Skocz do zawartości
IGNORED

Przywitać się chciałem oraz pochwalić i poradzić :)

thePalec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Na wstępie chciałem się przedstawić.

Na imię mi Grzegorz, mieszkam na górnym śląsku u zbiegu autostrad A1 i A4.

W tym roku zakupiłem wzmacniacz Sony TA-F555ES MKII, CD Sony X222ES, DVD-SACD Sony NS700V, tuner Yamaha TX-900 oraz kolumny Eltax Mission M33.

Pokój 4x4 = 16m2 raczej dobrze wytłumiony (czytaj z lekka zagracony :)

Zakupy robiłem między innymi po przestudiowaniu forum (no może poza DVD-SACD które wpadło przypadkiem) i wydawało mi się że dźwięk będzie och!ach!

Niestety sprzęt gra tak sobie. Wydaje mi się że jest mało basów i wysokich tonów lub zbyt wyeksponowany jest np. wokal.

Niektóre płytki CD grają lepiej inne mniej spektakularnie. Jestem jeszcze zielony i nieobyty, nie wiem co to znaczy czy coś gra jasno czy ciemno.

Wg mnie moja konfiguracja gra mało soczyście z CD, z tunera to już w ogóle dźwięk jest przytłumiony i chciałbym coś poprawić.

Nie wiem czy oddać CD do tuningu czy też kombinować ze zmianą np. kolumn.

Jeżeli poradzicie tuningować CD to u kogo? Jeżeli kolumny to raczej ukierunkowywał bym się na trochę mniejsze - podstawkowe.

Przy okazji oddał bym do przeglądu wzmacniacz gdyż pokrętło basu lekko trzeszczy.

Polecicie jakieś optymalne rozwiązania?

A daleko masz ten dom od tych autostrad?

Może tu jest problem że nic nie słychać oprócz ziuuuuuuuuuuuuuu.

Kanał Prawy Kanał Lewy STEREO......................Przenicowany świat

Problemem nie jest to, że wzmacniacz , czy kolumny są złe, bardziej to że grają podobnie, dość równo, nie eksponując jakiegoś pasma, czy bardziej ich skrajów.

Modyfikacja cd na 99 procent niczego co ty oczekujesz nie wniesie, podobnie jak zmiana na inny( no może minimalnie)

Zdecydowanie większą zmianę niż grzebanie w cd, robi popracowanie nad akustyką pokoju, gdzie to gra w tej chwili?