II,III?

Niestety nie mam porownania do innych wzmacniaczy z serii SOL bo jest to moj pierwszy. Zdecydowalem sie na niego ze wzgledu na "tepe" kolumny,  ktore potrzebuja duzej mocy. Pierwsze wrazania jak najbardziej pozytywne, bardzo duza dynamika i wglad w nagranie bez rozkladania na czynniki pierwsze z dobra podstawa basowa i w koncu nie zaniknieta srednica. Fajnie ze radzi sobie z kazdym rodzajem muzyki. Piecyk caly czas sie wygrzewa i gra co chwile inaczej wiec wstrzymam sie z ocena przez jakis czas jeszcze. 


Haiku Audio SOL IV | Chario Constellation Pegasus | Chord Signature Reference | Abrahamsen V6 | Transparent Music Link |  Bluesound Node 2 | Chord Signature Digital

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź proszę, jak się zachowuje przy niskich poziomach głośności. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem okazje przetestować w moim zestawie :

BRIGHT 4

SOL II

SOL III

SELENE EL 34

kolumny to RLS oberon II - czyli nie najłatwiejsze

Najciekawiej pod względem "głosów" ludzkich brzmiał bright 4 - tuż za nim obecny Selene

Bright 4 był jednak wyraźnie za słaby by niskimi tonami w moich kolumnach rozruszać niskie tony

SOL II - genialny .... poukładany, wszystko na swoim miejscy, sterylny ale i muzykalny - bajka. Gdybym miał kasę i miejsce kupilbym także ten wzmacniacz

SOL III - myślałem że będzie kontynuacją SOL II ale nie... Bardziej jakby rockowy, wprowadzał trochę "szaleństwa" ale kosztem tego ładu który prezentował SOL II

Selene EL 34 - nie potrafię opisać tym bardziej ze dośc szybko dostałem na test nowe lampy , potem dokupiłem kolejne.

W dużym uproszczeniu to jest bright 4 + mięsisty dźwięk który nie jest przebasowiony ale "przyjemnie gęsty", nie czaaruje tak ludzkim głosem choć przy lepszych realizacjach też jest bardzo dobrze.

Chciałbym polecić sklep AUDIO-ON - super goście !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
12 godzin temu, M-K napisał:

Ja miałem okazje przetestować w moim zestawie :

BRIGHT 4

SOL II

SOL III

SELENE EL 34

kolumny to RLS oberon II - czyli nie najłatwiejsze

Najciekawiej pod względem "głosów" ludzkich brzmiał bright 4 - tuż za nim obecny Selene

Bright 4 był jednak wyraźnie za słaby by niskimi tonami w moich kolumnach rozruszać niskie tony

SOL II - genialny .... poukładany, wszystko na swoim miejscy, sterylny ale i muzykalny - bajka. Gdybym miał kasę i miejsce kupilbym także ten wzmacniacz

SOL III - myślałem że będzie kontynuacją SOL II ale nie... Bardziej jakby rockowy, wprowadzał trochę "szaleństwa" ale kosztem tego ładu który prezentował SOL II

Selene EL 34 - nie potrafię opisać tym bardziej ze dośc szybko dostałem na test nowe lampy , potem dokupiłem kolejne.

W dużym uproszczeniu to jest bright 4 + mięsisty dźwięk który nie jest przebasowiony ale "przyjemnie gęsty", nie czaaruje tak ludzkim głosem choć przy lepszych realizacjach też jest bardzo dobrze.

Chciałbym polecić sklep AUDIO-ON - super goście !

 

A coś więcej o Brighcie mógłbyś napisać?

Jak gra po cichu, jak z przestrzenią, sceną, górą itp?

Czy będzie pasował do kolumn typu Spendor A2 czy Harbeth? A do Dynek? Nie będzie zbyt sterylnie?

Edited by hasos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przestrzeń ma w normie ale jest jakby "bardziej namacalna"

jeżeli kojarzysz w amused to death taki moment w utworze gdzie pojawia się psi warkot po prawej stronie to był on znacznie "bliższy" i realniejszy niż zazwyczaj

Te wzmacniacze graja naprawde dobrze przy niskich wzmocnieniach.

Czy będą pasowały  do kolumn które wymieniłeś... Wybacz ale jak czytam czasem porady w stylu "do tego pasuje to i to" to mam gęsią skórkę. Nie wiem jaki ty dźwięk lubisz i jakie masz pomieszczenie co uznajesz za dobry dźwięk itd. itp.

Punkty odniesienia możemy mieć diametralnie różne.

Mi bardzo podoba sie nadal granie audiolaba a roksan K3 pomimo tego że jest to ciekawy wzmacniacz, uwazam że na dłuższą metę moz ebyć męczace bo jest po prostu efekciarskie.

Moje kolumny mają 87dB i 4ohmy. Bright przy niskich tonach (które są obecne) grał trochę na zasadzie jakby wzmacniacz miał jajka w imadle i bał się  nabrać oddechu (żeby przyładować) żeby nie prawic sobie "bulu" 😉

I to było moje chyba jedyne zastrzeżenie

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za opinię. Niebawem wybieram się do Audio-ON, to zobaczymy. Żałuję, że nie mają tam tych kolumn, które mnie interesują, ale coś się wybierze. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam chciałbym się wybrać do ich salonu ale trochę daleko mam :D, miałem za to i mk4 i selene el34 od nich na odsłuchu z phoebe 3 czyli 87 db przy 4 ohm. Moje wrażenia były takie , za źródło ca sm6 : bright mk4 poukładane , fajne granie z bardzo mięsistym basem i zdecydowanie gęściej na średnicy niz w Selene , ładne wokale , basu jakos mi nie brakowało  w 20m2. Za to w Selene el34 większa rozdzielczośc i scena , bas lepiej kontrolowany i twardszy , nie był taki miekki jak w mk4 , dynamika lepsza w lampie . Mozna sprawdzić tez nowosc następcę Haiku mk4 , ponoć nowe lampy i jakas kosmetyczne zmiany , nie wiem jak gra ale może być to też dobry trop o ile  w salonie będą mieć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 29.06.2019 o 13:37, soulek napisał:

Sam chciałbym się wybrać do ich salonu ale trochę daleko mam :D, miałem za to i mk4 i selene el34 od nich na odsłuchu z phoebe 3 czyli 87 db przy 4 ohm. Moje wrażenia były takie , za źródło ca sm6 : bright mk4 poukładane , fajne granie z bardzo mięsistym basem i zdecydowanie gęściej na średnicy niz w Selene , ładne wokale , basu jakos mi nie brakowało  w 20m2. Za to w Selene el34 większa rozdzielczośc i scena , bas lepiej kontrolowany i twardszy , nie był taki miekki jak w mk4 , dynamika lepsza w lampie . Mozna sprawdzić tez nowosc następcę Haiku mk4 , ponoć nowe lampy i jakas kosmetyczne zmiany , nie wiem jak gra ale może być to też dobry trop o ile  w salonie będą mieć.

Dzięki za info. Bardzo jestem ciekaw tego odsłuchu.

A u Ciebie na czym stanęło? Z jakimi kolumnami słuchałeś? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko u siebie z Phoebe 3,  teraz właśnie szukam nowych kolumienek i później wzmak.  Ogólnie mk4 i selena zrobiły na mnie duże wrażenie,  warto posłuchać z różnymi kolumnami. Na pewno świetnie zgrywaja się z kolumnami AA,  mk4 też bardzo dobrze gra z audiovector,  sam muszę posłuchać :-).

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 23.06.2019 o 12:07, David_65062 napisał:

Niestety nie mam porownania do innych wzmacniaczy z serii SOL bo jest to moj pierwszy. Zdecydowalem sie na niego ze wzgledu na "tepe" kolumny,  ktore potrzebuja duzej mocy. Pierwsze wrazania jak najbardziej pozytywne, bardzo duza dynamika i wglad w nagranie bez rozkladania na czynniki pierwsze z dobra podstawa basowa i w koncu nie zaniknieta srednica. Fajnie ze radzi sobie z kazdym rodzajem muzyki. Piecyk caly czas sie wygrzewa i gra co chwile inaczej wiec wstrzymam sie z ocena przez jakis czas jeszcze. 

Piecyk już wygrzany?Możesz już coś napisać o jego brzmieniu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie korciło i wierciło... podstanowiłem przetestować w swoim już nowym systemie Haiku Sol II Signature, co jak zwykle umożliwiło niezawodne @Audio-ON

Mam nadzieję, że poniższy wpis będzie miał jakąś wartość dla osób mających podobne dylematy co ja. W każdym razie ja chciałbym na taki trafić gdy byłem na początku przygody. Pewnie zaoszczędziłoby mi to sporo czasu i pieniędzy... 

Sol II był moim drugim poważnym wzmacniaczem, po Vincencie SV 237 (ładna średnica, ale misiowaty bas, nie do skorygowania lampami) SOL II podobał mi sie dużo bardziej od  Atolla IN200SE. Potem zapałałem miłością do Leemy Tucany 2 (ponad 20k zł sklepowo), w której oczarowała mnie średnica, niezwykła dynamika - pochopnie pozbylem się jeszcze chyba nie do końca wygrzanego Sola. Leema z jednej strony zachwycała bezkompromisowością brzmienia, z drugiej brakowało jej jakiegoś takiego wyrafinowania, które miałem w głowie. Niby mogła wysterować każde kolumny, ale nie do konca miałem pomysł na nią. 

Trafiłem więc tymczasowo w 'objęcia' Vintage - Accuphase E303 - wspaniała rozdzielcza góra i kultura grania, którą pamiętałem z Sol II, jednak za analitycznie, za mało dopełnienia w średnicy, trochę bliżej była końcówka  mocy Luxman 5m21, która miała fantastyczną budowę, ale wymagała dużo  inwestycji żeby być użyteczną na codzień (stary typ portów, serwis kondów itd)

W międzyczasie słuchałem LAR-IH120, 200, miałem u siebie przez ponad tydzień IA-30mk2. Hybrydy od LAR grały za agresywnie i za bardzo pompowały bas, lampa IA-30 mk2 miała piękną rozdzielczą górę, niezła barwę i była całkiem blisko tego czego oczekiwałem, natomiast trąbki jakoś nie do konca grały tak jak powinny i coś mi w tej górze nie pasowało i mimo początkowego zachwytu po tygodniu oddałem zgodnie z ustaleniami z ówczesnym właścicielem 

Posiadane przeze mnie kolumny umożliwiały teoretycznie  wybór wśród lamp (8ohm ze spadkami do 6ohm i 92db skuteczności) - miałem więc okazję grać nawet na 2.5W od znajomego konstruktora DIY, słuchałem też Fezz Audio Mira Ceti, która hmm poczatkowo odpowiadała mocno balansem totalnym, ale znowu przy 'bliższej' relacji odpadła,  gdyż więcej miała w sobie z tranzystora niż z dobrej lampy.  

Później miałem do czynienia m.in z ASR Emitterem, Heglem H80, H300, Mcintosha, Primare I22, Xindakiem i kilkoma innymi  mniej lub bardziej znanymi wzmakami, których chyba nie warto wymieniać, albo już o nich nie pamiętam 🙂

Pojawiła się okazja zakupu lampy Line Magnetic 845 i 805. Miałem to szczęście, że mogłem mieć je u siebie na długich odsłuchach - ze względu na koszty eksploatacji, rozmiar i spasowanie z kolumnami wybrałem ciut słabsza wg mnie 845. 805 to wspaniała pełna średnica, barwa i gigantyczny potencjał, ale też DUZO ciepła i drogie lampy gdybym chciał coś zupgrade'owac. (805 i 300B) 845 wygrała za sprawą wspaniałej przestrzeni, góry, ale i niezłego konturu, dużej naturalności. Dobre słowo powiedział na jej temat nawet mój znajomy lampowy hejter 😉 To naprawdę granie wysokich lotów - chociaż nie spektakularne. Główny mankament to fakt, że zajmuje za dużo miejsca no i w lecie w moim nie przesadnie duzym salonie bez klimy robi się za ciepło... Stwierdziłem więc "hej, czemu nie sprawdzić znowu Sol II"

Niestety wzmacniacz trafił do mnie zupełnie niewygrzany, potrzebował dobrej doby na rozruch. Z rozmów z innymi Haikowcami wiem, że grać to on zacznie dopiero za jakieś 2-3 miesiące na miarę potencjału... 

Niemniej ten wzmacniacz znowu mnie oczarował. To nie jest piec, który będzie ryczał i kipiał mocą (Hegel,Leema,LAR) nie jest przesłodzony (spora część lamp na EL34) , nie gra za sucho (hegel, primare) nie jest zamulony. 

Sol po prostu gra muzykę. Jak na tranzystor ze znakomitą barwą. Rozdzielczo, subtelnie, nie upiększa, chociaż odrobinkę mam wrażenie niektórym nagraniom pomaga, ale nie jest to słodzenie niczym lukier czy czekolada, a gdzieniegdzie odrobinka pudru, jeśli miałbym to bardziej obrazowo powiedzieć. 😉 Sol II gra w sposób wyrafinowany, nienarzucający się, stonowany. Potrafi zagrać szybko, ale ma się wrażenie że wszystko jest pod kontrolą, na wszystko ma czas - jak u dobrego dyrygenta.

Ballady saksofonowe Scotta Hamiltona, czy Ike Quebeca pozwalają  nam się zrelaksowac, zwolnić. Pianiono Bugge Wesseltofta, czy Nilsa Frahma buduje fantastyczny klimat, ale i perkusja Haffnera i Manu Katche potrafi zabrzmieć dynamicznie i kopnąć jak trzeba - namówić stopę do tupnięcia.

Wokale są barwne, nie przesłodzone, średnica jest lepsza niż w nie jednej lampie. Słychać niby że to tranzystor, ale jakiś taki inny - bardziej wyrafinowany. Bliżej mu do dobrego Single enda w klasie A niż pushpulla mam wrażenie.

Nie jest to wzmak dla każdego -jak chcemy łoić elektronikę (z którą tak przy okazji również radzi sobie fajnie) to pewnie jakiś Hegel,LAR, Primare, czy Roksan będą ciekawszym rozwiązaniem, jak chcemy nagłośnić imprezę to również bym w Sol nie szedł...ani do mega prądożernych kolumn bo ciężko było mu wysterować np. 23 satori.

Jeśli chcemy jednak mieć w domu codziennie mały klimatyczny spektakl muzyczny i mamy nie przesadnie wymagające kolumny... To maly i dyskretny SOL II zadba aby ten spektakl się przed nami odegrał w pełnej krasie. Co ciekawe z moimi kolumnami zgrał się znacznie lepiej niż wspaniały ASR Emitter, który stawia przecież poprzeczkę bardzo wysoko...  

O ile nie mamy przesadnie trudnych kolumn to Sol nie bedzie rownież wąskim gardłem - wpinając źródło gramofonowe za blisko ~15k, byłem w stanie z tego niepozornego pieca wycisnąć jeszcze sporo więcej niż z Tidala High Res, czy plików. 

Myślę, że dzisiaj po kilku latach zabawy w audio,  po słuchaniu kilku systemów za grube kilkadziesiąt, w porywach kilkaset tysięcy jestem w stanie docenić SOL II bużo bardziej... Co za wzmacniacz!

  • Like 3

Idą lampy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I pięknie kolego opisujesz to co słyszysz i miałeś okazję posłuchać i zgadzam się co do opisu brzmienia , grania Sol a II SE . Ale nie do końca zgodzę się z tym że nie daje rady z kolumnami które potrzebują prądu .Z rozmowy z konstruktorem P . Wiktorem Krzakiem wiem że do takich kolumn był projektowany . A osobiście we własnym systemie testowałem swojego Haiku Audio Sol ll SE z kolumnami trojdroznymi o skuteczności 85 db. gdzie słyszałem że mono bloki grzały się i po 15 min trzeba było je studzić a na Solu ll SE nie robiło to żadnego wrażenia . Dlatego proponuje sprawdzić u siebie a Audio On w tym pomoże . Bo to świetny wzmacniacz a w tej półce cenowej nie do pobicia. Jak kolega wyżej piszę to ja tylko mogę potwierdzić mam i gorąco polecam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 13.03.2019 o 00:36, kami1973 napisał:

hasos, dokładnie jest tak jak wszyscy Ci doradzają, tylko Audio On..., mają wszystko z Haiku, p. Tomek bardzo przesympatyczny człowiek, entuzjasta a nie sprzedawca...,który niczego nie będzie Ci wciskał na siłę i próbował sprzedać. Ja miałem u siebie na odsłuchach od nich Sola II SE, Sola III oraz najnowszego Sola IV, wszystkie wypożyczane do odsłuchów wysyłkowo (bez problemów i robienia łaski), został na stałe Sol II SE... i jestem zadowolony!

 

Jakie różnice dostrzegles między  Sol II SE i Sol IV?

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, julius-6 napisał:

Mnie korciło i wierciło... podstanowiłem przetestować w swoim już nowym systemie Haiku Sol II Signature, co jak zwykle umożliwiło niezawodne @Audio-ON

Mam nadzieję, że poniższy wpis będzie miał jakąś wartość dla osób mających podobne dylematy co ja. W każdym razie ja chciałbym na taki trafić gdy byłem na początku przygody. Pewnie zaoszczędziłoby mi to sporo czasu i pieniędzy... 

Sol II był moim drugim poważnym wzmacniaczem, po Vincencie SV 237 (ładna średnica, ale misiowaty bas, nie do skorygowania lampami) SOL II podobał mi sie dużo bardziej od  Atolla IN200SE. Potem zapałałem miłością do Leemy Tucany 2 (ponad 20k zł sklepowo), w której oczarowała mnie średnica, niezwykła dynamika - pochopnie pozbylem się jeszcze chyba nie do końca wygrzanego Sola. Leema z jednej strony zachwycała bezkompromisowością brzmienia, z drugiej brakowało jej jakiegoś takiego wyrafinowania, które miałem w głowie. Niby mogła wysterować każde kolumny, ale nie do konca miałem pomysł na nią. 

Trafiłem więc tymczasowo w 'objęcia' Vintage - Accuphase E303 - wspaniała rozdzielcza góra i kultura grania, którą pamiętałem z Sol II, jednak za analitycznie, za mało dopełnienia w średnicy, trochę bliżej była końcówka  mocy Luxman 5m21, która miała fantastyczną budowę, ale wymagała dużo  inwestycji żeby być użyteczną na codzień (stary typ portów, serwis kondów itd)

W międzyczasie słuchałem LAR-IH120, 200, miałem u siebie przez ponad tydzień IA-30mk2. Hybrydy od LAR grały za agresywnie i za bardzo pompowały bas, lampa IA-30 mk2 miała piękną rozdzielczą górę, niezła barwę i była całkiem blisko tego czego oczekiwałem, natomiast trąbki jakoś nie do konca grały tak jak powinny i coś mi w tej górze nie pasowało i mimo początkowego zachwytu po tygodniu oddałem zgodnie z ustaleniami z ówczesnym właścicielem 

Posiadane przeze mnie kolumny umożliwiały teoretycznie  wybór wśród lamp (8ohm ze spadkami do 6ohm i 92db skuteczności) - miałem więc okazję grać nawet na 2.5W od znajomego konstruktora DIY, słuchałem też Fezz Audio Mira Ceti, która hmm poczatkowo odpowiadała mocno balansem totalnym, ale znowu przy 'bliższej' relacji odpadła,  gdyż więcej miała w sobie z tranzystora niż z dobrej lampy.  

Później miałem do czynienia m.in z ASR Emitterem, Heglem H80, H300, Mcintosha, Primare I22, Xindakiem i kilkoma innymi  mniej lub bardziej znanymi wzmakami, których chyba nie warto wymieniać, albo już o nich nie pamiętam 🙂

Pojawiła się okazja zakupu lampy Line Magnetic 845 i 805. Miałem to szczęście, że mogłem mieć je u siebie na długich odsłuchach - ze względu na koszty eksploatacji, rozmiar i spasowanie z kolumnami wybrałem ciut słabsza wg mnie 845. 805 to wspaniała pełna średnica, barwa i gigantyczny potencjał, ale też DUZO ciepła i drogie lampy gdybym chciał coś zupgrade'owac. (805 i 300B) 845 wygrała za sprawą wspaniałej przestrzeni, góry, ale i niezłego konturu, dużej naturalności. Dobre słowo powiedział na jej temat nawet mój znajomy lampowy hejter 😉 To naprawdę granie wysokich lotów - chociaż nie spektakularne. Główny mankament to fakt, że zajmuje za dużo miejsca no i w lecie w moim nie przesadnie duzym salonie bez klimy robi się za ciepło... Stwierdziłem więc "hej, czemu nie sprawdzić znowu Sol II"

Niestety wzmacniacz trafił do mnie zupełnie niewygrzany, potrzebował dobrej doby na rozruch. Z rozmów z innymi Haikowcami wiem, że grać to on zacznie dopiero za jakieś 2-3 miesiące na miarę potencjału... 

Niemniej ten wzmacniacz znowu mnie oczarował. To nie jest piec, który będzie ryczał i kipiał mocą (Hegel,Leema,LAR) nie jest przesłodzony (spora część lamp na EL34) , nie gra za sucho (hegel, primare) nie jest zamulony. 

Sol po prostu gra muzykę. Jak na tranzystor ze znakomitą barwą. Rozdzielczo, subtelnie, nie upiększa, chociaż odrobinkę mam wrażenie niektórym nagraniom pomaga, ale nie jest to słodzenie niczym lukier czy czekolada, a gdzieniegdzie odrobinka pudru, jeśli miałbym to bardziej obrazowo powiedzieć. 😉 Sol II gra w sposób wyrafinowany, nienarzucający się, stonowany. Potrafi zagrać szybko, ale ma się wrażenie że wszystko jest pod kontrolą, na wszystko ma czas - jak u dobrego dyrygenta.

Ballady saksofonowe Scotta Hamiltona, czy Ike Quebeca pozwalają  nam się zrelaksowac, zwolnić. Pianiono Bugge Wesseltofta, czy Nilsa Frahma buduje fantastyczny klimat, ale i perkusja Haffnera i Manu Katche potrafi zabrzmieć dynamicznie i kopnąć jak trzeba - namówić stopę do tupnięcia.

Wokale są barwne, nie przesłodzone, średnica jest lepsza niż w nie jednej lampie. Słychać niby że to tranzystor, ale jakiś taki inny - bardziej wyrafinowany. Bliżej mu do dobrego Single enda w klasie A niż pushpulla mam wrażenie.

Nie jest to wzmak dla każdego -jak chcemy łoić elektronikę (z którą tak przy okazji również radzi sobie fajnie) to pewnie jakiś Hegel,LAR, Primare, czy Roksan będą ciekawszym rozwiązaniem, jak chcemy nagłośnić imprezę to również bym w Sol nie szedł...ani do mega prądożernych kolumn bo ciężko było mu wysterować np. 23 satori.

Jeśli chcemy jednak mieć w domu codziennie mały klimatyczny spektakl muzyczny i mamy nie przesadnie wymagające kolumny... To maly i dyskretny SOL II zadba aby ten spektakl się przed nami odegrał w pełnej krasie. Co ciekawe z moimi kolumnami zgrał się znacznie lepiej niż wspaniały ASR Emitter, który stawia przecież poprzeczkę bardzo wysoko...  

O ile nie mamy przesadnie trudnych kolumn to Sol nie bedzie rownież wąskim gardłem - wpinając źródło gramofonowe za blisko ~15k, byłem w stanie z tego niepozornego pieca wycisnąć jeszcze sporo więcej niż z Tidala High Res, czy plików. 

Myślę, że dzisiaj po kilku latach zabawy w audio,  po słuchaniu kilku systemów za grube kilkadziesiąt, w porywach kilkaset tysięcy jestem w stanie docenić SOL II bużo bardziej... Co za wzmacniacz!

 

19 godzin temu, bogus18 napisał:

I pięknie kolego opisujesz to co słyszysz i miałeś okazję posłuchać i zgadzam się co do opisu brzmienia , grania Sol a II SE . Ale nie do końca zgodzę się z tym że nie daje rady z kolumnami które potrzebują prądu .Z rozmowy z konstruktorem P . Wiktorem Krzakiem wiem że do takich kolumn był projektowany . A osobiście we własnym systemie testowałem swojego Haiku Audio Sol ll SE z kolumnami trojdroznymi o skuteczności 85 db. gdzie słyszałem że mono bloki grzały się i po 15 min trzeba było je studzić a na Solu ll SE nie robiło to żadnego wrażenia . Dlatego proponuje sprawdzić u siebie a Audio On w tym pomoże . Bo to świetny wzmacniacz a w tej półce cenowej nie do pobicia. Jak kolega wyżej piszę to ja tylko mogę potwierdzić mam i gorąco polecam.

A mieliście okazję posłuchać Haiku z Harbethami? Może znacie kogoś, kto gra na takim połączeniu? Bardziej chodzi mi lampę, ale tranzystora nie wkluczam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harbrehtow 5plus słuchałem z HAIKU Audio Selena 15 Wat w klasie A . Nagłaśniał duży salon w Q21 na Audiofilskiej  Majówce w 2018 . Piękne granie .Z  HAIKU Audio Sol ll SE nie słuchałem herbatników i tu nie pomogę. Jeśli masz kolumny u siebie to umów się na wypożyczenie wzmaka do domu z Audio On . Albo przyjedź się do Q21 w Pabianicach są sprzedawcą HAIKU Audio  i Harbehta. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już niebawem urlop i się wybieram. To dobra wiadomość. Chciałem zestaw Leben 300f + Harbeth 30.1, ale wyczytałem, że to zbyt mała moc dla tych kolumn i lepiej iść w tranzystor. Gdyby się okazało, że rzeczywiście moc lampy wystarcza, byłoby super. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, bogus18 napisał:

Harbrehtow 5plus słuchałem z HAIKU Audio Selena 15 Wat w klasie A . Nagłaśniał duży salon w Q21 na Audiofilskiej  Majówce w 2018 . Piękne granie .Z  HAIKU Audio Sol ll SE nie słuchałem herbatników i tu nie pomogę. Jeśli masz kolumny u siebie to umów się na wypożyczenie wzmaka do domu z Audio On . Albo przyjedź się do Q21 w Pabianicach są sprzedawcą HAIKU Audio  i Harbehta. 

 

Witam mam wzmacniacz Haiku Origami na 6550 15W klasie A moż też zastanowię się nad zmianą monitrów na markę w/w 😁.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haiku Sol IV - czy to silny i wydajny prądowo wzmacniacz?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
22 minuty temu, Rober3448 napisał:

Witam mam wzmacniacz Haiku Origami na 6550 15W klasie A moż też zastanowię się nad zmianą monitrów na markę w/w 😁.

Byłoby fajnie, jak byś miał okazję przetestować takie połączenie. 

11 minut temu, slaaawek napisał:

Haiku Sol IV - czy to silny i wydajny prądowo wzmacniacz?

120W dla 8Ω (200W/4Ω) - to chyba raczej tak :)

Na czym obecnie grasz, bo widziałem, że przed laty szykowałeś siędo Lebena i Harbethów.

Edited by hasos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od ponad dwóch lat szukam tego wymarzonego zestawu bo już te zmiany męczyły. Jednak te poszukiwania też męczą:)

Kupiłem ostatnio monitory z "Juesej" tylko wymagają wydajnego prądowo wzmacniacza... I tak szukam. Sol IV wydaje się takim być tylko czy na pewno???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, slaaawek napisał:

Od ponad dwóch lat szukam tego wymarzonego zestawu bo już te zmiany męczyły. Jednak te poszukiwania też męczą:)

Kupiłem ostatnio monitory z "Juesej" tylko wymagają wydajnego prądowo wzmacniacza... I tak szukam. Sol IV wydaje się takim być tylko czy na pewno???

Haiku są cholereni wydajne prądowo. Nie chodzi nawet o moc.... Już Sol III to prawdziwa elektrownia. 
Tylko ten Sol IV na pewno będzienie wygrzany więc trzeba mu dać trochę czasu. No i najważniejsze pytanie - jakiego brzmienia szukasz. Bo to klucz. Czasem lepsze wrażenie robi łatwa i efektywna kolumna + Sol I, czy Origami EL34 niż te wszystkie prądożerne nowoczesne przetworniki.

Jakie masz kolumny, źródło, jakiego brzmienia poszukujesz?

2 godziny temu, hasos napisał:

Już niebawem urlop i się wybieram. To dobra wiadomość. Chciałem zestaw Leben 300f + Harbeth 30.1, ale wyczytałem, że to zbyt mała moc dla tych kolumn i lepiej iść w tranzystor. Gdyby się okazało, że rzeczywiście moc lampy wystarcza, byłoby super. 

Słuchałem Sol II z Harbeth 30.1 i Ortofonem Super OM30 + Haiku Ganymede jako preamp.
Jedno z najgorszych połączeń jakie sobie można wyobrazić. 

Do Harbetha zdecydowanie próbowałbym nową Selenę w Pushpullu, zadzwoń do Audioon pewnie coś doradzą. Ja Sol II wyjątkowo tutaj nie polecę-chyba, że lubisz suche, dość analityczne granie. Nie wierzę, że to powiem,ale w tym zestawieniu lepiej grał podrasowany Vincent SV 237


Idą lampy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
8 minut temu, julius-6 napisał:


Do Harbetha zdecydowanie próbowałbym nową Selenę w Pushpullu, zadzwoń do Audioon pewnie coś doradzą. Ja Sol II wyjątkowo tutaj nie polecę-chyba, że lubisz suche, dość analityczne granie. Nie wierzę, że to powiem,ale w tym zestawieniu lepiej grał podrasowany Vincent SV 237

A wszędzie piszą, że mocny tranzystor do 30.1 :) Myślę, że z lampą, nawet jeśli nie będzie to wysterowanie na 100%, będzie lepiej, tzn. przyjemniej. 

Będę u nich niebawem, to pogadamy :)

Edited by hasos

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, hasos napisał:

A wszędzie piszą, że mocny tranzystor do 30.1 🙂 Myślę, że z lampą, nawet jeśli nie będzie to wysterowanie na 100%, będzie lepiej, tzn. przyjemniej. 

Może i piszą, ale na pewno nie Sol II. Chociaż znam cżłowieka, który grał na Sol I w takim zestawieniu i był mocno zadowolony. Pytanie czy bardziej zalezy Ci na barwie, średnicy czy szybkim dole bo to kompletnie inne koncepcje grania. Ja bym spróbował Origami 6550 z tymi Herbatnikami. Albo wspomnianą Selenę. 


Idą lampy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, julius-6 napisał:

Może i piszą, ale na pewno nie Sol II. Chociaż znam cżłowieka, który grał na Sol I w takim zestawieniu i był mocno zadowolony. Pytanie czy bardziej zalezy Ci na barwie, średnicy czy szybkim dole bo to kompletnie inne koncepcje grania. Ja bym spróbował Origami 6550 z tymi Herbatnikami. Albo wspomnianą Selenę. 

Zdecydowanie barwa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hasos co do połączenia bright mk4 z.Harbeth gadałem z jednym gościem tu z forum tylko niepamietam nicka i bardzo sobie chwalił,  to samo mówił P. Tomek z Audio -on że często z tymi kolumnami go łączą. Polecam też popytać w klubie Harbeth :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co z kolumnami od Haiku? Wiecie coś nowego? Sam szef na ostatnim AVS w Warszawie powiedział mi, że pracują nad kolumnami... miały być gotowe po pół roku... i nic... eh te obiecanki:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minuty temu, slaaawek napisał:

A co z kolumnami od Haiku? Wiecie coś nowego? Sam szef na ostatnim AVS w Warszawie powiedział mi, że pracują nad kolumnami... miały być gotowe po pół roku... i nic... eh te obiecanki:)

Nie nastawiałbym sie. To był dodatek, byly na starym przetworniku Tonsila, który nie jest juz produkowany. 
Haiku to cholernie solidne, dobrze zrobione wzmaki i tego bym się trzymał. Chociaż phono pre mają też niczego sobie 😉


Idą lampy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.