Jump to content
Patryk-1980

Klub Haiku-Audio

Recommended Posts

Wyżej wrzuciłem link do konwertera lamp, z nowym rokiem kupię coś takiego, gadałem z Panem Wiktorem i mówił ze wystarczy... Kupię kilka lampek i będę robił testy. Akurat kolumny mi się wygrzeja.

 

Jeśli masz Bright 3 na standardowych lampach 6H2π-EB to aby przejść na ECC83 i testować to poza zmianą gniazda trzeba wysłać wzmacniacz do producenta aby ostawił pod nie prądy. Nie wiem co dokładnie bo na tyle się nie znam. Tak mi powiedział Pan Wiktor. W domu tego nie zrobisz bo po gwarancji. Ogólnie zmiana lamp w tym modelu dużo nie wnosi podobno.

Edited by Łukasz Walawender

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak sobie dumam i zastanawiam dlaczego MK4 tak sie mocno różni brzmieniowo od MK3?

W testach gdzieś wyczytałem, że wersja z pokrywą z akrylu może tez brzmieć inaczej. Ciężko mi w to uwierzyć, ale może coś w tym jest?

Ja mam właśnie egzemplarz jeden z pierwszych, ten który ma krylową pokrywę i który był wysyłany na testy.

Miałem nowego MK3 z pokrywą metalową i nie przypominam sobie by sie różnił od mojego staruszka więc zwalanie różnicy w brzmieniu na akrylową pokrywę chyba nie jest do końca właściwym pomysłem?

Chyba po prostu MK4 brzmi inaczej i już.

 

A tu wypowiedż Haiku i to chyba wyjaśnia wszystko:

Transformator ma osobne uzwojenia (quasi-dual-mono) i jest większy, obudowa jest w całości aluminiowa, przełącznik wejść zrealizowany jest na hermetycznych przekaźnikach i złoconej płytce, procesor obsługuje włączanie i zdalne sterowanie, rysunek płytki jest nowy, zmieniło się też parę elementów, przede wszystkim lampy. Także schemat jest praktycznie ten sam, ale to zupełnie różne wzmacniacze.

Edited by Stefan Olszak

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Jeśli masz Bright 3 na standardowych lampach 6H2π-EB to aby przejść na ECC83 i testować to poza zmianą gniazda trzeba wysłać wzmacniacz do producenta aby ostawił pod nie prądy. Nie wiem co dokładnie bo na tyle się nie znam. Tak mi powiedział Pan Wiktor. W domu tego nie zrobisz bo po gwarancji. Ogólnie zmiana lamp w tym modelu dużo nie wnosi podobno.

 

Zapytalem ponownie Pana Wiktora, nic nie trzeba zmieniać przy takim adapterze, opcja o której mówisz również istnieje wtedy adapter jest zbędny i zostajesz na stałe z ECC83

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian

A ja od 2 dni testuję Sol I.

 

Na wstępie muszę powiedzieć, że to obłędny piec w cenie katalogowej 6k byłby bestsellerem gdyby tylko tchnąć w niego odrobinę marketingu.

 

Sol I to przy 8Ohm 25W i 45W przy 4Ohm - czysta klasa A.

Na pewno nie jest to wzmak dla ludzi, którzy mają kolumny strojone pod spektakularny bas, nie sądzę też aby dobrze grały z kolumnami o wyeksponowanej średnicy, czy generalnie ciepłym charakterze... Bo co za dużo to niezdrowo. Sol I podaje dźwięk po równo w każde z pasm. Góra jest dźwięczna, środek pełny, gęsty, ale całkiem rozdzielczy, dół również bogaty, ale dobrze kontrolowany jak przystało na tranzystor o odpowiedniej mocy.

 

SOL I na pewno odnajdzie się doskonale z kolumnami przezroczystmi jak Tannoy LGM w moim przypadku, czy np. Yamaha NS-1000, dobrze poradził sobie także z Impuls Audio Lightstorm (choć na moje pomieszczenie są przy duże i bas potrafił się wzbudzić) Niech nie zmylą was te 25W przy 8 Ohm. Bez trudu wysterował wspomniane 3 drożne Lighstormy, które mają chyba 87-88db efektywności - godzina 9-10 wypełnia bez problemu cały 20m pokój dźwiękiem.

 

Wg mnie jest lepszy od Brighta Mk4, ale to już kto co lubi. Ja jestem pod dużym wrażeniem!


Idą lampy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

<p>Julius, napisz jakie roznice w stosunku do SOL 2. Ktory bardziej ocieplony, ktory bardziej rozdzielczy i ... ktory bardziej czarujacy w wokalizie? Jak nie eksponuje zadnego fragmentu pasma to czemu nie zagra ze srednicowymi kolumnami jak np. moje Dynie? Wokal bedzie za bliski czy co masz na mysli?

Edited by Adam 38

/// ASTELL&KERN SR 25+OPPO PM 3 /// CYRUS 8.2 DAC+PSX-R2+ATC SCM 7v3 & DYNAUDIO X14 ///

Share this post


Link to post
Share on other sites

<p>Julius, napisz jakie roznice w stosunku do SOL 2. Ktory bardziej ocieplony, ktory bardziej rozdzielczy i ... ktory bardziej czarujacy w wokalizie? Jak nie eksponuje zadnego fragmentu pasma to czemu nie zagra ze srednicowymi kolumnami jak np. moje Dynie? Wokal bedzie za bliski czy co masz na mysli?

Rozdzielczy, szybszy, zdecydowanie SOL II. Ja lubię średnicę pełną, ale nie za gęstą - więc np. z Rhea obawiałbym się trochę o to że byloby za mało rozdzielczo i może za cięzko na dole. Bardziej ocieplony, wręcz czasami lampowy SOL I , co do wokalu - trudno mi powiedzieć - mam zupełnie inne kolumny niż kiedy grałem z II.

 

Kupiłeś ?

Na razie się osłuchuję


Idą lampy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pany przyszły adaptery do lamp, powoli zacznę szukać baniek, myślałem nad ECC83S JJ, ze sklepu internetowego „lampyelektronowe” te co podałem można kupić w dobranej parze, są jeszcze podobne ze złotymi pinami ale nie można dobrać pary, ktoś coś powie czy to ma znaczenie?? W życiu wymieniałem we wzmakach 2x lampy i to pożyczone od kolegów, jak twierdzą kupili dobrane, stare dzieje. Szukam czegoś za 100-200 zł za pare. Kiedyś może coś droższego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udało się wypożyczyć Sol II do posłuchania. W weekend napiszę coś więcej. Na wstępie mogę napisać, że wzmacniacz jest bardzo solidnie wykonany. O "bebechach" nie będę pisał, bo Haiku słynie z schludnego montażu. Sol to dość duży masywny wzmacniacz. Wygląda o wiele lepiej na żywo niż na fotkach w necie. Pokrętło volume i selektora chodzą pewnie. Ja mam wersje bez pilota , ale na szczęście można zamówić z pilotem. Z tyłu gniazda są porządne. Trzeba tylko uważać bo rca na czerwono oznaczone jest lewe. Prawe na zielono. Ja odruchowo wpiąłem prawe w czerwony, ale zanim włączyłem wzmacniacz się już kapnąłem. Jako ciekawostkę napiszę, że po odłączeniu wzmacniacza od prądu przez jakich czas (dość długo) pali się jeszcze dioda na panelu przednim i w środku. Pewnie prąd zgromadzony w kondensatorach.

 

image.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak miałem Brighta to też się zdziwiłem, że czerwone jest lewe :-)

Wersja z pilotem, oprócz zalety, że go ma, to też i moim zdaniem lepiej się prezentuje, choć to już kwestia gustu rzecz jasna.


aktualnie: Yamaha CD-S700 / Thorens TD 190-2 / Yamaha WXAD-10 -->> NAD C 375BEE -->> Tannoy Revolution XT 8F (były m.in.: Audio Academy Hyperion IV, Yamaha A-S701)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem z pilotem, ale z dwoma gałkami - wg mnie to lepszy look mimo wszystko - totalny minimal, tylko 2 pokrętła, które są potrzebne.

Wg mnie nadal ciut zbyt mocno swieci się czerwona kontrolka z przodu - poza tym jest super.

 

Aha... co do tej kontrolki - kiedys jak jeździłem na odsłuchy dowiozłem wzmaka do znajomego, wypakowałem, a kontrolka dalej się jeszcze tliła :)


Idą lampy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wg mnie nadal ciut zbyt mocno swieci się czerwona kontrolka z przodu - poza tym jest super.

 

 

Też zwróciłem na to uwagę. W sumie mnie się też podoba front od Sol-a III. Wiem, że w niższych modelach też z tym frontem można zamówić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak juz mowicie o tlacych sie diodach po wylaczeniu pieca to ostatnio mialem u siebie baaardzo fajnie grajacy serbski piecyk, ktory mial tyle "pary" w kondach, ze po wylaczeniu zasilania gral jeszcze spokojnie pare/parenascie sekund. Zreszta podobnie mial inny wegierski piecyk ale ten brzmieniowo i jakoscia wykonania jednak wyraznie odstawal od serbskiej maszyny. Pawel sluchaj duzo Haiku, ciekawe czy zgodzisz sie z moimi obserwacjami i wnioskami, moim zdaniem sila Sol 2 lezy w bardzo mocnym wypelnianiu kazdego dzwieku tkanka. Oczywiscie nie w kazdym systemie sie to sprawdzi ale tam gdzie tego wypelnienia brakuje bedzie idealnym wyborem, moim skromnym zdaniem


/// ASTELL&KERN SR 25+OPPO PM 3 /// CYRUS 8.2 DAC+PSX-R2+ATC SCM 7v3 & DYNAUDIO X14 ///

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie wiem , że Sol II jest też robiony w wersji z większym zasilaniem. Jak to się przełożyło na brzmienie? Miał ktoś okazję porównać do wersji standardowej ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie, Sol II z większym zasilaczem to wersja Signature Edition który dodatkowo posiada jeszcze czerwoną gałkę , zdalne sterowanie, polerowaną krawędź frontu i gniazda CMC. Jeśli chodzi o brzmienie i porównanie do podstawowej wersji SOL II to wersja Signature Edition ma na "pokładzie" więcej klasy A, co szczególnie słychać przy wieczornych, niezbyt głośnych odsłuchach - mikrodynamika, wybrzmienia i wypełnienie poszczególnych dźwięków to takie małe Mistrzostwo Świata :), ostatnio ta wersja cieszy się ogromnym zainteresowaniem a biorąc pod uwagę różnicę w cenie od wersji podstawowej (500zl:) nie pozostawia złudzeń odnośnie wyboru :)

Do nas dotarły właśnie 2 sztuki tej specjalnej wersji :) , pozdrawiam serdecznie

 

26910259_924253594398058_3270728552312670342_o.jpg?oh=92d59ad67374625bacf2fccc0012b844&oe=5B1C81E7

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

fajnie, że jest opcja wymiany gałeczki czerwonej na czarną, jakoś dwie czarne gałeczki bardziej mi do całej bryły piecyka kolorystycznie pasują


/// ASTELL&KERN SR 25+OPPO PM 3 /// CYRUS 8.2 DAC+PSX-R2+ATC SCM 7v3 & DYNAUDIO X14 ///

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, a raczej mam nadzieje , że nie będzie z tym problemu. Jak zdecyduję się na Sola SE też wolałbym dwie czarne.

Edited by Silver_85

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja do swojego Haiku Sol 2 Signature Edition mam

trzecią gałkę czarną ( na zamianę tej w koloru miedzi )

i tak świetnie wygląda na żywo z miedzianą ,że o czarnej

zapomniałem.

Mój ma nie ma zdalnego sterowania tylko drabinkę Dact

wybór celowy od początku regulacji głośności gra bardzo

równo oba kanały .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba przyznać, że urządzenia Haiku Audio to kawał porządnej roboty zarówno od strony wizualnej jak i albo przede wszystkim dźwiękowej. N co dzień używam przedwzmacniacza gramofonowego MM i jest niesamowity. Brzmienie hybrydy Bright MK3 bo tego słuchałem u siebie też jest bliskie moim gustom. Bright MK4 i Sol-a nie słuchałem i trochę żałuję. Może kiedyś....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Możecie wrzucić fotkę pokazującą róznice SOl II SE vs SOL II , szczególnie z kolorami tych "gałek".

Z góry dzięki.

 

Proszę bardzo :)

 

8fcdaedc8f15d.jpg

 

338268c5773b2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, a raczej mam nadzieje , że nie będzie z tym problemu. Jak zdecyduję się na Sola SE też wolałbym dwie czarne.

No i jak wrażenia odsłuchowe?


Idą lampy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacytuje to co napisałem w innym temacie.

 

"Pierwsze co przychodzi mi na myśl to neutralność. Jest to wzmacniacz, który mało dodaje od siebie. Jest to takie połączenie dobrej dynamiki i zarazem subtelności. Nie gra ofensywnie przez co chce się go posłuchać głośniej. Volume często wędrowało u mnie mocno w prawo :) Ogromny plus to mikodynamika, świetny wgląd w nagrania, dobrze pokazuje szkielet nagrań przy czym nadal gra muzykę. Nie jest przesadnie analityczny. U mnie była świetna kontrola na basie , z lekką miękkością. Kilka razy mnie zaskoczył szybkością i zróżnicowaniem. Barwo neutralny, może ciut chłodniejszy. Wszystkie blachy, dzwonki, przeszkadzajki brzmiały nad wyraz wyraźnie. Nic się nie zlepia nawet jak się dużo dzieje. Bardzo fajnie buduje scenę w głąb. Troszkę zabrało mi barwy i większego dociążenia średnicy. Wybrzmienia trochę krótsze niż w mojej lampie. Mam jeszcze chęć posłuchać Sol-a I . Z tego co wiem gra barwniej więc chętnie bym go sprawdził.

 

Podsumowują. Sol II ma coś w sobie. Im dłużej się go słucha tym bardziej wciąga. Kto nie miał okazji posłuchać polecam.

 

Aha jeszcze jedno. Sol II gra fajnie już od niskich poziomów głośność. Z tego co kojarzę pierwsze waty gra w klasie A to pewnie dlatego dobrze się go słucha wieczorami jak nie mamy możliwości pograć głośniej."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytając opinię Pawła jw. kolejny raz potwierdza się znana wszystkim prawda, że gra cały system (oraz pomieszczenie). Paweł i ja mamy to samo źródło (Atoll CD100 se mk2). U mnie Dynaudio X14 z Haiku SOL 2 nasyceniem i wielobarwnością robiły niesamowity efekt, absolutnie nie było mowy o jakimkolwiek braku barw, otrzymałem brzmienie delikatnie zmiękczone i ocieplone w całym paśmie, z bardzo mocnym wypełnieniem również w całym paśmie, wokale posiadały bardzo dużo tkanki i odpowiedni "ciężar", wręcz można się było pokusić o stwierdzenie, że są subtelnie ale bardzo przyjemnie pogrubione. Również dynamika robiła świetne wrażenie. Zabrakło mi troszkę blasku, tych iskierek, sypkości na wysokich tonach, oczywiście są to moje subiektywne odczucia.

Edited by Adam 38
  • Like 2

/// ASTELL&KERN SR 25+OPPO PM 3 /// CYRUS 8.2 DAC+PSX-R2+ATC SCM 7v3 & DYNAUDIO X14 ///

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest duża zaleta tego wzmacniacza, że daje się wykazać kolumnom. Tu wychodzi jego neutralność. Gdybym podpiął do posiadanych wcześniej Canto Grand czy Dynaudio pewnie miałbym podobne odczucia co Ty. Monitory tych producentów są ta strojone, żeby grały jak większe kolumny. Jest lekkie pogrubienie basu co wpływa na spektakularność brzmienia i ładnie dociąża średnicę, dodaje jej masywności. Nie ukrywam , że to mi się podoba. Minasy IV już brzmią trochę inaczej. Jakby lżej, zwiewniej. Potrzebują trochę więcej masy od wzmacniacza. Dlatego lampy się tu sprawdzają. Żebyśmy się dobrze zrozumieli. To nie jest tak że Haiku nie ma odpowiedniej barwy czy jest suchy. Mam pewne przyzwyczajenia do mojej lampy i Haiku był chłodniejszy na średnicy co nie znaczy, że gorszy. Podobało mi się , że Haiku nie pręży muskułów. Ma taką naturalną dynamikę. Cayin ma trochę ofensywniejsze brzmienie. Góry mam u siebie sporo więc tu Haiku nie musiał nic dodawać. Na pewno jej nie wyostrzył, lekko wygładził. Kurde naprawdę dobry wzmacniacz.

 

Pisałem też z innym kolegą z forum , który testował Sol-a II u siebie i on miał trochę inne wrażenia niż my :) , ale pewne rzeczy się pokrywały. Jeśli chodzi o barwę bardziej mu podszedł Sol I.

Edited by Silver_85

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj słuchałem Copland 405 na lampach KT88 i wzmacniacza

tranzystorowego dzielonego z wyższej półki .

Lampa grała mniej detalicznie z lekko schowaną górą , bardzo

nasyconym środkiem basem wielobarwnym ale nie tak

nisko schodzącym jak tranzystor.

Znam np.Titanie od Audio Fezz przeciwieństwo 405 na tych

samych lampach jasne wysokie bas sprężysty szybki

nie tak ciepły środek .

A Haiku Sol II gra tak jak reszta systemu (na to pozwala lub

w tym "przeszkadza" ) to neutralny wzmacniacz bez ingerencji

bez wpływu na brzmienie Haiku wzmacnia .

Dlatego dużo znaczą komponenty kolumny użyte w teście,dla

jednych zagra ciepło dla innych mało barwnie lub chłodno

to cecha neutralnego Haiku Sol II.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojawił się test przedwzmacniacza gramofonowego.

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Miałem go.

Znakomity, w kosmos wystrzeliłgo dopiero 2x droższy lampowy Ganymede - również od Haiku.

Husariaa też gra lepiej, ale to nie jest produkt seryjny.

Jedyny mankament- dość mało wzmocniony jest dźwięk z tego preampach - ze słabymi wzmakami może być za cicho, jeśli wepniemy trudne kolumny - natomiast trzeba to sprawdzić w swoim systemie, bo na tle konkurencji wypada bardzi dobre i jest zaskakująco duzy! :)


Idą lampy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.